Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
A kis 2 hengeres Kymco motor nem mindig tud elég áramot termelni az autó folyamatos haladásához. Vagyis ha városi dugóban indul be, akkor valószínűleg tölti az akkumulátort, de autópálya emelkedőn valószínűleg így is merülni fog. Ezért range extender és nem hibrid. Persze ha 1-1 órákra megállsz, akkor így is el lehet jutni a végcélig, de alapvetően ez a típus nem való hosszú utakra.
-
Feketelaszlo
senior tag
Meg nem mindegy még a ciklusszám amit kibír, az üzemi hőmérséklet, cellafeszültség, karbantartási igény, csomagolhatóság, önkisülés és nagyon sok minden más sem. A li-ion akkucsomagok már most is elég jók - szerintem nem a technológia ami visszatartja az embereket. Bár halkan jegyzem meg én 100+ kWh-s szörnyetegeket nem vennék semmilyen csoda akkuval sem, ezek azért igen elmebeteg számok ha az ember mélyebben belegondol a mögöttes tartalmukba. Vagy nagyon sokat vagy nagyon rosszul kell használni az autót, hogy ezt mind elközlekedje valaki (én meg vérbeli autóbuziként - vagy ennek ellenére - egyiknek sem vagyok igazán híve). Az, hogy ez energiatartalom tekintetében csak néhány liter benzin egyenértékese nem azt jelenti, hogy ez kevés, hanem azt, hogy a benzin és tsai. vegyileg "szuperüzemanyagok" minden máshoz képest.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Pikkolo^^ #131 üzenetére
Ennek a natúr hatásfok-hasonlítgatásnak semmi értelme. A benzines autóba sem szenet tankolsz - hanem kétszer akkora energiatartalmú benzint - máshogy működő és másra használt gépeket ne akarjunk úgy összemérni, mint ha homogén jószágok lennének, mert akkor a napelem szegény 16-20%-os csúcs-hatásfokkal elvérezne (bár még azt is vissza lehetne vezetni addig, hogy a Nap is nagyon rossz hatásfokkal égeti a hidrogént amiből fény lesz). Amit össze tudtok hasonlítani az például a felhasznált energia (Joule) - bár az is elég tudománytalan - de legalább matematikailag védhető.
Mondjuk nekem ez az egész hirtelen jött áramforrás méricskélés elég szőrszálhasogatónak tűnik - mikor háztartási nagygépet akarok venni akkor sem mondom azt, hogy "oké, ennek a mélyhűtőnek tök jó az A+++ energiabesorolása, de a közelemben csak szénerőmű van, akkor szorozzuk meg 0,3-al". Engem mint fogyasztót teljesen hidegen hagy, honnan van az áram, ha ott a konnektor a saját otthonom falán ahonnan a saját kis világomat elláthatom energiával. Képzeld el milyen lenne ha okostelefont is csak benzinkúthoz hasonló töltőállomásokon lehetne tölteni és ott kéne várni míg az iPhone tulajok lemosatják a kutassal a szélvédőt, a Samsungosok flörtölnek a pénztáros csajjal a kínai mobilosok meg a nem működő a pontgyűjtő kártya miatt húzzák az időt. Mert most az autó üzemeltetéshez ilyen kínokat kell megélni. Tőlem akár szűz lányok véréből is származhat az áram, ha ezt el lehet vele kerülni. -
Feketelaszlo
senior tag
Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett.
De ez a legjobb:"Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"
Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott? Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Dániel.Illés #257 üzenetére
Wilisits Mérnökiroda
Légyszíves csak akkor keresd őket, ha komoly a szándék, alapvetően kulcsrakész átalakító szetteket nem árul senki. -
Feketelaszlo
senior tag
Megkeressem az érvelési hibát?
Az általad linkelt pilot projektnél egyébként le van írva, hogy állami finanszírozásból megy, s főleg az a lényege, hogy kipróbálják, működik-e egyáltalán az Ausztráliában előállított H2 (kemény 1-3 tonnával számolnak) elszállítása Japánba, gyakorlatilag egy olyan kisüzemi, kormányzati támogatású kísérlet, mint a BME nukleáris reaktora. A magáncégek azért kellenek bele, mert tőlük lehet megvenni pl. azt a szállítmányozási technológiát, amit LNG-nél is használnak - LNG terminál egyébként a közelünkben is épül jó pár, ehhez képest sokszoros kapacitással és költséggel, üzleti alapon: ha már a jövő energiájáról van szó. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
Kelet Európában egyáltalán nem lehet már eladni a kisautókat, a Twingo forgalmazása is megállt. A mediterrán országokban van még rájuk kereslet (Olaszország, Görögország, Portugália), Magyarországon alig fogy hasonló kategóriás járművekből, mi (sajnos) nagyon a német autóvásárlási szokásokat vettük át.
Egyébként a Renault most pont azt tűzte ki célul, hogy minél nagyobb haszonkulccsal értékesítse az autóit, amibe egy olcsó népautó nem igazán férne bele (nekem gyanús, hogy ez is Dacia-emblémás lesz végül). -
Feketelaszlo
senior tag
Valószínűleg a kicsi és izgalmas járművek vezetéséből felszabaduló endorfin/adrenalin kedvezőbb hatással van a várható élettartamra mint az, ha valaki unalmas, de biztonságos autóval próbálja javítani a baleseti túlélés esélyeit.
Ha valaki nagyon sokszor gondol arra, hogy mi lesz baleset esetén az lehet korábbi tapasztalatokból (közeli ismerős, rokon elvesztéséből) kialakult fóbia - ez okozhatja azt, hogy valaki a normálisnál nagyobb kockázatnak tekintse a közúti balesetben való elhalálozást.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Minden drága autó körül "hájp van meg divat" - függetlenül attól, hogy az egy Porsche, BMW vagy Tesla. Ahogy gondolom az is szent igaz, hogy pl. egy Dacia Logan teljes élettartamra vetítve környezetkímélőbb lehet, mint egy akármilyen Tesla, csak amíg nem egy kategóriában versenyeznek, addig ez is csak amolyan Coelho-s bölcsesség. A Tesla pick-up pl. a RAM 2500, Ford F-250 és más szörnyszülöttek ellen érkezik ami mindjárt más kontextusba helyezi azt a kérdést, hogy környezetkímélő-e. A favágó imidzsre vágyó amcsi felső-középosztálynak ugye a Dacia pl. bizonyosan nem lesz alternatíva és nem is biztos, hogy a zöld jövőbe vetett hit miatt keresnek óriás pick-upot. Ha van is valami plusz értékfaktor a Tesla vásárlók számára, az sokkal inkább technomán-jellegű, mint sem zöld.
-
Feketelaszlo
senior tag
Eléggé pletykálják, hogy az akkuhiány csak ürügy, a Merci elektromosa sem fogy, a Jaguar I-Pace is óriási mennyiségben áll eladhatatlanul, hozzájuk képest az Audi még egy belső válsággal is meg van áldva. Egyszerűen ez a magas padlós kivitel tervezési zsákutcának tűnik, az öreg autógyártók meg elég makacsnak, s nem igazán hajlandóak vállalni a fejlesztési költségek veszteségként való leírását egy esetleges későbbi, előkelő piaci helyzet reményében.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az e-tron eladásait én annyira nem látom virágzónak, úgy emlékszem anno a több tízezres (30-50?) éves eladásra rendezkedtek be, de sajnos nem tudom már visszakeresni a sajtóközleményt amiben anno ez szemet szúrt. De még ha ezzel papíron piacvezető is, akkor is kételkedek a hitelességében, van azért gyakorlatuk a gyártókban ennek az adatnak a "meghekkelésében", vagy legalábbis tudják torzítani a statisztikát különböző kereskedelmi gyakorlatokkal (a BMW-nek van most egy ilyen ügye az USA-ban).
Ami fejfájást okoz számukra, hogy minden fő piacukon megy össze a részesedésük 2016 óta, érdekes mód még jobban is, mint a VW-nek. Megtört az a lendület amivel a konkurencia továbbra is hasít. Példáula győri termékcsalád is elég öreg már(szerk.: hülye vagyok, most cserélték le a gyártósort, mindenesetre a korábban ott gyártott modelleknek még nincs utódja), de ahol elvileg volt is modellfrissítés ott is vitatható, hogy az 5 éve ránc-felvarrott sportmodellek, mint a TT vagy R8 igazából nem-e inkább 10+ éves konstrukciós alapúnak kéne, hogy számítsanak (oké, mondjuk ezek kirakatmodellek, nem volumentermékek, de ha az ilyenekből sem érkezik új hosszú évekig az azért aggasztó jel).
Ezek persze csak a tünetek, az okokat legfeljebb sejteni lehet. Elvileg készen álltak több új modellel, de jogi összeférhetetlenség* miatt a főfejes Rupert Stadler távozott, az ő embereinek pozíciója eléggé megingott, fel- le- vagy kiléptek. Akik jöttek a helyükre máshogy képzelték el a jövőt át- és újraszervezéseket hozva. Azóta már a második vagy harmadik vezetőnél jár az Audi, de igazából csak annyi látszik, hogy az őskáosz csillapodott, hogy merre lenne a gödörből a kiút az annyira nem.*jogi összeférhetetlenség: letartóztatás vállalati kommunikációs elnevezése
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Ezekiell #400 üzenetére
A VW kizárt, hogy beférjen a CO2 kvótahatár alá, még ha a sváb égboltból hibátlan VW elektromos autók potyognak alá, akkor se jönne össze. Jelenlegi állás szerint ők fizetnek a legtöbbet a Daimlerrel karöltve - pont ezért volt akkora áremelkedés év elején a listaárakban, s nem az infláció vagy forint árfolyam miatt - de olvastam már olyat is, hogy a dolgozói sztrájkok miatt drágultak az autók, ami szimplán nevetséges. A Toyota jelenleg az egyedüli gyártó, aki nem fizet, a PSA-nak, az FCA-nak és talán a Renault-Nissannak van esélye, hogy bekerüljön a saját céljük alá 2020-ban, de valószínű, hogy inkább ők is büntetést fizetnek, csak kevesebbet.
-
Feketelaszlo
senior tag
Konyhanyelven a 3 fázis az "ipari" áram, amit Magyarországon lakásokba is be lehet kötni - sőt az építkezéseken általában be is szoktak, pl. nagyobb teljesítményű betonkeverő mehet róla, 380-400V, általában garázsban, pincében, villanyóra mellett található saját biztosítéktáblával.
-
Feketelaszlo
senior tag
A NEDC-ben 4 egymást követő városi menet szerepel a tesztben amit egy országúti követ. Az alábbi sebesség és gyorsulás függvényeket kell elképzelni:
A WLTP különbözik ettől, ebben 4 különböző szakasz van amik folyamatosan tartanak a nagyon városi felől az autópályához, ezt ismétlik többször:
A plug-in hibridek egyrészt a sok fékezésből és visszatöltésből profitálnak, másrészt abból, hogy azonos gyorsulást kell tartani egy 200 kW-os járművel is, mint egy 40 kW-ossal, így értelemszerűen meg se kottyan nekik ugyanaz a terhelés, az erősebb autóban egészen visszafogott gázpedál állás kell csak. Tesztelnek elektromos és hibrid módban is amikor teljesen lemerült akkumulátorral indul a ciklus, a végső eredmény pedig értelemszerűen a kettőből együtt adódik össze.
Szóval ha arra vonatkozik a kérdés, hogy úgy jön-e ki az 1,9, hogy ((0*33)+(2,9*67))/100, akkor a válasz igen, a hibrid üzemre 2,9-es átlagfogyasztást produkált a példában felhozott BMW.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- További aktív témák...