-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Cypresss #14598 üzenetére
Közben megfejtettük a magassági eltérést...
Egyébként csont üres géppel voltam, nem is útvonalat repültem, csak (pályabejárás volt ) a megközelítéseket nézegettem.
Az lett a vége, hogy itt a ILS egy segítségként felsugárzott adalék a megközelítéshez ami egy sima LOC-DME
lenne csak sokkal meredekebb 3.77 fokos a normál 3.0' képest...
Ez a PAPI meg 3.5 fokos tehát soha nem fog stimmelni a kettő.
A felvetéseid jogosak, de mint említettem nem útvonalat repültem, csak feszegettem a határaimat LOWI felett, mert egy kicsit más ez mint a JustSim, amit eddig használtam. Egyébként ez már a második megközelítés volt, mert előtte egy LOwPass már befigyelt .
Azt gondolom, hogy célszerű pont ilyen helyeken gyakorolni a megszakított megközelítést ill átstartolást, mert egy lapos területen ott bárki össze meri az emelkedő gépet. Itt azért jó ha képben vagy. Nappal van amikor órákat eltöltök itt és útvonalat meg éjjelente szoktam repülni. Egyébként szerintem az egyik legszebb régió P3D ben. -
senior tag
válasz cintula187 #14603 üzenetére
Azt nem tudom, de hogy az Assistant csak nézelődött az biztos...
Minden esetre tanulságos eset! -
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #14603 üzenetére
Ja, ja. Kaptak egy kis jeget is, gondolom éppen telibe vágtak egy durvább felhőt. Ha megnézed az ND-n a WX radart, akkor éppen fel akar robbani a képernyő.
(#14604) Kbhont: Azt én sem nagyon értem, hogy futót fékszárnyat miért nem húzták vissza korábban, hiszen azok ilyenkor azok csak lassítják a gépet, de biztos meg volt az oka.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
senior tag
válasz Cypresss #14605 üzenetére
Meg volt az oka! Az, hogy a másodpilcsi úgy beszart, hogy fogta a majrévasat és imádkozott...
Nézd meg, hogy majd nem egy percig emelkednek mikor 1:17 érzi, hogy nem elég a tolóerő... A hajtóművek le vannak padlózva, de a sebi nem akar nőni . Akkor elkezdi keresni a hibát! Meg is találja... -
nagyúr
válasz Kbhont #14606 üzenetére
Jaja, másodpilcsi fullosan lefagyott, pedig ugye amikor összerakja a crew a megközelítést, akkor az is le van osztva, hogy GA-nál ki mit csinál, mikor, meddig emelkedünk, hogyan, stb.
Ellenben az mondjuk elég penge volt, ahogy a kapitány másodpercen belül reagált a GA-ra.Apropó, láttátok, milyen szépen átpakoltuk a múzeumot Ferihegyen?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #14605 üzenetére
Erre a kommentekben azt mondták az okosok, hogy:
- avval csak időt veszítenek
- meg, hogy ha behúzzák a kereket avval is nő esetleg a drag? Ill. ez mondjuk airbusnál igaz. Nemtom. Vagy tényleg cifrafosás volt vagy ez a procedure.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
nagyúr
válasz cintula187 #14608 üzenetére
GA-nál inkább időt veszítsek, mint sebességet, és ezáltal felhajtóerőt. Persze látni kéne az adott üzemeltető SOP-ját, hogy abban mi van.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #14610 üzenetére
A fékszárny a flap. Leszállási konfigban jellemzően 30 fokon vannak a fékszárnyak, GA-nál pedig az az első B737-en, hogy flaps vissza 15-re, ha megvan a positive rate, akkor azonnal gear up, majd emelkedés, és sebitől függően visszapakolni a fékszárnyakat, és folytatni az eljárást.
Kiengedett futókkal és 30 fokos fékszárnnyal lerepülni a fél eljárást az jellemzően már durva repesemény. Mondjuk Malévnél is volt ilyen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
senior tag
válasz cintula187 #14610 üzenetére
Segített? Hogyan?
Nézd meg 1:15 nél a FOOD.on látszik, hogy átesési sebesség fölött vannak egy hangyafasszal és nem bírja követni az FD -t mert esik a sebi..
Aztán mikor elkezdi vissza felé tolni a flaps-t egyből tudja vissza venni a tolóerőt is.
De le fogom szimulálni, kíváncsi vagyok mennyivel gyorsul rosszabbul ugyan annál az emelkedésnél... -
Korcsii
őstag
válasz Kbhont #14612 üzenetére
Találtam egy ilyent: FAA Advisory Circular 00-54 - Pilot Windshear Guide (1988, 47. oldal, pdf 53.): [link]
Maintain flap and gear position until terrain clearance is assured. Although a small performance increase is available after landing gear retraction, initial performance degradation may occur when landing gear doors open for retraction. While extending flaps during a recovery after liftoff may result in a performance benefit, it is not a recommended technique because:
1) Accidentally retracting flaps (the usual direction of movement) has a large adverse impact on performance.
2) If landing gear retraction had been initiated prior to recognition of the encounter, extending flaps beyond a takeoff flap setting might result in a continuous warning horn which distracts the crew.ADDITIONAL CONSIDERATIONS
If autopilot/flight director systems specifically designed for operation in windshear are engaged during approach, they should be used during the recovery maneuver. These systems may aid in recovery from an inadvertent windshear encounter. However, due to limited time available to recognize and respond, do not engage the autopilot or autothrottle if these systems were not engaged prior to recovery.WARNING: A flight director and/or autoflight system which is not specifically designed for operation in windshear may command a pitch attitude change 'to follow target airspeeds or a fixed pitch attitude regardless of flight path degradation. This guidance may be in conflict with the proper procedures for windshear recovery. Such systems must be disregarded if recovery is required and, time permitting, switched off by the PNF.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Korcsii #14613 üzenetére
Na én lerepültem ezt a szitut...
Bár a leszálló tömegről nem volt infom, ezért azt Random hagytam üzemanyagot 4 tonnát hagytam bent és egy 15 csomos szelet 30 befújásokkal állítottam be.
Megközelítési sebi mint a videon 140 csomó.
GA után pont tartani tudta a 140 csomót teljes tolóerővel! De nagyon a határon volt.
Aztán néztem 15-ös flapssal ott már egyenletesen gyorsult felfelé is.
Aztán gearup + 15 -ös flaps teljesen kontrollálhatóan emelkedik.Korcsii! Érdekes!
Átküldtem a videót a barátomnak, kíváncsi vagyok mit fog rá mondani... -
Korcsii
őstag
Na ez bushpilot [link]
Kbhont: mondjuk azt írja, hogy "until terrain clearance is assured". Mivel folyamatosan emelkedtek, ez gondolom megvolt már jóval hamarabb, mondjuk kaptak közben mindent a nyakukba.
[ Szerkesztve ]
-
Hedgehog9780
tag
Sziasztok!
Nagyon szeretem a repülést és érdekelne a szimulátorozás. Az FSX és P3D-vel csak valódi pilóták repkednek vagy egyszeri halandó is tudja használni?
Azt látom a YT videókból, hogy komoly és összetett a játékmenet. Ez valamilyen tutorial által megtanulható vagy inkább tegyem felejtősre a zéró szimulátor tapasztalatom miatt?
Ha tanulható, akkor kaphatnék egy kis infót, hogy melyik SW-t vegyem / töltsem és milyen addokat telepítsek? Hol vagy mivel kezdjem stb...Előre is köszönöm a válaszotokat.
-
cintula187
addikt
-
cintula187
addikt
-
nagyúr
válasz Korcsii #14615 üzenetére
Ez oké, de szentem itt egy sima GA volt, amit az ATC windshear miatt mondott be, tehát a final végén, vagy a pályaküszöbnél jelezhetett WS-t, de a gép nem volt szélnyírásban, még a gépember se jelzett semmit. Szal onnan sima GA procedure kellett volna, nem WS procedure. Oké, fotelből könnyű okoskodni csak mondom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
senior tag
válasz cintula187 #14617 üzenetére
Na itt is egy video!
Itt egy dupla GA van és itt is azonnal vissza állnak 15' és gearup...
De lehet hogy igazad van...
Minden esetre pont ellenkezője lenne, mint amire én gondolok.
[link] -
nagyúr
válasz Kbhont #14622 üzenetére
Bahh, most látom, hogy benéztem, nem is az ATC szólt, hanem a PWS... és ezzel egyidejűleg meg is jelent a felirat az PFD-n és ND-n is, ahogy mondod. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy nem voltak szélnyírásban, "csak" előttük volt, ezért startoltak át. Ha szélnyírásba kerülnek, akkor B737-en kiabál a gépember háromszor, hogy WINDSHEAR. Szal fenntartom, hogy nem feltétlenül volt a helyzet magaslatán az FO, nem volt indokolt 30 fokos fékszárnnyal és kiengedett futókkal repülni másfél percig.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
senior tag
válasz Hedgehog9780 #14616 üzenetére
Szia!
Üdv a forumon!
Bátran merem mondani, hogy ez egy Baráti társaság aki nagyon szereti a repülést és mint ahogy vissza olvasol egy picit láthatod, hogy a repüléssel kapcsolatos dolgokat vitatjuk meg és segítünk egymásnak ha szükséges!
Amit először el kell döntened, hogy melyik platformot választod!
per pillanat FSX, P3Dv3.4 és XP11 a használható választék!
Ennek eldöntése nem egyszerű, bár szerintem mindenki favorizál valamit és azt isteníti!
Nekem a P3D jött be a leginkább!
Ami a tanulást illeti!
Két nagy hálózat van használatban az IVAO és a Vatsim. Én az IVAO-t ismerem jobban. Ott szoktak lenni online oktatások, amikre célszerű bekopogni!
Aztán a következő, amit el kell dönteni, hogy milyen irányba szeretnél elindulni.
VFR? IFR? Kisgép, nagy gép? Melyik típus érdekel leginkább?
Aztán nagyon fontos, hogy milyen hardvered van?
Joy, vagy yoke?
Melyik égtájon szeretnél több időt tölteni? -
Hedgehog9780
tag
válasz Kbhont #14624 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Jó pár oldalt visszaolvastam, de bevallom még nem mindet A YT videók alapján P3D számomra tetszetősebb, de ugye kérdés, hogy mit bír a vas. (Már ha egyáltalán vas )
i5 6500 CPU, 8GB RAM, Geefroce GTX 960 4GB GPU,---> Ehhez melyiket érdemes?Sajnos a VFR IFR még nem mond sokat, mert még nem néztem utána.
Idővel nagygép, de gondolom mint ahogy a valóságban, itt is a kicsivel kell kezdeni. (vagy nem?)
Egyenlőre bill és egér van, plusz van egy joystick. No name brand, tavaly vettem. További hw ajánlástól és persze tárcától is függ
Égtáj az elején talán mindegy, amíg bele nem jövök.Cintula187 Igen, elhiszem. Ha csak utasként repülök is felemelő érzés, pláne ha még vezethetném is...
-
senior tag
válasz Hedgehog9780 #14625 üzenetére
Akkor szerintem először olvasd el fen a forum tetején az összefoglalót!
VFR = Látás alapján repülés
IFR = Instrukciók alapján repülés
Hardver tekintetében én egy legalább 120Gb SSD-re tenném a szimulátort, hogy külön legyen mindentől...
Az első időben ez elégnek kell hogy legyen!
Amit én tanácsolnék, hogy ne szemeteld tele minden ócska kiegészítővel, hanem inkább kérdezz és Mi szívesen elmondjuk a tapasztalatainkat!
Maga az alap szim nem túl bonyolult és jól is fog futni a gépeden!
A bajok majd ott kezdődnek, mikor elkezded "tuningolni" és jönnek az egyéb kiegészítők.
AI forgalom, Időjárás generátorok, földi kiszolgálás, másodpilóta segéd szoftver, Kamera rendszerek, TrackIr...
Stb stb!
Elvileg a végtelenségig lehet toldani foltozni...
Ami a joyt illeti!
Én évekig egy Logitech Pro-t használtam! Olcsó és viszonylag strapa bíró, jól konfigurálható! De mivel én annak idején a Boeing-ok irányába mentem el, így váltanom kellett! Először vettem egy CH Yoke-t! Aztán jött egy ProFlight Yoke System a Saitek től! Egyáltalán nem bántam meg! Van hozzá egy Saitek Rudderem és teljesen meg vagyok vele elégedve!
Nálam nagy előre lépés volt a TrackIr5 beszerzése! Nagy élmény! De ha ügyes vagy, lehet házilag is gyártani!
Azt bátorkodnám ajánlani, hogy kezd magyar országgal! Az LHSimulátor.hu találsz nagyon szép ingyenes kiegészítőket amik részben kis hibákat leszámítva tudnak működni P3D-vel.
Aztán majd a többit mondjuk! Ha kérdésed van, írj és segítünk! -
-
Korcsii
őstag
válasz Kbhont #14628 üzenetére
Én már csak azt nem tudom elképzelni, hogy a windsheart hogyan észleli a rendszer.
Amúgy az IFR jó lesz műszeresnek is
FSX:SE szerintem nem elvetendő kezdésnek, mert a tutorial missziók bevezetnek a repülésbe, no meg néha ki lehet fogni Steam-en elég olcsón - főleg P3D-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Kbhont #14628 üzenetére
NA!
Volt szerencsém találkozni ma a Petivel!
Azt mondta, hogy Ö egyáltalán nem biztos abban, hogy ez egy valós repülés...
(lehet szimulátor is)
Amennyiben valós, akkor kúrva nagy szerencséjük volt, hogy megúszták!
Szerinte hibát hibára halmoztak! Miután megemelték az órát és a sebi emelkedni kezd azonnal kellett volna a 15' flaps és utána közvetlen a gearup.
Futót csak akkor nem zárnak mikor közvetlen pálya felett vannak és pár méter van csak vissza.
Egyébként azt is mondta, hogy egy ilyen "falig koppantás" a tolóerő szabályzón kinyírja a hajtóművet.
Arra, hogy nem szabad a "Procedurába" belenyúlni (Flaps/Gearup) tekintetében Windshear alatt az egész addig igaz,amíg a megközelítés tart! De abban a pillanatban mikor elemeli az órát és kihúzza a süllyedésből már nem az a procedúra van porondon, hanem a GA.! -
cintula187
addikt
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #14632 üzenetére
Igazából nem mond ellent a kettő:
"Maintain flap and gear position until terrain clearance is assured."
Avagy amíg a földtől nem kerül biztonságos távolságra, addig marad az addigi állás. Namármost itt rögtön az elejétől látszik a pozitív varió, szóval elvileg nem volt akadálya, hogy behúzzák őket. A másodpilóta kicsit lefagyott, vagy el volt foglalva a rádiózással, a kapitány meg nagyon koncentrált magára a repülésre és a szélnyírás elkerülésére. -
Cypresss
senior tag
Fantasztikus milyen parázs szakmai vita alakult ki.
Segítségképpen beszkenneletem az egyik Wizz gép QRH-jának ide vonatkozó részeit, nyilván vannak az üzemeltető társaságok között különbségek, de az alap szinte mindenhol ugyanaz.
A videón 06-nál szól a robot, hogy Go Around/windshear ahead. A QRH szerint ilyenkor egy sima GA-t kell végrehajtani:
Ok, akkor átstart, de mivel ez egy multicrew környezet, érdemes megnézni, hogy QRH szerint GA szituációban kinek mi a feladata:
A PF itt a kapitány volt, akinek először TO/GA-t kell nyomnia, ez ha megnézitek megvolt, nem a tolóerőszabályzó oldalán található gombot nyomta meg (AT disengage), hanem a TO/GA gombot és szinte ugyanebben a másodpercben lekapcsolta a robotot is (amit viszont nem lett volna szabad...) (Az erősen véleményes, hogy az A/T aktív volt-e ebben a pillanatban vagy sem, ezt nem látni elég jól a videón.) Tehát QRH szerint a TO/GA rendben volt, rotation ugyancsak megvolt, a variometer felfelé mutat, GA announce: ha jól hallottam, akkor az is megvolt, a QRH ide vonatkozó pontja szerint a PNF-nek itt kellett volna elsőként önállóan cselekdenie: Flaps lever select as req... Ez láthatóan kiamaradt, első hiba.
A következő pont a futó behúzása, az erre vonatkozó utasítást a PF-nek kellett volna kiadnia, ez azonban (angolul legalábbis) nem történt meg, helyette bő egy perccel később ad egy flap 15 utasítást, második hiba, majd négy másodpercel később ahelyett, hogy kiadná az erre vonatkozó parancsot, maga húzza be a futót, harmadik hiba.
Összességében kapkodtak, de megoldották a feladatot, kérdés hogy egy krizíshelyzetben kapkodó pilótával szeretne az ember repülni, vagy egy nyugodtal. De ez már személyes preferencia és vérmérséklet kérdése.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #14634 üzenetére
Neked is és a többieknek is akik utána néztek. Az mondjuk amint linkeltél meglepett, hogy AP -t bekapcsolva kell hagyni.
Egy nyári közös szimulátoros repülés valamikor?Tudom múltkorin se voltam, de most épp kedvem van.
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #14637 üzenetére
Itt is végig aktív a robot: [link], régebben kötelező volt kikapcsolni szélnyírás esetén, úgy látszik manapság már ezt is jobban kezeli a robot.
Tőlem mehet, csak találjuk ki hányan jönnétek és mikor.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
sqpp
őstag
válasz cintula187 #14637 üzenetére
Ha vartok 10ig felolem OK De valaki segitsen szénné modolni a jatekot
-
wolruf
őstag
válasz cintula187 #14637 üzenetére
Én (mint általában) benne lennék.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Đusty
addikt
válasz cintula187 #14637 üzenetére
Én is benne lennék ha munkaszüneti napon lenne, ha nem akkor a beosztásomtól függ.
[Itt] is egy bár ahogy elnézem a megtekintések számát ebből nem fogunk meggazdagodni (csoda, hogy él még a link a többivel együtt)
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
A hétvége nagyon necces srácok, hetekre előre tele vagyunk, azt nem merem ígérni.
De egy májusi péntek működhet.A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
sqpp
őstag
[link]
Kinek mikor jobb Itt betudja irni! -
senior tag
válasz cintula187 #14637 üzenetére
Skacok!
Sajnos nekem is most van a szezon...
Én se tudok menni!
De ősszel megpróbálhatok a Petivel egyeztetni egy közös real repülést!
Esetleg ha lenne kedvetek a HA-LIX-el egy körre vagy kitalálhatunk valami mást is![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)