-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Igen arról, és igen 5 db van kerekenként.
Nem, mert nem a csavar a hibás. Az elején kézzel kell rátekerni az anyát, hogy rákapjon a menetre egyenesen, nem pedig egyből a nyomatékkulccsal nekiesni. Ha egyből a légkulccsal esik neki vki, akkor hajlamos a menetre ferdén rákapni az anya amit meghúzva a légkulccsal - annak erejénél fogva - szépen eltöri a csavart (maga a ferdén felmenő anya). A többinél mákja volt a gumisnak, mert azokra nem ferdén ment fel az anya, hanem egyenesen kapott rá, így nem lett bajuk. Simán lejöttek/felmentek újra, a menetük is tökéletesen ép volt.
Szóval a helyes menet ez lenne: kézzel rákapatod az anyát, aztán légkulccsal meghúzás (de ésszel nem rátépni!!!), majd nyomatékkulccsal lenyomatékolni 100-110 Nm-re.
Sajnos képeket nem volt időm lőni, mert dumáltunk közben, aztán mire felocsúdtam meg már kész is volt.
mod:
Amúgy mikor először tört csavar akkor is ez volt, hogy a légkulccsal kapatta rá a gumis (bár az egy másik volt), Erre majd figyelni kell legközelebb és szólni, hogy kézzel kapassa rá az anyát a menetre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ezt elég kevés gumis fogja megtenni. Mármint a nyomatékkal lehúzást. Nem sok gumissal volt dolgom, évek óta ugyan oda járok vissza, mert bogaras ismerős, de náluk sem volt sokáig jellemző. Ha meg ráengedi a nyomaték kulcsot, akkor sem ér semmit, mert csak megnyugtatja, hogy megvan a 110 Nm, de a légkulcs, ha sokat kattogtatna, 300+ Nm-nal húzza meg. Nem állítgatják a légkulcs erejét. Én magamnak megcsinálom, de volt úgy, hogy a mezei légkulcsommal nem tudtam leszedni a csavart. Le kellett engednem az autót, hogy erőkarral megindítsam a csavart. Pedig elvileg 320 Nm-re képes a légkulcsom.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8552 üzenetére
Borzasztó sok a kókler. Hace-ben gumiznak is, ugyan nem olyan olcsó mint a sarki gumis de nem cseszik szét a csavart. Hiába került kb fele annyiba a sarkon de most miattuk el kellett menni alkatrészért és megvenni, ki kellett vennem emiatt egy nap szabadságot és nem mellesleg a javítási költséget is kicsengetni. Arról nem is beszélve, hogy 1 hétre kiesett a kocsi a "játékból", pont a főszezonban amikor többet használnánk. Tehát többe volt a leves mint a hús.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8554 üzenetére
Vannak horpadáskihúzó szettek azzal próbálnám meg első körben.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #8554 üzenetére
Ehhez szerintem belülről is hozzáférsz, óvatosban, készlet nélkül is sikerülhet.
(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
Így már világos.
Na, hát e miatt sem viszem az autót gumishoz. Még az Ignist sem.
Én még olyan gumist nem láttam, aki nyomatékra húzna.
Ráadásul a CR-V -nek 100 Nm, a Foresternek 110 Nm, az Ignisnek 90 Nm a meghúzási nyomatéka. Nem fognak ezek a különböző kocsik különböző nyomatékára figyelni.
A másik, hogy hogyan emelik meg a kocsit. Na, attól szoktam még agybajt kapni.
Aláb@ssza az emelőt, aztán hajrá.
Arról nem is beszélve, hogy én alaposan meg szoktam m tisztítani a kerék és a csatlakozó csapágyház illeszkedő felületét is. Na, ilyet sem láttam még gumisnál.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
gyeniko
őstag
A másik, amire nem szoktak figyelni, a gumi nyomás. Legtöbben 2,5 bar-ra fújnak mindent.
Korábbi Subaru Imprezám kerékagyban lévő egyik tőcsavarjánaka menetét is szétcseszték, mert a géppel kapatta rá az agyatlan ember (?), persze, hogy ferdén. Utána csak vonogatta a vállát és javasolt egy helyet, hogy fel tudják frissíteni a menetet.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
CB
senior tag
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Az a szomorú, hogy kb mindent magadnak kell megcsinálnod nem csak autózás terén, ha normális munkát akarsz vagy nem rohadt drágát. Ez off de a folyt a wc tartály, mondom hívok egy vizest javítsa meg. Ott kezdődik, hogy 10k a kiszállás. Wtf?! 8k egy új tartály... Szépen megrendeltem és kis is cseréltem magamnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ma reggel együtt "robogtam" egy blob wrx-szel. Nem siettem a megelőzésével, hallgatóztam kicsit. Ja és egy csajos vezette!
(#8559) CB
Még a 2000-es évek elején jártunk hazai rally versenyekre. Akkoriban Érdiék és Angyalfiék tolták Impreza WRC-kel. Sose fogom elfelejteni a hangjukat! Legemlékezetesebb a 2002-es Veszprém rally volt, murvás szakaszon. Felénk, Miskolc rallyn csak aszfaltos etapok vannak, így ez külön élmény volt. Talán még valahol videó felvétel is van róla.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz Petester #8564 üzenetére
Lehet Esztergom rally volt, most kicsit elbizonytalanodtam. És a gugli sem segített...
Qru, beesett 3 misi alá két 3,6-os Tribeca is. Az ezüst hirdetésébe már beleírta az eladó, hogy mikor gázosodott és 2 évet állt. Ha hihető, van benne egy frissebb váltó és állítólag minden hibátlan... Ha esetleg mégis hengerfejes lenne később, árban így már a belefér kategória.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
-
Petester
senior tag
A gyárival az a baj, hogy Mont Blanc, aminek semmilyen képviselete nincs itthon. Amit én vettem tetőcsomit, annak 2 kupakja hiányzott a rúd végéről. Németeknél találtam, de balkánra nem postáznak. Szerencsére egyik barátunk Ausztriában lakik, ő rendelte be magához.
Viszont 60-ért már összejöhet Thule is újban. Nézz szét a német amazonon, ha megvannak az Imprezára való Thule számok.(ó\_!_/ó)
-
mmcc02
tag
Az ősszel vettem én is tetőrudakat és boxot. Szinte mindent használtan vadásztam, az új árának töredékéért. Thule, teljesen jó, csak ajánlani tudom.
Talán a gyári Subaru tetőrudak is a Thuletól származnak.Hátránya annyi, hogy macera fel- és leszerelni, és megnő a légellenállás (szélzaj, fogyasztás - 12 l/100 km GPS szerinti 140-nél nekem, amúgy 10 környéke, ha jól emlékszem)
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8572 üzenetére
Ilyenben tudok segíteni én is, vannak rokonaim a hanyatló nyugaton. Bubihoz akartam rendelni ugye tpms-t, de nem hogy nem postáznak ide, még az itteni bankkártyát sem fogadják el! Tehát még kifizetni sem tudnám. Az kösz... milyen tapasztalatuk lehet ha már ilyen szabályt hoznak...
Köszi Thule-re akkor majd ránézek, egyelőre még elvagyunk ha pakolós a történet akkor meg a Jazz-el megyünk (nyaralni most is azzal voltunk).
mod:
mmcc02: Köszi! Akkor sasolom a fb csopikat is ha nem bukkan fel akkor majd ránézek a Thule-re. Egyelőre nem sürgős a dolog szerencsére.
Fogyit megdobja azt tudtam, de hogy ennyivel... Mondjuk, arra az évi pár alkalomra belefér. Gondolom te sem 24/7-ben azzal nyomod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Városban kb. nem számít, de ahogy nő a tempó, annál inkább.
A rudak önmagukban nem számítanak túl sokat, kb +0.5 liter 100 km-en, de azért hallatszik autópályán a különbség. Nekem sima WingBarom van, egyszerűbb, magas lábakkal, ennél valószínűleg egy WingBar Edge jobb. A SquareBart nem ajánlom, ismerősnek van, de nagyon zajos.
Meg persze a box, ami ha autópályázni kell, érdemes lehet kifizetni egy kis plusz pénzt a jobb aerodinamikáért.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
Megnéztem most, 60k-tól indul az új talp+rúd Thule-ből. Akkor az nem is olyan vészes... A doboz meg 100k-tól indul.
mod:
Itt néztem első körben: [csomagtartovilag]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #8581 üzenetére
A német srácnak is vannak fent komoly videói a subaru motor építésről! [link]
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Petester
senior tag
Qru! Vedd meg ezt: [link]
Vagy vidd el a PDF-et és még tetőcsomagtartót is adok hozzá, mert a Legara nem jó a mostani!(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Hát, attól függ. Ha vinnél egy bernáthegyit is a csomagokkal, akkor kelleni fog.
De egy ilyen specb-re még mindig összerándul a gyomrom, pedig ha a PDF-et elengedném, muszáj nagyobba költözni. És sajnos már egy 2019-es Corolla is lényegesen nagyobb belső méretben...
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #8587 üzenetére
3 lityi, 6 sebis manuál váltó csak spec B-nél van.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MasterMark #8589 üzenetére
Bilstein gátlók, nagykerék, manuál váltó kb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8589 üzenetére
Lega 3.0R-hez képest:
- Impreza STi 6-os váltó (FL után SI-Drive)
- Sperr
- 18"-os kerék
- Bilstein felfüggesztés[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Csak, hogy megint sírjak kicsit: ma megint befogott a hátsó fék az M3-ason. Ki fogom köttetni a hill holdert a p*csába én is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8593 üzenetére
Nem hiszem, valószínűleg alacsony sebességnél csak egyszerűen nem tűnt fel. Gyorsítósávon rátiportam a gázra és 110 felett elkezdett rázkódni az autó, a kormány. Mondom defekt nem lehet a tpms nem jelez. Mivel már csinált ilyet rögtön beugrott mi lehet a gond. Lehúzódtam és igen, a felni olyan forró volt alig lehetett megfogni a többi meg normál hőmérsékletű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Nálam azt csinálták anno Egyébként állítólag ki kell szedni és takarítgatni, utána jó lesz. Na én ezt megfelelő gyakorisággal nem terveztem művelni, inkább élek a funkció nélkül. Nem hiányzott az elmúlt közel egy évben, megsúgom
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
CB
senior tag
Most nem olvastam visza. Megcsináltatni próbáltad már?
Mert azért nem rossz dolog. Ignisemben nincs, lehet nélküle élni, de nem rossz találmány.Nálunk is a lányom nem szeretni használni a kis kocsit a hiánya miatt. Veszprémben pedig elég sok a kézifékes indulás.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.