Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny Cage
addikt
Hadd idézzek Chris Taylor, D.I.C.E. konferencián elhangzott beszédéből (melyet csak a hozzászólásom után olvastam és mellyel mélységesen egyetértek):
„A játékkorszak hajnalán a fejlesztők szerelemből készítették a címeket, hobbijuk volt a munkájuk, és ez meglátszott minden egyes terméken. Aztán mindebből iparág lett, egyre nagyobb pénzek forogtak, megjelentek a kiadók, és megindult az őrület: a fél-egy éves terminusú játékfejlesztés, melyben a munkásemberek sok ezer túlmunkaórában, pizzán-kólán élve hegesztik az újabb és újabb termékeket. És egyre jobban látszik, hogy ez senkinek sem jó, sőt lassan az iparág kárára megy – gondoljunk csak a befejezetlenül kiadott játékokról, melyeket folthegyekkel lehet életre kelteni, az évek alatt elhasználódó fejlesztőkről, akik egyre-másra dőlnek ki a sorból, a lélektelen, iparszerűen, futószalagon elkészített címekre, portolásokra.
Chris Taylor a konferencián mindezek ellen hirdetett harcot, beszédét nevezhetjük lázadónak vagy lázítónak, de nem mehetünk el mellette szó nélkül.
„Amikor elkezdtem, egyetlen őszinte vágyam volt, hogy nagyszerű játékokat készítsek. Nem érdekelt, mennyi pénzt kapok érte. (...) Tudjátok, hány emberrel futottam össze az iparban, akit csak a pénz izgatott? (...) Térjünk vissza a művészet szeretetéhez! Szeressük a vásárlóinkat...''
A szakmai hallgatóságot beszéde végén arra bíztatta, hogy koncentráljanak a játékkészítés művészeti oldalára a kommercializálódás, szerződések, és jogdíjak helyett. „Én végül ráeszméltem, hogy be fogom bizonyítani magamnak: a művészet szeretete minden másnál fontosabb.”
(Idézet: PC Guru Online) -
Thelric
csendes tag
Na, szerintem telibetaláltál. A cikkben említett Master of Magic-nek egyértelműen az Age of Wonders sorozat az utóda. Az én gépemről lehetelen levakarni.
Egyébként a MoM-ban nekem is Fang volt a kedvenc hősöm.
Érdekes, hogy C64-en is volt egy Master of Magic game. Teljesen más, szerepjáték jellegű prg volt, egy igazi mestermű.
[Szerkesztve] -
Egon
nagyúr
Érdekes, mennyire nem vagyunk egyformák.
Mindhárom progit kipróbáltam, és - általában az irányítás miatt - mindegyik gyorsan a kukában végezte.
''A Ground Controlban (első rész) az volt a különleges, hogy nincs alapanyag, nem lehet gyártani semmit, a pálya elején megkap az ember fix mennyiségű egységet, és győzzél ha tudsz. Na, ott kellett igazán stratégiázni.''
Ezen mi a különleges? Ezt egy ezeregy éves, méltatlanul feledésbe merült stratégia, a Battle Bugs is tudta, egy icipicit korábban. Egyébként szintén ez a program tudott először olyat az RTS-ek közül, amit az Age of sorozatban (ha jól emlékszem) a 2. vagy a 3. (Mythology) részben vezettek csak be nagy dérrel-dúrral beharangozva az újdonság jellegét: nevezetesen, hogy a Pause funkció alatt is tudsz utasításokat adni az egységeknek (mondjuk ott erőteljesen szükség is volt erre, hiszen pl. a 20 mp-es időlimittel rendelkező pályát csak így lehetett megcsinálni)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Igen. Abandonware oldalakról leszedhető. Javaslom kipróbálásra (mi alig 1 éve játszottuk újra a haverral, pedig a több mint 50 pálya igencsak izzasztó), XP alatt is fut simán (csak hang nincs, de DosBox használatával az is van).
Szerk.: viszont volt már egy (általam indított topic), amiben a retró játékokra emlékeztünk:
[link]
Itt az első hozzászólásban írtam róla pár mondatot.
[Szerkesztve]"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Lehetetlen nem szeretni, azok a poénok... Amikor a bolha vagy a csíbor támad, felejthetelen...
Egy kép, kedvcsinálónak:
[link]
Emlékszem erre a pályára, a játék elején van (asszem az első 10-ban benne van). 2 db szentjánosbogár az imátkozó sáska ellen - esélytelen leverni. De lentebb látszik, hogy a győzelemhez elég 10 pont értékű kaját elfoglalni...
Szerk.: beszúrtam linkben is, mert a kép jó része nem jelenik meg.
[Szerkesztve]"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Johnny Cage
addikt
Sem a Sacrifice-ot, sem a Homeworld-ot nem keverném ide.
Épp a Sacrifice volt az, ahol a 3rd person nézet miatt alaposan meggyűlt a bajom az irányítással; egy nagy csata közepén nehéz volt eldönteni, egyáltalán ki tartozik az én csapatomhoz, és ki ellenség. A grafikája ugyanakkor páratlannak számított (olyan szép eget azóta sem láttam) és az ötlet is egyedi, de a kezelhetőség kiforratlan volt.
Az RTS-ek játszhatóságát tekintve még mindig az izometrikus nézet az etalon, tekintsük bármilyen elavultnak. -
Egon
nagyúr
Ismerkedj: [link]
Nekem nagyon bejött, pedig baromi egyszerű a játékmenete. Szinte már nem is stratégia, inkább taktikai progi. Mondjuk a gyártás miatt ez azért túlzás. Mindenesetre a két oldal tökéletesen ki van egyensúlyozva, ''apró'' szépséghiba, hogy ezt teljesen azonos egységek segítségével érték el (az egységek csak elnevezésükben és grafikájukban különböznek).
Értem én, hogy egyediség, meg minden, de az első 3 game hibáin én személy szerint nem tudtam továbblépni (ezeket a hibákat említette más is)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen