- Call of Duty: Warzone
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- PlayStation 5
- PlayStation 3
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
- EA Play - Napokon belül elérhető lesz a Star Wars Jedi: Survivor
- Xbox Series X|S
- Fallout 4
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
Van közvetlen Peugeot ismerősi kapcsolat... Csak a garanciális szervizeket látják a rendszerben... Mivel ritkán van garanciális probléma az elektromos autókkal így nem nagyon tudnak semmit az autókról amit viszont tudni kell:
- új Peugeot Iont évi pár darabot adnak csak el
- a régebbi Ion (2017 előtti) 5 év aksi garanciával rendelkezik (utána lévők 8 év garisok)
- ha rendszeresen nem vitték felül vizsgálatra akkor nincs rá garancia (ha 1 kimaradt akkor már nincs rá gari)
- az itthon használtan elérhető autók 98%-a Francia, Olasz, Német eladás lehet (és míg behozzák és eladják simán kimaradhat kötelező ellenőrzés és ugrik a garancia az aksira
- a régi aksik kompletten cserélhetőek, körülbelül 2-2,5 milliós költségen
- mivel ez az autó alapból kis akkupakkal van így gyorsabban "repülnek" bele a ciklusok 8 évig elvileg nem lesz gond vele, de ha akkor cserélni kell az akkupakkot akkor máris többe kerül mint amennyit ér... -
Rolly
veterán
Ebben szar valóban a Peugeot rendszere, mert csak garanciás javítások amire rálátnak (+ visszahívások) viszont azt ne felejtsd el hogy pont a Peugeot Ion egy öszvér mert 3 cég 3 néven árulja úgy hogy lehet nem is a peugeot ami gyártja...
Nekem új pakkra hivatalos forgalmazótól 5,7milliót mondott az ismerős, de a forgalmazó nekik akkor azt mondta, hogy valami gond lehet az árral mert ennyiért már új autót adnak szóval elírás lehet... a 7 millió amúgy is irreálisnak tartom... És a Peugeot ismerős is annak tartotta és ő mondta, hogy szerinte 2-2,5 millióért lehet új akkupakkot szerezni hozzá... Fontos, hogy bár 15-20 éve Peugeot kereskedő és flotta manager (többszöri top értékesítő) a srác ő bevallása szerint ő még nem adott el egy darab Iont sem...
Én most második autónak egy 4 éves Leafön gondolkodom még... de majd 4 év múlva a mostani modellen
-
prmcsk
addikt
Na itt a mese tartománya...
A benzines hatásfoka 30, a dízelé 40%. A mese az, hogy elhiszi bárki egy villanyos 90%-át. Hol van a műszerfal, a kocsi villany, a klíma és minden egyes kényelmi berendezés plusz fogyasztása ? Ha kompromisszumok nélkül ugyanúgy használjuk, mint egy robbanó motorost mindjárt lesz a villanyos hatásfoka, vagy 70%, és ebben nincs benne a töltési veszteség...
Ebből adódik az 1KW-ra eső hatótáv különbség, csak milyen súlyos kompromisszumokkal jobb ebben a villany ?
Csakis másod autóként érdekelne egy helyben loholós villany, de nem 10 milláért, mikor ugyanezt megkapom benzinesben 6 millióval olcsóbban, ami rengeteg benyára elég.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
-
Rolly
veterán
a Nui elektromos robogóknál 6%-ot írnak... ami már több mint az 1 % és ez egy egyszerű kis robogó szerintem 6-10% között lehet egy i3-as...
Elektronikus fékrendszer (EBS)
Nem csak biztonságosabbá teszi a vezetést, hanem visszatölti az energiát a rendszerbe. Az EBS
átlagosan az akkumulátor töltöttségének további 6% -át, vagy 4 km-es hatótávolságot biztosít. -
Chal
addikt
Igen, egyre inkább barátkozok a REX-es I3-al. Főképp azért mert egyszerűen nincs más. Gondoltam legyen akkor Leaf, ott meg ugye gond volt az akku hűtésével, ergo 3-4 éves Leafeknél simán lehet annyi kapacitásvesztés, hogy megint nem vagyok jó. Ha meg netán mégis, akkor meg majd nálam szaródik el. Ami meg jó lenne, az 8-9 milliótól indul (33kWh-s I3, 2. gen E-Golf, ilyenek).
A REX amúgy 650-es robogómotor, konkrétan a BMW C650 GT-ben van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Hát pont nem izgatna a kérdés. Pl meg szoktam állni pisilni olyankor is, mikor nem tankolok, mégsincs lelkiismeret furdalásom.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
prmcsk
addikt
Attól függ hol állsz meg ehhez...Ha a kútfejet foglalod mindehhez biztos, hogy k. anyázás a vége, ami teljesen érthető is lenne hiszen remélt hasznod nulla + a helyet is foglalod...Ne a "trambulinról akarj vizelni".
A pisakérdés teljesen más, mert a hátsó pihenőben megállva más is él vele és nem tankol.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Chal
addikt
Személyes véleményem: amennyit én az életem és a levezetett km-ek folyamán bedobtam ezekbe a kasszákba, akár oda is költözhetnék bármelyik cég bármelyik kútjára, ingyenes étkeztetéssel és általuk fizetett táncoslányokkal együtt
De viccen kívül: szerintem a kutak úgyis át fognak alakulni, és ugyanúgy központi szerepet fognak betölteni az elektromos autók fogadása kapcsán is mint most a benzin/dízelek kapcsán. Teljesen értelmetlen és bunkó dolog lenne szopatni az átmeneti állapotban az elektromos autósokat. Az elején azért, mert az emberek nagy része ma az elektromossal megy oda, holnap meg a "fő" autójával, amibe belever 20-30kHUF-nyi üzemanyagot. Szóval nagyon kevesen vannak azok egyelőre, akik tisztán elektromos hajtással oldják meg az életüket, ők pedig még mikroszkóppal sem kimutatható veszteséget termelnek egy hugyozással vagy keréknyomás ellenőrzéssel. A folyamat végén pedig nem elhajtani kell majd őket, hanem kiszolgálni, ellenkező esetben az adott cégnek fel fog kopni az álla (egyébként akkor majd a retro benzines autós nem állhat oda ablakot mosni?).
Egyébként pont a minap voltam egy Mol-os előadáson, nekik már határozottan definiált céljuk, hogy a kútjaik komplex szolgáltatást nyújtó pontok legyenek, ne csak üzemanyag árustó állomások. Az ok: az elektromos autók terjedése. Ez egy fokkal normálisabb hozzállás mint az, hogy "nincs itt számodra semmi, szóval húzz a fenébe", hiszen megfelelő üzleti modell esetén a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.
Figyelembe véve ezt, meg azt, hogy már sok kúton most is ott vannak az elektromos töltők, valamint hogy átmeneti állapotról van szó, szerintem ez egy annyira apró probléma, hogy kb. senkit nem érdekel ebben a bizniszben.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
A kutas alkalmazottakkal én nem foglalkoznék. A sima "benzines/dízeles" ügymenet kapcsán is pofátlankodnak néha (budi bezárva kulccsal, és éppen nincs meg a kulcs, persze ez már 2 hónapja tartó állapot). Vagy pl. Molnál az Erzsébet ajándékutalványt nem fogadják el (pedig rá van írva, hogy Mol kúton lehet vele tankolni), stb stb...
De ezek amúgy lokális problémák mindig, és a kutat bérben üzemeltető Fusimusi Bt. sara általában. Ilyenkor meg szoktam említeni, hogy oké, semmi gond, akkor írok az anyacégnek egy e-mailt, mert hát ők azt állítják, hogy itt tudok brunyálni, meg utalvánnyal fizetni, biztos rosszul tudják, jelzem nekik hogy javítsák ki. Na érdekes módon ilyenkor kis morgás után meglesz a budikulcs, meg a gép hirtelen elfogadja az utalványt is.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
nyugodtan rakhatnak 7.2kW-os pontokat is, nincs előírva a teljesítmény, a hazai autók 90%-a úgyis ilyen OBC-vel van szerelve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
syberia
veterán
Egy ideje olvasgatom ezeket a világot megváltani akaró híreszteléseket, a többségük szóra sem érdemes. Könnyen lehet ebből sem lesz semmi, bár elvileg már készen van a prototípusuk, hihetetlenül gyorsnak hangzik hogy 5 év múlva már elektromos autókat hajtana. Az újratöltési sebesség sem mindegy, nagy kapacitású áramforrás esetében mondhatni kritikus pont.
https://howbad.info/
-
CactuS
Arcképgyáros
I-mievből a későbbiekben nem vettek el a 88 cellából, a többinél azt hiszem 2013tól csak 80 van. A "gondom" az inkább ez:
A pedálok olyan francia furgonosan sz*r szögben állnak az én méretemhez képest.
biker: fluence ze leaf alapokra épül, a gondom igazából az alkatrésszel van/lenne, mivel nyújott a karosszéria és tartalmaz egyedi elemeket, ami nem a sima fluenceből jön.
hhenry: Igen, az drágább a simánál, viszont az árán hozna a zöld rendszám miatt. Mondjuk amit találtam kéket, azt asszony leszavazta, hogy nem tetszik a színe, szóval már érzem, hogy ez könnyű menet lesz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Zongoralakk nem zavarna, nem szeretem, de az a része nem érdekel. Térben is egész jó a méretéhez képest, de nem mondanám annyira kényelmesnek, főleg a pedáljai miatt. Nem tudom eléggé hátratolni az ülést és így nagyon meredek a szög.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
prmcsk
addikt
E témában már rengeteget írtam. Ha összeolvasod, mindenre választ kapsz, de...
A hülyeséggel van a baj. Földi környezetet és légkört akarnak kímélni, csakhogy az akaraton kívül semmijük nincs hozzá. A gazdaságos (több hónapnyi, évnyi) energiatárolás még sehol. Ami van, annak az ár/érték/hatékonysága, nulla. Ott tartunk, hogy cca. 600kg akkupakkból kinyernek 100KWh energiát és evvel a "hatásfokkal" akarnak 10-40 tonnás kamionokat üzemeltetni. Ez még egy másfél tonna összsúlyú személyautóban is szódával megy el.
Ha egyszer elérik akkuban az 1KWh/kg arányt akkor lehet jó hatékonysággal szállításban is gondolkodni. Ekkor lehet egy kamionba minimum szükséges 1MWh/1 tonna súlyú akkupakkot betenni, hogy a kamion ne önmaga akkujait vonszolja, hasznos teher helyett.
Erre mi van most ? Ilyen áron és súlyos kompromisszumokkal jelenleg 10km az a táv, amit elmennek akkuval, de ehhez iszonyú pénzeket kell invesztálni. Sehol sem írják (nem véletlen), hogy ehhez a "hatótávhoz" mennyivel kell mennie, és ehhez hány tonnás az akkupakkja ? Nem érzed ezt viccnek és pazarlásnak ?
Sokszor leírtam: nem a szándékkal van a baj. Az elektromos hajtás minden alkatrésze 100 éve ki van találva, de a legfontosabb alkatrésze jelenleg is, nulla értékkel bír és ez lenne mindennek az alapja ahhoz, hogy hatékonyságról beszéljünk, és ez az akkupakk. Ha majd hétköznapi anyagok felhasználásával elérik a fent említett 1KWh/kg arányt és nem kell energiapazarló, földkirabló és méregdrága technológia az előállításához, majd akkor beszélhetünk...
Nem számít az emiatt megugró + energiaigény ? Amíg az egyre fokozódó földi energiaelőállítás még mindig úgy 70%-a fosszilis és ez az arány tovább emelkedik a "ződidióta atomlobbi" miatt, addig mitől várjuk a tisztaságot, az e-autótól ?
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Én feladtam veled (is)...Ellenérvek tételesen esetleg, lózungok helyett ?
Pont, hogy leírom mikor lesz életképes az e-autó, e-kamion. Bazzeg, ennyi csilliárdot a pöcsségek, reklám, meg a divat PR helyett, nem talán az életképes akku feltalálására kellene fordítani, ami ehhez az elképzeléshez kell ?
Minden más, ami a villanyozáshoz kell, már évtizedek óta ismert és készen van...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Na irtam is nekik errol, ugy tunik legalabb elolvastak, es bar nyilvan marketingelt, de nem lerazos valaszt kuldtek. [Lenyeg: majd a konkurrenciatol fugg az ar, meg hude sok mindent adnak mint szolgaltatast az aramon kivul - ami hulyeseg mert ezt tok mind1 hogy mint lakossagi fogyasztohelyen adjak ld. ugyfelszolgalat tehat az mar abban az arban is benne van, vagy itt, raadasul a koncentralt varosi kornyezetben rohadtul nem ugyanaz mint Mari nenihez kimenni Mucsajrocsogere orat cserelni 10 evente.]
-
CactuS
Arcképgyáros
FB-n a taxisok már eret vágnak lassan az elektromos autós topikban. Azon túl, hogy ezek az emberek pont ráerősítenek a sztereotípiára, nem is értem a logikát. Miért lenne ingyen az áram? Eleve drágábbnak kell lennie, mint az otthon töltésnek, mert nem az a cél, hogy mindenki ezeken töltsön, hanem, hogy inga közben, ha kell, tudjon tankolni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Ribi
nagyúr
Szerintem nekik ez a töltő telepítős dolog sosem érte meg. Lehet emiatt inkább megdrágítják, hogy ne is kelljen többet építeni a kihasználtsági statisztikákra mutogatva. Nem hiszem, hogy ez egy jelentős bevétel lenne nekik, viszont az üzemeltetés/kiépítés sokkal macerásabb. Megoldották gyorsba okosba.
-
Tigerclaw
nagyúr
Valószínüleg így van. Ráadásul a kínai gyártásuaknál még a specifikációban is kételkedni kell. A számokat ott elég lazán kezelik. Ebben a szegmensben ez különösen fontos mert az akkukapacitás, hatótáv, elérhető sebesség, töltési idő, vagy épp az hogy hányszor lehet feltölteni mind mind esszenciális paraméter, ami alapján választ az ember. A kisebb teljesítményű, súlyú motorok esetén az is fontos hogy milyen súlyú ember használja, mert a hatótáv, sebesség drasztikusan csökkenhet. Kínában lemérik hogy egy 40 kilós vezetővel mennyi az annyi, itt európábana 80-90 kilós vásárló meg csodálkozik, hogy miért nincs a közelében az adott érték a specifikációban megadottnak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Patrick
addikt
Egyébként igen, az lenne a legjobb, otthon tudod tölteni a garázsban, és a ház tetején ott parkol a napelem. Mekkora jó már.
Tervezni kell az útvonalat, idővel több töltő lesz. Csak ugye ehhez kell egy kis idő, már mint megtervezni, hova, merre, mikor mész. Az ember meg lusta, már aki.Az évenkénti szerviz pedig, a futómű, fék, gumira terjed ki és az aksira. Ennyi. Sokkal kevesebb a kopó alkatrész.
Munkatársam s egyben a jóbarátom fia, most gyűjti a pénzt egy használt elektromos autóra, kb 2 év múlva meg is lesz neki a pénz, van garázsuk ott fogja tölteni. Csak városban használja majd, oda a 100-150 km-es hatótáv bőven elég, nem olyan nagy város, mint Pest. És jól is teszi.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Tigerclaw
nagyúr
Jellemzően épp a helyi közlekedés az, amit a többség meg tudna oldani saját autó nélkül és pont ez az ami fekszik az elektromos járműveknek a kis hatótáv miatt. Viszont nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több autót fenntartsanak és azokból is pont a városi szaladgálós legyen elektromos.
Kellene egy városi közlekedésre optimalizált elektromos miniautó kicsi hatótávval, nagyon olcsón és városokban csak ilyenekkel lehetne közlekedni. Persze ezt olyan 20 éves távlatban gondoltam, nem holnapután. Nagyvárosban meg inkább a tömegközlekedés, önvezető "taxik",és járműmegosztás, bérlés lenne ideális, nem a saját személyautó használata.
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést. Mondhatni diktatórikus szabályozás nélkül nem lesz semmi az egészből...ami gyakran félreviszi a dolgokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Patrick
addikt
Ha már ott tartanék napelemmel én is, de az még odébb van. Így sajnos nem tudok segíteni, de a jövőben, ha minden úgy alakul, akkor a tiszta energiák kft-től kérek majd ajánlatot, sőt, nyilván igazából több helyről is, aztán majd a végén döntök... de ez még nagyon messze van.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Tigerclaw
nagyúr
Kisváros, 250km-re Budapesttől, de értem, hogy mindenkinek még sokáig nem lesz ideális ez az egész. A nagy többségnek túl drága, mások nem tudnak lemondani a 4-500km-res hatótávról. Azt azért tartom, hogy városban csodát tenne a forgalommal és a levegővel, ha kis elektromos "smartokkal" járkálna az emberek többsége.
Budapesten vagy le kell mondani a személyautókról, vagy teljesen ki kell zárni az átmenő forgalmat, mondjuk alagutakkal. Egyikre sincs esély, szóval szerintem tovább fog romlani ott a közlekedési helyzet. Talán a levegő tisztább lesz ha eltűnnek a gázolajos autók.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
Belső kerületben (xii) lakom, innen elvileg égesz Bp. hatótávolságon belül van, oda és vissza.
A munkahelyemen adott a dolgozói töltőpont, ill. otthon is viszek majd le privát áramot a garázsba.Az Ampera vélhetően jobb hibrid, kevésbé érzékeny. Én szeretek sokat cuccolni és autópályán haladni - így praktikusabb / jobb választás volt a kombi és a nagyobb dízelmotor számomra.
A Volvo kezelési útmutatójában nem írják, hogy a prémium dízel javasolt, csak azt, hogy ne tankoljak bele fűtőolajat (HTO).
Természetesen, ha ritkán indítod be, itt is javasolt a prémium üzemanyag, az lassabban esik szét. (Majdnem minden héten autópályázok és tankolok is.)[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy olyan használható hatótávú hibrid tényleg megoldás lehet, de egy megfelelően nagy méretű fékerővisszanyerő rendszer is sokat segíthet. Mondjuk plug-in hibridként is jobb lenne egy kis méretű takarékos benzines mellé. Eleve el kellene felejteni a nagy ér erős motorokat, meg a túl nehéz személyautókat is.. Belőnének egy súly/lóerő arányt, meghúznának egy súlyhatárt és azt nem lehetne túllépni a gyártóknak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
Az Ampera nem 5N lenne?! Meglepő. Az enyém 100% 5N.
A nagy benzines SUV-ok szoktak 5P-t kapni, azok a közelében sincsenek az én gyakorlati 40 km-es hatótávolságomnak.Ebben csak 2.4 literes motor van, ami rendkívül takarékos ugyanakkor tud haladni is ha nyomja neki az ember. [ (OFF)Németországban...(/OFF)OFF]Itt éppen padlót kapott, picit ment még volna, de aggódni kezdett a feleségem.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
A Kianak is megvan a limit, hogy mennyit bír gyártani összesen elektromos autóból. Mivel a hazai piac kicsi, így ide kevesebb jön belőle és a fontosabb piacokon próbálja eladni az autóit.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tigerclaw
nagyúr
Gyorsan utána néztem és igazad lehet. Az ázsiai régióban panaszkodtak is, hogy a Renault oda direkt gyengébb szerkezetű verziót épített és az ottani NCAP teszten ezért nulla csillagot kapott.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
BeZol
őstag
Ennyi erővel motorozhatnál is, mert kicsit nagyobb galiba esetén fixen meghalsz ezekben a kocsikban is, meg motoron is. Szégyellném mind megjelenésben, mind biztonságtechnikailag egy ilyen autó használatát, mert ezek nem mások, mint közlekedő koporsók. Amint lehetőségetek van/lesz rá, a helyetekben egy sokkal biztonságosabb kocsira váltanék.
Harcművészeteket sem azért tanul az ember jobb esetben h támadásra használja, hanem ha netán valamikor az élete folyamán olyan helyzet merülne fel, hogy önvédelemre kényszerül, és ezáltal meg tudja védeni magát (és akár másokat is), akkor ezt megtehesse, viszont biztos lesznek olyanok, akiknél ez sosem jön majd elő (ergo feleslegesen járt edzésekre). A biztonságosabb kocsi ugyan ez. Lehet, hogy sosem lesz baleseted (saját v. mások hibájából), DE ha lesz, akkor azon múlik az életed, hogy milyen autóban ülsz, mert ha neked jön egy csoda-suv nagyobb tempóval, akkor neked lőttek, ellenben ha nagyobb kocsiban ülsz, akkor túléled/túlélheted.
Majd mikor temetik az embert, akkor már késő, és egész életében azon fogja marcangolni a család megmaradt része magát, hogy miért nem vett egy normális/biztonságos autót, miért kellett egy ilyen papír kisautóval mászkálnia?! Vagy esetleg túléled, de csak azért maradsz örökre nyomorék, mert papír-autóban ültél.Szerintem nem éri meg a kockázatot egy ilyen kocsi, még ha csak városban is használjátok. Nem kell velem egyetérteni, de azért gondoljátok át, mert ha baj lesz, itt minimális a gyűrődési zóna, és hamar összecsuklik a kocsival együtt az ember
-
BeZol
őstag
Ha ez megnyugtat, éppen 10-es panelban tengődök..., de vidéken kijönne belőle akkora házikó
Értem és megértem, ha elkél egy "szükségautó", de igyekeznék minél előbb feljebb lépni, mert nem biztonságos, és ha baj lesz, akkor jóval nagyobb baja lesz a benne utazóknak.
Tehát egy ideig-darabig oké, hosszútávon nem. A leírtak alapján viszont te/ti régóta így nyomjátok, és az életetekkel játszotok... Eddig szerencsétek volt, remélem a jövőben is így lesz. Ha eddig nem kapcsoltatok, akkor remélem ezek után kapcsoltok, és nem várjátok meg, míg tényleg balszerencse ér és tényleg pont amiatt murdál meg valaki, mert sajnálta a pénzt egy biztonságosabb autóra. Ez ordas nagy hiba lenne. Persze nem kell suv-val rohangálni (én se csípem ezeket), egy alsó-középkategóriás autó már simán megteszi, mint pl. egy Leaf, e-Golf ha már elektromos vonalon vagyunk, de akár hibrid benzines is jó, azok sem esznek sokat (Auris, Prius).Én a magam részéről öko-házra gyűjtök (kb. 85m Ft + telek) és mellé szeretnék majd egy-két elektromos autót (per pill Tesla Model 3-t vennék), de ha 3 gyereket tervezünk, nem bizti h elférünk majd benne, szóval mire majd ott tartunk kb. 5-10 év múlva, addigra nagyobb választék is lesz (pl. kombi tesla? egyterű tesla?).
-
BeZol
őstag
Ha tippelnem kéne, vhol 50-70 között ütközhetett a porsche cayenne a szemből kb. 0-ára fékező autósnak (a mögötte levő autó a videóban már áll és sértetlen, meg tudott állni időben).
A suzukis gondolom 90-100 körül ment, a ferrariba mikor belemegy a porsche akkor már ennél lassabb a ferrari (látni h távolodna el a suzuki), erre jön rá, hogy porsche ennél gyorsabb, viszont az ütközés lelassítja, és csak ezután csapódik szemből a skoda fabianak, szóval ez ilyen 50-70 közötti porsche vs max 10 km/h skoda (lassítás alapján már állt vagy enyhén gurult maximum).Városban 50-90 (70es táblákkal is számolva) között megy a többség, van persze aki tolja többel is. Már több balesetnél azt láttam, hogy ilyen tipikus 2x2 v. 3x3 sávos résznél vmi oknál fogva áttért egyik autó a szembesávba és frontálisan összementek (országúton pedig csak ilyen van ugye). Most ez lehet megcsúszás időjárás miatt, gyorshajtásból eredően valami, vagy szimplán valaki megijeszti v. kilöki a másik sávba (kilökésre tippelnék legtöbb esetben). Azért akad még több városi útszakasz, ahol ez megtörténhet, és ha egy suv-ot kapsz szembe (reméljük nem kamiont v. buszt), akkor nekem egy ilyen videó alapján az jön le, hogy mini-autó és kisautó kategória nem feltétlen fog megvédeni, és talán egy alsó-közép kategóriás autó már pont elég egy ilyen akár soha az életben elő nem forduló szituáció "kivédésére".
Nem lettél lehülyézve, senki sem beszélt 4,5méter + 2t-ákról, senki nem ijesztget senkit, én sem a kisujjamból szedem ezeket, csak volt már a neten pár balesetről videó amit láttam, és én ezt szűrtem le belőle, neked meg rosszul esik a "megvilágosodás" és tiltakozol ellene, de ez természetes folyamat, majd idővel újragondolod az információkat és ténylegesen szélesedik a rálátásod a világra, tetszik vagy sem.
A fórum azért fórum, mert mindenki leírja a saját véleményét v. tapasztalatát, erről értekezünk remélhetőleg személyeskedés nélkül (azért pici persze mindig belemegy). Ha nem tetszik, nem kell olvasni, ez nem erőszak, viszont részemről is elég már a fizika-órákból
-
Tigerclaw
nagyúr
Ha nem a hálózatból, akkor az talán még problémásabb. Ha csak a felét akarod a hálózatból venni, a másik felét meg akkuból, amit napenergiával töltöttél fel, akkor mondjuk a Tesla-s Powerwallból kellene 36db, egy autó töltéséhez.
Az intenzitással van baj, az energiasűrűséggel. Tábortűz vs. gyújtóbomba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem a kapacitás a gond, hanem hogy azt 10 perc alatt próbálják átvinni. 4db powerwall kapacitása nagyjából megegyezik egy 60kWh-os akkucsomaggal, vagy ha csak a fele kapacitást vennénk onnan és a másik felét a hálózatból, akkor 2db is elég, de károsodás nélkül nem lehet kinyerni belőle ezt a kapacitást 10 perc alatt, mert 5kW-ot tud kiadni maximum, folyamatos üzemben. Károsodás nélkül 36 db tudja átvinni 2db-nak a kapacitását 10 perc alatt.
Ilyen extrém mértékű autós gyorstöltéshez komoly technológiai váltás kell és óriási beruházás az elektromos hálózat oldalán. Ezért is mondják a komolyabb autós szakemberek, hogy nem szabad azt vízionálni a jelenlegi technológiai szinten, hogy az elektromos autó leváltja majd minden tekintetben a hagyományos autókat. Ingázásra, napi szokásos autózásra nem kell sokszáz km-es hatótávú elektromos autó az átlag embernek.
Ami szerintem megvalósítható, anyagilag is elérhetőbb, és a lehető legkisebb környezeti terhelést okozza, az:
- plug-in hibrid autó, 60-80km tisztán elektromos hatótávval
- otthoni napelem farm, a tetőn, házfalon (ideje lenne már kötelezően úgy tervezni az új házakat, hogy a legoptimálisabban lehessen rá napelemeket telepíteni, tájolás és haosnlóak)
- a napelemek mellé powerwall szerű akku tároló használata, hogy lokálisan meg lehessen oldani a töltést minél nagyobb mértékben.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Egyrészt drága az akku ha megsérül egy balesetben, másrészt egy önmagában még nem gazdasági totálkárral járó - baleset is okozhatja egy akkupack sérülését, kigyulladását, robbanást, amitől láncreakció szerűen kiéghet az egész autó. Arról nem beszélve, hogy eloltani se könnyű, mert a kémiai anyagok újragenerálják a tüzet, tehát ha van is az autóban egy porral, habbal, CO2-vel oltó készülék és még van is idő használni, talán nem ér semmit az egész, mert újra gyullad.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
biker
nagyúr
Van egy ismerősöm, akinek a házában nincs gáz, a telken sem, a házon kémény sem, csak napelem, hőszivattyú. (a lakhatási engedély vicces volt, hogy kell rá a kéményseprő meg a gázművek aláírása, de nem volt mit aláírni)
A hőszipka akkor jó, ha minél alacsoyabb a visszatérő hőfoka, hát a visszatérő vezeték csőkígyóban be van fektetve a mélygarázs lejáró alá olyan 20m hosszan, meg a garázs előteréhez. 15 éve ott a ház, azt se tudja mi az a hólapát.
boldog ember (és okos)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Mindenképpen kell hűtés/fűtés minimum a szellőző rendszerbe, ahogy mondod. És annak van energia felvétele. Az infra meg a legpazarlóbb, annál többször jobb a hűtő/fűtő klíma, vagy egy jó fan-coil vagy akár egy levegő-levegő hőszivattyú is.
Egyébként villanyautókkal a V2G rendszer kiterjesztése esetén a szabályzás is jól megoldható lenne Csak akarni kell.
"15 eve kotelezo volt a tartalekfutes, szoval azert kellett volna elvileg kemeny, de jo hogy par helyen mar akkor atment (nalunk a rendelkezesre allo elektromos kapacitasrol adtak ki valami papirt a gazfutes melle, mint letezo tartalek megoldas a futesre - de pl. vegyes kazanra kemeny is eleg volt a kazan meglete, futesrendszerbe kotese nelkul is)."
Hónapok qrvaanyázása árán ment át. Mi az hogy kötelező tartalék fűtés? Ki mondja meg, hogy mi a tartalék fűtés? Berakok egy siesta palackot, aztán ott van kapják be
Egy kémény már tartalék fűtés? Papíron lehet, de ha nincs kandalló, akkor ba..hatom.
Itt a környékünkön minden lakásba nyomták a kéményt, jól kicseszve pár emberrel (béleletlen kémények is kerültek be a készkémények helyett), aztán mégsincs tartalék fűtés. A jogszabály végrehajtása szar, ez van.A kábelizzásos agymenése meg onnan jöhet, hogy jó lakótelepeken lehetett látni télen a távhő nyomvonalát a föld alatt. Csak ott olvadt a hó végig, ahol ment a hőközpontból a cső
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
CactuS
Arcképgyáros
Remélem nem ebben a formában, kár lenne mondjuk a RAV4/Camry 2.5 literes hybridjéért, ami nevetségesen keveset eszik bármelyik mai 1.0 3 hengeres turbós vacakhoz képest.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
3L1T3
addikt
A 120ah-ás i3-ban nincs REX. Kifejezetten teljesen EV-t akartam, de a BMW minden csak nem autó. Nevetséges, így egy év távlatából, hogy mennyire borzalmas. Nem nagyon tudok róla jót írni.
- keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)
- Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.- Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.
- Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.- A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.
- Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.
és még sorolhatnám.ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
Milyen autod van?
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL