Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Üdv!
Nos, hogy érthető legyen az első néhány hozzászólás, megjegyzem, hogy a topic eredetileg csak a ProE-ról szólt.
Viszont, hogy nagyobb témát fogjon át, utólag átnevezem, így jöhet ide bármilyen gépészeti 3D tervezőrendszerrel kapcsolatos téma is.
Tehát: ProE(leginkább ezt szeretjük ), Inventor, Solidworks, Solid Edge, CATIA, stb...>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hát ja, kb. ilyen érdeklődésre számítottam.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pisti_zzZZ #3 üzenetére
Nem lógatom az orrom.
Ez egy alapvetően gépész tervezőrendszer. Azt tervezel vele, amit akarsz Ismerek olyat, aki házat tervez vele, bár arra a célra van sokkal jobb megoldás is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hát halott szegényem. Azért egy utsó UP-ot még megérdemel.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Hello!
Valóban nem nagyon néztem rá a topicra, nem volt nagy érdeklődés eddig.
Nos, tévedsz, van hazai irodalom, egy kb. 600 oldalas könyv van hozzá, a magyar forgalmazó terjeszti, de sajnos csak azoknak, akik elmennek oktatásra és vesznek szoftvert. Nekem sincs belőle, a régi ügyfeleknek nem adtak. Egyébként ott a súgó, szerintem egész használható.
Nézz szét ezen az oldalon, ha még nem láttad, hátha találsz valami hasznosat: Bővebben: link
Én az általános gépészeti részeit ismerem, felületekkel csak kevésbé kell foglalkoznom. Lemeztervezés, hegesztés az természetesen kell, abban otthon vagyok, analízis és mechanizmus készítés is megy, bár ezket a részeket ritkábban használom.
Én is Inventoron kezdtem a 3D CAD pályám, de az a ProE-hoz képest SEHOL sincs tudásban, így 3 éve áttértünk a ProE-ra. Azért követem a többi rendszer fejlődését is. Egyedül a beépített elemtárat találtam valamire valónak a 10-es Inventorban, ki is próbáltam, két alkatrészt generáltam le vele, mindkettő hibás volt valamely méretében a katalógusbeli méretekhez képest...Szóval ez a rész a Solid Edge-ben sokkal jobb, de ez nem ide tartozik, mi itt ugye a ProE-t szeretjük..
Egyébként minden tiszteletem, a ProE magánúton nehezen tanulható, én is sokat szívtam és szívok is vele, mire idáig jutottam.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Teljesen igazad van, mikor nyitottam,még nem voltam mod. Át is nevezem a topicot és átfogóbb lesz ezáltal.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szóval megvan a könyv, akkor miért mondod, hogy nincs magyar nyelvű anyag hozzá? Amikor én kezdtem, még ennyi sem volt. No, mindegy.
Inventor szerintem nem ér semmit, ha az Autodesk nem tudná felhasználni a már meglévő ügyfeleit, amit az AutoCAD-del szerzett(mi is csak ezért vettük meg, de az 5.3-as után kivágtuk a francba), a kutya sem venné meg. Mindemellett a legolcsóbb is a piacon.
Elemtáram nincs(meg ha lenne, sem illene a PH!-n warezolni vele, Alapelvek ugyebár...), a főbb dolgoknak(csavarok, szelvények, stb) csináltam én családtáblázott modellt. Ritkán hiányzik az elemtár, ill. a mérnöki kézikönyv, leginkább akkor, ha fogaskerekek, csapágyak, rugók vagy más, nem korrektül elem modellezhető beépítése kell.
Ha jól tudom, a Mechsoft-nak van ProE alatt használható elemtára, de horror áron akarták csak adni a szoftverhez, így a cég nem vette meg.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Présszerszámot még csak egyszer próbáltam, egy kopoltyút csináltam próbakképp egy lemezre, de a munkámban nekem nem volt rá még igazán szükségem. Egyébként a kérdésedre válaszolva: ha a szokásos ProE logika érvényesül, akkor bizony nyomogatnod kell a Preview gombot, de: fura a problémád, mert nekem még nem fordult elő olyan, hogy bármilyen alkatrész beillesztésekor ne mutatta volna az előnézetet magától, feltéve, hogy a kényszerezés helyes. Én a Prewiew gombot nem is szoktam külön használni.
Menet bekapcsolása nem lehetséges, mármint az nem, hogy egy menetes furat felületén látszódjon a menet. Az Inventor, meg a többi ''üveggyöngy'' program is csak egy textúrát tesz oda, valójában azok sem metszik ki a menet profilját(így is akkora grafikus igényük van ezeknek a programoknak, hogy kár ilyen felesleges feature-ökkel terhelni még szegény VGA-t). Meneteket a ProE csak drótvázas megjelenítés esetén mutatja a geometria színétől eltérő vonallal.
CATIA-t nem csak a Volvo használja, több német autóipari cég is, ha jól tudom. Nagyon durva program lehet, sokat én sem tudok róla.
Hát igen, amíg én is csak az Inventor-t ismertem, addig nekem is az volt az ász. Mióta a ProE-t és nagyobb vonalakban a kategóriájába eső többi tendszert is megismertem, azóta úgy vélem, a ProE a legnagyobb tudású program, egyedül a Solidworks az, ami már majdnem megközelíti. Solid Edge is nagyon jó, nálunk is voltak bemutatón, de egyből elvetettük, ők meg annak köszönhetik a magyarországi eladásaikat, hogy a legtöbb egyetemen ezt és az Inentort oktatják elsődlegesen és majdani szakemberek ezt veszik meg leendő munkahelyükön.
Olyat meg nem fogsz találni, amiben minden benne van az alapszoftverben, de talán a ProE-hoz van a legkevesebb kiegészítő modul és a moduljaik igencsak komplexek.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Itthon laptopom van, szigorúan nem ProE-zok rajta. Nálam még elkülönül a meló és az otthon.
Munkahelyen Acer Al1912-es van, teljesen alap, fapados monitor, de erre tökéletesen megfelel. Sokkal jobb, mint a korábbi Iiyama CRT-m. Igaz, egy jobb VGA is kellene mögé...
Én ilyen fotorealisztikus, meg mindenféle árnyalt csillogó-villogó színekkel, hatásokkal nem foglalkoztam. Ilyesmire egyébként nem biztos, hogy a ProE a legjobb. A ProE eredetileg Unix alá lett fejlesztve, ez látszik is a megjelenésén, eléggé fapados, egyszerű a kinézete, semmi csicsa, mint az ''üveggyöngy'' többi rendszernél. Látvány-dolgokra lehet, hogy a PTC ProDesktop nevű alkalmazása jobb, úgy tudom, bútortervezők is használják. Meg aztán ilyesmire a 3DsMax, meg hasonló programok jobbak, de ez már nem asztalom, nem okoskodom bele.
Külön tetszik a Solid Edge honlapján látható ''Windows ereje'' felirat.
Jól gondolod, a forgalmazók által kínált oktatás miatt nincs hozzá sok irodalom.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem nincs nagy elvárás. Én nem játszom a benti gépen, így fogalmam sincs, mennyi a válaszideje szegény monitornak.
Jól van,na, csak legtöbbször azzal támadják a ProE-t, hogy a a csilli-villi dolgok hiányát emlegetik, meg a kezelőfelület egyszerűségét szidják(bár a WF sorozat kezelőfelülete már sokkal barátságosabb, mint a korábbi verziók oldalmenüs rendszere, kár, hogy ez a stabilitás rovására ment).
Vonalvastagság? Nem lehet ilyet állítani, ezt szerintem AutoCAD-nél sem lehetett(mi legalábbis nem használtuk és nem is hiányoltuk), mert semmi értelme. Gondolj bele, erre való a színekhez rendelt vonalvastagság.A magam részéről el sem bírnám képzelni, hogy látható legyen képernyőn is.
Rajzkörnyezet: igen, a legtöbb 3D-s rendszer itt bukik el. A ProE is itt a leggyengébb. Egyrészt sokkal jobban ''zabálja'' a gépet, mint a modell környezet. Másrészt, ez elhanyagolt terület a fejlesztőknél és nem is lesz jobb. Ez azért van, mert a nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban(az Államokban különösen) már egyre ritkábban használják a műhelyrajzokat, helyettük maguk a modellek vannak méretezve (nálunk csak mostanában kezdik hangsúlyozni a marketingesek, hogy a 3D-s modell méretezése milyen jó is), a megmunkálógépeket is a tervezőrendszerek vezérlik, az archiválás,adattovábbítás elektronikus, felesleges tehát a papír alapú dokumentálás.
Lépcsős metszet: ez valóban el van bonyolítva a többi rendszerhez képest. Leírni most lusta vagyok, sorry...
Nekem semmi bajom a config fájl-lal, ízlés kérdése...>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Akkor elnézést, én soha nem használtam ezt az AutoCAD opciót, ki is kapcsoltam rögtön az install után.
Hát igen, a papír alapú dokumnetáció és a 2D tervezés felett kezd eljárni az idő. Legalábbis a gépészetben. Ennek szerintem nem feltétlenül kell örülni.
Rendben, majd leírom,de hosszú,ezt a részt tényleg elkúrták a programozók. Más rendszerekben sokkal egyszerűbb, bár megjegyzem, a Wildfire 2 már fényévekkel kezelhetőbb, mint a korábbi verziók, beleértve a Wildfire 1-et is. Többek közt a nézetek, metszetek kezelését is átszabták.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #28 üzenetére
Hát, én ugyan nem vagyok építész, de úgy hallottam fél füllel, hogy az Autodesk és esetleg a Graphisoft cég szoftvere(i)nél nincs jobb építészeti célokra. Bocs, ha hülyeséget mondtam.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Melyik verziót használod?
Csak mert szerintem a Wildfire 2 rajzkörnyezete már egészen szalonképes és egyáltalán nem bonyolult, egy ablakban megoldható a nézetek kezelése.
Verzió lekérését a kolléga mondta. Ott kiírja a fő verziót is(pl.: Wildfire 2.0) és az alverziót is( pl.: WF2 esetén Mxx sorozatot használnak). Erről jut eszembe, ti melyiket használjátok?>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Fogalmam sincs, szerintem semmi ,nézd meg a mértékegységrendszereket és más beállításokat a sablonon belül. Én a cégnél saját sablont csináltam, mind a modellezésre, mind a rajzlapformátumra(céges darabjegyzék, tételszámozás, szövegmező, stb...) A Default mértékegységek is állíthatók.
A config.pro-ba be kell írni:
pro_unit_length UNIT_MM
pro_unit_mass UNIT_Tonne
Ezen kívül a mértékegységrendszert célszerű a alapból, a sablon modellezési fileokban a mmNs-re állítani, így a rendszer alapból, a modellezéskor ezt veszi alapból. Ebben a mértékegység-rendszerben a tömeg tonnában, az erők N-ban, a hosszméretek pedig mm-ben, az idő pedig másodpercben van mérve. Mindenképp ezt ajánlatos használni, mert a rendszer az esetleges statikai számításoknál, elemzéseknél így fog helyes eredményt adni, ha a tömeget kilogrammra állítjuk, akkor az erőt nem N-nak fogja venni és borul minden. Na, de minden titkomat nem adom ki...
Nem olyan bonyolult... csak először.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
F000? Jujj! Az a legelső, még majdnem béta Wildfire 2, ezt küldte szét az PTC a meglévő partnereknek, rengeteg bug van benne, nagyon ajánlatos lecserélni valamelyik M-es sorozatúra. Ajánlom az M090-est(én ilyet használok), vagy a legújabb M120-ast. Ha van szoftverkövetésetek, ezek ingyenesen letölthetők a PTC oldaláról.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem is merem, elvileg ennek egy butíott verziója van alapból a Solidworks-be és Solid Edge-be integrálva, nemde? Még mintha az Inventorba is Cosmos lenne. A teljes verzió meg már külön modul mindhez. Na, ezzel most okosat mondtam...
Egy darabig a PTC is licenszelte, de a Wildfire sorozat már saját analízis-részt kapott(természetesen külön modulban van ).>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hát igen, te Wildfire 1-et használsz. Ott még csak számokból állt az birner-kód.
Vidd csak haza a beállításokat, a config.pro nélkül nagyon fapados a ProE, a search.pro, metric.dtl is hasznos file-ok.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Solid Edge-et konkrétan munkában nem használtam, csak a forgalmazó bemutatóján láttam, meg magánszinten próbálgattam. Nekem személy szerint nem tetszett, igazán megindokolni nem tudom, miért. Pont azért foglalkoztam még vele, mert az egyik legjobb oktatórésze van, akárcsak az Inventornak.
Éppezért nem tudok segíteni a mélyebb összehasonlításban.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Konkrétan mi érdekel? Mert a teríték-készítés általánosan véve alapfeladat ezeknek a rendszereknek, a ProE-ban is nagyon jó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Dobokat is tervezünk ProE-val, nem volt még gondom a hengerpalástok kiterítésében. Félkúp alakú burkolat-elemek kiterítése is gond nélkül ment.
Furcsállnám, ha a Solid Edge nem tudna ilyen alap dolgokat megcsinálni,bár lehet rosszul értem a problémát.
Performált lemezt milyen technikával modellezel? Mi az a ''dimp''?>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
No, annyit szidod, hogy megnézem majd ezt a présszerszám dolgot. Annyira nem lehet rossz.
Ugye mondtam, hogy jó az a súgó.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Erre egyből tudok válaszolni. Nem automatikus, kiválaszthatod, hogy milyen sarokelengedést(ez a hivatalos neve ) akarsz tenni. Négyféle van, leginkább azt a fajtát szoktam használni én is, ami a te képeiden látszik.
A ''Plate'' feliratot milyen megoldással csináltad rá? Kipróbálom azért ezt is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Na tessék, csak Buci kolléga miatt?
Szöveget nem vágtam lemezbe ProE-val, de megpróbálom ezt is. Majd teszek fel képeket, ha jutottam valamire a problémáiddal.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Itt a válasz a problémáidra. ProE-ban gond nélkül megcsináltam mindkettőt. Remélem, ilyenre gondoltál.
Bővebben: link
Bővebben: link>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Természetesen itt is kényszerek tartják össze az összeállítást, de a modellt és nem a rajzot. Gondolom, te is így gondoltad.
A többi kérdésedre: ezek annyira egyedi dolgok, hogy így azonnal nem tudok rá válaszolni. Tegyél fel képet a problémákról, ha lehet és akkor meglátjuk.
Annyit azért elmondanék, hogy a hegesztési része(Welding) szerintem nagyon jó a ProE-nak, aki ismeri a hegesztéseket, az tudja is, mit miért kérdez, bevallom, én nem mindig. Csomóféle varrat-típust ismer, elektródákat adhatsz meg neki, gyökölést, minden kutyafülét,amit kell.
Létezik csőtervező része a programnak(Piping), nem esküszöm meg rá, de az is lehet, hogy az alapprogramban benne van. Én még nem használtam, nem ilyen területen mozgok.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Megint a fapados külső...
Nekem jobban bejön, mint a fél képernyőt elfoglaló ikon-hegyek. A Solid Edge-nél mindenképp többet tud, mint már mondtam, szerintem a Solidworks az egyetlen, ami -- a saját kategóriájában persze -- megközelíti a tudását, de: sem a makrózhatóság, sem az automatizálási lehetőségek nem olyan jók, mint a ProE-ban, szerintem rajzkörnezete és vázlatkészítő része is bénább, cserébe van beépített elemtár és egy-két ötletes megoldás is akad.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Túl drága???
Amikor mi vettük a ProE-t, nem volt lényeges különbség a SE és a ProE ára között. Legalábbis egy cégnek az nem különbség(pár 10 ezer HUF)
Egyébként az Inventor lemezkezelő részét nem nehéz überelni.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A ProE kis trükközés után egy gombnyomásra ''vegytiszta'' DXF-et tud csinálni. Én is használom, nálunk is van lézervágó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ja, ti ilyen finom dolgokat csináltok. Mi nem, de nem is daru-alkatrészeket. Nálunk nem kell így finomkodni a lézerrel, bár bérmunkában már lehet, hogy csináltunk ilyet is, de én nem foglalkoztam vele, erre vannak a technológusok...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Első vonal eleje? Miket nem tudsz kérdezni.
Uygebár az alkatrész zárt kontúr, nincs eleje és vége. Az, hogy a lézer hol áll neki vágni, azt már a technológus határozza meg, tekintve, hogy a ProE-ból és AutoCAD-ből kikerült DXF-eket is fel kell dolgozni a lézerhez adott szoftverrel, ami emészthetővé teszi a gép számára.
Ja, amit te felvezetésnek hívtál a korábban, azt mi bekezdésnek hívjuk és minden alkatrésznél használjuk, soha nincs olyan, hogy pont a kontúron kezdi el vágni a gép az alkatrészt. Legfeljebb közös vágásnál, de ezt ritkán használjuk.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Mint már írtam korábban, Solid Edge-t munkában sosem hazsnáltam, csak magánúton próbálkoztam vele egy rövid ideig. Engem nem győzött meg a ProE-val szemben.
ProE-s kérdésekre tudok jó esetben válaszolni, abban vagyok benne.
Egyébként aki írta, hogy drága: szept 30-ig 800+ÁFA áron lehet venni ProE Basic-et. Ez nagyon jó ár érte.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nálunk is az AutoCAD még az uralkodó tervezőszoftver és mi is rengeteg 2D-s rajzot használunk még. Viszont én csak ProE-val dolgozom és semmiféle probléma nincs a rajzkészítéssel, ennél egyszerűbb nem is lehetne.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Na,ezt azért ne mondd, hogy mi hol van, az beállítás kérdése, ezért nem szoktam én soha tanácsot adni, hogy melyik ikon hol van. ProE-ból is többféle alapbeállítás létezik, nem egységes a frissen telepített rendszerek kinézete. Nálam pl.: alapból sincs külön ikonja a kiosztásnak és nem is hiányzik, jobb egérből el lehet érni.
Én rühellem az ikonokkal teletömött képernyőt, kifejezetten tetszik a Proe viszonylag ''ikonszegény'' környezete, bár a Windows hatásának ''hála'', kezdik elrontani szegényt.
A ProE-t eredetileg Unixra fejlesztették, most is jobban érzi magát Linux-on futtatva, tudtommal ez az egyetlen ilyen kaliberű szoftver, aminek gyárilag van Linux-os változata>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Húha!
Na, akkor. Ha rossz napod volt, máshol tombold ki magad. Ezt mint moderátor mondtam.
Viszont:
Ha végiggondolnád, azért írtam, hogy ne mondj ilyet, mert nem biztos, hogy ugyanolyan a kinézete nála a szoftvernek, mint nálad, vagy nálam, így feleslegesen keresné az adott helyen és esetleg kedvét szegné a dolog, mert azt hihetné, hogy valami nincs rendesen beállítva nála.
Nem kioktatni akartalak és azért írtam le, hogy én hogy szoktam, hogy legyen egy alternatív megoldás neki, ugyanis a jobb gombbal elérhető helyi menük egységesek, így biztosan megtalálja ott a parancsot, emellett könnyebben el is érhetők, mint az ikon(óóó,bocsánat, ez megint személyes vélemény, a világért sem kell figyelembe venni).
Mit ígértem neked, ami ennyire böki a csőröd, elnézést, ha elfeledtem esendő fejemmel, ha tehetem, menten teljesítem.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Na, akkor peace. Tudom, hogy csak segíteni akartál, ahogy én is.
Lépcsős metszetet még ma leírom, valóban elfeledtem, viszont fejből nem vágom pontosan a lépéseket, itthon meg nincs ProE-m.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
buci kolléga jól mondta, először kell az építőelem, majd indítani a tükrözést/forgatást. Igazából attól függ, hogy mi a szándékot az adott építőelemmel később, én néha szoktam vázlatszinten tükrözni(pl.: egy-egy kivágást), bár sokkal gyakrabban modell szinten. Igaz, a tükrözést magát is ritkán használom, vannak bugjai a feature-nek a ProE-ban, így összeállítás szinten soha nem használom, alkatrész-szinten inkább, de ott is ritkán.
Lépcsős metszet: View Managerben/Xsec fülön új metszetet kezdesz készíteni, majd az Offset pontot választod és a helyzettől függően a Both side/One side opciók közül egyiket. Ezután vázolnod kell a ''lépcsőt'', tehát lényegében itt adod meg az eltolást. Ezt egy olyan síkra vázold, ami merőleges a kívánt metszet síkjára. Innentől pofon egyszerű, ha kész a vázlat, leokézol mindent, megnézed, megfelel-e az eredmény, majd irány a rajzkörnyezet. Remélem, érthető voltam.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
ProE-ban is lehet vázlatszinten tükrözni(kiosztani viszont nem), igazából ízlés kérdése, hogy ki melyiket használja. Nekünk azt mondták anno, hogy a minél egyszerűbb vázlatokra törekedjünk és inkább már testmodellként faragjuk az anyagot. Pl.: letöréseket, lekerekítéseket, furatokat is rá lehet tenni egy alkatrészre vázlatszinten, de nem ezt szokták ajánlani.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A single side/both side értelme az, mint minden más esetben. Ha pl.: arra a síkra szimmetrikus a modell, amire vázolod a lépcsőt, akkor az alkatrész el lesz metszve, vagy nem lesz elmetszve láthatóan a metszősík mentén. Tehát akkor oda is tesz sraffozást, ha single side-ot választod, míg both side-nál átszabja a metszet az egész modellt. Na, ez elég értehtelen lett, de korán reggel nem bírom jobban leírni. Egyébként gyakorlati hasznát még én sem láttam.
Többi kérdésedet megnézem ma, hirtelen nem értem, mit csináltál másképp.
3D metszetet még nem hazsnáltam, azt is kipróbálom ma.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Visszaélve ''hatalmammal'', kigyomláltam a szemetet és javítottam. Az volt a linkelésed hibája, hogy a végén is sima [L]-t írtál, pedig [/L] kellett volna.
A rajzról is tegyél fel egy képet, így elsőre ez nem néz ki rosszul.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A merőleges sík vonalát nem is fogja betenni. Nem olyan rossz ez így, de kár, hogy levetted a nyilakat, kíváncsi lennék, miért nem állnak jól.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Vázlatszinten kell. ellenben már megkévő építőelemnél jó neki egy sík, vagy bármilyen sík felület.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Steam, Windows, Origin kulcsok, előfizetések közvetlenül a kiadótól, a LEGJOBB ÁRON!
- Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Canva Pro előfizetés - 1 éves