-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
LWhite
tag
válasz aviator #13447 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a gyors válaszokat, meg is nézem mindet!
ToMy_ Ez is nagyon jó lenne, ha legalább a ground helyzetemet látnám, főleg nagy reptéren (ivao) irányítással nem mindig bonyodalom mentes a földi közlekedés!
Az, hogy a fő gépem szerverként fusson mit jelent pontosan?
Dobozos FSX telepítésekor emlékszem ilyen üzemmódra, SE telepítésnél nem rémlik.
Ha már kliens módban telepítettem, akkor változtathatok rajta? Vagy elég egy webszervert futtatni a gépemen, amire aztán tudok kapcsolódni a belső hálózatomon keresztül? -
aviator
tag
válasz LWhite #13454 üzenetére
"Az, hogy a fő gépem szerverként fusson mit jelent pontosan?"
Tulajdonképpen semmit, azon kívül, hogy azon fut az FSX. Nem kell hozzá semmilyen telepítési üzemmód, én nem is emlékszem ilyen lehetőségre.
A webserver és a szerver-kliens kialakítás két külön dolog, egymástól függetlenek. Webserver esetén azon kívül, hogy van internet hozzáférése az androidos eszköznek is meg a PC-nek is más nem kell.
Szerver-kliens kapcsolat esetén (nem is tudom, hogy tableten ez mennyire működik) ugyanez a felállás, csak a simconnect-et (ezen keresztül kommunikálnak) az előző hozzászólásomban lévő leírás alapján fel kell telepíteni, a szerverre és a kliensre is. -
Geryson
addikt
Sziasztok, bocsánat a kis OFF-ért, de eladom a teljes FSX szettemet + a szarvat + az MCP-t és haragudnék magamra, ha az itteni kollégáknak nem szólnék...
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
wolruf
őstag
válasz wd.taz #13457 üzenetére
Nálam is lehet, hogy ez lesz a sorsa a dolgoknak. Amíg kicsi volt a kisfiam, mentve a menthetőt eldugtam mindent (most már kb. 2 éve így van). Most már nagyobb, most azért nem veszem elő, mert széttörné. Lassan már elő lehetne venni, azonban októberre várjuk a második kis jövevényt, így meg ismét időhiány/veszélyes társaság lesz
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Geryson
addikt
válasz wd.taz #13457 üzenetére
Fel-fel, lévén vagy 1 éve nem is repültem úgy, hogy már télen sem ülök le a gép elé. Mondhatnám, hogy az idén tél más lesz, de ősszel kezdjük építeni a következő házunkat, a mostanit eladjuk szóval 1000%, hogy nem fogok gép elé ülni már 1-2-3-5-10 órára kb. soha többé. Ha odaülök 1-2 órára (ez baromi ritka, akkor netezem, dumázgatok és ennyi). Annyi, hogy télen elkezdem a PPL-t viszont, hogy ne sérüljön a hobbim teljesen.
Nem akarod továbbfejleszteni a jogtiszta gyűjteményed az 737 mellé? Az ORBX és a REX2 ESS Overdrive azok önmagába ultrabrutálisak, el sem lehet mondani, hogy milyen feelinget ad (a gyári ára is az)
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
wd.taz
aktív tag
válasz Geryson #13459 üzenetére
Köszönöm, a REX és az ORBX is megvan, legutóbb a Navigraph-ot szereztem be egy évre...
PPL? Azért az nem lesz rossz, mindig meglesz a 24 FPS, na meg a grafika is odever
.... mondjuk gyorsítani nem tudsz a repülésen ( 4x; 8x) ki kell várnod, hogy odaérj a célállomásra....Wolruf Gratulálok nektek, én zárva tartott szobával óvtam a cuccot, amíg kicsik voltak, bár azóta se mernek hozzányúlni, a kormány és a gázkar a "mumus" nálunk azóta is
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Úgy látszik ez a bejelentések hónapja. A szimes repüléstől nem távolodom el teljesen, sőt..., viszont eldőlt, hogy a PMDG bétateszterkedést abbahagyom. Imádtam minden percét és szuper érzés, hogy két legendás gép születésében vehettem részt, de most már nem fér bele az időmbe. Viszont szívesen átadnám a lehetőségét valakinek.
Rákérdeztem az amerikaiaknál, és ha tudok valakit ajánlani, akkor tovább vihetnénk a "magyar vonalat" náluk.
Néhány elvárás van csupán:
- angol nyelv minimum középszintű ismerete
- átlagnál erősebb konfig
- skype és teamviewer használata
- szélessávú internetAz időeltolódás miatt éjszakai baglyok előnyben.
Kedvcsinálónak talán még annyit, hogy jelenleg a DC-6 és a 747 V2 fejlesztése zajlik.
Amennyiben valakinek felkeltettem az érdeklődését, az legyen kedves keressen meg privátban. Többieknek pedig jó nyaralást!!!
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
-
csiben1
tag
Sziasztok!
Korábban repülgettem az FS 2004-el, a repülés és navigáció alapjaival tisztában vagyok. Ez már jó pár éve volt és most újra kedvet kaptam szimulátorozni. Lenne két kérdésem a tapasztaltabbakhoz.
Melyiket érdemes megvenni? Az FSX Gold-ot vagy az FSX Steam Edition-t. A Steam-essel fel lehet csatlakozni Vatsim-re vagy Ivao-ra?
Illetve minimum milyen joystick-ot ajánlotok kezdésnek? Itt konkrét típust is szívesen fogadok. Érdemes használtban gondolkodni? Őszintén nem tudom mennyire fog majd meg a játék (remélem nagyon ) és ezért nem nagyon akarok nagy lóvét költeni erre kezdésnek.
Szerk: a Trial verzió és a full verzió gépigénye között van különbség? Most elsőnek a trial-t szedem le, csak hogy lecsekkoljam, hogy kb mire elég a gépem.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
You can walk straight through hell with a smile
-
cintula187
addikt
Uraim milyen okai lehetnek annak, ha egyik piallanatról a másikra az FSX beépített weather update-je connection hibát ad ki?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz csiben1 #13465 üzenetére
Ha tudsz várni, akkor egy FSX Steam Edition 80%-os akcióban 5 EUR-ért. Ha nem, akkor is inkább azt vedd, csak nyilván akkor drágább.
VATSIM kliensekkel le van fedve az FSX, FSX:SE (meg a Prepar3D, X-Plane is). Gondolom IVAO-n is hasonló a helyzet.
Minimum joystick: aminek van Z tengelye, vagyis nem csak dönteni tudod a kart, de forgatni is a függőleges tengelye körül. Típust nem írok, mert nem sok infóm van a mostani felhozatalról.
Trial-t sosem próbáltam, ha jól tudom ott sok a vízfelület. ami annyira nem gépgyilkos.
Nem írtad, hogy milyen géped van. Esetleg megfontolandó, hogy az FS2004-et rakd vissza, mert kiegészítőkkel a látványt leszámítva közel FSX szintre hozható az is (mondjuk extrém mély szimulációt adó kiegészítőkből már kevesebb jelent meg rá, de tanulásnak jó), és valamennyivel kisebb a gépigénye. Igaz az még elavultabb is egyben. Windows 8-tól felfele az FSX:SE-t ajánlanám inkább, ha bírja a vas.
-
csiben1
tag
válasz Korcsii #13467 üzenetére
Szia!
Köszi a választ. Ez a 80% akció mikortól várható Steam-en? Elég csábító ajánlat...A gépem:
Alaplap: GIGABYTE GA-B85N
Processzor: INTEL Pentium G3220 3.00GHz
Videókártya: Asus R7 250X 1GB DDR5
Ssd: SAMSUNG 120GB 840 EVO SATA3 2,5"
Memória: Kingston HyperX 4GB DDR3 1600MHzItt a cpu meg a memória lesz gondolom a gyenge pont, csak nem tudom mennyire. Ha megtetszik a játék és úgy látom, hogy fogok vele foglalkozni, akkor egy cpu bővítés nem akadály, de addig nem akarok erre költeni.
Fs 2004 meg anno tört verzióban volt meg, szóval, hogy azt visszarakjam az nem járható út, legálisat szeretnék.Illetve mit ajánlotok egy kezdőnek: Vatsim vagy Ivao. Első időkben single playerben gyakorlok, de szeretnék minél hamarabb multiban játszani.
Illetve milyen kiegészítőket ajánlotok eleinte? Itt gondolok olyanra ami a környezetet, időjárást, felhőzetet szépíti, mert a gyári fsx nem valami szépség
[ Szerkesztve ]
You can walk straight through hell with a smile
-
cintula187
addikt
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz cintula187 #13466 üzenetére
Ez lrdekes, de mára megjavult.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz csiben1 #13468 üzenetére
80% akció legutoljára júniusban volt, a nagy nyári Steam akció részeként - szóval ilyen akciószezonok alatt várható (lásd húsvét, karácsony, black friday, stb).
A két mag egy kicsit kevés szerintem, mivel az FSX inkább azt izzasztja.
VGA-ból az 1GB már jó, és szerintem erőben is elég - főleg sok felhő és vízfelület közelében szokott komolyabban dolgozni.
SSD: nekem pont egy ilyenen árválkodik egyedül az FSX, és... van kemény 533 MB szabad hely úgy, hogy az Over Provisioning le van tiltva (azaz nem tart fent helyet az SSD a kisebb elhasználódás érdekében - mondjuk ritkán változnak a fájlok, így ez még beleférhet). 10-20 giga az alap FSX. Egy-egy kiegészítő reptér párszáz mega, repülők lehetnek gigásak. Az egyébként ajánlott FTX Global család meg több giga. Egyszóval óvatosan, ha ez az egyetlen háttértároló a gépben. Nyilván FS9-ben a kisebb részletesség (főleg a kisebb felbontású textúrák) kisebb méretet is jelent.
Memória: épp elég, már ha nem fut más memóriaigényes program. 4 GB-nál többet egyébként sem tudna elfoglalni, de igazából már ha 2 GB fölé ér a memóriahasználata, akkor instabilabbá válik, 3 GB felett meg előbb-utóbb borítékolható egy Out Of Memory hiba.
De egyébként sok függ a beállításoktól is, csak nem szabad túlesni a ló túlsó oldalára, hogy van FPS, csak épp a látvány rosszabb, mint FS9-ben lenne kiegészítőkkel.
Ha a csúszkák húzogatása nem segít eleget, akkor érdemes belemélyülni ebbe az irományba: Microsoft Flight Simulator X tweak, avagy szellem a gépben
Illetve van itt egy pdf is aviator kolléga jóvoltából: [link]Kompatibilitás szempontjából is jobb választás az FSX:SE, mint az FS2004, no meg persze a frissebb, részletesebb kiegészítők is sokat nyomhatnak a latba.
Összességében szerintem egy próbát megérhet az FSX:SE is, de alternatívának megfontolandó az FS2004. Mivel kevésbé kezeli jól az új rendszerek erőforrásait, így a dobozos FSX-et elvetném, hacsak nem találsz valami jó vételt a használt piacon (ha jól tudom a M$ már nem forgalmazza, így lassan a boltokból is kikopik).
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
-
RCH663
aktív tag
válasz Korcsii #13472 üzenetére
A cikkemet erősen frissíteni kellene, de baromira nincs időm, de az alapok használhatóak.
Ugyan ebben a tárgykörben: én jelenleg DX10 alatt tolom SteveFX-el, és addonkoverterx-el. Mivel nem PMDG-zek nincs gondom, csak sokkal jobb teljesítmény, illetve szebb grafika, FTX-el megtolva végre úgy néz ki az FSX mint alapból kellene neki
-
Korcsii
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
Lehet örülni:
We are pleased to announce that we have formed a partnership with Microsoft to bring a number of our future releases to Windows 10 and Xbox One.
In addition to Dovetail Games Fishing, we plan to bring two of our next generation products to the platform; the next iteration in the Train Simulator series, which is due in 2016 and will be powered by Unreal Engine 4 and Dovetail Games Flight Simulator, built on the foundations of Microsoft’s award-winning Flight technology.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
csiben1
tag
válasz wolruf #13480 üzenetére
Én be is ruháztam rá gyorsan, végül megérte várni rá Most már csak egy joystick kell és lehet is repülni. Erről mi a véleményetek? Azt írja, hogy forgatható a markolat, nekem nem tűnik rossz választásnak nagyon amatőr szinten. Mind ez, 7ezer ft az iponban.
[ Szerkesztve ]
You can walk straight through hell with a smile
-
SityiSXT
őstag
válasz csiben1 #13481 üzenetére
Hasonló Gembirdöm volt, de mindössze 2 évig bírta. Ebben az ársávban talán jobb választás a SpeedLink Black Widow, azon rendes gázkar van, és bár maga a joystick nem forgatható, de a gázkaron lévő analóg kétirányú billenőkapcsoló tökéletesen kiváltja. A brit Amazonon no.1 bestseller a joystickok közt, ott tudsz értékeléseket/véleményeket is olvasni. Én is vettem egyet, és szerintem is jobb, mint a gembird, bár az Elite: Dangerousben érzem, hogy jobb volna a 12 gomb a 8 helyett.
-
cintula187
addikt
Sziasztok!
PRo ATC/X kérdésem lenne. Követem a leírást, de amikor bejön az üzenet a "fly now" indítás után,hogy "Welcome to the PRO-ATC/XC generated flight from....". csak az fsx beépített atc menüje jön elő. Hogy indul el az atc pro-s?
Köszi
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
-
csiben1
tag
Sziasztok!
Pár napja megvettem az FSX:SE-t és szeretnék felcsatlakozni Vatsimre vagy Ivao-ra, de egyikre sem megy. Pontosabban a klienseik nem működnek nálam.
Most a Vatsimmel próbálkozok EZ alapján, de természetesen HIBAÜZENETET kapok.
Mikor az ivao-s kliensel próbálkoztam, akkor olyan szépen rednbe rakta az fsx-et, hogy el sem akart indulni... Sajnos erről a hibaüzenetről nem készítettem screenshoot-ot.
Esetleg van valakinek valami ötlete, hogy merre próbálkozzak. Már kicsit nagyon mérges vagyokYou can walk straight through hell with a smile
-
csiben1
tag
Ivap 2.0.2 és Mtl telepítése után meg ezt a hibaüzenetet kapom:
Ezt követően már nem indul el az fsx. Uninstalláltam az ivap-ot, így se indul el... Feltételezem mehet egy újabb reinstall.. Per pill azt a 4.99 eurót is borzasztóan sokallom ezért a játékért Mérges vagyok, mert nem hiszem el, hogy nem lehet 2015-ben egyszerűen, szarakodások nélkül felcsatlakozni egy közösséghez.
Azért ha valaki tud segíteni, azt nagyon megköszönném
You can walk straight through hell with a smile
-
csiben1
tag
válasz Korcsii #13488 üzenetére
Szia!
Köszönöm, hogy írtál. Feltelepítettem az általad linkel FSUIPC-et, meg is jelent a FSX ablak felső sávjában egy addons fül. De őszintén, nem tudom, hogy ez mire való, mi ez az FSUIPC.
Illetve az általad linkelt vpilot stabil és béta verziója is hibát dob ki, Ha jól tudom, ezt az Fs indítása előtt kell indítani. Bár ha fut az Fs akkor sem működik.
A hiba:[ Szerkesztve ]
You can walk straight through hell with a smile
-
Korcsii
őstag
válasz csiben1 #13489 üzenetére
Esetleg valamilyen hangkártya/VGA driver gond nem lehet? Esetleg a DirectX-et telepítsd újra.
Az FSUIPC csak egy kis segédprogram, mellyel más programok tudnak kommunikálni az FS-sel, illetve a fizetős verziónak van pár hasznos funkciója, mint pl az automatikus mentés, vagy a joystick beállítás.
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Na, FTXGlobal openLC Észak-Amerika: [link]
-
szala86
aktív tag
Sziasztok!
Hát elég kezdő vagyok még, és nem jövök rá sehogy, hogy a PMDG 737-800 NGX FMC-jébe táplált útvonalhoz tartozó magasságot miért nem követi. Illetve felszállás után az utazó magasság eléréséig tökéletesen követi, de amikor megkéne kezdeni a süllyedést, akkor nem süllyed. Valaki tudna ebben nekem segíteni? Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
szala86
aktív tag
válasz Korcsii #13496 üzenetére
ÁÁÁ értem. Még abban kérném a segítségeteket, hogy a sebességekkel nem vagyok egészen tisztába. Illetve mikor, hogyan, mennyivel. Ehhez nincs valakinek egy Magyar leírása(az angol nem az erősségem )? Neten nem nagyon találtam. És mind kettőtöknek köszönöm az eddigi segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz szala86 #13497 üzenetére
Általánosságban, FMC nélkül:
- FL100 alatt 250 KIAS a max (ha az ATC/chart másképp nem rendelkezik)
- felette mondjuk 300 KIAS emelkedéshez .700 mach-ig
- kb FL280-FL300 felett már inkább mach-t kell használni (a típus utazósebsaségének megfelelően, pl .820 mach), mivel a KIAS-ban jelzet érték a ritkább levegő miatt folyamatosan csökken az emelkedéssel
- süllyedésnél FL100-nál vissza 250 KIAS-ra
- aztán szépen lassan lelassulni a pályára fordulás előtt, flaps-eket kipakolgatva, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen full speedbrake mellett körözgetni, hogy elfogyjon a sebesség és a magasság
- siklópályán már Vapp (+ mondjuk 5 csomó szél miatti biztosítékként)
- eljárásokat repülve a chart-okon olykor szoktak feltüntetni sebességkorlátozást az egyes pontokhoz - meg pl Ferihegyen 31-es irány esetén a chart alján van, hogy az egyes fázisokban mennyi az előirányzott sebesség (1000 lábig pl V2 + 10-20 KIAS), hogy minél gyorsabban emelkedjen a zajvédelem miattFMC-vel:
- chart alapján fog vinni, ha nem szólunk bele
- felszállásnál érdemes belőni 180-200 csomóra (vagy pl LHBP 31-nél V2 + 10-20)
- aztán VNAV vigye magától amennyivel jónak gondolja*
- FL100 alatt továbbra is 250 KIAS a limit
- leszállásnál érdemes figyelni, az FMC alapból simán betervez 240 csomóval siklópályára fordulást, azt azért lerepülni nem mindig érdemes
- sikklópálya második felében már mindenképpen Vapp + 5* az FMC-ben megadott Cost Index (CI) alapján fogja kiszámolni az optimális sebességet a repülés fázisaihoz (figyelembe véve egy rakat betáplált adatot, pl a repülőgép súlyát). CI = 0 keveset fogyaszt de sokáig (lassú), CI = 100 sokat fogyaszt kevesebb ideig (gyorsabb). Igazából a légitársaságok matekoznak ezzel, aztán a pilótáknak csak meg ekll adni. Például a BAV-nál A320-ra 40 az átlagos, 747-re 90, de pl óceán felett kelet felé 0 a nagy hátszél miatt.
Meg persze ha az ATC kér egy sebességet, akkor annyival kell menni. Adhat egy konkrét értéket, pl Decrease speed to 210 KIAS, vagy mondhatja relatívan, hogy Decrease speed by 20 KIAS (utóbbi esetben visszaolvasásnál vissza kell mondani a pontos értéket).
-
tembopapa
tag
Üdv Pilóták!
Kérdésem a következő, honnan tudnék beszerezni egy hibátlan FSX Acceleration Pack-ot? Dobozos FSX de Luxe edition-om van, kóddal és működőképesen. Eldurrant a tároló winyóm és azon volt rajta az accpack.
Előre is köszi a segítséget
Üdv
Tembo/HA-VIZ/BS-VIZ
AMD Phenom 9550 Quad-Core, 3,2GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 1050
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Bundle topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás