Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz mabandi1 #8682 üzenetére

    Nem egy ördög lakat de azért van pár dolog amire érdemes figyelned:

    Rozsdára figyelj, főleg a küszöb és a sárvédő ívnél. A lengőkarok is hajlamosak a rozsdásodni, az "szokványos" ennél a típusnál. Ha csak felületi rozsda nem vész, cserébe jó alkualap.

    A féket próbáld ki nagyobb 100-120-as tempóról, ha fékezés közben ráz/szitál a kormány akkor cserés a tárcsa és a betét is. Sajnos alulméretezett a fék hűtése, ezért könnyen vetemedik a tárcsa olyan mértékben amin nem segít a felszabályozás sem.

    Érdemes odafigyelni a kettős tömegűre (igen sajnos van benne), ha leállításkor csattanó hangot hallasz akkor cserés. A jó hír, az hogy a benzinesben nagyon sokat kibírnak, viszont ha cserés az eléggé zsebbenyúlós. Szerencsére van hozzá olcsóbb egytömegű kiváltószett ha mégis cserés lenne az viszont már örök.

    A vezérléscsere kompletten (szíjjak, gyetyák, hűtőfolyadék), olyan 200k-s tétel (5 év vagy 100 ezer km-enként cserés) az jó alkulap ahogy írták előttem is ha esedékes és még nem cserélték hitet érdemlően (számla legyen, bemondásra ne hidd el).

    Az AWD rendszert is érdemes megvizsgálni. A difiknek csendben kell dolgozniuk, ne búgjon menet közben még autópálya tempónál se. Ha fel tudod emeltetni érdemes megforgatni 1 kereket, az összes többi keréknek azonos módon kell vele együtt forognia akadás mentesen. Ha nem tudod felemelni akkor egy nagyobb placcon lassan, erősen kitekert kormánnyal jobbra aztán balra körözve nem szabad, hogy rángatva guruljon. Sajnos a központi difi nagyon drága, nincs csak gyári belőle ha az hibás akkor az nagyon-nagyon zsebbenyúlós.

    Motorokat tekintve a 2.0R (165 ló) a legjobb választás. A régebbi 2.0i csak 137 ló azzal nem olyan vérmes, az állandó 4kerék miatt (elég sok a hajtási veszteség). A 2.5i nem erősebb de nyomatékosabb (196 Nm vs 230) cserébe hajlamos a hengerfejesedésre. Ha ilyet vennél ezt nagyon meg kell nézni (olaj ne legyen "vizes", a hűtőkörben/tartályban ne legyen olaj), a kipuff gáz ne legyen vízgőzös (fehér), se olajos (kékes-feketés). A 3.0i potens de azzal sem versenyautó azért, cserébe nagyon tartós. Igaz ez is hajlamos hengerfejesedni (elégtelen hűtés miatt megég/olvad a lehúzógyűrű).
    A benzin-gázosok elég kényesek, nem sokan értenek a karbantartásához, itthon ha arra van szakid vállalható amúgy meg okozhat kellemetlen és költséges meglepiket később (helytelen keverékszabályozás miatt szelepbeégés pl).
    Dízelt az engedd el, ezek boxerdízelek sajnos sz@rok. Ha mégis akkor az a ényeg, hogy minél későbbi legyen de semmiféle képpen se Euro4-es (tehát 2010 utáni legyen).

    Automata váltó nem háklis de a rendszeres olajcserét kéri, ez él a manuálisra is. A gyári intervallum 120k km de érdemes lefelezni és minőségi 75W90-es olajat tenni bele (meg a difikbe is).

    Hirtelen ennyi jutott eszembe... :D

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák