Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #69638 üzenetére
Így van, van az a képméret, ahol még nem éri ez az objektív a határait. Az én 315 cm széles vásznam is ilyen. Vagyis a JVC Z1 tartotta a christie-vel és az rq13-mal is a lépést. De ebben is nagy 100mm-es objektív van. Talán 350 cm széles, ahol szerintem ezek a gépek már nem annyira "vállalhatóak".
Akkor jöhetnek az igazi nagyvadak.
De például a Barco a Bragit is max 300 cm széles gain 1.0 vászonra ajánlja. Mondjuk a bragi-t a fényerő miatt. A Barco-sok (Chris Makovets, Bart Devos) 40 fL-t ajánlanak HDR-hez. Amikor voltam a Barco szeánszon a njord-ot is ekkora fényerőre kalibrálták. De ezt nem úgy kell elképzelni, mint sdr anyag esetén, hogy rettentő fényes a kép. Tonemapping mellett nagyobb a dinamikatartomány, több fényerő marad a csúcsokra.
ez a bekezdés a 14 fL-tel vetítőknek íródott.
FI: