-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz cintula187 #13800 üzenetére
FSX/P3D és az AMD ősellenségek. Ha repülni akarsz, intelt vegyél nvidiával. 8 mag meg csak a dinnyébe kell. Egy magot terhel agyon, de azt nagyon.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz RCH663 #13802 üzenetére
De akkor is egy magot terhel agyon, azt 100%-on pörgeti, a többit csak piszkálja. A 8 magot rendesen nem használja ki. A 6-magos intelem ugyanazt tudja 4 magon is, ha nincs teleszórva a p3d/fsx mindenféle addonokkal. A sok mag csak akkor hasznos, ha nagyon sok kiegészítőt használ az ember (főleg a photo sceneryk ölik nagyon a magokat).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Kbhont #13806 üzenetére
Ahogy elnézem az itteni 6-magos megoldásokon ugyanez a helyzet. 1 magot terhel 100%-on, a többit csak kicsit piszkálja.
Win10-es példánál konkrétan még 3 magot terhel, de azokat is csak 25% alatt (lásd a grafikon screenshot pillanatához tartozó terhelési értékeket), és csak feldologzási kérelem (loading) során terheli a többit, menet közben nem. Nálam is pont ilyen a helyzet. Pont azért terhelnek nagyon a photo sceneryk, mert azok folyamatosan töltenek. Ahhoz kell a sok mag, egyébként csak a betöltődést gyorsítja.
A 255 beállításod ugye binárisan 11111111, tehát a 4 magos cpu-d minden magját HT-vel együtt terheled. Érdekes módon nálam akkor is ugyanolyan a helyzet, mint a fenti képen, ha visszakapcsolok 4 mag + HT módba, és sima 6-magos (HT nélküli) módban is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
senior tag
válasz schawo #13809 üzenetére
Én úgy csináltam, hogy a PMDG-t beállítottam LOWW-n egy guruló útra és elmentettem a pillanatot!(így mindig azt a pillanatot tudom vizsgálni)
Aztán elkezdtem próbálgatni!
Irtam a CPU load-ot, a GPU load-ot, néztem a magok kihasználtságát és természetesen az FPS-t
Próbáltam HT-vel is, de nekem is rosszabb volt![ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz schawo #13803 üzenetére
Szia,
nevem alatt cikk, hogy hogyan működik az FSX alapvetően, beleértve a CPU használatot is.
A sorban első engedélyezett FIZIKAI magon (HT FSX alatt nincs) fut a main thread. Az összes többi mag a T&L szálakat futtatja, ez dolgozik a textúrázáson. Hat magnál úgy érdemes belőni, hogy a core0-ról kitiltod a mainthread-et, így a fiber (3d csontváz) a core 0-n marad, és a main tread átmegy core1-re, és utánna a többi szabad magon a T&L számítások. Szinte mindig a maintrerad cpu limites, mert ez számolja ki az alapot, a többi csak ezt textúrázza. Ha viszont feltolod a textúra méretet, és valami "HD" túlépített scanery felett repkedsz akkor ki fognak koppani a T&L magok is pláne éjjel esőben, kis köddel. (mert ezt is cpu számolja dx9-alatt)
AZ FSX mindíg szálanként CPU limites.
-
Cypresss
senior tag
Airbus szakik!
Két kérdés:
- rosszul tudom, hogy 60 csomó alatt kötelező levenni a sugárfordítót? Mintha [itt] nem ez történne...
- A320-nál tudja valaki a robot aktiválási határait? Ilyenekre gondolok, hogy TO után minumum magasság, ahol kapcsolható, minimális enrout magasság ahol még működik, autolandnál mikor kapcsolható ki, illetve még az is érdekelne, hogy ILS APP-nál mi a legnagyobb magasság, ahol már kapcsolható az APP.Köszi!
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
LWhite
tag
válasz Kbhont #13806 üzenetére
Nekem a 255-ös beállítás nem hozott javulást, sőt főleg a 0. mag dolgozik 100%-on, a 14 nálam jobb (i7 HT off), de úgy látszik ez sem egységes!
Még egy kérdésem lenne hozzá, mert már van összehasonlítási alapod!
Korábban ugye Radeon-od volt, 512 bit memória sávszélességgel, most meg 384-es Nvidia. Van valamilyen észrevehető különbség a textúra betöltésnél, cserénél pl. a nézet váltásoknál? Vagy jelentősen nem befolyásolja a teljesítményt a sávszél (itt már), főleg ha SSD-ről tölti be az adatokat?
Érdekelne esetleg az is, ha valaki 384 bit sávszélről váltott 256 bites kártyára az jelentett-e valamilyen hátrányt? -
-
Cypresss
senior tag
Elment már nyugdíjba? Mert két éve még azt hiszem tolta a Mester, akkor már öt évtized volt mögötte.
Bár nem ismertem túl jól, de nagyon szerettem a stílusát.Más: Milyen szép, arányos, tetszetős ez a 747-es...Oh wait!
Más2: Úgy érzem erősen bétában van még a [NEO]...
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
senior tag
válasz LWhite #13816 üzenetére
Amennyire én tudom, (de majd a pc mágusok kiegészítenek ill javítanak) a VGA-nál az összkép számít!
Gondolok itt arra, hogy a sávszél az lehet hogy csak 384bit széles, de annyival viszont gyorsabb...
Sőt! Lényegesen gyorsabb!
Nyilván az R9 290-t nem lehet egy lapon említeni a GTX980Ti-vel!
Ámbár ár érték arányban szerintem az R9 nem rossz! Most már 60-75 között ki lehet fogni!
Az enyémet is 70-be számolták be! Ez a VGA erőből tudja a plafon beállításokat P3D-nél úgy, hogy az FPS nem esik 20 alá!
Hozzá teszem azt is, hogy "nálam" a lag 45-50 FPS-nél is meg van változatlanul!
#13817 Én nem mondtam, hogy pilóta volt...De én is nagyon bírom Zsigu Bát! -
senior tag
Nem bírok elszakadni a Balatontól...
[ Szerkesztve ]
-
Gudi
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy RCH663 barátunk nevével fémjelzett "szellem az FSX-ben" cfg és egyéb beállításai az FSX:SE-re is vonatkozik? Lehet hogy buta a kérdésem, de a Steames kiadás különbözhet esetleg a sima FSX-től amiről szól az "előadás"...
Azért is lenne fontos ha így lenne, mert elég gyenge a gépem, és úgy olvasgattam, hogy sok mindenben lehet segíteni szegény CPU-nak-))
Köszi szépen, ha tudtok segíteni! -
Cypresss
senior tag
Az [ITT] talált kommentek egyértelműen bizonyítják, hogy tízmillió pilóta országa vagyunk.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
Szia, meg van az SE de nem volt időm foglalkozni vele az elmúlt időszakban. Nem mentem végig rajta. Ami biztos hogy sok minden nincs megváltoztatva benne. AZ alap ökölszabályok érvényesek kellenek legyenek. Amiben jobb az SE hogy a memória szivárgásra találtak benne megoldást, illetve pár dolog optimalizálva lett.
-
nagyúr
válasz Cypresss #13823 üzenetére
Király. Ahogy Móricka elgondolja. Emléxem, amikor asszonyt elvittem hozzátok, az első órában áttekintettük a műszereket, csináltunk két indítást, útvonaltervezést, aztán a másodikban free flight volt. Asszony elég sokszor látott cockpitot már IRL, nyilván nem szakmai szemszögből, de azt tudja, hogy PFD/ND-n mit hol talál. Szal csak annyit kértem tőle, hogy tartsa a sebességet és a magasságot. Volt ott minden természetesen. A legjobb az volt, amikor jeleztem, hogy emelkedünk, fogy a sebesség, nyomja le kicsit az orrát. Erre elkezdte húzni. Mondom most még jobban emelkedünk, nyomja le.. előre. Erre még jobban elkezdte húzni magára a kormányt, megyünk az égbe, stick sékerig. Mondom előre, nyomd le. Erre aszongya, mellére húzott kormánnyal, hogy "dehát nem bíjjjrom már lejjebb nyomni!" És az ott egy szimulátor volt egy szép őszi délutánon, és nem volt két halott pilóta mellette és nem volt 180 halálra vált, sikoltozó utas és nem is kellett leszállni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
senior tag
Ma Ausztria volt porondon...
-
RCH663
aktív tag
Én is jót röhögtem.... Kész.... Csak saját tapasztalatból: Amikor elkezdterm vitorlázni, és már egészen kezdtem magam jól érezni a gépben, és jött a kötél szakadás oktatás. Felkészítve, deklaráltan, ez volt a feladat. Középmagasan bele is oldott az oktató, közölte, Ő csak figyel, oldjam meg a helyzetet. Sikerült üveges tekintettel mérlegelgetve a lehetőséget siklani, eldobva 50 métert az értékes magasságból, ekkor mondta hogy ennyi, övé a gép. Magunk alá leszálltunk egy 180-as fordulóval. Ez kb annyi ideig tartott míg ezt olvastátok. "Éles" helyzetben valahol a csalittosból kellet volna kikanlazni engem a géppel együtt. Később egyedül repülés előtti ellenőrző: Oktató: Én csak ott vagyok nem szólok, ha bele kell nyúlnom vége van. Vége lett. Pusztán azért mert saját magát belhergeli az ember a stresszbe, és hibázik.
Később motoros kiképzésen, hátszeles felszállás gyakorlása, előtt átvettük az elméletet, pontosan tudtam mi fog történni, pár év vitorla és egyéb repkedések után nem igazán éreztem kihívásank a gyakorlat végrehajtását. Oktató látta rajtam hogy "nagyon tudok ma repülni" csendben meghúzta magát az ülésben. Én beszúrtam a gázt, és amikor félig lógó szárnyal sodródtam lefele a pályáról akkor rájöttem hoyg mégsem megy ez annyira, egy kör után izzadt seggel átbeszéltük hogy még gyakszizni kell, hiába megy ez nekem amúgy. És ez kisgép meg vitorla ami azonnal reagál mindentre.... nem 80 tonna.
-
djfules
tag
Sziasztok! Régóta foglakozóm az FSX-el és 3d grafikával. Nem vagyok nagy kommentelő csak olvasgatom a fórumot, de most érdekelne a téma hogy készíthetnék én is gépet. Több éve dolgozom amúgy játékfejlesztésbe profi texturázó és 3d modellező vagyok. Az érdekelne hogy van e valami dokumentáció arról mi a file rendszer hieraria, elnevezések, texturák, shaderek, uv pack, LOD-ozás, hány LOD szint van mennyi a poligon szám a és modell improról kérdeznék valakit? A modell nem lenne nagy gond de a programozás már más tészta nyilván nem egy PMDG bonyolultságot kívánnék de egy kissebb gép mint PL a Zlin (amihez persze gratulálok ha olvas a készítője) hogy is készült a programozás? Alap műszerek animációk kapcsolok stb.... Sok az ingyenes gagyi repülő csak lehet jobbat is csinálni ill. van valami forrás ezek elkészítéséhez
Szóval néhány link vagy pdf valami leírás talán segítene, elörre is köszi
Ha időm engedi talán egy két jó gépel bővíthetném a gépparkot akár kívánság típussal is...Esetleg akik a Zlint készítették bövebb infót megköszönnék aztán majd látom mit lehet ezzel kezdeni
Köszi
-
RCH663
aktív tag
válasz djfules #13835 üzenetére
Szia,
küldtem neked privátot is, itt van néhány link amin jól el lehet ibndulni:
http://www.flightsim.com/vbfs/forumdisplay.php?72-Designer-Forums nagyon jó fórum.
AZ FSX Gold-al együtt van G-max program (ott van a dvd-n) külön kell telepíteni, elvileg ez a "hivatalos" editor, és elég jól dokumentált.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Installing_FSX_GMax_gamepack
Jó böngészést.
[ Szerkesztve ]
-
aviator
tag
Sziasztok!
Kicsit elmélyült a kérdésem: megoldható-e valahogy, hogy az aktuális COM1, illetve COM1 STBY frekvencia ki legyen írva a főképernyőre (glareshield, vagy virtual cockpit, ki mit használ)? Elkerülendő a nézetváltást és a rádió tekergetését mondjuk 3nm short final-en amikor az app-nak eszébe jut átadni a toronynak?
Maga a tekergetés lua scripttel joystick gombokon keresztül van megoldva, de nem érek vele sokat, ha nézetváltás nélkül nem látom, hogy mit tekergetek. Gondolom valahogy az FSUIPC-ből kell kivenni...Köszönöm!
-
djfules
tag
válasz Korcsii #13840 üzenetére
Igen lehet konvertálni, nem is ez a gond mert eza munkám modellezek texturázok, a többi nem igazán tudom mennyit kell programozni pl hogy a műszerek működjenek egérrel lehesen kapcsolokat müködtetni stb stb
De ha már ugyis téma lett az Aircraft készítés, kiváncsi lennén melyik az a tipus amit szivesen látnátok? Mert egy 10 dik cessna nem érdekel engem se
-
Scaevola
tag
Ha meguntad a céltalan repkedést, csatlakozz hozzánk:
http://malert.soloriens.hu/apex
-
senior tag
Mi a véleményetek?
Amennyiben lecserélném a Corsair Vengence 16Gb (2x8) 1866Mhz C9 RAM-ot 2400Mhz-es Cl10 modulokra, a P3D-ben hozna valami változást? -
senior tag
válasz schawo #13844 üzenetére
Azt mondod...
Már sikerült azt elérnem, hogy 30 alá nem esik be az FPS és repterek kivételével 40-45 között van PMDG 3D cocpitban. Ez már lassan használható!
Egy topikban azt írták, hogy csak akkor lesz lagg mentes a kép, ha az FPS eléri a megjelenítő frekvenciáját!
Ez az én esetembe 60Hz! Elég reménytelenek tűnik... -
Korcsii
őstag
válasz Kbhont #13847 üzenetére
Elvileg kompatibilisek lesznek, legalábbis próbálnak rá törekedni. Más kérdés, hogy a DX11 alapjaiban tudja felforgatni a textúrázást meg egyebeket. Viszont valószínűleg lesznek új feature-k, amik a régi kiegészítőkből nyilván hiányozni fognak.
Mondjuk ez a kompatibilitás is kétélű dolog: ha a visszafele kompatibilitás miatt nem lehet egyről a kettőre jutni (pl két kód kizárja egymást, vagy full értelmetlenül bonyolítja, teszi instabilabbá a progtamot) akkor lehet inkább hagyni kéne a fenébe. Csak persze akinek sok kiegészítője van, az így valószínűleg nem is vált. De azért nevetni fogok ha az fs2002.exe benne lesz...
Kíváncsi vagyok, hogy mi fog kisülni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Korcsii #13848 üzenetére
Elméletileg lesz benne egy 32-64 bites fordító konténer, ami megoldja a 32 bites kieg kompatibilitást. Az igéret szerint 100%-ban. Zenei munkaállomáson (DAW) hasonló megoldás tökéletesen működik vst plugin fordításra. Meglátjuk, hogy itt mit alkotnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
aviator
tag
válasz aviator #13839 üzenetére
Akit érdekel a megoldás: FSUIPC logging tab, specific value checks rész. Itt 4 FSUIPC offset értékét lehet figyelni. Érdemes az FS window-t bepipálni, ilyenkor az FS-t ablakos módban futtatva az ablak címébe írja bele az ofszetek értékét. A COM1 stby offszet hexa kódja 311A, ez alapján fogja megtalálni, a típus, ha jól emlékszem S8 és hexaként kell megjeleníteni, ekkor lesz olvasható. Pl. ha 0x2628-at jelenít meg az 126.28-at jelent.
Nem feltétlenül ebből a szempontból érdekes ez kizárólag, vannak az FSUIPC-nek hasznos ofszetjei amiről adott esetben szeretne tudni a felhasználó, ezek kiíratásának egyik módja ez, biztos van még sok más is. Pl. ki tudjuk így írni a VAS méretét is, TDrate-t ha valakit éppen ez érdekel, stb.
Ezen kívül lua scriptekkel és plugin-ekkel kombinálva az FSUIPC-t, az ofszetjeit, meg mondjuk az AirbusX lokális változóit (Lvar) egész jó dolgokat lehet csinálni, ha valakit esetleg már nem köt le az FSX önmagában. Ha van itt esetleg olyan aki ismerkedik/foglalkozik ilyesmivel, tud esetleg lua-ban okosságokat gyártani a szimulátorhoz (és szívesen megosztaná ennek a módját), esetleg gondolkodott már kétirányú kommunikáció megvalósításának lehetőségeiről (pl. radio stack: bemenet az FSX-nek-> rotating knob, kimenet -> frekvencia 7 szegmenses LED kijelzőn megjelenítve) az, ha van kedve keressen meg privátban. Vannak ötleteim, csak sajnos a tudás és az eszközök hiányoznak a megvalósításhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás
- Fujitsu Esprimo V5535 Core 2 T2330/2x1GB/120GB HDD/Windows Embedded Standard 7 (2025-ig támogatott)
- HP Pavilon 15 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 5800H / 16Gb / 512Gb NVME / nVidia RTX 3050 Ti / GARANCIA
- Rtx 2060
- Ubiquiti Security Gateway USG-3P
- Eladó Új Samsung Neo QLED QN85D, QN90D, QN95D 4k 2024-es modellek