- Ravenswatch - Előrendelői előzetesen a Switch kiadás
- Half-Life - A G-Mant megszólaltató színész rejtélyes bejegyzéssel zárta az évet
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 15. nap: Hell Let Loose
- PlayStation Plus 2025 Essential - A januári lista
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 14. nap: Kingdom Come Deliverance
Új hozzászólás Aktív témák
-
KilgoreTrout
senior tag
Még jóval korábban írtatok a mai játékok ötlettelenségéről, szerintem nem lene hülyeség összeszedni azokat a játékokat, amik a régiekhez hasonlóan ötletesek. Például gonolok itt az Introversion játékaira (Uplink, Darwinia), vagy például a TrackMania (ami ugyan Stunts remake-nek indult, de az újabb játékmódokkal sokkal élvezetesebb, mint elődje).
Ha jól emlékszem az első számítógépes játék amivel játszottam valami majmos játék volt, ahol banánnal kellett eltalálni az ellenséges gorillát aztán Street Rod, Life and Death!!! (orvos-szimulátor, vicces dolgokat lehetett csinálni a betegekkel, főleg úgy, hogy egy szót nem tudtam angolul Lost Vikings, Lotus, majd kalandjátékok: Gobliins, Day of the Tentacles, Full Throttle (ezt sem írta még senki), aztán Simcity, Transport Tycoon (ezzel még most is gyakran játszom). -
Omni
aktív tag
A mai napig a legkedvesebb játékom a Transport Tycoon. Meg is vettem pár hónapja a Locomotion-t
-
Karr
tag
Akit érdekelnek az oldschool eredeti játékok és netalán venni is akar látogasson el hozzám
[link] -
Szemi82
tag
Gyerekek.
Dune 1-2.
Valaki emlékszik még? -
N.E.R.O.
tag
A Neverhood tényleg nagyon jó, és micsoda poénok vannak benne... De a legendás nehézsége sem semmi. Mindezt 5 tonna gyurmából. Kreativitás, az még volt akkoriban.
Apropó a magya fejlesztésű Mission Impossible (1-2) játékos senki sem méltatja? Ugrálós cucc szinte minden akkori platformra, vagy 10 szinttel, robotokal, csapdákkal, felvehető tárgyak, logika, taktika, hajtépés,és a pálya végi hangszalag-összevágás, ahh... Minderre összesen egy órád volt különben bukta. Tényleg lehetetlen küldetés volt....
Éljen a retróóóó!!!!!!!!!! -
Angrov
csendes tag
Neverhoodot ismeri valaki? Legjobbak között van. 94-es ha jól tudom. Még nem láttam hozzá hasonló gamét.
[Szerkesztve]Értem én, hogy gőzgép. De mi hajcsa?
-
orbano
félisten
izé. day of the tentacle-t játszott itt valaki?
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Mechcommander nekem is nagy kedvencem, Mplayeren és Gamespyon másfél évig nyomtam, vezettük a The Cobra Leage-et a HRR unittal, még squad leader is voltam planetaryn De szép is volt. Nem kellett napi 8 óra játék ahhoz, hogy valaki jó játékos legyen.
Az Incubation pedig tényleg bazó jó játék volt, a többit a cikkből nem is ismerem Én inkább a Dune2, C&C,F22 Lightning II,Megarace 1-2 tengelyen mozogtam. Ja meg észkerék ezerrel... ja és természetesen CIV és transport tycoon
[Szerkesztve]A vér nem válik VAZZE!™
-
WillChi
őstag
válasz DArchAngel #169 üzenetére
Én a Might & Magic sorozattal játszottam ilyen jót/hosszút. Nem mindenkinek jön be, de aki szereti, az nagyon.
Keresek C64-hez Action Replay MK6 vagy MK7 kártyát. Esetleg Final III-at tudok cserébe adni.
-
DArchAngel
tag
Jó cikk...
Az UFO - sorozat nekem is nagy kedvencem volt.
De ha már a bonyolult oldszkúl RPG-knél tartunk:
Wizardry - sorozat, és főleg a hetes.
Persze, akinek volt türelme végigjátszani, nekem sose volt rá időm.
De állítólag 500 óra tiszta játékidő...
Ma hány single - player játékkal lehet ennyi ideig elszórakozni?''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
Rive
veterán
válasz Johnny Cage #166 üzenetére
A nagy egészbe én se merültem bele túlzottan, de ez jó volt. Meg most is az. Az Elite, hába esküdött rá mindenki, egy kicsit fapadosnak tűnt a számomra...
[link]
Mi a gond a HW körül/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Egon
nagyúr
Akkor a pontos számok a MoM-ban (kéretik javítani a cikkben):
- 14 faj,
- 86-féle egység (42 gyártható és 44 megidézhető),
- 35-féle épület.
Csak egy picit túloztál..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Cray Tyler
senior tag
Sajnos most pár napig nem fogom tudni folytatni az írást, de mindenképpen be akarom fejezni (ha kell, többrészes cikk lesz az eredmény). Ha nyár elejére leszek kész, akkor addigra, de úgy érzem tartozom annyival ezeknek a legendáknak, hogy korrektül összeszedve megemlékezzek róluk itt, a LOGOUT-on. Ámen.
-
Egon
nagyúr
Ismerkedj: [link]
Nekem nagyon bejött, pedig baromi egyszerű a játékmenete. Szinte már nem is stratégia, inkább taktikai progi. Mondjuk a gyártás miatt ez azért túlzás. Mindenesetre a két oldal tökéletesen ki van egyensúlyozva, ''apró'' szépséghiba, hogy ezt teljesen azonos egységek segítségével érték el (az egységek csak elnevezésükben és grafikájukban különböznek).
Értem én, hogy egyediség, meg minden, de az első 3 game hibáin én személy szerint nem tudtam továbblépni (ezeket a hibákat említette más is)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Solad
addikt
amugy varjuk a folytatast, benne a motorheaddel. eszmeletlen game volt anno 98-ban, a gepigenyehez merten csodalatos garfikaval
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
Egon
nagyúr
válasz Johnny Cage #155 üzenetére
Tökéletesen egyetértek az első mondatoddal. Ezért is van, hogy a Westwood-os játékoknál sokkal nagyobbra tartom a másik két ''nagy'' sorozat tagjait (elsősorban a Blizzard gamék, másodsorban az AoE-sorozat - bár ez utóbbinál az AoM: Titans kiegnél kezdett elfogyni a cérna, az AoE III-at meg egy fél óra játék után töröltem a gépemről). Pedig a Warcraftok is nagyjából egy kaptafára készültek, csak hát a tökéletes kivitelezés, játékegyensúly, valamint a felülmúlhatatlan hangulat mindegyikben megtalálható. Ilyen szempontból talán a Tiberian Sun óta meglévő egységfejlődés miatt ad absurdum még a Westwood-os játékok tűnnek papíron jobban fejlődőnek...
Miért jött be mégis az Emperor? A fene tudja. Szubjektívum, ahogy fent is írtam. Az FPS-ekkel is így vagyok: a Doom óta jópár tucattal játszogattam, megfogni mégis csak néhánynak sikerült: UT, NOLF 1-2, RtCW, Painkiller. Semmi közös nincs bennük, és mégis.
Amúgy pontosan azt érzem a játékipar kapcsán, ami már megfogalmazódott a topicban: egyre kevesebb új ötlet, csak jönnek a játékok futószalagon. Pont ezért becsülön RTS-ben (is) az új ötleteket: pl. a Battle Realms egységképzése volt ilyen, aztán az Impossible Creatures. Körökre osztott stratégiában sztem az utóbbi évek egyik legnagyobb durranása a Massive Assault volt (gondolom kevesen hallottak róla, a csapból is az szvsz nemtúljó (és még dicsértem is) HoMM5 folyt)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Johnny Cage
addikt
Természetesen szíved joga szeretni ezt a játékot, de ha a Westwood stratégiai játékainak történelmét végignézzük, akkor tisztán látható, hogy reformot gyakorlatilag csak egyetlen egyszer sikerült csinálniuk: a Dune 2-vel. A baj csak az volt, hogy maga a Westwood is azt ismételgette újra és újra, és soha nem tudott a saját maga által lerakott alapokon túllépni. Nézd meg a legnagyobb sikereit, C&C, Red Alert, Tiberian Sun... gyakorlatilag mindegyik tök ugyanaz, Dune 2 egy kicsit más köntösbe bújtatva, bár ettől függetlenül saját műfajukból a maximumot hozták ki.
Aztán eljárt felettük az idő, és egyre jöttek a Westwood árnyékából kilépni tudó, frissitően ható stratégiák, melyek sokkal több újat nyújtottak, mint a nagymester játékai (pl. Dark Reign vagy Z). Ezért is tartom a Z: Steel Soldiers-t etalonnak, mert grafikailag ugyan letisztult, néhol pedig egészen steril, ettől függetlenül látványos és ami a legfontosabb: maximálisan átlátható. A Bitmap Brothers nem esett a túlzások csapdájába, és kiválóan ráéreztek az egyensúlyra, amellett, hogy sajátos stílust alkitottak ki, amit eddig igen kevés játéknak sikerült jól elsütni.
''az RTS-ek zöme végigvihető egyféle egység orrba-szájba történő gyártásával.''
Na épp ezaz, amit a Z-nek sikerült harmónikusan megvalósítani. Egyetlen egységgel egyszerűen nem tudod végigvinni a játékot, ugyanakkor nincs felesleges jármű (vagy csak alig) - próbáld ki, és meglátod.
Ps: egyébként most, hogy beszélgettünk róla, újra elővettem az emperor-t és a benyomásom kábé ugyanaz, mint régen: ez a játék még csak erősen béta. Kár, hogy ez a végleges változat. -
Egon
nagyúr
válasz Johnny Cage #151 üzenetére
Nézd, az RTS-ek zöme végigvihető egyféle egység orrba-szájba történő gyártásával. Starcraft-ban is sokáig ment a mutalisk-rush. Ráadásul sztem az összes Westwood-os RTS-re ez nagyon is jellemző (pl. Red Alert 2-ben a GDI legjobb tankja a prisma tank: elit szinten jó messzire lő, 10-12 db-bal csak a térkép széle állít meg; a NOD-nak meg ott az a nagy bika tank, nem jut eszembe a neve). Ez van.
At útvonal-keresés biztos úgy van, ahogy mondod, ennek ellenére nekem személy szerint ez nem tűnt akkora problémának (olyannyira, hogy nem is emlékszem erre). Szintén sok játékban nem éppen tökéletes ennek megvalósítása."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Johnny Cage
addikt
Ha valakit érdekelnek az old-school kalandjátékok: [link]
-
Johnny Cage
addikt
válasz Johnny Cage #151 üzenetére
Ja, és ugyan nem stilszerű egy játékot az átvezető videói alapján minősíteni, azért meg kell jegyeznem, hogy ennyire unalmas, ripacskodó ''színészekkel'' eljátszatott átvezető filmeket még életemben nem láttam... hol vannak már a C&C látványos pre-renderelt videói?
Ps: viszont a Dune menüje legalább kurvajól néz ki. -
Johnny Cage
addikt
Amikor az Emperor-ról megláttam az első videókat, tátva maradt a szám. Aztán kézhez kaptam a játékot, és a lelkesedésem olyan hamar is hagyott alább.
Előszőr is: az egységek útvonalkeresése pocsék. Alig képesek odaérni A-ból B pontba, mert közben folyamatosan egymást kerülgetik s még a tereptárgyakban is elakadnak (!). Ez már önmagában ellehetetleníti a kezelhetőséget.
Másodszor: az egységek kiegyensúlyozottsága csapnivaló. Gyakorlatilag alig van szükség 1-2 egységre, s velük végigvihető a játék - a többi egyszerűen felesleges, csak azért van, hogy legyen. (Ilyen pl. a lépegető, valamennyi egység ellen hatékony, nincs szükség másra.) A Z ebben (is) százszor jobban teljesített, a játék egyszerűen rákényszerít, hogy használj valamennyi egységet.
E két kulcsfontosságú tényező elbukása már önmagában érvágás egy RTS-nek. És igen, marhajó, hogy látni a mesterlövész puskájának lézercélzóját, de inkább arra kellett volna ráfeküdni, hogy az emberek normálisan gyalogoljanak a terepen, és ne korcsolyázzanak - mert ez így csak parasztvakítás.
(A Z: Steel Soldiers a Dune miatt bukott el financiálisan, mivel utóbbi sokkal nagyobb marketinget kapott, amikor előbbi ezerszer kiforrottabb játék... ilyen az élet.) -
Allien
veterán
válasz Maverick14 #149 üzenetére
Már az ''eredeti'' Pirates!-re gondolsz, vagy arra, amit nem oly régen kiadtak??
Ha már kalózos 3D, akkor inkább (vagy még inkább e-mellé) a Pirates of the Carribian! Ez ráadásul számomra mérföldkő volt, mert elkezdtem egy Geforce 2 MX400 64 M ramos VGA-val, és váltottam egy Sapphire Fireblade 9600 XT-re (DirectX 7-ről 9-re). Valami frenetikus érzés volt, amikor a szürke masszából tényleg ''tenger'' feeling jött le!
[Szerkesztve]Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Maverick14
tag
Közületek senki sem kalózkodott?
Sid Meier's Pirates! alapmű
Szimulátorban C64-en a Gunship, Stealt Figther és Fighter Bomber, PC-n pedig a Chuck Yeager's Air Combat volt nagy szám a maga idejében.
Apropó Prehistorik, hugom kedvence volt, pár hónap alatt tönkretette vele a Space-t a billenytűzeten.My other car is an F-14 Tomcat!
-
Egon
nagyúr
''Panzer General-nak a második része az Allied General volt, ergo, más a neve.''
De mivel volt egy Panzer General 2 nevű progi (sőt: volt PG3 is), és mivel az Allied General a legtöbb ember szerint egy kalap kaki volt (részben azért, mert 3.1-es Win alá írták; mondjuk ezt a hibát gyorsan felismerték, mivel az utána következő Generalok (Fantasy, Star stb.) még jó ideig DOS-os progik voltak), nagy rá az esély, hogy a Panzer General 2 nevű progira gondol...
Egyébiránt nálam is népszerű volt a PG1 (talán a legtöbbször végigjátszott játék címével is büszkélkedhet, mivel elég gyorsan végig lehetett tolni). A 2. résszel nehezebben bírtam megbartákozni, ennek ellenére vagy háromszor végigtoltam a németekkel, és egyszer az amikkal is. Poén volt benne az a néhány újdonság (prototípus, kitüntetés-rendszer), de összességében csak a visszatöltögetések számát növelte meg.
A nagy király nálam a Fantasy General volt (sztem hihetetlen hangulata van), azt is végigjátszottam kb. 4-5 alkalommal (pedig vagy ötször olyan hosszú, mint a PG1)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Allien
veterán
válasz Johnny Cage #59 üzenetére
Szia!
Bocs a zavarásért, de nekem is küldenél egy elérhetősséget a The Last Express-re?
Előre is ksözi a választ!
ÜdvBattlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
Ezen kívül, a Grand Theft Auto első részei, mind a kedvenceim voltak, és a 3D-s változatok is tetszettek. Ennek ellenére, az igazi 3D-s előd a Driver volt, annak is az első két része. A 3. rész az bukás, nagyon eltolták a készítők. A második része pedig csak PS-re jött ki (viszont az volt a legjobb, pl. a pályák eredeti helyszínekről kopizva, mint Havanna, és felismerhető volt egy utifilmből vissza köszönt az egyik tengerparti helyszín)! Ami még átjött PS-ről PC-re, többek között a Metal Gear Solid! Illetve, a Tony Hawks gördeszkázása, illetve egy csomó horror gamma, mint pl Resident Evil sorozat, Silent Hill (remélem, jól irkálom), vagy mondjuk a Colin Mc'rae sorozat első részei.
Ha már valaki megemlítette a C64-t, meg Amiga-t, akkor ezzel az erővel lehettne a konzolok irányába is említést tenni, mint pl SNES+ Donkey Kong 1-2-3, stb...
[Szerkesztve]Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
válasz Johnny Cage #69 üzenetére
Namost, ha ez a DICE AZ a Dice, amely az EA gamessal karöltve ''készítette'' a Battlefield 2, ill. 2142-t, akkor elmehet a sunyiba, mert ez tipikus esete a víz/bor prédikálásnak!
A BF 2-höz már megszámlálhatattlan, mennyi pecst adtak ki, a 2142 meg kész kabaré, alig jelent meg, már jött a peccs. Ami pesrze, még mindig rossz volt. Majd nem sokára jött egy megint, amire egy hét múlva ki kellett adni még egyet!
Erre lehettne azt mondani: ''könyörgöm, akasszuk fel''!Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
Megelőztél! Bár, azért ez így nem fedi a valóságot, ha jól emléxem. Ugyanis, a Panzer General-nak a második része az Allied General volt, ergo, más a neve.
Ha ennél tartunk, megemlízem, hogy én anno ezzel a kettővel még Playstation-on kezdtem! Vettem egeret hozzá (gyári Sony egér, golyós, mezei, és anno, 6-8E volt (de 10E pénzt is elkértek egyes helyeken érte).Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
doc
nagyúr
válasz Nochtros #140 üzenetére
ez az:
[link]
nekem egy olyan játék volt, ami elől reggel álltam fel: a zseniális Dungeons of Moria
mondjuk nem tudom, van-e itt olyan elvetemült, aki ilyennel élvezkedik, de én képtelen voltam abbahagyni annak ellenére, hogy a zenéje pont ugyanolyan volt mint a grafikája: nem volt neki -
Nochtros
csendes tag
Jaaa... és ha már Old'sCool-nál tartunk, egy nagyszerű amigás játék amiről még nem esett szó.... MOONSTONE!!!Mondj egy olyan szót amiben benne van a Titanic! --- Óceán...
-
Nochtros
csendes tag
Egon! Volt olyan akinek ez kimaradt?
Nekem az első ilyen játékom egy C64-es kommandós idétlenség volt. Nem tudom a címét már. Két része volt és valamelyik amcsi háborús filmnek a zenéje ment alatta (amit a filmben fütyültek, alán a Híd a Kwai folyón c.) és egy katonát irányítottál. Ugrálni kellett szigetről szigetre, de közben papagájszerű madarak röpködtek feléd amik nehezítették a missiont. Őket lőni kellett. Tényleg, nem tudja valaki a címét? A második részben tengeralattjáron kellett bohóckodni...Mondj egy olyan szót amiben benne van a Titanic! --- Óceán...
-
Egon
nagyúr
Volt már olyan veletek, hogy valami játék annyira megragadott, hogy hajnalig (a szó szoros értelmében a következő napfelkeltéig) játszottatok? LAN-partik most nem játszanak, az egészen más kategória...
Velem ilyen kb. 3-4 alkalommal fordult elő, és az a vicces, hogy sokszor nem is olyan gamékkal, amit egyébként minden idők x legjobb játéka közé választanék. Először 16-17 évesen nyomultam hajnali fél ötig (úgy, hogy másnap, illetve aznap reggel 7-re kellett mennem szakmai gyakorlatra - szóval nem volt semmi) C64-en, a Soccer Manager nevű csodával (nem tudom, ez volt-e az igazi neve, mi mindenesetre ilyen néven ismertük. Az angol 4. ligából indultál, a cél az 1. osztályú bajnokság megnyerése volt). Utána még a Colonization-nal, a Disciples II-vel és a Port Royale-lal fordult ilyen elő, ha jól emlékszem (utóbbi 3 szvsz az a kategória, ami rendkívül ígéretes proginak tűnik, de néhány órai játék után, már meglehetősen unalmas)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
WillChi
őstag
Amigán is volt pár kedvencem: Project-X, Turrican, Mega-Lo-Mánia és társai...
Keresek C64-hez Action Replay MK6 vagy MK7 kártyát. Esetleg Final III-at tudok cserébe adni.
-
Balinov
titán
még a Syndicate volt frenetikus a maga nevében a Bullfrog-tól.
10yrs, 41.5kg, 3yrs 42.7kg (Lab) :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Egon
nagyúr
Raptor nagyon bejövős, még mostanság is nyomtam vele a cégnél. Általában többször végigmentem az első zónán, hogy elég pénzem legyen a jobb fegyverek megvételére (legjobban bejövős az automata lézer volt, ami sajna csak légi célpontokat gyingyált, de azt meglehetősen gyorsan és eredményesen).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz Johnny Cage #125 üzenetére
Hát igen, megint a szubjektívumok...
A Dune2000-re szót sem érdemes vesztegetni, förtelmesen gagyi volt, ellenben az Emperor _nekem_ tetszett (meg is van eredetiben). A 3D-része, és az irányítása teljesen rendben van, a kamerakezeléssel együtt (ez az, amin a legtöbb 3D-s RTS elvérzett nálam); és sztem rendkívül hangulatos (ahogy a sniper álldogál, a kezében mozgó puska lézerirányzéka láthatóan imbolyog...). Persze egy pár (jellemzően Westwood-os) hibától nem mentes: adott egységszám felett bármilyen bika konfigon nagyon belassul, és a dinamikus kampány is elég érdekes néha (volt olyan többször is, hogy fél képernyőnyire volt tőlem az ellenfél kezdő bázisa, és a kezdésként kapott 2 tankkal és 3 gyalogossal kb. 32 másodperc alatt megcsináltam a pályát).
[Szerkesztve]"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Rocko
tag
uhh a Raptorra emlékszik valaki az is kb 386os korszak, ilyen felülnéztes repülős lövöldözős játék volt. Vagy a 286os korszakból a Cat nevű játékra, amikor a egy macskával kellett beugrani az ablakokonés aztán ha sikerült akkor ott voltak a missönök
-
Nochtros
csendes tag
Eye of the Beholder sorozat, Lands of Lore, Ravenloft, na és a Wizardry7!!!, Gobliiins.... ahhh de szép idők voltak... Quest for Glory, Zak McKracken (még anno 64-en), Longbow és még sorolhatnám... persze akkor már ne hagyjuk ki a Lucasarts (Lucasfilm) legjobb dobását az Indiana Jones Fate of Atlantis-t sem... és még sorolhatnám... na ezek tényleg lebilincselő game-k voltak... nem tudom ki hogy van vele (persze ízlések és pofonok) de mára már kezd kiveszni a kreativitás az új játékokból... Na és a hangulat... némelyik fps-től komolyan rosszul vagyok. Már a szívem is nehezen bírja...
Egyszer kipróbáltam valamelyik Quake demo-t (mondjuk az első rész nekem nagyon bejött)... hát komolyan felfordult a gyomrom. Ja és a Resident Evil... hehe Egyik haveromnál játszottam vele (fekete-fehér televízion ) Érden... aztán hazafelé a vonat kocsija üres volt. Alone in the dark. És megállt valahol Érd és Pest között... kb. 20 percet várakozott a néma csöndben amit csak a szél süvítése tört meg és a kocsi nyikorgása. Kinéztem az ablakon, besötétedett már és újságpapírok táncoltak a sikító széllel egy kietlen állomásnál... majd hallottam ahogy az egyik átkötő ajtó becsapódik... Ráadásul a sápadt fény a kocsiban pislákolni kezdett. Lelki szemeim már láttaták velem a zombi kallert ahogy jön robosztus tartásával és a lyukasztó helyett a leszakadt állkapcsát fogja esetlenül a kezében, miközben támolyog felém vérfoltos, kék egyenruhájában... Nem színezem tovább... beszartam.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Mondj egy olyan szót amiben benne van a Titanic! --- Óceán...
-
válasz Uncool Ben #123 üzenetére
Akkor már inkább a Supremacy.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Rossi
addikt
Fallout 1-2 felejthetetlen! De lehetne sorolni a meghatározó élményeket adó játékokat. Nem szabad elfelejteni őket.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
#96302336
törölt tag
válasz Johnny Cage #126 üzenetére
Worms armageddon? éjszakába nyúló gyilok.......
-
Johnny Cage
addikt
válasz #96302336 #124 üzenetére
A Lemmings nagy sláger volt anno, de minden idők egyik legjobb játékának azért erős túlzás lenne nevezni. Viszont a Thief 3 megmutatta azt, hogy puritán grafikával is lehet baromi hangulatos játékot csinálni, ami nemhogy tartja, de egy kicsit még rá is tesz az elődök színvonalára.
-
Johnny Cage
addikt
Csak sajnos egyik folytatás sem tudta hozni a Dune 2 színvonalát. A Dune 2000 csak egy lehúzott rókabőr az elődről, csak szebb köntösbe csomagolva, de nulla innovációval. Az Emperor: Battle for Dune-t meg jobb elfelejteni, a Westwood-nak beletört a bicskája a 3D-s stratégiákba (is), bár igazából a C&C után soha semmi újat nem tudott mutatni (legalábbis az RTS műfajában, amit tulajdonképpen maguk alkottak meg a Dune 2-vel)...
-
#96302336
törölt tag
Jaja. Motorhead. Unreal. De jók is voltak.
Az én mai napig etalonnak tartott játékom a Deus Ex. A maga korában maga volt a csoda. Ekkora interaktivitás jó történet, nagyon sok mai játékban sincs meg. Lehet, hogy randa már, de legalább egyszer egy évben végigjátszom. És eddíg mindíg sikerült merőben eltérő karaktert kialakítani benne, éppen ezért mindíg izgalmas kihívások vannak.
A másik nagy kedvenc a Thief3 szintén a hangulat miatt.
Ja igen a Lemmings !!! Aki emlékszik rá szerintem igazat fog adni, hogy minden idők egyik legjobb játéka. -
Uncool Ben
tag
Hogyis maradhatott ki a Star Control II? Akkori szinvonalhoz képest atom zenék, amelyeket még mostanában is remixelnek, no és a játék mindent felülmúló hangulata és humora. Örök klasszikus...
[Szerkesztve] -
Mijo
tag
válasz Polacheck #118 üzenetére
A Dune 2 nekem is nagy kedvencem volt, végig is toltam mindegyik házzal többször is!
Egyedül az volt a gond, hogy akkor még olyan kicsi volt a tenyerem, hogy alig értem át az a-m távolságot Aztán egy szép napon megtörtént a csoda, onnantól kezdve verhetetlen voltam''Mit csinálnak a Windows gépek klaszterben? Hát egymás reset gombjait nyomkodják mikor másik elszáll...'' by Xebi@sg.hu
-
Cray Tyler
senior tag
A total annihilation-t meg ne bántsa senki, főleg ne a grafikáját, merugye vektoros volt neki, ami akkor már igencsak ritkaságszámba ment. Cserébe (pc-guruból szabadon) ha egy vadászgép köteléket elküldtél támadni, akkor valóságos légiparádét nézhettél végig... A gépek forduláskor bedőltek a kanyarban, közben pedig meg lehetett számolni a hajtóműveikből kiáramló fotonokat is... Kúúúvajól nézett ki aza játék. És gyönyörű bázisokat lehetett építeni a beach-jellegű pályákon: napsütötte tengerparton álló lézerágyúk sora, a pálmafák árnyékában fúziós erőművek...
-
Cray Tyler
senior tag
válasz Polacheck #118 üzenetére
A Dune2-ben emlékeim szerint egyetlen repülő cumó volt ami támadásra képes vott: az ornithopter. Ez viszont minden volt, csak erős nem. Ha volt az ellen bázisán kéthárom rocket turret, akko egy pillanat alatt lelőtték. Vagy a palace-ek death hand nevű rakétájára gondoltál? Mert azt télleg nem lehetett rendesen célozni. Én pl. minden kilövés előtt mentettem, és addig töltögettem vissza, amig oda nem talált, ahová én akartam. Monnyuk az ornithoptert sem lehetett irányítani, csak kirepült a high tech factory-bol, oszt ment támadni. Vesztére.
-
Polacheck
HÁZIGAZDA
Számomra az etalon játék a Dune2 volt. A legelső stratégia, amivel játszottam, és a mai napig emlékszem az irányíthatatlan, de még így is iszonyatosan erős repülő egységekre. Nem tudom hányszor játszottam végig. Azóta stratégiából egyedül a Red Alert 2 tudott hasonló módon lekötni.
less qq more pewpew!
-
Mijo
tag
Nem tudom említette-e már valaki:
Dyna Blaster''Mit csinálnak a Windows gépek klaszterben? Hát egymás reset gombjait nyomkodják mikor másik elszáll...'' by Xebi@sg.hu
-
WillChi
őstag
válasz Johnny Cage #113 üzenetére
Én a System 3 -at is imádtam. Még nagyon kedveltem tőlük a Myth c. játékot... A zenéjét órákig lehetett hallgatni...
Keresek C64-hez Action Replay MK6 vagy MK7 kártyát. Esetleg Final III-at tudok cserébe adni.
-
dabadab
titán
Tenyleg, BattleZone 2 remlik meg valakinek? FPS + RTS keverek, jopofa sztorival.
DRM is theft
-
Egon
nagyúr
válasz Johnny Cage #108 üzenetére
Egyetértek.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
dabadab
titán
En akkoriban rengeteget jatszottam vele, akkor nem volt zavaro a grafika, meg hat mondjuk a legtobb sakkprogram grafikaja sem jelentosen jobb, megis jo jatekok
(Mondjuk az is igaz, hogy aztan me a '90-es evekben masodik feleben rengeteget jatszottam a Nethackkal, aminek alapkiepitesben tenyleg minimalgrafikaja van ([link]), viszont maga a jatekmechanizmus hihetetlenul ki van dolgozva, pl az olyan aprosagok, hogy a jatekos a Polymorphism spellel atvaltozhat akarmilyen jatekbeli fajja (nem csak azokka, amiket eredetileg valaszthat), es ha mondjuk nosteny sarkany lesz belole, akkor tojasokat is rakhat, amikbol kikelnek a fiokak, akik ezutan anyjukkent kovetik a jatekost vagy mondjuk a levitalo player nem tud lemenni a lepcson )
[Szerkesztve]DRM is theft
-
Johnny Cage
addikt
Sem a Sacrifice-ot, sem a Homeworld-ot nem keverném ide.
Épp a Sacrifice volt az, ahol a 3rd person nézet miatt alaposan meggyűlt a bajom az irányítással; egy nagy csata közepén nehéz volt eldönteni, egyáltalán ki tartozik az én csapatomhoz, és ki ellenség. A grafikája ugyanakkor páratlannak számított (olyan szép eget azóta sem láttam) és az ötlet is egyedi, de a kezelhetőség kiforratlan volt.
Az RTS-ek játszhatóságát tekintve még mindig az izometrikus nézet az etalon, tekintsük bármilyen elavultnak. -
Balinov
titán
Pinball Fantasies! istenem,képes voltam azért bemenni 1 órával előbb a suliba,hogy 0-ik órára másokhoz beülve az uccsó sorba tudjam tolni ....a jó öreg 386SX-eken...
10yrs, 41.5kg, 3yrs 42.7kg (Lab) :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Egon
nagyúr
Jujjj... Nem vagyok kényes a grafikára, no de azért ez olyan, mint a Total Annihilation volt a kortás AoE1-hez, vagy a Starcraft-hoz képest: kis kocka kergeti a nagy kockát... Persze a kora megmegyarázza ezt a tulajdonságát (akkortájt én többnyire Wizard of Wor-oztam, vagy talán már Archon-oztam (ami a C64-es évek egyik legnagyobb élménye volt, a Street Rod, a Microprose Soccer és egy Soccer Manager nevű program mellett).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Lehetetlen nem szeretni, azok a poénok... Amikor a bolha vagy a csíbor támad, felejthetelen...
Egy kép, kedvcsinálónak:
[link]
Emlékszem erre a pályára, a játék elején van (asszem az első 10-ban benne van). 2 db szentjánosbogár az imátkozó sáska ellen - esélytelen leverni. De lentebb látszik, hogy a győzelemhez elég 10 pont értékű kaját elfoglalni...
Szerk.: beszúrtam linkben is, mert a kép jó része nem jelenik meg.
[Szerkesztve]"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Raymond
félisten
válasz Intelligencs #89 üzenetére
Nem Mo-n lakom igy velem kicsit mas a helyzet, rendeltem mar mindenhonnan A kicsiket peldaul innen: [link] ami hulye otlet volt mert a play-asia.com 30 EUR-al kevesebb lett volna. De nem tudtam hogy mar aruljak. A tobbi cuccot amit szeretnek hozza (pl. a nemsokara megjeleno docking station) mar onnan fogom.
Egyebkent tegnap megjott Mar megy rajta a Duke Nukem 3D Atomic Edition es az eredeti Quake. Amiga emulator szinten rajta van, par ADF-et ma rarakok. Hetvegen pedig johet a MAME egy kis Golden Axe, Ghosts&Goblins, Double Dragon vagy 1942 kisereteben...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Kipróbálom. Mindenesetre javaslom neked a Homeworld-öt, még akkor is, ha elsőre kicsit nehézkesnek tűnik. Könnyű megszokni, és hidd el, nem lehet abbahagyni. Ugyanez vonatkozik a Sacrifice-ra is, épp tegnap installáltam újra.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Egon
nagyúr
Igen. Abandonware oldalakról leszedhető. Javaslom kipróbálásra (mi alig 1 éve játszottuk újra a haverral, pedig a több mint 50 pálya igencsak izzasztó), XP alatt is fut simán (csak hang nincs, de DosBox használatával az is van).
Szerk.: viszont volt már egy (általam indított topic), amiben a retró játékokra emlékeztünk:
[link]
Itt az első hozzászólásban írtam róla pár mondatot.
[Szerkesztve]"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Érdekes, mennyire nem vagyunk egyformák.
Mindhárom progit kipróbáltam, és - általában az irányítás miatt - mindegyik gyorsan a kukában végezte.
''A Ground Controlban (első rész) az volt a különleges, hogy nincs alapanyag, nem lehet gyártani semmit, a pálya elején megkap az ember fix mennyiségű egységet, és győzzél ha tudsz. Na, ott kellett igazán stratégiázni.''
Ezen mi a különleges? Ezt egy ezeregy éves, méltatlanul feledésbe merült stratégia, a Battle Bugs is tudta, egy icipicit korábban. Egyébként szintén ez a program tudott először olyat az RTS-ek közül, amit az Age of sorozatban (ha jól emlékszem) a 2. vagy a 3. (Mythology) részben vezettek csak be nagy dérrel-dúrral beharangozva az újdonság jellegét: nevezetesen, hogy a Pause funkció alatt is tudsz utasításokat adni az egységeknek (mondjuk ott erőteljesen szükség is volt erre, hiszen pl. a 20 mp-es időlimittel rendelkező pályát csak így lehetett megcsinálni)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz Johnny Cage #92 üzenetére
Az első rész nagyon bejött, a 2. valahogy nem tudott megfogni. Az első rész nagyszerűsége éppen abban állt, hogy a lehető legegyszerűbb volt benne minden stratégiai rész, a másodikban érzésem szerint feleslegesen túlbonyolították (amennyire tudom, nem is lett siker).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Érdekes, én viszont egyértelműen a távolsági támadást tudó hősöket preferáltam: Malleus, Alorra, Warrax voltak a legütősebbek. Melléjük vittem még általában Elana-t (persze csak ha vittem Life book-ot, egyébként nem adta be), Morgana-t (ha volt arcane power-je), és még volt egypár ütős hős, akiknek hirtelen nem jut eszembe a neve.
A legerősebb közelharci hős egyértelműen Roland volt (first srtike és armor piercing, magic immunity-vel ötvözve).
AoW-ok nekem is tetszettek, legalábbis kezdetben. Én is a méltó utódot véltem bennük felfedezni, de sajna a 2. rész valamiért csak percekig fogott meg, az elsővel ugyan eljátszadoztam pár napig, de attól meg emlékeim szerint valami apró, de eléggé idegesítő játéktervezési baki miatt ment el a kedvem. Visszatérve a MoM-ra: egyetlen hibája volt szvsz, mégpedig a túl erős hősök. Általában úgy nyertem meg a játékot, hogy pár jó várost alapítva (no meg néhány semlegeset elfoglalva) bekkeltem ezerrel, és amint lehetett, elkezdtem megidézni a hősöket (1-2 erősebbet lehetett Summon Hero-val is, de igazából a Summon Champion-nal jöttek elő az ütősebbek), aztán ha megvolt mind a 6, ezzel a csapattal elkezdtem módszeresen elfoglalni a node-okat. Persze a 9 db Sky Drake őrizte helyeket elkerültem sokáig. Ahogy tudtam, elkezdtem megidézni varázstárgyakat (mindenből a lehető legütősebbet). 6 db Demi God szintű, fejenként 1 +9-es attack-ot adó varázsbottal (6-os bot, plusz flaming), és 2 db 4-4 attack és defense, valamint darabonként 3 mozgáspontot adó gyűrűvel felszerelt hőssel senki és semmi nem tudott kezdeni semmit sem (na jó, 1-2 hasznos plusz varázslat időnként elkelt, mert egy körön belül több Doom Bolt, Warp Lightning még őket is megviselte)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
válasz Johnny Cage #92 üzenetére
Sacrifice, Homeworld, Ground Control. Mind feledhetetlen RTS-ek.
A Sacrifice-nak teljesen egyedi játékmenete van, máig nincs hozzá hasonló, olyan RPG és RTS keverék. A Ground Controlban (első rész) az volt a különleges, hogy nincs alapanyag, nem lehet gyártani semmit, a pálya elején megkap az ember fix mennyiségű egységet, és győzzél ha tudsz. Na, ott kellett igazán stratégiázni.
A Homeworld (első rész) meg újításokban és sztoriban etalon, nem hinném, hogy bármilyen játék sztorija megközelítené azt.Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Johnny Cage
addikt
''A Z-re emlékszik még valaki rajtam kívül?''
Naná! A Steel Soldiers ma már közel 7 éves játék, de még mindig a legátgondoltabban kivitelezett 3D-s stratégia, ami valaha készült. Sok ilyen játék éppen abba bukik bele, hogy nem érzik a határokat - a buzgóságnak pedig csilivili grafika, de átláthatatlan játéktér lesz az eredménye. A Z2-nek sikerült eddig a legjobban eltalálni az egyensúlyt, ráadásul az ellenfél AI-jét nyugodtan az eddigi legokosabbnak kiálthatjuk ki, ami RTS-ben létezett. -
Cray Tyler
senior tag
Az Another World-el karöltve a FlashBack is méltatlanul kimaradt (eddig) a felsorolásból. Javítva. Cikk készülget, csak mire hazaérek, vagy hullafáradt vagyok, vagy még mindig dolgozni kell...
-
MichaelSD
őstag
válasz Cray Tyler #21 üzenetére
A mai napig szuólás mondás a baráti körben a Crusaderből a fekírat: ''Efficiency is productivity''
[Szerkesztve]XMPP: sdmichael@kdetalk.net
-
őstag
-
virkir
veterán
válasz Cray Tyler #65 üzenetére
(A Z-re emlékszik még valaki rajtam kívül? A Total Annihilation mellett szerintem a legjobb stratégiai játék, ami valaha elkészült!)
Nálam a kisgépen mindig fent van a nagyra is felraktam, dosbox-ból előveszem évente 1x-2x de, hogy én is mondjak kendvencet Panzer General1-2, MechCommander."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
Bog
HÁZIGAZDA
Wazze, amikor még nem volt mobilom...
Eszement sok játékot felsoroltatok, hozzáteszem a magaméit:
Wacky Wheels, ahol sünökkel kellett kilőni egymást, oszott képernyőn [link]
ShufflePack Café, a jó öreg ice-hockey vicces feldolgozása
Railroad Tycoon, az első. Csak F2 nézetben toltam egy idő után.
Pizza Tycoon, muhaha, full rák és két banán, meg egy nagy lap mozeralla.
NASCAR, Indycar, imádtam mindkettőt
Micro Machines, de imádtam
Another World - no comment, milyen intrója volt már? [link]
Test Drive 3 (ablaktörlő is volt, a tehenet meg el lehetett ütni, de betört a szélvédő)
Mortal Kombat AICULEDSSUL
Warlords!!!
Tank Wars 25 (más néven bomb.exe, 5 meg nuke felrobbantotta a fél képernyőt, apám szögmérővel ült le játszani és kiborult Mr.Stupidtól)
Jagged Alliance, örök favoritom, Ivan vezetésével és Fidel hülye beszólásaival
Észkerék!!! Vágó Pista, Egri János, Rózsa Gyuri és a Tolótetős Wartburg, mint feladvány
Az első FIFA, a magyar csatár: Ernest Slobodan [link]
SimAnt, SimTower, SimFarm
NHL95...
Summer Games és Winter Games. A magasugróval ha előbb ugrottál, akkor a gerincére esett és nyögött, isten volt, lehetett választani magyar versenyzőt is
California Games, ahol dekázni kellett, néha el lehetett találni a madarat is
Cheese-t ismeri valaki? És a Beer-t, ahol söröket kellett szétlőni és hülye effektek voltak?
Xenon 1-2, ez is májer volt (Hecsedli Ván)
LHX, ahol nem tudtam, hogy mi a feladat, csak annyit értettem, hogy Escort, és kerestem a Fordokat...
És komoly, hogy senki nem írt még a következőkről?
Pinball Dreams, Pinball Fantasies (jó öreg Stones and Bones pálya) és az azóta is verhetetlen flipperkirály: Psycho Pinball. Átprögettem a számlálót kétszer a Psycho pályán, egyszer a Trick and Treat-ben, egyszer az Abyssban, és jííííííháááááááá jackpot a westernesen, aminek nem ugrik be a neve.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Stavi
aktív tag
grat a cikkhez, tetszik, jólesik egy picit nosztalgiázni...
a cikk végi játékfelsorolásba, meglepődve olvastam a megarace játékot... nemhittem, h van ember aki még emléxik rá persze nemvolt akkora mérföldő, mint a többi játék, de futurisztikusságával, a szédítő, gyors játékélményével annakidején egyedülálló volt...
respect neki, és a többi játéknak melyeken felnőttünk!
StaviPrivátba hamarabb elérsz... stavi(kukucs)tvn(ponyt)hu.
-
Apollyon
Korrektor
Master of Orion 2?! Az nagyon kemény! Imádtam, tök jó feelingje volt – a 3 már újabb de az nagyon rossz.
A Stunts volt az első PC-s (nem C64es) autós játék amivel játszottam! Az akkor nagyon flash volt!
Nekem az IG2 is bejött, bár pár hónapja előszedtem, de sokat kell előtte ülni...
DOS-os játékok? Mint pl a DAVE? Az ultra lol! Meg Doom 1-2...
Nah jó volt nosztalgiázni!#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Mijo
tag
Nagy kedvencem a Sudden Strike. Sajnos haveri körben csak egy ember akadt, aki hajlandó volt megérteni az összetett rendszert, hogy a tankok minden oldalt máshogy sebződnek, hogy akár egyetlen gyalogossal is lehet nyerni. Azért volt amikor egész estén át játszottunk a neten! Ha lepukkant épületeket, gyártelepet látok, mindig elfog a vágy, hogy újra játszak vele!
Más kedves régebbi játékok:
Revenge sorozat (School, Police, Army)
Ascendancy (jó, MoO 2 a császár, de ez se rossz)
Dogfight
Stunts
Heroes (főleg az 1-et tolttam sokat)
[szerk:]
Scorched Earth
Tyrian
Raptor
[Szerkesztve]''Mit csinálnak a Windows gépek klaszterben? Hát egymás reset gombjait nyomkodják mikor másik elszáll...'' by Xebi@sg.hu
-
Thelric
csendes tag
Na, szerintem telibetaláltál. A cikkben említett Master of Magic-nek egyértelműen az Age of Wonders sorozat az utóda. Az én gépemről lehetelen levakarni.
Egyébként a MoM-ban nekem is Fang volt a kedvenc hősöm.
Érdekes, hogy C64-en is volt egy Master of Magic game. Teljesen más, szerepjáték jellegű prg volt, egy igazi mestermű.
[Szerkesztve] -
Johnny Cage
addikt
válasz Cray Tyler #74 üzenetére
Hát sajnos az ''új módi'' elsőszülött gyermeke, a HL2:EP1 nem ezt tükrözi. Gabe Newell szentül esküszi, hogy az epizódikus játékrendszer a játékosok kegyeit szolgálja, sokan viszont másképp gondolják: több évet várni egy maximum 3-4 óra játékidőt nyújtó, minden porcikáját tekintve újrahasznositott matériára, amibe egyetlen gramm innováció nem fért bele... ez sokkal inkább a Half-Life szellem feláldozása az üzlet oltárán.
[Szerkesztve] -
válasz Johnny Cage #76 üzenetére
Akkor nagyon eccerű, meg kell keresni az eredeti cikket, és lefordítani az idézendő részt magyarra.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Johnny Cage
addikt
válasz Cray Tyler #75 üzenetére
Erről a PC Guru On-Line-t kellene megkérdezned, ők közöltek le a beszédből részleteket magyarul - nem hinném, hogy elleneznék, de meg kell kérdezni őket. Az eredeti cikk: [link]
-
Cray Tyler
senior tag
válasz Johnny Cage #69 üzenetére
Johnny Cage: megengeded, hogy az idézetet beépítsem a cikkbe?
-
Cray Tyler
senior tag
Egyetlen olyan bandát tudnék mondani, akire még figyelek játékfejlesztés téren, ez pedig a Valve. A többiek már mind pénzről szólnak. A Valve is, de ők legalább nem néznek ki annyira ''ipari''-nak. De lehet, hogy ez csak azért van, mert ritkán adnak ki játékot.
-
válasz Johnny Cage #69 üzenetére
Szerintem nem mond ellent annak amit írtam. A játékok nagy része ötlettelen, de van néhány, ami ennek ellenére is jó. És pont a nagy csilivili dömping az, ami elnyomja az ötletes alkotásokat.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Johnny Cage
addikt
válasz Johnny Cage #69 üzenetére
D.I.C.E.: Gas Powered's Chris Taylor Gives Command Performance: [link]
-
Johnny Cage
addikt
Hadd idézzek Chris Taylor, D.I.C.E. konferencián elhangzott beszédéből (melyet csak a hozzászólásom után olvastam és mellyel mélységesen egyetértek):
„A játékkorszak hajnalán a fejlesztők szerelemből készítették a címeket, hobbijuk volt a munkájuk, és ez meglátszott minden egyes terméken. Aztán mindebből iparág lett, egyre nagyobb pénzek forogtak, megjelentek a kiadók, és megindult az őrület: a fél-egy éves terminusú játékfejlesztés, melyben a munkásemberek sok ezer túlmunkaórában, pizzán-kólán élve hegesztik az újabb és újabb termékeket. És egyre jobban látszik, hogy ez senkinek sem jó, sőt lassan az iparág kárára megy – gondoljunk csak a befejezetlenül kiadott játékokról, melyeket folthegyekkel lehet életre kelteni, az évek alatt elhasználódó fejlesztőkről, akik egyre-másra dőlnek ki a sorból, a lélektelen, iparszerűen, futószalagon elkészített címekre, portolásokra.
Chris Taylor a konferencián mindezek ellen hirdetett harcot, beszédét nevezhetjük lázadónak vagy lázítónak, de nem mehetünk el mellette szó nélkül.
„Amikor elkezdtem, egyetlen őszinte vágyam volt, hogy nagyszerű játékokat készítsek. Nem érdekelt, mennyi pénzt kapok érte. (...) Tudjátok, hány emberrel futottam össze az iparban, akit csak a pénz izgatott? (...) Térjünk vissza a művészet szeretetéhez! Szeressük a vásárlóinkat...''
A szakmai hallgatóságot beszéde végén arra bíztatta, hogy koncentráljanak a játékkészítés művészeti oldalára a kommercializálódás, szerződések, és jogdíjak helyett. „Én végül ráeszméltem, hogy be fogom bizonyítani magamnak: a művészet szeretete minden másnál fontosabb.”
(Idézet: PC Guru Online) -
válasz Cray Tyler #65 üzenetére
Nem, a legjobb RTS-ek a Homeworld és a Sacrifice. Ha nem hiszed próbáld ki ezeket, annyira ötletesek játékmenet és történet szempontjából, hogy számtalanszor újrajátszottam őket.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
bambano
titán
válasz Intelligencs #51 üzenetére
Jaja, a Csillagok háborújának az első/negyedik részének technikai megoldása is kicsit egyszerű mai szemmel, de a film anno jó volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
sghc_toma
senior tag
válasz Johnny Cage #42 üzenetére
ha már point-and-click, ki ne maradjon a Broken Sword 1-2, The Longest Journey (bár ez annyira nem régi)..
#46: mai napig elővesszük haverokkal a sierra/lucasarts kalandokat, és irtó jól szórakozunk velük.. egy programozással eltöltött nap után pedig tök jól esik egy kis Prehistoric-ozás, Titus The Fox-ozás
a nem-olyan-régi-de-hangulatos játékok sorát is bővítem pár címmel:
Syberia
Dreamfall
Max Payne (sajna csak a 2-t ismerem..)
ezek számomra mind olyan játékok voltak, hogy végigjátszás után napokig a történeten rágódtam, más játékra pedig rá se bírtam nézni
[Szerkesztve]in asm we trust
-
Cray Tyler
senior tag
Valszeg ma este fogom tudni folytatni az írást, mindenképpen figyelembe veszem azokat a dolgokat, amiket írtatok.
Egon: A MoM-nál csak érzésre írtam a számokat, ha az általad közölt adatok pontosak, akkor javítom őket. Jelzem még így is bőven ez a game a legkomplexebb a választható kombinációk szempontjából, mert a fajok és a varázslósulik (life, nature, death, chaos, sorcery) mindegyike ténylegesen különbözött egymástól.
Az X-COM-ok pedig lehet, hogy megérdemelnének egy külön cikket...
(A Z-re emlékszik még valaki rajtam kívül? A Total Annihilation mellett szerintem a legjobb stratégiai játék, ami valaha elkészült!)
[Szerkesztve] -
MobilosFeca
tag
IMPERIUM GALACTICA RULEZ
-
válasz Johnny Cage #50 üzenetére
Hidd el, hogy 2000 óta is sok öteltes játék született, csak éppen elvesztek a nagy csilivili áradatban. A népnek a látvány és az akció kell...
Néhány példa:
A legzseniálisabb szerepjáték máig: Planescape: Torment
Körökre osztott stratégia: Age of Wonders sorozat (CIV mellett)
RTS: Homeworld és Sacrifice!Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Raymond
félisten
válasz Intelligencs #49 üzenetére
Ja. Gyakorlatilag minden regi gep emulatora megvan ra a jatektermieket beleertve.
[link]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
bbandi
tag
Néhány további gamma a teljesség igénye nélkül:
TIM
lemmings
gta1
scorched earth
civ1 - voltmár, de személyes kedvenc (folytatásai is) -
.volkovy.
tag
válasz Johnny Cage #59 üzenetére
Jól hangzik!
Bírom ezeket az alternatív megoldásokat.
Kösszépen. Megy. -
Johnny Cage
addikt
válasz .volkovy. #58 üzenetére
Ez a játék a lehető legérdemtelenebbül bukott el, ezt a kritikusok és rajongók is jól tudják, de hát az üzlet az ilyen. Úgyhogy én csak örülök, ha sikerül neki még híveket szerezni. Az ne rettentsen el, hogy néhol piszkosul megdolgoztatja az agytekervényeidet (ahhoz, hogy elérd a célod, minden kirakódarabnak a helyén kell lenni - olyan, mintha egy okos krimit néznél, csak itt a főszereplő te vagy), s ezt tetézi az, hogy a játéknak több alternatív befejezése is van (ezeket tekinthetjük elbukásnak is, bár ez nem teljesen helytálló), de ezek közül csak egy a ''helyes'', amivel minden a helyére kerül.
Ui: privátban küldtem egy forrást, remélhetőleg működik. -
.volkovy.
tag
válasz Johnny Cage #57 üzenetére
Meggyőztél!
Megpróbálom megszerezni. -
Johnny Cage
addikt
válasz .volkovy. #56 üzenetére
Bizony. Aki teheti, próbálja ki - szerintem lelkiismeretfurdalás nélkül lehúzható torrentről, ugyanis megjelenése óta hiánycikk. Jordan Mechner egyetlen félrelépése a Prince of Persia 3D volt, de aki ilyen páratlan játékokat tesz le az asztalra, mint ez, annak minden megbocsájtható. (Ennél előbb, lélegzőbb játékot még nem láttam - stílusa páratlannak számít a mai napig, megvalósítása pedig igazi unikum.)
-
.volkovy.
tag
válasz Johnny Cage #55 üzenetére
Ő lenne az? [link]
-
Johnny Cage
addikt
És vajon innen mennyien ismerik a játéktörténelem egyik legzseniálisabb darabját ( szerintem ), a méltatlanul nagyot bukott The Last Express-t?
-
.volkovy.
tag
válasz Intelligencs #51 üzenetére
én mondjuk a p1 korszak elején kezdtem számítógépezni, akkor is 486-oson, de szépen végigjártam a dosos kis cuccoktól a mai 3d-s csodákig az utat..
(és hogy mi pénzbe került ez?tyühüjjj ) -
Egon
nagyúr
Pár téveszmét szeretnék eloszlatni.
1. A Master of Magic valóban minden idők legjobb stratja, de ne túlozzunk. 14 faj (barbarian, gnoll, high elf, halfling, high men, klackon, lizardmen, orc, nomad; és a Myran-ban: draconian, dwarf, troll, beastmen és dark elf), és a többi szám is eltúlzott. De ezt már egyszer megbeszéltük.
2. A MoO nem utódja a MoM-nak: tudtommal előbb jelent meg. A stílus csúcsa kétségtelenül a MoO 2, más kérdés hogy nem tudott lekötni."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
.volkovy.
tag
válasz Johnny Cage #50 üzenetére
Egy párost tudok mondani. Warren Spector - Deus Ex.
Sajnos teljesen igazad van, szerintem is ipar lett a játékcsinálás. Ahogy felnőtt, egyre inkább. Nagy pénz, nagy bukási lehetőség, kis kockázat. -
őstag
válasz Johnny Cage #50 üzenetére
Hát igen, akkoriban 1-2 ember meg tudott írni egy játékot. Ma már 10-20 ember dolgozik rajtuk, olyan iparág lett, mint a filmgyártás.
A kettő valahogy összefügg. Az is, hogy akkoriban még csak 8-10-12 évesek voltunk, meg az is, hogy akkor a számítógépes játék mint olyan, újdonság volt. A C-64 maga volt a csoda, minden gyerek vágyott rá, és sokaknak nem is volt arra lehetőségük, hogy legyen nekik. Ma már szinte mindenki egészen kiskorától játszhat ha akar, nem fog 12 évesen rácsodálkozni a játékra, ha már 2 évesen látja az apját játszani.
Továbbá mára már az ingerküszöb is megemelkedett, rengeteg behatás éri a gyereket a tévéből, a híradóból, az internetről. Egy játék nem nyűgözi le, max 1-2 napig. Nem úgy mint engem akkoriban: a Pharaoh's Curse című játékkal játszottam vagy fél évig, pedig mai szemmel milyen primitív kis game...
[Szerkesztve]The Amiga, Born a Champion
-
Johnny Cage
addikt
válasz .volkovy. #46 üzenetére
Van igazság abban, amit mondasz, de egy kicsit az érem másik oldalának is igaza van: a kilencvenes évek eleje-közepe a PC-s játékgyártás fénykora volt (bár a nyolcvanas években is születtek legendás játékok /leginkább valamilyen más platformra/, de akkoriban a technikai korlátok még túlságosan szűkre szabták a lehetőségeket), igazi tehetséges arcok neve vált legendává (Peter Molyneux, John Carmack, Tim Shafer, Eric Chahi, Jordan Mechner - a teljesség igénye nélkül), s igazán kreatív elmék szültek évtizedekre visszamenően is zseniális játékokat.
Viszont ma mi a helyzet: tudsz egy hasonló nevet mondani, hacsak nem közülük? Tudsz legalább tíz olyan játékot mondani, melyek az ezredforduló után születtek, s melyek nem az aktuális hardverdivat lehetőségeit lovagolják meg, hanem szívvel-lélekkel és nem utolsó sorban sok kreativitással megalkotott játékok?
Párat még biztos én is tudnék, de tízzel már bajban lennék. Mit tagadjuk, a fanyalgóknak azért némileg igazuk van: a játékkészítés gyártássá vált, legendás cégek futószalaggá alakították agytrösztjeik helyeit vagy tűntek el a semmibe. On-Line játékok csinálnak minimális kreativitással óriási üzleteket, epizódikus játékrendszerek ölik ki a játékok utolsó szikráját, vagy technológiai demókat adnak el játék gyanánt, s teszik azzá a mai játékgyártást, ami: iparrá. És ez még csak a kezdet.
[Szerkesztve] -
őstag
-
.volkovy.
tag
mindig elfelejtitek, hogy sokaknak ezek a játékok kölyökkorában voltak meg..
akkor még jobban beleéli magát az ember, mint később.
talán azért is tudtunk olyan jól elszórakozni velük. ma meg azért nem jó egyik csilivili csoda se.. kinőttünk belőle. meg kéne kérdezni egy mai 8-12 évest, hogy a mai játékok jók-e -
Muton
addikt
én is kiemelném az UFO/X-com-ot, a cobra missiont, Duke-ot
de ott volt még a topban pl a:
Stunts
UGH
Prehystoric
ágyú (win 3.1)
a kezdetleges irányítás, grafika ellenére mennyivel többet tudtak adni, mint a legtöbb mai játékMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Johnny Cage
addikt
Ha C64-ről van szó, akkor valószínűleg nincs olyan ember, aki ne hallott volna a Wizard of Wor-ról vagy a magyar fejlesztésű, basic-ben megírt Szigetről... vagy a gore szerelmesei a jópofa Creatures-ről. Ugye milyen jó felidézni a régi emlékeket...
[Szerkesztve] -
Johnny Cage
addikt
''...Day of the Tentacle (a csucsok csucsa), Monkey Island 1-2, Larry, Space Quest, King's Quest...''
Örülök, hogy hozzám hasonlóan vannak még old-school kalandorok.
Folytatnám a sort:
Sam & Max: Hit The Road
Maniac Mansion
Simon The Sorcerer
Discworld
Loom
Indiana Jones (a Scumm verzió még nem volt olyan rossz)
Zak McCracken
Full Throttle
The Dig
Grim Fandango...
...meg még ami nem jut eszembe.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Raymond
félisten
Ezek nekem mar eleg uj jatekok ZX Spectrum es Amiga az oldschool
Tegnap rendeltem meg, elmeletileg holnap jon, aztan beindul az igazi retro :
[link]
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
.volkovy.
tag
[link]Ezt ajánlom minden nosztalgiázni vágyónak!
-
Cray Tyler
senior tag
Nekem a Master of Orion sajna kimaradt, de ha írsz róla párszáz karaktert, akko begyűröm a cikkbe szívesen (természetesen forrásmegjelöléssel ).
X-COM: megunhatatlan. Mondom: a TFTD-nek állj neki superhuman-on. Mintha egy egészen más játékot játszanál... Jagged Alliance-ek dettó... -
Cray Tyler
senior tag
Jah, énis C64-en kezdtem, de a cikk inkább a 386-os korszaktól az első Vudu kártyákig terjedő időszakot szeretné felölelni, saját preferenciáimmal. Red Alert saga az, amin még erősen gondolkozom, meg a Spellforce. Bár utóbbi még nagyon fiatal, de ez volt az utolsó játék, amivel nagyon nagyon sokat játszottam... Baldurs Gate-en is filóztam, de az akkora monumentális alkotás (minden kiegészítőjével és részével együtt), hogy nem merek róla írni, mert nem tudnám megfelelően méltatni
Jahés a hazai játékpiac legeslegnagyobb durranása-szívecsücske-szépemléke: az Imperium Galactica 1.
ps: Meg a Theme Hospital, meg a Constructor... mekkorákat röhögtem rajtuk...
[Szerkesztve] -
Sada88
aktív tag
könnyeket csalsz a szemembe a master of magiccel milyen is jóó volt anno
www.Sadaweb.hu www.flickr.com/photos/sada1988/
-
Birsmann
tag
Jaj de szerettem a Prince of Persia-t és a Hocus Pocus-t
-
Borgi
aktív tag
üdv.
Master of Magic akora ász hogy bátyám még ma is azzal jáccik dos boxban (per pill is azzal nyomul )
de azrét MoM utódját se hagyguk ki Master of Orion ami mondjuk halál jáchatatlan játék volt de a 2. rész az mindent visz. Alap mü mindenkinek az életében benne kéne lennie. nekem megvan eredeti cd-n és sosem fogom megunni.
Üstratégia és MoM hoz hasonlóan sok faj és mind különböző valamit mind jáccható custom öszeálíltásban is. grafikája nagyon szépnek mondható és ötletes az egész.
3-adik része is megvan de annyira sem tudott lekötni hogy legalább egyszer végigjáccam.
pach-eletlen verzióban 32k feltaláláspontnál nem lehetett több mert átment negatívban erre az írók nem gondoltak hogy összehozható lenne hááát nem1 szer sikerült ugyan ez a pénzzel . Pach sokat javított rajta és sok túl ''táp'' dolgot javítottak ami télleg kellettek.
Laser squad télleg nagy játék még 5.25-ös floppyn van meg nekem az instalja
Chaos engine szintél. de amit még kiemelnék: Cobra Mission nameg X-Com összes része amit már említettetek is X-comban bázis támadásra mindíg 1 emberrel mentem akkor tutira nem vesztettem semmit nemúgy mint az ellen persze immunis volt psi támadásokra és mindíg elsőre átállított mindenkit snap shoottal meg mindíg 1 ből ölt
és természetesen ebbea játékba is elöfordult ami az Orionban: túl kevés biten képezték le az értékeket nem1 katonám statjai átpörögtek: max time init 1, lövés 0 initbe kerül
a Sor végén még megemlíteném a Betrayal at Krondort is azzal is soakt el lehetett lenni főleg aki olvasta a könyvet illetve késöbb a folytatását. Return to Krondor
bye
[Szerkesztve]Resistance is Futile!!
-
válasz Cray Tyler #28 üzenetére
De, jó hogy mondod.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
deicide
veterán
válasz Cray Tyler #28 üzenetére
de, és mekkora játék volt annak idején...bár én még a wizard of war-al kezdtem anno 2 joystickkal c64en.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz Cray Tyler #28 üzenetére
semmi, 2x ment el.
[Szerkesztve]Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Mustangjones
csendes tag
Az APOGEE játékok iszonyatosan jók voltak...
Commanser Keen 1-6 pogo rúd forever!!
Duke Nukem 1-2
Dangerous Dave...
És ne feledkezzünk meg a Street Rod 1-2-ről. Muscle carok, dögös r&r az adlib hangártyából
Ott volt még a CAT nevű macskás klasszikus, CGA, 1983, 55Kbyte -
peterszky
őstag
Tetszik az írás
Ha lesz időm én is fogok írni az én két nagy kedvencemről:
Monkey Island sorozat - 1,2,3,4
Worms sorozat - 1,2,Armageddon,WWP,3D
tartaloma kb ez lesz:
-infók a játékokról
-saját élmények
-az eredeti példányok beszerzése ( idő/pénz )
-képek
Mindkét sorozatot csak PC-n játszottam ( PC-n kívül csak egy ZX Spectrumunk volt )
[Szerkesztve]What else you gonna do on a Saturday?
-
Nekem még eszembe jutott a Turrican 1-2-3. Mind C64-en, mind Amigán sokat nyomtam.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
válasz Intelligencs #22 üzenetére
Azaz, a Team17 játékok a legjobbak között voltak (Chaos Engine).
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Khaal
őstag
Én a Crusader:No Regret-tel szoktam játszani DOS-emulátorban, csak néha beszaggat , (lehet előveszem a porosódó olckúl alkatrészeket, aztán összerakok egy DOS-os játékgépet), nagyon kidolgozott játék volt, csodaszép grafikával, rengeteg fegyverrel, használható cuccal, kapcsolókkal, bizgentyűkkel, csapdákkal (vége felé már minden sarkon). Régen az izometrikus grafika híve voltam, de mondjuk úgy 2000 körül már csinálták szép full3d-s játékokat (no meg akkor kaptam meg a voodoo2-met)
-
DarkFater
tag
válasz Cray Tyler #18 üzenetére
Hát igen.... Simcity, de még régebben a Police Quest, Spacequest sorozat, természetesen zöld monokróm monitoron herkules kártyával.
Aztán jött ugye az Alone in the Dark, vagy az Elite, késöbb a Nomád a mai Freelancer ''elődjei'' az biza még erősen kör üldöz háromszöget tipusú volt
Vagy az amigás játékok, mint Pl. az Alien Breed, és a Monkey Island.
A Monkey Islandet mindig 5-6-n játszottuk a koliban, mert egyrészt még tanultuk az angolt és többen könnyebben ment mert valaki játszott, míg a többiek mögötte szótáraztakmásrészt együtt jókat röhögtünk az egészen, különösen a múvi részek voltak jók.
Emlékszem amikor vette a srác a kalózhajót és az árus nagyon magasra tartotta az árat.
Kemény alkudozás közben úgy nézett ki, hogy lassan megegyeznek....
Közben mutatták a lemenő nap fényében a gyönyörű hajót ahogy ringatózik a tengeren....
Közben az árus magasztalta az árut,
hogy ez ''milyen gyönyörű hajó'' ....és abban a pillanatban ledőlt a főárbóc
Erre az árus:
OK, az üzlet megköttetett, a te általad ajánlott áron ez a hajó már a tiéd, viheted, én már nem veszem vissza!Addig röhögtünk azon amit a főnök mondott, amíg rá nem jöttünk, hogy ez a mai feladat...
-
Cray Tyler
senior tag
Ha nem fér be 15k karakterbe, hát megírom több részben. Az általatok mondott játékok nálam kimaradtak a szórásból, így azokról fogok írni, amikkel tényleg sok időmet töltöttem. Rögtöm a cikk elején tisztázva is lett: magam mulatságára írom a szöveget, remélve, hogy másokban is megmozgat régi emlékeket. Nem törekszem sem teljességre, sem kimerítő analógiára.
(Descent nekem szintén kimaradt, eccer nyomultam vele 5 percet, de nem fogott meg) -
.volkovy.
tag
MARIO
a beszteszt of óll tájm! -
Megemlíthetnéd a Laser Squad-et (UFO őse), Ultimákar, Wizardry-ket, a nagy SSI szerepjátékokat (Pool of Radiance, Champions of Krynn és társaik), stb, stb...
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
T. Almeida
senior tag
Wizardry 7-tel a mai napig játszom dosbox alatt, Linuxon
Végigvittem 6 karanterrel 2x, 1 karakterrel egyszer. Most olyat szeretnék, hogy 1 karakter és nem váltok kasztot.
Beholder is király, plusz a Goblins szériát is szerettem. -
Goose-T
veterán
-
ALI_G
veterán
Transport Tycoon-nal az egész haveri társaság nyomilt éveken keresztül.
A Master of Magic csak rémlik, hogy láttam vkinél, akkoriban ez a világ még nem fogott meg.
A 15000 karakteres korlát miatt nem fog elférni mind egyben.
[Szerkesztve] -
Jaj, jaj...
Fiatal vagy még. Azt hittem, hogy C64-es játékokról lesz szó.Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Balinov
titán
és a SimCity,SimCity2000? nameg a Colonization és Civilization nagyágyúk?
10yrs, 41.5kg, 3yrs 42.7kg (Lab) :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Pala
veterán
válasz Cray Tyler #5 üzenetére
Az eredeti és első Unreal tényleg nagyon jó volt, főleg mert a zenéje és a környezet/színvilág iszonyú jó hangulatot hozott a játékba. Mi a helyzet a Descent sorozattal? Szerintem az is klasszikus
-
dabadab
titán
Ezek az oldschool jatekok? Azt hittem, a Pongrol lesz szo
DRM is theft
-
doc
nagyúr
válasz Cray Tyler #6 üzenetére
bocs hogy kötekszem, apró megjegyzés: nem Wolfeinstein hanem Wolfenstein
-
Cray Tyler
senior tag
TheElf: Az ''eredeti'' Wolfeinstein egy felülnézeti halál primitív program volt (szobáról szobára kellett benne nácikat irtani). Készítője Silas Warner (1980-as évek elején írta asszem, az Apple II fénykorában). A játék eredeti neve Castle Wolfeinstein volt. Az id, amikor még tejfeles szájú kisfiúkból állt, akkor szándékosan ezt az ősöreg cuccot akarta felújítani a Carmack által kitalált első igazi ''FPS-motorral''. A jogok akkor még kicsit máshogy működtek, mindenesetre Silas nem védette le a nevet, azért lehetett az id-féle cucc neve is Wolfeinstein.
[Szerkesztve] -
Cray Tyler
senior tag
Elite vazze! Tényleg! Majdnem lehagytam, méltatlan módon... Nameg a Prince of Persia... Tetrissel külön nem foglalkoznék, volt belőle annyi, hogy elképesztő... Akkormár Sokoban is kéne, ennyire meg nem merek lemenni, mert az olvasók nagyrésze nem fogja érteni. Az Elite-et is csak azért merem, mert létezett viszonylag későn egy First Encounter nevű folytatása, amit már valszeg többen ismernek.
Viszont eszembe jutott egy nagyon jó sorozat: az Earthsiege. Nekem nagyon teteszett (különösen a második).
Sajna a pontról pontra kalandjátékok nekem kimaradtak. Stunts említve lesz Quake-ről még tanakodom, mert az számomra a játékoknak már egy következő generációjához tartozik. Az is mozgat bennem érzéseket, de közel sem annyit és olyanokat, mint a fentebb felsorolt stuffok. Ezek igazi, öreg harcosok. Bár a Quake is... De akkor már kéne Doom is, a rend kedvéért... vagy Wolfeinstein... Én a Q3A-val kerültem csak közelebbi kapcsolatba, előtte nem volt sok közöm a quake-ekhez (persze azért végigtoltam q1 és q2-t is). Bár, ha az Unreal-t bevettem... Egye fene, lesz id software is a listában... (halkan jegyzem meg, hogy az Unreal engem jobban sokkolt annakidején, mint bármelyik Quake).
Terveim szerint az írás folyamatosan bővítve lesz, a végén még megérjük, hogy majdnem full bemutató-jellegű anyagot olvashattok mindegyik veteránról... Na persze nem kell ilyen Lily-szintű értekezésekre számítani (valaki emlékszik még rájuk???), de ami nekem megmaradt fejben, azt azért idevésem Nektek.
(továbbra se tom, mi értelme van, de jó érzés ezekről a programokról írni...)
[Szerkesztve] -
#53246592
törölt tag
640x480?? Az mar nagy felbontas!
Ott voltak a 320x240-en futo fantasztikus LucasArts es Sierra jatekok, eleinte meg 16 majd 256 szinben pompazva: Day of the Tentacle (a csucsok csucsa), Monkey Island 1-2, Larry, Space Quest, King's Quest...
A Transport Tycoonnak nem kell emleket allitani, jatszani kell a legujabb, fanok altal fejlesztgetett verziojaval: [link]
Meg egy szemelyes kedvenc volt a Blockout (''3D tetris'').
Kicsit kesöbb, volt Settlers 1-2, majd Heroes 2-3, ezekkel is fel napokat el lehetett cseszni -
Lasi
tag
Az emlék állítás azt hiszem sikerült.
Akiknek csak egy pillanatra bevillannak a régi adrenalin löketeka pixelháborúk
idejéről, annak már megérte
Hihetetlen számomra még így a távolból is, hogy mit lehetett bámulni 640x480 -on.
Ma már persze nem csodálkozunk, ha egy játékban ''majd megszólal'' karakterek
mászkálnak.
Köszi a pár pillanatnyi emlékáradatotNem hiába véletlen! - http://lasi.atw.hu/
-
[Vazz]
tag
Doom
Quake I
Azért ezeket se felejtsük. Nem volt olyan lan ahol a Quake I -ben ne folyt volnaa vér -
TheElf
csendes tag
Kár lenne a klasszikusok közül olyan játékokat kihagyni, mint:
Elite
Prince of Persia
Test Drive (az első rész)
Wolfeinstein 3D (az eredeti)
Tetris
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Banggood
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Milyen videókártyát?
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Társasjáték topic
- További aktív témák...
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest