-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
AirBooms
addikt
válasz andorra #4999 üzenetére
Ne haragudj, a személyeskedésedben (már megint) semmi logikusat, nem hogy érvelést nem találok!
hunfatal: Azt mivel magyarázod, hogy órákig repkedhetsz egy bizonyos pont felett, vagy akár több tízmérföldes körzetében is, de semmi probléma nem adódik az adott vidéken, ha azonban azt a szerencsétlen pontot egy útvonal (flightplan) részeként próbálod lerepülni, akkor azonnal elszáll az adott helyen?
Jöhet andorra, s más is azzal, hogy ilyen probléma nem létezik, s ha akarjátok, dugjátok a fejetek homokba, s lehet nyugodtan személyeskedéssel is a topikhoz méltatlan módon gyalázkodni, de akkor sem értem, hogy az FS9 2003-as megjelenését követően miért fórumoztak pl. az Avsimen erről olyan sokan, s miért találtam rá annak idején én is az ő segítségükkel erre a megoldásra...(#5000) hunfatal: ennek örülök, ezek szerint akkor nem ez volt a baj, hanem a múltkor kicsit megszalad a memóriahasználatod, vagy valami egyéb... De tudjuk, vannak, akik szerint az FS9 sosem léphet ki hibával... Hibátlan, bugmentes program, mint általában minden olyan szoftver, ami szabadon fejleszthető, építhető, addonokkal bővíthető... (mellesleg engem meg ennek az orbitálisan nagy butaságnak a terjesztése idegesít nagyon, nem különben a már-már terrabájtnyi méretű lapozófájlok használata...tényleg, van itt olyan, aki ilyen lapozófájl mellett még nem kapott OOM-et? )
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz AirBooms #5001 üzenetére
Például airac hiba... 2003 könyörgöm omg 512 megával meg 1 giga rammal szerelt gépek voltak akkor. Most meg 4-6-8 gigával jönnek. Ugye érzed az árnyalatnyi különbséget?
Mindegy, a 4GB patch, xp compatibility mód, lapozófájl megnövelése megoldotta a problémát. Mondjuk most nem volt pause és alacsonyabban is mentem (fl360). A leszállást sikerült elszarni de legalább le tudom repülni újra.
A memóriahasználat most mégtöbb volt mint tegnap, mire leszálltam 1,7 gigát evett az fs, a globális ramhasználat meg 4,2-4,3g körül volt, nem emlékszem pontosan.
Andorrának pl. a lapozófájl növelése oldotta meg a problémát, és még valakinek, ha jól emlékszem.
Hogy ne csak értelmetlen vita legyen: Megnézted a TropicalSim Faro-t? Tényleg jobb a régi Aerosoftos?
[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
Airac hiba persze, lehet. Nekem a multkor LHBP-KIAD utvonalon megis egy ujratervezes oldotta meg a hibat Anglia partjainal, pedig csak egy-ket merfölddel került odebb az ut. De a reszemröl ez a tema bezarva. Amugy az szvsz ugyanugy omg, hogy amikor 6 gb ram van a gepünkben , s mar 4 gb körül elszall az FS, akkor minek 64 gb lapozofajl? Te mar valaha kihasznaltad mind a 6 gb-det? Mert en meg nem... S azt sem ertem, SG-n miert fogta mindenki a hasat a 64 gb-s pagefiletol...
Meg nem neztem Farot, fel sem raktam meg. Reggel fejeztem be EDDF-MROC-ot, most pedig videken vagyok par napig, raadasul telefonrol.
Mellesleg: nem ertem, miert nem vitazunk normalisan? Gyülölöm a kioktato, szemelyeskedö stilust. Tanulni, okulni jövünk ide mindannyian. Nem valo ide "a benyögöm nektek a tutit barmok" stilus, de nem indokolok semmit. Remelem ismerjük mar annyira egymast a sok privatbol es Skypebol, hogy tisztaba legy vele, mennyire erdemes velem vitazni... -
Gizmo94
veterán
"Andorrának pl. a lapozófájl növelése oldotta meg a problémát, és még valakinek, ha jól emlékszem."
Jól emlékszel. Nekem is az oldotta meg XP alatt. Sőt, úgy is megoldotta anno,hogy tudatlanul és szabálytalan módon ugyanazon a partíción hoztam létre, amin az FSX is ücsörgött. Később mikor helyhiánnyal küszködtem le kellett szednem és OOM back lett, de egyből. Tehát nálam maximálisan bevált a lapozófájl növelése XP alatt ahol kevés a ram. Win764 bit alatt nincs pagefilem jóformán, de OOM sincs, a 4 giga mindig elég az FSX-nek. Most ismét van helyem így van szép nagy lapozófájl is újra, ami annyit eredményez, hogy a fenti shotok is XP alatt készültek, majd ezen eszetlenkedés végeztével FS reboot nélkül repültem még egy LHBP-EDDT-t igen élénk trafficcal és nem volt OOM..
Egyet nem értek.. Hogy létezik,hogy ha csak 1,7 gigát evett az FS, ami nem is sok,( az FSX lazán tud közel 3-at enni, ha belendül. de a globális ramhasználatod meg 4,2-4,3g volt???? Mi a rák tud annyi ramot enni nálad az FS-en kívül? mit futtatsz mellette,videót tömörítesz repülés közben vagy mi?
-
Korcsii
őstag
4 GB RAM, 4 GB lapozófájl, Vista 64 bit, FSX, 4 GB patch (meg nélküle is), és 0 OOM
igaz nekem még 100 GB alatt van az FSX mappa...
csak ennyi gondoltam hozzáfűzni...
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz Korcsii #5005 üzenetére
Tapasztalatom szerint a 64 bit gyógyír minden bajra kivétel bugok (azellen nem véd ) a 4GB patch meg nekem nem ért semmit. Csak halkan jegyzem meg mielőtt kiosztanak, hogy egyre kevesebb tweakkel egyre jobb az FSX-em. Sőt, ha nem defragmentálok mint a barom, az sem érdekli. Jöhetnek a kövek..
-
v!ct0y
veterán
Egy kérdésem lenne Tegnap repültem egy LOWW EDDT utat és ahogy pötyögtem be az fmc be az útvonalat egy két helyen kiírta, hogy not in database arra az AIRAC lenne a megoldás ?
-
gabitoo88
tag
Épp most indultam KFJK-ről LHBP-re!Igaz már amerika felett meghaltak a fékszárnyaim! Remélem azért nem lesz több bajom!Majd rakom fel a képeket!
Tel.: 3630három343638
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #5006 üzenetére
A minnel kevesebb tweak, annal kevesebb hiba, ezzel egyre inkabb egyetertek. Ha kellöen erös a gep, akkor ezek a tweakek szerintem egy idö utan bekavarnak, illetve a juzert teves alomba ringatjak. Mindig erdemes a konkret problemat megoldani, mint csodatrükkökkel kavarni.
Azt vettem eszre, hogy nalam akkor kezd veszelyesse valni az FS futasa, ha a renccer 4.6-5 gb körül kezd fogyasztani. Amig ezalatt vagyok, tök mindegy, mi fut meg a hatterben. Ebben Fatalnak igazat adok. Bar nalam a W7 alapbol majdnem masfel gb-t eszik. Az FS9 viszont meg egy 12 oras ut alatt is kepes 800-900 mb körül maradni, kivetel a nagy reptereket, pl. EDDF, LHBP, de ezeknel sem mindig.
Mellesleg az a gyanum, h egyre kifizetödöbb sokmagos procit hasznalni. Egy magot ugyanis az FS kapasbol leterhel 100 szazalakra, tehat nem baj, ha a többi progi a többi magra marad. Csak megerzes, h a stabilitas ettöl is függ. Indokolni nem tudom, nem is ertek hozza, de amiota W7 van, s szetosztom az affinitast a progik között erezhetöen stabilabb az FS. -
Korcsii
őstag
egy megfelelő útvonal
de amúgy ezek az AIRAC-ok sem tökéletesek, pl. volt szerencsém már jó pár aktuális realworld útvonalat kipróbálnom aktuális AIRAC-al, és azokon is többször előfordult, hogy más helyekről összegyűjtve az infókat, néhány waipoint-ot manuálisan kellett bevinni pl. az XY123 airway-en nem akart eljutni ABC-be, csak DEF-be, és onnan DCT ABC, majd onnan már megint tudta az útvonalat (akár ugyanazon az airway-en)...
de Európán belül ez ritka, szóval lehet más a baj...
mi volt az útvonalad pontosan?[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
aham... FS2004 rendszerét nem ismerem, de az FSX-ből kiindulva lehet nem véletlenül nem találja... azért az egy kicsit távolabb van a valóságtól (meg out-of-date)... esetleg próbálj routefinder-el egy útvonalat keresni, azt már valószínűleg ismerni fogja... csak az a kérdés, hogy az FS (ATC) hogy kapja meg... ebben esetleg az offline repülők tudnak segíteni...
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz AirBooms #5016 üzenetére
Egyetértek, az affinitást érdemes szétosztani, a többmag kifejezetten előny még akkoris, ha az fs9 csak egyet használ.
Más: Felszállok LHBPről 800 mega körül van az fs ramfogyasztása és ahogy repülök előre, váltogatom a nézeteket esetleg, néha felváltok teljes képernyőre és vissza szép lassacskán növekedik a memóriafogyasztás, néha ürít belőle. Lehet, hogy nyomok majd egy éjszakai tesztet, hogy meddig bírja, feltankolom a gépet beállítom, hogy ne fogyjon az üzemanyag és éjjel repülni fog előre.
-
fatal`
titán
Nem, akkor lehet, hogy régi airac szerint frissítesz vagy rosszul írod be. Még nem találkoztam ilyennel. A legújabb (1003) airacot raktad fel?
Szerk.: Az FS9 2003as airacot használ, az X gondolom újabbat, de az sem lehet újabb 2006-nál, routefinderrel tervezz és FSCommanderrel mentsd a flight plant.
[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
Ez tök érdekes. Nekem Az EDDF-es felszállást követően nem hogy növekedett, hanem szép lassan csökkent, majd beállt olyan 800-850 MB-re az FS memóriafelhasználása, pedig úgy óránként "megcsesztettem" rendesen, váltogattam a nézeteket, ki- és belépegettem, neteztem, FS Commandert nézegettem, stb. Nem tudom, én már egy ideje nem tapasztalom azt, amit még nem is olyan rég sokan mondtak, hogy az FS nem üríti a memóriatartalmat.
-
gabitoo88
tag
Amint ígértem a mai KJFK-LHBP utamról pár kép! Délelőtt 10óra óta úton voltam!Volt 1 fagyás is az FS-ben főleg miután beértem Európába!
[ Szerkesztve ]
Tel.: 3630három343638
-
gabitoo88
tag
válasz gabitoo88 #5028 üzenetére
Kennedy Taxi
Boston Felett
Napfelkelte
Amerikából kifelé
Írország felett
Csehország felett
Approach
Gate 34Tel.: 3630három343638
-
gabitoo88
tag
Lassan már csak Londonba leszel kollega!
Tel.: 3630három343638
-
fatal`
titán
Valaki nem tudja, hogy airbus MCDU-n hol lehet beállítani, hogy hány fokon repüljön egy adott pontra?
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #5037 üzenetére
Igen, mindenképpen egyetértek, hogy a sok mag előnyös, szétosztani közöttük a processeket meg méginkább. így le lehet venni a folyamatokat arról a magról legalább amit az FS használ egyedül. A tweakek többsége pedig ténylegesen önámítás. Nem sokat érnek, sőt, halmozva és egymást módosítva még rontanak is. Nem mellékesen FSX esetén többségük még az SP2 előtti időkből származik, tehát elavult is..
Fatal: Ha már real pilot kell a kérdéshez, nem fotel, akkor talán az IVAO fórumot kellene megpróbálnod. Elvileg ott tartózkodnak páran, biztosan helpelnének is, csak az a baj,hogy a Malévnál nincs Airbus.. Viszont hátha lesz pilóta valamelyik fapadostól, ahol viszont van. Próba-cseresznye.
-
v!ct0y
veterán
A My Traffic 2010 az a fs9 el is megy ?
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #5040 üzenetére
Egyébként azt tudja valaki, hogy My Traffic-kal hogy lehet a valósgáshoz közeli AI trafficot generálni? Igaz, nem a 2010-zel próbáltam, hanem korábbi verziókkal, de nekem érdekes AI forgalmat csinált. Pl. Ferihegy tele volt olyan gépekkel, amik a valóságban sosem fordulnak ott meg. Pl. Garuda Indonesia, Hawaiian, South West, stb. S ugyanez volt jellemző a többi reptérre is. Az tény, hogy nem olvastam el a manual-t, de azt hittem, a kezelőfelület adja magát. Hát tévedtem... Mintha random generálta volna a forgalmat.
Mondjuk most már csak elméleti síkon érdekel a kérdés... De azért köszi, ha valaki felhomályosít! -
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #5043 üzenetére
Huhh basszus, az eszméletlen munka... Ha belegondolok, hány ezer reptér van, s hány száz légitársaság... Miért nem tudtak erre kitalálni valamit. Nekem annak idején ezért volt szimpatikusabb az Ultimate Traffic (mindkettőt megvettem, de csak ezt hsználtam végül is), ott kb. évente kiadtak egy frissített globális menetrendet (igaz pár dolcsiért (vagy euróért)) és azzal editálta magát. De ezt végigcsinálni mindegyik reptérre kézzel... Azt sem tudom, milyen járatok fordulnak meg mondjuk LHBP-n, nem hogy mondjuk KJFK-n, vagy EDDF-en. S akkor csak három repteret mondtam, amivel kapásból vagy egy napot el lehet szöszölni...
Áááhhh...Mindenesetre köszi!
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #5044 üzenetére
Nincs, mit,szívesen. Tudomásom szerint csak a saját editorával tudod a flight plan-eket editálni, más mód nincs, integrálható menetrendektől pedig nem tudok.. Igen, ennyi pénzért lehetne intelligensebb is, felismerhetné az adott reptereket, mondjuk AI flightplan kompatibilitással, stb.. De nem teszi... Esetleg fórumokon lehetnek hozzá menetrendek, ha valakik csináltak..
-
andorra
őstag
Ez az adott repülőgép hibájára utal, ne használj bowli gépeket! :-)
Nem nagyon ismerem az Airbus MCD programozását, valószínűnek tartom, hogy azon is definiálhatsz relatív útvonalpontot, az lehet az egyik megoldás erre. Emellett a kézi autopilot vezérlést lehetőségét se felejtsd el! Főleg azért sem, mivel a SID STAR beprogramozása ellenére, gyakran nem a kívánt eredményt adja, főleg, ha éles fordulók, vagy visszafordulás van benne. A holdingba történő belépés ugyancsak sokszor szabálytalan, ha beprogramozod. Ilyenkor kézzel vezéreljük az autopilotot, az adott szakaszon, az eljárási térkép mintája alapján.
-
Korcsii
őstag
-
AirBooms
addikt
válasz Korcsii #5047 üzenetére
Mint írtam, már csak elviekben érdeklődtem a My Traffic működése, konfigurálása iránt, met már rég nem használom. Tudom, hogy rengeteg AI flightplan létezik erre-arra, de kicseszésnek tartom, hogy egy fizetős programban a több ezer reptérhez és több száz légitársasághoz én magam kreáljam a valóshoz közeli AI forgalmat. Ráadásul ez még kész flightplan-ek esetében is hatalmas munka. Néhány érdekesebb göbzi és légitársaság esetében meg is szoktam magamnak csinálni a TTools nevű kis programmal ezeket az AI packkokat, na de az egész bolygónkra kiterjedően egyszerűen nevetséges lenne nekiállni.
Amúgy az elérhető AI flightplan-ek ingyenes AI gépekhez tartoznak, egyiket sem úgy írták meg, hogy a My Traffic-hoz jók legyenek, vagyis még a text fájlokban is turkálni kellene elég rendesen. Ezért is hihetelen a számomra, hogy nincs egy olyan funkciója a My Trafficnak, mint pl. az Ultimate Trafficnak volt, hogy előre legyártott globális flightplan alapján generáljon reális AI forgalmat.
De köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- ÚJ Gamer PC I3-13100f (8Tx3,4GHz) 16GB DDR4/512GB NVMe/GTX 1070 8GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- ÚJ Gamer PC I3-12100f (8Tx3,3GHz)16GB DDR4/500GB NVMe/GTX 1660 6GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- AMD Radeon HD6950/6970 2GB
- Gamer PC - i5-6500 (4x3,2GHz) 16GB DDR4 /256GB SSD+500GB HDD/GTX 1050 Ti 4GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- ÚJ Gamer PC I3-10105F(8Tx3,7GHz)16GB DDR4/512GB SSD/GTX 1660 6GB Super/500W 80+/ GARI! BESZÁMÍTOK