- Gran Turismo
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- PlayStation 5
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- World of Tanks - MMO
Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
Nemtán valaki aki style-lal foglalkozik?
Mert ha az első tutorial a súgóban ok, akkor kérdeznék:
Van az félbe vágott hengerpalást, aminek a sarka ki van hajtva.
A kihajtésig eljutottam, de azt írja, hogy a végén összeolvaszható a két quilt.
Exiting the Style feature allows you to merge the two surfaces into one quilt.
Na ezt nem találom.
A kérdésedre sajnos nem tudom a választ. De így kicsit elméleti szinten az nem müxik, hogy befejezve a style-t simán tükrözöd, majd merge? -
buci
tag
Jó kis modell. Én nem látok rajta törést a tükrözés miatt.Gondolom boundary blend-el készültek a fő felületek.Némi magyarázatot- csak úgy nagy vonalakban - fűzz már hozzá légyszíves.Most már csak az érdekelne, hogy ha pl. külön elemekből szeretnék egy autót
megépíteni, akkor először meg kell-e csinálni egyben?
De gondolom igen, mert csak úgy lesznek jók az átmenetek.
Hát jó lenne már darabokra szedni egy komplett kasznit, ami így készült.
Ehhez kevés lesz a súgós tutorial anyag. -
m1c1mack0
csendes tag
tudtam hogy proe a legjobb a 3d s tervezesre ,de azt is hogy az egyik leg bonyolultabb
es arra meg nem vagyok ra kenyszeritve hogy azt hasznaljam, magamat meg nem eroszakoltam ra hogy csak kedveteles bol megtanuljak proe ezeni.Viszont auto cad ben hianyoltam hogy ha meg rajzolok egy rajzot nem tudok belole egy 3ds model-t is csinalni ami szemleltetesre sokkal jobb.
en meg uj vagyok a muszaki rajzolas vilagaban es bizon egy 2d s alkatreszrajzot neha eleg sok percig kell bamulnaom mig el is tudom kepzelni 3d ben(van amikor ez nem is sikerul )
ezert is tetszene jobban a 3d -
buci
tag
Engem is ez car dizájn izgat.
Dobnál egy pontos blueprint oldalt, mert annyi mindent
felhoz a kereső, hogy nem találom a lényeget.
Egyébként én is találtam egy jó lapot, ami tele van király WF2 tutoriálokkal:
[link]
És minő szerencse egy 12 leckéből álló STYLE tutoriál gyűjtemény is van rajta.
De vannak mechanizmusok ill. alapvetőbb dolgok is.
Minden példákkal demonstrálva, mi több még pédafájlok is letölthetők!
Most rágom magam át a 4. style leckén, de eddig csak valami olyasmit
vettem le ebből a tükrözéses gondból, hogy a planar görbéknek kell lenniük
a felületet határoló görbéknek és persze a tangency-t normalra kell állítani.
Sztem -ha még nem ismered az oldalt -nézz bele a cuccosba, hátha rájössz valamire.
De mindenkinek csak ajánlani tudom a cuccost , mert kb 1500 oldalnyi A4-es lapnak
megfelelő anyagot szedtem le. -
buci
tag
-
buci
tag
Kösz, magam is csodálkozom, hogy ennyi mindent összelapátoltam.
De ami renderelést illeti, miért kell más célszoftver?
Igaz, hogy még csak most kezdtem el nézegetni, de amit a Proe tud
teljesen lenyűgöz.
Azért azok a borotvás renderek ott vannak a szeren.
Viszont most megyek leszedem a Blendert is -
buci
tag
Gratula a renderhez.
Szerintem lesz majd egy pár kérdésem irányodba a témával kapcsoaltban.
Mondjuk nekem ez a minőség már megfelel, sőt mondhatom, hogy nagyon tetszik.
Én a WF 2.0-ban el tudom helyezni a fényeket 3D-ben,de még nagyon az elején járok.
Ami viszont zavart, hogy ha a Photolux-ot választom renderelésnél akkor totál megváltoznak a fényviszonyok. Tiszta fehér minden, pedig már csak a default lámpákat hagytam meg. De majd leírom konkrétan példával illusztrálva a bajom. -
buci
tag
Hát lehet, hogy jobb lenne. Most még nem tudom, megítélni.
Meg most olyasmire bukkantam, ami ismét az ISDX irányába fordította a
figyelmem.. Nézzetek be ide:
[link]
A 3 linkről, amit a kedves veterán belinkelt, többek között ilyen modelleket lehet
letölteni:[link]
Nincs befejezve, de jó a fénytörés tükrözésnél.
De vannak más egészen extrém formák is.
A hozzájuk fűzött magyarázat már soványabb, de a semminél azért több. -
buci
tag
Haller,
hA jól értem amit akarsz akkor ezt kell csinálni:
Amikor pl. 2 találkozásához hozzá akarod rakni a 3. görbe végpontját, ott ugye alapból kialakít egy kapcsolatot. Általában x-et tesz. Na ott kell az x-re egy jobb egér(lehet hogy hosszú jobb egér) és a helyi menűből show sel bin. És a felugró listából ki tudod választani, hogy melyik görbéhez akarsz kapcsolatot.
Azt hogy milyen kapcsolatot, meg a curve edit-ben megadod a a tangency re egy jobb klikkel. De sztem ez eddig sem volt gond. -
Parson
addikt
no, örülök hogy visszatértél szatyi, mert gondoltam, hogy nem lesz ilyen egyszerű ez a másodrendbeli folytonosság-kérdés, és komolyabban kell beszélni róla...
nos akkor megpróbálom még egyszer kifejteni az álláspontom a másodrendű folytonossággal kapcsolatban:
nos mint látjuk, elsőrendű célunk, maga a másodrendű folytonosság, ezt szeretnénk elérni, mellékesen ugy, hogy szimmmetrikus legyen a felületünk egy sikra.
alapvetően az elsőrendű folytonosság kritériuma, B-spline-ok esetében:
A meredekség nem változhat hirtelen, vagyis ha - leegyszerűsitve a problémánkat 2D-re - a görbék csatlakozási pontjában az érintők párhuzamosak, akkor ez ok.
A másodrendő folytonosság kritériuma: a B-spline görbék görbületében nincs hirtelen változás, ugrás, vagyis két görbe, ami csatlakozik és a csatlakozási ponton átmenő tengelyre szimmetrikusak, akkor azok másodrendben folytonosak. Lássuk be, hogy ez alapján egy sikba merőlegesen befutott B-spline másodrendben folytonos lesz a tükörképével.
Való igaz, előbbi felszólalásomban az érintők hosszáról szóló közérthetőbb mondatom szélsőséges esetre - tükrözött felületekre vonatkozott, de hogy lássuk, miről is van szó a gyakorlatban, próbáljuk ki a Pro/E -ban, hogyan müködik ez. ha ez a problémánk 3D-ben, nézzük meg mit csinál 2D-ben...
1. style-on belül rajzoljunk két B-spline görbét egy sikra, és csatlakoztassuk az egyik végpontját a másik végpontjára.
2. a végpontokra klikkelve külön külön az érintőket állitsuk át vmi olyan helyzetbe, hogy ilyetén módon görbék legyenek.
Az alá-főlé rendeltségi viszonyból kifolyólag csak a csatlakoztatott görbén tudjuk a következőket állitani (3, 4):
3.a csatlakoztatott görbe érintőjére jobb klikket nyomva az legyen tangent
ekkor a két érintő külön külön állitható hossza NEM befolyásolja a másik görbe lefutását, vagyis, a görbületi VISZONYOK változtathatóak a két görbe között... nincs másodrendő folytonosság, általános helyzetben, csak és kizárólag akkor, ha nincs ugrás a 'görbületben', ami ideális helyzetben, lokális tükrözéssel elérhető.
4. a csatlakoztatott görbe érintőjére jobb klikket nyomva az legyen curvature
ekkor a a két érintő külön külön állitható hossza befolyásolja a másik görbe lefutását, az alá-fölé rendeltségi viszonynak megfelőlen ( ! ), vagyis, a görbületi viszonyok minimálisan ( ! ) változtathatóak a két görbe között... (értelemszerűen, ideális esetben, tükrözésnél nincs jelen ez a minimális változtathatóság sem)
ilyeténképpen a másodrendű folytonosság eredményként érhető el, nem pedig eszközként, nem kell 'tudnia' a görbének hogy merre fog folytatódni a görbülete.
Remélem, válaszom kielégitő volt───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
a Pro/MECHANICA-val kapcsolatban pedig az a problémám, hogy a modulba belép, és mindent tudok bennn használni, kivéve az analizist... telepitéskor a mechanica elérhetőségét meg is adtam, de ha mást is meg kell, akkor az érdekelne...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
És láss csodát... tényleg megcsinálja. Nem értem, sweep-pel miért nem, de ezzel megcsinálja. Igazából azzal rontottam el, hogy nem kerestem alternatív megoldást a problémára... mondjuk nem is volt égetően fontos. Mindenesetre köszi szépen szatyi!
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hali szatyi,
egyszerűen és nagyszerűen meg lehet ezt a problémát oldani. alapvetően úgy kell elképzelni, hogy minden egyes alkatrésznek és magának az összeállitásnak is lehet adni ''egyénileg regisztrált'' paramétereket és paraméterértékeket. ezeket a paraméterértékeket a későbbiek folyamán egy hivatkozással pedig meg lehet jeleniteni a rajztérben automatikus módon. viszont ahhoz, hogy ez a legjobban-lezsirozva működjön, érdemes két dolgot tenni.
1.1 ha tervezés előtti állapotról beszélünk, akkor template.prt és template.asm file-okat érdemes létrehozni, amik már alapból tartalmazzák ezeket a paramétereket (és esetleg más hasznos dolgokat, pl, alapsikok, esetleg koordinátarendszer, előre beállitott mértékegységrendszer... stb) , az érték oszlop viszont üresen vannak hagyva. igy egy-egy új alkatrész/összeállitás létrehozásánál ezeket a template file-okat behivva, és azokon dolgozva, ezeket az alaplépéseket ''megspórolhatjuk''. (lényegében ezek ugyanolyan fileok, mint a többi prt vagy asm, de ezeknek csak a tartalmát/beállitásait örökiti át a mi új alkatrészünkbe/összeállitásunkba.)
1.2 ha a tervezési szint már túllépett a kezdeti stádiumon, és már pl egy kész összeállitásunk van, tele alkatrészekkel, akkor sincs gáz.
egyszerűen annyi a dolgunk, hogy a főösszeállítást megnyitása után azt beparametrizáljuk (Tools/Parameters), de az értékoszlopot üresen hagyjuk.
ha ezt megtettük, akkor menjünk a modellfa feletti settings gombra és azt megnyomva a felugró menüben válasszuk ki a 'tree columns' opciót.
a felugró ablakban válasszuk ki a 'type' görditősávban a 'model params' opciót, és utána az alatta lévő oszlopból lőjjük át a 'displayed' ablakba azokat a paramétereket, amiket a megtervezett összeállitásunkban, minden alkatrésznél szeretnénk érvényesiteni, és értékeket hozzárendelni. (pl megnevezes, tomeg, anyag, stb.)
apply-jal fogadjuk el, és végül ok-val zárjuk be az ablakot, és ekkor megjelennek a modellfában - új oszlopokkal kiegészitve - maguk a paraméterek, melyeknek egyéni értékeit már csak az adott alkatrészek mellett egy amolyan táblázatos rendszerben csak ki kell töltenünk. - nem megfeledkezve a paraméter tipusok átállitásáról sem.
ilyetén módon a végén save-t nyomva minden alkatrészben létrehoztunk egy pár, ugyanolyan nevű, tipusú, és csak értékeikben különböző paramétereket. (pl. megnevezes - string - Csapágyház)
természetesen, ez a megoldás a template file-ok használatát is kilövi, amennyiben, csak erre használnánk a template-eket.
2.1 nos a paraméterek létrejöttek, ezeket kéne vhogy átörökiteni rajztérbe, hogy ne töltögessük őket időrabló módon...
rajzi formátumok létrehozásakor kell a táblázatok rublikáiba egy-egy ilyen hivatkozást belőni, amelyek 'áthuzzák' az adott modellből az adott parameter értékét. vagyis egy példa:
beirjuk egy mezőbe: '&megnevezes', ami egy hivatkozás.
ezt a rajzformátumot (pl a3.frm) egy új rajz (drw) létrehozásánál 'empty with format' opcióval való behivása után a hivatkozás életbe lép - amennyiben a rajzhoz olyan modell van kötve amiben van olyan parameter aminek a neve: 'megnevezes' - és behivja annak a paraméternek az értékét vagyis a rajzon már abban a rublikában ez lesz látható: Csapágyház.
így érthető módon, ha a rajzhoz az összeállítás van rendelve, akkor annak paraméterei fognak átöröklődni a rajzon lévő táblázatba.
2.2 az egyes alkatrészek paramétereit pedig a darabjegyzékbe kell átörökítenünk.
a darabjegyzék kitöltése legyen egy másik fejezet, amennyiben van igény rá...
...ilyen, és ehhez hasonló hivatkozásokkal mutathatjuk meg még automatikusan pl a rajz méretarányát, az aktuális dátumot, a tervezőt, annak a nevét aki ellenőrizte a rajzot, stb stb.
remélem sima ügy...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos félreértettem a problémát akkor. viszont akkor tisztázásképpen:
van egy főösszeállitásod, alösszelláitásaid benne és alkatrészek. ezek mindegyike tartalmazza ugyanazokat a paramétereket (ugyanolyan nevű paramétereket), de a paraméter értékeket te szeretnéd időnként frissiteni a főösszeállitás paraméter értékei alapján. példakéánt: mondjuk van egy ilyen paramétered a főösszeállitásban: 'tervezo - string - Kovács Józsi' és ebből te a paraméter értéket, vagyis a 'Kovács Józsit' szeretnéd átörökiteni az összes többi alkatrészre, mert mondjuk előtte 'Kis Béla' volt... ilyesmiről van szó?───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos én azt mondom, mindenre van megoldás...
de amit mondasz, az nem olyan egyszerű. ahogy belenézegettem, a mapkey ad egyfajta megoldást rá, de ahhoz, hogy az jól müködjön, bele kell mászni a mapkey 'programjába', és ott kellene átirni bizonyos sorokat / definiálni, mit honnan és hova másoljon (paraméterértékeket), és ráadásként mindezt úgy, hogy utólagosan ne / minimális mértékben kelljen belepiszkálni, vagyis totálisan / majdnem teljesen általános megoldást hozzunk ki belőle, megoldva ezzel azt hogy ne csak egy adott összeállitásnál müködjön... nos ezen elkezdtem gondolkozni, de nem értek ilyen szinten hozzá, bár nem nehéz összerakni, csak a 'jelszavakat' kell tudni hozzá.
viszont amig nem készül el ez igy, addig azt tudom ajánlani, hogy a modellfában jelöld ki az összes alkatrészt amiben szerepel ugyanazon paraméter és változik az értéke, és utána jobb klikk és edit parameters... és mivel mindegyikben szerepel ugyanaz, ezért mindegyiket szerkesztheted egyszerre, egy füst alatt...
ha netán más ötlet is van erre, ne hallgassa el senki, mert érdekes problémáról van szó...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Atlantis
veterán
Szerintem csak kézzel megy.
Azért nem tartom megvalósíthatónak az automatizálást, mert nem tudod előre kitalálni, milyen ID-t ad az alkatrészeknek, részösszeállításoknak amikor beépíted őket.
Azért ha valaki tud rá megoldást, az ne tartsa vissza.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
mystr
csendes tag
Van megoldás...
A ProEt több szinten lehet programozni. WebLink, JLink, Toolkit. A te problémádra már a WebLink is megoldást ad. Kis html szerkesztés és Java Script programozás és máris megy az öröklés tetszőleges felállásban, akkor amikor akarod.
Help és példák a telepítési könyvtár\weblink alatt.
ÜdvWildfire forever
-
Parson
addikt
szatyi, ez a lépcsős metszetes dolog elég fejtörős, bár szerintem programhiba okozza... nekem még sosem fordult ilyen elő...lehet hogy frissiteni kéne és az megoldaná.
a renderelt képed meg inkább egy művészeti kiállításra lenne jó, mint egy prezentációra. szerintem ott is vmi gixer lehet. wildfire 1 nem volt vmi tökély, de ezt mind tudjuk...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
BOM ballonokat értelemszerűen BOM (darabjegyzék) alapján teszi fel... amennyiben egy rajzon egyetlen összeállitásról készült nézetek vannak, ugy a ballonokat felrakja az adott összeállitásra (ha van darabjegyzék). Az összeállitáson belül definiált más reprezentációk ezt nem kéne hogy befolyásolják... mert az csak megjelenitésbeli különbséget jelent.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Atlantis
veterán
Az elsőt szerintem max az NC modulja tudja megcsinálni, ahhoz viszont én se értek, nálunk a külön NC programok használatosak.
A másodikra nincs elegáns megoldás(cáfoljatok rám, ha mégis). Én úgy oldottam meg, hogy írtam egy-két makrót, amivel egy gombnyomásra kicseréli a rajzlapot a ''rajz alatt'' és mivel a sablon úgy van beállítva, ezzel frissül a dátum is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Parson
addikt
szia szatyi,
mi sem találtunk rá jobb megoldást mint hogy a modellfában magát a solid feature-t hide-olod le. ezzel a geometria még nem tűnik el, csak a hozzárendelt tengelyvonal, középvonal, stb 'datum feature' lesz láthatatlan.
ha van rá jobb megoldás esetleg, az engem is érdekelne...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Szia szatyi,
bocs, hogy csak most irok, de leteszteltem a dolgot, nehogy hülyeség legyen a vége. Szóval ez a dolog nem nagyon változott a Pro/E-ban a verziók között. Alapvetően úgyanúgy kell müködjön mint azelőtt - Show / Erase -es és Create -es méretek esetén is:
1. Meglévő méreten a méretszámra klikk.
2. Méretszámot / méretvonalat megfog és picit elmozgat
3. Nyomvatartott bal gomb mellett jobb klikk és voila - méretnyilak poziciót váltanak.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
No akkor merüljünk bele egy picit jobban:
1. Amit én használok ebben az esetben, az Pro/E WF 4.0 M010
2. Szűz Pro/E-t használva, config.pro nélkül (értelemszerűen igy metric.dtl nélkül) ez úgyanúgy működik, mint ahogy leirtam.
3. Ez az opció - ha van ilyen - biztosravehetően a metric.dtl-ben kell, hogy legyen - itt erre vonatkozó opciót nem találtam (egyelőre).
4. Megnéztem a PTC Knowledge Base-ben, - csak egy idevonatkozó bejegyzés van - és ott azt irják, a C010-es (PreProduction 2) alverzióra ezt az A300-as alverzióban hibásan müködő részt kijavitották - Ergo volt ilyen hiba! Én azt mondom, első körben nézd meg a Help / About Pro/ENGINEER fül alatt, hányas Datecode-ot használsz, lehet ez máris közelebb visz vmivel a megoldáshoz. Ha nem, akkor továbbnézgelődünk.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────