-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78000 üzenetére
Kormányvezérlő az androidos fejhez? Persze az nincs ingyen...
Én DSP-be vittem már hátra magas jelszintet LAN kábellel. Jó mert tiszta réz és terhelés nincs rajta csak feszültség. (az átmérő miatti feszültségesés nem különösebben izgatott, nem az volt a fő forrás ) Ebből kiindulva erre a célra jó lehet az RCA kábel is, szerintem...
A generátor zaj eredhet a nem megfelelő földelésből, egy provizore test szálat vigyél előre az erősítők közös testjéről a forrás eszközöknek. Ha megszűnik a zaj siker, ha nem akkor lehet az RCA-knál is kutakodni. Igazából a sorrend mindegy, kezdd amelyikkel könnyebb -
Speeedfire
nagyúr
Ajajaj, sejtettem. Kezdek teljesen lemondani a minőségi hangról.
Jól van, akkor marad az rca. Nem kell egyelőre újra húzzam a kábeleket.
Ez a zaj keresés, akkor hosszabb időm lesz.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
zseko
veterán
Azért nem minden zene szól egyformán jól a rendszeren - bár ezzel tisztában voltam, a fülesben, meg a többi rendszeremen sem minden egyforma és élvezhető -, de mindenesetre sikerült eljutni az 'A f@szért adtam ki erre a sz@rra pénzt' állapotból a majdnem imádom hallgatni szintig, köszönet nektek még ha időnként csak magammal társalogtam is
Persze az élvezhetőséghez kellett azért a szubláda is, és van/lenne még mit finomítani rajta, bár anyumék - meg a szomszédok - már nem így gondolják
Szub 'teszteléshez' ezt a nemrég talált indiai zenét használtam, ebben az a fajta mély van amit nagyon bírok. A fejegységen a Sub -8 és 0 között állítható, már -6-on durva, a -2 pedig...
És akkor a kérdéseim
1. Milyen négyutas erősítőt érdemes venni, illetve érdemes/kell a csipogókat is erősítőre kötni? Már így is azt érzem hogy elég a magas ami van. Árban maradjunk a realitások talaján persze, 100+ nagyságrendet nem szeretnék fizetni, de lehetőleg még ennyit se. Nem a legjobb a cél, hanem egy élhető
2. Milyen hangszórókra érdemes lecserélni ezeket a Pioneereket? Nem feltétlenül most, vagy ebben az autóban, inkább a jövőre gondolva, egy-két éven belül jó lenne egy klímás autó.HR24.hu
-
Lusu
aktív tag
Igazából a használt piacról érdemes keresned valamit. Olcsó lesz és a te rendszered untig kiszolgálja, akár 4x30W is. Kezdve az ismert régi Alpine, Sony, Pioneer vonaltól kezdve a modernebb Steg, Axton, Signat, Soundstream erősítőkig széles a márkapaletta. Ha találsz valamit dobd be ide és valakinek biztos lesz róla infója.
Ha a "csipogód" hangos rúgd le a tyúkot mert nem neveli De ha a magassugárzód hangos pláne hasznos lehet a 4 csatorna, mert ha más lehetőséged nincs, akkor akár az erősítőn is lejjebb tekerheted a hangosságát. Bár ez a spártai megoldás csak biampolható keresztváltóval működik. Ha meg aktív a rendszer, valahol vissza lehet fogni a hangját beállításokban is.
Hogy mire cseréld? Ez az igazi lutri a dologban, mert minden hangszóró minden autóban másként fog szólni. De a legfontosabb, hogy legyen egy hangszóróhoz méltó merev beépítése, enélkül egyik sem fogja megmutatni mit tud. Meg még egy csomó mindentől, de kezdetnek ez is megteszi -
Tdizsolt
senior tag
A láda jóóó dolog. Én nemrég raktam össze a rendszerem (újra,másik autóba). Valami nem volt az igazi,hiába állítgattam,nem volt olyan,mint régen. Majd amikor sehogy sem jött össze a dolog,kivettem a nyomót,és az egyik lengőszál szakadt volt. Megjavíttattam. Most vehetek rezgéscsillapítót a tetőre is...
[ Szerkesztve ]
Psn ID: Tdizsolt
-
s4tch
veterán
Sziasztok, régen jártam erre. Röviden annyi a gondom, hogy esőben, mosásnál szivárgott a bal oldali ajtóm párazáró fóliája, amit úgy vettem észre, hogy az alig 4 éves U-Dimension ProZ M6 mélyközép elhalálozott. A szivárgást megoldottam, viszont kéne egy 16-os komponens szett. Az elmúlt 15-20 évben u-Dimension hangsugárzóim voltak, jobb híján maradok ennél. A kérdés az, van-e valami titkos tipp a ProZ M6 helyett, ami árban hasonló (vagy kevesebb), és érdemes inkább azt választani. Egy egyszerű rendszerem van: JVC KW-M745 fej, Mészáros Gyuri-féle aktív váltó, Hollywood Excursion 4- és 2-csatornás erősítők, ProZ mélyközép, ProX T2 magas, meg valami 25 cm-s mély, meg nem mondom a típusát. Ebbe a rendszerbe szerintetek maradjon a ProZ M6, vagy van valami olyan 16-os mélyközép, amit érdemes lenne megfontolni? Köszi előre is.
-
zseko
veterán
#78004 Dr V A fejegységben van egy egyszerűbb, valóban jobb lett azt beállítva.
#78006 Tdizsolt Szép láda, ezzel hajtod az autót? Az én autómba be sem férne Nekem csak egy egyszerű, házilag készített csőládám van, egy 250mm-es SXA2540 SAL hangszóróval, de ahhoz képest jól szól - szerintem
Lusu A csipogót a fejegységen a Rear-re kötöttem, így a beállításokban a Gain-t le tudom venni, le is vettem a felére, számomra így jó. Közben eszembe jutott hogy van egy ilyen gyerekjáték erősítőm, ki kellene próbálni mit tudna :
Gyanítom, hogy nem sokkal lenne erősebb a fejegységtől
Amit egy rövid kereséssel találtam, egy JBL CS60.4.
HR24.hu
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Ha szigetelem a kocsiba az első ajtókat akkor mire kell figyelni hogy ne legyen vizes az ajtó belül ?
Maradjanak nyitottak az ajtók alján lévő nyílások ?Illetve vásároltam egy Galden Alpha 165 szettet. A magas hangszórókat hová érdemes tenni ?
Ha elfér akkor lehet a gyáriak helyére ?
Vagy célszerűbb az A oszlop aljára ? Esetleg az A oszlop tövébe a műszerfalra tenni ?[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #78002 üzenetére
Ah, úgy érzem hogy az erősítővel lehet a gond. Sima kábelt dugva rá telefonról is ez volt tapasztalható.
Létezik valami normális hangú 6 csatornás erősítő 100-160e körül, amiben dsp is van?
Pl a Hifonics TRX6006DSP megkapnam már ennyiért.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
19Tibor52
csendes tag
Tisztelt mindenki! Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy Pioneer sph-da160dab fejegység aminek egy RCA subwoofer kimenete van. És van egy Sal bs 10 a aktív mélynyomó, aminek 2 RCA bemenete van. Melyikre csatlakozássam a kábelt. Előre is köszönöm a választ.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #78012 üzenetére
Esetleg ez a mosconi? GLADEN ONE 130.4 DSP ha jól látom 4 csatornás, és van neki 2 csatorna kiemenet sub-nak [link]
Vagy a fenti Hifonics TRX6006DSP, ebben 6 csatorna van mindenre elég lenne.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78016 üzenetére
A modern érában a Mosconi elismertebb név mint a Hifonics. Viszont ezek szoftvereit, képességeit nem igazán ismerem.
De nézd csak, ez a Zapco ilyen akció mellett szerintem nagyon jó vétel. A szoftverét ugyan személy szerint nem használtam, de a képességei 100%-osan megfelelőek.
Viszont ez a Zapco lenne a tökéletes megoldás. Akár 3 útra való csatorna, egy kisebb subot hidalva untig elvisz, de ha kevés lehet ráakasztani egy monoblokkot. És kevesebb mint féláron, plusz ott van mellette a vezérlő, ami más gyártóknál akár +100K is lehet. Ha nem lenne DSP-m és erősítőim megvenném -
Speeedfire
nagyúr
Az első Zapco bele is férne még a keretbe, a hifonics is kb ennyi lenne. A mosconi egy picit olcsóbban mint ez. A 2. Zapco már elég borsos áron van. Főleg, hogy magas szintű bemenetről tudnám csak használni, nem rendes dac-ról hajtva.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
Lite
őstag
válasz troll81 #78022 üzenetére
Tűzveszély! Hányas kábel az? Ugye, nem 2.5?
Jelenleg az a bajom, hogy a régi kocsiban az ülések alatt elfért a Mosconi, Eton, de a Passat-ban nem.
A csomagtartót meg nem feltétlen szeretném telepakolni.
További nehezítő körülmény, hogy a gyerekek is rákaptak a kocsiban a zenélésre, és ezért kell a hátsó ajtóknak is szólni, sőt, néha csak az szól, ha nyugodtan akarunk elöl beszélgetni.Szóval egy kicsit elkeveredek a klasszikus iskolától...
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
A #78018-ra: Fojtviki-ék Skoda Octavia III-asából nemsokára ki lesz bontva a zene, abban van egy NAV TV ZEN, ami ugye optikai adapter, csak nem tudom az okti MIB3-as-e. Meg, hogy eladja-e és ha igen számodra jó-e az ár
#78021: Természetesen 8x80W csatornával, szabad DSP beállításokkal mind a 4 ajtó maximálisan használhatóra építhető. Valamint, nem kell feladni a színpadot sem, mert van legalább 4 programhely. Csinálhatsz egyet amin csak az elsők szólnak, neked állítva. Egyet amiben ugyanez az eleje, a hátulját pedig be lehet hangolni háttértöltésnek. Egyet pedig lehet csinálni úgy, hogy minden szól, de optimálisan ki EQ-zva minden hallgatói pozícióra. Szóval, akad lehetőség amíg pénz is van -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78019 üzenetére
Itt az a kérdés lesz-e további terved. Igazából a V8 előnye, hogy összesen 10 csatorna van a kimenettel, ha netán a későbbiekben kellene a plusz. De összességében a 6 csatornás is 8 csatornás a kimenettel, szóval bőven kiszolgál egy 3 utas frontendet subbal.
Mindkét Zapcoba rakható egy BT modul, szóval a forráson nem aggódnék sokat BT-vel mobilról nagyságrendekkel jobb minőséget érsz el mint nagy jelszintről. Aztán a beállításoknál adsz prioritást a nagy jelszintnek ha mondanivalója van a (gyári) fejnek, utána mehet tovább a zene BT-ről -
Lite
őstag
A Nav-cuccot néztem, nem MIB3-as. Ehhez a konstrukcióhoz (egyenlőre) csak a Hi Level Out létezik.
Még egy orosz srácnak is írtam, aki a gyári fejekről optikai kivezetéseket csinál, de Passat B8.5 és új arteon-ok nem műthetőek jelenleg...Na igen, csak akkor jön a dilemma: a 12-es vagy a 16-os? ott már elenyésző az árkülönbség...
Vagy még egy kérdés:Ha a hangszórókat a saját váltójukkal építem be, akkor 1 csatorna 1 ajtó, úgy mennyire lehet értelmesen beállítani a DSP-t?
Azok picivel nagyobbak. Meg honnan szedek remote szálat?
(És akkor lesz eladó PRS, Mosconi, Eton, bontatlan JL Audio Slash v2, .... )
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Köszi, alszom rá egyet.
Az a baj, hogy a BT-t nem is fogom tudni használni. Az android auto mindenképp átveszi az audio jelet, és nem tudom BT-re küldeni.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
3 ohmos szettet gyári fejegységre rá szabad / érdemes kötni?
[link] őt néztem ki, 92dB és 3 ohm.
Kaptam egy 91dB Kenwood KFC-E130P fapadot, de halkabb, mint a gyári papírnehezék volt. -
Lusu
aktív tag
De, bár komplikálja a használatot, a hi level megmaradhat ha szükséges, zenélni meg BT...? És akkor igény szerint állítható a prioritás.
Ha koax a hangszóró akkor ragyogóan beállítható 1 csatornával is Nem ideális saját hangváltót használni, kb. semmilyen körülmények között.
Remote-nak biztos találni valamit, ami gyújtásra megjön. Ha jól emlékszem a gyári fej stekkerében is van kapcsoló szál kimenet. Ha külön erősítős akkor meg azt is tuti kapcsolja valami. -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78031 üzenetére
Ööö, ha a telefonban te mondod meg melyik BT eszközhöz akarsz csatlakozni, akkor is elveszi a kapcsolatot? Elvileg nem kéne neki...
Kollégámnak Helix V8 került Gen10 hondába, ott is van android auto, de ha közvetlenül akar csatlakozni a DSP-re akkor azt is tud. -
Speeedfire
nagyúr
Nem tudok. Hiába mondom meg neki, hogy mi hova menjen. Nem megy oda. Az android auton játsza le. De amúgy ez nem egyedi probléma. Az androiddal lehet a gond. [link]
Csak emiatt nem veszek iphone-t.
Ha csak ennyi lett volna, akkor a régi kenwood fejet bedobtam volna a csomiba, aztán arról ment volna a zene. Az tud aptX-et.Emiatt is engedtem el ezt a minőség dolgot.
Telefon -> android auto -> aux -> gyári fej -> magas kimenet -> dsp -> erősítő -> focal első szett. A jó kis Rainbox szettem meg ment a levesbe[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lacess
tag
Sziasztok!
Tudom, hogy nem beárazós topic, de a kompetens emberek talán itt vannak. Amennyiben zavar/nem ide való a kommentem, akkor nyugodtan törölje az illetékes. Ez esetben elnézést kérek!
Milyen értéket képviselhet manapság egy Alpine 9887R?
Nem kopott, soha nem volt kihasználva a tudása, az utolsó papírfecniig minden tartozéka megvan. A közelmúltban volt egy amerikai modell az e-bayen ~120ezer+szállításért usa-ból.
Reálisan mennyit lehet ezért elkérni?Köszönöm a válaszokat!!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lusu
aktív tag
válasz Lacess #78038 üzenetére
Nekem is volt ilyen fejem, nagyon jó hangú/tudású fej. Ha tényleg nagyon szép állapotban van, minden tartozékával, akkor lehet megéri akár 60 ezerét is felrakni, hátha egy gyűjtőnek megtetszik. De ha a cél a gyorsabb eladás, csatlakozom troll-hoz, a modernebb nagyobb tudású eszközök lenyomták az árát...
-
Speeedfire
nagyúr
Milyen kábelt érdemes hátra húzni a magnó magas jeléből az erősítőhöz? A mostani glacen rca elég sok zajt szed össze.
Olyan kellene ami többszörösen árnyékolt, vagy esetleg 4x1.5mm2 sima kábel?Illetve a hcp 4 erősítőről mi a vélemény? Illetve a magas bemenetéről?
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lacess
tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
Szép állapotú, és mindene megvan, még a legapróbb gyári csomagolóanyag is. (Megpróbáltam visszacsomagolni eredeti állapotra... lehetetlen küldetés)
Nálam egy iPod volt rákötve KCE-422i-vel, még lemezt sem tettem bele soha.Én is minimum 60ezer forintra gondoltam, de úgy érzem, nem lesz könnyű eladni. Lehet megmarad "egy vagyon alapjának"
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Tdizsolt
senior tag
válasz Lacess #78042 üzenetére
Szia!
Én nemrég vettem egy 9855-öt, 50 pénz volt. Pont nem néztem a piaci árát,mert rá voltam kattanva. Az eBay árai sajnos itthon nem relevánsak,el van gurulva a gyógyszerük....
Vagy mi vagyunk csórók. 😄
Egy 9833r-t most adtam el,dobozost, papírjaival, távjával, karcmentes elölappal 35K-ért. Alá lőttem az összegnek,mert sürgős volt az eladás. A vevő viszont egy Alpine dealer volt,elmesélte,hogy a 9855-öt jól vettem,mert nem kapható a piacon jó állapotút,neki van két darab,de 60-65 alatt nem adja el. Az etalonnak számító 9835r,ami tényleg nincs égen-földön (abból is van neki),arra azt mondta 70,de inkább 75-80 az ára. A Te tipusodat nem ismerem,de simán reális lehet érte a 60+. Amúgy a 9855 az,amit sosem fogok elengedni. Ha már nem fog kelleni,akkor is marad a polcon.Psn ID: Tdizsolt
-
Lite
őstag
Eh, szóval ajtónként két csatorna a minimum. Meg a szub. Agyaltam azon is, hogy csak a Zapco DSP-t veszem meg, de ott az olcsóbb adatlapját elolvasva, az nincs azonos szinten, mint a többiek. A Passat-ba elöl 3 utas hangszórónak van hely - érdemes annyiban gondolkodni? 3 utat sosem csináltam... (A közepet is az ajtókárpit tartja... )
Koax cucc kizárva, a dobozában pihenő Rainbow szetteket építeném be (előre SL-C6.2, hátra DL-C6.2).De ha csak DSP-t veszek, akkor kell a 4 ajtó + szubhoz 3 erősítő, annak egy rakat táp, kábel, stb...
Lehet, megérné a durvább Zapco?[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
Pioneer MVH-S620BT [link]
Mennyire ajánlott fejegység?
Bluetooth telefon csatlakozás meg USB-ről mp3 lejátszásra kellene csak semmi többre.
Nem merek kínai androidos csodát venni mert úgyis telefonon navigálok az 1méteres pontosságot tud és veszettgyors, ezek a Pioneer autórádiók meg csak stabilag és van rendes forgalmazó meg garancia ráMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Micsurin
nagyúr
válasz TeeJay #78045 üzenetére
Én nagyon szerettem, ha a H Astraba kisebb meló lenne a HU csere mint amekkora akkor maradt is volna nálam.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78041 üzenetére
Azért nézd meg azt is, ha kihúzod az erősítőből a kábelt csend van-e. Tovább menve a próbálkozással, ha úgy nagyobb a csend, akkor kábel vissza és a fejből kihúzni.
Amúgy melyik Gladen kábel? Csak mert ha zajt szed össze akkor vagy tényleg nagyon a legalja, vagy rossz helyen van vezetve esetleg? Párhuzamosan valami táp vezetékkel? Ezen túl pedig az egyen potenciál, főleg test oldalon nagyon fontos, azzal nem lehet baj? -
Lusu
aktív tag
Igen, ez az ideális megoldás. Persze ha hátul csak akkor szól, amikor a gyerekeknek kell, elég lehet a 2 csatorna és akkor mehet a saját hangváltójával is. És még úgy is alkalmas lehet rear fill-nek.
Ha van helye a 3 útnak? Hogy a szélviharba ne Ha a közép ajtókárpiton van az elfogadhatóbb, mint egy kick. Adni kell tömeget az ajtópanelnak a közép hangszóró körül, mondjuk egy adag bitumenlappal és nagyon is jól tudja tenni a dolgát. Kick esetén mindenképp jó megoldani azt, hogy az alaplemezre legyen rögzítve.
Itt csak az a kérdés mire van hely meg pénz. Igazából a V8-as Zapco összességében egy olcsóbb megoldás lehet. El tudja vinni a 3 út elejét, passzív vágással a hátulját és akkor csak sub-nak kell egy erő. Plusz 2 erősítő nem biztos, hogy kijönne az árkülönbözetből. -
Speeedfire
nagyúr
Gladen ch zero kábel. Nincs párhuzamosan táp, kivéve a remote ami az rca-n van. Illetve hangszóró kábel fut még ott.
A föld az akkuról van húzva az erősítőkre. A fej felöl jöhet még esetleg. Majd meglesem más forrásról, meg levegőben húzott kábelről is.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lite
őstag
A plusz erősítők itthon vannak, a garázsban. 2 db 2 csatis, 2 db 4 csatis és 2 db monoblokk. Na, de akkor hova lesz a csomagtartó? Az akkumlátort meg cseréhetem mini atomreaktorra...
A legnagyobb Zapco-n gondolkozom, a szigetelés már most is előkészületben van mind a 4 ajtóra, a kábelezés durva lenne, a front jelenleg csak 2 út, a közepet nem szereztem még be, de az is felmerült, hogy a 3 út esetében a mély felefelé csaló adapterrel 20-as sugárzó lenne (a B8.5 Passat eleje 18 cm-es). Az persze az ajtón lenne, nem a kárpiton.
A pénz? Nos, a jelenlegi erősítőpark ebben a felállásban valószínűleg soha többé nem lesz így beépítve, így ilyen új kocsiba a kis digitális az irány inkább. Azok (egy részének) ára azért befedné a Zapco-t (bár fájna a szívem, hisz szinte mindegyik vasat újonnan vettem, csak nálam voltak).
Illetve bármennyire imádtam, a 80 PRS sem megy már be ilyen friss kocsiba...Szóval ezért agyalok.
-
Lusu
aktív tag
Ha SQ a cél egy jó 80AH körüli akku bőven kiszolgálja a zenét.
A csomagtér padló magasítással mi a helyzet? Én 4cm-t vettem el az aljából, így elég tágasan befér minden.
A vonóhorognak az oldaldobozban lesz helye, de hát látható, hogy még semmi sincs rendesen befejezve
Szóval a lehetőségek tárháza eléggé szerteágazó. De ha álpadlós megoldás akkor szerintem a különálló DSP a jó választás a több erősítővel.
Ha az ajtóba befér a 20cm-s kick az mindenképp jobb lesz, feltéve, hogy az ajtó is szeretni fogja. De van az az állhatatos munka amivel csendre lehet bírni amit kell, és ha 20-tól rezeg, 16,5-től is rezegne
Középsugárzóból széles a választék, leginkább a férőhely a mérvadó. -
Lite
őstag
Wow!
A padlóemelést nem néztem, az valószínűleg járható út. Ami fix, hogy rendes pótkerekem van és az marad is. Azt nem áldozom be. Nézegettem, de csak a kombi B8 Passat-hoz találtam pl. méretpontos specifikus mélyládát. Az enyém meg sedan...
A különálló DSP, ami szintén akciós, elvileg kevesebbet tud, mint az erősítőbe építettek. Ami még vonzó, a kicsi Zapco kb. befér a műszerfal mögé is = rövidebb kábelezések. A nagyobb persze már más kérdés...
Az ülések alatt szerettem az erőket, de itt nem elég nagy a sík rész, hogy rendesen letegyem.
Azon sem gondolkoztam, hogy külön akksi - az előző kocsiban 95Ah akksi + 125A generátor, az életben soha nem volt kevés a delej. Ez a kocsi szintén kb ugyanekkora áramot tud adni.Mondjuk, ennyi hangszórókábelt is (8-10sugárzó + szub) behuzigálni, az sem lenne egyszerű...
(Igazából kicsit megörültem, hogy lehet egy ilyen praktikus és jó all-in-one megoldás, de azért ez sem csak p&p...)
-
Lusu
aktív tag
Sajnos semmi sem egyszerű és szinte semmit nem lehet megcsinálni anélkül, hogy jó néhány takaró elemet ne kellene lepattintani.
A műszerfal mögé nem nagyon javasolnék betenni semmit amihez akár csak még egyszer is hozzá kellene nyúlni. Szóval leginkább kábelt maximum erősítő. De ha kicsit is van lehetőség egy direkt hasonló célra szánt könnyen nyitható panel mögé, csomagtartó álpadló alá, üléssor hátuljára (ami nem praktikus), akár ülés alá tenni, inkább oda kell. Nekem volt műszerfalba erősítő, a rövidebb hangszórókábel tuti nem hoz annyit, hogy megérje, ellenben jókora szopás ha mondjuk GAIN-t kell tekerni, vagy bármit kötni, elpukkant biztit cserélni. (persze miért pukkanna el, de na...) A DSP-t, ha különálló, meg oda kell tenni az erősítők mellé, akár 20cm kábellel is össze lehet kötni, rövid lesz a jelút.
A hangszórókábelek tudnak pain in the ass kategóriásak lenni. Viszont igyekezni kell előre gondokodni, mindent behúzni egyszerre amit valaha tervezel használni és jó minőséget választani, a minimum az OFC. Valamint az ajtóátvezetéseknél mik a lehetőségek, mert tényleg kár lenne egy új autót emiatt összefurkálni, vagy a csatlakozóját szétbarmolni. Mindenre van kultúrált megoldás.
Nem P&P, de ha az ember picit gondolkodik rajta, benéz a kárpitok mögé, milyen rögzítési lehetőségek vannak a csomagtartó alján, gyorsan születhet egy ügyes megoldás. Ja és a pótkerék mindenképp maradhat. Én beáldoztam, ha messzire megyek elfér a csomagtartóban
Szumma szummárum, ezeket leginkább azért mondtam, mutattam, hogy vannak lehetőségek, megoldások amivel az autót nem bántod, gyári állapot visszaállítható belőle és mégis a lehetőségekhez képest a legjobb megoldást nyújtja. -
Lusu
aktív tag
válasz troll81 #78055 üzenetére
Jelenleg két 20cm-s Morelt hajtanak IB kick beépítésben. Remekül teszi a dolgát, ennek is egy nagyon ügyes tápegysége van és a Muses 01-es opa-k is sokat jelentenek benne.
Köszi, még igazodik és lassan lassan szépül, de az idényre már szeretnék mindent ha nem is véglegesre, de szépen beépíteni. -
Lite
őstag
+ DR V:
Na igen, ennyire még nem bontottam meg a kocsit. 2 évig még garanciális is, úgyhogy olyan nagy furkálásokba nem kezdtem. Addig, ha az időjárás engedi, leszigetelem a 4 ajtót és a Passat-hoz való upgrade Focal IS 180 + 155 szetteket megkapja, ehhez jön az Axton 592, ami a gyári quadlock csatlakozóról kapja a tápot, bár meglepő, hogy a fej erősítőjét egy fórumtárs megkereste a neten, és gyári megoldáshoz képest döbbenetesen erős, kb. 4x25-30W-ot lead ténylegesen. Így lesz valami alapabb DSP, kicsit több erő, kicsivel jobb hardver-rész. Ha a garancia lejár, akkor jön a bombázás. Akkor már jöhet a Rainbow cucc, vagy akkor keresek ugyanabból a típusból 2 és 3 utas szettet is (8cm-es középsugárzóra van felkészítve). Vettem hozzá a spéci Musway fém beépítő kereteket.
Mondjuk, egy első 3 útnál azért a gyári csatlakozóban behúzni +6 szál kábelt, az valóban pain in the ass (Kőporos Intruder Remix) lesz...Az is megvan, hogy a long coding szekcióban kb. mit kell okozni, a gyári eq beállításokat hol kellene nullázni, de nincs olyan hardverem, ami viszi a MIB3-at, fórumtársunknak a régebbi B8-a van, ami MIB2.5.
Mondjuk, ha elől 20-as sugárzók lennének, azért a szub ott már egész korrekten közelíthető, alsó határfreki szinten (zenéről beszélve), szóval a szívem szakad meg, de most nem a szub az első...
[ Szerkesztve ]
-
Dr V
őstag
Majd érdekel, h a Focal hogy válik be lehet, h nekem is majd azok mennek bele v valami Helix.
Long coding részt leírnád?
Mondjuk Helix a bejövő jelet is tudja EQ-zni, DSP kimenő oldalon kompenzálni. Gondolom a jeltorzítás elkerülése miatt érdemes megcsinálni.[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Opel Calibrába szeretnék valami helytakarékos szettet építeni (pótkerék megtartásával). Tudnátok ajánlani olyan dsp-s erősítőt, ami passzolna a gyári hangszórókhoz? Tulajdonképpen azzal kezdődik a probléma, hogy a magas és a mélyközép is az ajtóban van, tehát kábelfarigcsálás nélkül nem tudom aktívként bekötni őket. Ha hangszórókat cserélnék, akkor is passzív crossoverrel működne csak.Egyébként mindegyik hangszóró felújított, nem súrol, nem recseg. Meg is lepett, hogy 93-ban már ilyen szép hangú rendszert tudtak csinálni a mérnök urak. Egyedül annyi a gond, hogy nagyobb hangerőn a mélyeket nagyon eltorzítja a fej.
Az egyik elvetemült ötletem, hogy a hátsó koaxok helyére 16-os mélyeket tennék, ennek van bármi értelme? Természetesen kapni fog a kocsi rendes szigetelést.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya