Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 5. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
válasz gergo5991 #41214 üzenetére
Akkor neked írkáltam, hogy érdemes lenne túllenned a műtéten, mert annak már rég el kellett volna múlnia... Egy ilyenből teljesen fel lehet épülni. Ha most a kifacsarásra, terhelésre fáj, egyértelműen jelzi, hogy nem jó helyen van az a letört cuccocska.
De a patentpedál maga biztos, hogy jobb lesz, mint a sima.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz gergo5991 #41212 üzenetére
Pont, hogy jót fog tenni a patent-pedálozás, hiszen sokkal egyenletesebb mozgásra "kényszerít". A talpnak is jobb a bringás cipő, amikkel ezeket használni lehet. Szóval ettől ne félj!
Nekem műtve is volt a térdem (porc-leválás meg egyéb), és a patentezés volt az, ami rendberakta. Ahhoz képest érzem, hogy a platform-pedál mennyivel jobban terhel, hisz ott leginkább csak lefele feszíted a lábad, a combod hátsó izmait meg alig használod. Kb. úgy tudom leírni a különbséget, mint a félvállas meg a rendes kétvállas hátizsák közti különbséget. Utóbbi sokkal természetesebb, hisz egyenletesen terhel.
Pedállal amúgy nem hiszem, hogy együtt akcióznának bárhol is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Bicskás #41185 üzenetére
Szerinted egy ilyen ráhúzós habszivacsnál melyik a jellemzőbb? Hogy az elforgása, csúszkálása miatt az első kanyarban eldőlsz, vagy hogy a 3. után lemállik a kormányról? Választhatsz.
Nem véletlen találták ki a bandázsolást... nem stílus, hanem ésszerűség kérdése. Láttam már olyat, hogy rendes gumimarkolatot húztak a kormány közepéig két oldalról, de azt koskormánynál nem valószínű, hogy be fogod tudni adni - és akkor még mindig kell valami az aljára. De amúgy az ilyen gány hülyeségeket még most érdemes kiverni a fejedből. Marad a bandázs - sok szép és jófajta van. Ha nem értesz a felapplikálásához, akkor youtube vagy szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz fery02 #41123 üzenetére
3. Ne terheld a bicajt túl elinduláskor, ha nem muszáj. Ezt te érzed, hogy mennyire téped. Ha normális váltód van, akkor viszont használd - megállás előtt és indulás után is, így legalább megfelezheted a terhelést. Ha nincs, vegyél... Hülyeség egyből a legnagyobb fokozatból indulni, és még a térdednek se tesz jót.
Azon, hogy javarészt csak a leggyorsabb fokozatokat használod, úgysem tudsz változtatni. Esetleg úgy, hogy ha a gép engedi, a legközelebbi esedékes cserekor nagyobb lánctányérokat szerzel. Én montin is 48-as tányért használok, ráadásul országútis 11-28-as fogsorral. Nem szokványos, de így legalább néha a középső fogasokat is igénybe veszem, hogy kicsit egyenletesebben koptassak.
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #40686 üzenetére
+1
Szerintem sem szabad 9 mm-rel szórakozni.
-
LonGleY
veterán
válasz truefx #40657 üzenetére
Semmi extrát nem jelent, nem az van leírva, hogy feature lenne a forgás... :] Ha elforog a fémrésze, akkor nem lett normálisan ráhúzva a kis imbusz, ha viszont az fix és a belső fele csavarodik el, akkor:
1. lehet segíteni a tapadásán hajlakkal
2. le lehet cseréltetni 2-bilincsesre, ami mindkét oldalról fogja a markolatot (ilyen tenyértámaszosból is van - én már csak olyat veszek)
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Ennyiért csak DH súlyú szörnyeket kapsz. Ha ajándékba veszed valakinek, aki cska havonta egyszer húzza elő, akkor megértem - de bármely egyéb esetben nem. Használtan lenne esélyed valami emberire is.
Viszonyításképp: eleve egy valamirevaló teleszkóp 60-tól kezdődik... És az csak egy alkatrész a sok közül, amiből egy bringa áll.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz -=RelakS=- #40194 üzenetére
Fölösleges szenvedni egyébként, nagyon kevés jó app van, de az is leginkább csak a Strava... Az Endomondo is simán kuka.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz ígyvanferi #39997 üzenetére
A (finomított) szénhidráttal csak a baj van. :]
Persze abból sem mindegy, hogy mifélét tömünk...Tessék Szendi Gábort (vagy a fordításait) olvasni! (pl.)
Az oldalon belül itt vannak az sz betűnél a szénhidrátokra vonatkozó cikkek.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Az előző kérdéshez is kapcsolódóan: tud valaki arról, hogy mit keresett a Rose a bringakiállításon? Lesze esetleg hivatalos forgalmazás itthon?
-
-
LonGleY
veterán
Nadrágban és felsőkben tudom ajánlani a montis bringás felszereléseket, azok nem passzosak. Van olyan rövid vagy háromnegyedes nadrág és póló is. Én pl. hosszujjú aláöltözőt kombinálok sima rövidujjú pólóval, meg pulcsival. Ez utóbbiból softshell - az még utcán is hordható küllemű.
[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
A biopace azonnal csere, persze. Térdgyakó, nem sok értelme van, én is utáltam. Ha nincs nagyon kopva, még egész jó áron is eladható valami hülyének. Nem egy nagy nekiesés 5 csavart fellazítani... Kezdd mindenképp ezzel, utána lehet gondolkozni az egyebeken, ha még úgy se jó.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Ezekből csak annyi látszik, hogy nem igazán használnád - arra meg kb. bármi jó. 75-100 körül már lehet venni használtat, ami alkalmas lehet számodra. Ennyi pénzből jó, ha nincs benne rugós villa, mert azok olyanok is... Viszont vagy egy bolttól kéne vásárolnod, vagy egy hozzáértő ismerősöd segítségével úgy, hogy közben ki is próbálod a gépet. A tipikus montikülsővel egyébként nem mész semmire, csak darálnád az aszfaltot haladás helyett, szóval egy külsőcsere a legtöbbnél kelleni fog simábbra. Ha az a murvás út jellemzőbb, és nem csak egy sík, egyszerű valami, akkor inkább 125 fölött keresgélnék olyan teleszkóposat, ami bírja is. Ennyi infó alapján én ezeket tudtam elmondani.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz sza.sa #38841 üzenetére
Ha nem kifejezetten versenyzéshez / edzéshez kell, hanem hétköznapibb használatra, akkor futárzsák - az erre való. Tudsz hordozni magadnál vele dolgokat, van mobiltartó a vállpántján, és oldalt is be tudod a jobbakat kapcsolni, hogy ne lötyögjön a hátadon. Üresen észre sem veszed, hogy rajtad van, rásimul szépen a hátadra. Különböző méretekben kapni, az M-esben már elég sokminden elfér, de még nem hatalmas az egész.
Itthon a Bagaboo-sok csinálnak ilyeneket. Eddig egy jobb márkát ismertem, az a Crumpler, csak az sajna már nem igazán kapható itthon. :[
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Semmi. Kb. csak akkor lenne, ha kizárólag felfele másznál jeges utakon. :]
Montikban meg a triál gépekben legfeljebb, hogy a hátsó felni kicsit erősebb, de ott megvan ennek az értelme. Az országúti viszont suhanásra termett. Ha a súlyod miatt szükségesnek érzed az erősebb / ballonosabb kerék kiépítését, akkor az előre is kelleni fog.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Roni2011 #38834 üzenetére
Nem, nem csúszik jobban. De ha érdekel, vannak ám átmeneti megoldások is, az én kedvencem a Schwalbe Hurricane. Van középen futófelülete, ami csak minimálisan mintázott, de az oldalán vannak azért kis karmok, ha terepesebb talajra merészkednél vele. Én ezzel asztalfotok 95%-ban, és nagyon suhanós.
Ami a képeken nem jön át: iszonyat jó érzés vele kanyarodni, baromi jó úttartása van. A nullakezezés barátja. És annak ellenére, hogy jó a tapadása kis ellenállás mellett, nagyon sokáig bírja. Nem is olcsó darab mondjuk, de ár/érték arányban mégis top.
Ami ennél olcsóbb, az a Schwalbe Silento II. Tényleg hangtalan, és az is suhanós. De az azért menettartásra meg kopási értékekben nem kiemelkedő úgy, mint a Hurricane.
[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz tome0001 #38687 üzenetére
Szerintem a home altitude pont azt jegyzi, amihez képest a többi magasságot viszonyítja. Ezért 0. Hisz bringázáskor pont az számít, hogy honnan indulsz és hogy hova térsz vissza. Mindent ehhez képest mér. Ha zavar, akkor állítsd be 0-ra, és nem fogja eltolni a mércét, és szépen 133-akat jelez majd.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #38676 üzenetére
-
LonGleY
veterán
válasz Narakh #38650 üzenetére
Ha teljesen pöpec működésre, akkor egy 10-es. Jól látom, hogy duplafalú a felni? Legyen 12. Ha még a teleszkóp is képes valamire és nem kotyog, akkor még egy pár sör árát megérheti. Az első váltó is egész korrekt. A nagytányéron viszont látszik, hogy csúcsosra van kopva, ezért nem mondanék rá többet. De ez csak saját tipp, amennyiért elmenne legalább.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38579 üzenetére
Akkor az, ha szereted, vagy XLC. Nekem ez utóbbi is teljesen hangtalan most.
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38576 üzenetére
A gyári Avid nagyon drága utólag, ráadásul abból a jobbféle (azaz félfémes, de máshol organic-nak emlegetik, vagy ahogy most venember83 írta: puha) még brutálisabb áron mozog. Igazából az alapszintet hozza az XLC is jóval olcsóbban. A legjobb pofák talán a BBB-k (hangtalanság és jó fogás), de a nagyker teljesen idióta és ezért csak kevés helyen árulják. A többi utángyártottat nem ismerem.
#38578 venember83: Ezt a részét nem tudtam. Nekem mindig jók voltak, amiket vettem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38571 üzenetére
Igen, ha jól látom, a villa is PM-es (post mount).
Tárcsafék tisztító alatt tárcsafék tisztító folyadékot értek. :]
Kapható minden autós, vagy jobb bringás boltban. Néha nem árt lefújkálni vele a tárcsákat, akár tiszta papírral át is törölni (mondjuk havi egyszer legalább). A fékpofák közé is mehet kevés. Nyomtalanul párolog. Ezzel minimalizálható a mocsok és a zsír, ami gyengítené a fékhatást. Alapvető bárkinek, akinek tárcsaféke van. Az első fékezésnél sírni fog, mint a fene, a másodikra már el is múlik a hangja.
Én ezt használom, 600 ml és kb. 1200 forint.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38567 üzenetére
Figyelj, rápróbálhatsz, ketté csak nem törik a teleszkóp tőle. De az biztos, hogy ha kotyogásra hajlamos, akkor azért megadja neki a nagyobb csavarás. A régebbi Dartok egy fokkal jobbak – de pont amiatt, mert régiek, jobban kilehetnek. Személy szerint nem raknék rá nagyobb féket.
Úgy talán van értelme a fejlesztésnek (elöl), ha a következő invesztálásod (50-70e forint) a villába megy majd.
Amúgy a tárcsaféktisztító néhai használata is csodákat tesz.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38565 üzenetére
Jah. Ha szerencséd van, össze tudod vadászni darabját 3 ezerért. Én legutóbb az egyik Facebook csoportból lőttem annyiért újat (Miskolcról küldte a srác – mondjuk gyanús, hogy nem teljesen tiszta, de sebaj). A cucc igazi volt és sértetlen.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38562 üzenetére
Az mondjuk egy rakás szar (főleg a súlyához képest)... :s Én arra nem erőltetnék 180-asat (a 185-tel lehet tévedtem, de mindegy – tudjuk miről van szó). A váz talán bírná, de hátulra viszont fölösleges a fejlesztés. Egy jó pofával a 160-as szerintem elegendő. Még én is azt használok hátul, pedig 120 kiló vagyok (igaz, maga a fék egy Juicy 7-es).
A helyedben inkább értelmesebb teleszkópra gyűjtenék.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz GeneraL_XTX #38559 üzenetére
* szerviz
* centrirozásCsak hogy helyesen is le legyenek írva...
Igen, kompatibilis a G3 is vele. Amúgy 185, nem 180 mm. A plusz költség maga a konzol a fékekhez (mivel ugyebár máshol kell fogniuk, mint a 160-as esetében). Illetve érdemes megnézni, hogy mennyire kopottak a pofák – most egyszerűbb lenne azt is cserélni.
Még egy dolog lehet kérdéses, mégpedig az, hogy a villák mennyire bírják a nagyobb fékeket. Egy gyengébb teleszkóppal, vagy hurka vázzal nem biztos, hogy jót teszel.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz chris-v #38483 üzenetére
Én egyet tudok javasolni, de nem olcsó. Nekem ilyenem van 47-esben és überfasza (Time ATAC MX vagy DH4 pedállal meg főleg - ez utóbbit mintha hozzá találták volna ki, a stoplik éss megtámaszkodnak a kereten): Sidi Dominator
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Narakh #38525 üzenetére
A köpeny rohadt sokat számít. Én Schwalbe Hurricane-nel 30-as átlagokat megyek montival, de ha sima terepkülső kerül rá, akkor jó, ha a 24-et elérem, és szenvedés az egész - pedig ugyanúgy 2.0-ról van szó.
Nyilván az áttétel is számít, én pl. nagytányérnak montin 48-ast használok. Mondjuk a 20-at púzással is ki lehet tekerni, annyihoz meghajtás se kell... Ott még nem jön elő a nagyobb tányér előnye.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #38497 üzenetére
Oké, én ezt tudom, ismerem nagyker, bolt és vásárló szempontjából is az egészet. Meg azt is, hogy általában ezért az összegért mit kap az ember. De valahol akkor is zsigeri ellenszenvet érzek az ilyen aránytalanságok miatt. Mondjuk én már eleve a boltosokat sem szívlelem.
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #38492 üzenetére
Alkatrészeim vannak, meg kicsit más mennyiségű agymunka szükségeltetik a dologhoz... Igazából 150 ezret is megérne ezek alapján egy újratelepítés adatmentéssel. A vásárlót pont az érdekli, hogy te milyen gázszámlát fizetsz?.. Ez ígyis-úgyis lehúzás. 5 ezer egy váltókábelezésért, lol.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #38473 üzenetére
Jah, az kéne, országútiból pedig 65 centis. Csak nincs. :s
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #38470 üzenetére
Ha 4,5 collal nagyobb lenne, akkor érdekes is lehetne számomra... :] Kíváncsi voltam, mi az a "nagy", hát... Nekem ez gyerekbringa.
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #38420 üzenetére
Knoll tényleg imád műteni...
-
LonGleY
veterán
válasz mihione #38384 üzenetére
Szerintem kuka, de ki tudja... Sok sikert!
Én kifizettetném az egészet az első szerelővel, de minimum rájuk borítanám a pultot. A legutolsó idióta barom tudja, hogy nem szabad a különféle olajokhoz készült alkatrészeket mixelni. Eleve a fékpofákon kívül nem is szokás nem gyári alkatrészekkel dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz FIREBLADE78 #38381 üzenetére
Igen, minden bizonnyal.
-
LonGleY
veterán
válasz anorche1 #38368 üzenetére
Sokkal – hiába nem tűnik lényegesnek első hallásra a különbség. Ha megvan a megfelelő magasságod (lábhosszod) a 175-ös kitekeréséhez, akkor utána a 170-essel úgy fogod magad érezni, mintha egy gyerekbringára ültél volna át. A Konámon 175-ös volt, de kénytelen voltam cserélni egy 170-esre, mert az volt kéznél, de bazi rossz. Mondjuk már megszoktam, de nekem legalább 180-as kéne.
Ez majdnem olyan, mint patentpedál után visszaváltani platformra. Nyomod neki, de mintha nem menne... Kisebb a nyomaték, nem tudod rendesen kimozogni magad, és a térdednek is rosszabb. 170-est nem is tudom, mikor érdemes használni... kb. 170 centis testmagasság alatt érzem esetleg jogosnak.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz LonGleY #38341 üzenetére
Eleve egy valamirevaló váz minimum 50 ezer. Akkor ahhoz képest szerinted sok a fent említett, már élvezetesen kihasználható teleszkóp ára? Ne vicceljünk már! Hulladék bringához persze minek...
És ezzel nem azt mondom, hogy kevés pénzekről van szó, baromira megdrágultak. De akkor is az arányokat és a kapott élményt tekintve egyáltalán nincs eltúlozva. Minden ráköltött forintot megérez az ember egy teleszkópon, és az az élmény annyiszor előjön, ahányszor csak bringázik. Én 5 éve vettem a FOX-omat, de azóta nyomorászom a nyálam csorgatva. Ez egy ilyen el nem múló újdonságérzés (és ez legelőször a Rebánál jött elő).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Napfénysüti #38340 üzenetére
Igen, ez egy ilyen téma. A gyári bringákból leginkább a teleszkópot spórolják ki. Viszont egy jó darabbal az egész bringa szinteket lép. Az a lelke, a lényege az egész montinak. Aztán majd lehet cserélgetni minden mást is, amint pusztulnak el az olcsóbb alkatrészek. Végül rá lehet menni a vázcserére, átmenekítve a jóféle dolgokat. Én így látom értelmét: megfelelő lépcsőkben haladva a jóság felé.
Különben mégis milyen bringa már újonnan egy 85 ezres? :s Annyiból 10 évvel ezelőtt vettél használható montit.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz D.Orion #38337 üzenetére
Viszont ha már fejlesztés, akkor legyen valóban az, ne csak kényszermegoldás. Nekem a Reba volt az első jó teleszkópom, az az, ami megtanította, mit jelent a vajpuhaság egy montin. Az már más világ, mint az, amit alatta csillapításnak hívnak.
A Recon ahhoz képest egy sokkal kevésbé kifinomult, de még működőképes darab. Kisebbet én biztosan nem vennék. A TK-ról nem tudok semmit, de ha Recon szintet sem ér el, akkor sok jót azért nem gondolnék róla. Akkor már inkább egy könnyű merevvilla (ha muszáj most valamit szerezni - előzményeket nem olvastam) + pénzgyűjtés.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #38136 üzenetére
Igen, ez a mondandóm egy visszafogott változata. Bár soha nem vennék meg bringát ilyen rossz teleszkóppal. Fájdalom és sírás.
Nade jobb is, ha mára abbahagyom. :>
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Nem érted, hogy egy V-fékes bringából nem lesz tárcsás? Ahhoz agyakat, felniket, vázat, villát kéne cserélni. Tehát bringát... És szerinted véletlen magyarázzuk, hogy nincs normális monti 120-150 alatt (és akkor még mindig csak a használt áraknál tartunk)? Az, hogy a linkelt bicajban van teleszkóp, az kb. annyit jelent, hogy kő nehéz az eleje, kotyog, és nem ér semmit (főleg ilyen hidegben). Normális szettel mindjárt 100-ról indulna ez a gép is...
Ismerem az ilyet, hogy valaha egy haverjáál látott egy Meridát, és csak ez lebeg a szeme előtt. De légyszi, előbb olvasgass, nézz utána jobban a témának, mert így röhej, amit művelsz. Hiába írjuk az ellentétét, te mégis mész a fejed után...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Hagyd már békén ezt a Meridát! Nem a márka teszi a bringát. Legalábbis nem a te árkategóriádban... Ráadásul szerintem nem is különösebben jó márka.
És valóban, ez teljesen más kategória amit akarsz, mint azt a 70 ezres keret engedné. Duplájáért már kapsz használtan olyan gépet, amiben normálisabb teleszkóp van. Mondjuk neked nem kell különösebben erős semmiből, de ugrálgatni meg terepezni nem fogsz egy 70 ezres csotrogánnyal (vagyis nem sokáig, és azt sem fogod élvezni).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Path of Exile 2
- Milyen program, ami...?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest