-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Kicsit OFF , de autóbuzulás és PH így remélem megfér itt is!Idén is lesz márkafüggetlen ph autós tali Balatonon - minden érdeklődőt szeretettel várunk!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
blasko92
őstag
Szerintem mindenre is ír programom. Elég nagy Subaru mágus, ha megnézed a Fb csoportban elég sok komoly gépet írt már meg.
CB igen, sima hengeres a felülete bemarásokkal. Sima kulcs nem jó hozzá, ezért járt hozzá gyári cucc, amit sima kulccsal tudsz hajtani. Kicsit kerékőr is, mert nem minden tolvaj jár a hozzá való szerszámmal 10 ropi, plus a szállitás. Zárt végű anya, ami nekem nem gond, mert gyári méretűek a tőcsavarok, nem használok nyomtávszépesítőt.
-
outsiders
aktív tag
Parci : [link]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #8656 üzenetére
nyamm! persze no rendszám, no alvázszám, állapot "normál", jellemzően a halálom-10 az ilyen hirdetés, de amúgy jól néz ki, nincs úgy szétfosva, mint a kedvences kereskedésben pusztuló szürke ilyen lega kombi (becsületükre legyen mondva, hogy a hirdetett 150e km-es futásból közben 259e lett...... ).
viszont, amióta főtengely-jeladót piszkáltunk a szerelővel, az xtrail nem dob hibakódot és nem is fullad le........
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
-
CB
senior tag
Ha gumit akar rátenni, akkor kell egy gumis....
Olyan lett mint az új. A gumistól én is féltem a kerekeket (meg az autó egyéb elemeit is), ezért cserélgetem én a téli-nyári garnitúrát. Kb 3-4 évente szoktam elvinni centír ellenőrzésre őket.
A télivel nem sokat szoktam menni, kb 4000 km-t, a nyárival meg 7-8000 km-t / szezon.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
Bizony, ha én látnék neki a felgumizásnak, akkor annak csúnya vége lenne.
A kerék cserét én is magamnak szoktam, amióta megvan a légkulcs, azóta meg még szórakozás is. Meg így legalább át tudom nézni a kerékdobot belülről, gátlókat, fékbetéteket, fékcsöveket ellenőrzök.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz blasko92 #8669 üzenetére
Én azt sem tudom hogy hogy néz ki a gyári emelőm. Talán a pótkerékben lévő nikecell dobozban van. De az ötlet jó!
Ültetett Bogár miatt alacsony profilú kroki emelőm van, ami a Toyotát is szépen megemelte, de az OBK-hez kellett egy kb. 8 cm-es pogácsát beraknom, mert nem emelt eleget.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Lassan 15 éve egy helyre járok, ott szerencsére egyszer sem tettek kárt a felninkben.
Akik meg kontárok, lassacskán csak kikopnak a piacról. Nem is értem amúgy a negatív hozzászólásaitokat, de nem is ismerem a konkurenciát sem, így a sarlatánok kimaradtak az életemből.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8672 üzenetére
Kikopnak a kontárok? Hahaha, ezen jót nevettem.
Az utóbbi időben 2 különböző gumisnál voltam, az első helyen 1 keréktőcsavart törtek el, a második helyen már 2-t a szakszerűtlen munkájuknak köszönhetően.
mod:
Inkább ad meg a gumisod elérhetőségét.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Zengő guminak a Kondorosi úti szervize. Bogaras a szerviz vezető. [link]
Voltam másik szervizükben (Tétényi út), futómű beállításon, de oda soha többet. Se a Bogáron, se a Bubun nem dolgoztak jól. Utóbbin pl. az egyik csavart az első futóműben nem húztak meg rendesen, nem sokkal utána el is kezdett kopogni az eleje kanyarodáskor.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
A Bogáron nem tudnak rendes beállítást tenni, de az az túlzott ültetésnek köszönhető. 5000 km-ként elment az összetartáson. Érden viszont találtam egy nagyon jó helyet, ahol az öreg szaki frankón megcsinálta. Fel is hívta a figyelmem, hogy mi a baj, ezt a Zengőnél elnagyolták, elhallgatták. De mikor a PDF beállítását vagyis a csavar visszahúzását is elnagyolták, akkor elengedtem az lehetőséget, hogy oda járjak. Nekem a Seibiko lőtte be patentül!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Volt egy hirtelen fellángolásom emiatt, de hamar lehiggadtam: "Das Auto hat bulgarische Exportnummern."
Már gyanús volt a képeken, hogy UDM, magas a tetőkorlát, a bajuszkapcsolón mintha csak az első ködlámpának lenne kapcsolója, azonban az óracsoport csak km/h-s,az UDM-nek az első lökös is más (mégse unfallfrei?), nagyobb a ködlámpa helye(itt is ua a lökös és szintén UDM: [link] )és ez a fenti, idézett szöveg és a gyanúsan kevés, 11000 EUR-s ár. Nem hiszem hogy bestbuy lenne.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8676 üzenetére
Az más, ott folyamat félre fog kopni a gumi de a gyári futóművest be lehet állítani jól, és nekik ment is mert olyan gépük/szoftverük van amilyen kell. A V mintás gumi ugye hajlamos a fűrészfogas kopásra, ezért nagyobb odafigyelést igényel de az enyém szépen egyenletesen kopik.
Háát, nem túl bizalom gerjesztő, ezektől a PZEV-es verzióktól amúgy is lábrázást kapok, mert elég sok plusz hibaforrást rejt.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
válasz Petester #8677 üzenetére
Szerintem ez simán USA modell (kívülről biztosan), az európai modelleken nincs fent a 3.6 embléma, és jól láttad, a tetőcsomagtartó is más (azt mondjuk irigylem, mert a hosszanti rudakat keresztbe lehet fordítani, ergo nem kell külön tetőcsomagtartót venni)
Ha az óracsoport európai egy erősen "Amerikás" autón - hmm, nekem az fura... -
mabandi1
tag
Sziasztok.
Mostanában nagyon szemezgetek a 4. generációs Legacy-val.
Mindenféleképp manuális váltósat szeretnék, elsősorban a kétliteres benzineseket nézegettem.
Van bármi féle típushibájuk? Mitől kell félni egy ilyen autónál? -
Petester
senior tag
válasz mabandi1 #8682 üzenetére
Szia,
Félni a rozsdától kell csak.
Típushibáról nem tudok, legalább is kirívó nincs. Ha a 2 literest nézed, akkor az erősebbiket keresd, ami 165 LE-s (2.0R). Ez már majdnem pariban van a 2,5-essel, de nyomatékban apicit elmarad. Ennyi kell a lendületes haladáshoz. Az awd elvesz így is a teljesítményből.
Amit még érdemes figyelni, hogy közel van e a vezérlécsere, ha igen, ez lehet alku tárgya, mert drága művelet. Főleg így ebben a korban már az autó értékének egyre nagyobb részét teheti ki.
Itthon vagy kinti portálokon keresel?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mabandi1 #8682 üzenetére
Nem egy ördög lakat de azért van pár dolog amire érdemes figyelned:
Rozsdára figyelj, főleg a küszöb és a sárvédő ívnél. A lengőkarok is hajlamosak a rozsdásodni, az "szokványos" ennél a típusnál. Ha csak felületi rozsda nem vész, cserébe jó alkualap.
A féket próbáld ki nagyobb 100-120-as tempóról, ha fékezés közben ráz/szitál a kormány akkor cserés a tárcsa és a betét is. Sajnos alulméretezett a fék hűtése, ezért könnyen vetemedik a tárcsa olyan mértékben amin nem segít a felszabályozás sem.
Érdemes odafigyelni a kettős tömegűre (igen sajnos van benne), ha leállításkor csattanó hangot hallasz akkor cserés. A jó hír, az hogy a benzinesben nagyon sokat kibírnak, viszont ha cserés az eléggé zsebbenyúlós. Szerencsére van hozzá olcsóbb egytömegű kiváltószett ha mégis cserés lenne az viszont már örök.
A vezérléscsere kompletten (szíjjak, gyetyák, hűtőfolyadék), olyan 200k-s tétel (5 év vagy 100 ezer km-enként cserés) az jó alkulap ahogy írták előttem is ha esedékes és még nem cserélték hitet érdemlően (számla legyen, bemondásra ne hidd el).
Az AWD rendszert is érdemes megvizsgálni. A difiknek csendben kell dolgozniuk, ne búgjon menet közben még autópálya tempónál se. Ha fel tudod emeltetni érdemes megforgatni 1 kereket, az összes többi keréknek azonos módon kell vele együtt forognia akadás mentesen. Ha nem tudod felemelni akkor egy nagyobb placcon lassan, erősen kitekert kormánnyal jobbra aztán balra körözve nem szabad, hogy rángatva guruljon. Sajnos a központi difi nagyon drága, nincs csak gyári belőle ha az hibás akkor az nagyon-nagyon zsebbenyúlós.
Motorokat tekintve a 2.0R (165 ló) a legjobb választás. A régebbi 2.0i csak 137 ló azzal nem olyan vérmes, az állandó 4kerék miatt (elég sok a hajtási veszteség). A 2.5i nem erősebb de nyomatékosabb (196 Nm vs 230) cserébe hajlamos a hengerfejesedésre. Ha ilyet vennél ezt nagyon meg kell nézni (olaj ne legyen "vizes", a hűtőkörben/tartályban ne legyen olaj), a kipuff gáz ne legyen vízgőzös (fehér), se olajos (kékes-feketés). A 3.0i potens de azzal sem versenyautó azért, cserébe nagyon tartós. Igaz ez is hajlamos hengerfejesedni (elégtelen hűtés miatt megég/olvad a lehúzógyűrű).
A benzin-gázosok elég kényesek, nem sokan értenek a karbantartásához, itthon ha arra van szakid vállalható amúgy meg okozhat kellemetlen és költséges meglepiket később (helytelen keverékszabályozás miatt szelepbeégés pl).
Dízelt az engedd el, ezek boxerdízelek sajnos sz@rok. Ha mégis akkor az a ényeg, hogy minél későbbi legyen de semmiféle képpen se Euro4-es (tehát 2010 utáni legyen).Automata váltó nem háklis de a rendszeres olajcserét kéri, ez él a manuálisra is. A gyári intervallum 120k km de érdemes lefelezni és minőségi 75W90-es olajat tenni bele (meg a difikbe is).
Hirtelen ennyi jutott eszembe...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz mabandi1 #8684 üzenetére
Volt mind a 2 verzióban, de a faceliftest keresném, ha most keresnék. Ha jól emlékszek, akkor a FL-esben már kikapcsolható az utasoldali légzsák, mp3-as a rádió, van már xenon is, dual digit klíma (bár sok haszna szerintem nincs), váltófüles automata váltók, ha H6-ot keresnél, akkor lenne SI-drive és hátul is hűtő/fűtő nyílás a könyöklőben, tempomat már nem külön karon van, hanem a kormány küllőben, ha navis lenne, akkor okosabb központi monitor, meg még jó pár apróság.
(ó\_!_/ó)
-
-
Petester
senior tag
"A benzin-gázosok elég kényesek, nem sokan értenek a karbantartásához, itthon ha arra van szakid vállalható amúgy meg okozhat kellemetlen és költséges meglepiket később (helytelen keverékszabályozás miatt szelepbeégés pl)."
Volt egy ilyen taxi eladó tavaly talán, de lehet korábban, méghozzá automata váltóval. 600k km-rel árulták, ha jól emlékszek.
Ja, a 2.0R nem hidrotőkés, ugye? Ott még a szelephézagot is sűrűbben kell ellenőrizni, ha gázos. Ettől függetlenül sok német és olasz lesz gázzal. Gyöngyösön van gázos, aki tudja diagnosztizálni a kint beépített gázos ecu-t ( [link] ), de ha jól rémlik, a javítása macerás, nem nagyon vannak alkatrészek hozzá, egyszerűbb kicserélni a befecskendezőt és a vezérlését, mint a régiben keresni a hibát. A tartályt nem kell bántani.(#8687) Qru
Én nem láttam még 3,6-ost pzev felirattal. Inkább a 2,5-en.
De a pzev csak ennyi: [link] ? Mert ebben nagyon extra dolog nincs.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8688 üzenetére
Igen, kint a sok dízel ellen ezzel próbálkoztak amíg nem jött az EE20 (bár csak ne jött volna ).
Nem olcsó a gyári cucc vmi 3k € önmagában de nem is ez a lényeg, hanem a karbantartás. Ha van rá szaki (és van) akkor nincs gond de vétel előtt meg kell nézetni ahogy írod.Igen, ennyi a PZEV. Nettó szemfényvesztés az egész, majd jönnek a Toyota féle HSD-s Subaruk de addig is kell(ett) valamit villantani. Ugyanaz a tészta, mint a gázos Subaruk piacra dobása esetén volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ezt már linkelted, nem?! Nagyon ismerős. A felszereltségi szintet nem sikerült eltalálni minden esetre, mert se kormányról vezérelhető tempomat, se kormányról vezérelhető rádió nincs benne... se első ködlámpa. Vagy rohadt nagy pofont kapott szemből és bontottan csak ezt találták hozzá olcsón. Ha megnézed az egyik fényszóró vadi új a másik meg fossá van már mattulva. Tehát az eleje tuti sérült volt. Kérdés mennyire... Ha a nyúlványok is kaptak akkor abba a családot már nem ültetném bele, mert a kövi ütközésnél már nem működik az energia elnyelés/elvezetés. Ezek tervezetten egyszer használatosak.
Lehet az automata is kotla benne...
mod:
Most nézem a kilincs és a tükörház is fényezetlen. Ez bizony gyárilag alapfelszereltségű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
-
nagyúr
Elkészült a kisautó, a jobb első fékcső fém borítása volt kiszakadva, és ott tudott tágulni mindenfelé a cső, ezért lehetett belépni a pedált lassan padlóig. Kicserélték, most faja. 23k. Jövő héten megy szélvédőcserére, ősszel meg elérjük a 200k-t, akkor kap szép új vezérlést meg új gátlókat elöl-hátul, és akkor szentem rendben leszünk egy jó darabig, főleg, hogy majd leginkább télen lesz használva és hétvégén.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Nemtom még. Háriék mindennel együtt 600k+-t mondtak rá, igaz, ebben benne van minden alkatrész, láncok, HF síkolás, dugattyúk, csapágyak, hajtókar ellenőrzése, munkadíj, stb. Seibikoba vhogy nem akaródzik vinnem, ott 3-400k-t mondtak, de nem biztos, hogy HF síkolás és egyéb kiegészítő ellenőrzések is benne vannak-e.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fotók, videók mobillal
- Renault, Dacia topik
- Okos Otthon / Smart Home
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...