Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz orosziem81 #69039 üzenetére

    Az olajjelző működését a gyújtásadáskor felvillanó lámpa adja. Alapvetően 3 forrása lehet a hibának: maga a tartályon lévő jeladó hibásodott meg, a műszerfal (kiégett a lámpa), vagy a kettő közti vezeték.
    Szakadásvizsgálat egy egyszerű multiméterrel a jeladónál. Lehúzod róla a sarukat, feltöltött tartálynál rápróbálsz a jeladóra, ha sípol a multiméter, akkor a jeladó jó.
    A műszerfal lámpáját is ugyanígy ki tudod mérni, valamint a vezetékek két végét is.

    Nálam is tönkrement az üzemanyagszintjelző, elég korán. A hibajelenség régen az volt, hogy a mutató a teljes skála helyett kb 0-50% között mozgott, ahol 50%-nál volt tele a tank és 0%-nál még kb félig leehetett. Mostanra ez odáig fajult, hogy gyújtásnál 0%-ot mutat, gyújtás nélkül 12,5-25%-on áll a mutató.
    Az úszó a csőben szabadon mozog, az állásától függően a szerkezet ellenállása változik, a vezetékek nincsenek szakadva, a műszerfal mutató változó feszültségnek megfelelően változó értéket mutat.
    Mivel nem találtam meg a hiba okát, így utánajártam az áraknak. Műszer csak komplett műszerfalként vehető, 40k körül, üzemanyagszint-jelzőt egy francia webshopban találtam, postával valami 30k körül. Na, ezzel szemben áll egy bükkfatipli, amit berovátkáztam forrasztópákával...

    A gyári fojtásokról az összefoglalóban olvashatsz. Szépen össze vannak szedve a legjellemzőbb megoldások. Mindegyik ellenőrzéséhez bontás szükséges.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák