-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
OK, megfontolom. A párom már rég ajánlgatja, szeretne meglepni egy ilyennel, de igazság szerint az Aurissal nem sok értelmét láttam. Most már izgisebb
Az ellenkormányzásról egy emlékezetes élményem van, amikor a Vectrámmal havas jeges úton kanyarban megcsúsztam, és ellenkormánnyal szépen vettem az ívet - egész addig, míg a kerék újra aszfaltot nem fogott. Úgy kivágott az útról, hogy pislogni sem volt időm, két fa között beugrattam egy kerítésbe. Megúsztam, az autónak sem lett nagy baja, csak kitört egy féltengely. A néni akinek a kerítésén bementem, nyugtatott, hogy "Nem baj fiam, jött már itt be kamion is"
De végül is ennek a balesetnek köszönhettem, hogy összejöttem a feleségemmel, így a fene sem bánja, jó sztoriként emlékszünk rá. De vezetéstechnikailag elkerülhető lett volna.
Tanulság: ha jól tudsz vezetni, megúszhatod a házasságot (én örülök, hogy bamba voltam )[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
na, megvolt. tanulságos volt, bár ez is rövid, egy ilyen 8 órás izé jobb lehet, ahol nem csak 3-4x mész egy körön, hanem esetleg szabadjára engednek, hogy 10 percig tapasztald ki a kocsi határait.
három feladat volt, csúszós szlalom, csúszós kanyar+emelkedő, meg csúszós rántópad. a szlalomban elvert egy új mazda 6 , de amúgy jól ment a kocsi. az csúszós emelkedőre gyorsulást toronymagasan az outback nyerte, a mezőny ilyen 40-45 km/órára gyorsult (akinek relatíve jól ment), én 73 km/órára.
a rántópadon viszont az új mazda és az új mondeo is jobban szerepelt, gondolom elsősorban az egyre jobb elektronikák miatt. legutóbb is úgy éreztem, amikor az esp nélküli xtraillel voltam, hogy már rég elektronikák versenye ez, és most is. és igazság szerint az összkerék előnyét annyira nem éreztem a kicsúszós szitukban, ugyanúgy kicsúsztam, mint mások és ugyanúgy az esp terelt vissza az útra, nem a zseniális kormánymozdulataim. felfelé persze látványos volt az awd előnye, de ott egy buta összkerék is felvisz, ha elkezdenél kipörögni.
nem úgy, mint a menő slick gumis m4-es bmw-t, aki fel sem bírt menni, ahogy a ford focus rs sem. nem kommentálom ezeket a játékautókat, szerintem közúti forgalomban a létük is fölösleges. volt gt86 és brz is, sajnos nem velem egy körben.
ja, és nem hittem volna, de az új mondeo jóval komolyabb, jobb autónak tűnik az új mazda 6-nál
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
stickermajom
addikt
A rántópadon számít legkevésbé az elektronika a három feladat közül szvsz. Ha nincs meg a mozdulat a megfelelő irányba és mértékben, akkor nincs az az elektronika ami megfogjon. Nem tud helyetted akár 2-3 fordulatot ellenkormányozni, inkább csak utána a stabilizálásban segíthet.
Én amúgy a Hungaroringes prémium tréningre vágyom egy ideje. Nagy sebességű vészfékezés, nagy tempójú szlalom, stb. Csak hát 140k.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A gumi is nagyon sokat számít nem csak az esp. A 8 órás tréningen amin a Subaru Klub-osokkal voltam az erősebb autókkal is pariban voltam a vizes szlalomnál az esőgumival (IS250 friss Conti SC5).
Az egyik Fori a gyár Geolandar gumin volt a vizes fékútja 1 teljes autóhossznyival volt hosszabb az enyémnél...Hiába az awd, meg az esp ha nem tudja letenni az útra a hajtást/fékerőt.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #3004 üzenetére
Kétszer voltam már, ez a tapasztalatom. A mozdulat kell, de ha van esp, elég nagyjából, "onnan már atveszi". Esp nélkül én hármat csovaltam ide-oda a kocsival legutóbb, mire sikerült megfogni és ezt is csak akkor, ha eleve jól csináltam. Látszott, hogy esp-sek egyet csovalnak, esp nélküliek pörögnek.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Az sokat szamit nagyon.
Meg ne feledjuk, hogy az uj Mazdakban mar szeria a nyomatekvektoralas...Ma kicsit kanyarogtunk a Matraban, annyival jobb auto ez mint a buta Passat. Ott egy picit tulvallalt kanyar gaz elvesz es talan visszatlal az ivre. Itt nyomok meg egy kis gazt ad meg egy kis nyomatekot hatra es szepen kitolja magat a kanyarbol.
Minden egyes meter unnep kb.#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Na de a mozdulat a legnehezebb. Ha az megvan onnan elektronika nélkül is hozható a dolog szerintem, apróbb korrigálással. Nálunk pl hiába ült egy úr új Renaultban tele elektronikával, tizedszerre is megforgott. De hát ez a lényeg, hogy gyakoroljon az ember.
Ha hármat csóvál az autó, akkor az első mozdulat valószínűleg sok volt. -
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #3009 üzenetére
az első mozdulat sok (hosszú) volt. de esp-vel nem gond ez sem, mert korrigál, közben te is, egyszerűen összeszedi a gépet. az xtraillel (jó, az persze suv, billegős budi) irgalmatlan nehéz volt. de közúton is tapasztaltam vele, hogy ha havon nem 2-vel kanyarodok, hanem 2,2-vel, azonnal szembefordul. megnézném mondjuk esp-vel ugyanezt az xtrailt (úgy vettem, hogy van benne... ), mert persze az is lehet, hogy az azzal is csúszkálna.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Jó olvasni is ezeket az élményeket, megélni még jobb lehetett. Sajnos a hétköznapi életben talán csak havon / jégen lehet ezeket olyan sebességnél gyakorolni, ami még nem veszélyes az emberre és a technikára. Igaz, mifelénk jó ehhez a környék, ismerős szerint kb két - három hete még 30 cm hó volt fent a Bükkben. Azért most úgy érzem, egy ilyen tréninget kérek valamelyik családi alkalomra
(#3003) Parci: Jól sikerült autó az új Mondeo. Csendes kényelmes, emellett nagyon modern a beltér. Persze nem játszós autó, ahogy említettem a múltkor, nagyon elsőkerekes, nagyobb gázadáskor jó nagyokat csavar a kormányon. Sokáig instabilnak éreztem,mert egy közeli körforgóban meg - meg csúszott alattam, de ebben inkább a gumi lehet a hunyó, nem az autó (Kumho Wintercraft WP71) A nyári papucsok remélem jobbak lesznek. Azért az Outback mosolygósabb autó, és bár erősen látszik a modellévek közötti különbség (főleg belül), azért sok szégyenkeznivaló nincs
Ha már gumik, ma felni takarítás és mustra volt porondon, lesz is még vele dolgom.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Seibikonál kb. hány napra előre kell időpontot kérni átvizsgálásra? Lehet van egy még nem hirdetett autó, amit érdemes lenne megnézetni.
Hace Car-nál szervizelt, de úgy okoskodtam, hogy talán egy "független" műhellyel jobban járok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3015 üzenetére
Elég rég voltam ott de akkor kb 1 hetes várólista volt.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz stickermajom #3015 üzenetére
Mikor a váltó miatt vittem volna, ami hosszabb vizsgálatot igényelt, 2 hétre kaptam időpontot, de szerintem egy átvizsgálásra 2-3 napra előre tudnak időpontot adni. Mikor először mentem hozzájuk, hogy nézzék át az autót, milyen karbantartásra lehet számolni, akkor szerdán hívtam őket, péntekre fogadtak.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Első gátlót szeretném cserélni, mert már huppog (a futómű többi alkatrészre elvileg rendben, nem lóg semmi), meg eléggé megette a rozsda is.
Ti milyen gátlót tennétek bele? A gyári darabja 60 ezer+fa lenne, az utángyártottak közül a Monroe a legdrágább, amit meg szívem szerint bele is tennék, az kb fele lenne a gyárinak. Seibiko szerint nem rosszabbak az utángyártottak, csak rövidebb az élettartamuk. Hát ezzel nem segítettek dönteni...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Átfutott már az agyamon korábban, hogy le kéne ültetni, most megint felötlött bennem, de próbálom elhessegetni a gondolatot. Mert akkor itt nem állnék meg, akkor már kerüljön alá valami csecse 18"-os guruló is , de ezt már nem tudnám otthon átvinni a fejekben, hogy milyen jó is lenne. Már az is nagy csoda volt, hogy nem lett prüszkölés a H6 miatt tavaly.
(#3022) balage.
Nem tudom, hogy milyen a gyári, ezt nem kérdeztem, de gondolom mondták a Seibikoban volna ezt a különbséget, ha lenne. De majd rákérdezek.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én élvezem, hogy ringatózik, ültetett autónak ott a Golf, meg a Bogár. Utóbbi az enyém, abban hátul is van stab rúd, meg állítható keménységű Koni, elől mezei Golf1 gátlók vannak az állítható gólyalábban, na az így is kemény, várja a gátló a motor súlyát, de csak a tank van elől... A Golfban csak sima ültető rugó van, az még kényelmes.
Csak néha hiányzik egy kis faragás, csak jobb lenne egyedibbé tenni, ültetett OBK-et eddig csak fotón láttam. Ezért próbálom lekötni a figyelmem a navi DVD kiváltásával, maradjon meg kényelmes családinak az OBK.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3025 üzenetére
Én azért szeretek sodrósan kanyarodni oda meg nem jó a puha csillapítás. Nekem túl puha, persze a lányok imádják mondanom sem kell, hogy ringat.
A kérdés inkább az, hogy a gyári puha rugók meg majd a kemény lengéscsillapítók jó vagy nem jó kombót alkotnak-e...
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
válasz blasko92 #3027 üzenetére
Autóhifis topic... Itt egyedül nekem van nem gyári rendszer a kocsiban tudtommal ŐKET amúgy tudom ajánlani, szépen dolgoznak és nem horror áron. Telefonon is segítenek eligazodni, hogy mit érdemes venned.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3027 üzenetére
Autóhifis topik. Nekem gyári van de azt sem hallgatom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
blasko92
őstag
Köszönöm! Ne haragudjatok az off miatt!
-
balage.
tag
válasz Petester #3021 üzenetére
Én is megnéztem a neten a bárdinál, unixnál és egyéb más számomra nem ismert (autoalketreszonline24, autodoc) webshopokon csak kétcsöveset ad. Különös számomra, hogy nem gyártanak egycsöveset
Egy kis olvasnivaló az 1 és 2 csöves csillapítókról, ha valakit érdekel. Nem hosszú, kb 5 perc.
[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
-
carr
őstag
Mi folyik itt gyöngyösön?
Qru! bammeg, nézegetném én itt, miket linkelgetsz, azt 404, 404, 404.... pedig kb 1 hetes a post.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
most elszomorodtam. Meg ezt is offba teszem, mer asszem tavaly is kigyomlált csomó számomra releváns biztosítási infót, most meg keresem. kerestem...
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Acheron
őstag
No, megvolt az első telitalpas előzés (beszorultam egy kocsisorba, az előttem lévő négy autó békésen vonatkozott egymás nyakán, előző egyik sem akart)
Uhh... Kb mint amikor a Millenium Falconon megjavult a térhajtómű. Csak sokkal jobb volt a hangja
Kíváncsi vagyok, kint hogyan szólhat, bent sokat tompít a szigetelés, de így is hátborzongató. -
outsiders
aktív tag
válasz Acheron #3037 üzenetére
A jó öreg Falcon
Jövő kedden megyek fóliáztatni, reggel leadom, délutánra kész is elvileg, gyalog 3 percre van tőlem, így elég kényelmes lesz Hozzá viszem, normálisnak tűnt nagyon telefonon, már típust is megbeszéltük, plusz hogy csomagtér üvegen egy árnyalattal világosabb lesz, oldalt meg hulláskocsi szinten sötét kb a gyerek miatt, ezt javasolta. Comfort fóliát javasolja, Avantgárdénak érdemi előnye nincs, ellenben drágább bőven.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Szélvédőre és első ajtókra semmi nem lesz, árat majd meglátjuk mit mond a srác reggel. Gyanítom olyan 60k lesz, akörül szokott lenni a dolog számlával bizonylattal a Llumar hivatalos telepítők esetében.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Acheron
őstag
Igen, én is olvastam erről. Biztos van benne valami, mert amikor csak kezdtem nyomni a gázt (SI-Drive "I" -ben), akkor simán gyorsult, de padlónál ugyanaz történt, mint amikor Parci a lovak közé csapott S# -ban: kettőt visszakapcsolt, megjött a fordulat, ugrott a kép. Azután már lassítani kellett.
No igen, a tesztkörrel adós maradtam (Parcinak is )
Jelentkezem, ha Budapesten járok - addig gyűjtöm a tapasztalatot.
Szerdán megjönnek a nyári gumik (a Pirellinél maradtam, ha már van belőle egy új), a hét második felében fel is tetetem.
(#3044) Parci: Én még hiányoltam, amikor láttam, hogy a tiédben van hozzá külön gomb
(#3047) Qru: Gumis ismerősöm is azt mondta, ne bonyolítsam túl, remek lesz rá.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
ejj, fura egy ízlésetek van! először holdjárót csináltok szerencsétlen kocsiból, aztán játékferrarit. legyen akkor egy voks a gyári verziónak...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő, Zsámbék, Tök, Perbál topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kompakt vízhűtés
- Politika
- Hobby elektronika
- alza vélemények - tapasztalatok
- LED világítás a lakásban
- Elektromos cigaretta 🔞
- LEGO klub
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- LEGRAND NWS01-EC Netatmo okos időjárás állomás eladó Új!!
- Legrand Netatmo Pro NSC-PRO Intelligens WiFi Beltéri kamera eladó ÚJ!!
- Ezviz BC2 Okos otthoni megfigyelő kamera. Töredékáron.
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Philips Gyümölcscentrifuga HR1855/70