Új hozzászólás Aktív témák
-
syberia
veterán
Ausztrália és Japán nem látta ezt az elemzést, most botor módon hatalmas pénzeket fektetnek a hidrogénbe. Biztos ők a hülyék, meg Kína is az.
(#263) biker: Minden új technológia a bevezetésekor a legdrágább, a kezdeti műszaki problémákról, és a FCEV 50% körüli hatásfokáról még van hová fejlődni. Amint elkezdődik a nagy volumenű tömegtermelés, a gyártási költségek lényegesen csökkenni fognak. Szerintem a töltőhálózat infrastruktúrájának a kiépítése a kisebbik feladat itt.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Ugyanazt írjuk, de mégis másképp látjuk.
A Tesla sikerét látva sokan bepánikolva rohantak utánuk, az alternatív meghajtást célzó befektetések zöme az akkumulátoros fejlesztésekre ment el. Mintha az lenne az egyetlen útja a karbonsemleges közlekedésnek, manapság már nem lennék ennyire biztos ebben.
(#267) Feketelaszlo: A filozófiai magasságokba repülés helyett maradjunk még a Föld közelében . Elfogadom hogy ez még a jövő zenéje, de engedtessék meg nekem a a technológiába vetett bizakodás. Nem csak Ausztráliának vannak kitűnő földrajzi adottságai a hidrogén előállításához, most úttörő szerepet vállaltak, nem garantált a siker.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Feketelaszlo
senior tag
Eléggé pletykálják, hogy az akkuhiány csak ürügy, a Merci elektromosa sem fogy, a Jaguar I-Pace is óriási mennyiségben áll eladhatatlanul, hozzájuk képest az Audi még egy belső válsággal is meg van áldva. Egyszerűen ez a magas padlós kivitel tervezési zsákutcának tűnik, az öreg autógyártók meg elég makacsnak, s nem igazán hajlandóak vállalni a fejlesztési költségek veszteségként való leírását egy esetleges későbbi, előkelő piaci helyzet reményében.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az e-tron eladásait én annyira nem látom virágzónak, úgy emlékszem anno a több tízezres (30-50?) éves eladásra rendezkedtek be, de sajnos nem tudom már visszakeresni a sajtóközleményt amiben anno ez szemet szúrt. De még ha ezzel papíron piacvezető is, akkor is kételkedek a hitelességében, van azért gyakorlatuk a gyártókban ennek az adatnak a "meghekkelésében", vagy legalábbis tudják torzítani a statisztikát különböző kereskedelmi gyakorlatokkal (a BMW-nek van most egy ilyen ügye az USA-ban).
Ami fejfájást okoz számukra, hogy minden fő piacukon megy össze a részesedésük 2016 óta, érdekes mód még jobban is, mint a VW-nek. Megtört az a lendület amivel a konkurencia továbbra is hasít. Példáula győri termékcsalád is elég öreg már(szerk.: hülye vagyok, most cserélték le a gyártósort, mindenesetre a korábban ott gyártott modelleknek még nincs utódja), de ahol elvileg volt is modellfrissítés ott is vitatható, hogy az 5 éve ránc-felvarrott sportmodellek, mint a TT vagy R8 igazából nem-e inkább 10+ éves konstrukciós alapúnak kéne, hogy számítsanak (oké, mondjuk ezek kirakatmodellek, nem volumentermékek, de ha az ilyenekből sem érkezik új hosszú évekig az azért aggasztó jel).
Ezek persze csak a tünetek, az okokat legfeljebb sejteni lehet. Elvileg készen álltak több új modellel, de jogi összeférhetetlenség* miatt a főfejes Rupert Stadler távozott, az ő embereinek pozíciója eléggé megingott, fel- le- vagy kiléptek. Akik jöttek a helyükre máshogy képzelték el a jövőt át- és újraszervezéseket hozva. Azóta már a második vagy harmadik vezetőnél jár az Audi, de igazából csak annyi látszik, hogy az őskáosz csillapodott, hogy merre lenne a gödörből a kiút az annyira nem.*jogi összeférhetetlenség: letartóztatás vállalati kommunikációs elnevezése
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Citigo 4-5 milla között bestbuy, persze h elfogy. Ha nem költöm el az összes pénzünket IS házra idén, akkor megpróbálok egyre lecsapni én is
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cousin333
addikt
Lecsökkentették a listaárat, hogy beférjen a pályázati limit alá. Nyilván ez volt a kiírás egyik célja. Ugyanakkor a kedvezőbb ár csak a "fapad" kiadásra vonatkozik, ha veszel bele egy pót hamutartót, már átlépted a limitet.
Hozzáteszem: az alap kivitel is egész jól felszerelt, ami hiányozhat belőle az a LED-es világítás, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és mondjuk a navigációs csomag.
"We spared no expense"
-
Ezekiell
veterán
Amint lesz ténylegesen megvehető ID3 normális mennyiségben, venni is fogják a népek. 10 milla körülre tippelik az árát, az támogatással már elég jó.
Más kérdés, hogy mennyire bízok bennük, ha nem tudnak szoftvert írni láthatóan...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
biker
nagyúr
ha 3x20A-e van, akkor onnan 32+20+20A az alig 100e extra, ha már szabványos a szekrénye.
Egyébként készül a piacra elérhető áron olyan töltő, ami 3x16A-ből tud neked 1x32A-el tölteniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
1x32A bővítés és egy 1x32A fali töltő összesen 300e alatt van, legalábbis ha jó helyen keresgél.
De mint jeleztem neki is, 1x16A otthonra bőven elég, egy alap fali töltővel ami nettó 115.000Ft is induló áron.
konnektoros 16A töltőnk is van, de azt fali aljzatba csak olyan helyre ajánljuk, akinél kifejezetten erre van kialakítva aljzat, pl elosztói sorolható aljzat vagy minősített EV töltő aljzat 16A 24h kivitelben. Normál aljzat csúfos véget fog érni.3,7kW esetén 10 óra alatt majdnem csurig tölti a legtöbb akkut.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
azért, mert
- az autóhoz ha 2019 előtti, akkor 12A, ha ez utáni már csak 10A "vésztöltőt" kap, amivel 2,3kW a töltés
- a fali aljzatok 90%-a nem alkalmas 16A 24órás terhelésre, mert tervezetten elbír 16A-t de max 30percig, ami háztartásban előfordul, az ipari 16A aljzat nem fordul elő lakásban
- nem akarja állandóan a konnektoros kábelt tekergetni
- meg egy mobil töltő is üti a 100ezret, ami 16a-esElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
a jelek szerint akkor nem vagy érintett az elektromos autózásban. De lehet a villamosságban sem, de az is fix, hézagosan olvasol.
1: a gyári töltő 10/12A azzal nem fog 16A-el tölteni, valóban, de tud venni 16A töltőt normál dugvillával. azzal tud majd
2: 10A vs 16A az felénk +60%, 12A vs 16A meg +35% (vagyis töltési időben minusz ennyi)
3: "ha már ákölt ennyit" nos ha már van 115ezre akkor miért ne lehetne 3-4-500e Ft-ja? mondjuk mert nincs.mert nem a terülj-terülj azstalkám vagy az aranytojást tojó tyúk lapul a pincében
4: A kábeltekergetés szempont. igen. Tudom, van akinek nem, pl a szomszédunk 10 éve minden reggel kimegy az ajtón, kinyitja a kis kertkaput, majd elsétál a 40méterre lévő nagy kerkapuhoz, kinyitja, kiáll a kocsival, majd kiszáll, besétál 40méterre, becsukja a kiskaput, majd visszasétál becsukja a nagykaput, és nem zavarja, én egy héten belül raktam volna fel a kapunyitót. Engem igenis zavarna minden este hazatéréskor a kábelt kiszedni a kocsi csomagtartóból, letekerni, bedugni a falba, bedugni a kocsiba, majd reggel kihúzni a kocsiból, kihúzni a falból, feltekerni, betenni a csomagtartóba. Ezzel szemben hazaérek, kiszállok, és a falon lógó csatlakozót benyomom az autóba. Gyarló az ember, szereti a kényelmet.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
En is a kocsiban hordom a halozati toltot. Az a ve'sz-ve'sz megoldas, 230-as konnektor barhol van. Megjegyzem, punkosd vasarnap [igaz mint kiderult nem volt a toltes megoldas de ezt nem lehetett akkor tudni] ez volt az egyetlen lehetoseg amit aka'r automentovel meg tudtunk oldani, mert benne volt a kocsiban. Az akkor nemregiben fizetosse valt e-mobis nkm-et felhivni se tudtam (most azt hagyjuk, hogy a toltooszlopon kivul kiderithetetlen az elvileg 24 oras szamuk, me'g az appban sincs benne), es amikor joval kesobb sikerult beszelni veluk, akkor is csak szettartak a kezuket, hogy bocs, most epp nem tudok kartyat beallitani, tehat majd kedden probalkozzak, addig ne akarjak tolteni. Minden mas tolto a kornyeken sorompo mogott, pirosbetuson lezarva.
Nekunk mondjuk mindket kocsi type-I, de lett a falon 16A-es tolto, es van kulonbseg a toltesi idoben, a 230-as tolto mindket kocsinal max. 10A (2011,2013). Mondjuk ez a tolto 100e plusz sima villanyszerelo 1-2 oras bere volt csak (mast is csinalt aznap de kb. ennyi volt a tolto miatt). Es az is igaz, hogy eleg ritkan szamit, meg a hibriddel attol me'g lehet tovabbmenni, szoval nem is annyira kritikus, es ejszakara mindig eloszedjuk a 230-as toltoket az belul van a garazsban, a tolto a gyorsmegoldas a kulso falon ha napkozben kell. Mondjuk toltokabelt letekergetni nem kell ha csak ingazas, nem tekerjuk fel, ugyis a leheto legkozelebb van nekik dedikalt konnektor (meressel stb.) -
axioma
veterán
Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel, volt olyan terv hogy lecserelem arra az iont hogy legyen 5 szemelyes auto (na meg a biztosabb hatotav miatt).
Viszont az meg tapasztalat, hogy a 230V 10A hagyomanyos konnektorbol is valami 13-15km/ora toltesi sebesseg kijon, 2x40km eseten is fel ejszaka alatt megvan, me'g fali tolto se kell (a fali tolto nalunk csak 16A mert type-I autok de az onmagaban masfelszeres sebesseg, me'g mindig 1 fazison).
i3-bol rex-es az buli annak, ahol max. kisgyerek kerul hatra, de amugy katasztrofa a forditva nyilo hatso ajto... -
biker
nagyúr
Nagyon jól ismerem, és 98% egyetértünk, mint olvashattad is. De abban nem, hogy gyengíti. Tönkremehet benne, de az szimpla öregedés. Tönkremehet öregedésből 3f esetén is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
aujjobba
addikt
10millio alatt ha megúszom az nem baj
Na látom ebből a 312km hatótávolságú 8.5m, az viszont gondolom necces ha már öregszik az akku pakk.
Milyen gyorsan lehet ezeket tölteni?
Mármint ha például autópályán vagy közel ahhoz valahol fixen fel lehetne tölteni mondjuk egy félórás pihenő alatt, ez mennyire reális? -
aujjobba
addikt
Aham.
Vagy tartsam meg a benzines batárt is a hosszú utakra, a villanyt meg a hétköznapokra.
Vagy hagyjam a villany sztorit egyelőre, az évi 6-10ezer km-en nem is biztos hogy megéri.
Nem tudom mi lenne a jobb.
Az tuti hogy 3-4 év múlva a batár cserés lesz, most 13 éves. -
veterán
Nézd a használt (és hosszabb távra is használható) elektromos árát a használt PHEV árához, ott nem lesz 2,5 M Ft támogatás. Foscsi 28 kWh-s Ioniq 3 évesen 6,5 M-tól indul.
Aki nem tud otthon vagy munkahelyen tölteni, annak valóban nem éri meg a PHEV, egyetértünk.
A PHEV-et sem kötelező tölteni, de akkor valóban felesleges azt venni. Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető.Ha a város a fő felhasználási terület, úgy sima hibrid (vagy villany). Pipa. Autópályán viszont bevérzik a szeme egy sima szívóbenzines (Atkinson) hibridnek. A PHEV-ekbe jellemzően erős belsőégésű motort tesznek, akár előzni is tudsz velük kényelmesen. (a Volvo V60 PHEV 230-at tud gyárilag, a GTE is 225 körül, szóval van bennük autópályás tartalék)
Persze, kiknek a pap, kinek a papné. Én besírnék egy Priustól.
-
veterán
Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem. Nekem nem kell 28-as Ioniq, kb. Siófoknál állhatnék ki tölteni. El szeretnék jutni Zalaegerszegig. 2 óra alatt (persze nem a nyári dugóban). (Nem ismerem Björnt, gondolom, nem a Borg.) Az M7-en Székesfehérvár után rá tudsz állni 180-200-ra, Balatonvilágos után akár Vmax-ra. Nem szoktam Vmax-szal menni. Az utolsó 5 autóm közül a leggyengébb 180 lóerős volt, szeretem ha van tartalék, és szükség / igény esetén még gyorsul 200-ról. Írtam, oldschool vagyok.
Ha Te Aurist / Ioniqot hajtasz, biztos a saját felhasználásodnak megfelelően választottad. Nincs velük semmi baj, tetszenek nekem is, DE nem nekem valók, sem annak aki sokat jár autópályán és nem szeret a külső sávban a kamionok és kisautók közé szorulni.
-
Strezi
őstag
Ésszel kell venni, nem 21" kerekekkel...
Az enyémre 240 000 volt a garnitúra Michelin Premacy. De, ne a gumi legyen már tétel egy 10+ millás autóra
Kötelezőm évi negyven, mást nem fizetek.[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Kicsit gondolkodóba ejtett az új Enyaq iV villanyskoda, a legnagyobb, 510km-es hatótávú modell távolra utazgató családdal már majdnem viselhető lenne (500km-enként szoktunk pihenni). Viszont még mindíg soknak tűnik a felár egy 2-3éves dízeles Octavia-hoz képest. Ingyenáram és hosszú távon 0 adó mellett se tudná ledolgozni a kb 30eEUR különbséget - mivel nem Pesten vagyok, ezért a zöldrendszámos parkolóbuli nekem nem játszik.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Így van, az octaviával a gyakorlatban is megvan nekem az ~50liter/1100km télen-nyáron. Csak elgondolkoztam, mennyibe is kerülne a váltás, de úgy néz ki, még túl sokba.
Mondhatnánk , h új autó vs használt, de
1. találj használt modellt az idén kiadott első fecske normálisabb hatótávú/nem tesla-árú kocsiból
2. találj egy becsületes kereskedőt, aki nem tagadja le, hogy az az akksi bizony már járt balesetben...[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
biker
nagyúr
Több helyen olvastam, hogy a lényeg a teljes kibocsátásmentesség. Ha ezt el tudják érni, lehet belsőégésű.
Egy átlagos autó normális mozgatása 9-12kWh/100km (a vegyes méréses módszerrel) Ez kevesebb mint 1,3-1,5kg benzin/gázolaj, ami kb 1,5-1,8l/100km
Nos pontlesz@rom hogy 4,9 vagy 5,1l vagy 6l a 100-as átlag, amit egy egy fejlesztés kihoz, mert még mindig 3,5x annyi benzin ég el mint indokolt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Eloben (bar teny, ritkan hasznalom oket) csak olyat lattam egyelore, amelyik csak az egyik gyorstoltest engedi egyszerre.
Mas: Budakalasz Metro aruhaznal ingyen (se app se semmi, bedugod indul) toltok kihelyezve (ritkan jarunk arra, nem tudom miota, biztos nem regi mert friss az aszfaltfestes, egyelore az altalam hasznalt app-ok egyike se tudja). Ez pont 6km-re van otthonrol, egy utolso checkpoint lehetoseg ha valamiert hosszabbra sikerult volna az ut mint gondoltuk.
Termeszetesen az egyiken ott allt egy fustos Kozvetlen a mozgasserult melle tettek, a legkozelebb az aruhazhoz. Bar elvileg ez lenne a "nekunk kedvezobb" elhelyezes, de igy a legvaloszinubb az is, hogy aki nem tolt az is befoglalja [bar itt eppen van eleg sok, 6 vagy 8). Lidl a masik veglet, legalabbis ami az obudai Momax mogott van, ott meg a megallasra felfestett resznel is tavolabb csinaltak meg (az is ingyenes fel orat). Jo lenne valami koztes megoldas kikristalyosodna.
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket? Van plugshare, drivE.ON, Mobiliti, eCharge nalam, kimarad valami? [Tudom plugshare-be talan felrakhattam volna en is.] -
Chereiose
addikt
Tehát igazából előre nem lehet elkészíteni, hanem csak amikor megnyílik a felület akkor kell mindent bele írkálni? Valamint előzetesen nekem be kell szereznem valamilyen papírt, akár azt, hogy melyik kereskedésben mit vennék és kell valamilyen kereskedői igazolást?
Engem amúgy majd az új fiat500e érdekelne, ahogy néztem támogatással lesz 5,5m-ért, az elég jó lenne. Gondolom skoda citigo már nem lesz többé
-
Chereiose
addikt
Köszi! Na akkor úgy látom elég könnyű megszerezni ezt a támogatást szerencsére. Remélem hamarosan megtudunk az ideiről valamit és nyáron/ősszel lehet menni a kereskedésekbe
Amúgy fura ez az 500e, mert sok helyen írták, hogy 5,5m az alap, de aztán mindenhol 5.9m-ért látom támogatással
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Adrian Mole: Friss konfig, Win 11, gyere rám
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Photoshop
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...