-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cypresss
senior tag
1. Melyik szimről van szó? (FSX, SE, P3D)
2. Hányas fsuipc van telepítve?
3. Milyen karakterek villognak a kijelzőn? (kellene egy kép)
4. Próbáld meg a következőt: gép slew módba tesz, F4-gyel felemeled 3000 lábra, majd slew mód kikapcs. Mit csinál ezután a gép, repül, vagy zuhan mint egy darab kő? Ha repül, irányítani tudod?A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
sqpp
őstag
válasz Cypresss #14413 üzenetére
FSX Steam (FSUIPC 4.957)
Amúgy megoldódott, valamiért összekapott a két repcsi... mindenesetre most már gyorsul faszán.. Mivel Joystickom még sajnos nincs, ezért Virtual Avonics-t használok Android app-al, így a gyroscope-ot használom Joysticknak Rudder is van benne szintén.
[ Szerkesztve ]
-
sqpp
őstag
-
Cypresss
senior tag
Mivel Steamet használsz a [a legjobb] kiesik. A REALAIR - LANCAIR meg nincs fent simmarketen, marad [ez], nem klasszikus sétarepülő, de elég jól kidolgozott, és tud STOL-t is, nagyon jól repülhető alacsony sebességnél is, egy csomagban megkapsz többféle változatot egyszerre, ráadásul most akciós. Have fun!
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
senior tag
Sziasztok!
Egy barátom árul egy X52 joyt!
Az ára 25 pénz!
Akit érdekel az írjon Pü-t és küldöm a telefonszámot az egyeztetés céljából!
A cucc egyébként Bp van!
Kérésre képet küldök! -
Cypresss
senior tag
Életem legtöbb munkával összerakott, leghosszabb cikke, egy egész elképesztő karrierről. Remélem szórakoztatónak, olvasmányosnak találjátok: [link]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14422 üzenetére
Már elraktam könyvjelzőnek holnap reggelre - többet érdemel, mint hogy most fáradtan átfussam.
Más:
Froogle videójában találtam egy érdekességet: [link] valódi pilóták mutatnak be egy-egy típust. Fizetős, de lehet majd benevezek rá, ha túl sok időm lesz (azaz pont akkor, amikor a PMDG 777-re is). Q400 és a tripla érhető el egyelőre, de vannak még folyamatban továbbiak is.[ Szerkesztve ]
-
aviator
tag
Tiszteletem!
Topikgazda kollégának szívből gratulálok az elért eredményekhez, kívánom, hogy használja mindenki egészséggel
A kérdésem az lenne, hogy kinek milyen ismeretei vannak az FSX-es kiegészítők (leginkább repterek) P3D v3.3-ba való integrálásával kapcsolatban? Van erre valami bevált módszer, egyáltalán jó ötlet ez? Ha valaki csinált már ilyet megosztaná a tapasztalatait?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Cypresss #14422 üzenetére
Nagyon jó cikk!
Nagyon szépen köszönöm!
Bár csak minden reggel így indulna!
#14424 Én azt csináltam, hogy nagy FSX-SE verzió a gépen és azok az FSX addonok amik nem találnak bele a P3D könyvtárba akkor azokat hagyom ide települni, aztán bemásolom minden részét a P3D könyvtárba.
Eddig amerre én járok nem volt fen akadás, bár azt mondják ez így nem tökéletes.
Vannak akik át írogatják a könyvtár neveket... Én arra lusta vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz aviator #14424 üzenetére
P3D kapcsán csak a PMDG akasztott ki eddig: naivan azt gondoltam, hogy fel tudom hákolni az NGX FSX-es verzióját P3D-re. Nem volt egyszerű a telepítés: eddig nem volt fent más FS, és a registry-ben sem kellett turkálnom. De a PMDG FSX-es telepítőiben benne van a kód, hogy P3D-re még csak véletlenül se engedje telepíteni. Végül a registry szerkesztgetésével, fsx.exe létrehozásával (és talán a telepítő feladatkezelőből történő kilövésével, mielőtt mégis törölné, amit addig felrakott, ha észreveszi) sikerült feltelepíteni. Prepar3D indít, gép kiválaszt, repülés indítása - nem engedélyezett P3D-n használni, ezért a szim kilép. Na akkor menjenek a francba - most komolyan vegyem meg kb ugyan azt a gépet még egyszer 70 (base) + 25 (600/700) dollárért?
De ez inkább licencpolitika mintsem technikai probléma. Összességében véve elég jól kompatibilis, az első pár próbálkozás után, amikor már fent van a megfelelő simconnect, esetleg néhány apró módosítás a registry-ben stb, már elég simán települnek a dolgok. Ami még problémát hozott, az a P3Dv3-ban új helyre költöztetett DLL.xml, amit így manuálisan kell szerkesztgetni a Program Data-ban (mondjuk most gondolkodtam rajta, lehet megoldható lenne egy symlinkkel átirányítani az appdatát használó progikat).
P3Dv3 első benyomásaim: [link]
[ Szerkesztve ]
-
vén
csendes tag
Szisztok!
Win 10, 64 Bitre telepítettem dobozos FSX Stem Edition-t. Pedig dobozos, mégis a Steam-ről akarta leszedni, meg regisztrálni is kellet hozzá, így a Steam mappába települt, de végül mégis a DVD-ről telepítettette.( valamit csináltam, már nem emlkszem Megy is szépen, igaz csak pár percig próbáltam.
Kérédseim: van egy Aerosoft Airbus kiegészítőm.Melyik mappába kell telepíteni?
FSUIPC -t kell telepíteni?
Nem lesz gond a Win 10 miatt? Van valami okosság hozzá?
Előre is kösznöm.
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz Cypresss #14394 üzenetére
Szóval megkérdeztem egy irányító ismerőst és a következőket mondta:
- a 3 mérföldes szeparáció teljesen standard, USA-ban ennél kisebb szeparációt is használnak forgalmas időszakokban.
- mivel az ukrán gép a holding pointhoz ért, az irányítónak joga volt azonnali felszállási engedélyt adni (tehát nem line up and wait, hanem clr for take off), ilyenkor a rádiózó pilótának meg kell erősítenie, a PF-nek pedig CVR-be is be kell mondania, hogy rolling take off, ahogy ezen a videón is látható [link] Ilyenkor már nem szabad tökölni, checklistek futattására már nincs idő, tolni kell neki különben baj lesz.
- a TWR nem elsőbbséget (landing priority) mondott, csak azt, hogy you are number one, az ukrán gépnek pedig valóban nem lett volna szabad felszállnia.(#14429) Rudi50: Köszi szépen, napközben elolvasom.
A szaudiak újraértelmezték a pushback fogalmát.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
nagyúr
válasz Cypresss #14430 üzenetére
Furán néz ugyan ki, de ez standard eljárás szűk állóhelyeken. Spéci villa és orrfutó kell hozzá (meg olyan PB car, ami elfér a gép alatt), és csak B747 esetében műxik, mert csak annak az orrfutóján van hátul is vonócsap.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Cypresss
senior tag
Már ki is osztottam, és köszi szépen az infókat Jorusnak. Azért remélem ezt így nem pushnak, hanem pullbacknek hívják.
Más: azt hiszem oda is adhatjuk az év LOL-ját ennek a csodálatos török csapatnak [link]
Mondjuk azt a videó hatodszori megnézése után sem tudom, hogy mi volt a cél...?
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14435 üzenetére
Egyszer találkoztak olyannal, aki hallott már olyanról, aki látott olyant, hogy valami izét rálocsoltak az izére, és akkor utána jó volt.
EBBR témához:
Az "immediate takeoff" lehet hatásosabb "felszólítás" lett volna, az irányító csak annyit mondott nekik, hogy 3 mérföldre van a másik gép, majd hogy "start rolling now". Aztán az ukránok figyeltek már mindenre, csak az irányítóra nem (nyilván ez az irányító utasításának nem követése), szerencse, hogy az irányító rögtön ki is fordította az érkező gépet, valószínűleg a vertikális szeparáció kitartott addig, mire kiért a horizontális körből.De emlékezzünk, amikor a Sólyom először át akart húzni, akkor is kapott talán egy kisJumbo vagy valamelyik CRJ immediate takeoff-ot, aztán ott malmozott 31L pályavégen addig, amíg végül 1-2000ft környékén tudott csak áthúzni/átstartolni a Sólyom.
Ki van centizve az ilyen, lehet biztosabb lenne ilyenkor várni, csak az a várakozó járatnál +1-2 perc járatidő (ki tudja, lehet késében vannak), a reptérnek meg kapacitáskiesés (biztos? egy go-around talán még rosszabb).
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Érdekesség: MD-11F cockpit alatti helységről egy rövid videó, elektronikával és a jó öreg mechanikus huzalokkal [link]
-
Cypresss
senior tag
válasz Korcsii #14436 üzenetére
Egyszer találkoztak olyannal, aki hallott már olyanról, aki látott olyant, hogy valami izét rálocsoltak az izére, és akkor utána jó volt.
Ennél a mondatnál félrenyeltem a teám...
Az MD-11-es videó tényleg baromi jó, vajon a huzalokat időközönként nem kell cserélni? Tudsz erről valamit?
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Gudi
tag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne, ha ha tudtok segítsetek légyszi..-))
FSX:SE-t használok, és a PMDG 777-nél az autópilot kikapcsolásakor megszólaló nagyon zavaró szirénát melyik gombbal lehet kikapcsolni, ugyanis ez még földet érés után is rendületlenül szól...
A másik kérdés az lenne, hogy az automatikusan beállítódó ILS frekvenciát hogyan és hol lehet átírni, ugyanis nagyon sok esetben helytelenül adja meg, hiába van feltelepítve a 1701 AIRAC, sőt néha nem egyezik a szintén frissített FSC -n megadott számmal. Ha kiderítem a Jeppensen térképről a jó frekit, akkor sem tudom átírni, szépen elcsalinkázik a gép a reptér közelében, és akkor jön az AP kikapcs, fülsiketitő sziréna, kézzel
megpróbálni belőni az irányt, valahogy lekínlódni a gépet a pályára..-))
Ja és ilyenkor természetesen (?) a LOC és az AP gomb is inaktív..
Néztem az FMC -ben az OPTIONS-SIMULATION menüben, ahol csak annyi van, hogy a correct frekihez állítsam ON-ra az első sort..
Köszi, ha valaki fel tud világosítani -
czakof1946
tag
Üdv!
Én a Gudi kollega ILS-el kapcsolatos kérdéséhez még hozzátennék egyet.
Pl. EDDF 25L/R és 07L/R ILS frekvenciái egyeznek a FSC -ben és a EDDF charts-on megadott frekevenciákkal. Tehát feltételezem, hogy a pmdg747-nél is ezek jelennek meg megközelítéskor. Vagyis már jóval előtte.
Kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e valahol nézni PMDG gépek programjában, hogy milyen ILS frekvenciák szerepelnek? Valahol bizonyára tárolja ezeket a program.
Kösz! -
Cypresss
senior tag
Nekem ez az esemény egyáltalán nem volt meg: [link]
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy még egy ilyen strapabíró óriásgép nem lesz több a bolygón, én nagyon sajnálom, hogy szép csendben mindenhonnan kikopik. Hiányozni fog.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14442 üzenetére
Én is tartok tőle, hogy mire kijön a PMDG 747 v2-3, addigra már csak a "Classic Fleet" részeként kap helyet BAW színekben.
Amúgy szeretem a típust. Filmekből is ez rémlik elsőként még a régi időkből (no meg talán a 707). Épp múlt héten gondoltam rá, hogy mennyire fun lenne egy 747 home cockpit - csak persze nem sok értelme lenne, mert nem sok 1-2 órás utat repülnek vele irl, egy 10 órás út alatt amíg az autopilot viszi addig mindek az a rengeteg gomb.
[ Szerkesztve ]
-
czakof1946
tag
Üdv!
Két monitoros módban használom az FSX-et. Gyakran előfordul, hogy amikor áthúzom a 2. monitorra Pl. az FMC-t, azon az oldalon, amikor felengedem az egeret, fekete lesz a belső területe. De ez akkor is előfordul, amikor a kiugratható műszereket, pl. műhorizont-- viszem át. Ha ez állandó lenne, akkor érteném, de nem rendszeresen fordul elő.
Ha már az egyiket sikeresen áthúzom, akkor a többi is rendesen megjelenik.
Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet a hiba?
Kösz! -
cintula187
addikt
Ez most komoly, hogy Schipholon a teraszon van egy city liner gép mert csak úgy az jól mutat?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #14446 üzenetére
De biza, az ott egy Fokker 100 Be is lehet menni szétnézni, bár a cockpit plexi mögött van. Ha jól rémlik, akkor lehet hallgatni valamelyik EHAM frekit is (tornyot talán). Mondjuk már vagy 6 éve, hogy ott jártam, azóta változhatott pár dolog.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Srácok!
A Nap nálam még mindig egy kalap szar,már ami a méretét illeti! Olyan mintha a sarkkörön lennék és a nap csak egy ilyen kis zseblámpa méretű valami...
Valahol volt még az FS9 hez egy csomag ami nagyon tetszett, de nem találom egyenlőre...
Ha valaki bele futna egy szép kis napocskába az legyen szíves megosztani! -
Korcsii
őstag
válasz Kbhont #14448 üzenetére
FSX-re találtam anno egy telepítős sunmod-ot, ahol 3 lehetőség közül lehetett választani, talán ez volt az (közben a letöltő link már nem működik): [link]
Plusz volt hozzá még a napsugarakat módosította valami brutális szépre (cockpiton belül is látszott, csak módosítani kellett hozzá a camera.cfg-t). Hozzá még egy ENBseries, és ilyen volt az eredmény: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Kár, hogy P3D-ban változott valami a rendszerben, így még nem sikerült felapplikálni ezt a verziót, pedig anno nagyon örültem, amikor rátaláltam, most pedig furcsa a nap ahhoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Külpolitika
- VPN topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- TP-LINK routerek
- Milyen autót vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...