Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zlaszlo

    csendes tag

    válasz Gudi #13186 üzenetére

    Találkoztam már több helyen ezzel az információval, hogy a STEAM jobban fut, de olyan tapasztalatokkal is, miszerint nincs különbség (gondolom gépfüggő, hogy javít-e vagy sem), és olyat is olvastam, hogy nem szeret feltelepülni, csak ha lepucoljuk előtte a régit. Ez így összességében pedig nem igazán ösztönzött a megvételre, és demo-t se találtam hozzá, hogy legalább kipróbáljam. Pedig 20-25 FPS... hmmm milyen szép is lenne, de én már 15-nek is nagyon örülnék, legfeljebb air race-hez nem használnám ;] (arra úgyis jobb a Cliffs of Dover tekintve, hogy a jobb fizikai szimulációja az extrém helyzetekben mutatja meg igazán, hogy mennyivel élethűbb).
    Számomra nem az az érthetetlen, hogy miért ilyen keveset tud, hanem hogy miért nem befolyásolja az FPS-t a beállítások változtatása. Ugye ha elvileg kisebb számításigényű algoritmust használ, mégis ugyanannyit számol, akkor valahol pazarol. Ezért szeretnék a mélyére látni, hogy kiderüljön hol, hátha akkor sikerül megszüntetni.

  • zlaszlo

    csendes tag

    válasz RCH663 #13184 üzenetére

    Dehogy sértődöm meg! Mindig is informatikai analfabétának tartottam magam (kivéve amikor nemrég az egyik ismerősömnek távsegítséget próbáltam nyújtani, de ott elakadt, hogy mi az, hogy "program", és sehogy sem tudtam megmagyarázni, pedig vagy 10 éve napi rendszerességgel használ számítógépet). Bár azt nem értem, hogy miért ezzel a hasonlattal éltél, ha a hibás gondolkodásomra akartál rámutatni, hiszen a hasonlatod tökéletesen alátámasztja az én logikámat.

  • zlaszlo

    csendes tag

    válasz RCH663 #13182 üzenetére

    Ez végképp érthetetlenné teszi a jelenséget. Amikor elkezdtem olvasni a cikket, azt hittem, hogy megvan a magyarázat: elsősorban procit használ, a grafikáért viszont a videokari a felelős, az meg bőven elég a max. beállításokhoz is, ezért nem számít, hogy mit állítgatok, mert az a CPU használatát nem befolyásolja, márpedig az a szűk keresztmetszet (ezt a mérések alá is támasztják). Aztán eljutottam ahhoz a részhez, hogy egy csomó grafikai elemet itt igenis a proci számol, akkor viszont továbbra is marad a kérdés, hogy az érintett beállítások miért nem befolyásolják se a processzorhasználatot, se az FPS-t. Azért volt a cikkben olyan beállításokról is szó, amikről nem is tudtam, úgyhogy tettem egy próbát, és minden CPU zabálónak nevezett dolgot levettem. Az eredmény: CPU használat változatlan, FPS változatlan, grafika sokkal gagyibb, videokari meg a korábbi kb. másfélszeresén(!) pörög. Mi a fene?!
    Az erősebben tömörített textúrákat még megpróbálom, a táj betöltése ugyanis olykor igen látványosan problémát okoz, aztán a végleges megoldás persze új gép lesz, úgyis kell a munkámhoz is egy erős vas (3-4 éven belül talán a pénzt is össze tudom kotorni rá :D ).

  • zlaszlo

    csendes tag

    Az FSX SE kijövetele kapcsán megint előjött a közelmúltban a grafikai beállítások és FPS kérdése, ezeket olvasva pedig engem most már nagyon idegesít, hogy itt a gyengébb géppel rendelkezők kompromisszumokat kötnek, én viszont nem tudok. Nálam ugyanis max. grafikai beállításokkal legfeljebb 10%-kal kisebb az FPS érték, mint minimálissal. Vagyis bármit bármire állíthatok, az képfrissítésben gyakorlatilag nem oszt, nem szoroz, kinézetben viszont igencsak nagyok a különbségek, ezért inkább maradok a 6-10 FPS-nél földközelben, de szép tájjal, mint 6,5-11 FPS valami maszattal. Így gyakorlatilag csak óriás géppel tudok repülni (egy kis sportrepülő - enyhe túlzással - két képkocka között megfordul a tengelye körül).
    Tényleg egyedül vagyok ezzel a problémával? Esetleg hasonló konfiggal rendelkezők tapasztalatai, sikerült-e valahogy értelmes sebességgel futtatni a szimulátort?
    Az én gépemben a következő - sebesség szempontjából lényeges - elemek vannak:
    CPU: Intel DualCore 2,26 GHz
    GPU: NVidia GeForce 9600M GT
    RAM: 6 GB DDR2 800MHz

  • zlaszlo

    csendes tag

    Üdv mindenkinek!

    Próbáltam egy kicsit festegetni, és elég furcsa eredményt kaptam.
    Ha közel viszem a kamerát a géphez, akkor úgy néz ki, ahogy szeretném:

    Ha viszont távolabb megyek, akkor tükörré válik az egész:

    (Egyébként az alfa csatornát az eredeti fájlból egy az egyben kimásoltam, az eredeti festéssel pedig normálisan működik, így teljességgel felfoghatatlan számomra a jelenség.)

    Valakinek van valami ötlete, hogy hogyan lehetne ezt rendbe rakni?

Új hozzászólás Aktív témák