-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
outsiders
aktív tag
Én csorgásnál szoktam ilyen alacsony fordulaton menni ötösben, tipikusan 60-70es táblánál forgalom ritmusát tartva, kellő követési távolsággal. Gyorsítani kell akkor visszadobom 1-2 fokozatot úgyis. Persze csak akkor, ha már megyek egy 10 perce nagyjából, akkor már bemelegedett. Nem hiszem hogy üzemmeleg motor és kenőanyag mellett ártanál neki.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
-
Acheron
őstag
Alkalomadtán megnézem azt az ominózus kutat (vélhetően gyakrabban járok arra ), én is tervezek egy 98 -as kipróbálást. Igaz, a múltkori Shell -es 100 -assal nem vettem észre különbséget.
Az utóbbi időben egyébként kicsit odafigyelve, de nem óvatoskodva jártam (a pályán többnyire csak óra szerint 130 -al, máshol maradt max az óra szerinti, előírt + 20 km/h) Így a műszer szerint 9,6 , a tankolás alapján számolva 9,4 literes fogyasztás jött ki legutóbb (suli idő van, így akadt benne reggeli dugózás is). Most, egy másik tank vége felé 9,4 -en áll az óra, pedig most többször volt pályán megugrás is. Sokat számít a melegedő idő
Egyszer (de szigorúan csak egyszer ) csak meg kellene néznem, mennyire lehet leszorítani egy teli tankos etapot[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #7953 üzenetére
Ránézek, így fejből nem tudom. Mondjuk az olaj nyomás még nem az jelenti, hogy van is rendes kenés mindenhol de ha van nyomás az már megnyugtatna. Nem tudom az enyém hajtása milyen, van ahol felezik a főtengely fordulatát a pumpa hajtásához.
Acheron: Olyan erős autónál már nem érzel meg annyira kicsit növekedést amit a jobb benzin adhat. Ott inkább csak a jobb motortisztító hatás ami igazából profit.
Az a 9,4 parádés fogyi nagyon attól a behemóttól.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Én annyiban vettem észre a 98-as előnyét, hogy a városi fogyasztásom csökkent (gondolom az alul jelentkező nyomaték többletnek köszönhetően), meg a járása mintha simább lenne a motornak.
Más, most jelentkezett Nyírő (ma vitték el a PDF-et az automata váltós szakikhoz diagnosztikára), hogy olajnyomás problémára leszűkült a hibám. Állandó 400-500 fordulat különbség van a citrom előtt és után, nem tud sose teljesen össze zárni (ezzel össze vág, hogy a hiba óta kb 10%-kal nőtt a fogyasztásom). 3 dolog okozhatja. Egyik olajpumpa, ami kizárható, mert az máshol is gondot okozhat, de nincs ebből eredő hiba máshol. A másik a szolenoid hibája, ami javítható, de babás, így munkaidő igényes, a harmadikra nem emlékszek, de azt meg nem ad külön a Subaru, csak komplett vezérléssel. Ez utóbbi viszont elvileg a Hyundai által használttal ugyan az, onnan meg külön is berendelhető. Megérzésem szerint a középső lesz a probléma forrása, de ez holnap kiderül, amikor folytatják a tesztet.
Így igazából nem feltétlen volt rossz a felújított wandler, de elképzelhető, hogy kosz kerülhetett ki belőle vagy a benne lévő olaj oldhatott ki valamit a a váltóból.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Alapjárata finomodott, legalább is nekem úgy tűnt. Persze lehet, hogy én képzelem bele...
Egy H6 Baja-t bevállalnék, de nem sok értelme lenne, inkább akkor már egy SVX. De félő, hogy válóok lenne.
Ha megoldódik a váltó mizériám, tuti lelocsolom egy nagy üveg pezsgővel az autót és táncot járok körülötte...
(#7944) MasterMark
Tegnap este megnéztem az első részt, de kb a felénél bealudtam, így nem tudom megítélni milyen sori, de valóban ott a Lega, meg van benne pár Impreza is.(#7954) Acheron
Nemrég majdnem elcsábultam, napokig néztem egy német 3,6-os OBK-et. Meg most is van egy litván, már faceliftes UDM OBK is, nagyon jól áll neki a karakteresebb arc! Meg van benne Eyesight is![ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Már kicsúsztam a szerkesztésből, ez az: [link]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ezt linkeltem a múltkor: [link]
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #7958 üzenetére
Azért a Litván csodákkal óvatosan, az eddig olvasottak alapján könnyen lehet összekalapált roncs - szegény.
De egy eyesight -es újabb példányt nagyon kipróbálnék, bár tartok tőle, végzetes lenne - anyagilag
Egyébként épp most nosztalgiáztam kicsit, pár nappal múlt egy éve, hogy hozzám került ez a csodagép. Valamivel több, mint 15 ezer kilométer után továbbra is azt kell mondjam, hogy ez egy nagyon jó autó, kicsit sem bántam meg, hogy végül mellette döntöttem. Nagy, kényelmes, ha kell, megy (nagyon), és télen igazi élmény a négykerék hajtás a havas, csúszós szakaszokon. Remélem lesz alkalmam elvinni egy talira - Qrunál is van restanciám, és Parcinak is tartozom a (azóta is nehezen felejthető) próbakörért
(#7961) Petester: Nyamm... De mikor lesz ennyi zsém -
Acheron
őstag
Biztosan tudunk rá sort keríteni
Mostanában mi is tervezünk a Mátráéba egy kanyart (igaz, csak Mátrafüredig) és bár a Mondit használjuk, amíg lehet, azért gondolkodom, hogy oda a Subival kellene menni. Máig meglep, mennyire stabil a kanyarokban, nyoma sincs a "nagyautós" dülöngélésnek.
Remélem, vasárnap nem lesz esős napunk, autó nagytakarítást + bőrápolást tervezek, no meg fel kellene dobnom már a nyári papucsokat, eddig sajnos minden hétvége olyan sűrű volt, hogy tolódott ez a program[ Szerkesztve ]
-
carr
őstag
Köszi.
Még nem kaptam 98as impihez való olvasót... :-(
Lehet jönni az északi oldalra örömködni. Bodonyban megtaláltok. Egy jó erős feketére a vendégem lesz aki jön. :-)
A számom 205127121.[ Szerkesztve ]
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Oké jó!
Egy Passatban a hengerekben a nyomást is diagrammoztam vele! Amúgy tényleg jó cuc!
Ha egyszer, jövőre vagy két év múlva nekem is meg lesz a kis bubikám, akkor talira el is viszem majd a lapost meg az olvasót!
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Igen az.
Scania R470, P380, Passat, Xsara picasso, Focus mk 1.5-ön tökéletesen ment.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
carr
őstag
válasz Petester #7979 üzenetére
Sztem nem.
Anno kb 2 éve próbáltuk, ahogy írtam fentebb.
nem biztos, de a felület így vagy hasonlóan nézett ki.
Ott csak wrx sti 2.0-t hozott a rendszer leolvashatóság szempontjából.
Nem is beszélgetett a kocsim a vassal.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
válasz Petester #7981 üzenetére
Boári? Nemtom. Megkérdem.
Bár ugye ő sem mobil.Hívtam. Jól gondoltam....
Vigyem át az autót. :/[ Szerkesztve ]
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
nagyúr
Az nem frankó... Ha valamikor erre jársz, (Tápióbicske) akkor bármikor ha itthon vagyok ránézünk.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Küldök egy privátot! Lőttem pár képet a programról, miket tudok megnézni.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Hogy beszámoljak egy kis előrehaladásról, tegnap visszakaptam a váltósoktól az autót. Maradt a diagnózis, hogy az olajnyomás nem épül fel rendesen a citromban. Ez a hibaforrás elsődleges okozója, de nem a fordulatszám eltérésre dobja a hibát, hanem az olaj magasabb hőmérsékletére. 115 fok a tűréshatár és a váltóban állandóan közel van hozzá. Ha jön az emelkedő vagy nagyobb a terhelés és jobban csúszik, emelkedik néhány fokot az olajhő és már dobja is a hibát.
Azt azonban nem tudják teljes bizonyossággal megmondani, hogy miért és hol csökken le az olajnyomás. Odáig szűkítették a lehetőségeket, hogy vagy a vezérlőtömbben van valami, ami akadályozza a teljes nyomás felépülést vagy a váltón belül van egy tömítetlenségi hiba, ahol elszökik a nyomás. Ez utóbbi a legdrágább hiba (200k), mert szét kell borítani az egész váltót és az összes tömítést ki kell cserélni, ill ebben benne van a vezérlő tömb kitakarítása is. Ha csak a vezérlő tömböt kell kiszedni és kitakarítani, az csak 50k Ft. Én ez utóbbira tippelek (Nyírő is, csak ő más miatt), mert azóta van a hiba, miután hozzányúltak a citromhoz. Vagy ebből került ki kosz vagy a beszereléskor került a rendszerbe valami légypiszok vagy a benne lévő speckó olaj, amivel feltöltötték oldott ki valamit a váltón belül.
Mindenesetre remélem ezzel véget ér az autó szívatása, mert bizisten én próbálom szeretni és törődni vele, de a kis genya valamin besértődött...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Részben igen, de leginkább nem! Ugyanis nagyon élem a magasságát és kényelmét, egy Lega ettől minden esetben sportosabb, talán nem is baj, kellett egy kényelmesen autózható csapatszállító, ahol nem kell figyelni a padka magasságra parkoláskor és átléphetünk vele bármit. Hiányzik a manuális váltó amúgy, de nem csak én használom, így talán a legjobb kompromisszum került a fenekünk alá!
Tegnap amúgy megnéztem tüzetesebben egy Acheron féle OBK-et a Seibikonál. Nem értem. Centire alig van eltérés a hátsó ülésünk között, de belülről sokkal szellősebbnek tűnik...Olajcsere meg nekem már sok volt az elmúlt 1 évben. 2 teljes tuti, meg az az 1-2 liter, ami egyes megbontások során pótolni kellett. Ja és ment bele 15k km is ezalatt, ha oldható lenne a piszok, már ki kellett volna jönnie.
(ó\_!_/ó)
-
carr
őstag
válasz Petester #7991 üzenetére
Köszi a linket. Meg is lesem holnap.
Egy fékfolyadékos váltómosást ennél is megcsinálnék....
Az kitakarítja a lerakódott cuccokat, leoldja az égett részt, és az alján összegyűlik.
Valami minőségi japán roncs címen találtam anno egy ilyen megoldást, ha az olajos rész inkább olajsáros, mondjuk motorban írta... de gondolom olajsár az olajsár.
Fékfolyadékot betöltöd a meglévő olajhoz, mész vele pár 10-40 km.-t. leengeded, aztán feltöltöd új olajjal, (valami ócsóval) aztán 2000km után csere minőségire.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
lejárt a szerk. asszem volt a check engine lámpa villogás száma, amit talán levideóztam
https://drive.google.com/open?id=1Cx3Vmz9Sb5Fig8zX6g9EuEqDYCP9kQPM360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Papa-Het
aktív tag
Sziasztok,
Még nem vagyok tulaj, de szeretnék az lenni. Első autónak nézek Subaru-t. Nagyon izgat a keret nélküli ablak, a boxer és AWD. Outback - Forester - Legacy vonalon nézelődök, második gen outbacket 2001 környékéről, Forester szintén, és legacy is. Nagyon csábító az AWD illetve kényelem szempontjából az autómata váltó lenne a jobb, viszont olvastam hogy elég lusta. Nem versenyautót keresek amúgy sem. Azért inkább a nagyobb testű Outback/Forester lenne az ideális, mert néha nem csak műúton mennék és szerintem a Legacy ebből a szempontból nagyon alacsony illetve jobban pakolhatók.
Szóval, ültem már Subiban, egy 2004-es H6 Legacy-ban... hát igen, megy mint a rakéta viszont alig tudtam kiszállni belőle mert nekem alacsony volt. Igazából típushibák érdekelnének, főleg motor terén. Nézelődtem HaHun, és van fent 2001-ből Outback 3 literes H6 közel 380k-val (580e), amerikai VDC modell. Pár rozsda pötty van rajta, de ez korából adódóan nem akkora gond. Sokkal inkább motorikusan fontos nekem hogy jó legyen. Amiket tudok a H6-ről hogy láncos, általában nem kell cserélni normál használat mellett, örökélet, viszont ha csörög - mint bármely más láncos vezérlés - akkor cserés. Ha jól tudom, ezekre jellemző a melegedés és az ez által okozott hengerfej tömítés hiba, aztán annyi a motornak, és ez ugyanúgy jellemző a 2.5-ös boxerre is. Egyik 210 ló, másik 156. Írják külföldi tesztekben, beszámolókban hogy a 6 hengeres jobb, megbízhatóbb és kevesebb gond van vele. Viszont ugyanúgy melegedési gondjai tudnak lenni. Van fent Legacy is 2.5 automata (800e), illetve egy '99-es szintén automata 2 literes forester 1,2m körül. A Foresteren kívül mindnek lekérdeztem a rendszámát és nem csavargatott egyik sem, annyi hogy mivel az outback USA modell, 232k mérföld van az adatbázisban, ami 370k kilóméternek felel meg, tehát pontos.
Őszinte legyek, annyira nem izgat a fogyasztás és a megtett km sem, hiszen lehet egy autó sokat futott ha végig karban volt/van tartva. Amúgy is inkább tankolom mintsem szervizbe hordom mert mindig van valami baja. Vezérlés csere, és gyertya csere mennyire macerás? Seibiko vagy Emil Frey-ről van valakinek tapasztalata? Szolnoki vagyok egyébként, az sem gond ha esetleg itt a környéken van szerviz vagy megbízható szerelő aki ért is hozzá és nem kócolja össze.
Közel 2 hónapja bújom a világhálót hogy a típusra jellemző hibákat (elektromos vagy motorikus) kiderítsem, vagy motorkódok alapján utána nézni hogy az adott motorra mik jellemzők, és meg kell mondja eddig nem sok hibát találtam, de ha ki tudnátok segíteni, jó lenne.
Milyen dolgokat kell megnézni rajtuk, milyen buktatók lehetnek, és mire kell figyelni bennük? Turbó Forester esetében mennyire jellemző hogy lehal a turbó és cserélni kell? Ott van pl a gyári benzin-gáz üzem, korral járó buktatói lehetnek?
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
-
outsiders
aktív tag
válasz Papa-Het #7999 üzenetére
Üdv itt Én ugyancsak szolnoki gyökerekkel rendelkezem, havi kétszer járok haza.
Az ilyen régi típusoknál szerintem zsákbamacskát veszel a nyakadba, bármennyire is vagy körültekintő, pillanatok alatt gazdasági totálkár lehet egy drágább kopóalkatrész miatt. Egy sima vezérléscsere is 200k magassága rendes alkatrészekből megoldva, ha rendesen karban akarod tartani akkor ez nem a tankolom és megyek vele típusú kocsi lesz. 2.5 blokkot kerülném egyedül, H6 azért jobb konstrukció. Turbós fori nem rossz, megbízható a blokk is, de azért nem egy EJ20 szívó Az örök, mint a nyomorúság, de cserébe 2006 előtt elég gyenge a kasztnihoz képest, főleg ha automata váltó van mellé.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen