-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14499 üzenetére
Eléggé más a két platform, mint szoftver nem sok közös dolog van bennük. Akkor már inkább nevezzük át FlightSim/Repülőgépszimulátorokr, de az url-ben maradni fog az FSX. Legjobb lenne nyitni neki egy új témát, de két emberre meg minek.
A 17 órás repülés biztos kellemes lehet turistaosztályon. Ebből gondolom legalább 1 óra csak a szél miatti plusz - bár lehet közben pont vált hátszél és szembeszél között.
-
sheep
addikt
Egyébként, ha már a kereskedelmi repszimekről van szó, létezik esetleg magyar nyelvű (de lehet angol is) leírás a gépek rendszereiről, hogyan kell indítani, útvonalat betáplálni, stb.? Pl. a B737 cold&dark indítás.
A yt-on van csomó videó de igazából egyik sem magyarázza el hogy mit hogyan csinálnak.
Csak annyit mondanak hogy kapcsold be az apu-t, meg ilyesmik, de én szeretném megérteni hogy mit miért kell csinálni.
Az XP 11 bétában kipróbáltam a B737-est, simán el tudtam indítani de ez igazából csak a 20 év repszimezésnek köszönhető. Útvonalat betáplálni és szabályosan beindítani viszont nem tudom a gépet.
Szóval, tudtok esetleg valami oktató anyagról?MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Korcsii
őstag
Sajnos a gépspecifikus dolgokról nem nagyon van magyar leírás, inkább angol oldalakat szoktam használni, meg fizetős gépekhez szokott lenni elég vaskos leírás.
Talán ez van, ami magyar: [link]
Van néhány leírás még azon az oldalon a repüléselméletről IFR-ől, illeve még ajánlanám a vacchun.hu, ivao.hu oldalak pilóta oktatási részlegét.
ui: az XP11 beépített FMC szódával elmegy: navigraph-ról frissíthető az adatbázisa, ami egész jól használhatóvá teszi, de hiányzik belőle pár oldal, nem pont ugyan olyan a működése, mint a valóságban
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
Szia,
A PMDG előző 747-eséhez volt egy kb 300 oldalas TRC azt megcsináltam magyarul, fent van valahol IVAO-n is, de most nincs kedvem kutakodni. [INNEN] leszedheted.
Ha az angol elég jól megy, akkor pedig érdemes az AOA videóit megnézni [link] melyek rendkívül részletes és komplex tudásanyagot tartalmaznak, sajnos pénzt kérnek a teljes course-ért, de ha komolyan akarsz elmélyedni a témában, akkor megéri.
Ha ingyenes és jól használható, informatív videókat szeretnél, akkor pedig [ŐT] ajánlom.
Sok sikert!
(#14501) Korcsii: maradjunk annyiban, hogy ha két embernél többet érdekel a XP, akkor kibővítjük a topikot ezzel a témával is. Ha pedig egy idő után túlsúlyba kerülnek az XP-sek, akkor kitiltom őket, ez mégis csak az FSX P3D topik, na.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
Valaki megint nagyon unatkozott: 9 órás Boeing 737-8 MAX "testflight"
Már várom mikor csinálják meg szivárvány színű átmenetesre folyamatos emelkedéssel meg süllyedéssel. Hjaj, mi lenne velünk fr24 nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
wolruf
őstag
Picit off, de ma szereztem egy jópofa dolgot, amihez hasonlót még sohasem láttam. Civil repülőgépszimulátor-kvarcjáték A cél felszállni, hegyeken, viharokon és légörvényeken keresztül eljutni a célhoz, majd ott leszállni. Nem valami nagy dolog, de nekem rettenetesen tetszik. Csipog, pittyeg, REZEG!!!, csinál mindent Dőlésszöget jelez, minden túrót. Hatalmas poén Szerintem. Gondoltam, talán ti értékelitek, mert én imádom az ismerőseim pedig kicsit kettyósnak néznek miatta
Hát ő az:Csináltam olyan képet is, amin látszanak a szegmensek is.
Ja, igen... van benne nappali, éjszakai repülés, esős vagy napos idő. Nagyon komoly.[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
wolruf
őstag
Egy ismerősöm szerezte, nekem jelentéktelen összeg lesz (pár ezer Ft). Azóta megtaláltam, hogy a neve Radio Shack Test Pilot. eBayen meg lehet csípni még szerintem. Amúgy nagyon tetszik
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
wolruf
őstag
Amúgy hogy érted, hogy a kijelzőn lehetne turbózni? Már így is igencsak sok dolgot mutat ahhoz képest, hogy kvarcjáték Vannak rajta madarak, hegyek, mindenféle jópofa izé. Nomeg ahogy elnéztem, valami 89-es dolog lehetett, max. újra kiadták. Az utolsó ,,leírás'', amit találtam róla, az is 2000-es, úgyhogy ezen nagyon már nem fejlesztenek
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Đusty
addikt
válasz wolruf #14511 üzenetére
Úgy értettem, hogy az előre berajzolt figurák helyett lehetne helyette olyan kijelző mint az okos teloban, tabletben, jóval jobb grafikával és több játékkal. Persze az az árat is megdobná, de lehetne mondjuk csak a hardver része ami egy csatin keresztül csatlakozik, na nagyon elmentem future-be nem lenne rá kereslet
-
Cypresss
senior tag
Fél napnyi P3D V3.4 finomhangolás után PMDG elindít, reptér: EKCH (FlyTampa), kigurul, TO thrust set, V1, rotáció és abban a pillanatban érkezik is a jól ismert bim-bam. Ok, akkor jövő hét végén innen folytatjuk.
Ps: add Uram, hogy a 64 bites V4-gyel ismeretlen fogalom legyen a k....a OOM. Nem kérek mást idénre csak ennyit.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14516 üzenetére
Inkább a PMDG portolja X-Plane 64bitre
747 v3? Épp pár napja láttam talán avsimen a 747 v3 és a VAS szavakat egy fórumtéma címben, de egyelőre nem aktuális, így nem néztem bele. Talán majd adnak ki frissítést, ami ezt is rendezi.
P3D v3.4 azért akármennyire is nem 64 bit, de tartalmaz már elég szép foltozásokat VAS kezelésben, így felszálláskor még főleg nem illene crashelnie.
-
Korcsii
őstag
[P3D v4] *Rumour from verified source*
A pletykák (egy bétateszter, kiegészítő fejlesztő) szerint béta fázisban a Prepar3D v4, ami 64 bites lesz már és megújul a fények kezelése is. Emellett bár nem kap a forrás által is javasolt, X-Plane 11-ben használt fizika alapú render motort, de erre is kitaláltak egy alternatív megoldást.
Érdekes év lesz ez, főleg ha a fentebb említettek mellé beesik még egy új FS a Dovetail-től vagy az Aerosoft-tól is.
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz Korcsii #14517 üzenetére
Nem, ez a javítócsomagokkal rommá finomított 737-essel volt.
(#14520) Korcsii: az AS-nak először megfelelő installereket kellene kiadnia az olyan legendás repterekhez, mint LPMA (tudom, ebből jövő héten jön a teljesen átdolgozott, megújult változat) és LOWI, mert még ennyire sem voltak eddig képesek.
Más: Jó sok "request visual app" kérés lehet mostanában...
LHBP 162300Z 1700/1724 VRB03KT 0100 FZFG VV001 TEMPO 1700/1710 0350 -FZDZ FZFG OVC002 BECMG 1710/1712 1500 FZBCFG BR OVC005 BECMG 1712/1715 23006KT 5000 BR SCT006 BKN010 BECMG 1718/1721 31008KT 9999 NSW SCT015 BKN050Más2: eldöntetett, hogy a Pilotsban a 737-esnél is átállunk Prepar3d-re (jövő csütörtökön váltunk), ezzel hivatalosan is elbúcsúzunk az FSX-től. Sokat köszönhetünk neki, de a magam részéről az FS2004-et jobban szerettem, kevesebb macera volt vele, mint az FSX-el. Ennek ellenére megőrzöm emlékeimben azt a sok-sok-sok éjszakát, amit a finomhangolásával töltöttem. Egyben helló P3D!
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14521 üzenetére
Épp tegnap kezdtem bele a BAV-nál a WWinter Ops Refresher 2016/17 tréningbe, ahol nem kevés szó volt a ködről. Amúgy faszán megcsinálták a tréningközpontot, vannak oktatóvideók, leírások és a fejezetek végén egy rövid kvíz.
P3D költözéssel nem várjátok már meg a v4-et akkor? Vagy az FSX időközben kiharcolta magának az uninstall-t?
-
Korcsii
őstag
Az detailed! [Drzewiecki Design - Washington X]
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz Korcsii #14523 üzenetére
Nekem biztos nem, mert most is a 376.53 van fent (szerintem az a legjobb, legstabilabb P3D V3-hoz), de köszi, hogy szóltál.
(#14522) Korcsii: P3D költözéssel nem várjátok már meg a v4-et akkor? Vagy az FSX időközben kiharcolta magának az uninstall-t?
Bőven kiharcolta. V4-et azért sem akarjuk megvárni, mert ugye nálunk van némi hardver is, amihez ezer féle driver van, és marha nehéz összehangolni, hogy minden működjön, mindennel. Pölö sokszor előfordul, hogy egy frissítés javítja az adott hibát, de okoz két másik eddig ismeretlent, és két nap azzal telik el, hogy keresgélünk... A busznál emiatt előírás, hogy szoftvert frissíteni egy évben csak egyszer lehet, azt is összehangoltan, tehát ha frissítjük a P3D-t, akkor egyszerre kell frissíteni minden egyéb hadver driverét is.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
QW 787 final bétában van, hamarosan várható a megjelenés. [link]
Akik lusták elolvasni, azoknak röviden a lényeg, valószínű 100 dollár alatt lesz az ára, elsőként FSX-re jön ki, ezt követi a P3D. Nem lesz olyan betegesen részletes és komplex, mint a PMDG gépei, de az Aerosoft A320-nál sokkal komplexebb lesz. Sokat dolgoztak a VC részletességén, és szerintem elég szép is lett...
A 737-es projektet kukázták, nincs rá erőforrás, de szerintem az iFly meg a PMDG 737-esei letarolták ezt a piacot, nem sok keresnivalójuk lenne már ezzel a géppel.
Több status update már nem lesz, a következő bejelentés - remélhetőleg - már a forgalomba kerüléséről fog szólni. Én a magam részéről nagyon várom.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
LWhite
tag
válasz cintula187 #14531 üzenetére
Ha lesz végre egy valamennyire használható, jól programozható 787, azt szerintem sokan fogják szeretni. Volt már egy próbálkozás (nem is tudom már a készítőjét), kívülről még hasonlított is, de a fülke nézet már nagy csalódás volt. (igaz ott biztosan nem is PMDG színvonal lehetett a cél, hanem a tudat, hogy 787-el repülhetsz)
-
Cypresss
senior tag
válasz LWhite #14533 üzenetére
Egyelőre nem, mert nem látjuk szükségét. Inkább visszaállunk VGA-ról XVGA felbontásra (el kellett venni egy szoftverprobléma miatt). Végül V3.4-et raktuk fel, vannak még anomáliák, de összességében nagyon szembetűnő az a különbség amennyivel a P3D jobb, szebb, stabilabb, gyorsabb az FSX-hez képest. Két évinyi FSX után óriási volt a kontraszt, sajnálom, hogy nem voltatok ott, nagyon meggyőző volt az első repülés.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Razor18
tag
Urak,
FMC kezeléséről valahol található használható írásos anyag?
Köszi!
-
Razor18
tag
válasz Korcsii #14536 üzenetére
Köszi! Tul. képp egészen konkrétan az érdekelne (többek között), hogyan ill. mit kell csinálni az FMC-vel egy missed approach esetén, hogy a megfelelő eljárást mutassa a NAV display ill. végeztesse az FMC (már amennyit ebből nem manuálisan kell repülni), és aztán valamilyen úton-módon "visszategyen" az eredeti flight plan végső lépéseire ismét. Konkrétan hogyan közlöm az FMC-vel, hogy "át kellene kapcsoljon" - ha van ilyen - missed approach-ba?
-
aviator
tag
Ha valakit érdekelne van 12 Aeromagazinom, 2006 és 2015 közötti számok. Ajándékba odaadnám őket, nincs lelki erőm kidobni, viszont helye sem nagyon van. Akit érdekel a többit PÜ-ben.
-
LWhite
tag
Tudnátok segíteni abban, hogy meteorológiai ballon (és néhány mérőműszer) használatához, felengedéséhez milyen engedélyekre van szükség? A cél a sztratoszféra!
-
Cypresss
senior tag
[MadeiraX official video] a mesh nagyon szép és részletes, a textúrák viszont nem tetszenek.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #14544 üzenetére
Nem vagy le maradva, csak nem használsz P3D-t, 3.x-től már tudja.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
Egyik YouTube csatorna, ahol már régóta feliratkozó vagyok... és bár ritkán jönnek videók, de uhh... [From the Flight Deck]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)