-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9700 üzenetére
"le is légteleníette"
Kétszer is, de nem jött ki levegő másodjára, csak nekem volt más a pedál érzet."Nem tudtam hogy ezt ilyen gyorsan is lehet."
Mit lehet gyorsan? Szerelőt találni vagy alkatrészt? Vagy mást?(ó\_!_/ó)
-
MasterMark
titán
válasz Petester #9702 üzenetére
Ja csak erre gondolok, hogy lekapja és duggatyú ki csere meg minden. Hol csináltattad?
Ja és kösz a képet, most már tuti, hogy az enyémben nem gyári vezetőszárak vannak, mert az enyémben ilyen hatlapfejű a vége.
Jorus: Most én is ezen gondolkozom, hogy 300V menjen-e megint bele, vagy valamelyik másik Motul. Már csak azért hogy az talán jobban tartja magában a szemetet ami nem versenyre készült, elgondolkoztatott. De elvesztem annyi féle Motul olaj van, nem igazán igazodok ki, hogy melyik mire való vagy melyik milyen minőségi szinten van. Az olajválasztó meg a kínálat felét kirakja, hogy jó bele.
Switch Tax
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9704 üzenetére
2 éve lett felújítva a két első nyereg, ezért nem nagyon kellett semmit pucolni, akkor vastagon rozsdás is volt, de most nem nézett ki rosszabbul, mint 2 éve, mikor össze lett rakva. Akkor kapott új felújító készletet - szinte minden utángyártott, csak a vezetőszár volt gyári. De hogy előtte milyen volt a gyárban belerakott gyári, azt nem tudom. Változtathattak a fején, nem? Amúgy meg nem találtam utángyártott csuszkát akkor, mondjuk csak az Unixban néztem.
Most amúgy kicsit szorult a dugattyú szétszedéskor, hogy belemenjen az új, de más szívás nem volt vele. Ezért is kellett tovább fognom az olaj csövet, mint 5 perc.Olajban én oda jutottam, ha a kézikönyv szerinti mindenféle olaj minősítéseket végig követem, akkor az 5w30-as 8100 Eco-nergy jó bele hétköznapi használatra.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9705 üzenetére
Eco-Nergy jó, kár, hogy az enyémhez nem*. Nekem X-Clean FE megy bele.
*: Az API SL nekem meg SM vagy jobb kell.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Petester #9705 üzenetére
De akkor mitől szorult meg? Zsírozta valamivel, vagy csak fékfolyadékot rakott a dugattyú alá?
Amúgy jah, változtathattak, de nekem akkor sem tetszik.
Ez az Eco-nregy tetszik, de a múltkori képeden X-cess volt.
Qru: Na várjuk az Eco-nregy jobb mint az X-clean FE? Pedig jóval újabb szabványokat tud már az. Nem bírok eligazodni ezek között.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9707 üzenetére
Az X-Clean újabb/modernebb/szigorúbb szabványoknak felel meg. API SL elég régi szabvány, azóta kijött az SM és az SN. Az enyémbe SM kell vagy újabb. 5W30 vagy 0W30 az ajánlott de az 5W40 is megfelelő.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9709 üzenetére
Honda topikban sokan használják és nekem is volt egy 5k km erejéig ilyen olaj benne. Aztán megnéztem a manual mit ír. Az a baj, hogy annyi szempont van, hogy a legjobb ha a gyártói ajánlást betrarja az ember de kicsit ellentmondásban van a dolog esetemben, mert mást ír az ez EU-s motorhoz meg mást az US-hez. Pedig ugyanaz a motor...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9707 üzenetére
Kiszáradt és rozsdásodni kezdett, meg a porvédő ki volt kicsit fordulva és bemehetett a retek mellette. Hogy mivel rakta most össze nem tudom, nem láttam, másik helységbe vonult el vele.
Xcess olajjal először cseréltem, azóta már 2x 300v, meg 2x Nergy ment bele. Most megint ezt tervezem.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Parci? [link]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9713 üzenetére
Baromi összetett ez a dolog nem hiába egy külön szakma az olajmérnökség. Vannak gyártói előírások, elvárt teljesítmény szintek (ezek között is van amerikai (API) és európai (ACEA) szabvány amik véletlenül sem azonoska), elvárt/ajánlott viszkozitás. Ezen belül is lehet "mozogni", hogy pl mennyit legyen az olaj HTHS értéke, ha magas azzal véded a csapágyakat, ha alacsony akkor kedvezőbb lesz a fogyasztás és nő a teljesítmény és javul a motor hűtése (az olaj nem csak keni, hanem hűt is a motort). Az adalékok mennyisége sem mindegy (TBN szám), se az, hogy mekkora a kéntartalom (kémiai korróziót okoz), se a szulfátos hamu tartalom (eltömíti a katalizátorod). Szóval baromi összetett és én is csak éppen, hogy a felszínét karcolgatom ennek a tudományágnak.
Ez az API vs ACEA dologba vesztem bele én is de inkább tartom a manual-ban leírtat, azzal nem lövök mellé. Érdekes, hogy az amcsi szabványok szerint legalább API SM kell bele az európai szabvány szerint meg jó bele az ACEA A3 vagy A5 amilyen olajok meg simán lehetnek API SL minősítésűek (API szabvány alfabetikus sorrendbe nő és visszafelé teljesen kompatibilisek). Miközben ugyanaz a motor került ez itteni Foresterekbe is.
És tuti ugyanaz a motor, mert cikkszám alapján ugyanaz az olajszűrőjük meg a levegő (sőt még a pollenszűrőjük) is.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Amúgy X-clean FE már nincs, csak a raktáron lévő készlet erejéig, X-c EFE van helyette. Igazából ugyan az, csak néhány szabvánnyal kiegészült. Nemrég beszéltem a Batthyány utcai mintaboltjukkal, 14 300 Ft az 5 liter. és ajándék szélvédő mosó is jár hozzá. Ugyan ezt a héten kérdeztem az Unixnál, 16 körül volt, max kedvezménnyel. 1,4 d4d Corollába ugyan ez kell.
Most aktuális a PDF-ben is az olajcsere, 6 liter (5+1) Eco-nergy 18k, szintén ajándék téli szélvédőmosóval. Holnap megyek is és betankolok.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9719 üzenetére
Igen, a Motul olajkeresője sem hozza már csak az EFE-t.
12,7k volt az 5 liter FE idén januárban, mennek fel az árak (persze, mert sz@r a huf).
mod:
Egyébként már nézem az EDM és az UDM ajánlásokat is, olyan megy bele ami mind a kettőt teljesíti. Az a tuti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9721 üzenetére
Haver már sajnos visszavonult szóval újabban a Schlosser Kft-től.
Az 5 liter X-Clean FE olaj most éppen 12,4k. Az bestbuy kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9724 üzenetére
Nem de előbb tönkremegy mintha alacsony hamutartalmú olajat használsz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9727 üzenetére
Mindegyikben van. De a 300V jó, azzal nem lősz mellé. Ezek amúgyis nüansznyi különbségek.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Melóhelyemen a Subaruk által elfoglalt parkoló helyek száma egyel nőtt, egy kék 4. gen OBK tűnt fel, már másodszor.
Tegnap este meg a PDF mellé beálltak egy PFF rendszámú Forival Érden, mikor bevásárolni voltam. Apró örömök az életben.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9731 üzenetére
Én is kb 6 havonta cserélek olajat, csak ezidő alatt megteszek 10-15k km-t.
De szerintem kicsit túlaggódjátok ezt az olaj témát. Szerintem az Eco-nergy is jobb, mint amit a motor elvár. Tegyétek bele azt, ami a lelkiismereteteknek jobban tetszik, a motort úgy se ez fogja tönkre tenni, vagy ha igen, addigra úgy se engednek be minket a városba...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem dízelt, H6-ot!
Márk:
Igen, erre gondoltam! Ez csak nekünk perverzió, hogy mindenből a legjobbat kell bele tenni, amit már a család is megszokott, de ők se értik... És lassan már én sem. Mindeközben a markaszervizek locsolják a kommerszebb olajakat az autókba és még garanciát is adnak rá...(ó\_!_/ó)
-
blasko92
őstag
Sziasztok!
Rég jelentkeztem. Jelentem szépen dolgozik az AWD Hajt mind a 4 kerék
https://logout.hu/dl/upc/2019-11/30/317896_igncincd2r5guvwl_7ff71fcc-0acc-4766-8d3a-419da93c1648_2.jpg
https://logout.hu/dl/upc/2019-11/30/317896_niao629poox7m64a_88622ef4-fd32-408a-a582-ff8f8121d4f5_2.jpg
https://logout.hu/dl/upc/2019-11/30/317896_cgqu32gb3ogxlrzo_23f2e789-634a-48b5-8ad7-51c71ac52c7d_2.jpgLinkesítve
[ Módosította: Qru ]
-
blasko92
őstag
Köszi a javítást telóról nyomtam, és valamiért nem úgy ment a kép beszúrás ahogy kellett volna, utána meg csak a szerk. idő után vettem észre, hogy elcsesztem.
Ahh, Pilisvörösvár mellett gondoltam letérek a földútra egy kicsit kiszórakozni magam. Hát picit meg is bántam, amikor egy rohadt nagy sártenger miatt vagy 1 kilómétert kellett tolatni, mire 5 fogásból sikerült visszafordulni. Egyébként élvezetes volt vele a sárban menni. Bár jobb lett volna, ha nem kell utána kézzel kiszednem azt a sűrű agyagszerű sarat a sárvédőkből. Utána a mosás is egy rémálom volt
-
outsiders
aktív tag
Na feldobtam ebben a csodás időben végre a téli pacskerokat, koreai gyártású élőben is tetszett ez az aszimmetrikus minta. Egész csendes volt, tapadást majd meglátjuk ha igazán trágya idő lesz. Fogyin látszik már a hideg, 9.2 lett, ősszel és tavasszal tudok 9 alatt menni vele csak
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9744 üzenetére
Nekem nagyon tetszik a gyári felni de ez is jól áll neki.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
MasterMark
titán
X0515 a DOT elméletileg: itt látszik.
A téli régebbi az 2014-es szerintem.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9748 üzenetére
Pedig a Dunlop elég jó gumikat csinál. Nekem a gyári Bridgestone keményedett meg 4 év alatt.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- OLED TV topic
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Marvel Snap
- Androidos tablet topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...