Új hozzászólás Aktív témák
-
Imics13
tag
Hi,
Attól függ milyen mértékű modosítást szeretnél.
< Ha csak egy vonalat szeretnél letörölni a rajzról, akkor azt a rajz (.dft) környezetben kell megtenned, természetesen ez nem változtatja meg azt a modellt (''mesterminta'').
< Ha olyat szeretnél csinálni, ami a modellen változzon meg, akkor vissza kell menned a modell környezetbe (dupla kattintás az adott nézeten, metszeten rajz környzetben pl.) természetesen ez a változás (menteni érdemes) utánna meg fog jelenni a rajzon, csak egy frissítés kell az oldalsó menűből vagy jobb klikk a nézeten és az előugró menüből frissítés.
Üdv,www.solidedgest.wordpress.com
-
Chili7
őstag
válasz Imics13 #1101 üzenetére
Csak egy bizonyos objektumot szeretnék törölni, vagy hozzáadni, de eddig csak méretnyilakat sikerült törölnöm dft-ben.
Amit írtál a mestermintával kapcsolatban, azt gondoltam, ill. logikusnak is tűnik. De mi van, ha nincs meg a mesterminta, a 3D-s file?
Egyébiránt a file (dft) megnyitásánál sír is, hogy read-only, meg hogy write locked.
Gondolom ezt kéne megváltoztatnom, de hogy? -
P.Petya
csendes tag
Sziasztok!
Örömmel találtam rá erre a kis topicra!
Végre egy gépész társaság!!!!
Én ugyan épületgépész vagyok,de ha már rátoktaláltam
akkor megmutatom én mikkel dolgozok!
3D-ben tervezünk természetesen: (C.A.T.S és Microstation
www.cats-software.com
www.microstation.com
Ha valaki microstationhoz tudna nekem egy kis segítséget nyujtani azt megköszönném!Pepe
-
Parson
addikt
sziasztok,
a Photorender témához picit visszatérve érdekességképpen irnám le jelenlegi tapasztalataimat, ami lehet, hogy vkinek egyértelmű, de lehet hogy másoknak esetleg újdonság erejével hathat.
pár poszttal ezelőtt merültek fel ennek a területnek a lehetőségei, és mivel engem nagyon érdekelt, el is kezdtem foglalkozni vele. Természetesen gépészeti tervekről lévén szó, gépészeti rendszereket használva, azok tartalmaznak ilyen olyan renderelőmotorokat, amelyekkel össze lehet hozni egy-két normálisabb scene-t. De ugyebár ezek a gépészeti rendszerek nem erre vannak kihegyezve, így aztán egy sokkal igényesebb renderelés érdekében és a rendszerek közötti export/import lehetőségekkel élve előbb egy kisebb (Rhino3D - renderelőmotor: Flamingo), de mégis erre a célra ideálisabb szoftver került elő, amibe ugyan nehézkesen, de a ProE által generált iges file-okat át lehet importálni, akár nagyobb összeállitásnál is. Aztán az ottani beállitgatások után meglepődve nézhet maga elé az ember, hogy egy 6-700 alkatrészes összeállitást már nehezebben renderel le... egyszerűen kifut a memoriából.
Ezek után egy nagyobbacska, ha talán nem az egyik legnagyobb ilyen célú szoftver került elő, a 3ds max, és annak egy VRay nevű renderelőmotorja. Nos egyértelmű, hogy nagyságrenddel többet és finomabban lehet beállitani ebben a programban egy igényesebb scene létrehozásához. DE! Hogy áldja meg a jó ég azt aki fejlesztette, vagy legalábbis az import kezelőjét! Amíg a Rhino3d kényelmesen beolvassa az iges file-okat, (step és egyéb, talán még használható file formátumok szóba se jöhetnek) addig a 3ds max a ProE-ből exportált, és egy lépésben importált iges file-okat nem képes normálisan beolvasni. (Testmodellek kizárva, csak és kizárólag felületmodellekben gondolkozzunk) Tehát a tesről leképezett iges test- (egyszerűen nem olvassa be) és felületmodell (beolvassa, de hiányosan, hibásan) használata kizárva. A ProE-ban persze lehetőség van, egy test átalakitása felületté, majd ezt leképezve iges modellé, de ebből a 3ds max egy olyan szép sztohasztikusan felépitett felületkombinációt hoz létre, amely a szemnek ugyan szép lehet, de az eredeti formához még csak egy ezred %-ban sem hasonlit.
Ergo, ha vki Pro/E-ból 3ds max-ba egy lépésben szeretne átvinni akár egy alkatrészt is, az felejtse el. (megj. iges-ről van csak szó, de a többi formátumot kizártuk).
Ettől persze még nem áll meg a világ. ha nem megy egy lépcsőben, próbáljuk meg két lépcsőben megoldani a file-transzportot! Igen ám, de melyik legyen a közbeiktatott szoftver, és milyen formátumokban menjen át egyes lépésekben a gépészeti rendszerből hozott cuccunk? Hosszas próbálgatás után rá kellett döbbennem, hogy a catia-ba való export (iges felület, iges solid, cat part) bármelyike után hiába próbálkozunk ujabb exporttal immár 3ds max-ba, nem hoz jobb eredményt, vagy már a catia-ba való importálás során eleve hibásan érkezett meg a forma, így értelmét veszítette a továbblépés lehetősége. (többi rendszer alapvető hasonblósága miatt hasonló problémákat hozhatna elő, ezért nem is próbáltam más gépész rendszerbe importálni.)
Ezek után egy megoldás maradt. A közbülső rendszer legyen a 3ds maxhoz hasonlóan formatervező, és mivel a Rhino3D nehézkesen ugyan, de képes beolvasni a Pro/E iges-t, mi több az exportja kapásból 3ds max-nak kedvező import file-ba, 3ds-be ment, így ezzel már végre sikerült átvinni, egyelőre csak 1 alkatrészt. Persze igaz, hogy a felület szétesik felületdarabokra, de 'teljes egészében' átmegy és renderelhető a különböző beállitások után. (material hozzáadáskor ujra szétesik, de csak a kezelőfelületen, a renderelt képen 'jól' jelenik meg) Ime egy gyors render: [link]
Mindaz amit leirtam, egy olyan sokrétű megoldás (kétlépcsős mivolta miatt) egyik-másik eleme, amely mellett a közbeiktatható egyéb szoftverek tárháza még a lehetőségek végeláthatatlan számát hozza magukkal. Így ha vkinek esetleg más, vagy újabb tapasztalata lenne ezügyben, ne tartsa vissza.
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
buci
tag
Szia Parson,
Huh...először is örülök, hogy a render téma ismét előkerült. Nem is gondoltam volna, hogy magam is ily hosszú időre rabja leszek. Régebben úgy hittem, elég valamiféle hasonló grafika, hisz a mai gépészeti rendszerekben lévő renderelő motorok jó megjelenítéseket produkálnak. Mégis hihetetlen, hogy mennyire leértékelődnek, mikor az ember profi alkalmazással találkozik. Az én esetemben ez a Maya3D volt. Erről korábban is irtam már, ill.a program bonyolultságáról is volt szó. Nos azóta sikerült jobban belelásnom magam és az így szerzett tapasztalatok nagyon pozitívnak mondhatók.
Persze én is szerettem volna egy alkalmazáson belül megoldani mindent. Tipródtam is magamban jó ideig, hogy megéri-e belevágni egy másik szoftverbe csupán a megjelenítés miatt? Most azt mondom: egyértelműen igen! Igen! Igen!
De, hogy ne legyek túl hosszú, inkább konkretizálnám a dolgokat:
Szükség volt fotorealisztikus képekre,amik ráadásul fehér színüek.
Ugye a Proe-ből nem tudtam ezt kihozni, a Mayaból viszont igen:
[link]
[link]
[link]
Megjegyzem, hogy Kb. 3. hónapja Mayazgatok és csak is a render részét ill. az ehhez szükséges navigációs dolgokat néztem. A lényeg, hogy ''avatatlan szemek'' azt kezdték kérdezgetni, hogy ez grafika-e. Ennek roppant módon örültem, bár tudtam/tudom messze vagyok attól, amit meg lehet vele csinálni. Most ott tartunk, hogy poszterre tesszük a renderelt képeket és már a termék elkészülte előtt kiállításokon, újságban megjelentetjük.
Persze látszik a különbség egy fotóhoz képest, de személy szerint engem annyira tunigolnak a Maya határtalan lehetőségei, hogy sokszor nem is a modell érdekel már, hanem azon filózok, hogy milyen lesz a render.
Ja, majd elfelejtem: semmilyen export/import problémám nincs Proe-ből.
Egyszerűen mentem az alkatrészt vagy összeállítást wavefrot(obj) formátumban.
Ezt benyitom a Mayába és jöhet az istencsászár mental ray
De azt hiszem ezt már korábban írtam..... -
Parson
addikt
Hali Buci,
örülök, hogy nincs problémád a file-transzportból kifolyólag, de hogy kritikus véleményt kapj, még van mit gyurnod azokon a render beállitásokon, ámbár jó uton haladsz. én alapvetően csak hobby szinten érdeklődő a render iránt, és ebből az okból kifolyólag, ráérek vele foglalkozni, tötyörészni vele, ezért aztán a legjobbat próbálom kihozni a lehetőségekből, ezért is választotam a 3ds max-ot és a vray-t, bár a mental ray-be is belemászok majd, de extra plugin-ként kaptam vray-t. Szóval most még a renderelőmotor kiismerésén tötyörészgetek, de már egy két dolgot megtanultam, és nyomtam is pár tesztet az ujabb beállitgatásokkal, ezekből 1 image: [link]
a probléma amit felvázoltam az előző hozzászolásomban, igazán akkor ütközik ki, mikor ipari szintű helyzetről beszélünk, 6-700 alkatrészes összeállitásról... még filozok a dolgon, hogy mi legyen, de tény hogy a 3ds max nagyon bejön nekem és a renderelőmotor is amit használok... meglátjuk...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
buci
tag
Köszönöm a kritikát. Elfogadom, bár jobban szeretem az indoklással egybekötött véleményt. Arra szokás mondani, hogy építő jellegű.
Ahogy visszaolvasom az előzőleg általam leírtakat, talán az tűnhet ki, hogy csak a Maya a király. Ez természeresen nem így van. Nekem ez jött eddig be, másnak más és nem dörzsölöm a tenyerem, hogyha valaki szív az export/importal. Ezt mindenképpen hangsúlyozni szeretném.
Egyébként nálam is csak a hobby szint működik egyelőre. Az egy dolog, hogy jelenleg a munkámban is használom. Azért el még nem szállok, legalábbis remélem.
Hát az utoljára linkelt rendereden még nem sokat látok. Talán csak azt, hogy a max felülete sem az egyszerűségről híres. Remélem az idő múlásával készülnek majd remekművek.
Azért ''köpködésre'' dobok fel még egy képet. Probáltam/próbálok játszadozni a krómos felületekkel.
[L][link][/L] -
Parson
addikt
hey Buci,
aszem, picit félrecsuszott ez a beszélgetés, egy apró félreértés miatt... én nagyon örülök ennek a fórumnak, és annak is hogy mások, pl te is kisebb-nagyobb sikereidet elérve tapasztalataidat megosztod velünk és forditva. hiszen ez a lényege ennek a fórumnak az a tény, hogy nem indokoltam a kritikám, csak annak tudható be, hogy nem akartam rögtön kielemezni a nyilvánvalóan hosszabb idő után elért eredményeidet. az én jelenlegi projektem meg olyan stádiumában áll még, hogy nem csak rendert, de még árnyékolt képet sem lehetne róla késziteni, sok előzetes résztevékenységből áll össze, de ez lényegtelen. a lényeg, hogy az általam mutatott képen inkább egy, a környezeti beállitásokra, szimplán egy nagyon egyszerű, egyalkatrészes kis termékről készült egyszerűbb képecske minőségére hivtam fel a figyelmet. amugy váltig állitom, hogy jó irányban haladsz, nekem tetszenek a képek, de fejlődni mindig lehet, mindenkinek. R-go, amit irtam rád, az ugyanugy vonatkozhat mindenkire összegezve a lényeget: az a tény, hogy az előző hozzászólásba nem tettem egy mosolyt se, nem jelenti azt, hogy nem jókedvemben irtam.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
aneda
aktív tag
Lenne egy gyors kérdésem, hátha ti tudtok benne segíteni ProE WF1-ben.
Csináltam egy nem túl bonyolult, de nagyméretű lemezekből összerakott összeállítást.
Rajzolt kell róla csinálnom-metszetekkel, a problémám az hogy mindig végigszámolja ez a büdös proe a metszeteket, így akármit csinálok a rajzon, mindig kell várni vagy fél percet míg újra működö lesz az ablak. Amíg számolja/megjeleníti a metszetvonalakat, addig teljesen befagy. Valahogy meg lehetne szüntetni hogy mindig számoljon?Az oroszok már a spájzban vannak!
-
buci
tag
Azért annyira nem csúszott félre. Talán néha félreérthető amit vagy inkább ahogy fogalmazunk. Emiatt lehetnek akár nézeteltérések is közöttünk. Ez olyannyira nem baj,hogy sokszor ez visz előre bennünket. De tényleg nem akarok rizsázni, sértődésről természetesen szó sincs.
Persze, hogy jó ez a fórum, de meg vagyok róla győződve, ha jobban elemezzük/értékeljük egymás munkáit, akkor azzal sokkal tartalmassabbá tehetjük.
Nyugodtan írd le, hogy Buci ez a render pl. ezért meg ezért nem jó, ill. ha van benne ami tetszik, akkor azt is. Nyilvánvalóan komolyan veszem az adott témában jártas emberek véleményét és nagy szerencsének tartom, hogy tapasztalataidat/tudásodat megosztod a fórumozókkal.
Visszatérve a képedre:láttam benne a Mayahoz hasonló megnevezéseket. Pl. GI. Ez nem Global Illumination véletlenül? Gyanítom, hogy a Maya és a Max között renderelés szintjén meg lehet találni a közös nevezőt. De erről majd később... -
Parson
addikt
Van rá megoldás, de fejből hirtelen nem tudom megmondani, pontosan hol. Ha jól emlékszem a config pro -ban be lehet állitani nézetfrissitéseket automatikus helyett manuálisra, de a pontos parancssort nem tudom idézni... sajnos meg kell keresni, vagy kis szerencsével lesz itt olyan, aki tudni fogja és leirja, vagy pedig a unitisnél kell érdeklődni... bár már felvásárolták őket is... bár ez ebből a szempontból lényegtelen.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
buci
tag
Ez a 2.0 config.pro-jából van, de egy próbát megér:
auto_regen_views
yes, no
yes – Automatikusan újrarajzolja a Rajzi környezet ablakát, ha egy ablakból egy másikba váltunk, mint például amikor módosítunk egy modellt egy másodlagos ablakban, amíg a főablakban a modell rajzán dolgozunk. Újrarajzolhatjuk vagy Frissíthetjük a rajzot, hogy láthassuk a modellen végzett változásokat. Ha regenerálunk a modellen megjelenek a rajzi környezetben végzett módosítások eredményei.
no – Csak a Pro/ENGINEER Nézet (View) menü Nézet Frissítés (Update) menüpontjának Nézet (Pick view), Aktuális Rajzlap (Current Sheet) vagy Összes Rajzlap (All Sheets) segítségével frissíthetjük a nézeteinket. Sem a Nézet (View) menü Újrarajzolás (Repaint) sem a Rajz (Drawing) menü Frissítés (Regenerate) parancsa nem frissíti a rajzot, ha az opció értéke no, még akkor sem, ha a rajzi környezetben módosítunk a modellen (például megváltoztatunk egy méretet). Egyidőben több rajzi nézetet is kiválaszthatunk a Frissítéshez. -
Parson
addikt
Nos megmondom neked őszintén Buci, hogy ezért az egyért utálom az internetes kommunikációt... sokszor a mimika hiánya okozhat félreértéseket, már sokszor beleütköztem ebbe a problémába. no de lényeg, hogy akkor minden ok
nos akkor szigóruan az én véleményem a legutóbb közölt képekről (4 db):
1. - jónak tűnnek a szinek, de a fényforrást a, máshova pozicionálnám... nem esztétikai, hanem egyszerűen azon oknál fogva, miszerint pont magából a termékből lehet keveset kivenni, vagy legalábbis zavaró hogy a fény pont ugy tükröződik, hogy az amugy is világos szinű terméket vagy annak egy-két részletét nem jól kivehetővé teszi; b, a fényerősségen változtatnék (negativ irányba); c, több fényforrással világitanám meg, 2 max 3-mal... próbálgatni kell, nem lehet egzaktul leirni a legjobbat, sok jó, szép megoldás van, rád van bizva a döntés mindig
(háttérre esetleg vmi texturát tennék, amennyiben jól gondolom, és ez vmi bojler, akkor akár vmi csempét... de ez tény hogy bonyolultabb lenne, és elvonná a figyelmet a termékről, viszont az is tény, hogy egy 'felvázolt' beszerelési környezetet is mutatva jobban találkozhat az vevő igényeivel a reklám... no de ez már más kérdés, és amugy meg ahány ház annyi szokás, tehát vhol csempe, vhol meg tapéta, vhol meg festett fal, vagy épp fehér...)
2. - nagyon szép ez a kép, vagy legalábbis nagyon tetszik a minimalista hozzáállás, ami a szineket illeti, de vmekkora kontraszt azért kell hogy legyen, mert szinte alig kivehető a lényeg... természetesen látom, hogy ez a kép egy részletét mutatja ennek a 'bojlernek' ami amugy egyszinűre van festve, de ezesetben a fényekkel, árnyékokkal kell vmit kezdeni... tulságosan mű... vmi természeteshez közelibb állapot kellene, nem tudom mennyire érthető...
3. - na ez már mutat vmit! de a tul erős fénytükröződés itt sem a legjobb megoldás... persze, látom, hogyha elforgatod a terméket, vagy odébbteszed a fényforrást akkor meg máshol fog tükrözödni... de akkor is tény hogy zavaró... több és gyengébb fényforrás, én ezt mondom... első körben
4. - na ez már tényleg sokkal jobb. ha jol veszem ki, ez egy horgászorsó részegysége. nagyon tetszik a material választás, nagyon kiru az árnyék, bár a subdivide-ot feljebb venném, hogy finomabb eloszlása legyen, a tükröződő cucc kicsit bezavar a képbe, kivenném belőle, mert itt egyértelmű, hogy nem beszerelési környezetben van a cucc... az egyedüli igazán zavaró csak a fénytükröződések ből adódó 'pixelesedés' a kis radius-ú íveken...nagyobb felbontás kell és nem jpg formátum, de gondolom csak a kepfeltoltés.hu miatt jpg ez
jók lesznek ezek gyakorlat teszi a mestert amugy félreértés ne essék, én is csak egy-két éve foglalkozom ezzel, és csak pár hónapja mélyedtem bele erősebben... úgyhogy nekem is mondhatnak ujat, sőt el is várom, mert az nekem is jól jön !
Gl = Global Illumination a vray-ben is, ez is igaz.
az meg, hogy milyen különbségek vannak, passz, de nem hiszem hogy érdemes lenne foglalkozni ezzel, minden szoftvert én se fogok kipróbálni... a rhinocerost legyűrtem, mert kellett hogy a saját szisztémám szerint egy 'középkategóriás' szoftverben a lényeget meglássam... 3ds max meg hát mégis csak komolyabb... mellesleg a rhinoban kifagyott az a cucc, amit most készülök a 3ds-maxba átrakni... egyelőre ennyi. Hajrá───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
aneda
aktív tag
Nem segít sajna, ugyanúgy gondolkodóba esik a kis buzi....
Annyit sikerült elérnem hogy 12 perc alatt lementette a rajzot egy 16MB-os .dwg-be.
AutoCad-be szórakozok most vele nem egy leányálom.
Arra gondolok a sok lemezalkatrész tett be neki, míg sarkosak voltak a lemezek (testként), talán nem volt ilyen lassú és nagy a rajzfile(~6MB).Az oroszok már a spájzban vannak!
-
buci
tag
Na kérem valamii ilyesmire gondoltam!.
De tessék megkapaszkodni:egyik renderen sem használok fényforrást!
Ami a megvilágítást adja, az a HDRI (High Dynamic Range Image). Ez azt jelenti, hogy van egy jóval nagyobb gömb, mint maga tárgy és ez körbeveszi, pontosabban a tárgy ennek középpentjában van. A gömbre meg rá van téve egy kép, ami visszacsillan a renderelendő objektumon.
1 kép: Lejjebb tudom venni a ''fényerőt'', de azonnal beszürkül. A háttérre valóban kellene valami, de a texturákat nagyon nem vágom még. Próbáltam már rátenni, de végül leszedtem mindet, mert nem tetszett. Mi több azt kezdtem mondogatni magamnak, hogy a tárgy a lényeg. Pedig arról van szó, hogy nem tudom mitől lenne jó a háttér.
2. kép: Egyértelműen árnyék baja van. Mégiscsak kellene fényforrás, mert így nincs árnyék.
3. kép: Nekem tetszik az erős tükröződés. Sztem ide is kellene valami kis szórt árnyék. A nagy csillogás miatt a kép eleje eléggé szürke lett. De ez így csak így utólag tűnt fel.
4. kép: Dgs material. Jól lehet a krómos dolgokat vele hozni. A gáz az, hogy annyira visszatükröződik a háttér, hogy egyes helyeken beleolvad a darab a háttérbe. Persze ez függ a formától is. Ebben az esetben ez mindenképpen hátrány. Ettől függetlenül most még tetszik.
Tulajdonképpen végig a Final Gather beállításokkal variálok, ill. az anyagminőségekhez tartozó beállításokkal. Hol vagyunk még egy komolyabb layered shader-től?
A GI-jal kapcsoltban a közös nevezőt emlegettem, nem a különbségeket. Ha pl. Te kitaláltál egy jó GI beállítást, azt lehet nekem már nem kellelne újra felfedezni.
Köszönöm a részletes leírást. -
buci
tag
Egy ilyet amúgy el tudnánk viselni, ugye Parson?
[link] -
buci
tag
Már ha így benne vagyunk,akkor az NX kapcsán szóba került deformácós kiterítés.
Ma biztos helyről megnyugtattak, hogy az NX ide magában kevés. A varázsszó: AUTOFORM. Na be is írtam a keresőbe:[link]
Valaki esetleg tapasztalat? Vagy hogy is kérdezzem?...khm.. -
aneda
aktív tag
''amugy csak megsugom, hogy a wf1 nem volt maga a tökély...''
Sajnos ezzel nap mint nap szembesülnöm kell!
Újraindítottam persze, hiába, nem segít a dolgon, átállítottam a ''fix_refs_to_intersections'' változót is YES-re, probléma maradt.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Parson
addikt
no akkor essünk neki, most hogy van időm megint!
ez a tény hoyg nem használsz fényforrsát, ez tényleg elég tántoritó, az meg, hogy HDRI-t használsz... hát van értelme, de inkább más területeken alkalmaznám.
1. - szerintem nagyon fontos, hogy térképezze fel az ember a lehetőségeket, (akár példákon keresztül) és aztán egy konkrét feladatnál már tudja, hogy miként tudja kihozni, de legalább megközeliteni az elképzelését... konkrétan egyfajta benchmarkingra is gondolok itt, egyszerűen tapasztalatgyűjtés, ötletgyűjtés, amik aztán ujabb és ujabb ötleteket adnak az embernek, amikből elgondolások, majd akár komplett eredmények születhetnek. nem fogok ezzel kapcsolatban konkrétumot mondani, csak azt, hogy hajrá, az interneten végtelen számban lehet ezekre is példát találni (pl. [link] )
2. - no comment - örülök hogy te is észrevetted
3. - ez a fehér és szürke dolog nagy bajt okoz neked ugy látom... pedig semmi másról nincs szó, mint arról, hogy a fehér szin alapvetően ugye a szinskála összes eleme együttvéve, vagyis leegyszerűsitve fehér fény...(ezt nem kell taglalnom szerintem) a fény intenzitásának (akár a visszaverődött fényé is) csökkenése pedig egyszerűen szürkülést eredményez... hiszen a vak sötétben ( a szó szerinti vak sötétben, ahol aztán tényleg nincs fény) a fehér tárgyak se vernek vissza fényt - mivel nincs mit... ahol meg már van fény ott már igen, de csak keveset... persze tény, hogy én sem lináris kapcsolatot tennék a kettő közé... hm... és ebben a pillanatban ahogy irom, látok egy fehér zsebkendőt az iróasztalomon, ahogy rávetül a fény... és biza tónusosan, de átmegy sötétszürkébe. szóval csak nem hülyeség amit irok.
4. - bocs, de nem tudom mit takar a dgs. mellesleg, rád van bizva a döntés, akár módosithatod is az értékekit, de tény hogy egy előre beállitott anyag négiscsak precizebb, és a gépészek ugye szeretik a precizitást.
final gather is idegenül hangzik nekem. mi az a layered shade?
Global illumination nekem nagyon bejön és használom is. amint elérek oda, hogy a mostanit elkezdem maxban beállitgatni, majd előhozzuk ezt a témát ujra, de most keresztbe tett nekem egy preprocessing folyamat a projektben───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Chili7
őstag
up ennek a kérdésemnek!
De ha nem egyértelmű a kérdés, akkor: Egy alkatrész se ben volt megrajzolva, a 3d-s mesterminta nincs meg csak az ebből készített .dft kiterjesztésű műhelyrajz. Na most ebben nem tok módosítani. de miért nem?
A file (dft) megnyitásánál sír is, hogy read-only, meg hogy write locked.
Gondolom ezt kéne megváltoztatnom, de hogy?
Köszi -
buci
tag
Szerintem nem tántorító. A HDRI meg a szívemcsücske. De mint annyi mindenre e témában, talán a szubjektív a jó szó rá.
A 3. hozzászólásod: nem hülyeség (Valaki álított ilyet?, de az tény, hogy a fehér színnel volt eddig a legtöbb problémám, úgyhogy hanyagolom is egyelőre.
A layered shader-rel kapcsoltban:
You can layer shaders when you want to use more than one material for an object. Layered shaders let you create the appearance of variations in the material qualities of the surface by combining two or more material nodes that each have their own qualities. Layered shaders render more slowly than other materials, so consider using Layered textures instead to achieve similar results
Még nem tudom használni, de piszkosul tetszik. Fel is lökök egy képet.[link]
Sajnos én csak aHDRI-t raktam alá, a többihez még nem sok közöm van.. A kaszni a layered shader. -
Lala75
csendes tag
Sziasztok!
Egy kicsit más téma!
ProE Wf2-ben dolgozok egy ideje. Most elhetároztam hogy megkeresem egy problémám megoldását: ha lépcsős metszetet készítek az elmetszett nézeten kellene lennie egy egyenes vonalnak jelölve azt, hogy ott lépcső van a metszetben. Ez még 2001-ben ment automatikusan, de itt nem találom a megoldást. Gondolom a drawing option setup-ban van valahol elrejtve a megoldás - de hol?
Valaki tudja a kulcsszót?
Esetleg egy leírás (magyar) a benne található nem kevés beállításról?
Üdv: Lala -
3DFan
aktív tag
Üdv Mindenki! Pdf állományokhoz ért valaki behatóbban? Van egy 600 megás Catia könyvem az említett formátumban de nem tudom megnyitni. ''Nem támogatott formátum'' a hibaüzenet. Tud valaki segíteni?
-
Imics13
tag
Hi,
Sorry de kipihentem ezévi fáradalmaimat kipihentem...
Ha nincs meg a modell, amiről készült a rajz akkor megnyitás után egy JEG előugró menü az aktuális nézeten és válaszd a 2d-vé konvertálást, ha ezt elvégezted akkor ismét JEG előugró menü a nézeten nézetbe rajzolás parancsot itt már azt csinálsz amit akarsz....
Üdv,www.solidedgest.wordpress.com
-
buci
tag
A 3.0-ás Proe 3D-s rajzkészítés funkcióját használta már valaki?
Nem találom, pedig tud ilyet ha minden igaz. -
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #1135 üzenetére
ne vicceljetek már velem.
Insert / Model Datum / Annotation
aztán lehet pakolászni, hasonlóképpen mint 2d-ben, annyi különbséggel, hogy mivel a betűk változatlanul 2d-sek, ezért egy sikot is meg kell adni mindig, hogy tudja, hova is tegye a note-okat───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
khm. a linkelt oldal első bekezdésében konkrétan leirja miről szól és mivel hozható létre... az hogy a wf 3-ban ez még tovább lett fejlesztve az más kérdés. de wf 2-ben azzal oldható meg amit irtam. én legalábbis azokkal csináltam, mivel mást nem találtam + az ott emlitett eljárás is az én általam emlitettel cseng egybe.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
buci
tag
Ok, tényleg ott van az utolsó mondatban.
De csak nem zsír annyira, mert amint felpakolok egy méretet, ismét hozzá kell adni egy annotációt, ismét sík kijelölés stb. Akkor inkáb méretezem a rajzot! Jó, nem kell rajz, de időben így hosszabnak tűnik. Bizom benne, hogy nem a gép és szék között van a hiba. -
buci
tag
Van egy kis bajom a 3.0 pdf kezelésével. A gond az, hogy ha Proe-ből nyomtatom, akkor jó a vonalstílus. Ha viszont Acrobat Readerből, akkor minden vonal egyforma vastag.
-
aneda
aktív tag
Lenne ismét egy kérdésem hozzátok, történetesen a nyomtató kezeléssel kapcsolatban.
A ProE WF1-ben be lehet állítani azt hogy a nyomatásban milyen színekkel dolgozzon?
Történetesen ha csinálok egy lemezalkatrész és kinyomtatom, megjeleníti a rajzlapon a lemez két eltérő oldalát, fekete ill. zöld vonallal, mint a modellben.
Az a para ezzel, hogy ha fénymásolni akarom a rajzot, a fénymásolaton nagyon halvány lesz a zöld vonal - alig látszik. A nyomtatón sajnos nem lehet beállítani azt hogy teljesen feketévé konvertálja a vonalakat, csak azt hogy legyen szürkeárnyalatos.
Valaki találkozott már ezzel a problémával?Az oroszok már a spájzban vannak!
-
szatyi
csendes tag
Ezt a pdf exportot én a WF1-nél úgy oldottam meg, hogy feltettem egy olyan virtuális nyomtatót, ami pdf-et csinál. Primopdf a neve, és ingyenes. Tökéletesen működik, ajánlom mindenkinek. Nyomtatáskor kiválasztja az emberfia nyomtatóként, aztán megadod a file nevét, amit csinálni akarsz és kész. Az elkészült pdf-et kinyomtatva nem mondod meg, hogy nem közvetlenül a proE-ből jött. Extraként minden windowsos programból képes leszel pdf-be nyomtatni.
-
G-Za
csendes tag
Sziasztok!
Tud valaki Catia-ban segíteni nekem az alábbi kép által illusztrált problémában?
[link]
A szitu röviden ( ):
Generative sheetmetal-ban készült a fenti ''rolled wall'' amire tettem egy ''flanged hole''-t, és ki szeretném osztani az ott látható méretek szerint poláris kiosztással. Ezt azonban valamiért nem engedi a program. (A négyzetes kiosztást sem mellesleg.)
Tényleg örülnék, ha valaki tudna segíteni.
[Szerkesztve]Az élet iskolája a legjobb! Csak a tandíj "q" magas.
-
Woump
csendes tag
Sziasztok!
Nem régota nyuzom a Pro-e wf2-t és lenne egy kis segítségre szükségem. Az első az az lenne hogy hogy kell benne fogaskereket, bordázott tengelyt, meg hasonlókat csinálni. A másod meg az hogy lehete benne olyanakat, vagy hasonlot csinálni mint az i-padok az inventorban, ha igen hogy?
[Szerkesztve] -
buci
tag
Ismét csak a 2.0-át tudnám mondani. Hátha az 1.0-ban is így kell.
A színeket a tolltábla (pentable) határozza meg. A config.pro-ban van egy pen_table_file opció. Ez határozza meg annak a fájlnak az elérési útját, ami a vonalvastagságokért és a színekért is felelős. Nekem ez így néz ki, ha egy jegyzettöbbel megnyitom:
pen 1 thickness .04 cm;color 0 0 0;
pen 2 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 3 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 4 thickness .015 cm;color 0 0 0;
pen 5 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 6 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 7 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 8 thickness .01 cm;color 0 0 0;
Ha a súgóban a fundamentals-nál beírod a Specifying a Default Pen Mapping Table
kifejezést, ott leírja melyik toll mit jelent.
A color 0,0,0 feketét jelent,így mindent feketében fog nyomtatni.
[Szerkesztve] -
buci
tag
Te okostojás, az eredeti pentable.pnt-ben is cm-ben van! Ezt nem én adtam meg így!
A fájlt egyébként is egy Unitis-es emberke küldte.
Ja és kimásolok neked egy részletet a súgóból is:
Example: table.pnt File
The following is a sample table.pnt file:
pen 1 color 0.0 0.0 0.7; highlite_color
pen 2 thickness .5 cm; letter_color
pen 5 pattern 1.0 0.1 0.5 .01 in; color 1.0 0.0 1.0; drawing_color
Erről ennyit. Nincs bocsánat! -
Jazz
veterán
Van ugye azAuto Cad 2007. Kijött már ennek a magyar változata?
free your mind
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- Steam kulcsok - 990/1500 HUF - Life is Strange/Road 96/Saints Row/Scorn/Warhammer- UTALÁS/REVOLUT
- Eladó aktív domain nevek, weboldal tartalommal együtt
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin stb.
- Steam, Windows, Origin kulcsok, előfizetések közvetlenül a kiadótól, a LEGJOBB ÁRON!