Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
ez biztos hogy illegális. annak kell lennie!
26-os ősmonti váz, tegnap kapott egy integrált országúti hajtást, amivel a Q-faktos lement 178,8 mm-ről 151-re. (erre elköltöttem 7ezret foxposttal együtt, és volt már párszáz Ft-ért alis csapágy porvédőm, mert csak ez hiányzott a régi-régi-régi montis HT-II csapágyamhoz, amiben én cseréltem az egyik csapágyat, de nem gyári 6mm szélességűre, hanem mezei csapágyboltos 7mm-esre)
Most 36:16 az áttétel, de az ERG mód szépen lekezelt mindent eddig, ha módosítani kell, módosítok. A váltó csak láncfeszítőnek van ott, bele van fogatva egy 5 centis bowdendarab, és beállítva fixre.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dom1n0
senior tag
-
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #268293 üzenetére
Szerintem wattból már elég jól lehet számolni kalóriát.
"azt senki sem fogja tudni megmondani hogy egyénenkent ki ki milyen intenztasnal milyen arányban hasznalja zsírból/ch ból az energiat."
De profiknál tudják és úgy étkeznek, meg úgy is frissítik őket, hogy tudják hogy használják fel az energiát.
Ha jól emlékszem, akkor pont erre van a glikogén mérésre használt tapasz (amit ugye versenyen nem használhatnak).[ Szerkesztve ]
-
-
flash-
veterán
nem is tudom egyáltalán mi értelme az edzéssel elégetett kalória szamolásának(nem sok)
azt senki sem fogja tudni megmondani hogy egyénenkent ki ki milyen intenztasnal milyen arányban hasznalja zsírból/ch ból az energiat..
innentől kezdve csak találgatás az egész.de a bikerollongresistance teszten pont hogy a latex nyert ,akkor tpu miért jobb?
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #268285 üzenetére
érdekes, elvileg a szíjhajtásra a vázat kell tesztelni, ill. bizonyos paramétereknek meg kell felelnie (kellő merevség) [link]
+ [link]
Gates offer a ‘stiffness test approved’ label to frames which pass their standard. But it’s worth noting that this is a minimum stiffness level, so some touring manufacturers do a better job than others to keep their rear triangle stiff. I recommend hunting for frames that use oversized tubes for the chainstays/seatstay section (my detailed article on frame stiffness is HERE).Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
addikt
ha jól tudom a Shimano nem vállal garanciát a szíjjal hajtott Alfine-okra mert ők nem árulnak szíj hajtást és azzal nincs tesztelve, vagy valami hasonló okból. mindenesetre nem szeretik a szíjas hajtást, mert a helytelen összeszerelés meg a rossz tervezés sok olyan terhelést okoz amire az agy nincs felkészülve. majd utána kérdezek pontosabban, mert egyszer már kifejtette nekem valaki a konkrét okot. mondom, valami olyan rémlik, hogy a legnagyobb jóindulat mellett is lehet az egész sz.r
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dom1n0
senior tag
válasz Ringman #268282 üzenetére
Igen ezt láttam én is, én a 0,5-1W a két Conti belsőre mondtam, a sima 11.1 a light 10.6 a fenti táblázatban. A ridenow-t nézve 10 vs 11 nagyobb nyomáson 13.6 vs 15.1 kisebben, ez még engem nem győzőtt meg a TPU-ra váltásban, főleg Facebookos csoportokban kapják azért az ívet a kínai TPU-k, van aki 4-et cserélt 2 hónap alatt xD
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #268280 üzenetére
elég részletes cikk:
TPU Inner Tubes: Tubolito, Revoloop, Aerothan, FOSS, Pirelli, Eclipse, Barbieri, Vittoria, RideNow, Compared to Butyl, Light Butyl, and LatexTest Results - TPU Tubes Average of 3 Tires
We've tested all TPU, butyl, and latex tubes with 3 different road bike tires:
Continental Grand Prix 5000 25-622
Vittoria Corsa G+ 2.0 25-622
Michelin Power Time Trial 25-622
To keep the test results comprehensible and easy to understand, we've averaged the test results of the 3 different tires:
alacsonyabb nyomáson azért látható már a különbség, 85 kg nem rugaszkodott egy bringa+cucc+ember kombinációban, akkor az 2 kerékre 5-10 watt is lehet 30 km/h-nál.összehasonlításként bike calculator szerint 175 W kell síkon 30 km/h-hoz, kb. fél km/h-t jelenthet ez a difi, az átlagembernek valóban minimális, magasabb nyomáson ennél is kevesebb.
kigyorsításnál vsz. érezhető jobban
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
lanszelot
addikt
Hello,
A fékem egyik oldala működik csak. [link]
Hogy tudom beállítani hogy mind a kettő mozogjon?
Illetve hogy erősebb legyen, mert nagyon be kell húzni.A szervizben egy hétig ott kell hagyni, hogy megcsinálják, ezért próbálnám én hátha sikerül. Soha se szereltem, nem értek hozzá semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #268266 üzenetére
tpu elvileg jobb megoldás már, pl ridenow
de árulja több shop is. van külön folt hozzáEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
Igen, de ez csak ez egyik dolog volt, amit ahogy írtam, plusz alátéttel tudtam kompenzálni. A hülyén megtervezett bowden elvezetést viszont nem lehet orvosolni. Sok nőivázas bicikin ezért raknak helyette kontrás kereket, mert nem lehet normálisan megoldani, hogy ne vesszen el a fékerő.
-
flash-
veterán
válasz dom1n0 #268269 üzenetére
latexet országúti fb topicban mindenki dicsérte, de valami rémlett valahonnan hogy a felhelyezése neccesebb azért kérdezem itt( oda csak olvasni járok, megszólalni nem érdemes ott, amit kap az ember egy sima kérdésért a 35ös átlagosaktól, az nem gyenge...)
igen papíron jónak tünik a race light, bár azt nem láttam hogy egy casual conti vagy schwable belsőhöz képest mennyivel "gyorsabb"
ezt meg pont a race light-hoz írja a continental g5000 használati útmutatója, na ha még ők sem ajálnjlák ehhez a külsőhöz ezt a belsőt az milyen már.. vagyis minek gyártanak ilyen race light belsőt ha nem lehet egy race külsőbe tenni akkor mibe tegyük, időfutam külsőbe?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Seep
senior tag
válasz Csokicsibesz #267925 üzenetére
Na a MichiKnopf Radweltet végképp nem ajánlom meg a legnagyobb ellenségemnek sem, szervizelessen nagyon sok problémám volt velük. Naluk garanciális a bicajom. Fura hangok jöttek az Alfine 11-bol amik idaig nem voltak. Nekem ok 1 ora autó ut. 3 hetig semmi reakció .Aztan hívtak, hogy kesz a bicaj, leautozok es nem csináltak vele semmit. Mondom most akkor ez mi. Hat, hogy a kolléga aki csinálta mar hazament. Hivnak egy het múlva, hogy el küldtek a az Alfinet a shimanonak es ok nem talaltak semmi hibat benne, szóval fizessem ki a shimanoba szállítás költséget. Mondom wtf? Hiszen garanciális a bicaj. De hogy úgyis. Kerdezem oket hogy a zaj megszunt e bicajon. Ok, hogy nem. Mondom wtf, akkor lehet valami csapagy vagy valami, ok a szervizesek ne mar en keressem a hibat. Ok, hogy nem keresik mert a shimano azt mondta hogy az alfinennal minden rendben van. Tobb mint egy honap utan hoztam el toluk a MEG mindig hibas bicajom. Es meg nekik allt följebb, hogy mit kekeckedek, ok a szervizesek es ez a normális hang az alfinebol. EZ [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Attól függ. Kolléganőm Csepel Budapest biciklijén kicseréltem múlt héten a bowdenezést és a fékpofákat. Az első tök jól ment és sikerült (Saccon V-fékek vannak rajta), a hátsón nem lett tökéletes. Az egyik gond, hogy az alacsony átlépésű váz miatt elég girbegurba módon lehet csak elvezetni a bowdenházat, ami nem tesz jót sosem, másrészt ez egy 7s lánc váltós változat. Emiatt a hátsó kerék, hogy beférjen racsnistól kicsit balra van gyárilag. A V-fék jobb oldala ezért nehezen ér be a felnihez, ami nagyon nem optimális és a fékbetétet sem lehet annyira ferdén rögzíteni, így nagyon nem ideális ahogy ráfog. Eggyel több kúpos alététet tettem alá, így már jobban állt, de fékerő elveszik a bowdenezés miatt. Így nyugodtan írhatom, hogy szinte beállíthatatlan a V-fék hátul normálisan.
Aki ezek után azt mondja nem jobb a tárcsafék. Komolyan a mechanikus fajtával nincs ennyi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #268226 üzenetére
Sajnos így van. Én is akartam 27,5 kerekeket, iparisat out of box találni, de nehezítő körülmény a nonboost 100 és 135 mm O.L.D. és gyorszár, bár általában a kettő kéz a kézben jár. Végül csak nagyon low budget kerekeket kapni vagy egy vagyon. Inkább majd fűzetek darabokból. Szerencsére kapni normális agyat még a felni az univerzális, így valószínűleg Sun Ringlé felni lesz Novatec iparis aggyal meg DT vagy Sapim rozsdamentes küllőkkel. Ahogy kiszámoltam sokkal olcsóbban kijön, mint egy márkás szett, de nem sokkal drágább, mit egy kínai kerékszett. Majd szép apránként megveszem a dolgokat és majd össze lesz fűzve.
Mavic kerekek tényleg nagyon jók, de lassan nem kapni non-boost változatban.
-
6030D
őstag
válasz semmiho #268232 üzenetére
Én el is felejtettem, hogy a Tósport is szervez maraton. Pedig milyen jó volt anno a Velence maraton (még topiktalit is csináltunk, igazi mutlikulti, volt montis, országútis tag is. ).
Na nem mintha annyira lenne kedvem októberben versenyezni. Árakban viszont jók.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
Latex belső országúti külsőbe ( gp5000 )
mi a véleményetek? a súly és kisebb gördülési ellenáláson kívül tényleg kényelmesebb is a ride?
illetve a felhelyezése nehezebb ? van hozzá valami infó? vagy ugyanúgy kell berakni csak könnyebbn becsípődhet?
illetve a tip-top folt ezeken tényleg nem marad meg?
valamint ezek a gyors defektjavítók beletölthetőek? pl muc off BAMahogy nézem a Vittoria az egyik ha nem a legjobb:
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #268263 üzenetére
Egy igazán sáros ruhát még a mosógépbe sem lehet csak úgy betenni, egy marék homok hazavághatja a szivattyút, arról nem is beszélve, hogy több ilyen móka után a lefolyó is eldugulhat...azt le kell csapatni valahol kint majd utána érdemes bevinni a házba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #268261 üzenetére
vicces dolog ez, otthon annyit mosok kezet, mint senki más, de ha bringán sáros leszek, vagy vizes, az csak akkor zavar, ha közvetlenül kellemetlen. A vízzel ez könnyebben megesik. De ha nincs az, hogy fázom tőle, akkor csak praktikus hátrányai vannak, pl. kell váltóruha, vagy valami ha autózom, néha bekészítem a kis pár literes vizesballont mosakodni, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268261 üzenetére
Na de innen indult a téma, csajokat linkelem, mert izgalmasabb műsort nyomtak, ez már tényleg sok egy kicsit . Én mondtam, hogy sárban a Schwalbe az igazi, Loana Lecomte ott is kitekeri, ahol mindenki más tolja
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #268260 üzenetére
Hú de büdös lehet szegény! ...viccet félretéve, sárfóbiás én sem vagyok, de tény, hogy ha egy mód van rá esőben, sárban inkább a számomra utálatos futást választom mintsem bringán nyakig sáros legyek. Ami a vadkempingezést illeti, valamikor erősen műveltem, műveltük a családdal, de kiöregedtem belőle és már nem kívánom annyira a 10°C hőmérsékletű patakban fürdést, még annak ellenére sem, hogy évente most is ~2 hetet kútról hozott és üstben, kint a szabad ég alatt melegített vízzel, tálban tisztálkodok, földön alszom és kint, üstben fával főzött ételt eszek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268259 üzenetére
Ha városban rálépnek a világos cipőmre, az engem is zavar, ez az egyik oka, hogy megbántan a szürke ON cipőmet, túl kényes, jobban szeretek városban is túracipőben gondtalanul átgázolni mindenen . Ragacsos kéz városban szintén zavar. De terepen, montizás közben hogy miért akkora gond a felverődő sár, hogy képesek megállni és kikerülni minden tócsát, miközben én várok rájuk, azt nem értem. Haverok pl. szeptember elejétől mantrázzák, hogy mostmár sár lesz idén, nem is mennek többet terepre. Ha egy hosszabbat terepezünk, utána a bringát is le kell mosni, a ruha is mindenképp megy a mosógépbe, akkor meg nem értem miért probléma a sár, amíg a bringa tekerhető. Én csak tavasszal utálom a sarat, amikor egész télen ázik a talaj és koratavaszra már teljesen tekerhetetlenné válik. Sőt! Nyáron amikor sokáig nem esik az eső, jobban zavar a por, ami vastagon beül a becsúszóra a szimeringek köré . De mivel a sárfóbiások vannak a többségben, már elkönyveltem, hogy tutira én ülök fordítva a lovon . Csak hát nekem fura, hogy a természetben miért undorodik néhány ember annyira a kosztól, pár éve volt egy olyan tervünk is, hogy hegyi menedékházról menedékházra bikepackingozunk egyet, éjjel ott alszunk, majd másnap tovább tekerünk. De haverok rögtön kezdték, hogy de a betétes nadrág s a higiénia, s a hegyen a vadonban nincs se zuhany, se légkondi (remélem ezt rossz viccnek szánták )... még szép, hogy a tervünkből a rinyálásuk miatt nem lett semmi . Ez a csaj egy legenda, példát vehetnének róla
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #268252 üzenetére
Nem hiszem azon múlik erdész voltál-e vagy sem és inkább embere válogatja...és pl. agyfaxt kapok ha pl. rálépnek a cipőmre, pedig jártam én is eleget erdőt gyerekkoromban. Mindig is vigyáztam ruháim tisztaságára és most is herótom van attól ha pl. ragacsos, piszkos a kezem, stb. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #268254 üzenetére
Vagy megveszem az SLX 7100-at, és cserélek váltókart is. Csak most azon agyalok, hogy az új váltókar kompatibilis e a régi váltóval. Gondolok itt arra, hogy ugyanolyan hosszan húzza meg a bowdent váltáskor, mint a mostani.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
addikt
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #268242 üzenetére
Nem igazán lehet kapni
#268245 Mezga Aladár: Amelyik montis nem tolerálja, az általában hamarosan outissá válik .
Amikor elnézem, hogy a haverok úgy félnek a sártól, mint a tűztől, néha eszembe jut, hogy lehet engem azért nem zavar, mert kb. születésemtől fogva fél életemet az erdőn töltöttem. Nagyapám erdész volt és van egy házunk is kint az erdőn, gyakran aludtunk ott, mókust etettünk, szarvast néztünk az ablakon át, hajnalban indultunk gombászni, túrázni estig. Sár, kosz, elázunk az esőben, beleizzadtam az alsóba, jujj nem higiénikus? Az ilyesmin sosem agyaltunk. Van az erdei viskónk mellett egy patak mosdani, akkoriban nem is létezett Sanytol, mégis élünk .
Amúgy nem is érdem miért gond, ha tekerés közben saras lesz a ruha, hazaérve úgyis bedobja mindenki a mosógépbe nem? Akkor meg mit számít? Haverok előtt legalábbis ezzel szoktam érvelni, hogy lábujjhegyen tócsakerülgetés helyett hátha felszabadulnának kicsit és egyszerűen élveznék a sarazást, de hiába...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ixion77
addikt
válasz Mezga Aladár #268245 üzenetére
Nem tudom, engem is zavar. Főleg mikor múltkoriban esőben kellett mennem, átázott a nadrágom, aztán órákon keresztül hűtötte az alfelemet mikor amúgy sem volt túl meleg.
A másik amit utálok, hogy az első kerék is felcsapja időnként a mocskot akár az arcomra is."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dom1n0
senior tag
Erről a kerékszettről mit olvastatok? Vane esetleg valakinek? Elég jókat írnak róluk
https://www.lightbicycle.com -
Ixion77
addikt
-
Dyde
aktív tag
válasz Dark Archon #268179 üzenetére
Segítsetek pls:
Kértem képet még a sráctól! Alap hirdetés: [link]
+ képek: [link]
Fb-on lentebb vitte 170e-re az árat. A karcok annyira nem zavarnak, a képek alapján a kerékpár állapota alapján akkor továbbra is megérős?? Mert akkor elmennék megnézni... de jó messze van, tehát potyára nem szívesen mennék -
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #268241 üzenetére
olcsó, nem boost átütős mtb-vázak teljesen kikoptak?
van itthon kerékszett meg alkatrész, hogy szinte csak kormány- és középcsapágy meg egy merev villa kellene hozzá.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #268240 üzenetére
Kár, mert ha jó lenne a geo, olcsón át lehetne régi bringáról állni boost-ra. Váz 210€, boost Mavic vagy DT Swiss kerékszett 240€, de láttam már akcióban 200 alatt is. Deore 1x12 groupset 150€, Recon teló 165€, legtöbb alkatrészt, aminek nincs köze a boost/microspline szabványhoz, át lehet rakni a régi bringáról és olcsóbban jön ki az egész, mint egy 900-1000 eurós BH Expert, Radon Jealous AL 8.0 stb, pedig azokon gagyibb a kerékszett, gyengébb a teló.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
-
varsam
őstag
hátha esetleg valakit érdekel, bike-discount-on van akciós merev xc váz, Thompson XC-9000,
- 210€
- tapered
- boost átütős,
- menetes közép
- rejtett bovden
- 2 kulacs
- csiszolt hegesztések
és hozzá egy Reba is 280€ -
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #268210 üzenetére
xxs-es felnőtt bringákat nem néztél? vagy azok is nagyok?
vannak 45 cm-es vázak is.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #268231 üzenetére
igazad lehet, hiába, én a kijelzőt már meg se látom, a fékkaron kívül nekem bal kéznél nincs semmi..
ZSCS, gratula! (banyek, itt volt a szomszédban? ma biztos nem lett volna jó, de ezt is utólag tudom meg...)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
semmiho
tag
Ma voltam Csákváron, először jártam itt. Példás rendezésű verseny, 9/10-es jelölés, egyszer sem tévedtem el. 9/10, mert Ausztriában van pár etalon, na!
Ellenben a hosszún, hogy hárman indultunk!? :/
Kapacitáltak, hogy nevezzek át középre, mert akkor hogy "lesz verseny", végül maradtam a hosszún. És nem bántam meg, nagyon jó volt!
Végig saját tempót mentem, s bár a merev villa miatt a lefeléim óvatosak és lassúak voltak, a mögöttünk 5 perccel startoló középtáv - a plusz 3-4 kiló zsírpárnáim ellenére - nem ért be, nem láttam őket.
Időjárás hűvösebb és szeles - tökéletes a versenyzésre.Sajnos a Watt-mérőm 7 év és ~35e km után úgy tűnik, kezdi megadni magát, de akit érdekelnek a számok, íme: [link]
-
ZolkoW
őstag
válasz TomMusic #268225 üzenetére
nekem úgy tűnik, egy csomó hely van az új SLX kar alatt is, bár a Sram bilincs sokkal filigránabb.
(hmm.. utólag látom, hogy abból semmi nem jön át, hogy ott tényleg szemre simán elfér a váltókarod bilincse is, nem csak ez)
ez meg régi fékkar, hasonló váltóbilincs.
azt elhiszem, hogy esetleg komoromusszumos lesz, de jó esetben még az se. azt nehezebben, hogy egyáltalán ne működnének együtt..(a zöld markolat a BBB szilikonja. működött a kézfertőtlenítő gél, jobban, mint a sima izopropil, de így is küzdős volt felrakni, és keményebb az ESInél)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
Összkomfortos kerékpár: [kép]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
chubby2o6
senior tag
válasz TomMusic #268225 üzenetére
Ez régebbi kiadás, mint az M7100, viszont fel tudod tenni a váltókarok mellé.
Hát ja, úgy kezdődik, hogy lecserél az ember valamit, ami elromlott. Aztán azt, ami nem romlott el, de lehetne jobb is. Aztán azt, aminek tényleg semmi baja, f.szául működik meg minden, de egész egyszerűen muszáj venni valamit a bringára. Aztán mire észbekapsz, alkatrészenként lecseréltad az egész bringát . Ismerős... -
avl
senior tag
válasz Ixion77 #268219 üzenetére
nem gondolom, hogy egy V-fek beallithatatlan, sem, hogy egy budget hub (apolva, nyilvan ha szar allapotbol indul, akkor nem lesz jo), plane egy gyorszar az gond
most kiegeszitetted: a bicikli sulyával és megbizhatatlan váltóval
szerintem ez a 2 utobbi tétel komolyabb gond - a megbizhatatlan válto akár használhatatlanná is teheti - az elsö 3 esetén ([V-fek, budget hub, gyorszar] lehet alacsonyabb az igényszintem) fenntartom, hogy siman lehet olyan biciklivel tök jokat menni
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #268223 üzenetére
Mindennel ez van, hogy ne legyen egyszerű tuningolni, költs sokat, vagy vegyél új bringát .
Belépő fékkarok régimódi bilincsesek, ha Deore vagy jobbra váltanál, cseréld le a váltókart is.
Belépő fogaskoszorúk HG kompatibilisek, ha feljebb lépnél, cseréld le az agyat vagy az egész kereket is, mert a Microspline fogaskoszorú nem megy rá. Sram SX-en még a középcsapágy is más.
Belépő vázak gyorszárasak, hogy ne tudj jobb kereket venni rá, lassan az egyetlen tűrhető gyorszáras kerék újan a Crossride, de valszeg már nem sokáig.
És még biztosan lehetne sorolni... Ezért értékelem, amikor egy gyártó annyira "jófej", hogy egy 1000 euró alatti aluminium montit is boost vázzal, 12 sebességes Microspline hajtással ipari csapágyas kerékszettel árul.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz chubby2o6 #268222 üzenetére
Köszi!
Hát vagy még kicsit hozzárakok és ez:
[Shimano SLX (BR-M675)]
Ez ha jól látom mehet a [mostani] helyett (?).
Csak ilyenkor mindig eszembejut, hogy az egész bringát vettem anno 120k körül...
Mondjuk azóta már cseréltem telót 90k-ért, szóval..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
addikt
válasz Ixion77 #268210 üzenetére
Átérzem a helyzetet, pedig én csak egy mezei 16"-os, egysebességes bringával küzdöttem. Gondoltam, megveszem a kontrásat, aztán majd olcsóért szabadonfutóvá teszem. Aha, hát a kontra meghekkelése nem jött össze (amúgy is egy istenverése az egész szerkezet), a legolcsóbb 16"-os szabadonfutó kerék meg 15 ezer. Persze elég lenne az agy, de azt se találni ilyen kicsit külön (talán 110 mm a hátsó papucsok közti távolság).
Még a gyorszárral el lehet amúgy lenni, de, hogy ipari csapágyas agyak meg egy normális hajtómű ne férjen bele, vicc. De úgy látszik, nincs kereslet annyira ezekre, vagy nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-
TomMusic
őstag
válasz chubby2o6 #268217 üzenetére
Basszus, tényleg. Hát ez akkor szívás, úgy látom nálam nem fog felmenni. Mindenesetre lehet bemegyek egy üzletbe és megnézem élőben hátha mégis felmegy.
jjeahh + ZolkoW
Köszi Nektek is!Szerk.: hát vagy cserélek váltókart is. Nem hiába találta ezt így ki a Shimano...
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nemeth989
senior tag
Üdv. Van itt valaki akinek van, vagy volt POC sisakja? Mi a tapasztalata vele. Csere érett az enyém, Rudy Venger, szeretem, de valami mást próbálnék ki. Esetleg még Limar vagy Kasik sisak, valaki?
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Ixion77
addikt
"de biztos, hogy ezek nem elegek ?
hogy ezekkel nem lehet k..va jókat tekerni ?"Egyrészt csak két-három évben lenne elég. De aztán ahogy elkezdenek kopni, koszosodni, állítani kellene masszív szívás van velük, ahogy az elmúlt napokban megtapasztaltam.
És nem, még csak nem is lehet velük igazán jókat tekerni. A bicikli súlya a rajta ülő gyerekét közelíti, a megbízhatatlan váltó az életkedvét is elveszi, ha meg jön egy komolyabb emelkedő, szállhat le tolni mert nincs elég range. Ülj fel felnőttként egy kocsmábajáró bringára, támadd meg vele a legközelebbi hegyet, aztán meséld el mekkora élmény volt.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #268214 üzenetére
SLX, i-spec ev rögzítés, más szabvány, de ha van kéznél egy SLX fékkarod, próbáld ki:
Ezeket úgy találták ki, hogy a váltókart rá lehet rögzíteni, a régi szabvány váltókarod mellé vagy fel tudod tenni vagy nem.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz TomMusic #268214 üzenetére
De, sajnos akadályozni fogja. Az SLX 7100-as fékkarnak már nem a végén, hanem a közepén van a bilincs, a végén meg egy kis pöcök, ami felfekszik a kormányra, állítólag így sokkal stabilabb. Viszont pont emiatt - ha nem tudod a váltókar bilincsét valahogy beszuszakolni a fékkar bilincse meg a kis pöcök közé - vagy a fékkar, vagy a váltókar lesz kezelhetetlenül messze a markolattól. Hacsak nincs extra hosszú hüvelykujjad, mert akkor nincs probléma .
Ha levehető a váltókarról a fokozatkijelző, akkor megoldható: A kék a fékkar bilincse, a sárga a kis pöcök, a piros a váltókar bilincse. Így kényelmesen használható a fék meg a váltókar is.[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Ixion77 #268210 üzenetére
V-fék, gyorszar, budget hub. ->. igen van jobb
de biztos, hogy ezek nem elegek ?
hogy ezekkel nem lehet k..va jókat tekerni ?
hogy ezekkel kedvlombozás van/lenne csak ?szerintem teljesen jól használhatóak ezek is, nem gondolom, hogy tekerés szempontból probléma (menőzés, státusz szempontból lehet; lasd: az eletszinvonal inflacioja)
-
ZolkoW
őstag
válasz TomMusic #268205 üzenetére
mit mondhatnék, az SLX jó szerintem is, de ha kimondottan szeretsz vadulni, a 4 dugattyús 7120-as ajánlottabb lehet, az van nekem is elöl, amikor jól sikerül minden beállítás, akkor nincs rá panaszom
de én nem lejtőzöm, csak szeretem ha fog.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
mauimagic
senior tag
Rókáék szüljenek farfekvéses sünt, a 34 SC villa annyira szerelőbarát...
Mindegy, összejött a lower leg service agyvérzés nélkül, viszont a 26mm-es spéci dugókulcsnak híján vagyok a levegőoldali kupakhoz...
A légkamrába kellene még 3cc olaj, ha a schrader szelepet kiszedem és a furaton keresztül öntöm be a Vénuszt, akkor az jó megoldás, vagy nagyon érzékeny a mennyiségekre?[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
-
Ixion77
addikt
válasz Dark Archon #268204 üzenetére
" írtam, hogy egy f0s "
Az. Négyszögtengely, gyorsszár, V-fék, budget hub... 30-40 évvel ezelőtti színvonal. De jobb nincs. Ha rákeresel a legjobb road bikeokra gyerekeknek, mit találsz az első helyen? Igen, ezt a szutykot.
Végtelenül kiábrándító a helyzet a gyerekbringák ügyében. Miközben az áruk már az 1000 eurót közelíti, cserébe ilyen megoldásokat kapsz.
Még a legjobbnak tartott Woomok is gyorsszárasak, négyszögtengelyesek, mindössze 290% váltási terjedelemmel.Én úgy voltam vele, hogy a vázért megveszem, aztán majd fejlesztem. Aztán most hogy elkezdtem nézni hogy mi mennyibe kerülne, kerekedik a szemem rendesen. Pl. egy csökkentett méretű road váltókar legolcsóbban 55eFt+költségek. Pedig még ez sem gyerek méret, csak egy centivel kisebb a normál felnőtt méretnél.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz Ixion77 #268193 üzenetére
Megtaláltam a hibát. A tengely végén levő csavarban van egy műanyag karika. A fotón a piros nyilak mutatnak rá. Esetemben már csak egy eltört karika, de lehet hogy eredetileg is ilyen volt. Amikor összeraktam a kereket, nem figyeltem hogy ez teljes egészében becsússzon a fém perem alá, hanem egy része bent volt, egy része kívül, a kettő közti rész meg eldeformálódott. Most beraktam a helyére és úgy tűnik hogy ettől elmúlt a himbálózás.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Mezga Aladár
veterán
Egy pöttyet fújt a szél a mai körömön.
Időnként markolni kellett a kormányt keményen, hogy ne szedje ki a kezemből.
Szerencsére a budai hegységben még a lombok megfelelően árnyékoltak. -
TomMusic
őstag
Sziasztok!
MTB, 29", L-es váz.
Első hidraulikus féket szeretnék cserélni kompletten. Jelenleg egy Tektro Draco van (elöl 180, hátul 160-as tárcsa), de 7 év után most már úgy érzem megérett a cserére.
Egy barátom a Shimano SLX-et ajánlotta, ő DH-hoz is azt használta és meg volt vele elégedve (próbált minden mást is).
Én bár nem DH-zok, de terepen is a 10-20%-os lejtőkön is még rátekerek..
Szóval megcéloznám az SLX-et, de teljesen fogalmatlan vagyok, aki tud konkrét típusszámot, esetleg linket küldeni, azt megköszönném.
Illetve tapasztalatokat is szívesen olvasok ha van.
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
addikt
válasz Fall-N #268199 üzenetére
- nem adnak hozzá hátszelet, vonatbérletet
- nem Csepel
- Castelli gatyát sem
- ajándék 6 db nyereg nincs a fotókon
- lehetne Csepel
- elérhető
- Csepelben jobban nézne ki
- nem kerül 1,5 millióbaDe amúgy tényleg nem jó a méret.
Ixion77: írtam, hogy egy f0s Oké, nem volt drága, választék sincs, de így számtalan órát, pénzt lehet vele elcseszni, mire rendbe teszi az ember. Én vennék valami belépő Fulcrum kerékszettet, azt' jó az a gyereknek.
Más: én voltam tekerni, mert, aki kemény, szélviharban is kemény. De ez nem adta ki:
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #268177 üzenetére
25% haha, meg nem vagy formában na jó nem ér gúnyolódni
Ma mentem egy nyugis sík 38 km-t, végig megállás nélkül, mert alulöltöztem, és féltem, hogy ha megállok és nincs menetszél, elindulás után fázni fogok. A gumik jó keményre fújva, az úton vannak hibák, így azért a Cube Natural Fit Nuance Lite nyereg betétes gatya nélkül egy kicsit tanító jellegű
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest