-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
Szia! Ahogy Ádi mondja ezeken reptereken nem indokolt a költséges, és drágán üzemeltethető ILS berendezések telepítése, mert az év 365 napjából 364-en éjjel-nappal alkalmas az időjárás a vizuális megközelítésre. A személyzet egyébként szeret ezekre a helyekre repülni, mert lehet a gépet rendesen vezetni. Corfura egyébként minősítés kell, tehát egy olyan oktató kapitány mellé kell beülni egy olyan másik kapitánynak is először első tisztnek, aki még nem járt Corfun, de beosztása szerint fog.
Nyomtasd ki SID/STAR térképeket (megközelítési, és elhagyási eljárások) készítsd be slozira, és tanulmányozd, majd kezd el tolni az iskola köröket a chart alapján. Először lehet kis géppel is tolni, hogy mindenre elég időd legyen betanuld a rendes navigációt, mert a nagy vasak nagyon gyorsak, és sokkal jobban kell figyelned a sebire. Ha lassan már megy, akkor nagy vas. Ne eröltesd a leszállást!! Ha látod hogy gyors vagy, vagy jobbra, balra lógsz, sodor a szél akkor missed aproach, go around! és kezd elölről. (erre is van térkép, hogy ekkor merre kell menni, mit kell csinálni)
-
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved .
Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved .
Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
Cypresss
senior tag
Legfelül: AP A és AP B, ami ezek alatt van a CWS A és CWS B, az ez alatt található kapcsoló pedig az AP-t deaktíválja teljesen (DISENGAGE).
A CWS A és B arra jó, hogy ha egy bizonyos állásszöget vagy bank angle-t kell tartanod (utóbbi ARCUS repülésénél kifejezetten hasznos), akkor ezt megteszi helyetted a robot, nem kell vele kínlódnod. Tehát; 5 fokos dőlést beállítod és a robot tartja ezt a szöget, amíg más parancsot nem adsz neki.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Ez egy fizetős kiegészítő. Külön makrókat tudsz programozni mindenhez. Itt találod
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
nem kevés, csak tessék be configolni. Ha nem mész nagyon nagy felbontás felé (három monitor eyefinty, matrox 3h go, 2x full hd stb) egy Nvidia 8800 GT tök elég neki. sőt sokszor a megjelenés kori csúcs kártyákon jobban fut mint a mai dx11-es szörnyeken, mert az FSX is az ekkori utasítás készletekre lett optimalizálva (hahaaaa optimalizálva.... fsx... érteeeeed.... )
-
-
v!ct0y
veterán
Nem, ez ha felteszed akkor állandóan ez lesz nem lehet ki-be kapcsolgatni. Az elején be kell állítani mi hol van a vinyódon( FSX a cfg-je.stb) Utána témákat tudsz beállítani mindenre. Milyen felhő, nap, víz, stb... legyen. Aztán ezeket felinstallálja. Ez elég lassú folyamat de megéri. És játszol már az új égboltal
-
Cypresss
senior tag
TCAS: 737NGX tutorial (50. oldal). Egyébként center pedestal/ruder trim feletti panelen.
Fények: a PFD/ND alatt van Main Panel bright, egy Background bright és egy AFDS flood bright feliratú forgókapcsló.
Center pedestal: bal alsó panel forgó kapcsolói.
Upper OVHD: dome white kapcsoló.
Lower OVHD: panel bright forgókapcsoló.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
balage1989
tag
Szia! [link]
Én ez alapján a videó alapján "tanultam" meg használni az ils-t ebben a gépben. Ezzel nekem elsöre sikerült. Olyanokra figyelj pl. ne keljen a gépnek nagyot fordulnia a pályára (20-30fok) mikor megnyomod a "vor loc" ot. Ez az "app"felett van. Miután elkapta a jelet és látod a "gyémántot" függölegesen jönni lefele a vízszintes vonal elött még nyomd meg az "app".t. Elég bután írtam le, meg nem is értek hozzá, de remélem segít. Majd ha jönnek a szakértők akkor remélhetőleg jobban leírják.A jó munkát és a rossz kocsmát még nem találták fel...
-
Korcsii
őstag
LOCalizer az irányt adja meg. Szóval azt bármikor bekapcsolhatod, ha már a reptér közelében vagy, és nem zársz be túl nagy szöget a siklópályával (20-30 fok max). APProach módban pedig irányban és magasságban is tartja a siklópályát. Ezt viszont csak akkor tudod bekapcsolni, ha a siklópályán, vagy optimális esetben kicsit alatta vagy.
Az egész úgy zajlik, hogy elkezdesz süllyedni mondjuk 3000 lábra, közben nagyjából irányba állsz, elkapod a localizert, ami ráfordít a siklópályára. Leérsz 3000 lábra, közben be is fordított a localizer, lassan odaérsz a siklópályához (ahol a magassága már megegyezik a tiéddel), így mehet az APP. Kicsit repülsz még 3000 lábon, aztán levisz magától.
Persze ez sokszor egy elég gyors folyamat, főleg ha az ATC van olyan kedves, és a lehető legrövidebb úton beenged. Akkor gyakorlatilag a süllyedés megszakítása nélkül is megy.
LHBP: na, most júl elbizonytalanítottatok, akkor egyelőre marad a jó öreg, construction works (és SkyCourt) nélküli változat Majd ha nagyon unatkozok, ránézek... Kösz az infókat!
[ Szerkesztve ]
-
balage1989
tag
Mikor megközelited a repteret beállítasz start ill. trans-ot+a leszállópályát az fmc-ben? Mert ha ezek be vannak állítva (jól persze), akkor mikor ráfordul a gép a leszállópályára (3-4ezer láb a magasság még kb.) akkor nyomom meg a vorloc-ot, miután ezt "elkapta" akkor nyomom meg az app-t és utána már minden jó szokott nálam lenni.
Szerk: Azóta jött egy értelmesebb válasz mint az enyém. törölni sajnos ezt már nem tudom
[ Szerkesztve ]
A jó munkát és a rossz kocsmát még nem találták fel...
-
Geryson
addikt
ILS-t alulról illik elkapni, azaz mindig a siklópálya alatt kell bemenni és valóban - ahogy írták - nem illik túl nagy fordulót kikényszeríteni a géptől. Ekkor ha az APP be van kapcsolva, elkapja az ILS jelet, centralizálja (azaz behozza középre) és szépen leszáll. Egyébként olyan nagy gond nincs ha túl nagyot fordítasz a géppel, az ILS-t így is elkpajta, mert nem hülye, max. egy kicsit túlfordulsz és korrigál. Ha van egy 10 mérfölded, akkor megcsinálja mire leérsz. (Talán egy hónapja Beirut későn adta meg leszállást és közel 90 fokot fordultam a géppel és mégis letettem).
Fontos! Ha az siklópálya felett vagy, a "kis gyémánt" már teljesen kikúszott az ILS kijelzőből, akkor nem fog már süllyedni! Ha még nem csúszott ki a gyémánt, akkor megpróbálja a gép elkapni, de mérget ne vegyél rá. Ezért kell mindig alulról "beleszállni".
VOR/LOC csak a VOR jelhez áll be - úgy emlékszem - a megadott radiálon, de nem fog süllyedni/emelkedni.
Szerk.: nahát, írás közben megelőztek...
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
nagyúr
Mindkét robotnak aktívnak kell lennie, különben nincs Autoland, szal
- ILS frekit betekered mindkét NAV-on,
- az ATC utasításainak megfelelő irányon és magasságon repülsz,
- az FMC-ben bent van az APP, így látod a pálya meghosszabbított vonalát,
- VOR/LOC set, a gép ráfordul a pályairányra
- CMD A és B set (az egyik eddig is aktív volt nyilván)
- APP set
- App. VRef kiválaszt, beteker
- Check speed FLAPS 40
- bejön a dual-channel
- hátradől.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-VRef: FMC-be beírod az adott reptér adott pályáját, és kiszámítja, hogy a gép tömege és a futópálya adatai alapján milyen fékszárnyálláshoz milyen sebességet ajánl, ezt kiválasztod. Autoland-hez 30 vagy 40 fokos fékszárny kell. A 160 kts egyébként elég magasnak tűnik 40 fokkal egy B737-es esetében, én 767-essel szoktam ekörül leszállni. Látatlanban, terheléstől és pályától függően 118-130 kts körül szokott lenni az approach speed 40-es fékszárnyállással.
Nagyjából így néz ki az említett oldal az FMC-ben (INIT/REF page-ről jutsz ide, Approach-ra nyomva
- a check speed csak egy callout, az egyes fékszárnyállásokhoz tartoznak max sebik, mielőtt kiteszed mondjuk 40 fokra, ellenőrizned kell a sebességet
- a dual channel azt jelenti, hogy mindkét FCC (Flight Control Computer) ráállt az ILS adóra, tehát mind horizontálisan mind vertikálisan a siklópályán tartják a gépet, ez egy egébként egy sárga felirat a PFD (Primary Flight Display) közepén.
- olyan nincs, hogy AUTOLAND 3, amire te gondolsz az LAND 3 lehetett, ami azt mutatja, hogy az adott approach esetében CATIIIb megközelítést is alkalmazhatsz, tehát nincs DH. Ha LAND 2 lett volna, az azt jelenti, hogy CATIIIa vagy CATII minimumoknak kell lennie, a NO AUTOLAND pedig a CATI minimumot jelöli.
- a CWS módban a robot mindig a kormánnyal utolsóként meghatározott dőlést/emelkedést tartja, hasznos segítség pl. ha egy kirepülési eljárás során 2-3 VOR között meghatározott radiálon és sugáron kell repülni.
- műhorizont alatt mit értesz pontosan?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
AoA (Angle of Attack) indicator. Állásszögnek mondjuk magyarul, de természetesen nem abszolút értéken értelmezendő, hanem a levegő áramlásához, tehát a gép repülési irányához viszonyítva.
A két képen a gépek abszolút értéken nagyjából hasonló szögben állnak, ám a mozgásuk iránya eltérő, így az AoA is az egyik esetben 11 fok,ami normális, a másikban 35, aminél a gép simán átesik.
Az indikátor azt jelzi a kis piros pálcikával, hogy ha tovább növeled az állásszöget, akkor áteshet a gép - egészen pontosan a piros jel mutatja a stick shaker limitet. Aprroach közben pedig kijelzi zöld színnel az ideális állásszöget.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
FS9-nél az Instant Replay valóban a visszajátszás időpillanatában érzékelt konfigurációban kezdi el a visszajátszást, de pár mp alatt beáll arra a konfigra, ami a visszanézett időben volt aktuális. Egyébként például Fraps-szel tudsz videót, képeket készíteni a repülés különböző fázisairól.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Geryson
addikt
a bal oldal (ahogy írja is) a STAR, a jobb oldalon meg a pálya van. Noch dazu néha TRANS címszóval még kéri, hogy transition-t is adj meg (ha van) a STAR belépő ponthoz. Ez sajnos egy ilyen. A pálya utáni pontok a missed approach pontok, azaz ha megszakított leszállásod lenne, akkor merre kell elhagynod a pályát (pl. LHBP-n ez úgy tudok TPS felé van mindig).
Nem is emlékszem amúgy, hogy az FMC mutatja-e az ILS frekit. Erre vannak a térképek.
Ha zavar a sok pont (bár nem szabadna), akkor elő a térképpel és pötyögd be kézzel azt a pár pontot, amit meg akarsz repülni és valljuk be NAV1-en és CRS1-en meg simán beállítod az ILS-t, nem kell ehhez FMC. Sőt továbbmegyek, először kézzel kellene megtanulni repülni és nem FMC-vel.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Cypresss
senior tag
Departure: van egy repterved, amiben található egy kezdő útvonalpont. LHBP-nél maradva legyen ez a pont LITKU. Van egy indulási pályairányod ez mondjuk legyen a 31L.
Ilyenkor értelemszerűen LITKU3D-t választod ki (benne van a nevében, hogy a 31-es pályairányra vonatkozó elhagyási eljárás). Ugyanez ha a 13R-ról szállsz fel, akkor LITKU1D. Tök egyszerű és logikus. Azért firkálja össze az ND-t, mert az adott kezdőpontodhoz nem a megfelelő elhagyási eljárást (SID) választod. Ilyen esetben discontinuity lép fel, de általában ez is feloldható a LEGS oldalon, ha az útvonal pontokat manuálisan összekötöd.
A választott pálya ILS-frekijét (valamint irányát és a pálya hosszát) az érkezési eljárás kiválasztása és jóváhagyása (EXEC) után az INIT REF oldalon találod.
VOR adók frekijét, repterek tengerszint feletti magasságát, waypontok pontos helyzetét, stb, stb pedig a NAV DATA oldalon tudod megnézni. Csak be kell írni az adott pontot a megfelelő helyre a többit kidobja az FMC.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Geryson
addikt
Nem tudom mi az a world walk camera, de a nézetek kategóriájánál be tudsz állítani újabb (más) nézeteket is (amit egyébként az A-val tudsz kiválasztani az S-megnyomása után). Tehát a spot view pl. lehet nose view vagy gear vagy bármi. Mondjuk akkor is csak a default 4 nézeted marad.
Cypresss: érkezésinél írta az összefirkálást, továbbra is azt mondom, hogy szerintem a missed approach pontok megjelenésére gondolt Rudi50. (Rudi, egyébként ha belenagyítasz a range gombbal, akkor rögtön nem lesz akkor össze-visszaság)
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Jééé, nem kaptál választ még senkitől?
Nézd, alapvetően (szinte) teljesen mindegy, hogy gombbal, vagy egérrel választod-e ki a nézeteket, azok mindig egymás után jönnek, azaz nyomsz egy jobb egeret (nem a műszerfalon) és lön (pont mint ha az S-t nyomnád meg):
- Cockpit (a jobbra mutató nyíl mutatja az ebben a nézetben válaszható nézeteket (azaz az A-gomb variációit)
- Outside
- Tower (ha van a közelben)
- Runway (na ezt nem mutatja az S-gomb nyomogatásával)
- AircraftMagyarul a S és a SHIFT+S választja a főkategóriákat és az A és SHIFT+A meg a főkategórián belüli további lehetőségeket.
Természetesen csak akkor ezek a gombok, ha nem változtattad meg a default FSX billkiosztást. Ezt muszáj hozzátennem, mert én azonnal törlöm ezeket minden egyes install után.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Majd esetleg azért írd meg, hogy segített-e a javaslatom...
Mit jelent, hogy mentést visszatöltve? FSX menüben elmentetted, mint save flight? Ha igen, akkor így soha, de soha nem jegyzi meg az útvonalat szerintem (merthogy ő azt tölti be defaultként, amit megadtál, azaz cold and dark, vagy semmit, stb.), ennél finomabb gép a PMDG. Az FMC-ben külön el kell menteni az repülési útvonalat és ha azt visszatöltöd, akkor jön be az útvonal.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Cypresss
senior tag
Egész biztos, hogy ez volt a probléma. Az EzDok-ot nem könnyű legyilkolni a gépről, sima uninstall általában nem elég. Manuálisan is törölni kell a megmaradt bejegyzéseket. Geryson elmondta a megoldást.
#8943) macy: Ööööö...... Nem értem a kérdést. Ha online repülsz, akkor természetesen online ATC és forgalom is van. Nincs szükség a fentieket generáló programra.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
vzsolo2225
tag
Mitől nem látod 2D nézetben a PAPI-t? Annyira húzott orral süllyedsz? Mert ha igen, akkor valószínűleg nem haladsz elegendő sebességgel a géped tömegéhez és fékszárnyállásához mérten.
ILS-en kívül van VOR/DME, és NDB megközelítés is. Értelemszerűen ilyen chartokat kell keresned az adott reptérhez, és azokról szépen leolvashatod, hogy mi alapján kell süllyedned (pl. VOR/DME esetén a DME-től X távolságra Y lábon kell lenned).
EZEKET érdemes elolvasni. -
Geryson
addikt
Igazából érzékre is le tudsz szállni (egy idő után), mert érzed tapasztalatból, hogy mennyire vagy magasan a pályához képest. De én sem értem, hogy miért nem látod a PAPI/VASI fényeket.
Amúgy Medairán pont VOR DME megközelítés van. És természetesen a térképekről olvasod le, hogy milyen magasságot kell tartanod a VOR adott távolságánál.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Soknak tűnik a monitor 2/3-a nekem. Tök mindegy, hogy mekkora monitorod van, 2/3 az mindenhol annyi. Nem a legreálisabb dolog (én C441Q2-nél szoktam), de méretezd át a műszerfalalt. Húzd lejjebb a műszerfal tetejét és utána igazítsd hozzá az előre néző képernyőt (tehát magát a tájat).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
nagyúr
-
vzsolo2225
tag
De ezen azért nem látni semmit a PAPI-ból, mert szar a videó minősége, és nem azért, mert akkora pozitív irányú bólintása lenne a gépnek, hogy emiatt kitakarja a műszerfal. Szerintem továbbra is arról lehet szó, hogy túl kevés a sebességed.
Régen 17"-os monitoron repültem és mindig láttam a PAPI-t. -
nagyúr
Szerintem csak a videó alacsony felbontása miatt nem látszanak a lámpák, de ha szerzel némi tapasztalatod, akkor visualban meg tudod oldani PAPI nélkül is a landolást. Ezt jól tudod gyakorolni LHTL-en például, mert ott semmi sincs kvázi, ami érdemben segítené a leszállást, mégis simán meg lehet csinálni mindent mindenféle automatika nélkül is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow