-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Đusty
addikt
Miért van az, hogy a legnehezebben leszállható reptereken, pl. Corfu, Madeira nincs ILS? Akkor itt az automata leszállást el kell felejteni és kézzel letenni a gépet?
-
Đusty
addikt
Köszönöm szépen a választ. Jól kivetted, hogy állok az FS-el. Szóval végignyomtam a turorialt (már ami ilyen polgári volt), és ott tartok, hogy megközelítésnél beütöm az ILS frekit és ha elkapja az APP-t benyomva lemegyek automatán, vagy látás után leteszem a gépet (ha sikerül). Most kellene elkezdenem műszerek után repülni meg eljárásokat tanulni, csak így autodidaktán elég nehéz. Ezt a segítséget találtam, most ezt próbálgatom: [link]. Azért nem tökéletes. Pl. nem volt róla szó, hogy mi az a "course" és írtam több helyre sokan linkelgettek minden félét de értelmes válasz nem jött, míg priviben valaki végre leírta, hogy az azt jelenti, hogy hány fokon akarok átrepülni a VOR-on.
Szóval valóban ilyen egyszerű válaszok segítenek leginkább, meg akár linkek és majd tanulgatok. Közben jól kiszúrtam magammal mert beruháztam egy 737 PMDG NGX-re és most a beépített 737-es után állhatok neki ezzel repülni tanulni :-), lesz is majd egy csomó kérdésem itt kapásból 4 automata pilot kapcsoló van? Majd ha odajutok kérdezek konkrétan :-).
A corfu SID/STAR-ra (most már tudom legalább mi az) meg ezt találtam:[link], na ez egyelőre elég kínai de majd kihámozok belőle valamit és kérdezek ha elakadok. Köszi előre is jó, hogy kicsit fellendült ez a topik :-). -
Đusty
addikt
Én most járok épp ebben a cipőben. Néztem 1-2 tutorial videot a neten mikor teljes sötétségről indul, hát elég gáz, eltart egy darabig mire kész állapotba kerül a gép. Még jó, hogy felszállásra készen indul a futópályáról mint a sima 737.
Az a baj ha rábökök valamire ki nem írná, hogy mi az a 3D-s fülkében a 19-es monitoromon nem sokat látok pl, hogy melyik kapcsoló mi, 2D-ben meg ki van takarva a képernyő nagy része a műszerfallal, ezt elq-ták.
Azt meg elmagyarázhatná valaki, hogyan kell automatán leszálnni vele ez a 4 autopilot gomb bekavar. Mellesleg a feliratokat se látom jól, rajta.
Ha gondolod e-mailben át tudok küldeni néhány PDF tutoriált és leírást amit feltesz a telepítés során.[ Szerkesztve ]
-
-
Đusty
addikt
válasz Cypresss #8681 üzenetére
Köszi.
Az első iskolakörnél leizzadtam de most már megy mentés nélkül sőt szerintem könnyebb mint a beépítettel, jobbak a műszerek, a gép is szebben száll le, van kilebegtetés is. Viszont valamiért nem megy a beállított magasságra és nem tartja automatán nem tudom miért. Az ALTHD ha jól sejtem azt a magasságot tartja amelyik pillanatban megnyomom de a beállított értéket nem sikerül tartani.
Lenne még egy csomó kérdésem de majd jövőre folytatom.
Én is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz hhelikopter #8718 üzenetére
Egyet értek, van itt hely bőven, és nem 140 hozzászólás születik egy nap ami átláthatatlan lenne. (sajnos elég kevés)
-
Đusty
addikt
Szerintem nem baj ha a flight nyit kicsit az arcad-os repülés iránt az elég hiánypótló ugyanis pillanatnyilag nincs ilyen. Én is sokáig vágytam rá, hogy ne kelljen heteket hónapokat szenvedni a tanúlgatással, ne tartson fél óráig egy indítás a felszállásig, csak repüljön, fel-leszálljon az ember gyönyörű környezetben nagy gépekkel.
Mellesleg ettől még ugyanez a játék kiszolgálhatja a profi pilótákat hisz ez most is így van, hogy PMDG, Aerosoft reptér stb. az mind kiegészítő saját grafikával és fizikával.
Azaz ez egy remek háttér a továbblépéshez és nyitáshoz tágabb közönség felé és remélhetőleg így majd az árak sem lesznek ilyen horrorisztikusak. (bár ebben enm bízom annyira) -
Đusty
addikt
Optimalizáltam a cfg leírás alapján meg a Hhancer leírás alapján. Az eredmény elkeserítő, szinte semmi. Különösen nézetváltásnál tart rengeteg ideig míg normálisan kirajzolja a tájat. Élsimítás nélkül futna normálisan de úgy, nagyon vacakul néz ki. AA-val meg gáz. Illetve még az sem áll a helyzet magaslatán mert bekapcsolva is látok recéket valahol.
Egy videokártyacsere segítene a dolgon?
Az nem egy mai darab, GT240.
A többi i52500K, 8G 1333-as RAM.[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Szerintetek a víznek így kell kinéznie 5-re állítva?
[link] -
Đusty
addikt
válasz balage1989 #8776 üzenetére
Szia!
A PMDG oldalán hivatalosan fenn van 2 ingyenes malév festés is.
Ja bocsi ezek 800-asok na mindegy hátha valakinek jól jön:
(törölni a hozzászólást úgysem tudom)Nekem az a bajom ezekkel, hogy megváltozik a belső műszerezettség is és azt nagyon nem szeretem, nekem baromi zavaró.
Most olyat keresek ami csak a külső festést változtatja, ha valaki tud segítsen![ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz balage1989 #8779 üzenetére
Na megvan gyanús volt. Szóval az fmc-n tudom állítani.
Köszönöm szépen a segítséget. -
Đusty
addikt
Lenne egy csomó kérdésem a 737 PMDG NGX-ről. Csak szépen sorjában, egyszerre keveset kérdezek remélem azért jönnek majd válaszok.
A TCAS-t hol tudom bekapcsolni?
A belső műszerfal vagy kabinvilágítást, hol lehet bekapcsolni? Sötétben semmit nem lehet látni szinte, egyedül a felső panelét találtam meg. -
Đusty
addikt
Sziasztok!
Nem jön össze a műszeres leszállás APP-vel BP 31R-en. (pmdg 737) Pedig az ILS jelek a helyükön vannak de akkor sem működik itt. A 2004-es FAQ-n azt írja, hogy függ a géptől scenery-től meg többmindentől és akkor sem mindig jön össze.
Tapasztalatok? Van valami módja, hogy 10-ből 10-szer úgy működjön ahogy kell?[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz Geryson #8841 üzenetére
Nem az a baj, hogy pálya mellé rak az legalább standard lenne, vagy el sem kapja a jelet azaz az APP-t benyomva az nem kezd el világítani vagy ha elkapja közeledvén leold és elmegyek a pálya felett és kissé mellette tovább nem sűllyedve. Valóban volt olyan ahol működött most így nem emlékszem, hogy mindig itt van-e csak gondom és valóban a scenery miatt de holnap majd tesztelgetem.
Én szeretek hazaérkezni 31R-re csakhát így azért nem annyira.
(JA azt hittem ez FSX topik, de nem , szóval FSX és a skycourt-os elvileg legújabb verzióról (V2.0) van szó.)[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz balage1989 #8849 üzenetére
Szia! Köszi a választ és a linket, sajnos érteni nem értem de valami dereng. Mikor kell kapcsolni a VOR/LOC-ot és mikor az APP-t? Az APP nem is marad világítva csak a vor/loc? Illetve ami feltűnt, hogy a kanyart nem az fmc alapján tervezett útvonalon veszi be hanem headinggel fordítja a gépet és akkor kapcsolja a vort. Valamint eddig én a második (jobb oldali) autopilot kapcsolot sem használtam, az mikor és mire kell?
-
Đusty
addikt
Mindenkinek köszönöm a válaszokat, egyik sem volt felesleges, tényleg mindegyikből tanulni. (holnap kipróbálom)
És csak remélem, hogy ezután sem érkezik kevesebb válasz 1-1 kérdésre (biztosan lesz még)
Köszi mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Köszi mindenkinek így már megy az autoland zökkenőmentesen, többszöri sikerrel és Bp. 2.0-ás sceneryvel is .
Azért ezek még egy kis magyarázatra szorulnak nálam:
- App. VRef kiválaszt, beteker
- Check speed FLAPS 40
- bejön a dual-channel
Az APP benyomása után nem tettem már semmit, a hátradőlés az ment de ezeket nem egészen értem. 40-es flaps-el és 160-as sebességgel mentem neki de nem választottam semmi alapján semmit, ha leírná valaki ezt, hogy kell megköszönném.más:
Az APP kijelzőn megjelent az autoland 3 és letette a gépet, ezek szerint van 1 és 2 is?
A CWSA és B-t mikor és mire kell használni?
A műhorizonton a horizont kép és a feliratok közt az a kicsit több mint félkör az mi és mit mutat?előre is köszi
-
Đusty
addikt
Ezt találtam a pmdg tutorialban: Aki érti elárulhatná, jól sejtem-e, hogy lesz majd fejlesztés és esetleg 2-en is lehet ülni egy gépben, hálózatban?
"Because the PMDG 737NGX is effectively a single pilot aircraft in the
FSX environment, we’re going to combine the pilot flying and pilot
monitoring’s actions – in real life there’s a division of labor between the
two crew members. Shared cockpit functionality is planned for a service
pack update and you’ll then be able to perform the correct division of
duties with a friend!" -
Đusty
addikt
Hát az nagyon szuper lenne, remélem nem kell rá éveket várni. Hála neked is egyre jobban megy ez a land3 most már sötétben is.
Tudtok valami progit amivel az instantreplay-től jobb minőségben lehet visszanézni a történteket? Ennél úgy vettem észre, hogy csak az utat mutatja vissza a repülő olyan állapotban van végig (pl. spoiler, fékszárny, sugárfordító) ahogy az indítás állapotában érzékelte.[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Minden helyen le lehet szállni autoland-al ahol van ILS? Mallorcán nem akar összejönni pedig mindent úgy csinálok mint LHBP-n. Itt hiába van középen az ILS az APP-t nem kapja el sőt az egyik autopilot gomb is mindig leold magától.
[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Én is így vagyok vele.
más:
A pályára fordulás után a CMDA után ha a B-t nyomom az egyik gyakran lekapcsol és vissza kell nyomni de utána is. Szóval vitatkozik velem és nem marad benyomódva csak másodpercekig. Az APP is csinál ilyeneket. Ennek nem kéne így lennie? Elég nehéz így elkapni az autolandot, hogy nyomogatom a CMDA-B-APP-t felváltva, hogy mindegyik aktív legyen egyszerre. (PMDG737 és LEPA, na itt a végén még az autoland is csinál érdekes dolgot a siklópálya mintha az utolsó métereken az út miatt meg lenne törve, úgy oda... a gépet, hogy ha be van kapcsolva a törés ott is marad.)[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
FMC útvonal tervezésnél agyamra mennek az indulási, érkezési eljárások. Az indulási még csak hagyján, legfeljebb kihagyom de az érkezési úgy összefirkálja a tervezőképernyőt, hogy ki sem tudom bogozni és látszólag tök értelmetlenül.
Szóval ha kijelölök egy futópályát utána bal oldalon és jobb oldalon is vannak feliratok, azokból honnét tudom melyiket érdemes választani? Mi a bal és mi a jobb oldali? Ráadásul ha egyet kiválasztok az összes pont bekerül az útvonalba és ha nem azt akarom törölhetem ki egyesével a pontokat. Gyakran még az érkező pálya utánra is bead 1-2 pontot valamit pedig törölni sem enged.
Az adott pálya ILS-ét meg nem jeleníti meg az FMC-ben az Approach-nál.
Szóval van ennek valami egyszerűbb megoldása?[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
A "world walk camera"-t ki lehet kapcsolni valahogy, hogy az egymás utáni nézeteknél ezt ne adja be? Lehet valahol szerkeszteni FSX-ben, hogy valamely gombnyomásra milyen nézeteket szeretnék egymás után látni?
-
Đusty
addikt
válasz Geryson #8907 üzenetére
Igen az érkezési eljárásokkal már megbarátkoztam, bár még mindig nem igazán tudom mi alapján válasszak, jobb lenne ha rámutatva látnám őket és csak a végén kellene választani, ehelyett amire rányomok már beírja magát (hiába nem exec-eltem le) és ha mást akarok törölhetem ki egyesével a pontokat. Néha felajánlja ez "erase-t" de nem tudom mitől függ, hogy nem mindig.
Leírnád kicsit részletesebben, hogy a kameranézeteket hol lehet beállítani? Menüpont megnevezésekre gondoltam egymás után.
Igen az s után az a-t nyomogatva került be a nézeteim közé valahogy ez a "world walk camera"-nak nevezett nézet ami semmire sem jó és baromi idegesítő. Nem tudom kiszedni, hogy az "a" nyomogatásakor ezt ne adja be.[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz Geryson #8924 üzenetére
Jól látod, én is azt hittem válasz nélkül maradok, csak te írtál :-).
Szóval konkrétan az a bajom, hogy az s-nyomogatós menüben van egy custom nézet amit bead benne a world walk camera nézettel és nem tudom kiírtani, hogy ne tegye. Szóval azt szeretném szerkeszteni, hogy mi legyen benne ezekben a nézetekben.
Csak annyit szeretnék amit te írtál, de nekem több van feleslegesen. -
Đusty
addikt
Találkozott már valaki olyannal, hogy egy mentést visszatöltve a PMDG-FSX páros nem jegyezte meg az FMC-ben beprogramozott adatokat? Még az útvonal is eltűnt. Nem lehet véletlen mert vagy 3-szor eljátszotta, nem akartam elhinni.
-
Đusty
addikt
Azért ezt a mentés dolgot nem értem. (FSX-PMDG) Visszatöltöttema régebbieket és ott az FMC-t, útvonalat is elmentette, de 2 napja nem tudok normálisan menteni. Megpróbáltam külön csak az FMC panelt de visszatöltésnél ott sem találja már a lementett nevet sem.
-
Đusty
addikt
Olyan reptéren ahol nincs ILS mi alapján lehet beállítani a sűllyedés mértékét, hogy ott fogyjon el a magasság ahol kell? 2D-s nézetben a papi lámpákat nem látom 3D-nél meg a műszereket, valamely reptér amúgy sem látszik túl messziről.
Lehetne konkrét példán keresztül is, hogy pl. korfun, madeirán vagy st. maarten-nél csak látszatra joy húzogatással lehet földet érni vagy van valami tudományosabb műszeres megközelítés is az ILS-en kívül. A távolságot látom a vor/dme adótól de ez nekem önmagában nem segít.[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Ok megnézem ezeket.
Azért nem látom a papi lámpát 2D-ben mert csak 19-es a monitorom és a PMDG műszerfala kitakarja a 3/4-ét. Lehet valóban nagyobb állásszöggel érkezem de ha nem akkor a lebegtetés helyett továbbmegy a repülő és nem teszi le magát, tehát nagyobb állásszöggel is kell, hogy sűllyedjek ekkor viszont el kellene találnom a küszöböt mert így meg nincs visszaút.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Assetto Corsa Competizione
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH