-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
-
nagyúr
Nehalem, Sandy Bridge, Haswell?
Controller attól függ, mivel szeretnél repkedni. Ha vadászgéppel, heloval, kisgéppel, akkor inkább joystick fog kelleni, ha nagy géppel, akkor már yoke. Ha kevesebbet szánsz rá, akkor egy egyszerűbb joystick Z tengellyel (forgatható függőleges tengellyel), beépített gázkarral. Ha többet, akkor yoke, gázkarpult, pedálok külön. Például kis- és nagygépes konfignak jó lehet: CH Products - én évek óta nagy megelégedettséggel használom a Yoke+Rudder+Th. Quadrant kombót; a topiclakó kollégák kedvelik még a Saitek cuccait is. Aztán, ha még több a keret, akkor jöhetnek a rádió pultok, MCP panelek, OH panelek, és nincs megállás.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
aviator
tag
Valóban nem függ össze és valóban nem használja ki a 8-at, tehát futni fog, csak jelentős terhelhetőségi korlátozással. Viszont éppen a 32bit-es mivoltából fakadóan a program "belső tárhelyének", azaz a Virtual Adress Space-nek (VAS) nem fogod tudni túllépni a 4 gigás korlátját, a nagyobb baj az, hogy ebbe beleszámít a videókártyád memóriája is. Ha jól értelmezem akkor te valamilyen módon (2 VGA, vagy 1 VGA-n 2x2Gb ram) 4 Gb videomemóriával tervezed használni az FSX-et. Nem tudom ez milyen hatással lesz a játszhatóságra de így a VAS-t ez teljesen ki fogja használni, és az FSX nem tudom hol fogja tudni tárolni a saját textúráit, vagy egyéb memória, illetve tárhely igényes összetevőit. Mélyebben nem megyek bele, mert annyira nem értek hozzá, ha hülyeségeket mondtam elnézést, viszont pár oldallal ha visszalapozol a fórumban akkor nálam okosabb emberek sok fontos információt leírtak már erről, illetve ezt egyszer, vagy inkább kétszer érdemes elolvasni mielőtt gépet épít az ember FSX-re. Ez a VAS ugyanis ha elfogy akkor lehet atomerőműved is egy egyszerű OOM errorral ki fog lépni az asztalra.
[ Szerkesztve ]
-
LWhite
tag
Pl. ez (és a folytatásai) sokat segíthetnek, vagy ha a co-pilot fms-ben bekapcsolod a checklist, co-pilot opciókat az is remek tanulási lehetőség! Párszor végigcsinálod és már elég csak a checklist-et bekapcsolni!
De elég sok hasznos tutorial van még a linkelten kívül is.
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Annak a küldinek van egy Advanced Ultra Expert Extreme High level változata is... avagy amikor a mesh-t piszkáló kiegészítő totál átrendezi a terepet, ami miatt a checkpointok még lehetetlenebb helyen vannak. De nem is ez az egész szépsége, hanem ahol landolni kell, az egy kb 100 láb magasságban lebegő átlátszó salakréteg.
Nem mondom, hogy szűz FSX-szel egyszerűbb a küldiket teljesíteni, de lehet.
Kbhont: az durva, hogy még vízesés is van!
[ Szerkesztve ]
-
wolruf
őstag
Rossz embert kérdezel, én találtam egyszer egy kupacot, ami átkonvertálja élénkebb színekre a gyári textúrákat, meg egy-két reptér rajzot módosít, de én mást nem szoktam feltenni.
Van egy-két flite-os megvett gépem, meg az Airbus Extended, de a gyermekeim miatt én már az FSX SE-t sem próbáltam ki (mennek alatta ezek az addonok egyáltalán? ).
Nem volt kedvem lemezekről telepíteni az eredeti lemezekről, mert az fél élet Steam-ről viszont 20 perc alatt lerántotta a 16 gigát(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Cypresss
senior tag
Így van, gratula. (Mindig az első helyes választ számolom, és természetesen az lesz a helyes válasz, amit én annak tartok, ennek fényében
wolruf is helyesen válaszolt, sőt, csak Ő válaszolt helyesen..Szóval sqppnek: 1
(#14015) sqpp: : [ORBX]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
-
Cypresss
senior tag
1. Melyik szimről van szó? (FSX, SE, P3D)
2. Hányas fsuipc van telepítve?
3. Milyen karakterek villognak a kijelzőn? (kellene egy kép)
4. Próbáld meg a következőt: gép slew módba tesz, F4-gyel felemeled 3000 lábra, majd slew mód kikapcs. Mit csinál ezután a gép, repül, vagy zuhan mint egy darab kő? Ha repül, irányítani tudod?A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Mivel Steamet használsz a [a legjobb] kiesik. A REALAIR - LANCAIR meg nincs fent simmarketen, marad [ez], nem klasszikus sétarepülő, de elég jól kidolgozott, és tud STOL-t is, nagyon jól repülhető alacsony sebességnél is, egy csomagban megkapsz többféle változatot egyszerre, ráadásul most akciós. Have fun!
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
i7-6700HQ + 960M kombóval nem volt gond a FHD. Bár az fps ha jól rémlik 35 körül volt, de FSX-hez képest mintha ugyanannyi fps-nél is simábbnak tűnne. Final-en mintha megállna az idő, annyira precízen lehet korrigálni.
Fizetős kiegészítő repterekből pl LHBP-re sincs még, de freeware akad bőven, és XP11-től már alapból is bekerült egy rakat reptér, amit az userek is szerkeszthetnek az alap "építőkockákból" dolgozva.
Gépek területén Froogle mutatott már jó pár szépen kidolgozottat. Valamiért a népszerű nagyvasak (737NG, 747, stb) még hiányoznak. Ha a PMDG meg a többiek is beszállnának a buliba, az a modernebb alapok miatt jobb lenne. De addig marad a P3D.
-
Korcsii
őstag
Esőcseppek 90%, hogy csak a videószerkesztésnél kerültek rá...
Kamera: EZCA vagy Opus
Esti fények valószínűleg az ENB Series-szel vannak megbabrálva.
Nekem nagy kedvenc volt egy sunmod, de azóta se találom az akkori telepítőt - bár P3Dv3-mal már nem kompatibilis, szóval mindegy is.
-
Cypresss
senior tag
A repülő-t elintézem magam, valszeg Airbus Extended X lesz, hiszen az megvan. De a séta repcsiket is imádom, főleg a Cessna-t. Abból is valami ultra komoly lenne jó.
Hát ha nagygépből is komolyat szeretnél, akkor az Aerosoftot nyugodtan kukázhatod, van helyette sokkal [jobb], csak győzd megtanulni.
Kisgép: [Tőlük] bármit választhatsz, nem fogsz hibázni.
Itt pl az esőcsseppek nagyon komolyak, nem tudom hogy ez repülőfüggő vagy mi lenne..
Utómunka.
Realisztikussághoz nem árt mondjuk egy ActiveSky és/vagy egy REX.
Van alá vas is
Majd ha feltelepítettél mindent erre azért térjünk vissza... Mert lehet, hogy a vasad jó lesz, de elegendő VAS az biztos nem lesz...[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
FSPassangers-ban vannak kabin hangok, de ez lehet szintén utólagos videó effekt.
8 GB memória is elég, mert az FSX 32 bites, és így 4 GB-nál többet nem tud megcímezni (ez lenne a Virtual Access Space probléma). Valójában 2 GB memóriahasználat felett már elkezd vacakolni, onnan hirtelen el tudja érni a 4 GB-t. Valószínűleg a repterek maradnak bent a memóriában, ami felett elrepülsz.
Elvileg idén várható 64 bites P3D, meg talán a Dowetail is körüljárja a témát. Azért húzzák ennyire, mert anno gépi kódig lementek a fejlesztők az optimaizációval, csak épp emiatt nem egy kattintás platformot váltani.
Mondanám, hogy bezzeg az X-Plane már rég 64 bites, csak az a szépséghibája, hogy sokszor nincs mivel megtölteni azt a 4 gigát se...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
64 bitre én egyelőre óvatosan tekintek. Lehet megváltást fog hozni, de a kezdeti időben lehetnek problémák a dll-eket használó gépekkel vagy komplexebb scenery-kkel. Bár ki tudja, lehet kitalálnak valamilyen kompatibilitási módot nekik.
Próbáld meg lejjebb húzni a csúszkákat, mondjuk a mesh resolution-t vagy a textúrát. De segíthet a kevesebb autó stb. Mennyi addon van fent?
Akármennyire is rákfenéje az FSX-nek az OOM, én 3-4 útnál találkoztam csak vele - aztán más meg tudna mesélni a saját kalandjairól, az tény. De 2 gigából végig lehet vinni egy hosszabb utat is.
-
aviator
tag
Hali!
Ez a téma rendszeresen előkerül, bár most pont elég régen volt rá példa. Elmondtam akkor is is a kollégának az azóta változatlan véleményemet. Az FSX meg a P3D nem egy általános értelemben vett számítógépes játék. Velük kompromisszumokat kell kötni és már az elején eldönteni, hogy mi a célod. Ha az a célod, hogy rogyásig pakolod kiegészítőkkel és egy viszonylag kis területen, mondjuk egy reptér közvetlen környezetében előállítasz magadnak egy 100% reality élményt, ez is egy megközelítés, valószínű még működni is fog. Az viszont nem fog működni, hogy az előző felállást megbünteted még egy AirbusX-el, vagy egy hasonlóan erőforrás igényes modellel és átrepülöd a fél világot. Vehetsz alá olyan erőművet amivel kifűtöd télen a szobát akkor sem fog működni. Azért nem fog működni amit már te magad is látsz: megtelik a VAS és OOM hibával elszáll. Nem bonyolult.
FPS: én úgy tudom, hogy az emberi szem 24 FPS-től látja folyamatosnak a képet. Javítsatok ki, ha tévedek, vagy hülyeséget mondok: nem mindegy, hogy 25 FPS vagy 75 FPS a kép folyamatossága szempontjából? Ugyanazt fogod látni 25-nél mint 75-nél. Soha nem értettem, hogy miért vágynak az emberek 60+ FPS-re. Igen, a 20 valóban kevesebb mint a 24, én tudok neki örülni, amikor egy 2 és fél órás út során nem mozdul el 20-ról a kijelző. Ez megint egy kompromisszum a szimulátorral: kapsz szép sceneryt, textúrákat meg cockpit-ot, 20 FPS, maradhat?
Kiegészítők: erről röviden az a véleményem, hogy a kiegészítők készítői is tudják nagyon jól, hogy mire képes a szimulátor. Ennek ellenére talicskával tolják ki a piacra az új, gyönyörű, részletes, 100%-os élményt nyújtó termékeiket. Az emberek pedig veszik mint a cukrot, beletolják a szimulátorba - nem mindig körültekintően - csúszkák fel max-ra, a szimulátor pedig előbb vagy utóbb letolja a nadrágot és azt mondja, hogy ez így nem pálya. Igaza van, nem erre tervezték, legalábbis nem 32 bit-en. A 64 bit lehet, hogy fogja ezt tolerálni, mindenesetre én is érdeklődve, bár némileg szkeptikusan várom.
Javaslatképpen:
FSglobal Mesh, ORBX Base + Vector + OpenLc, REX 4 Texture Direct + Soft Clouds. A reptereken kívül ez szerintem bőven elég, egyébként épp azért, hogy mondjuk egy Aerosoft Heathrow Xtended-re való megérkezés ne torkolljon OOM-be. Meg mondjuk egy Airbus X vagy hasonló. Kb. ennyit tud a szimulátor üzembiztosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Androidos tablet topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Mazda topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- Hardcore café
- További aktív témák...