- Ravenswatch - Előrendelői előzetesen a Switch kiadás
- Half-Life - A G-Mant megszólaltató színész rejtélyes bejegyzéssel zárta az évet
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 15. nap: Hell Let Loose
- PlayStation Plus 2025 Essential - A januári lista
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 14. nap: Kingdom Come Deliverance
-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz troll81 #78780 üzenetére
Ebben az esetben nem tudsz kábelt spórolni, mert végig kell vezetni a 2 pár vezetéket erősítőtől hangszóróig. Ami miatt esetleg javasolt az erősítő mellé tenni a váltót, ha van hely, hogy ha mégis kivennéd a rendszerből a váltót, akkor elér a kábel az erősítőig közvetlenül és a DSP-re lehet bízni a vágásokat.
-
Lusu
aktív tag
válasz Ear001 #78758 üzenetére
"Hisz frekvenciánként késleltetünk, vagy nem?"
Nem tudom a nagyon űber stúdiótechnikában, vagy a térhangosítás világában létezik-e ilyesmi, de az autós DSP-k biztosan nem képesek erre (vélelmezem, előbbiek sem)
Viszont izgalmas problémákat lehetne megoldani vele, főleg ha állítható (amolyan Q faktor módjára) sávtartományokban lehetne időkorrekciózni. Onnantól ki volna az az allpass filter, minden hibájával együtt
Viszont tényleg érdekelne ha létezik ilyen megoldás, hogyan és miként működik...? -
Lusu
aktív tag
Egy USB-s közdarabot beiktatva biztosan tudsz töltőt is ráakasztani. Viszont kérdés milyen átalakító az ajánlott, mert egy gagyi minőség szerintem erősen bele tud rondítani a hangba. Valamint ha közdarabbal, (vagy anélkül ha a kábel olyan) töltőt akasztasz rá, a táp felől is zajosodhat. Itt persze mindig az a kérdés, a rendszered megjeleníti-e a különbséget? Ha van bármi olyan forrás ami optikai kimenetes, hangkártya, DAC, akármi, először próbáld ki, megéri-e.
Amúgy mi is a forrásod? Fejről nagyjel, vagy került be HEC modul? -
Lusu
aktív tag
válasz stuka20 #78705 üzenetére
Szia!
Az ajánlatokból a koax hangszóró az, amit semmiképp nem tudnék javasolni. A magas sugárzónak nagyon irányított a hangja, az átvitel nagy részét elvesztegeted és a színpadképet is lehúzza. Magas sugárzónak lehetőleg a fül felé irányítva a helye, legfeljebb 10-20 fok eltéréssel, ami egyes magasaknál szükséges lehet. Ehhez kell a komponens szett.
Talán a macajudijó erősítő ami kerülendő a felsorolt eszközökből, a többi tudja az alsó, alsóközép kategóriát. Ha olyat szeretnél ami ennél jobb, az már kezd zsebbe nyúlós lenni és ott már alaposabban át kell gondolni a tervezést és a célt.
Valamint ha jól értem marad a gyári fejegység, ami azért erősen korlátozza a hangminőséget. Persze jobb lesz mint az erősítő nélküli gyári hangszórók Ennek kikerülésére talán egy BT-os DSP, vagy ezekkel felszerelt erősítő lehet a jó választás, de az már megint egy következő szint.
Az egyik legfontosabb része a zenének a beépítés és annak minősége lesz. Bitumenlapok szerepelnek a listában ez már jó jel lehet. A mélyközepeknek masszív rögzítés, az ajtók szerelőnyílásaira merev lezárás, az ajtópanelre pedig valamilyen rezgést elválasztó anyag kell(ene) -
Lusu
aktív tag
válasz Krissz80 #78690 üzenetére
Sajnos ebben a kérdésben nincs tapasztalatom, egyelőre még nem használtam ilyet. Nekem most egy személyre szabott izolálás készül, remote időzítésekkel. Az ok amiért kipróbálom, az, hogy jelenleg a BT forrásom és a koax között nincs a várt különbség, úgyhogy most kap a forrás és a DSP is egy ilyen szűrést.
-
-
Lusu
aktív tag
válasz bojti175 #78664 üzenetére
Nem sérült valahol a kábel és zár össze valamivel amiről feszültséget kap? Nézd át a kábeleket, forrástól hangszóróig, tápellátást is. De végső soron akár valamelyik eszköz is lehet rossz.
A zaj tekintetében pont a közös test, a nulla potenciálkülönbség az eszközök között az ideális.[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
válasz queens #78634 üzenetére
SQPA.hu, ott vannak jó hangú autók, érdekes megoldások és eseménynek sem utolsó annak akit érdekel. Igaz idén már nincs több verseny. Találkozók is szoktak lenni, télen is előfordul, a Autó Hi-Fi SQ csoportban szokták kiírni ha van ilyen.
Miskolc környékén pedig én is szívesen megmutatom mire jutottam 10 év alatt a szamárlétrával -
Lusu
aktív tag
válasz queens #78630 üzenetére
Sokadik opcióként kérdezz itt a fórumon is akár, hogy a környékeden van-e valaki, akinek van valami jó rendszere összerakva amit meghallgathatsz. Akár többet is. Főleg ha nem tegnapra kell és van még időd gondolkodni.
Hidd el, olcsóbb más hibájából tanulni, mint végigjárni a szamárlétrát. -
Lusu
aktív tag
válasz Rókabajusz #78554 üzenetére
Szia!
Mi a cél a zene építéssel? Csak hangosabb legyen vagy valami minőség becsempészése is cél?
A rezgés csillapításnál minden olyan lemezfelületet érdemes lehet bitumen lapozni amit ha megkopogtatsz kongani fog a tompa kopogás helyett. A vastagságban nemigen van határ, inkább csak ésszerűség. 2-4mm vastagság az ajánlott ahol elfér, vigyázni kell, hogy össze is tudd rakni amit szétszedsz, nehogy a vastag lap miatt ne lehessen visszatenni valamit. Márkában már igencsak sokféle van a piacon és az olcsók sem rosszak, ami fontos, hogy autóhoz való legyen. Valamint ha zaj és hőszigetelésre is szükség van, akkor ahhoz is vannak anyagok, ha már szét van szedve felkiáltással, nem elvetendő gondolat.
A kicker cuccok hangoskodásra jók, igazából az alacsony árkategóriában nem is nagyon van más. Ha minőség is kell, akkor a forrástól kezdve kell átgondolni a képet, valamint a rászánt összegtől is sok függ. -
Lusu
aktív tag
válasz tasiadam #78519 üzenetére
Ha a fejegység gyári marad, a legjobb opció szerezni 1 pár bontott hangszórót a rosszak helyére. Ha a hátsó csereszabatos az elsővel, akkor azt a legegyszerűbb (olcsóbb) előre tenni.
Ha nem gyárit teszel be sem kell új kábel, működik az a régiről is legfeljebb a csatlakozót kell átalakítani, levágni. És, hogy milyet vegyél? Talán a Gladen Alpha, de melós autóba lehet drágának fogod találni.
A több mély érdekében az ajtókat érdemes rezgés csillapítani, a youtube-on rengeteg videót találsz a mikéntjéről, akár Fábiával is, "door deadening" kereső szavakkal. Plusz haszon, hogy az autó is csendesebb lesz tőle. Ha ez is cél, lehet még pakolni bitulapot csomagtartóba, pótkerék öbölbe és más nagyobb lemez felületekre.
Végül a nagy oválok is jók lehetnek basszus növelőnek, de igazán akkor lenne jó, ha le lehetne vágni róla a felső frekvenciákat, valamint fázisba hozni az elejével, de erre egy gyári fej nem alkalmas... -
Lusu
aktív tag
válasz tasiadam #78514 üzenetére
Ha csak a hangerő a cél, az elmondottakból bármelyik működni fog. Viszont ha valami minőségibb zenehallgatás lenne a cél, akkor első körben a hátsó hangszórókat kösd ki és felejtsd el. Az elejébe pedig valami élhetőbb szettet válassz, a 2-3 utas koax hangszóró az autóba nem jó választás.
-
Lusu
aktív tag
válasz XP NINJA #78462 üzenetére
Közvetlen BT kapcsolat esetén a telefon hangerő szabályzóját használod vagy a táv. A gyári fej szabályzója akkor működik ha azon keresztül megy a stream, de akkor adtál a minőségnek egy pofont.
Feltételezem a a BT50 azt takarja, hogy 5.0-s BT-t tud, a beépített meg 3.0-t valószínűleg. Kollégámnak volt A594DSP-je, szerintem ahhoz amit tervezel a beépített BT is elég lesz. -
Lusu
aktív tag
A mélyet egy monoblokkról hajtani mindenképp jó ötlet és egy hosszú távú végleges megoldás a mély szekciót illetően. Persze, ha a 6 csatorna igény van, akkor járható a 4 csatornás út, de ott nincs túl nagy ugrabugra a nyomót illetően.
Nem emlékszem rezgéscsillapítottad-e az ajtókat, ha nem ezen a szinten ez már elkerülhetetlen. Nem nagyon van értelme a komoly(abb) mélyközepeknek, ha nem tudja megmutatni mit tud.
3 út esetén pedig a középsugárzó befaragása mindenképp alakítást kér, leginkább az A oszlop burkolatától.
Rear fill pedig jó ötlet, legalábbis sokan szeretik -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78419 üzenetére
RCA-val próbálkoztál, olyan értelemben, hogy pre-out ki, Phoenix ki, Phoenix vissza fej ki, hogy van-e változás?
Ha nincs változás akkor testelési hiba? Elvégre 10+ éves autók már ezek is. A te esetedben a fejegységnél sanszosabb a potenciálkülönbség. Egy lengő kábellel gyorsan tesztelhető, erősítők testjét kötöd a fejed testjével, ha megszűnik bingó. Ha nem szűnik és az RCA csere/dugdosás sem segített, az erősítőkön belül is lehet már döglött ellenállás vagy kondi. -
Lusu
aktív tag
válasz SlyChocolate #78415 üzenetére
Persze, hogy sok a 35, de ha elfér miért ne? Fejleszteni is tervezi a rendszert, annyival nem kerül többe a hegesztőkábel. Én mindig utáltam újra szétszedni az autómat, mert kevés kábelt húztam be. Igaz, mindenre nem lehet előre felkészülni, csak ha pontos terv alapján dolgozik az ember.
Pazo99: hangszóróra nincs ajánlatom, sok dolog függvénye, valamint jobb, ha nálamnál több félét hallottak ajánlanak valamit
-
Lusu
aktív tag
válasz Pazo99 #78412 üzenetére
Szerintem a legnagyobb fejlődést 3 pár RCA-val és egy monoblokkal érhetnéd el, hogy aktívban tudd hajtania rendszert. Ezáltal a hangváltóra nem lesz szükséged. Hangszóró szettből pedig már jót lehet venni a maradék pénzből.
Vagy egy DSP-s rendszert elkezdeni építgetni, ezekről volt szó az elmúlt fél-1 évben bőven. -
Lusu
aktív tag
válasz Pietrosz #78362 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy a zene akkor zavaró nagy hangerőn ha valami nem stimmel. Kioltások, kiemelések, durva átviteli hibák már moderált hangerőn is sziszegésre késztetik az embert, nagy hangerőn még a szemét is becsukja, mintha segítene
Egy jól összeállt, kiegyensúlyozott rendszert 1 órán keresztül hallgatni inkább csak bemelegítés, közben a hangerő felkúszik -30db-ről -10, -5 környékére és... megérkeztünk a munkába -
Lusu
aktív tag
válasz Yodax007 #78237 üzenetére
Ha szeretsz sokat foglalkozni, kísérletezni a rendszereddel a B terv ajánlott, az elképzelésed is helytálló. Sokat hozhat a rendszereden, de nem egyszerű egy ilyet jól összehozni. Szóval készülj fel mindenre és segítünk amiben tudunk.
Én próbáltam volna ezt a félaktív 3 utat, végül egy szélessávúval oldottam meg, az a magas tartomány rovására megy, cserébe egyszerűbb.
Viszont haldokló keresztváltóval és hangszóróval kínlódás lesz mert sose tudod mi hibázik és miért. Én magassugárzóval jártam úgy, hogy bevezető szálas lett. Kis masszírral működésre lehetett bírni, de cserébe ő választotta meg, milyen hangerőn szólal meg +-3db tartományban. -
Lusu
aktív tag
Hát pont a rock/metál zene gitárjai, basszerjai és dobjai fogják meghálálni a szigetelést
GAtesz77 már többször is megosztotta a tárhelyét ott vanak fotók.
Videónak itt van pl. ez, de rengeteget találsz még ezen kívül. Ha pedig kérdés van tedd fel itt nyugodtan.
Hangszóró tekintetében pedig ha olcsóról van szó, leginkább az érzékenység a mérvadó és a fizikai méret ami befér. Ha már kicsit többet szánnál rá a Gladen Alpha talán még mind a mai napig ajánlott. -
Lusu
aktív tag
válasz -Solt- #78210 üzenetére
Szia!
Az USB-C azt támogat amit a mögötte lévő szoftver (bizonyos szinten a hardver, de ez inkább csak az energiaigény kiszolgálására korlátozódik) támogat.
Azt a mikrofont amit linkeltél, próbáltad már telefonra dugni? Valószínűleg gond nélkül működni fog. Viszont, ha ott működik, akkor már csak azt kell megoldani, hogy a mikrofon jelét továbbítsa carplay-en keresztül a fejre. Ez utóbbi probléma megoldásának bonyolultsága viszont még nem ismert számomra. De hátha nem túl nehéz, vagy valaki itt tudja hogyan megoldható, esetleg valami telefonos androidos (vagy iphone ha az van) fórumban? -
Lusu
aktív tag
Szerintem GAtesz77 fórumtárs is megerősíthet abban, (mivel ő is pont most csinálta a Passatjában) mielőtt bárminemű hangszórót vennél, rezgéscsillapítsd az ajtót. Az ajtópanelt úgyis le kell venned, 20 körül már szerintem kijön annyi rezgéscsillapító amiből a belső lemezt be tudod vonni, meg annyi szivacs ami az ajtópanel belső oldalára elég. Utána még mindig lehet hangszórót cserélni, de az sem biztos hogy akarsz majd. Viszont ezen művelet előtt hangszórót cserélni lehet rosszabb eredményt hoz, mint várnád.
-
Lusu
aktív tag
válasz -secret- #78192 üzenetére
Milyen autó milyen hangrendszeréről volna szó? Akik esetleg ismerik jobban tudnak segíteni.
De esetleg így látatlanul is: volt esetleg szervíz ami csatlakozók széthúzásával jár? Előfordulhat, hogy a mélynyomóé - már ha van - nem lett visszadugva.
Vagy valamilyen beállítási gond? Mondjuk teljesen letekert basszus, vagy kikapcsolt mélynyomó? -
Lusu
aktív tag
válasz GAtesz77 #78184 üzenetére
Mindig csak az a kérdés, mi az igény? Mekkora hangerőt tudjon, mennyire menjen mélyre?
Ehhez kell igazodni. De ha a hely a mérvadó, akkor először meg kell próbálni megsaccolni, hány liter jönne ki egy épített ládából, ahhoz lehet-e találni illeszkedő mélynyomót, ami adott literben mélyre is tud menni. -
Lusu
aktív tag
válasz totyino77 #78169 üzenetére
Akkor ha szeretnéd, hogy jól működjön a szűrő nélkül, nézd át a testelését az autónak, a fejnek, az erősítőnek, amennyiben szükséges ugyanezt a pozitív ágakkal is. Érdemes megtenni, mert nagyobb probléma is lehet belőle, az autó saját rendszerei is elkezdhetnek hülyeséget csinálni a rossz test miatt.
-
Lusu
aktív tag
-
Lusu
aktív tag
válasz IO.sys #78076 üzenetére
Ha a szobai zene alapján kívánsz építkezni egy DSP nélkül bármit is teszel hiányérzeted marad. (Ez nem teljesen igaz, ültem egy román srác passat-jában, egy focal utópia szett volt kiszolgálva mindenféle földi jóval. Persze a DSP nyújtotta előnyök hiánya egyértelmű volt, de hihetetlenül kellemes zenét szolgáltatott)
Néhány tíz hsz.-al ezelőtt voltak tárgyalva DSP opciók, kivéve a Helix, leginkább az ára miatt Ezen a vonalon indulva, ha BT-ről streamelés is opció, lehet rögtön DSP, vagy DSP-s erősítőbe ugrani.
De ha mindenképp fej, akkor vagy egy olyan amiben vannak alapvető DSP-s lehetőségek és tudsz igazítani a zenén. Feltételezem lesz/nek erősítő/k az autóban, ez esetben érdemesebb a magasabb feszültségű RCA kimenettel számolni. Vagy pedig, ha a külső DSP mellett döntesz és fejről akarod hajtani, akkor olyat válassz amin optikai vagy coax kimenet van.
A források előtti tápszűrés szinte minden esetben jót tesz a hangnak. Vannak erre specializált DC-DC rendszerek amik képesek konstans 14V-ot ereszteni akár az erősítőkre is, persze ezért fizetni is kell. Kis tápigényű egységekhez való szűrő DIY is készíthető, nem tudom a piacon mit kapni ilyesmiből. -
Lusu
aktív tag
válasz Csari93 #78070 üzenetére
Olyan fejet keress amiben van DSP. Pl. a Kenwood BT 309, vagy Pioneer PRS, vagy Alpine 9887. Ezekből van ami új árában is belefér, van amit csak használtan kapsz ennyiért. Ezekben az úgynevezett hátsó kimenetet szokták használni a mélyközepek vágására, ebben a módban lesz alsó és felső vágásod is.
-
Lusu
aktív tag
válasz KRISSTUS #78069 üzenetére
Az ülés alá helyezhető mélynyomó szokta hozni a legszerényebb eredményt.
A pótkerékbe illeszthető 12"-os nyomók már egészen élhető eredményt produkálnak. A beépítésük meglehetősen egyszerű, elég sok állítási lehetőségük van vezetékes távvezérlőről. Szóval ha csak a több mélyhang a cél egyszerűen, tökéletes.
A láda/épített láda már minőségben is sokkal többet tudhat a hangerő mellett, de itt már észnél kell lenni. Nem elég levenni a polcról a makajudijó ládát egy MNC erősítővel a polcról mert rengeteg dolgon lehet elbukni.
A kalaptartóba épített free air vagy IB sub egy érzékeny és hatékony megoldás, de korlátoz a kalaptartó mérete. Bár ha befér 2x25cm már sokra elegendő mélyet ad.
Az ülés mögött kialakított trunk IB, ami még nem kér destruktív beavatkozást a kasztnitól, viszont akár 2x18" mélynyomó is beépíthető ami már hajat is tud lobogtatni. Itt persze szem előtt kell tartani, hogy az első szettnek 40-50Hz-től át kell vennie a hangreprodukciót, mert csak addig szól.
Végül a true IB, általában a pótkerék öbölbe téve, annak alját kivágva... Itt szintén kb. 10-40Hz-ig alakul a használható átvitel.És lehet lassan újítani kéne az összefoglalót, bele véve ezeket az infókat is
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #78062 üzenetére
Jó lehet hátra a 2x16, ha nincs más választás. Viszont a calibra az sedan, vagy egyerű? Mert előbbi esetben sokkal eredményesebb a kalaptartót megcélozni valami free air nyomóval a hátsó gyári helyek helyett.
Nagyon bonyolult lenne még kábelt behúzni a magasnak? Csak mert az sokat hozhat az összhatáson.
Az opelekben jellemzően kellemes karakterű a gyári zene, kellőképpen telt alsó frekvenciatartománnyal
A Macrom mellett nézd meg az Axton-t is, a nagyobbik változatában alapból van BT ami nagyon hasznos tud lenni, főleg ha megtartanád az autó gyárias belsejét. A gyári fejből sajnos sose fog nagyjelszinten olyan hang kijönni mint BT-ről streamelve.
Ha pedig egy kicsit többet is rászánnál néhány hozzászólással ezelőtt felmerült néhány akciós Zapco változat. -
Lusu
aktív tag
válasz troll81 #78055 üzenetére
Jelenleg két 20cm-s Morelt hajtanak IB kick beépítésben. Remekül teszi a dolgát, ennek is egy nagyon ügyes tápegysége van és a Muses 01-es opa-k is sokat jelentenek benne.
Köszi, még igazodik és lassan lassan szépül, de az idényre már szeretnék mindent ha nem is véglegesre, de szépen beépíteni. -
Lusu
aktív tag
Sajnos semmi sem egyszerű és szinte semmit nem lehet megcsinálni anélkül, hogy jó néhány takaró elemet ne kellene lepattintani.
A műszerfal mögé nem nagyon javasolnék betenni semmit amihez akár csak még egyszer is hozzá kellene nyúlni. Szóval leginkább kábelt maximum erősítő. De ha kicsit is van lehetőség egy direkt hasonló célra szánt könnyen nyitható panel mögé, csomagtartó álpadló alá, üléssor hátuljára (ami nem praktikus), akár ülés alá tenni, inkább oda kell. Nekem volt műszerfalba erősítő, a rövidebb hangszórókábel tuti nem hoz annyit, hogy megérje, ellenben jókora szopás ha mondjuk GAIN-t kell tekerni, vagy bármit kötni, elpukkant biztit cserélni. (persze miért pukkanna el, de na...) A DSP-t, ha különálló, meg oda kell tenni az erősítők mellé, akár 20cm kábellel is össze lehet kötni, rövid lesz a jelút.
A hangszórókábelek tudnak pain in the ass kategóriásak lenni. Viszont igyekezni kell előre gondokodni, mindent behúzni egyszerre amit valaha tervezel használni és jó minőséget választani, a minimum az OFC. Valamint az ajtóátvezetéseknél mik a lehetőségek, mert tényleg kár lenne egy új autót emiatt összefurkálni, vagy a csatlakozóját szétbarmolni. Mindenre van kultúrált megoldás.
Nem P&P, de ha az ember picit gondolkodik rajta, benéz a kárpitok mögé, milyen rögzítési lehetőségek vannak a csomagtartó alján, gyorsan születhet egy ügyes megoldás. Ja és a pótkerék mindenképp maradhat. Én beáldoztam, ha messzire megyek elfér a csomagtartóban
Szumma szummárum, ezeket leginkább azért mondtam, mutattam, hogy vannak lehetőségek, megoldások amivel az autót nem bántod, gyári állapot visszaállítható belőle és mégis a lehetőségekhez képest a legjobb megoldást nyújtja. -
Lusu
aktív tag
Ha SQ a cél egy jó 80AH körüli akku bőven kiszolgálja a zenét.
A csomagtér padló magasítással mi a helyzet? Én 4cm-t vettem el az aljából, így elég tágasan befér minden.
A vonóhorognak az oldaldobozban lesz helye, de hát látható, hogy még semmi sincs rendesen befejezve
Szóval a lehetőségek tárháza eléggé szerteágazó. De ha álpadlós megoldás akkor szerintem a különálló DSP a jó választás a több erősítővel.
Ha az ajtóba befér a 20cm-s kick az mindenképp jobb lesz, feltéve, hogy az ajtó is szeretni fogja. De van az az állhatatos munka amivel csendre lehet bírni amit kell, és ha 20-tól rezeg, 16,5-től is rezegne
Középsugárzóból széles a választék, leginkább a férőhely a mérvadó. -
Lusu
aktív tag
Igen, ez az ideális megoldás. Persze ha hátul csak akkor szól, amikor a gyerekeknek kell, elég lehet a 2 csatorna és akkor mehet a saját hangváltójával is. És még úgy is alkalmas lehet rear fill-nek.
Ha van helye a 3 útnak? Hogy a szélviharba ne Ha a közép ajtókárpiton van az elfogadhatóbb, mint egy kick. Adni kell tömeget az ajtópanelnak a közép hangszóró körül, mondjuk egy adag bitumenlappal és nagyon is jól tudja tenni a dolgát. Kick esetén mindenképp jó megoldani azt, hogy az alaplemezre legyen rögzítve.
Itt csak az a kérdés mire van hely meg pénz. Igazából a V8-as Zapco összességében egy olcsóbb megoldás lehet. El tudja vinni a 3 út elejét, passzív vágással a hátulját és akkor csak sub-nak kell egy erő. Plusz 2 erősítő nem biztos, hogy kijönne az árkülönbözetből. -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78041 üzenetére
Azért nézd meg azt is, ha kihúzod az erősítőből a kábelt csend van-e. Tovább menve a próbálkozással, ha úgy nagyobb a csend, akkor kábel vissza és a fejből kihúzni.
Amúgy melyik Gladen kábel? Csak mert ha zajt szed össze akkor vagy tényleg nagyon a legalja, vagy rossz helyen van vezetve esetleg? Párhuzamosan valami táp vezetékkel? Ezen túl pedig az egyen potenciál, főleg test oldalon nagyon fontos, azzal nem lehet baj? -
Lusu
aktív tag
válasz Lacess #78038 üzenetére
Nekem is volt ilyen fejem, nagyon jó hangú/tudású fej. Ha tényleg nagyon szép állapotban van, minden tartozékával, akkor lehet megéri akár 60 ezerét is felrakni, hátha egy gyűjtőnek megtetszik. De ha a cél a gyorsabb eladás, csatlakozom troll-hoz, a modernebb nagyobb tudású eszközök lenyomták az árát...
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78031 üzenetére
Ööö, ha a telefonban te mondod meg melyik BT eszközhöz akarsz csatlakozni, akkor is elveszi a kapcsolatot? Elvileg nem kéne neki...
Kollégámnak Helix V8 került Gen10 hondába, ott is van android auto, de ha közvetlenül akar csatlakozni a DSP-re akkor azt is tud. -
Lusu
aktív tag
De, bár komplikálja a használatot, a hi level megmaradhat ha szükséges, zenélni meg BT...? És akkor igény szerint állítható a prioritás.
Ha koax a hangszóró akkor ragyogóan beállítható 1 csatornával is Nem ideális saját hangváltót használni, kb. semmilyen körülmények között.
Remote-nak biztos találni valamit, ami gyújtásra megjön. Ha jól emlékszem a gyári fej stekkerében is van kapcsoló szál kimenet. Ha külön erősítős akkor meg azt is tuti kapcsolja valami. -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78019 üzenetére
Itt az a kérdés lesz-e további terved. Igazából a V8 előnye, hogy összesen 10 csatorna van a kimenettel, ha netán a későbbiekben kellene a plusz. De összességében a 6 csatornás is 8 csatornás a kimenettel, szóval bőven kiszolgál egy 3 utas frontendet subbal.
Mindkét Zapcoba rakható egy BT modul, szóval a forráson nem aggódnék sokat BT-vel mobilról nagyságrendekkel jobb minőséget érsz el mint nagy jelszintről. Aztán a beállításoknál adsz prioritást a nagy jelszintnek ha mondanivalója van a (gyári) fejnek, utána mehet tovább a zene BT-ről -
Lusu
aktív tag
A #78018-ra: Fojtviki-ék Skoda Octavia III-asából nemsokára ki lesz bontva a zene, abban van egy NAV TV ZEN, ami ugye optikai adapter, csak nem tudom az okti MIB3-as-e. Meg, hogy eladja-e és ha igen számodra jó-e az ár
#78021: Természetesen 8x80W csatornával, szabad DSP beállításokkal mind a 4 ajtó maximálisan használhatóra építhető. Valamint, nem kell feladni a színpadot sem, mert van legalább 4 programhely. Csinálhatsz egyet amin csak az elsők szólnak, neked állítva. Egyet amiben ugyanez az eleje, a hátulját pedig be lehet hangolni háttértöltésnek. Egyet pedig lehet csinálni úgy, hogy minden szól, de optimálisan ki EQ-zva minden hallgatói pozícióra. Szóval, akad lehetőség amíg pénz is van -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78016 üzenetére
A modern érában a Mosconi elismertebb név mint a Hifonics. Viszont ezek szoftvereit, képességeit nem igazán ismerem.
De nézd csak, ez a Zapco ilyen akció mellett szerintem nagyon jó vétel. A szoftverét ugyan személy szerint nem használtam, de a képességei 100%-osan megfelelőek.
Viszont ez a Zapco lenne a tökéletes megoldás. Akár 3 útra való csatorna, egy kisebb subot hidalva untig elvisz, de ha kevés lehet ráakasztani egy monoblokkot. És kevesebb mint féláron, plusz ott van mellette a vezérlő, ami más gyártóknál akár +100K is lehet. Ha nem lenne DSP-m és erősítőim megvenném -
Lusu
aktív tag
Igazából a használt piacról érdemes keresned valamit. Olcsó lesz és a te rendszered untig kiszolgálja, akár 4x30W is. Kezdve az ismert régi Alpine, Sony, Pioneer vonaltól kezdve a modernebb Steg, Axton, Signat, Soundstream erősítőkig széles a márkapaletta. Ha találsz valamit dobd be ide és valakinek biztos lesz róla infója.
Ha a "csipogód" hangos rúgd le a tyúkot mert nem neveli De ha a magassugárzód hangos pláne hasznos lehet a 4 csatorna, mert ha más lehetőséged nincs, akkor akár az erősítőn is lejjebb tekerheted a hangosságát. Bár ez a spártai megoldás csak biampolható keresztváltóval működik. Ha meg aktív a rendszer, valahol vissza lehet fogni a hangját beállításokban is.
Hogy mire cseréld? Ez az igazi lutri a dologban, mert minden hangszóró minden autóban másként fog szólni. De a legfontosabb, hogy legyen egy hangszóróhoz méltó merev beépítése, enélkül egyik sem fogja megmutatni mit tud. Meg még egy csomó mindentől, de kezdetnek ez is megteszi -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78000 üzenetére
Kormányvezérlő az androidos fejhez? Persze az nincs ingyen...
Én DSP-be vittem már hátra magas jelszintet LAN kábellel. Jó mert tiszta réz és terhelés nincs rajta csak feszültség. (az átmérő miatti feszültségesés nem különösebben izgatott, nem az volt a fő forrás ) Ebből kiindulva erre a célra jó lehet az RCA kábel is, szerintem...
A generátor zaj eredhet a nem megfelelő földelésből, egy provizore test szálat vigyél előre az erősítők közös testjéről a forrás eszközöknek. Ha megszűnik a zaj siker, ha nem akkor lehet az RCA-knál is kutakodni. Igazából a sorrend mindegy, kezdd amelyikkel könnyebb -
Lusu
aktív tag
Szívesen segítek, bár nem tudom miskolc és környéke mennyire elérhető távolság neked Pest környékéről pedig ha kell tudok egy elérhetőséget adni PM-ben.
De ha gondolod telefonon is beszélhetünk, milyen a mikrofon, melyik szoftvert használod, mivel lehet esetleg a gond, hátha megoldható házon belül -
Lusu
aktív tag
Autótípus alapján kell kutakodni a neten, fórumokat bújni, idővel meglesz a csatlakozó típusa...
Inkább vegyél a sub erősítő mellé egy 4 csatornásat. Egyrészt marad lehetőséged cserélni vagy ezt vagy azt ha valami kevés vagy nem tetszik. Másrészt 5 csatornásból jót kell választani, jól felépített tápegységgel, hogy a sub ne rántsa be a többi csatornát nagy hangerőn.
A kenwooddal vannak tapasztalatok, szerintem nem lesz csalódás. Lehet a naka is jó, csak meg kéne jobban ismerni... Nem lehet hogy a videóban szereplő nem pontosan ugyanaz mint a tiéd? 1-2 betű vagy szám eltérés a típusban nagy jelentőséggel bírhat. -
Lusu
aktív tag
válasz Directors #77975 üzenetére
A TME.EU oldalán rengeteg apróságot megtalálni, de előbb valahogy utána kell járni mi is a pontos, de legalább megközelítő neve a csatlakozónak. Egy Skoda Octavia III-on csináltam ezt a megoldást, ott az ajtóban lévő csatlakozó család neve pl. Junior Power Timer Connector. Volt egy pár órányi angol és egyéb nyelvú fórum bújás míg megtaláltam Persze ebből is van többféle méret, apa - anya...
Ja és mivel kicsik, elég macerás őket "krimpelni" a hagyományos eszközökkel, a saját célszerszámok viszont elég borsos árúak, 20+ ezertől indulnak. -
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77952 üzenetére
Ez az ideális megoldás, minél közelebb az erősítőhöz, rövid jelúttal.
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77949 üzenetére
Ha nem sürgős az erősítő csere érdemes lehet beszélni Kozák Andrissal, mert neki szoktak lenni akár polcon is olyan tuning erősítői, aminek a belsejét rendbe tették és néhány kondit jobbra, műveleti erősítőket jobbra cseréltek esetleg a jelúton javítottak. Ha nincs és csinálni kell hónapokba is telhet meg 100 ezer körül. Viszont az eredmény fél milliós erősítőket megszégyenítő tud lenni!
-
Lusu
aktív tag
válasz GAtesz77 #77943 üzenetére
Ha idő van és pénz is akad, akkor legalább egy DSP-s erősítő, de inkább egy független DSP beszerzése lenne az első fontos állomás. Viszont itt nyúlj a zsebedbe, a jót/drágát egyszer kell megvenni és kiszolgálja a következő autódat is Ezt hajthatod a fejről, vagy ha van rá lehetőség akár BT-ről is.
Aztán kezdj el gondolkodni, mire vagy hajlandó az autóddal szemben a jó hangzásért. Gondolok itt arra, hogy akár a kasztnit is megvágod-e ha szükséges? Azt tudni kell, hogy a hangszórók elhelyezése, beépítésének minősége, mint a hifi bármely eleme, kiemelt fontosságú. Ezért kell végig gondolni, hogy egy kompromisszumos beépítés készül, vagy a zene érdekében amit csak lehet. És itt most ne arra gondolj, hogy csomagteret vesztesz, vagy ilyen olyan műgyanta szobrok készülnek az autóba Én egy hasonló platformú A6 C6-ba építkezek, beépítések tekintetében elég sok mindent kipróbáltam már.
2 vagy 3 utas rendszer legyen? De ha jó zene akkor erősen ajánlott a 3 út.
A szigetelés minden olyan lemezfelületen jól tud jönni ami szabad rezgésbe tud jönni, nincs rajta merevítés. Szóval kezdve a tetőtől, ajtókon át, csomagtér alja, ahol kong a csupasz lemez és ameddig a pénztárcád ér. Persze ennek is van egy szintje ahonnan már nem költséghatékony.
És akkor ezek után lehet gondolkodni majd abban, hogy milyen hangszóró lenne ideális, milyen erősítőkkel.
Ha nem ijeszt el amit írtam és komolyabban érdekel a dolog, Írj nyugodtan egy üzit, megmutatom milyen mély a nyúl ürege -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77921 üzenetére
Mobiltelefon - transzfer - DSP sorrendre gondoltam, de ennek igazából akkor van létjogosultsága, ha a BT minősége már érezhetően kevés lenne...
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77916 üzenetére
"Nem egyszerű jó hangot összerakni. "
De, alapvetően az, pénz és még több pénz Mert ha azt mondod van 2 milliód akkor nem gond bepakolni egy Helix DSP-t és tisztes cuccokat vásárolni köré.
És akkor meg is cáfolom magam, mert máris kidobott pénz az ablakon, ha nincs rendesen beépítve és behangolva. De ez már lerágott csont
BT DAC, vagy egy USB - optikai transzfer. Bár a BT-sel alapvetően olcsóbban jössz ki... -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77908 üzenetére
Ahogy elnézem tud BT-t a DSP, sanszos, hogy nem egy komoly modul, de jó eséllyel jobb mint a gyári, ha mondjuk telefonról közvetlenül streamelsz.
A fejen csak AUX kimenet? RCA biztos van és akkor már hátha lenne optikai is, és az már mehet is közvetlen a DSP-be. De ha máshogy nem az RCA is mehet közvetlenül a DSP-be. A Gyári hangok meg mehetnek a magas jelszintre, beállítani a kívánt prioritást és minden tuti -
Lusu
aktív tag
A kerékjárati dobok általában elég merev példányok, és ha lebontod a kárpitot szerintem a nagyobb merevítetlen felületeken gyárilag is lesz bitumenlap. Persze a több mindig jobb Viszont azt nem először tapasztalom, hogy a pótkerék öböl, valamint a kombik meglehetősen nagy, csomagtér és ülések alatti lemeze komoly zajforrás. Ha ezeket kitapétázod, főleg ahol gyárilag nincs, garantáltan jobb lesz az élmény.
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77899 üzenetére
Ha crossovert ír 18db/oct 4kHz akkor az vágja a magasat és a mélyközepet is.
Amint megjön a procid, nem lesz szükséged hangváltóra, addig meg akár egy kondi is megteszi a magason. Hallgatható nemigen lesz, de legalább túléli
Az az oldschhol Alpine teljesen jó lesz első szettre, de az MRV-1005 nem csak 2 csatornás? Aktívhoz az kevés lenne...
Ha a zenehallgatás a cél, akkor valahogy kerüld meg a gyári rendszert, mert abból sosem lesz szép hang. Persze az időzítések és fázisok gatyába rázhatók a DSP-vel de nagyon sokat veszít egy ilyen gyári dolgon átvezetve a minőségből. Megkerülésre több opció is van, kérdés mit támogat a DSP, milyen kimenetei vannak az androidos fejnek, stb stb -
-
Lusu
aktív tag
A mérőszalag egy nagyon jó kezdés. Utána fülre párosával tudod állítani a hangszórókat, mint magas pár, mélyközép pár. A magasnál talán azt tudod figyelni, hogy a mérőszalagos állítás után megtaláld azt a pontot ahol a legtisztábban szól és a középső hangok pozíciója valahol az autó középvonalába esik (persze ez is több dolog függvénye de nagyjából stimmel, ja és csak a magasak szóljanak)
A mélyközepeket talán úgy a legkönnyebb mérőszalag után fázisba hozni, hogy választasz egy jó mély szinusz hullámot amit kellő hangerővel képes megszólaltatni. Mondjuk ha 60Hz-en vágod a hangszórók alját akkor legyen a választás 60Hz. Csak a mélyközép pár szóljon és az egyiken fordíts polaritást. Majd kezdd el késleltetni az egyiket, ha hangosodik, akkor állítsd vissza és kezdd késleltetni a másikat. Addig kell késleltetni vagy a jobbat vagy a balt amíg a leghalkabb lesz (meg kell próbálni fókuszálni a 60Hz-es hangra, mert sajnos az ajtó belezavar a maga rezgéseivel) ha ez megvan, polaritás vissza és ha az égiek is úgy akarják jól fog szólni
A mélyet fázisba hozni ugyan úgy lehet csinálni, mint a mélyközép párnál. Csak a mély és a mélyközepek szóljanak (először a mélyközép pár legyen beállítva, mert fordítva bele lehet kavarodni) A keresztezési frekvencián szinusz hullámot játszani és meghallgatni mi történik ha elkezded tekergetni a késleltetést. Itt is azt kell megtalálni ahol a legjobban elhalkul, tehát kioltják egymást a hullámok a hallgatói pozícióban. Ha túl sokat kell késleltetni akkor vissza a kiindulópontra, először fázist fordítani és utána késleltetni. Ahol kevesebbet kell késleltetni az a jobb választás. Ha vagy így vagy úgy megvan a legcsendesebb pont akkor fázis vissza és szintén jók vagyunk.
Viszont a magasat összehozni a mélyközéppel nincs jó receptem, de ha az egyik oldalt hallgatva késlelteted ide oda, akkor talán arra érdemes figyelni, hogy fülmagasságba kerüljenek a hangok, főleg a mélyközép és magas keresztezési frekvenciáján hallottak.
Nem könnyű, de nem lehetetlen. A legjobb segítség, ha találsz a közeledben valakit aki már túl van ezeken és szerzett benne gyakorlatot, ha bedobod merre laksz, szerintem jelentkezik valaki aki segíthet -
Lusu
aktív tag
A hangszórók nem szeretnek áram alatt mozdulatlanul állni, mert akkor leégnek. A kis teljesítmény esetén ez azért fordul elő, mert egy bizonyos kitérés után kevés az energia, hogy tovább mozdítsa a membránt és az megáll, holott a bemenő jel szerint még mozdulnia kéne tovább. Emiatt torz is lesz a zene és amíg egy helyben áll a tekercs, forrósodik, amíg végül 10W is bőven leégeti.
Ideális esetben az erősítő mindig nagyobb teljesítményű mint amit a hangszóró elviselni képes. Főleg azért, mert a teljesítmény igénye is frekvenciánként változó és... De nem untatlak
Egy hangszóró mögé kell az energia. Ha ez megvan, kell egy bitang masszív beépítés, Ha ez is megvan, egy autó esetében szükséges a különböző távolságok korrigálása, időkorrekcióval. Valamint ezzel párhuzamosan a vágási frekvenciákat a hangszórók átviteléhez igazítani majd equalizerrel egyformára alakítani a 4 (vagy több) hangszóró frekvenciaátvitelét.
Viola, ezek a tisztes hangreprodukció lépései és az út a nirvánába -
-
Lusu
aktív tag
Igen, ezzel már lehet időkorrekciózni amivel sokat lehet segíteni a zene megjelenítésén és a maga buta módján tud keresztváltásokat csinálni. Ha van csatornánkénti EQ akkor már egész izgalmas dolgokat ki lehet belőle csikarni. Függően a beépítéstől és részben a hangszóróktól, erősítőktől szerintem azt a boombox-ot meg lehet közelíteni vele
Tulajdonképpen amikor mozgatod a hangszórót, változik a frekvenciaátvitel, mert a reflexiók, a másik oldalhoz viszonyított fázismenet, mind változik. Emiatt lesz jobb/rosszabb amit hallasz.[ Szerkesztve ]
-
-
Lusu
aktív tag
Működőképes teljesen, csak a hangerő kérdéses, illetve az, hogy ha az első szettet nem aktívan hajtod, veszítesz a beállítási lehetőségekből.
A lényeg, hogy egy érzékeny, 25-30cm-s sub kell hozzá és szerintem boldog leszel a monoblokk érkezéséig
Ha érdekel van egy 25-ös MB Quart-om vagy egy 20cm-s Phonocar reflex ládában. Ha megoldható kipróbálásra is szívesen adom. -
Lusu
aktív tag
válasz Honda567 #77757 üzenetére
Azt szokták mondani, hogy amelyik fejen 10A-es biztosíték van az 4x10-12W-nál többet fizikailag nem tud magából kipréselni. És ez ugye ideális eset, jó hatásfokkal stb stb.
A gyengén szólásnak emellett még van pár paramétere, mármint ami okozhatja, de jelen esetben szerintem a noname-ség a legjelentősebb -
Lusu
aktív tag
Hídba kötni csak az arra alkalmas erősítőket lehet a megfelelő ellenállással (mármint a hangszóró ellenállásával) Azt láttam a leírásba, hogy 2-2 csatornát lehet hidalni, de hogy 4-et lehet-e nem tudom... De ha nem is lehet egy két tekercses nyomóval megoldható a probléma.
-
Lusu
aktív tag
Ahogy hallottam ezek az újabb audisonok is kezdenek felnőni a DSP-s feladatokhoz. Viszont azt nem tudom lehet-e 4 csatornát hidalni mélynyomónak? De ha lehet sem biztos, hogy ajánlott, egy monoblokk mindig tisztesebb út erre a célra.
A PG-ről is azt mondta aki már használta, hogy elég jó cucc, az árához képest.
Viszont a behangolásról ne feledkezz meg, anélkül félkarú óriás a DSP. Ha neked nem megy arra is szánni kell egy kis pénzt. -
Lusu
aktív tag
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77675 üzenetére
Az első szettet egy 2 csatornás erősítővel hajtod, a szett saját hangváltóján keresztül? Akkor ez egy passzív megoldás. Sokat jelentene egy 4 csatornás erősítő, vagy egy plusz 2 csatornás amivel külön külön tudnád hajtani a magasat és a mélyközepet. Ezáltal az autódhoz és a beépítésedhez igazítható a keresztváltási pont, mind a sub és mélyközép, mind a mélyközép és magas közt. Nem beszélve arról, hogy időkorrekciózni sem lehet rendesen, mert a magasak és mélyközepek még oldalanként sem egyforma távolságra vannak, közös jelforrásról nem lehet őket különböző távolságra állítani.
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77671 üzenetére
Hogy őszinte legyek, egy DSP, bármit is választasz, akkor tudná igazán megmutatni tudását, ha az első szett is aktívban lenne hajtva.
Azt csak elfelejtettem kérdezni, hogy a Kenwood fejed melyik? Mert ha időkorrekciós és jól be volt állítva, akkor egy alap olcsó DSP már lehet nem fog annyit a konyhára hozni, mint egy jó hangminőségű. Persze jobban be lehet állítani, mert csak lesz csatornánkénti EQ, szabadon állítható keresztváltás, de ha tompulnak az addig megvolt részletek az csalódás lehet... Összességében minden pénzed egy jó DSP-re való költése nem kidobott pénz, mert időtálló darab.
Pl. az én DSP-m angliában kezdte pályafutását Steinbacher Peti kék hondájában, szerintem közel 10 éve. És csak azért gondolkodom a cserén, mert jó lenne a szobába is egy DSP-s rendszert építeni -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77667 üzenetére
Annyiban van értelme a bit tennek is, hogy tud időkorrekciózni, vágásokat állítani és van benne EQ igaz csak grafikus.
Ja a puzu az dsp amp? Azt hittem van önálló DSP-je is... akkor tárgytalan.
70 körül is lehet találni, de inkább a 100 felé kanyarodnak az új árak... Awave, Phoenix Gold, Nakamichi, ESX, Dayton, AudioControl, MiniDSP és hasonló gyártóknak sorra vannak DSP-i.
Viszont tény, ha az ember jót akar akkor igazából 2 gyártó, az Audiotec Fischer és a Zapco jön szóba, esetleg a Steg.... De AF és akkor nincs mibe belekötni És akkor mondjuk Helix DSP mini 150K és szoftverileg, bemenetileg mindent tudni fog amit szeretnél.
Amúgy mi az a két erősítő amit hajtana? Mi és hogyan van rákötve? -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77656 üzenetére
A gyári überelését talán bármelyik DSP képes megugrani
Én jelenleg itt a hardveraprón látok eladó DSP-t, amit DSP-s erősítőként hirdet, nem tudom miért, mert erősített kimenete nincs... Annyi pénzért belekóstolni a DSP-k világába jó választás lehet, de amint komolyabbra fordul a történet egy jobbra kell cserélni.
Ilyen célból még a kínai PUZU is egy olcsó megoldás.
Vagy még jöhet szembe Alpine PXA H100 (igaz ez csak fejjel működik) vagy Audison Bit ten amikért már tényleg csak 10-20 ezret érdemes adni a kis tudásuk miatt.
Ha pedig valamelyik előzőleg felsorolt jobb darabba botlasz jó áron, jó kiegészítőkkel, is érdemes lehet kiadni a több pénzt -már ha van- mert eladni el tudod majd. -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #77649 üzenetére
Szokott lenni steg, zapco, helix is, bár ezek ritkán, a legtöbben megveszik és használják De van mindenféle más is, itt mindig csak az a kérdés, kinek mi az elfogadható? Mit kellene kiszolgálnia?
-
Lusu
aktív tag
Ha mindkettő akkor egy komolyabb terhelhetőbb szett választása lesz talán a jó út, esetleg ha fér nagyobb membrán méret. Már csak azért is mert ha valósághűbb zenét szeretnél hátra csak sub tartomány kerüljön. De ahogy Lite mondja, addig nem fogod megtudni mit is nyújt a komolyabb (de bármilyen hangszóró) amíg nem kapja meg a működéséhez támasztott igényeit.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest