Új hozzászólás Aktív témák

  • Papa-Het

    aktív tag

    Sziasztok,

    Még nem vagyok tulaj, de szeretnék az lenni. Első autónak nézek Subaru-t. Nagyon izgat a keret nélküli ablak, a boxer és AWD. Outback - Forester - Legacy vonalon nézelődök, második gen outbacket 2001 környékéről, Forester szintén, és legacy is. Nagyon csábító az AWD illetve kényelem szempontjából az autómata váltó lenne a jobb, viszont olvastam hogy elég lusta. Nem versenyautót keresek amúgy sem. Azért inkább a nagyobb testű Outback/Forester lenne az ideális, mert néha nem csak műúton mennék és szerintem a Legacy ebből a szempontból nagyon alacsony illetve jobban pakolhatók.

    Szóval, ültem már Subiban, egy 2004-es H6 Legacy-ban... hát igen, megy mint a rakéta viszont alig tudtam kiszállni belőle mert nekem alacsony volt. Igazából típushibák érdekelnének, főleg motor terén. Nézelődtem HaHun, és van fent 2001-ből Outback 3 literes H6 közel 380k-val (580e), amerikai VDC modell. Pár rozsda pötty van rajta, de ez korából adódóan nem akkora gond. Sokkal inkább motorikusan fontos nekem hogy jó legyen. Amiket tudok a H6-ről hogy láncos, általában nem kell cserélni normál használat mellett, örökélet, viszont ha csörög - mint bármely más láncos vezérlés - akkor cserés. Ha jól tudom, ezekre jellemző a melegedés és az ez által okozott hengerfej tömítés hiba, aztán annyi a motornak, és ez ugyanúgy jellemző a 2.5-ös boxerre is. Egyik 210 ló, másik 156. Írják külföldi tesztekben, beszámolókban hogy a 6 hengeres jobb, megbízhatóbb és kevesebb gond van vele. Viszont ugyanúgy melegedési gondjai tudnak lenni. Van fent Legacy is 2.5 automata (800e), illetve egy '99-es szintén automata 2 literes forester 1,2m körül. A Foresteren kívül mindnek lekérdeztem a rendszámát és nem csavargatott egyik sem, annyi hogy mivel az outback USA modell, 232k mérföld van az adatbázisban, ami 370k kilóméternek felel meg, tehát pontos.

    Őszinte legyek, annyira nem izgat a fogyasztás és a megtett km sem, hiszen lehet egy autó sokat futott ha végig karban volt/van tartva. Amúgy is inkább tankolom mintsem szervizbe hordom mert mindig van valami baja. Vezérlés csere, és gyertya csere mennyire macerás? Seibiko vagy Emil Frey-ről van valakinek tapasztalata? Szolnoki vagyok egyébként, az sem gond ha esetleg itt a környéken van szerviz vagy megbízható szerelő aki ért is hozzá és nem kócolja össze.

    Közel 2 hónapja bújom a világhálót hogy a típusra jellemző hibákat (elektromos vagy motorikus) kiderítsem, vagy motorkódok alapján utána nézni hogy az adott motorra mik jellemzők, és meg kell mondja eddig nem sok hibát találtam, de ha ki tudnátok segíteni, jó lenne.

    Milyen dolgokat kell megnézni rajtuk, milyen buktatók lehetnek, és mire kell figyelni bennük? Turbó Forester esetében mennyire jellemző hogy lehal a turbó és cserélni kell? Ott van pl a gyári benzin-gáz üzem, korral járó buktatói lehetnek?

    Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! :R

Új hozzászólás Aktív témák