Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz rbalint88 #1512 üzenetére
Mikorra tervezed? Pályázat valószínűleg csak jövőre lesz, egy évben egy napig. Ha lesz. Ha most kell az autó, akkor csak használt jöhet szóba. A régebbi Ioniq olcsóbban is megvan, csak nem tudom mennyire elég neked... felette nem nagyon árulnak olyan használt autót, ami ténylegesen jobb is, 9 millióig. Zoe, Kona, Golf egy mérettel kisebb autók.
-
Füleske
addikt
"eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Szerintem meg ugyanaz.
"Persze trükközni lehet tartalékkal, nettó-bruttó kapacitással,"
Az Ioniq netto 28, az e-Golf netto 31.
"De aki ezt elhiszi..." Linkeltem már erről tesztet, szerintem meggyőző. Nem azt mondom hogy 20 év múlva is 100 % - os lesz...
"Nekem nem jön be kinézetre" Ennyi, nem kell ezt túlragozni. Nekem is jobban tetszett az e-Niro, ezért nem lett Ioniq. Akinek meg pl. a Leaf tetszik, a 360 - as kamera meg az e-pedál, az meg azt vesz az akku temperálás hiányának ellenére is. Majd úgyis megmagyarázza magának. -
Füleske
addikt
válasz sasa134 #1433 üzenetére
64 - es e-Niro - ban nem gondolkodsz? Nem tudom ott milyenek az árak, itthon olcsóbb, méretben nem sokkal kisebb a Skodánál, az akkuja nagyobb, a fogyasztása jobb. Mondjuk itthon a Model 3 SR+ is jó áron van, ha az extrákat is figyelembe veszem, mert a Skodából 15 millióért a 60 - as fapados verzió sem jön ki.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Első félévi itthoni hibrid és elektromos autó eladások : [link]
-
Füleske
addikt
válasz stickermajom #1341 üzenetére
Igen, sokkal.
Reméljük azok már nem így fognak lezajlódni. -
Füleske
addikt
válasz stickermajom #1339 üzenetére
A tavalyi pályázatot két évre írták ki. Végülis idén is volt pluszban egy pályázat, tehát nem lehet panaszkodni...
-
Füleske
addikt
Törölték az állami támogatás további fordulóit : [link]
-
Füleske
addikt
válasz Bandit21 #1328 üzenetére
"Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad."
Részemről 1 - esen van alapból (plusz auto mód, tehát radar alapján önmaga is ráerősíthet) és a bal füllel fékezek ha kell (ez hosszan húzva maximummal fékez) -
Füleske
addikt
válasz Bandit21 #1318 üzenetére
"Kia nem tudom tudja e annak Piros nal fék kellett vagy P vagy N vagy mi. Az értékesítő hölgy mellém ült pár száz méterre induláskor, mondtam neki mit tud a vw ez tud e olyat azt mondta nem. (Ettől még lehet tudja de már mindegy)"
OMG ! [link] Az igaz hogy alapból off, de csak egy gombnyomás... -
Füleske
addikt
Igen, a Niro csak ránézésre SUV, valójában a gyártó szerint is "crossover". A Meriva - m is magasabb volt pedig abban akku se volt alul.
Az ID sorozatban a szoftver szerintem még hagyján, azt még javíthatják. De az érintőgombokat semmilyen szoftver sem változtatja át rendes gombokká. -
Füleske
addikt
válasz wassermann #1195 üzenetére
Ettől még nem fog érteni a témához. Tudom ki ő. Múltkor "tesztelt" egy e-C4 - et, bár ne tette volna.
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1192 üzenetére
Csikós Zsolt aztán nagyon ért az akkukhoz meg a villanyautókhoz - kb. mint én a veterán autókhoz. Ennyi hülyeséget összehordani !
Akku újra használat és újra hasznosítás : [link]
A cikk végén vannak linkek más gyártók hasonló módszereihez is. Az újra használat utáni újra hasznosítás is 90-95 % - os.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ha meglenne az olcsó üzemanyagcellás technológia akkor a hidrogén termelés már nem is lenne akkora probléma. [link] Persze ehhez is kell még min. 1-2 évtized. Ha ezek a feltételek megvannak a hidrogén kutak telepítését már nem olyan nehéz begyorsítani.
Miben lenne jobb ? A feltaláló cég ezzel nem a sokadik villanyautó gyártó lehetne. Jelenleg úgy néz ki hogy rövid távon a Toyotának is be kell állni a villanyautó gyártók népes sorába.
Egyelőre viszont a szilárdtest akku sincs jobb helyzetben mint az üzemanyag cella, hosszú távon ez nem egy lefutott meccs. -
Füleske
addikt
válasz wassermann #1182 üzenetére
"egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre"
Lokálisan valóban ugyanolyan környezetkímélő, ha viszont összességében nézem a környezetkímélést (hatásfok, miből állítják elő a hidrogént, szállítás, tárolás) akkor ez egy sokkal rosszabb alternatíva.Japánban ezek szerint a piaci szereplők összefogásával sem sikerült elérni a pár éve kitűzött 160 töltőállomást. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1179 üzenetére
"tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag."
Már ha Te vagy akkor az első tankoló. Ha nem akkor vársz fél órát.
"rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás"
Már most vehetsz olyan elektromos autókat annyiért mint a Mirai amelyik elmegy ugyanannyit. -
Füleske
addikt
100 éve sem látták hogy mi kellene az elektromos autók térnyeréséhez, így a kérdésed szerintem költői. Lehet hogy teljesen más technológia kellene. A korlátokról : [link]
Egyet értek. Várkonyi mindenről (is) tud, a dolgokat viszont a lehető legegyoldalúbban közli. Mindenki által megvásárolható a Mirai ? Igen, akinek van 26-30 millióért kedve olyan autóhoz ami egy kúton tölthető az országban. Pár gyűjtő milliárdos biztos lesz aki megveszi itthon is, ha már máshol nem tudják eladni. [link]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1176 üzenetére
"nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából"
Szerintem én sem írtam mást. A jelenlegi technológiával ott is csak tech demo a dolog. Egy olyan típusú technológiai fejlődés kellene a hidrogén technológiának mint pl. a villanyautóknál a li-ion akku.(elérhető áron, tömegtermelten). A kérdés hogy ez be fog-e következni, mikor, és addigra az elektromos technológia hol fog tartani. Szerintem újabb 50-100 évekről beszélgetünk. (100 éve is volt villanyautó) -
Füleske
addikt
válasz wassermann #1173 üzenetére
Teherautóban, kamionban stb. lehet alternatíva, ha kiépül a töltőhálózat és versenyképes áron lesz hozzá megvehető gép és üzemanyag. Kérdés hogy melyik fog előbb fejlődni, a hidrogén hajtás vagy az akku technológia. De ez még nagyon a távlati jövő. A hidrogén hajtás jelen állapotában egy tech demo, nem életképes alternatíva.
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1108 üzenetére
Az ION Type 1, nem ? Ő a Type 2 - t kérdezte.
-
-
Füleske
addikt
válasz joghurt #1084 üzenetére
A gyári Type 2 kábelek az autóhoz általában kicsit vagy nagyon túlárazottak. A 100 még csak kicsit, van ahol 160-180 is lehet. Ha nem az autóhoz adják (20 milliós autó alatt ez ritka) akkor érdemesebb máshol megvenni.
"A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... "
A mostaniakban van hill control vagy hasonló néven erre okosság, szóval nem gurul el.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Milyen villanyautót vehetünk (és mennyiért) az állami támogatásból ? [link]
Zoe jó vételnek tűnik szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Megjött az idei villanyautós támogatás : [link]
Fontos változás hogy először szerződést kell kötni a kinézett autóra és csak utána lehet pályázni. Cégek, vállalkozók nem pályázhatnak. -
Füleske
addikt
Akit érdekel az idei villanyautó támogatási rendszer : [link]
-
Füleske
addikt
válasz skitzoo #1006 üzenetére
"Ha anyosékhoz mennénk akkor durván 70km. Ennyi vállalható vele?"
Leaf gen 1 - ből volt 24 és 30 kWh - ás akkus, az akku nagyon nem mindegy hány % - os. A Leaf - ek akku degradációja a temperálatlanság miatt sokkal nagyobb egy temperált akkus autóhoz képest. (ha a vásárlás után gyorsan csökkennek a jobb oldali pálcikák akkor ezzel átvertek).
[link] [link]Másik dolog ami az elektromos autóknál nagyon nem mindegy az a használati körülmények. Pl. télen 20-25 % - kal többet fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Gabesz87 #993 üzenetére
Jól látod, ez (nagy hatótáv, nagy csomagtartó) a kategória nem olcsó és jelenleg nincs sok lehetőség.
A csomagtartó literekkel vigyázz, ha jól látom a Model S facelift - re 745 litert írnak, viszont banánosdoboz teszt [link] alapján ugyanakkora mint az e-Niro - é. (450 liter) -
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #987 üzenetére
"mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz"
Pl. Eon - nál tavaly még volt az app - ban előre foglalás. Meg is szüntették, gondolom több volt vele a gond mint amennyi előnyt jelentett. Amúgy vannak ilyen konstrukciók egyes töltőkön hogy perc alapon is számláz. (a csak perc alapú Mobiliti viszont erősen a szivatás kategória)
Másik hogy mindenkinél van kamera (mobil), a közterest is ki lehet hívni. Illetve van ahol van 0-24 - ben városrendészet. Másik megoldás hogy elé állsz és jó hosszú kábellel rendelkezel.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Pedig ha lehetett volna szerintem a 2 - es Leaf - be biztos raktak volna temperálást. Azért a 40-62 - es akkuk már nem csak városba jók. Amennyire emlékszem módosítottak az akku elrendezésen amennyire tudtak de kb. ennyit tudtak tenni. Gondolom az e-nv200 - nál meg volt lehetőség a temperálásra. De én se vagyok Nissan fejlesztőmérnök, szóval csak abból következtetek amilyen infókat ismerünk.
-
Füleske
addikt
A Leaf egyik tervezője magyar, ő egy interjúban a konkrét kérdésre válaszolva elmondta hogy a Leaf - et eredetileg városba tervezték, ezért nincs akku temperálás. Ahhoz meg hogy a nagyobb (40 - es , 62 - es) akkuhoz legyen temperálás teljesen át kellett volna tervezni az autót ami gondolom nem fért bele a költségekbe...
-
Füleske
addikt
"Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód."
Ez érdekes, sehol sem említik. Kézikönyvet megpróbálok keresni, de az oldalán egyelőre ennyit látok :
"Váltófülekkel vezérelhető regeneratív fékrendszer.
A hatótávolság megnövelése és az akkumulátorok töltöttségi szintjének magasan tartása érdekében a
kormánykerékre szerelt váltófülekkel módosítható a regeneratív fékezés ereje. A vezető négy fokozat
közül választhat: ezek mindegyike eltérő mértékű lassulást, illetve töltési intenzitást eredményez. A bal
oldali váltófület húzva tartva maximális regeneratív fékerő érhető el. Az autó - a menethelyzettől
függően - akár így, a mechanikus fékpedál érintése nélkül is megállítható.
A töltés ebben a fokozatban a legintenzívebb."Ez eddig ugyanaz mint az e-Niro - ban. Esetleg nem az adaptív stop&go tempomatra gondolsz ? Mert azzal az e-Niro is megáll 0 - ra.
-
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
Ja, gondolom kivitted a kulcsot az autón kívülre. Az nem hiba hanem védelem. Ha nincs a kulcs az autóban nem indul el.
A fülekkel menet közben is állíthatod a visszatöltés (fékezés) mértékét, a bal füles megoldás csak egy plusz dolog. 0 - ra nem áll meg automatára rakva se, csak 10 - ig lassít, utána (előtte is lehet) vagy fékpedál (10 - nél már a tárcsát használja) vagy bal fül (mindenképp visszatöltéssel fékez). Ha megszokod már furcsa lesz a többi megoldás, múltkor már a 20 éves Punto - n is húztam (volna) a bal fület. -
Füleske
addikt
"2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv"
Érdekes, ADAC mérés szerint a Leaf sokkal többet fogyaszt. [link]
"7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít."
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva. (Bármikor is használható, ha max. visszatöltéses fékezés kell, de a hosszan húzás érzékelésére kell kb. 1 másodpercet rászámolni.Tehát vészfékezésre csak a pedál jó !)
"10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni."
A be és kikapcs hangon kívül még mikor ?
"16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor)."
Sport módot próbáltad ? -
Füleske
addikt
válasz sajtos365 #922 üzenetére
Három lehetőséged van otthon : konnektoros , fali töltő AC, fali töltő DC. Töltőállomásokon általában AC vagy DC van. A töltés maximum sebessége függ az autótól és a töltőtől is. (meg hogy a kábel és a hálózat mit bír) Az AC csati az autón type1 vagy type2, a DC meg CCS vagy Chademo. Vannak olyan autók is (pl. egyes Leaf - ek) amin csak AC csati van.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #880 üzenetére
"Tehát igazából előre nem lehet elkészíteni, hanem csak amikor megnyílik a felület akkor kell mindent bele írkálni?"
Igen. Annyit tehetsz előre hogy lefényképezed az okirataid (jogsi, személyi, lakcím és adókártya) mindkét oldalát.
"Valamint előzetesen nekem be kell szereznem valamilyen papírt, akár azt, hogy melyik kereskedésben mit vennék és kell valamilyen kereskedői igazolást?"
Nem ! Sőt a pályázatban sincs sem típus sem kereskedés kiválasztás ! Csak összeg ! Itt a tavalyi kereskedők listája hogy mit hol vehetsz a tavalyi (!) támogatásból [link] , ha már van konkrét típus akkor kérdezz rá majd a (ez esetben Fiat) kereskedőnél hogy lesz-e nála támogatás idén az adott típusra. Szerződést a pályázat benyújtása előtt nem lehet kötni ! Az idei lista várhatóan szintén csak valamikor ősszel lesz elérhető az IFKA honlapon, de ha rákérdezel a kereskedőknél ők már a pályázat benyújtása előtt képben lesznek a dologról.
A Citigo - t szerintem ne sajnáld hogy nincs, az új 500e minden szempontból jobb autó. -
Füleske
addikt
válasz Chereiose #878 üzenetére
Szerintem ugyanaz lesz mint tavaly (június), de biztosat nem lehet még tudni. Aki tavaly pályázott abban a másfél napban és megfelelt a feltételeknek az megkapta. Én is. IFKA honlapján kellett belépni ügyfélkapu regisztrációval. Az első pár órában kb. lehetetlen megcsinálni, annyian rohanják meg egyszerre az oldalt.
Amúgy kb. 10 perc az egész, minden teendő le van írva a pályázati kiírásban. Megadod az adataid, feltöltöd az okirataidat (fényképek), kiválasztod mennyi támogatás kell. Kb. 1 hónap mire elbírálják (pl. nincs-e az állam felé tartozásod) és megkapod az okiratot. -
Füleske
addikt
"Nissan-Kia vonal meg Type1 (azaz csak egyfázisú lassútöltés), vagy CHAdeMO"
A Kia (Hyundai) is természetesen type2 (Ioniq, Kona, Soul, Niro), talán csak a régi Soul volt type1. A Nissan is vált az Aryia - nál CCS - re CHAdeMO - ról. De a frissített Leaf is type2.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
"Az elektromos autó nem bírja a kemény telet" : [link]
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Soulfly842 #848 üzenetére
Rühellem ezt a kattintásvadász Portfolio - t, ebből a "cikkből" sem derül ki semmi konkrét. Szvsz amikor már a cím is többszörös csúsztatás és feltételezés ott már nagy gondok vannak.
-
Füleske
addikt
Oszlop és kiépítés függő. Pl. itt van egy oszlop, van rajta CCS, CHAdeMO, Type2. A két gyorstöltés együtt nem megy, de az egyik+Type2 működik. Van ahol pl. működik együtt csak felezi mindkét maximum sebességét. Van amelyik dinamikusan is tud áramot osztani a két csatlakozó között.
[ Szerkesztve ]
-
-
Füleske
addikt
"Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem."
Nem, szó sem volt az egyéni igényeidről. Általánosságban beszélünk. Azt írtad hogy autópályára nem jó a sima hibrid. De az autópálya az csak neked meg még pár embernek 220-230. Ha neked, személy szerint kell a 220-230, akkor nyilván nem Corollát/Ioniq - t ajánlanék. Azt hittem ez egyértelmű.
Björn : [link] -
Füleske
addikt
Ok, csak akkor megint az almát a körtével hasonlítunk össze. Az a "foscsi" 28 - as Ioniq egyébként jóval gyorsabban tölthető mint az új 38 - as, tehát hosszú utakra még jobb is. Másrészt az akku degradáció egészen minimális ennél a típusnál. [link] 6,5 - ért nem sok ilyen alternatívád van teljesen elektromos autóknál. Leaf - fel pl. tele a piac (többet is adtak el belőle anno az alacsonyabb ár miatt), de az akku miatt nem annyira kelendő, többet veszít az értékéből.
" Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető." Erre mondom én azt hogy egy sima hibrid jelenleg szerintem egész jó kompromisszum. Sima benzint/dízelt vagy lágy hibridet én nem vennék már semmire sem. Hol akarsz 220 - 230 - al menni ? Miért nem elég a 180 ? Björn - nek volt egy model3 - as videója ahol német autópályán tolja 200 -230 - al végig. Kb. ott sem ment senki 160-180 felett, nem életszerű ez a sebesség.
Én sem Prius - t írtam hanem Corolla kombit. -
Füleske
addikt
Ok, csak akkor ne egy 3 éves autó árát hasonlítsuk egy újhoz. Szerintem egy sima hibrid élhetőbb (és mindig is az lesz) egy PHEV - nél, ha ez a szempont. Nem kell otthon töltési lehetőség tehát bárhova jó (társasház), 30-40 km feletti távokra a PHEV is mindenképp benzint/gázolajat használ, nem kell figyelned semennyire a töltöttséget, nem kell tervezned semmit. Ehhez képest a PHEV egy kínszenvedés, plusz 3-5 millióért. ( új autónál levő árkülönbség)
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Nem is gondoltam hogy van Corollából plug-in. Nem tudom hogy jött képbe nálad a plug-in. 10 millióig kellene neki autó, egy plug-in Prius 13,6 - ról indul, míg egy kombi Corolla 8 - ról. Tehát elég jól felszereltet kapna 10 - ért. 15 millió körül meg már nem egy jól felszerelt bármilyen plug-in - t vennék hanem egy jól felszerelt Kia E-Niro 64 kWh - t.
-
Füleske
addikt
válasz aujjobba #576 üzenetére
Nem fogod ezt így 10 millió alatt megúszni szerintem. Egyrészt a WLTP hatótáv az kb. annyit tesz hogy 90 - el mész +20 fokban, klíma nélkül. A sebesség növelésével és hűtéssel de főleg télen fűtéssel csökken a hatótáv. 0-100 százalék töltést ne számolj, a töltési görbe és az akku kímélése miatt 20-80 százalékkal kalkulálj. A 64 - es Niro ráadásul kb. másfélszer gyorsabban tölthető mint a kis akkus. A kicsi akkus 11 millió csak volt másfél napig lehetőség pályázni állami támogatásra, akinek van támogatói okirata annak 8.5 millió. Az igényeidhez viszont nagy akkus kellene másrészt most nem lehet pályázni támogatásra. Az öregedés miatt a Kia esetében én nem aggódnék, ez nem Leaf, az akku hűtött-fűtött.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Szívesen.
Még valami amire érdemes figyelni : ha az autó hónapokat áll (vagy akár éveket is, új Leaf - eket adtak el most is a támogatással akciósan szalonokból, pedig a hahu szerint 2019 eleji is volt köztük...) egy kereskedésben az nem tesz jót az akkunak. Viszont az autó csak bizonyos használat után fogja észrevenni hogy csökkent az akku állapota (pont mint ha csaltak volna vele). Tehát érdemes rákérdezni hogy mióta áll az eladásra szánt autó, mikor használták utoljára életvitelszerűen. -
Füleske
addikt
"Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer?" Azonnali nincs.
"Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?" Nem.
Amit tudsz tenni hogy OBDII olvasóval + Leaf Spy programmal kiolvasod a pontos értéket (+ cellák állapotát), de ez is csak az aktuális értéket tudja mutatni. Bővebben : [link]
Vétel után 1-2 hónappal megnézed mennyi a SOH. Ha lényegesen csökkent akkor átvertek. Nyilván dokumentálj mindent.