Új hozzászólás Aktív témák
-
prmcsk
addikt
Erre kíváncsi lennék...
Ha megcsináljátok lesz mit mesélni az unokáknak, merthogy nagyobb kaland lenne, mint a mount everest meghágása, az tuti ziher...Ha idő, türelem és pénzmilliomos vagy, nosza...
Egy kis ízelítő hozzá...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Feketelaszlo
senior tag
A kis 2 hengeres Kymco motor nem mindig tud elég áramot termelni az autó folyamatos haladásához. Vagyis ha városi dugóban indul be, akkor valószínűleg tölti az akkumulátort, de autópálya emelkedőn valószínűleg így is merülni fog. Ezért range extender és nem hibrid. Persze ha 1-1 órákra megállsz, akkor így is el lehet jutni a végcélig, de alapvetően ez a típus nem való hosszú utakra.
-
prmcsk
addikt
A sima akku üzem még messze nem tart ott ahol kellene a villanyautó korigényéhez képest.
Úgy látom az akkutechnológiában elérkeztek egy technológiai falhoz, amit csak még drágább anyagokkal lehetnek képesek megoldani, csakhogy ez egyre drágábbá teszi a villany alternatívát. Plusz egyre ritkább fémek használatával az is elérődik hogy hamarabb fogy el az akkuhoz szükséges ritka fém a földön, mint maga az olaj és származékai, amit éppen le akarnak váltani.
Azt kéne belátni, amíg nincs olcsó és kiváló hatásfokú korszakalkotó találmány az akkutechnológiában, addig áttörés se lesz...Súlyos kompromisszumokkal és drágán el lehet autózni 100-200 kilométert, csak minek, ha a technológiából a leglényegesebb (akku) még gyerekcipőben jár. Minden más már 100 éve adott és ki van találva...
Egy mai villany helyi és környéki autózásra jó. Erre nagyon megfelelne, de ne 10 milláért adjanak egy leaf méretű "vasbugyit", mikor ugyanerre egy 3 millás benzines "pöcsköszörű" is megteszi...Nekem 7 milla különbséget nem és meg a hájp és a trendi.
Arra is sokáig várni kell még, hogy egy robbanómotoros öszvérvillany eljusson arra a hatásfokra, hogy menjen is vele az autó (mondom menjen és ne 80-90-el vánszorogjon, mert efölött oda a CW + menet közben pár óra alatt fel is töltse a saját akkujait is, majd automatikusan villanyra vált lemerül, majd újra robbanó és így tovább...
Ilyen nincs, vagy ha van, az 10 liter benya alatt nem áll meg és máris eljutottunk az öntökön lövés tipikus esetéhez, ugyanis: Ha ehhez 10 liter kell, akkor minek akarjuk leváltani a benzinest, hiszen ilyen fogyasztás mellett már komoly benzines autókkal lehet közlekedni, kompromisszumok nélkül...
Ez még lófejből halászlé akar lenni...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Az biztos, hogy nem maradsz az ut mellett, de nagyon megnohet a menetidod. Igen, en is a kifogyas utani 80 km/h-rol tudok. De azert lehet am kicsit a rex-et parameterezni: ha beallitod, hogy mar 70% ala merulve kezdjen tolteni, akkor ugye eleg sokaig nem lesz korlatozas (mintha 70% lenne a max beallithato). Szoval nem ugy kell vele menni, hogy full elektromos es ha kifogy akkor benzines rasegites, hanem folyamatosan etetni a benzinnel, es igy a kenyszeru lassabb haladasok alatt siman toltodhet. Ettol me'g biztos, hogy egy csomot ra kell szamolnod a menetidore, a megallokkal egyutt sztem siman szamolj 80-as atlagot, ha me'g igy is jo, sztem siman bevallalhato. Ha jol ertem a penz jobban szamit mint a gyors utazas kenyelme... en ez esetben siman benne lennek.
(Mas kerdes, hogy miert pont i3? Uj auto kell es abbol igy olcsobb? Vagy muszaj kicsi? En a fo autonkhoz, ami regi Prius, kerestem zoldrendszamos alternativat, az Ampera/Volt autokat neztem, azok is elvileg tudjak hogy varosban full elektromos uzem, viszont tavolabbra menve meg hibrid. Mas meret, de egy ilyen hosszu uthoz az logikusabb lenne. Regebbi peldanyok mar 4M alatt vannak hahu-n.) -
Feketelaszlo
senior tag
Konyhanyelven a 3 fázis az "ipari" áram, amit Magyarországon lakásokba is be lehet kötni - sőt az építkezéseken általában be is szoktak, pl. nagyobb teljesítményű betonkeverő mehet róla, 380-400V, általában garázsban, pincében, villanyóra mellett található saját biztosítéktáblával.
-
axioma
veterán
Leginkabb a szolgaltatoi szerzodesedbol, meg a villanyora feliratabol [mondanam h a relek szamabol, de az nem feltetlen latszik]. Nalunk van 3 fazis de nincs ipari dugalj.
32A ingyen jar, ami lehet 1x32 meg 10+10+12 is, felette nagysagrendileg 6e/Amper a bovites. A huzosabb h oracsere megfelelo dobozzal munkadijjal uszkve 200e, ha a regi kicsi vagy nem felel meg.
Kieg: ha cs.haz, akkor a varhato fogyasztas fuggvenyeben de eselyes h megeri a napelem, es vszinu hogy olyan teljesitmenyu ami ugyse mehet 1 fazisra csak 3-ra. Ezt is erdemes vegiggondolni az orahelynel ha eldontod h hozzanyulsz, bar nem visznek ad-vesz orat de a merohelyet ne 2x kelljen bolygatni.[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
Locsolóslag = Type2 >>, max 3x32Amper töltés.
Spirálos = Type2 >> 1x32Amper max töltés.Ez nem ajánlás kérdése, azt használd, amivel az autód leggyorsabban tud tölteni. Ha a te beépített töltőd csak egy fázis AC-t tud, akkor spirálos, ha többet, akkor locsolóslag.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
Nálunk van 1x32 és 3x32A spirál kábel is, még 10m is.
Autó ha 1f akkor nem kell 3x32A, ha 3f akkor kell, ezt kell eldöntsd
Illetve a hátránya az hogy az 5m kb 3m-re, a 10m kb 7-8m-re húzható ki maradandó egyenesedés nélkül, mivel a kábel hossza feltekerve 5m és nem húzhatod egyenesre.
Direkt linket saját termékről nem tehetek ide, de elérsz ha kicsit körbenézel vagy pmElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
radi8tor
MODERÁTOR
Részemről nincs harag, csak fontosnak tarottam leírni neked hogy ne kezeld hímestojásként az autót mert nem az. Bármikor lehet a forgalomban egy másik felelőtlen partner aki miatt neked lesznek emiatt álmatlan éjszakáid.
Nekem is törték már meg a kocsi oldalát. Marha pipa voltam - ráadásul nem volt biztosítása szóval 2 hónapig vártam a pénzemre. Aztán mikor megcsinálta a karosszériás pár napra rá egy parkoló autóból rányitották az ajtót a sárvédőre és behorpadt. Bosszús voltam de az ilyeneket egyszerűen képtelenség kivédeni.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
grafnet
veterán
Nekem 4 hetes volt az autóm, mikor egy sofőr a kollégájával beszélgetve indult el...
Hátra...
Bummm...
A teljes jobb oldala oda lett.Ami sokkal jobban fájt: 6 hét volt az ügyintézés!
Sajnálatos egyébként! A biztosítása majd rendezi.
Neked egy dolgod van: cseréltess minden alkatrészt, amit lehet.
(Sárvédő, ajtók, stb.)
Minél kevesebb glettelés, festés legyen.Motorola Edge 40 5G; Samsung S10+ (8/512) + Honor Band 6
-
axioma
veterán
Na varj, toltooszlop nincs type-I, de van ketfele type-II. [Pontosabban en me'g csak magan fali toltot lattam kabel vegen type-I apaval, itthonra ilyen van, de szerintem ez sose volt alapterv koztoltesre.]
Az elso, hogy type-II aljzat van benne. Akkor hurra, a kozteri tolteshez kapott kabeled egyik vege ezert type-II, a masik type-I, problem solved.
A masik, hogy gyorstoltoltos, gondolom arrol beszelsz, amibol log a type-II apa vegzodesu kabel. Na ehhez a sima type-I -> type II kabeled, ugymond hosszabbitva, nem lesz alkalmas! Szivtunk vele tavaly Berlinben tobb helyen, mire kiderult. De van olyan partiz cm-es kabel, amelyik a ugy alakitja at type-I-re, hogy kepes tolteni. Muszaki tartalmat passz, valahol van linkem ra (itthoni gondolom nem erdekel, de aliexpress-es is, ha kell megnezem).
[Azt hiszem fizikailag is megkulonboztetheto azzal, hogy mekkora a bedughato resz melysege: a kozteri toltokabeled kisebb melysegig megy bele, mint az atalakito, es ez direkt, nem csak a fizikai akadaly van - ertsd, nem tudja reteszelni -, hanem a kommunikacio is ugy tudom kulonbozik, ezert kell a roviden is viszonylag draga kozdarab.]
Ja termeszetesen megfelelo kozdarabbal teljesen normalisan toltheted.Leaf? Na de hova tunt a Mercedes?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En is neztem a Zoe-t magamnak mint kovetkezo kocsi De amugy olyan szempont alapjan ami nalad szerintem nincs: garazsba ferjen be (Zoe "csak" 4.05m, Leaf joval hosszabb). Es a kisebbek kozul a Zoe az elso (mondjuk: legolcsobb) ami 5 szemelyes. [Csak aztan jott a covid, es most annak ellenere hogy letarolta egy hulye platos az Amperat, most sincs gond, mert nincs ingazas, eleg az ion boven.]
A Leaf-eknek egy nagy bajat szoktak emlegetni, de az tudtommal me'g a legujabb tipusoknal is megvan, hogy nincs benne akku homerseklet-szabalyzas. Ez egyreszt nem idealis esetben kisebb hatotavot jelent, masreszt azt mondjak, hogy art is az akku elettartamanak. Olvass utana, en csak azt tudom hogy ez szempont szokott lenni, nem tudom mennyire kell szamitson. -
axioma
veterán
Kezdo C jogsis srac (me'g A4 papiron volt neki a kategoria-emeles) egy kis uthengert szallito (mar lerakta, visszafele jott) platossal az utcankra meroleges utcabol (15 even belul lett aszfaltozva, szoval epphogy 6m), elsobbsegadas tablanal akart jobbra kis ivben kikanyarodni. Ferjem jott neki jobbrol, elsobbsegben bekanyarodott melle balra, az meg nem varta meg hogy teljesen elhalad mellette hanem egybol kanyarodott. Csak ez nem szemelykocsi, a platos kocsi hatulja a fordulokör miatt vegigment az auton kezdve a bal tukorrel, a bal hatso ajto, mellette levo karosszeria-elem, es a teljes bal hatso vilagitas. Pedig a ferjem mar felig a padkara is felment elole. Rendorseg, es csak akkor ismerte el mikor a fedelzeti kamera kepet (hazaugrottam laptopert) megmutattuk, o azt hitte a ferjem kanyarodott bele...
Ma jon a biztosito (masik kotelezojere), a szerviz foto alapjan aka'r 1.5M kart mondott (mozgaskepes de nem forgalomkepes bal tukor nelkul a rendor szerint), de ami ga'z lenne ha nem home office lenne, hogy leghamarabb oktober vegen lesz idopontja, de az alkatreszek beszerzese is lassu, akar kesobb is lehet, plane ha kesobb jon meg a biztosito valasza. Megkerdezte az opel szervizt is, az a vicc hogy ugyan "mindent inteznek", de a kar merteket "majd meglatjak", es az is lehet hogy a vegen ra is kell fizetni... [ez kerem Magyarorszag]. Hat akkor mar inkabb a kozelebbi szerviz ahol kimondottan elektromos es hibridre vannak specializalodva, es az akkublokk-cseret is ok csinaltak, ismerik az autot. [Egyebkent majdnem 80km-t tud jelenleg optimalis korulmenyek kozott.]
Na kozben itt volt a biztositos, szamot nem mondott de nem csodalkozott a szerviz szaman... nagyon rendesen minden karcocskat felvett ami a baleset eredmenye pl. a toltonyilasfedelre is, amit a letort de kabelen himbalozo tukor okozott. -
Vasy09
őstag
Én úgy tudom, hogy a 2018-tól gyártott (újabb) Leaf-eknél nem tudnak trükközni a pálcákkal (még)!
Amúgy mi is most vettünk egy 2018-as Tekna felszereltségűt 44ezer km-el! Nissan márkakereskedés valamelyik vezetőjének volt a céges kocsija, de lecserélték, mert megkapták az új 62-eseket! Ami meg az akku hűtést-fűtést illeti, szerintem nem akkora para ez, mint ahogy mondják. A 2011-es Leafek is bőven szaladgálnak még, és azoknak az akkuja is 60% körüli a legrosszabb esetben!
Minket meg nagyon nem is befolyásol a dolog, mivel nem földkörüli túrákra vettük, hanem ingázni a lakóhelyünk, meg a melóhelyünk (napi 50km) között! A környéken utazgatni is bőven jó szerintem, voltunk már vele Pesten, meg Kecskeméten is, és semmi hisztije nem volt! Amúgy meg úton van a második csemete, így mi alapból sem tudnák több száz km-t megtenni egy seggel a gyerekkel!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
axioma
veterán
Kosz, bar en (se a ferjem) nem vagyok ennyire para's az autoval hogy hogyan nez ki az illesztes... tegye jol a dolgat A-bol B-be.
Zoerol passz, de Amperanal az van, hogy a szoftvertol is fugg, hogy mennyire hamar tilt le ugyanakkora akku-nal. Itt is van ilyen, hogy a rancfelvarrott mar tobbet tud ugyanakkora akkuval. De peldaul ha a mienket elvinnenk sw-cserere az Opelhez, azon kivul hogy legombolnak ugy 20-30e Ft-ot, ugy 20% hatotav-eses lenne varhato. Mert ezzel probaljak vedeni az akkut a mienkkel korabban tortent hibak ellen... tehat kevesbe engedik kimerulni. Persze mivel PHEV, ezert ez nem akkora gond, mint egy tiszta elektromosnal.
Szoval azonos akkupakkot is siman kezelhet mashogy az auto, az biztos. Akar peldanyonkent is. Ezert probaltuk az adott peldany korabbi adatait megtudni (ill. az Amperat aki behozta full benzinnel hasznalta, de fel oraval odaerkezesunk elott bedugta a konnektorba, es 10+ ora toltesi idot mondott, ebbol remeltuk hogy sokat bir me'g ha lassan tud maxra tolteni). -
axioma
veterán
Ezt tuti nem tolem kene kerdezni. Zoe-soknak nincs pl. face csoportja?
En ennyi infobol nem dontenek, vagy megrendelnek ket akku-felmerest, vagy ha az eladok tudnak valami hiheto adatot mondani es az alapjan hasonlo, mas szempontokat vennek figyelembe. Ha nagyon muszaj a 40e km per 4 ev szerintem realis, atlagosabb varhato utoelet, akkor abban az iranyban mennek, lehet hogy nem fogok ki vele bomba vetelt de kevesebb a kesobbi negativ kockazat is, az azonos koru gepekhez kepest. -
-
-
Jó, de ha a fentebb említett 8év erre is a gari, akkor még a legkisebb "bérleti díj" mellett is 5év alatt kifizetted egy komplett akksi árát.
Akkor borul a matek, ha 8év után a fizetős akksicsere sokkal többe fájna, mint 3k£. Ez persze márkaszervizben elképzelhető, ott ugye a gyári logós csavaranyát is képesek 500x-os áron kiszámlázni. De 8év nagy idő, azalatt lehet eladod a kocsit, az új akksi mégse lesz olyan drága, pár cella cseréjével hozzádobnak még 4-5évet olcsón, stb-stb.
#638: köszi, ez hasznos infó
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
veterán
-
Ck.
addikt
Továbbá a villanymotor is módosult valamikor 2013 vége felé. Egyre jobban hajlunk az Acenta felé, az autó biztos háttere fontosabb. Nyilván jól jönne a Tekna extrái, de a garancia és a megbízhatóság fontosabb. Ami lenne 12 pálcás Tekna, ott a kereskedés nem szimpatikus, a másik pedig 11 pálcás.
Ez kicsit egyfajta önigazolás is, de hátha befut addig másik versenyző is, mindenestre hétvégére lefoglaltuk a tesztvezetést a hétvégére az említett autó esetében. -
axioma
veterán
Basszus ugy nez ki nem tudnak az Ampera javitasahoz alkatreszt szerezni Lehet hogy GTK lesz egy ilyen ugy miatt, pedig olyan jol ment mar! Ha valakinek van alternativ otlete hogy a tulkepp csak karosszeria-nyomott autot hol probalhatjak meg eletre kelteni ha a solymari e-service mar probalta (opel szakszerviz ennyit se igert volna), akkor szoljon legyen szives!
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
A biztositonak mind1, hogy ki adja a szamlat, az auto egyelore nalunk van es bar dolgozott a keresessel valamennyit a szerviz, azt szerintem ledumaljuk veluk.
Elvi szinten nem forgalomkepes a bal tukor hianya miatt, de amugy rovidebb tavon duck tape rogzites utan mernenk vele menni, annyira osszeilleszthetonek tunik (bar amugy a biztosito ha benne lenne az osszeghatarban akkor a szallitas szamlajat is elfogadja). Bp eszaki aggloban van, varoshatar 10 km-re.
Legjobb az lenne ha sikerulne hasznalt alkatreszeket talalni, es azt atvenne a szerviz. Ezt probaljuk most kitalalni hogy meddig var a biztosito. [Vagy sajat rizikora elfogadni a roncserteket, felvenni a kulonbozetet es hatha bontodik majd egy ampera -- azert riziko mert ha GTK es tul magasra veszik a roncserteket akkor csak x napon belul mondhatom hogy ok adjak el inkabb es azt a penzt adjak amit ok szamoltak mert nem realis... bar utoljara 10+ eve volt ilyen es akkor sikerult pont annyiert eladni.]
Leginkabb a nagyon jo akkuallapotot sajnalnam.
Amugy most mondja a parom hogy vezetekkoteg megy azon elem mogott, amiatt nehez ugy. -
axioma
veterán
Autopalyan van minimum ami ugyan csak ugy szol, hogy 'sik uton onerobol 60km/o sebessegre kepes' jarmu mehet csak fel; ellenben nyilvan nem kell tartani ha a forgalmi v. utviszonyok nem engedi. Szerintem - bar nincs kulon leirva - ha ennel lassabban akarsz menni, akkor le kene menni.
Masreszt az en tudomasom szerint 70-ig nagyon erosen km-fuggo a fogyasztas, felette kezd noni [Amperat videkre utazaskor ott valtjuk at]. Addig inkabb az szamit hogy ne nagyon legyen fektarcsas fekezes [csak 'motorfek']. Amugy kamion mogott me'g akkor is jo allitolag 'vitorlazni', biztonsagos tavolsag eseten is segit, es akkor mar valakivel azonos sebessegu vagy, nem egyeduli akadaly. De en varosi autos vagyok, nem probaltam [bar e-autos meselte].
Kieg. amennyiben 5-nel hosszabb sor van egy jarmu mogott aki elott ures a palya, ki kene allnia elengedni a forgalmat - sajna teherautok se mindig csinaljak, pedig kresz eloirja, nem tudom h tgk-ra vagy barkire.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
"és minden mellékutcába félig behúzódni, hogy kikerüljenek amivel megint csak energiát és lendületet veszítettem,"
Hat lenduletet lehet, de visszalevo km-ekben is ugy lattad, hogy ez artott? Nem kene neki. Ami art, az a nagy gyorsitas, meg nem visszatermelo fekezes (meg a klima de az trivi). Szolid pedalkezelesnel a valos sebessegnek (70-ig) nem kene lenyegi hatasa legyen.
B terv arrafele lehetseges? Marmint ismeros, aki tud vontatni. (Elvileg tiltjak az elektromos autok vontatasat, de gyakorlatilag ez csak az akku tultoltese miatt lenne gond, nem ures akkunal... ha onnan hirtelen csak lejtos uton szepen hazagurulnal, az pont ugyanaz. Nyilvan akkor is korlatos sebesseggel mennek.)
Erre jok a rex-es kocsik, de a hulye jogszabalyalkotok lehetetlenne tettek a kategoria letezeset... (rex-es full ev mar nem full ev, szerintuk, pedig igencsak messze van a hibridtol is pl. az i3-nal a 9 literes tankja es 80-90-es sebessegkorlat rex uzemben).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
[Nyilvan ha gyorsan fekezel gyorsan gyorsitasz, akkor az veszit, en is ezt irtam elotte. Lassu atmeneteknel nem szamit annyit. Igaz ezt gyer forgalmu uton lehet jol megtenni. Bar ismert helyen pl. reggeli csucsban araszolva siman megteszem hogy beallok a sor atlagsebessegere, ha belathato a szakasz akkor nem vettem eszre hogy duhongenenek miatta, csak lehet hogy benzinessel nem akar egyenletesen menni hosszan csusztatott kuplunggal, inkabb alapjarat / full fek.]
Huhh, hat ekkora utra nem akartam volna "varosias" elektromossal menni. Nem is tudom mennyire valo neki, gondolom gyorstoltest kapott vegig. Szep dolog az elvek meg a zoldseg, de en lehet hogy inkabb akkor mar vonattal mentem volna... vagy kolcsonzott fustossel.
Amugy vegul - azon tul hogy nagyon izgultatok - mennyire uresen ertetek haza, hany km-es utolso szakasz vegen mennyit mutatott az auto? Mert ahogy egyre jobban kitapasztalod, foleg minel kozelebb vagy a lakashoz es gyakran jarsz arra, hogy mennyivel szokott ahhoz kepest hazaerni, egyre kevesbe kell aggodni.
Sarga angyal itthon megtagadja hogy vontasson ha zold rendszamos, mert veszelyes a tultoltes miatt Me'g szerencse hogy elore tisztaztuk, oda se jott, mert nekem nem lett volna ingyenes. Mondjuk epp nem - elsosorban - a lemerules volt a hiba mogott, de ezt mar csak utolag tudtuk meg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja, igy ertem, marmint hogy kvazi kenyszerhelyzet volt. Csak ugy tunt h azert kerdezed a jovore nezve, mert ezt surubben kellhet megjatszani.
Az a mekkora utolso szakasz vegen mennyi maradt azert me'g erdekelne, bar nalunk kis utak vannak igy tervezhetobb, de tok mas ahogy en allok hozza meg ahogy a parom. Nala ha nincs 15 vagy inkabb 20 km plusz akkor 2x12km-re se indul el. Nyilvan 200 tervezett km-nel 20 tartalek az mas, mint 24-nel.
Ion-nal kisakku doglott mar ki alattam, azota van szivargyujtos fesz-t is kijelzo oram [es gyujtas elott kell nezni mert utana a nagybol mar kap].[ Szerkesztve ]