-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
Üdv a topikban!
Ez érdekes, mert eddig a PDMG 747-esével volt talán a legkevesebb problémám (szintén win7 64bit). Ha megadod a STAR-t, akkor se jó?
Esetleg futtasd az FSX-et rendszergazdaként, az sosem árt (jobbkatt -> tulajdonságok -> kompatibilitás -> a program futtatása rendszergazdaként, és akkor meg is jegyzi).
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Ahhoz, hogy pontos választ kaphass, kérdések tömege következik:
- Az induló-érkező repterek milyen távolságra vannak egymástól?
- A LEGS oldalon található útvonalpontokat honnan szeded, generáltatod valamilyen programmal, vagy véletlenszerűen írod be őket?
- Süllyedés során látsz-e olyan üzenetet az FMC-n, hogy "drag required"?
- Megfelelő süllyedési profilt akkor kapsz, ha adatokkal eteted az FMS-t. Forecast oldalt pl kitöltöd?
- Az érkező reptér kb száz mérföldes körzetébe érve, látsz-e az ND-n egy zöld T/D feliratot?
- Háromféle roll mód van: vertical speed, FLCH, VNAV. Te ezek közül mit használsz?
- A magassági adatokat milyen formátumban szoktad megadni az FMC-nek?
(akár kép is jöhet a a LEGS oldalról)A PMDG 747-WIN7/32/64 kombó tökéletesen működik egymással.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
uRSul
tag
Én pl mindig beállítom a STAR-t is még felszállás előtt az aktuális széljárásnak (vagy ATC ajánlásnak) megfelelően, mert így biztosan elkezdni a süllyedést időben, maximum ha az irányítás másik pályára irányítana, akkor még módosítok rajta. Igaz ilyenkor már inkább vektorokat adnak, de ha végig kell követni a másik STAR-t, akkor még arra is van idő.
Ez csak az én módszerem, de vannak itt hozzáértőbbek is! -
czakof1946
tag
Szervusz Gudi!
Én csak 1-2 hétig repültem FSX-el. Mert amikor megvettem, még nem bírta a gépem, amikor már bírta volna, akkor meg már annyira "fel volt szerelve" a FS2004, hogy sajnáltam lecserélni.
De nem hiszem, hogy a 747-400 FMC /meg általáben az FMC-k/ programozásában nagy különbség lenne.
Mivel csak pár napja léptél be a forumba, nem derült ki, hogy milyen "repülős" múltad van. Átmentél-e az FS sorozat gyakorló évein.
Ha nem, akkor előfordulhat, hogy nálad van a hiba,-- akkor próbálkozni kell. Ha már régi "motoros" vagy, akkora programba lehet hiba????!, aminek nagyon kicsi az esélye. Előfordul, hogy a progi betöltésénél hibák jönnek elő, de ez csak akkor fordul elő, ha a számítógéped tele van egyéb programokkal, "szeméttel" En ilyenkor újraindítom a progit és többnyire hibátlan lesz.
Végső esetben újra kell telepíteni,legvégsőben az egész gépet újra kell húzni.
Ismétlem, én az FS2004 et használom.
Itt a fórumon nagyon profi szakemberek vannak. Biztosan megoldják a problemádat
PÜ-t küldtem!Üdv
-
czakof1946
tag
Üdv!
Azt írod, hogy az FS9-et is használod. Ebben is repülsz PMDG 747-400-al? Mert ha igen, akkor ott lehet a DEP/ARR gomb megnyomásával az induló és érkező eljárást is megtervezni a LEGS-ben. Eddig Ok!? Vagy ott sem?
De az FSX-ben a 747-400-at nem lehet?
Csak konkretizálni akarom a problemát.
Előfordulhat, hogy ennek a gépnek ez a programozási módja!?
Akik ezzel repülnek biztosan tudnak megoldást adni -
Cypresss
senior tag
A PMDG 747-400 esetében a DEP/ARR gomb megnyomására csak a címsorban a departure eljárások kiválasztására van lehetőség (persze először az induló RWY-t). Az arrival eljárásokat itt nem lehet kiválasztani.
De ki lehet, akár egyetlen legs nélkül is, elég csak a két reptér ICAO kódját megadni a Route oldalon. A hiba minden bizonnyal nálad lesz, elképzelhető, hogy rosszul programozod az FMC-t, vagy valamilyen beállítási hiba adódott. Végig vehetünk egy komplett útvonalat közösen, ha az segít. Keress meg magánban:
A STAR programozásáról pedig néhány szóban; az A3xx, a 737-xxx modellek mind úgynevezett medium haul útvonalakat teljesítenek, ennek megfelelő hatótávval és repülési idővel. Négy óránál többet nem szoktak a levegőben tölteni. Egy idő alatt kevés az esély arra, hogy a célállomáson szignifikáns időjárás változás történjen, de a valóságban még ezeken a gépeken sem gyakori az indulás előtti STAR programozása, sőt. A 747-777-es modellek ellenben long haul járatokat teljesítenek (10-14 órás menetidővel). Szóval miért akarunk fél nappal korábban érkezési eljárásokat programozni az induló reptéren, miközben ennyi idő alatt, akár egy komplett monszun is megérkezhet a célállomásra.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
nagyúr
Akkor is megadhatod a DEP/ARR adatokat, ha már bent van és aktív is az útvonal. Annyit kell tenned, hogy a DEP/ARR page-n bal alsó sarokban rányomsz az INDEX-re, és ott lesznek a lehetőségek.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
9-ben nem tudom, hogy hogyan van, de FSX-ben úgy indítja a gépeket, ahogy az a default-ként választott mentésben van. Vagyis ha járó hajtóművel elmented pl egy kapunál (célszerűen default géppel), és mentésnél bejelölöd, hogy az legyen a default, akkor úgy fogy indulni legközelebb. Gyári gépeknél gondolom működik a Ctrl + Z is hajtóműindításra, komolyabb gépekhez pedig sokszor jár segédprogram/menü/FMC oldal, ahol a kezdőállapot beállítható.
[ Szerkesztve ]
-
-
Geryson
addikt
Ha sikerülne a dolog (sajnos én ahhoz nem értek) és akartok még egy VFR-pilótát, akkor én nagyon-nagyon szívesen csatlakozom! Pár évvel ezelőtt súlyos éjszakákat VFR-eztünk át akkori pilótatársaimmal...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Cypresss
senior tag
Mint azt meg is írta a fórumon minden portnál error jött ki. Hogy ez mit jelent, nem nagyon tudjuk,
Gondolj a netes kapcsolatra úgy mint a napfényre, számítógépedre pedig úgy, mint egy házra. A géped IP-címe a házad házszáma, a portok pedig a házadon-házadban található ajtók ablakok. Ha minden ajtó és ablak be van deszkázva, akkor nehezen jut be a napfény.
Van aki azt mondta, (nem ezen a fórumon) hogy a Windows tűzfalon egyszerűen be lehet állítani, hogy ezt a programot engedje át, mert valószínűleg le van tiltva. Ezt még nem próbáltuk, lehet hogy ilyen egyszerű a megoldás?
Könnyedén kipróbálhatjátok, itt az útvonal: Vezérlőpult\Rendszer és biztonság\Windows tűzfal\Engedélyezett programok
Rövid időre akár mindketten ki is kapcsolhatjátok a tűzfalat, utána próbálhatjátok újra a hosztot: Vezérlőpult\Rendszer és biztonság\Windows tűzfal\Beállítások testreszabása
Amennyiben nem sikerül, portot kell nyitni. Nagy az esélye, hogy erre szükség lesz.
Czako kollégának pedig mindjárt válaszolok.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
-
Geryson
addikt
Hú! Most, hogy mondod! Lukla, tényleg! Meg aztán csináltunk mi a többiekkel Alaszkát Beaver hidroplánokkal, ahogy írtam Grand Kanyont - sőt ezt 2x is. USA nyugati parton egy jó darabig, végén KLAX mellé leszállás. Hát és mondanom sem kell, göröngyösre repültük a jó öreg Emma Fieldet FS9-ben.
Szia! Én zsebenyi néven vagyok fent Skype-on! Remélem lesz megoldás, bár nekem csak FSX-em van! (FSInn-t használok én is)
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
-
wd.taz
aktív tag
Szia Gudi!
PMDG 737-800/900 van meg?
Annak 3 SP-je van (legalább is nekem): a,b,c. szép sorban fel szoktam rakni őket. Azt nem tudom, hogy a 2D-n segít-e, én 3D-ben használom.
A PMDG oldalán csak SP1c látok?
Lehet, hogy ez is elég, tartalmazza az előzőeket is?
Tazi
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
LWhite
tag
Ez írják PMDG-re:
Our products do not support the Steam version (nor do they claim to) - it is unclear whether we'll be able to or not right now. It is not 100% the same thing as retail FSX is and there are differences that would need to be accounted for in our code as well as business/legal related issues that would need to be resolved.Szóval egyelőre nincs megoldás rá.
Rex és ORBX dolgok úgy tűnik mennek, de több bonyolultabb kiegészítő vagy amihez FSUIPC kell egyelőre nem! Talán majd lesz ezekből is javítás vagy (a mostanihoz hasonló ócsóér ) Steam-es változat!Egyébként VFR repüléssel Tokió fölött sikerült letornászni 10 FPS-re a Steam-Edition-t!
Pedig most már nem olyan rossz a gépem. Még belenézek a configba azért![ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Steam szerint 0.9 órát futott nálam eddig az FSX:SE (és sajna a dobozos még ennyit se az elmúlt hónapban), szóval annyira szakértőnek nem mondanám magam.
Egyébként az update mellett kijött az első DLC is. Gondolom előbbi miatt viszont csúszik pár napot a PMDG frissítése, ami elvileg a napokban esedékes.
No ennél több infóm nincs FSX:SE-ről.
Részemről egy befektetés volt a 5 EUR-os vétel (ennél olcsóbb már nem lesz, de legalább fejlesztik, nem úgy, mint a dobozost), a kiegészítőkkel egyelőre nem szenvedek. Majd pár hónap múlva, ahogy a kiegészítőgyártók kiadják az esetleg szükséges frissítéseket, akkor belevetem magam. Igazából az SSD tele, szóval valószínűleg a dobozos verzió törlésével kell kezdenem. Ahhoz meg nem árthat egy win reinstall. De elvielg idén már jön a Windows 10, szóval lehet érdemes lenne megvárnom azt. Sőt, lassan itt a Skylake is, meg talán elkezd terjedni majd a DDR4 is hamarosan, szóval lehet ideje leváltanom a 6 éve hűségesen szolgáló Eaglelake alaplapom. Videokártyát meg GTA V miatt lesz muszáj cserélni, bár FS miatt se ártott volna már egy legalább 1GB-s verzió.
[ Szerkesztve ]
-
ChipKng
aktív tag
Ugy, hogy nem a gep gyenge, hanem az FSX van szarul megirva... Nagyon alap dolgokat nem bir rendes tempoval megjelniteni. Igy osztonzi a vasarlokat nagyobb vas megvetelere. A steam verzio mutatja meg, hogy mennyire tettek nagy ivben az optimalizalasra.
2B OR NOT 2B that is FF
-
zlaszlo
csendes tag
Találkoztam már több helyen ezzel az információval, hogy a STEAM jobban fut, de olyan tapasztalatokkal is, miszerint nincs különbség (gondolom gépfüggő, hogy javít-e vagy sem), és olyat is olvastam, hogy nem szeret feltelepülni, csak ha lepucoljuk előtte a régit. Ez így összességében pedig nem igazán ösztönzött a megvételre, és demo-t se találtam hozzá, hogy legalább kipróbáljam. Pedig 20-25 FPS... hmmm milyen szép is lenne, de én már 15-nek is nagyon örülnék, legfeljebb air race-hez nem használnám (arra úgyis jobb a Cliffs of Dover tekintve, hogy a jobb fizikai szimulációja az extrém helyzetekben mutatja meg igazán, hogy mennyivel élethűbb).
Számomra nem az az érthetetlen, hogy miért ilyen keveset tud, hanem hogy miért nem befolyásolja az FPS-t a beállítások változtatása. Ugye ha elvileg kisebb számításigényű algoritmust használ, mégis ugyanannyit számol, akkor valahol pazarol. Ezért szeretnék a mélyére látni, hogy kiderüljön hol, hátha akkor sikerül megszüntetni. -
Cypresss
senior tag
Így alakult, ne bánkódj, lényeg, hogy repültél.
Legalább lesz összehasonlítási alapod, ha eljössz hozzánk. Egyébként kész a Cessna is, majd lövök róla egy hosszabb videót és belinkelem, hogy lássátok milyen lett.Más: nem az én képeim, [itt] találtam.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Akkor leírom újra, amit egyszer már leírtam Skypeon.
Egy installer van az FSX-re és az FSX/SE-re. Egyszer megveszed a gépet és mindkét változatra jó.
Az a kérdésem, hogy ha megveszem a neten 20.000.- Ft-ért azt a programot, amin nincs feltüntetve, hogy működik-e a STEAM EDITION-on akkor csak feltelepítem, és már repüléhetek is ezzel a mindenki által egekbe dícsért géppel?
Igen.
Más: Cintula, nem te kerestél [ilyet]?
Csak mert megjelent a V2 és mindenen fut, elég gyors és a full liszensz mindössze 5 EUR.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
-
RCH663
aktív tag
Szia, meg van az SE de nem volt időm foglalkozni vele az elmúlt időszakban. Nem mentem végig rajta. Ami biztos hogy sok minden nincs megváltoztatva benne. AZ alap ökölszabályok érvényesek kellenek legyenek. Amiben jobb az SE hogy a memória szivárgásra találtak benne megoldást, illetve pár dolog optimalizálva lett.
-
senior tag
Szia!
Én is most gondolkodok valami festések beszerzésében...
A legegyszerűbb, ha a Program Files (x86)\Lockheed Martin\Prepar3D v3\SimObjects\Airplanes
aktuális gép mappájába bemásolod a Textura csomagot és az "aircraft" cfg fájlba meg bemásolod a festéssel kapcsolatos bejegyzést!
Persze célszerű mindig a következő bejegyzéshez tartozó üres sorba és az itt szereplő "0" át írod 1 re, aztán a következő festésnél 2, stb stb
Remélem érthető voltam...
Volt róla egy video, megpróbálom megkeresni!
[VIDEO][ Szerkesztve ]
-
senior tag
Pedig hidd el pofon egyszerű!
Tételezzük fel, hogy Peru Airline festést akarod életre kelteni!
Ezen a képen látod, hogy bemásoltam a festést tartalmazó mappát az aktuális gép mappájába!
L:/dl/upc/2016-03/11/364682_uvxcbftzkjcblpaz_festes1.jpg]
Aztán bemész a képen látható CFG fájlba!
Oda meg bemásolod a letőltőtt festés mappájában lévő CFG fájl tartalmát! Aztán az X helyére beírod az 1 est, ha még nincs más festésed! Aztán a következő lesz a 2, stb.
Így fog kinézni az a cfg! (A piros rész a bemásolt festés, a kék amit át kell írni, mindig+1 mint ami volt)
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthonfelújítási program (2024.)
- E-roller topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Óra topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot