-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Ma folyadékszint ellenőrzést tartottam őkelménél. Az olaj egyelőre rendben van (lassan az alsó jelhez közelít, de még felette). Az 5W-30 tól azt vártam, hogy hamarabb fogy majd, de úgy tűnik, nem csipegeti mohón a kicsike. Október közepén volt csere (cirka 7e km), kb a min - max jelölés fele - két harmada ment le eddig, ezt normálisnak ítélem.
A hűtőfolyadék szintje viszont az alsó szintre ért, szerintem ehhez még nem volt nyúlva, mióta kb egy éve megvettem. Valamennyit töltenem kellene rá, de még ki kell találom, mi a gyári hűtőfolyadék (régen mily egyszerű volt egy kis desztvízzel felönteni...) Alternatíva, hogy beviszem a szakszervizbe, hogy töltsék fel - de akkor egyúttal már mossák is át a rendszert. A következő szerviz még majd egy fél év, szóval addig biztosan nem várok vele. Az az érdekes, hogy egy weblapon úgy láttam, hogy többnyire a piros hűtőfolyadék kerül a Subikba, de eben határozottan nem piros van, amennyire látom, inkább zöld (?).
Jah, revideálnom kell magam, a múltkori 9,4 fogyasztás érték fals volt, rossz adatot rögzítettem az adatgyűjtőbe, így a valós az 9,99 lett. A legutóbbi tankolás alapján mért valós az 9,62 (óra szerint 9,4), eddig ez a legjobb - de ha vége a suli időnek, biztos is kipróbálom, meddig lehet levinni, ha bele is őszülök abba az egy tankba
Nagyon off: A hétvégén ismerős apukákkal elvittük a gyerkőcöket kikapcsolódni, falmászás, egyebek (ehhez még én is kedvet kaptam). Az egyik ismerős egy V8, 5k ccm, 500 lovas Bömbös kupéval érkezett. Háát, én nem vagyok BMW fan, de ez úgy szólt, hogy zokogott a lelkem - autó szerető embernek ez bizony a szirének éneke Szégyen ide, szégyen oda, de rákívántam a V8 -ra...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #8001 üzenetére
Nekem eleinte 5w30 eco-clean ment azt picit csipegette aztán jött az X-Clean FE ezt is picit csípi (10k km alatt fél liter az még kb semmi amúgy). Most Eco-Nergy van de az nem tökélete bele azt cserélnem kell mert az az olaj API SL és nekem SM kell. Szóval visszatérek az FE-hez azzal jó a fogyi és tudja az SM minősítést.
Enyémben is zöldes-kékes van. Az a gyári cucc. Amúgy az összetételét nem feltétlenül határozza meg a szín, nincs rá előírás milyen színűnek kell lennie. Az európia szokás hogy a G12-es fagyálló piros-narancs színű de itt sem törvényszerű.
Nekem is alsó szinten volt a víz (ennyi év után nem csoda, még a gyári töltet van benne) én simán ráöntöttem picit most a max és min között van félúton. Mivel eredetileg -32 fokosra volt belőve az a nem egész 1 dl alig ront a fagypontján. Amúgy is jön a vezérléscsere lassan és akkor úgyis ki lesz cserélve az egész.10 liter alatti fogyi parádé. Ha ezt tudom bevállalom én is, mert nálam 10 liter vt a lélektani határ.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz Papa-Het #7999 üzenetére
nem értek egyet a honi fórumokon divatos "állapotot veszünk, nem km-t" dumával. közel 400e km után szinte minden autó egy kövér problémaforrás már. csak futóműre el lehet költeni egy misit, szinte mindegy is, hogy a motort kell-e generálozni vagy sem. ilyen futásteljesítmény mellett már a világon minden szétmehet egy kocsiban, kárpitok, csatlakozók, a teljes "alváz" stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Ezzel totál egyetértek. Anno a Fiat-unkat is azért adtuk el. Motorikusan tök jó volt (csak 150k km volt benne, végi nálunk volt) de 18 év az 18 év. Ugyan nem ette az olajat, nem füstölt de kezdett pénznyelővé válni. Komplett fék csere újracsövezéssel, hűtőradiátor csere... a komplett futómű felújításnak másodszorra már nem futottunk neki, se a lakatolásnak inkább ment fel hahura.
Persze az megint egy másik probléma kör, hogy a valós futás mennyire biztosan megállapítható.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Papa-Het #7999 üzenetére
"Őszinte legyek, annyira nem izgat a fogyasztás és a megtett km sem, hiszen lehet egy autó sokat futott ha végig karban volt/van tartva. Amúgy is inkább tankolom mintsem szervizbe hordom mert mindig van valami baja. Vezérlés csere, és gyertya csere mennyire macerás? Seibiko vagy Emil Frey-ről van valakinek tapasztalata? Szolnoki vagyok egyébként, az sem gond ha esetleg itt a környéken van szerviz vagy megbízható szerelő aki ért is hozzá és nem kócolja össze."
Én csak az én esetemet tudom leírni, ami egy 2006-os H6-tal történt. 164k km-rel vettem, volt boldog 25k közös km 1 év alatt, majd elkezdtek szivárogni a gondok. Előjött a hengerfej probléma. Először kicsit földbe vágott, de nekiugrottunk, mert egyrészt megvolt a szerelem, meg nem is nagyon tudtam volna átülni másba jobb szájízzel. Ha már nekiálltunk, legyen nagyobb lélegzetvételű, minden addig bosszantó hibát (esztétikait is) próbáltam megszüntetni. Kapott új első gátlókat, felállíttattam a wandlert, cseréltettem vezérlést, kapott új extrákat és még pár dolgot, de csak a legfontosabbakat emeltem ki. Nem lett kerek a történet, a váltó elkezdett szivatni, aminek most úgy néz ki meg is lett az okozója, ha kicsit visszaolvasol, nemrég leírtam. Most így kicsit túl a 201k km-en még mindig megvan a szerelem, de kis túlzással lassan már benne van az autóban a vételára (mondjuk sok extrával együtt - vonóhorog, ablak fólia, új gumik, felnik, stb). Hogy megbántam e? Nem igazán, de a bosszúság egy része inkább betudható a kedves Seibikonak, mintsem az autónak. A Seibikot kicsit bánom... De a váltó résztől sokan fáznak, nem is csodálom, viszont a Seibikonak megvannak a megfelelő partnerei a szaktudás hiányára - ennek köszönhető, hogy végre jó kezekbe került az autónk és leszűkítették a lehetséges probléma forrásra.
Ezeken kívül kopó, fogyó alkatrészek voltak: első fék kompletten, nyereg felújítással együtt (a hátsókat még az előző tulaj csináltatta meg), hátsó kerék csapágy, az első féltengely páros fel lett újítva. Cserélni kellett a katalizátortól hátra a közép dob kivételével mindent, mert a két hátsó dob lyukas volt és a csövön is kifújt már.Ha Te előző generációt keresel, ennyi futott kilométerrel, mint ahogy előttem is írták, még a nyakadba veszed a rozsdát, valamint az elöregedő futómű és fék alkatrészeket is. Nagyon meg kell nézni, mit veszel, nem csak a szépnek tűnő állapotra kell hagyatkozni. Az is lehet, hogy ezeket már megcsinálták előtted és egy jó alváz védelemmel a rozsdásodásnak elejét vették. De ehhez igen csak alá kell nézni.
Szervizre Szolnok felől amúgy még ott van Vajna Zoli is Csömörön (vagy Gyömrőn(?), ezt mindig keverem... ). Facebook csoportokban Subaru Zoli vagy Vajna Subaru Zoli néven fut.
Emil Freyt hanyagolnám, magas rezsi óradíj és a tipikus márkaszerviz hozzáállás miatt, ők nem javítanak semmit, csak cserélnek mindent, ami hibás.
Seibikoval nekem vegyesek az érzéseim. A hengerfej felújítás jó lett, úgy igazából a váltóval gyűlt meg a bajuk, a többi meg szódával elmegy. Nem egyszer előfordult, hogy több tétel is volt felírva a listára, de 1-2 dolgot mindig elfelejtettem megcsinálni. A legjobb az volt, hogy a tolatóradart ők szerelték be. Más miatt került vissza, de mondtam, hogy a radart nézzék már meg, mert az egyik érzékelőre hibát sípol, nem is működik a 3. fej. Átadáskor rákérdeztem, azt mondta Nyírő, hogy fej hiba, cserélni kell. Hazamentem, átnéztem, fejeket cserélgettem. Persze a fejnek semmi hibája. A vezeték ellenben rálógott a kipufogóra, az egyik vezeték megégett. Kivágtam a hibás részt, újra forrasztottam, azóta hibátlanul dolgozik. Nyírő olyan mint a projektor, szeret vetíteni...
Amúgy meg a Subaru is olyan, mint a többi autó, a legtöbb dologhoz elég a bejáratott szerelő, nem kell specialista.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Jaja! Gyertek, a revíziókhoz nem kell agysebésznek lenni... 2003 óta magamnak csinálom, kitanultam minden csínját az olaj tocsmákolásnak.
Akna amúgy szerkezet kész, bár még nincs világításom (kőművesek is májusra ígérték magukat vakolni, utána lesz bekötve a villany is), de most hétvégén fogom végre felavatni! Először a Bubuval, aztán a Bogár, végül a Golf. Megjött a fékolaj leszívó készletem is, lehet azt is kipróbálom. A Bogárhoz amúgy most vettem végre kiegészítő kartert is, így abban is értékelhető olajmennyiség lesz. 2,5 liter olaj ment eddig bele, most ezt duplázom meg. És még hűti is az olajat, mert bordázott cucc.
Ha kész a garázs, akkor lesz bőr kanapé, tv, zene, internet, minden feltétel adott lesz egy jó kis kikapcsolódáshoz. A Golf felújításhoz vettem egy donort is, annak a hátuljából lesz média állvány, bekötöm a lámpákat is hangulat világításhoz. Húú, nagyon várom már, hogy kész legyen!(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Lesz akkor szép kedvezményem a Motulnál! Gyertek csak!
Van amúgy egész jó pizzás is Érden, rendelhetünk azt is vagy ha addig lesz időm rá, akkor megcsinálom a donor Golf orrából a grill sütőt is, gyereket is lehet hozni, van hinta, lesz csúszda is addigra és nagy homokozó is.
(ó\_!_/ó)
-
-
Petester
senior tag
Olajszűrő és leeresztő csavar nekem is megvan (1 órája ), ott jártam az EF közelében és megvettem a gyárit. Klubkedvezményre (5% ) 3322 Ft a szűrő és 887 Ft az alátét. Majd megnézem otthon a Mann szűrőt mennyiért vettem legutóbb, de nem vészes a gyári ár. Legalább ebben.
Viszont ahhoz, hogy tudjunk nálunk topik talit rendezni, az kb nyár vége/ősz, mire olyan állapotok uralkodnak a garázsban és az udvaron, hogy erre alkalmas legyen. Mert most még "balkán" van... De majd jelzem, ha készen vagyunk.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8019 üzenetére
Jah ezt nekem is mondták Laciék, hogy miért veszek Mann-t, mert olcsóbb a gyári. Az azért nem igaz, 1,8k-ért vettem a Mann szűrőt ugyanis hivatalos viszonteladótól...
Mondjuk alátétből nekem is kéne új. Ha tudom, hogy mész hozhattál volna nekem is.
mod:
Oké! Ráérünk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Valakinek egy jó gúgli fordítóval feladott WRX amerikából?
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
[link] új OBK, nekem tetszik.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #8028 üzenetére
Nagyon jó!
Vajon mennyi lesz a turbós hazai ára? 14 millió?
Nagyon jó a videó róla: [link]Mastermark: hol van az olaj hűtő?
A váltóé valahol a sárvédő mögött van állítólag, de az motorolajnak nem tudtam hogy van.
Amúgy lefújtam féktisztítóval, könnyen lejött. Vasárnap megyünk gyerkőccel ketten Szerencsre, este jövünk is haza. Majd utána még alá nézek, hogy mennyi jött vissza belőle.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem is értem, hogy a Legacyt hogy tudták úgy jellemtelenre faragni, amikor ez sokkal jobban adja a vagány stílust.
Nagyon remélem, hogy hozzánk is eljut a 2,4t, erre megérné várni! Veszek egy malac perselyt és havonta beledugok 1-1 Deákot, majd csak összejön rá a della valamikor.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
Na, megvolt ma az elso 98-as rantankolas: 8.61 lett az atlag ami parade ahhoz kepest h pici varosozas is volt benne.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
Tegnap kb. 1 hónap után ültem be az autómba, azza mentem locsolkodni, hát nagy élmény volt. Ha nem lenne, nagyon kéne.
Lassan közeledünk a 200k felé, szal nyáron tervezem beadni egy kis időre Háriékhoz. Vezérlés csere, HF tömítés, ha kell, síkolás, első, hátsó futómű csere, meg persze akkor már olaj- és szűrőcserék. Olyan 1 - 1.2 misi magasságára taksálom. De aztán okés lesz egy darabig, vagy váltófelújításig. Ha meg megjön a Fóka, akkor az egyik Passatot eladjuk, mert 4 autó egy kicsit sok otthonra.Ment ma előttem a városban jó darabon egy nagyon szép óceánkék 4th gen Lega wagon. Mivel nem volt benne navi, gondolom a 2.5-ös lehetett, nagyon jó ez a forma így alacsonyan is. Nagykerekek voltak rajta, meg 4 kipuf, meg homasitás ledek elöl. A ledek kivételével jól nézett ki.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Én már át is léptem a 200k-t!
Mit tervezel cserélni a futóműben? Nekem most, hogy az elejében új a gátló, furának tűnik a segge, mintha ülne az elejéhez képest, persze lehet csak csalóka. Mindenesetre panaszom nincs rá, így még biztos marad egy ideig, nem fogok hozzá nyúlni, csak ha már pöpec a váltó! Addig ki kell bírnia. Bár gondolom nem egyik napról a másikra fog összehullani, most meg még jól teszi a dolgát.
Viszont ami jobban zavar, az a rozsda. Most hogy van lehetőségem alá menni, tüzetesebben át tudtam nézni és sajna a futómű alkatrészeket elkezdte enni a rozsda. Bár csak felületi, de az idei télre már muszáj lesz megcsináltatnom az alvázvédelmet. Gondolom a futómű alkatrészeket is lekezelik passziválóval, nem csak a bódét.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #8047 üzenetére
Gátlókat elöl, hátul tervezem cseréltetni. Nincs még rájuk nagy panasz, de elöl már kell nekik kis idő, amíg beállnak, meg nagyobb sebinél kanyarokban néha mintha bizonytalankoda, de lehet csak túlérzékelem a dolgot.
Na, majd az enyémnek is alánézhetnénk vmikor, úgyis csak egyszer láttam alulról, amikor megvettem.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8044 üzenetére
Király! Mennyi volt a gátló csere?
Nézem ennek a Denso ablaktörlőnek elég magas az ára. Nekem Bosoko van az olcsó és jó.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Legurulhatsz bármikor, bár világítás még csak elemlámpával van. Nyár közepére remélem már lesz fullos ledes világításom is.
Ehhez a munkához a Hace inkább millió fölött fog kérni. Nyírőék áraival számolva is 1 misi legalább.
Viszont ha már bontanak, cseréltesd ki a stab pálca kutyacsonkjait is, meg nekem nemrég megkotlott az első alsó gömbfej is. Ezek nem nagy összegek, de így megspórolsz egy újabb szerviz látogatást is. Most teljes csönd van nálunk a futóműben.(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák