-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #14100 üzenetére
Lehet le van tiltva külső linkelés.
De rákattintva elvileg megy, meg utána gyorsítótárból már itt is jó volt. -
Cypresss
senior tag
Első 2 perc ignorálható.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
válasz Kbhont #14105 üzenetére
... és meg lehet majd venni négyzetcentinként a Földet Lehet bármerre repülni pontosabban, szebben, jobban, mint eddig bármikor *
* ha sehova sem mész a reptéren kívül. Egyébként sincs semmi a reptéren kívül. A Föld felülete csak szófordulat, igazából pár reptér közvetlen szomszédságát értjük rajta. A repterek között az új, szabadalmaztatott HyperJumblöe funkcióval lehet közlekedni, nem kell unalmas rádiózással vagy hosszas, kihalt területeken repkedéssel tölteni az időt. A repülők fizikája csak irányadó, nyomokban mogyorót tartalmazhat.
és hasonlók
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
senior tag
válasz wolruf #14106 üzenetére
Nekem nagy előre lépés volt a váltás FS9-ről P3Dv3-ra! Még ezt se laktam be teljesen, de nagyon kicsi a valószínűsége, hogy váltanék bár mire is!
Egyébként meg IFR-hez az FS9 is teljesen tökéletes szerintem!
Aki azt akarja megtanulni, annak felesleges bármi más!
VFR-hez meg képtelenség olyat alkotni, ahova nincsenek külső alkotók aki egy-egy területet kialakítanak!
Ahhoz viszont ki kell hogy adják a kódokat és megint minden kezdődik elölről...
Most viszont azon gondolkodok, hogy mi legyen a mai repülni való!? -
Korcsii
őstag
Hjaj, az élet apró örömei, ha csak havi egyszer repül az ember... BAW9171 EGLL-EGFF szervízjárat, B744, üresen. Még láttam EGLL 09R PAPI fényeit, amikor már mondta, hogy rotate. Már el is felejtettem mennyire vadállat ez a gép, kár hogy már ez is rohan a nyugdíj fele.
-
senior tag
-
czakof1946
tag
Üdv!
Mi lehet az oka, hogy önállóan váltja a nézetet. Pl. az FMC programozása közben külső nézetre váltott, majd sorban a következőre. Kb.30-40 másodpercenként. Valamit rosszul állítottam be?
Kösz.[ Szerkesztve ]
-
czakof1946
tag
Üdv!
Köszönöm az előző kérdésemre adott válaszokat
Lenne egy újabb gondom. repülés közben az aut pilot kikapcsol és a képen látható szöveg jelenik meg. Visszakapcsolom és megy tovább. Mi lehet az oka?. Hol keressem a hiba megoldását? -
czakof1946
tag
A képet nem tudom betenni.
A szöveg a következő:
AP DISCONNECT: User handled elevator trim while on AP -
nagyúr
válasz czakof1946 #14114 üzenetére
Az az oka, amit ír. Ha trimmelsz, leold az AP.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
czakof1946
tag
De én hozzá sem nyúltam a trimhez. Az FMC programozásánál a CG-re kattintva kiadja a trim értéket és arra állítottam. De mind ezt a felszállás előtt csináltam. Utánna nem nyúltam a trimhez.
Most nem kattintottam a CG-re és nem oldott le az AP, még a szarvról is levettem a trim állítást.
Majd kiderül
De az még mindég rejtély számomra, hogy miért váltja a nézeteket önállóan. De csak a pmdg 747-nél csinálja. A 737NGX-nél vagy a Airbusnál nincs ez a jelenség. -
titán
válasz czakof1946 #14118 üzenetére
Joystickon nincs valamelyik tekerőhöz rendelve a trim?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
válasz czakof1946 #14118 üzenetére
Olyan, mintha kontakt- vagy driverhibás lenne a joystick/yoke és olyan inputokat kezel, amiket nem te viszel be. Haver a Saitekkel elég sokat szívott emiatt, aztán inkább eladta.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
RCH663
aktív tag
válasz czakof1946 #14118 üzenetére
Valamelyik csatlakoztatott eszközöd a default FSX fülek alatt rá állítódik a trimm-re. Sajnos FSX alatt ez elég gyakori, hogy ha egy USB eszköz más-más usb portba van dugva, akkor új ID-t ad az eszköznek és hozzárendel egy default settings beállítást. elég nehézkes kigyomlálni. Néz meg milyen eszközök vannak a lenyíló kis fülek alatt és törölj ki mindent amiről nem tudod hogy mi.
-
czakof1946
tag
válasz Cypresss #14123 üzenetére
Üdv!
Valóban, egy kicsit elnagyoltan írtam le a jelenséget.
Tehát, a helyzet a következő:
Betöltöm a PMDG747-400-at. Nem nyúlok semmihez, hagyom a gépet a kifutón.
A cockpit látható.
Mondjuk egy perc után külső nézetre vált, anélkül, hogy megnyomnám az "S" billngyűt, vagy a szarvon az ehhez e betűhöz rendelt jobb oldali piros gombot.
Majd egy idő után tovább váltja a nézetet.
De közben nem nyúlok semmihez, nézem a képernyőt.
Természetesen az "S" billentyűvel, ill.a szarvon levő gombal folyamatosan tudom váltani. de ez mellett önmagától is vált közben.
Pl. a FMC programozása közben is átvált és akkor vissza kell hoznom megint azt a nézetet amiben éppen programoztam és az F7-el magát az FMC -t is. -
titán
válasz czakof1946 #14127 üzenetére
1. tipp: Szar a gomb mikrokapcsolója. Teszt: töröld a hozzárendelést.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Korcsii
őstag
Új gépre kellett váltanom, és akkor már gondoltam jöhet a P3D is... omg
Egyelőre csak felraktam egy rakat kiegészítőt, majd ha lesz időm, akkor ránézek az FPS optimalizálásra is (most kb minden csúszkát kimaxolva eléggé ugrál 15-40 fps között, kb 24 lehet az átlag). No meg ahogy láttam még valamilyen conflict is van: a heathrowi tavakban házak is úsznak. Na de majd, most inkább lépek évezni a napsütést, majd később jön a tweakelés.
Guess the hardware...
Annyit segítek, hogy gyárilag összeszerelve érkezett a masina.[ Szerkesztve ]
-
czakof1946
tag
válasz schawo #14128 üzenetére
Üdv!
Kipróbáltam a tippedet. Már én is gondoltam rá, hogy le kellene venni a szarvról és akkor mit csinál. De akkor is maradt a helyzet. Átettem egy másik kapcsolóra /a szarv baloldalán levő "brakes"-re, de a helyzet változatlan lett.
Erre jött a szikra
Nekem itt az asztalon van egy laptop, ami többnyire állandóan üzemben van. és vezeték nélküli /wireless/ egérrel használom. A laptop mellett van egy monitor és mellette az asztali gép. A monitor az asztali géphez tartozik.
Na már most.
Az asztali géphez vettem egy klaviatúra+egér szettet, amik szintén vezeték nélküliek és egy vevőről működnek, amit az USB-be dugok. Tehát itt az asztalomon a két számítógéphez 2 vevő és 3 hozzákapcsolódó eszköz van, vagyis volt.
Mert tegnap délután előkerestem a régi vezetékes klaviatúrámat és a vezetékes egeremet és azt dugtam az asztali gépbe.
Este betöltöttem az FSX-et és a PMDG747-400- at. A Cockpit view nézetben van még most is, nem kapcsoltam ki, és nem váltja a nézetet.
Lehetséges az, hogy a 3 Wireless, 5-10 cm távolságban levő eszköz zavarta egymást???De hogy ne fejezzem be kérdés nélkül
Amióta az új gépemen indítom az FSX-et, mindég előjön a következő szöveg:
"A rendszer átváltott a Windows 7 egyszerű színösszeállítására"
Ettől még működik az FSX. Csak mi ez?
Jó, vagy rossz? i7, 16Gb ram, 250GbSSD, stb nem tetszik neki.? Vagy nincs ennek a szövegnek jelentősége. Eddig még egyik gépemnél sem tapasztaltam ezt. Pedig már 10en valahány évnyi szimulátorozás alatt pár gépet elnyűtem[ Szerkesztve ]
-
wd.taz
aktív tag
válasz czakof1946 #14130 üzenetére
Szia!
"A rendszer átváltott a Windows 7 egyszerű színösszeállítására"
Ezt nálam pl. a win7-en mindig is csinálta. Az FSX nem kompatibilis az aeroval, ezért vált át.Átállítottam a win7-et egyszerű színösszeállítására (XP kinézet), így már nincs baja vele.
Azóta is így megy.Tazi
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
wolruf
őstag
válasz Korcsii #14129 üzenetére
Ez valami integrált vidkaris laptop lehet... Első tippem valami GMA vidikaris Core Duo... Talán egy picivel erősebb, de azt nem hiszem, látva hogy a grafika ilyen ergya. Márkára talán Medion... Vagy ESCOM (kicsi help)
Na? Megnyertem az 1 hetes (190 órás) Airbus tanfolyamot a Boeingnél?(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Korcsii
őstag
válasz wolruf #14132 üzenetére
Jár a keksz, de túl közel nem jártál a valósághoz.Na mondjuk annyira távol se: valóban laptop
Lenovo IdeaPad Y700, i7-6700HQ, 8GB DDR4, GTX 960M 4GBMajd még egy SSD kellene bele, de azzal várok még egy évet legalább - az alap 128GB-os opció annyira nem keltette fel figyelmemet. De így is gyorsabban indul a P3D (igaz még csak 45 GB), mint otthon az FSX (120 GB) SSD-ről (igaz SATA2-re kényszerítve, no meg a DDR2 se mai már).
Egy pár kép még tegnapról - teszteltem az ACARS-om, ha már úgyis developer verzió.
-
wolruf
őstag
-
wolruf
őstag
válasz schawo #14137 üzenetére
De ezek hiányában alapból a ,,keretrendszerben'' nincs AI gép és légiirányítás, ugye? Se ivao, se vatsim nálam nem szokott játszani, mert amilyen ritkán és rövid időre jutok géphez, nem sokat érnék vele.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
RCH663
aktív tag
válasz wolruf #14136 üzenetére
Lehet, van vérpistike és kerozinvérű-ágyúagyú változat.
-
Cypresss
senior tag
válasz Korcsii #14135 üzenetére
Szép képek, gratula.
Pötyet jobban van optimalizálva a P3D, mint az FSX, hiába na, tíz év egy örökélvalóság az informatikában.Wolruf, ha nem baj ON-ba tettem az utolsó kommentjeidet, mert valamiért minden OFF-ba jelenik meg. (Na, jó az ESCOM-ot úgy hagytam, bár azt szívem szerint kiemelném, annyira jót röhögtem).
Más: két hét múlva jön a hatóság jogosítani a Buszt. Most tekintsünk el attól hogy példátlan szar képeket csinál a mobilom, a lényeg, hogy kész az InstructorStation, FHD-ben megy a vetítés, stabil 60fps-sel (ennyi a kötelező) és atom jó - 14 kilós - mechanikát kapott a két flight stick is, valamint végleg áttértünk P3D V3.2-re.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #14142 üzenetére
Nagyon gratula! Valamikor csak be kéne újra nézni hozzátok
Azért volt off amiket írtam, mert alapvetően kb. trollkodásnak minősülne, ha nem tudnám magamról, hogy alapból ilyen idióta vagyok
Holnap egyébként irány Athén, szóval végre repülök újra Gondoltam talán ebben a topicban valaki értékeli ezt is Mondanám, hogy vezetek, de félek, a légitársaság nem így gondolja... Azt hiszem holnap (még) meghagyom a képzettséggel rendelkező pilótáknak ezt a hókamókát. Én majd itthon a karosszékben (aminek nincs karja). Tényleg, nem akartok képeket felrakni, hogy ki milyen fizikai szettel repül? Nem kell ide Cypresss féle túlzás, mint pilótafülke meg ilyenek, csak úgy kíváncsiságból, hogy kinél hogy néz ki egy FS-es (vagy P3D-s) szórakozás. Persze ez csak egy ötlet(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Korcsii
őstag
válasz Kbhont #14145 üzenetére
Első benyomás:
Na most ehhez hozzá kell számolni azt is, hogy bár itt a fórumon nem a leggyengébb, de mégiscsak 8 éves gépről váltottam (lásd profil), aminek már a P3D v1 is határeset volt (DX11 hiányában utána meg esélytelen volt). De ha már adott egy jó új gép, akkor szerintem FSX:SE vagy P3D a két választás, főleg Win10 alatt.
Mondjuk szerintem az FSX-et is sikerült úgy összeraknom az évek alatt, hogy jól nézzenek ki a vele készített képek, és elfogadható mennyiségű (15-20?) fps is legyen. Csak most Prepar3D alatt ez default configként jön, tewakelés nélkül (persze scenery, FTX Global, ActiveSkyNext, gépek ide is kellenek). Viszont talán éppen a kevés hákolás miatt eddig még nem crashelt - nem kell pl ENBseries stb.
DE. Van egy rakat eredeti kiegészítőm. A Preapr3D v3-ban átalakult kicsit a fájlstruktúra, elkezdték használni a ProgramData mappát (scenery.cfg stb van benne). Sok installer emiatt kidől, manuálisan kell mókolni, és akkor se biztos, hogy minden tökéletesen működik.
Például az LHSimulation telepítői még frissítés alatt állnak, LHBP pl. már elérhető P3D v3-ra is, a legtöbbön hákolni kellett kicsit: A telepítőben nem lehet megadni a telepítés helyét, csak verziót lehet választani, így persze FSX, FSX:SE, P3D 1/2 közül egyiknek a helyét sem találta a registry-ben. Végül lemásoltam a v3 regsitry bejegyzését v2-nek, úgy már felrakta P3D v2-t választva telepítéskor. Telepítés végén persze nem találta scenery.cfg-t, így manuálisan kellett hozzáadni (btw, ez valamiért nem működött a programon belülről, szóval abszolút manuálisan jegyzettömbbel ment csak - lehet adminként kéne indítani a P3D-t, hogy hozzáférjen rendesen a ProgramData-hoz más meghajtóra telepítve?).
Példa a registry másolásra (avagy megkeres, export, v3 -> v2, futtat): xyz.reg
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Lockheed Martin\Prepar3D v2]
"License"="Professional"
"SetupPath"="F:\\Lockheed Martin\\Prepar3D v3\\"A PMDG ha jól látom külön megvásárolható programként árulja a P3D verziót (meg talán drágább is). Ott első körben nem sikerült felrakni az NGX-et. A 747-est nem is próbáltam, bár az még standardabb technika, lehet működne - de végül is lehet akkor már a 747v2 illene a P3D fejlettsége mellé. Lehet egy időre parkoltatom a négyhajtóműves kedvencem, és akkor már beruházok egy 777-re, amivel direkt megvártam az új hardvert.
Éppen emiatt egyelőre csak a biztosan működő kiegészítők közül raktam fel: Aerosoft A320/A321, QualityWings 757 (bár itt írták, hogy nem vannak kis grafikai hibák, és nem foglalkoznak P3D supporttal), illetve ActiveSky Next, FTX Global Base+Vector, kb minden LHSim reptér, UK2000 repterek (kb 5). A többi majd jön, talán a hétvégén.
Licencből egyelőre egy developernél tartok, ami végül is helyén is való, bár mostanában nem nagyon fejlesztgettem semmit. Gondolkozok még rajta, hogy kéthavonta egyszer fizetek elő, akkor letudom a VA-knál kötelező havi köröket, meg repkedek ha épp sok az időm (heh, jó vicc - bár tudjuk, arra van időnk, amire hagyunk). Ez abból a szempontból lenne jó, hogy ha jön pl P3D v4, akkor azt is rögtön megkapnám, nem kell újra megvenni. Aztán lehet így is pont ugyanannyira jön ki, meg ha sokáig nincs v4, akkor megszívtam. Szóval lehet egy Academic verzió jobb lenne, mert ha jól értelmem még bele tartozok. De végül is a normál licenc se tűnik olyan eszeveszett árnak néhány kiegészítő költségeit összeadva...
Összességében visszahozta a kedvem a repüléshez. Nem egy kínlódás vele repülni, és tetszik a látvány, meg a "smooth" érzés.
-
Korcsii
őstag
válasz wolruf #14144 üzenetére
Felőlem... abszolút minimalista, ON the GO setup:
Igen, az a kéken világító valami lenni ultra portable joystick...
Mondjuk eddig 2/2 logolt landolásra megfelelő volt (LHBP B752F -85fpm, EGCC A320 -110fpm).
Utóbbinak még kifejezetten örültem is... avagy hogy jár az, aki telepít mint az őrült, de nem configolja pl az FTX Global Vector-t:
Közeledünk, közeledünk, te ez alacsony, nincs kint a futó? G, de kint volt, G, ja hogy földalatti...
No mindegy, legalább a függőleges vezérsík kilógott a föld fölé, mint egy igazi cápauszony a tengerből... sharklet v2
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
DTG Flight School: videók
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás