Új hozzászólás Aktív témák
-
Cray Tyler
senior tag
Elite vazze! Tényleg! Majdnem lehagytam, méltatlan módon... Nameg a Prince of Persia... Tetrissel külön nem foglalkoznék, volt belőle annyi, hogy elképesztő... Akkormár Sokoban is kéne, ennyire meg nem merek lemenni, mert az olvasók nagyrésze nem fogja érteni. Az Elite-et is csak azért merem, mert létezett viszonylag későn egy First Encounter nevű folytatása, amit már valszeg többen ismernek.
Viszont eszembe jutott egy nagyon jó sorozat: az Earthsiege. Nekem nagyon teteszett (különösen a második).
Sajna a pontról pontra kalandjátékok nekem kimaradtak. Stunts említve lesz Quake-ről még tanakodom, mert az számomra a játékoknak már egy következő generációjához tartozik. Az is mozgat bennem érzéseket, de közel sem annyit és olyanokat, mint a fentebb felsorolt stuffok. Ezek igazi, öreg harcosok. Bár a Quake is... De akkor már kéne Doom is, a rend kedvéért... vagy Wolfeinstein... Én a Q3A-val kerültem csak közelebbi kapcsolatba, előtte nem volt sok közöm a quake-ekhez (persze azért végigtoltam q1 és q2-t is). Bár, ha az Unreal-t bevettem... Egye fene, lesz id software is a listában... (halkan jegyzem meg, hogy az Unreal engem jobban sokkolt annakidején, mint bármelyik Quake).
Terveim szerint az írás folyamatosan bővítve lesz, a végén még megérjük, hogy majdnem full bemutató-jellegű anyagot olvashattok mindegyik veteránról... Na persze nem kell ilyen Lily-szintű értekezésekre számítani (valaki emlékszik még rájuk???), de ami nekem megmaradt fejben, azt azért idevésem Nektek.
(továbbra se tom, mi értelme van, de jó érzés ezekről a programokról írni...)
[Szerkesztve] -
Cray Tyler
senior tag
TheElf: Az ''eredeti'' Wolfeinstein egy felülnézeti halál primitív program volt (szobáról szobára kellett benne nácikat irtani). Készítője Silas Warner (1980-as évek elején írta asszem, az Apple II fénykorában). A játék eredeti neve Castle Wolfeinstein volt. Az id, amikor még tejfeles szájú kisfiúkból állt, akkor szándékosan ezt az ősöreg cuccot akarta felújítani a Carmack által kitalált első igazi ''FPS-motorral''. A jogok akkor még kicsit máshogy működtek, mindenesetre Silas nem védette le a nevet, azért lehetett az id-féle cucc neve is Wolfeinstein.
[Szerkesztve] -
Cray Tyler
senior tag
Ha nem fér be 15k karakterbe, hát megírom több részben. Az általatok mondott játékok nálam kimaradtak a szórásból, így azokról fogok írni, amikkel tényleg sok időmet töltöttem. Rögtöm a cikk elején tisztázva is lett: magam mulatságára írom a szöveget, remélve, hogy másokban is megmozgat régi emlékeket. Nem törekszem sem teljességre, sem kimerítő analógiára.
(Descent nekem szintén kimaradt, eccer nyomultam vele 5 percet, de nem fogott meg) -
Cray Tyler
senior tag
Jah, énis C64-en kezdtem, de a cikk inkább a 386-os korszaktól az első Vudu kártyákig terjedő időszakot szeretné felölelni, saját preferenciáimmal. Red Alert saga az, amin még erősen gondolkozom, meg a Spellforce. Bár utóbbi még nagyon fiatal, de ez volt az utolsó játék, amivel nagyon nagyon sokat játszottam... Baldurs Gate-en is filóztam, de az akkora monumentális alkotás (minden kiegészítőjével és részével együtt), hogy nem merek róla írni, mert nem tudnám megfelelően méltatni
Jahés a hazai játékpiac legeslegnagyobb durranása-szívecsücske-szépemléke: az Imperium Galactica 1.
ps: Meg a Theme Hospital, meg a Constructor... mekkorákat röhögtem rajtuk...
[Szerkesztve] -
Cray Tyler
senior tag
Nekem a Master of Orion sajna kimaradt, de ha írsz róla párszáz karaktert, akko begyűröm a cikkbe szívesen (természetesen forrásmegjelöléssel ).
X-COM: megunhatatlan. Mondom: a TFTD-nek állj neki superhuman-on. Mintha egy egészen más játékot játszanál... Jagged Alliance-ek dettó... -
Cray Tyler
senior tag
Valszeg ma este fogom tudni folytatni az írást, mindenképpen figyelembe veszem azokat a dolgokat, amiket írtatok.
Egon: A MoM-nál csak érzésre írtam a számokat, ha az általad közölt adatok pontosak, akkor javítom őket. Jelzem még így is bőven ez a game a legkomplexebb a választható kombinációk szempontjából, mert a fajok és a varázslósulik (life, nature, death, chaos, sorcery) mindegyike ténylegesen különbözött egymástól.
Az X-COM-ok pedig lehet, hogy megérdemelnének egy külön cikket...
(A Z-re emlékszik még valaki rajtam kívül? A Total Annihilation mellett szerintem a legjobb stratégiai játék, ami valaha elkészült!)
[Szerkesztve] -
Cray Tyler
senior tag
Egyetlen olyan bandát tudnék mondani, akire még figyelek játékfejlesztés téren, ez pedig a Valve. A többiek már mind pénzről szólnak. A Valve is, de ők legalább nem néznek ki annyira ''ipari''-nak. De lehet, hogy ez csak azért van, mert ritkán adnak ki játékot.
-
Cray Tyler
senior tag
válasz Johnny Cage #69 üzenetére
Johnny Cage: megengeded, hogy az idézetet beépítsem a cikkbe?
-
Cray Tyler
senior tag
Az Another World-el karöltve a FlashBack is méltatlanul kimaradt (eddig) a felsorolásból. Javítva. Cikk készülget, csak mire hazaérek, vagy hullafáradt vagyok, vagy még mindig dolgozni kell...
-
Cray Tyler
senior tag
válasz Polacheck #118 üzenetére
A Dune2-ben emlékeim szerint egyetlen repülő cumó volt ami támadásra képes vott: az ornithopter. Ez viszont minden volt, csak erős nem. Ha volt az ellen bázisán kéthárom rocket turret, akko egy pillanat alatt lelőtték. Vagy a palace-ek death hand nevű rakétájára gondoltál? Mert azt télleg nem lehetett rendesen célozni. Én pl. minden kilövés előtt mentettem, és addig töltögettem vissza, amig oda nem talált, ahová én akartam. Monnyuk az ornithoptert sem lehetett irányítani, csak kirepült a high tech factory-bol, oszt ment támadni. Vesztére.
-
Cray Tyler
senior tag
A total annihilation-t meg ne bántsa senki, főleg ne a grafikáját, merugye vektoros volt neki, ami akkor már igencsak ritkaságszámba ment. Cserébe (pc-guruból szabadon) ha egy vadászgép köteléket elküldtél támadni, akkor valóságos légiparádét nézhettél végig... A gépek forduláskor bedőltek a kanyarban, közben pedig meg lehetett számolni a hajtóműveikből kiáramló fotonokat is... Kúúúvajól nézett ki aza játék. És gyönyörű bázisokat lehetett építeni a beach-jellegű pályákon: napsütötte tengerparton álló lézerágyúk sora, a pálmafák árnyékában fúziós erőművek...
-
Cray Tyler
senior tag
Sajnos most pár napig nem fogom tudni folytatni az írást, de mindenképpen be akarom fejezni (ha kell, többrészes cikk lesz az eredmény). Ha nyár elejére leszek kész, akkor addigra, de úgy érzem tartozom annyival ezeknek a legendáknak, hogy korrektül összeszedve megemlékezzek róluk itt, a LOGOUT-on. Ámen.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest