Új hozzászólás Aktív témák
-
szatyi
csendes tag
Sziaszotk!
Szintén ProE-vel dolgozom, most az isdx résznek estem neki. A tutorialok alapján viszonlag érthető is a dolog, de mi van, ha szimmetrikus alkatészt akarok csinálni? Tudja valaki, hogy lehet másodrendben folytonos egy felület, ha csak a fele van megrajzolva? Mert úgy gondolom, ahhoz kellene neki a határoló görbék másodrendű folytonossága. Az ISDX-en belül meg tudomásom szerint nem lehet a középsíkhoz ilyet beállítani. -
szatyi
csendes tag
Az egy kicsit hülyén van fogalmazva. A lényege az, hogy kilépsz a style-ból, aztán nyomsz egy mezei merge surfaces-t.
A tükrözéssel meg az a baj, hogy abban az esetben csak G1 folytonosságot tudsz csinálni, ha beállítod, hogy a határgörbék tükröző síkon fekvő végpontjai a tükröző síkra merőlegesek legyenek. Ettől viszont még csúnya a fénytörés a tükrözősík közelében. A G2 folytonossághoz az kellene, hogy a határológörbék görbülete is folytonos legyen a tükröző felületen keresztül. Viszont az a hülye határológörbe nem tudja, hogy merre kéne görbülnie, ha a fele nincs megrajzolva -
szatyi
csendes tag
A G0 folytonosság csak azt jelenti, hogy a határológörbék folytonosak
A G1 esetén a görbék tangenciálisak (az első deriváltjuk folytonos)
A G2 esetén a görbék görbülete is folytonos függvény (második deriváltjuk folytonos)
A surface connections alatt ezt jelöli a szoftver szaggatott vonallal a felület szélén, egyszeres nyíllal illetve kettős nyíllal. Van róla tutorial is -
szatyi
csendes tag
Erről van szó:
Bővebben: link
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
szatyi
csendes tag
Igen, a témából nekem csak az van meg
A közepén lévő receficét kéne eltüntetni, oda kellene varázsolni egy dupla lila nyilat, de az nem megy, ha először csak a fele van megrajzolva. -
szatyi
csendes tag
Igen, ezt az okos embert én is láttam, de nem egészen értem, hogy mit akar. A csíkosítást az analysis-geometry-reflection csinálja, de rajzolás közben is egész jó visszajelzést kaphatsz a felület minőségéről, ha bekapcsolod a realime renderinget a view-display settings-model display menüben, a shade fülön, és kipipálod hozzá a hide environmentet. Ebben az esetben ha a modelled szinének elég nagy a fényvisszaverési értéke, szépen látot a fénytörést a felületen. A szerkesztővonalakat én sem tudom hogy lehet láthatatlanná tenni. de ha már testmodelled lett, simán hide-t nyomsz a style feature-re, az biztos eltünteti.
[Szerkesztve] -
szatyi
csendes tag
Na ma ráértem egy kicsit foglalkozni a style-lal. Naggyából rendben vannak a dolgok, csodákat lehetne vele művelni, ha rájönnénk erre a másodrendben folytonos tükrözéses trükkre.
Bővebben: link
Bővebben: link
M1c1mack0: azt szerintem nyugodtan el lehet feljteni, hacsak nem vagy mazochista. Javaslom a SolidEdge-t ha kevés az időd, és pár héten belül meg kell oldanod valamit, vagy a ProE-t, amivel meg gyakorlatilag mindent lehet, csak nagyon kell akarni, sokáig.
[Szerkesztve] -
szatyi
csendes tag
Ezzel én sem tudok mit kezdeni, pedig tuti valami nagyon egyszerű módszer van a szerkesztővonalak eltüntetésére. Ha lemásolod a felületeket, és az eredeti style flületet elrejted, persze eltűnnek, de ez csak egy macerás szükségmegoldás A G2 folytonosság ezek szerint továbbra sem megoldott téma.
Egyébként mindenféle autó három nézeti képét meg lehet találni a neten, blueprint-et kell keresni a google-ben. Ezeket meg be lehet tenni trace sketch-nek, amit szépen körbe lehet rajzolgatni:
Bővebben: link
Bővebben: link -
szatyi
csendes tag
Gratulálok a linkhez! Illetve köszönjük minden ingyenélő nevében. Az előzőek között is volt valahol egy három részes style könyv, most azt böngészem.
Blueprint oldal:
http://www.suurland.com/blueprints_archive.php
Itt azt is lehet látni, hogy mi a cél, t.i. vannak fent renderelt képek, amiről meg nem mondanám, hogy azok. Igaz az is, hogy blender-rel meg 3d studio-valé csinálták, mi meg itt gépészeti tervezőprogramokról beszélgetünk. -
szatyi
csendes tag
Szerintem szavazuk meg Bucinak az aranykoszorús netguberáló érdemrendet! Szerintem itt éli ki a benne lappangó gyűjtőszenvedélyt, hálistennek.
Én viszont időközben tettem egy kis kitérőt. Megnézegettem ezeket a 3d renderelő célszoftvereket. Az igaz, hogy nem gépészeti, de azért jól el lehet szórakozni velük. Ott van pl a Blender. Az egy ingyenes opesource szoftver, mindent tud amit a nagyok (3Dstudio, maya stb) Teljesen hihetetlen, 5 mega a telepítője! Felületi hálós subdivide modellezés, splie-ok, bezier görbék, -felületek, csontvázzal deformálható, mozgatható modellek, pálya menti kameramozgatás, mozgásciklus szervezés, többgépes renderelés, adatcsere a többi modellező felé, pl egyszerre dolgozhat ugyanazon a modellen maya és blender alatt egy-egy modellező stb. és ez mind profitmentesen.
Bővebben: link
És egy magyar design-grafikai oldal:
Bővebben: link -
szatyi
csendes tag
Szó se róla, sok mindent meg lehet csinálni a ProE rederelőjével is:
Bővebben: link
Ezt tavaly csináltam, rajta van a tavalyi poszteren is.
De kicsit kényelmetlen, hogy a fények meg a kamera nem 3d-ben helyezhetők el, hanem mindíg a képernyősík koordinátáiban kell gondolkodni, nekem a scene-t sem sikerült korrektül elmenteni, hogy legközelebb ugyanott folytassa, ahol abbahagytam. Animációt fogalmam sincs hogy lehetne renderelni, pedig egy ilyen műanyagszerszámnál látványos lenne stb. Egyszóval: fapados a ProE renderelője, de használható. Minimális munkával tökéletessé lehetne tenni, de szerintem az látszik rajta, ami a többi olyan kiegészítő modulon (pl style) amit más cégtől vettek: ProE-től eltérő logika. Valószínű, hogy a ProE szoftverfejlesztői nem látják át igazán a kódot, meg megvan a saját bajuk, ezért ezek a modulok sose fognak szervesen illeszkedni a ProE-ba. -
szatyi
csendes tag
Én is el tudom helyezni, de azt is el tudnám képzelni, hogy a lámpák és a kamera az összeállításban egy-egy alkatrészként lennének jelen. Mennyivel ésszerűbb lenne, nem?
-
szatyi
csendes tag
Hú de meglódult ez a fórum mióta nem jártam erre. Bucinak újabb csillagok az aranykoszorú mellé, a nissan300 modellért. Majd átbogarászom az ünnepek alatt, hátha okosodunk tőle egy kicsit. Parsonnak és kollégáinak viszont nincs igaza a tükrözéssel meg a másodrendű folytonossággal kapcsolatban. Ha egy függvény csak azt tudja, hogy az ő érintője merőleges a tükrözősíkra, akkor az első deriváltja még folytonos lesz, de a másodikban már lehet törés. Ettől még a tükrözött függvénye sem fogja tudni, hogy merre folytatódik az ő görbülete. Majd ha egy kicsit ráérek, keresek egy olyan függvényt, amivel szemléltetni lehet a helyzetet. De van másik kérdésem is. Ahol egy pontban három görbe találkozik, ott hogyan tudom megadni, hogy a kiválasztott görbe a másik kettő közül melyikkel legyen tangens, vagy görbületében folytonos? Nekem úgy tűnik, hogy a létrehozás sorrendje számít, és nem lehet választani.
-
szatyi
csendes tag
Parson Mechanica-s kérdésével kapcsolatban pedig a telepítéssel lehet gond. A ProE nem találja a mechanica egyenletmegoldóját. A setupban kell bütykörészni egy kicsit, de már nem emlékszem, hogy a mechanicanak kell megmondani, hogy hol a ProE vagy fordítva. Azt hiszem a második, mert sima ProE telepítésnél is van egy olyan kérdés, hogy milyen könyvtárban talál mechanica modult.
-
szatyi
csendes tag
Sziasztok!
ProE paraméterátadással kapcsolatban lenne kérdésem. Adott egy összeállítás, benne alkatrészek. Az alkatrészrajzokon szerepelnie kellene az összeállítás néhány paraméterének, úgy mint név, összeállítás rajzszáma stb. Megoldható-e, hogy az alkatrész automatikusan örökölje az összeállítás paramétereit, hogy ne kelljen minden rajzon kézzel kitölteni ezeket a mezőket? -
szatyi
csendes tag
Köszönjük a részletes összefolalást a magam és mások nevében is, biztosan hasznos lesz.
Az én problémám viszont a paraméter örökléssel kapcsolatos. Template-ket használok, a paramétereim megvannak a darabban a rajzon és az összeállításban is. A kérdésem csak az, hogy el lehet-e valahogy érni, valamilyen relációval, hogy a beépített alkatrész átvegye az összeállítás egy adott paraméterének az értékét. Olyasmire gondolok, hogy pl egy mapkey létrehozásával a közös paraméterek, amelyek az összeállításban már be vannak állítva, adott parancsra átöröklődjenek az alkatrészre, ahoz ez a paraméter szintén regisztrálva van más, csak értéket nem kapott még. Az alkatrészrajz meg majd átveszi az alkatrésztől a paramétert, ahogy szokta
A probléma még bonyolódhat azzal, hogy pl. egy alkatrész esetén, ami részösszeállításokban is szerepel, a főösszeállítástól szeretném átvetetni a paramétert. És csak akkor frissítse a paraméter értékeit, amikor én akarom. Sokat kérek?
Ez a model tree dolog magamtól nem jutott volna eszembe, egy nagyságrenddel egyszerűbb a téma, mint eddig, de még nem a tökéletes automatizált megoldás
[Szerkesztve] -
szatyi
csendes tag
Ez a jobb gombos egyszerre szerkesztés nekem már megfelelne. Wildfire 1-ben viszont nem jön föl a jobb gombos menüben az edit parameters. Wildfire 2-ben megvan. Sok bajom van, ugye?
-
szatyi
csendes tag
CATIA-hoz van valakinek abszolút kezdő tutorialja, vagy linkje? Kedvem lenne kicsit hozzáfogni, és úgy látom erről még nem nagyon volt szó itt.
-
szatyi
csendes tag
Bocs, hogy csak most válaszolok, rég jártam erre. A falra a rajzot én úgy csináltam, hogy kiprinteltem fájlba valami eszeveszett felbontásban postscriptben, aztán valami editorral átraktam jpeg-be.
Egyébként ez az téma a megvilágítások különbözőségéről engem is érdekelne, ha találtatok valami megfejtést, szóljatok. Azt mondják a WF3-ban fejlődés van ezen a területen, van szabványos anyagkönyvtár meg elmenthető környezet és beállítások, ennek nagyon ideje volt. Nem esett jól, hogy több órai vacakolásaim eredményét nem lehet menteni, másnap, vagy fagyás esetén kezdhetem újra. Ami viszont még mindíg hiányozni fog, az a fénkibocsátó anyag. Még mindíg nem lehet modellhez rendelni a fényforrást, így asztali lámpát vagy autóreflektort is kínkeservesen fogunk renderelni. Pedig mennyivel szebb lenne, ha a modellező részben azt mondhatnád, hogy ez a pont innentől legyen egy omni fénykibocsátó, vagy ez a kúp egy spot palástja. Aztán amikor beszereled egy összeállításba, a renderelőben egyből világítana is. Álmodjunk együtt...
[Szerkesztve] -
szatyi
csendes tag
Sziasztok!
Eltűntem egy kicsit, de most visszaolvasgattam. Render dologban én is úgy vagyok, hogy jobb volna célszoftverek nélkül megoldani amit lehet, a gépészeti rendszeren belül. Állítólag WF3-ban itt is javítottak valamit. A Catia weboldalán viszont lehet szépeket látni, az igaz. Meg talán a formatervező része is kézreállóbb, legalábbis amit az ilyen kitenyésztett videobemutatókból láttam az elég meggyőző volt. De mint mindannyian tudjuk, attól még, hogy a bemutatón három perc alatt X-winget rajzol a forgalmazó pilótástul, még az is lehet, hogy egy dugóhúzóhoz napokat fogsz görcsölni, mire kicselezed az összes beépített felhasználószívató feature-t. Majd ha kicsit ráérek, küldök egy olyan rendert, amiről azt mondta a forgalmazó, hogy ha direkt elő tudom állítani azt az állapotot, amit bugnak vélek, akkor az már feature Ingyen.
Most viszont egy bugról kérdeznék. Sokalkatrészes összeállításon volt egy lépcsős metszetem. Valamit módisítgattam az összeállításon, erre a rajz betöltésekor elszállt. Mindíg. Levettem a modellről a metszetet, betöltötte. Visszarajzoltam a metszetet, 3D-ben meg is mutatja, mikor fel akarom tenni a rajzra újra elszáll. Simán kilép az asztalra. Próbáltam egy-egy tizeddel odébb rakni a metsző sikokat, megváltoztatni a metszet kényszerezését, de nem jutok dűlőre. Mit lehet tenni? -
szatyi
csendes tag
Nyomtatási kép helyett ha nagyon kell, megteszi egy pdf nyomtató is. WF3 állítólag már tud ilyet, de nem nagyon dicsérik. Van viszont a PrimoPDF nevű ingyenes dolog, szerintem teljesen tökéletes. Nyomtatóként kell kiválasztani, aztán mikor megcsinálta a pdf-et, rögtön meg is mutatja az alapértelmezett pdf megnyitóval. Onnan meg lehet nyomtatni is, ha jó lett.
Lépcsős metszethez nincs valakinek ötlete?
Itt meg adom azt a renderelt képet, amiről nem tudom, hogy miért lett ilyen. Wildfire 1 és photolux csinálta úgy emlékszem.
http://www.kepfeltoltes.hu/060811/szerszam5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg -
szatyi
csendes tag
Nekem is volna egy kérdésem. Proe összeállítási rajzon van egy darabjegyzékem, egy összeállításom és annak két reprezentációja. A master-rep-re fel tudom tenni a balonokat, a többire viszont nem. Lehet valamit csinálni?
-
szatyi
csendes tag
Ezt a pdf exportot én a WF1-nél úgy oldottam meg, hogy feltettem egy olyan virtuális nyomtatót, ami pdf-et csinál. Primopdf a neve, és ingyenes. Tökéletesen működik, ajánlom mindenkinek. Nyomtatáskor kiválasztja az emberfia nyomtatóként, aztán megadod a file nevét, amit csinálni akarsz és kész. Az elkészült pdf-et kinyomtatva nem mondod meg, hogy nem közvetlenül a proE-ből jött. Extraként minden windowsos programból képes leszel pdf-be nyomtatni.
-
szatyi
csendes tag
Szisztok megint!
Két kérdéssel fordulnék a tisztelt gyülekezethez. Az egyik magánjellegű. Most rajzolom a konyhabútoromat, természetesen ProE val . Régebbről úgy rémlik, hogy van valami olyasmi funkció, hogy a lemezalkatrészeket megpróbálja optimálisan elosztani egy adottt méretű táblalemezen, hogy minél kevesebb legyen a vágás és a hulladék. Ez most nagyon jól jönne, mert nincs kedvem kockás papírból kivágott fecnikkel játszani ahhoz, hogy kitaláljam ennyi forgácslap az hány tábla.
A második meg régi hiányosságom pótlása lenne. A rajzsablonomon szerepel a dátum, viszont az egyszer, a rajz létrehozásakor felveszi az aktuális dátumot, aztán annyi. El lehet érni valahogy, hogy a nyomtatáskor a mai dátum jelenjen meg rajta? Vagy az utolsó mentés dátuma? -
szatyi
csendes tag
Sziasztok, rég jártam erre.
Most is kérdésem lenne. Csövezés középvonalait (sárga pontvonal) rajzról hogy lehet eltüntetni? Próbáltam külön layerre tenni a középvonalat, de csak a modelltérben lévő zöldet tudom külön rakni. Van aztán egy config opció pipe_solid_centerline -> no na ez meg nem tudom mit csinál, de nem azt ami nekem kell. Tudja valaki a megoldást? -
szatyi
csendes tag
Még egy dolog van, ami nem stimmel nélam ProE-ben. Hátha tudtok rá megoldást.
Furattáblát kellene csinálnom rajzra, de csak azokat a furatokat adja meg a táblán, amit közvetlenül ezen az alkatrészen csináltam. Ha másik alkatrészről jelöltem át, akkor azt már nem veszi fel a táblába. Bosszantó szokás, így semmi értelme nincs a dolognak. Vagy én csinálok valamit rosszul? -
szatyi
csendes tag
Sziasztok!
rég jártam erre, de megint lenne egy kérdésem ProE verzióváltás miatt.
WF1-ben a rajzkezelőben méretezéskor méretvonal felrakásakor jobb gombbal lehetett váltani, hogy merre álljon a méretvonalon a méretnyíl.
WF4-ben jobb gomb-almenü bogarászás-flip arrows van
Van valami lehetőség, mondjuk valami környezeti változó, amivel ezt a számomra lassító, bosszantó dolgot ki lehet küszöbölni?
Új hozzászólás Aktív témák
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Ukrajnai háború
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Windows 10 Home COA fizikai licencek kiárusítás ingyenes szállítással
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."