Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
REX-es i3-mal szerintetek egy alapos megtervezéssel, egy 1 éjszakás pihenőt félúton, töltéssel együtt valahol beiktatva, valamint többszöri fél óra-órás kényszer “kávé” szünettel szerintetek egy cirka 2000 km-es Anglia-Magyarország utat meg lehet valósítani?
Az érintett országok Anglia, Franciaország, Belgium, Németország, Ausztria és Magyarország lenne.
Vegig autópályán mennénk, nem tudom, hogy átlagosan mennyire van kiépítve a töltőhálózat és azok közül is mekkora sebességgel áramolna a delej.
Nagyon őrült küldetés?
Igazából évi 1-2 alkalommal történne egy-egy ilyen család látogatás és ha ez megvalósítható elektromos autóval, akkor komolyan megfontolnánk a dolgot, az i3 pedig régóta nagy szerelem.
De nem vagyok tisztában a Rex működésével, ha folyamatosan van benzin biztosítva ahhoz a pici 2 hengeres motorhoz, ami elvileg csak tölt, akkor elméletileg nem tudok az út szélén maradni? Vagy folyamatos benzin ellátás mellett is le tud merülni veszélyes állapotba?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Igazából sem idő, sem pénz feleslegében annyira nem állok, ezért lennék kiváncsi konkrét tapasztalatokra, kísérlet helyett.
Valahogy a tesztekben sem térnek ki ennyire részletesen a rex elméleti működéséről, hogy folyamatos benzin ellátás mellett útszélén lehet-e vele maradni, vagy nem?
Számomra ez lenne leginkább a döntő kérdés.
Tisztán benzin üzemre ugyebár ha jól tudom, nem képes. De ha a “konnektori szufla” kifogyott az akksiból és csak a benzinmotor táplálása maradt, mekkora minimális töltöttséget képes fenntartani, ha egyáltalán képes?Feketelaszlo:
Köszönöm az infót, túl szép volt az álom, hogy igaz legyen.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tiszteletem az Egybegyűlteknek,
Érdeklődni szeretnék, hogy plug-in hybrid óttókat befogadtok-e ide, amennyiben megígérem, hogy valóban akként’ is lesz használva?
-
Ck.
addikt
Sok infót még nem tudok mondani mert még nem vettem át, de ha minden jól alakul akkor még a hét hátralevő napjaiban meg fog történni, remélhetőleg már ma.
Elsősorban munkába (A-ból B-be kb. 8km), bevásárlásra, kisebb kirándulásokra és évente 1x egy Anglia-Magyarország-Anglia útvonalra van használva a szekér. Egy 2016-os BMW 520d-t kellett váltani, az utóbbi időben beütöttem picit a fejem (hozzáteszem, hogy többek között troli mániás is vagyok ) és mindenképp hybrid, plugin-hybrid vagy tisztán elektromos témában gondolkodtam.
Felmerült többek között a Zoé, i3 rex, új Leaf, Lexus IS 300h, NX300h, BMW 330e, 530e, stb. Végül a BMW-ket elvetettem, mert szerettem volna valami mást is kipróbálni, az i3 még esélyes volt ugyan, de a Magyarország-Anglia táv még a rex ellenére is túl sok kompromisszumot jelentett volna.
A többi versenyzőnél szintén vagy a kompromisszum, vagy a menetteljesítmény vagy az ár volt a nem megfelelő. Pedig nagyon szerettem volna a Lexust is, de az NX300h nem volt eléggé dinamikus és mellette elég drága is volt, az IS300h-ban pedig konkrétan nem is fértem el.Végül a befutó egy olyan jelölt lett, ami rajta sem volt eredetileg a listán, de utólag nagyon örülök, hogy rátaláltam, mert szinte minden elvárásnak maximálisan megfelel, valamint erőben és nyomatékban is lesz vigyor bőven.
A győztes egy 2017-es Mercedes-Benz S205 C350e (T-modell) lett. Ahogy számolgattam kiadja a matekot, kb tisztán elektromosan fogok tudni járni dolgozni, de konkrét számadatokkal még várni kell egy picit sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Valakinek, aki hóthülye ehhez az egész fizikához és elektromosságtanhoz, konyha nyelven elmagyaráznátok, hogy mi ez az 1 és 3 fázis és honnan lehet tudni, hogy neked milyen van otthon? A hagyományos otthoni konnektorból sem mindenkinek ugyanaz jön?
Holnap, azaz ma veszem át néhány órán belül az óttót, fő hogy időben kapcsolok ezekre a magvas témákra.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Feketelaszlo #509 üzenetére
Köszönöm szépen, így már világos. Mi jelenleg UK-ban székelünk, itt ennek a 3 fázisú témának háztartáson belül nincs nagy divatja. Utánanéztem, ettől függetlenül természetesen kivitelezhető, ha arról van szó egy későbbi full elektromos autó esetére.
(#510) Füleske:
Egy plugin-hybrid, 2017-es Mercedes-Benz C350e T modell.axioma:
Ez a múlt heti autó, amit írtam, csak csúszott az átvétel. Közben pedig csak úgy általánosságban informálódtam, ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
No, akkor bemutatkoznánk az Uraknak, Ő itt Mercédesz:
[link][ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszönjük szépen a bókokat! Hamarosan amint sikerül alaposan összeismerkedni a német leányzóval, írok róla egy részletesebb beszámolót.
Srácok, utcai publikus töltőhöz melyik fajta kábelt ajánljátok? A hagyományos “locsoló slag’ formát vagy a spirálos megoldást?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszi mindkettőtöknek a tippeket, egyelőre jegelem a kábel témát, még fogalmam sincs mi lesz. Elvittem az egyik szervizbe az autót, ahol miután kiálltak vele és átadták a kulcsokat, egy másik szintén kifelé tolató autóval összetörték. Sokkos állapotban vagyok... Nyilván meg lesz javítva, de kérdéses hogyan és miként. Másrészről pedig ki akar egy törött/javított autót megtartani. Nincs egy hete, hogy vettük.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Egy kis helyzetjelentés. Úgynézki sikerül megegyezni.
Az autó javítása a Mercedes hivatalos karosszéria-javító partnerénél történik.
Klasszikus biztosítási kárfelvételre nem kerül sor, az idilli baleset és a javítás nem kerül nyilvántartásba sem a központi gépjármű információs rendszerben, sem a Mercedes saját nyilvántartásában nem lesz nyoma, így az autó jövőbeli értéke nem fog csorbulni. Tényleges törés nem történt, a lökhárító és a lámpa lett karcos, utóbbi több, mint valószínű, hogy cserés, a sárvédő első ránézésre nem sérült, semmi horpadás és a fényezés is érintetlen, az illesztést kell majd megigazítani. Természetesen akkor jó, ha a vége jó, de remélhetőleg ennyi. Az elvégzett munkára hivatalos számlát és garanciát kapunk. Lassan kezdek lehiggadni. Lesz végül egy futómű ellenőrzés és beállítás és remélhetőleg rövidesen csak egy rossz emlék marad az egész és a papírokon kívül semmi nyoma nem lesz ennek a “kalandnak”.
Természetesen ezen felül igyekszünk kiharcolni valami kompenzációt. -
Ck.
addikt
Sziasztok,
mennyire egészséges vagy főbenjáró bűn Type 1-es autót (Leaf), Type2 oszlopról tölteni átalakítóval? A környéken sehol nincs Type 1 oszlop. -
Ck.
addikt
Köszi a részletes választ, igazából azért kérdeztem, hogy a már meglévő Type2-Type2 kábellel lehet-e valamit kezdeni a Nissan töltését illetően egy átalakító beiktatásával. De ezek szerint ha jár hozzá Type2-Type1 kábel, akkor semmi probléma.
Páromnak keresünk amúgy lektromos óttót és igazából ami jelenleg elérhető és tetszik is, az a Leaf és a Zoé. 2014/utáni évjárat, 24/22 kWh-s verziók játszanak. Szerinted is a Leaf összeségében jobb autó?A Zoé saját akksival drágábbra jönne ki, bérelve pedig havi 50-100 font lenne az akksi. Összeségében inkább a Leaf felé hajlunk, felszereltségben is jobbnak tűnik és az egész autó kinézete és összerakása valahogy jobban bejön és ahogy olvasgatom a Zoé tud meglepetést okozni különböző töltéselektronikai hibákkal.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Jaj, nektek is megcsukták az óttót? nagy a kár?
Igen, utánaolvastam a Leafeknél az akksi hűtés hiányának, ezért csakis kizárólag teli 12 pálcásat nézünk, alacsony kilométerrel. Tudom, hogy a pálcával is tudnak okoskodni, ezért próbálunk biztonságos helyről, jó hírű kereskedésből vagy márkakepviselettől vásárolni. Szerencsére itt azért annyira nem jellemzőek a szélsőséges időjárási körülmények és a nagy meleg sem tart hosszú ideig, ezért remélhetőleg az akkumulátor is jobban szereti az itteni klímát.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Nagyon sajnálom, teljesen átérzem a helyzetet. Remélem mielőbb megoldódik. Én a mai napig nem tudtam ennyi hét távlatából sem túl tenni magam a történteken, valamint márkaszerviz ide vagy oda, nem vagyok 100%-ig elégedett a javítással sem, ami az illesztési hézagok szimmetriáját illeti. Átvételkor is megjegyeztem, majd megnézték és mondták, hogy minden érintett elem körbe lett mérve és a gyártó által előírt tolerancia határon belül van. Valószínű lesz még egy köröm vissza.
Tegnap voltunk tesztvezetni Nissan Leafet és Zoet is, a Leaf kiesett elég gyorsan, hosszában nem állítható a kormány, páromnak nem volt túl kényelmes és a belsejét is túl komornak találta. Viszont a Zoe nagyon tetszett neki, egyelőre ő a befutó, de még gondolkodunk picit rajta.
Az igaz, hogy a 22 kWh-s Zoek közül a megegyező kapacitás ellenére e a 2015 július utániak nagyobb hatótávval rendelkeznek?
Tegnap egy 2013 év végi modellt tesztvezettünk, Renault márkakereskedésben, nagyon ajánlgatták, tulajdonképp egy volt bemutatótermi autó, mindössze 800!!!! (Nyolcszáz) km van benne, árban is nagyon jó, csak kérdés hogy ez hogy nem volt használva inkább előny-e vagy hátrány, valamint ha tényleg volt változás 2015-ben, akkor mennyivel lennénk hátrányban a 2013-assal. A kilométer nagyon csábító, tényleg szinte új az autó kívül-belül, valószínű nem találnánk még egy ilyen alacsony futással rendelkezőt, 1 év Renault garancia ami bővíthető, valamint 2 év ingyenes szerviz.
Van még hasonló árban egy 2016-os, de abban 60 ezer km van.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Közben utánanéztem, elviekben papíron 20 mérföld (32 km) pluszról beszélünk a 2015 július utaniak esetében, azonos akku kapacitás esetében.
Mit gondolsz egyébként konkrétan egy ilyen 2013-as, tehát még a régebbi, de mindössze 800 km-t futott példányról? Ugyanannyi pénzért ezt vennétek vagy inkább egy 2016-os példányt de 40 ezer km-rel? -
Ck.
addikt
Nincs az annyi. Éves futáshoz van kötve; havi £50-tól indul, £110-nál pedig már korlátlan a kilométer. Épp most készülünk venni és itt ebben az évjáratban csak a bérletes konstrukció él.
2015 július utániaknál meg lehet venni az akksit is, úgy az egész autó kb £3000-al drágább. -
Ck.
addikt
No gyerekek, úgynézki a Zoe projekt elkaszálva, mégiscsak az 1-es Leaf tűnik befutónak. Csakis faceliftes modelleket nézünk, a büdzsébe a 30 kWh-s nem fér be, de elég lesz bôven a 24 is.
Viszont sajnos az anyagi keretek miatt kompromisszumra vagyunk kénytelenek, a dönteni való pedig a következő: mind a 12 pálca, de csak Acenta felszereltség és viszonylag alacsony futás, vagy pedig csakaTeknátszabad, de akkor csak 11 pálca és magasabb futás.(Legfontosabb eltérések:
- Acenta: szövet ülés, tolató kamera, viszont nincs sem kormányfűtés, sem ülésfűtés, sem Bose hifi
- Tekna: bőr ülés, körbe kamera, kormányfűtés, ülésfűtés, Bose hifi)Nyilván utóbbi jobb lenne, de megéri a pálcákat beáldozni?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Szerintem ez a degradáció egy kicsit túlzásba van víve, néztem több használt tesztet is mostanában, hivatalos szerviz látogatást, stb és megfelelő használat és nem trópusi éghajlati viszonyok mellett egyáltalán nem tűnik problémásnak a helyzet egy 4-5 éves példány esetén. Természetesen egyértelmű, hogy nem ok nélkül alakult ki ez a félelem és egész biztosan van valós alapja, de más típusnál sincs garancia rá, hogy az akkumulátor feltétlen jobb állapotban kell legyen, hőmérséklet management ide vagy oda
Nyilván a pálcák azért nekem is piszkálják az agyamat és törekszem teli pálcásat venni, valamint márkaszervizben meggyőződni az akku tényleges kapacitásáról.
Ha nem lennének ezek a pálcák, szerintem a félelem is sokkal kisebb lenne az emberekben.Egyébként ebben az árkategóriában sok választási lehetőség nincs. Van kb. a Leaf és a Zoe. De a Zoéban sajnos a nem állítható ülésmagasság miatt a kormány az ölünkben van, ami nem túl biztonságos. Ráadásul ugyanennyi pénzért csak akksi bérletest tudnánk venni, ami még plusz havi £50-100, az éves tervezett futástól függően. Ha pedig megvesszük az akksit, abból kijön másfél-két Leaf is a Zoe teljes ára mellett.
Nem tudom otthon mi a helyzet, ezek angol árak, mi csak ezekből tudunk kiindulni.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Igen, így érthető. Asszem 2013 második felében volt a modell frissítés, amikor egyrészt átdolgoztak valamit az akkupakkon és annak üzemeltetésén, valamint módosítottak a fékrendszeren és egyéb dolgokon, állítólag az azt követő gyártások már jobban bírták. Tudom, hogy a pálcák on is lehet variálni, ezért szeretnénk Nissan márkakereskedésben venni és előtte kiolvastatni az akkut.
Egyébként 10 éves koráig garanciát adnak az akkupakkra (asszem 70% alatt, de ezt még megérdeklődöm), valamint 30 nap kipróbálási garancia is van, ha minden kötél szakad. -
Ck.
addikt
Továbbá a villanymotor is módosult valamikor 2013 vége felé. Egyre jobban hajlunk az Acenta felé, az autó biztos háttere fontosabb. Nyilván jól jönne a Tekna extrái, de a garancia és a megbízhatóság fontosabb. Ami lenne 12 pálcás Tekna, ott a kereskedés nem szimpatikus, a másik pedig 11 pálcás.
Ez kicsit egyfajta önigazolás is, de hátha befut addig másik versenyző is, mindenestre hétvégére lefoglaltuk a tesztvezetést a hétvégére az említett autó esetében. -
Ck.
addikt
Sziasztok,
szerintetek egy 40 kwh-s új Leaf-fel be lehetne vállalni egy háztól-házig 1881 km-es Anglia-Magyarország túrát? Félúton megállnák egy éjszakára Németországban egyébként is, ahol lassú töltővel rajta hagynánk reggelig, tehát inkább 2x900 km lenne durván. A kérdés inkább az, hogy hogyan bírná a többszöri Chademozást? Valóban túlmelegedne 2-3 alkalom után és csak nagyon lassan töltene?
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
Valószínű az elem mögött levő alkatrészek miatt nem
lehet megfelelően hozzáférni, de én is csak találgatok, sajna nem én vagyok a megfelelő ember. Karosszériás topikban kérdezősködtél esetleg? Helyileg merre vagytok? Az autó saját lábon tud közlekedni? Ha sikerülne találni egy szakszerű karosszéria javítót, el tudnátok vinni az autót akár messzebbre is? Valamint a biztosító fizet bármilyen általatok választott hivatalos javító szakműhely esetén?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
No kollégák, elhoztam este a Leaf-et. Végig autópályán mentem, mivel nem volt tapasztalatom a hatótávval, ezért egy gyors negyed órás töltést be akartam iktatni, aztán végül úgy döntöttem nem állok meg, mert túl jól alakultak a számok...és akkor hirtelen a semmiből ott termett a nem várt emelkedő hosszú kilométereken át.
Tempomat 90 km/h-val jöttem, szélárnyék nem volt, mert itt a kamionok sebességkorlátja 100 km/h, úgyhogy egyedül hasítottam a szélsőben. Amikor kiírta, hogy keressen-e töltőt, mert fogytán a hatótáv akkor még nem aggódtam, de amikor már kiírta h merülőben van, majd később megint, hogy mostmár tényleg nagyon merülőben, majd végül a megtehető hatótáv helyén csak - - - volt, akkor kicsit levert a víz, mert még mindig nem értem haza, 2 kijárattal voltam visszább. De végül csak meglett bármiféle további bűvészkedés és teknősbéka nélkül.
Külső hőmérséklet 11 fok, víz, fűtés, hideg élelem és szélárnyék nélkül, ECO módban, 128.64 km-t sikerült megtenni a 24 kWh-s Leaf-fel. Lett volna több is ez még szerintem, de nem akartam kísérteni a sorsot és a jövőben igyekszem a 20-80% szabályra odafigyelni.
Első benyomás nagyon pozitív, baromira tetszik, megkockáztatom, hogy jobban, mint a C350e.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Szabad feltartani a forgalmat, ha arról van szó, hogy egyébként nagyobb sebességnél a töltőpont elérése előtt kifogyna a delej? Ti hogyan tudjátok lelkileg feldolgozni a mögöttetek vánszorgó fél km-es konvojt (ha van ilyen néha) és a több tucat vadidegen dühös sofőrt?
-
Ck.
addikt
Igazából ez közút volt, Angliában. Itt 60 mph a korlát, ami olyan 102 km/h-nak felel meg. Nagyon fogytán volt a kraft, az előző töltő nem működött és még nem ismertük az autó határait és nem is akartuk feszegetni, ezért beálltam 60-70 km/h-ra, megelőzni nem tudtak mert egyrészt előzni tilos volt, ahol meg lehetett volna, ott kacskaringós út volt és nem volt senkinek vér a pucájában. Csak a villogás, a duda, meg a seggembe mászás volt. A végére tiszta ideg és lelkibeteg voltam, amikor megláttam a tükörben levő sort mögöttem. Először elkezdtem indexelgetni és minden mellékutcába félig behúzódni, hogy kikerüljenek amivel megint csak energiát és lendületet veszítettem, de miután fél percenként 3x is lehúzódtam és 10 perc alatt kb 500 métert haladtunk a lehúzódzgatás miatt, kicsit felment a pumpa, hogy nekem miért van kevesebb jogom az úton lenni, mint nekik...így a végén már le sem húzódtam, csak mentünk, de borzalmas élmény volt. Az örökös vadidegenekkel szembeni megfelelési kényszer erre csak rátett egy mégnagyobb lapáttal.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Szerintem a fél percenkénti 50-ről állóra fékező megállásokat, majd onnan az autó újbóli mozgásba hozásához és visszagyorsításához szükséges energiát azért nem fedezi a rekuperálás. De ha mégis, akkor sem életszerű a dolog, ennél a konkrét szituációnál másnap reggelig is ott udvariaskodhattam volna az út szélén, akkora forgalom volt. Másrészt ígyis az 5 órás út 12.5 órás lett, ennél jobban már sem fizikai erőm, sem idegállapotom nem lett volna tovább nyújtani. B opció egyébként nem volt, az ingyenes sárga angyalt leszámítva. Ettől függetlenül imádom a villanyautózást, csak a sok elmeháborodott barmot nehéz elviselni az utakon.
Igazából azért kérdeztem, hogy ezt ki hogyan éli meg, mert nekünk ez volt az első komolyabb elektromos utunk, ráadásul kis hatótávú autóval, oda-vissza ~1100 km-t tettünk meg a néhány nap alatt és a régi autóból átülve szokatlan volt ez a tervezgetés, emelkedőn felfelé exponenciálisan csökkenő, ijesztő kilóméterek és az alkalmankénti csiga tempó. Ettől függetlenül én már csak elektromos autót vennék. -
Ck.
addikt
1 évben egyszer belefér egy ilyen túra, legalább át lett kicsit mozgatva az akksi. Azért a villámtöltés sem az ördögtől való, főleg a hőmérséklet monitorozása mellett és odafigyelve az ideális töltési szintre. Sokkal nagyobb gyilkos a lemerítés és az állandó 100 %-ra töltés és kábel bedugva hagyása. Természetesen az állandó villámtöltés sem egészséges és hosszútávon egész biztosan egy 8-10 amperes otthoni konnektoros töltés egészségesebb, de tudatosan töltve és odafigyelve a villámtöltés sem ellenség.
Előbb-utóbb afelé haladnak az akku méretek, hogy az otthoni kiépített 3 fázisú töltés is karcsú lesz, marad a végén a villámtöltés, mint egyedüli élhető alternatíva.Ez egy már előre lefoglalt nyaralás volt egyébként, amit a Mercivel akartunk volna kivitelezni, de az akksija az utolsó pillanatban végleg megadta magát, mármint a kis 12 voltos és senki, sehol nem vállalja a cseréjét, mert olyan helyen van: [link]
A Mecedesnél pedig csak 2-3 hetes előjegyzés van, ezért mentünk a kis Leaffel. A visszaúton szereztünk már RFID kártyát, így azok a töltőpontok is elérhetővé váltak, ahol bankkártyával nem lehet fizetni (nem is értem ezt a fajta kib*szást a halandó autóssal), így végül már nem volt vészes a dolog, de azért igényel alapos előre tervezést és B, illetve C opciót egy ekkora túra (az ország másik felébe mentünk). A sárga angyal itt szerencsésebb, mert helyben feltöltik az autót egy minimális szintre a legközelebbi töltőhöz, vagy pedig a hajtott tengelyt vagy az egész autót megemelve vontatják el a kicsit. De szerencsére egyikre sem került sor.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Visszafelé úton az utolsó töltés 30 km-re volt a háztól, 80%-ig volt feltöltve és olyan 60% körül értünk haza.
Visszatérve a korábbi beszélgetésre, igen, évente egyszer nyaranta autóval jövünk haza, a teljes út 1881 km egy irányba és ez van durván 2x900 km-re szétosztva, közte egy éjszakás megállással, ahol lassú árammal lenne feltöltve. Közte lenne igazából a két 900 km-es szakasz, ami során par villámtöltés lenne a megoldás. Igazából ha elmegy a Merci, akkor agyalok hogy meg tudnám-e oldani az utat 40 kWh-s akksival vagy mindenképp szükség lenne a 60-asra. Az év 360 napjában minden másra tudnám nélkülözni a belső égésű motort és jó lenne, ha erre az egy útra is meg tudnánk nélküle oldani.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Az oda fele út volt igazából a para, amikor megérkeztünk a GPS szerint a töltőhöz 5% akkuval és valójában becsalt egy elhagyatott, kamion parkoló mögötti pusztába, egy tanyára vezető föld út mellé, majd közölte, hogy megérkezett. Akkor majdnem összesírtam magam. A valós töltő onnan még kb 3 km-re volt, teljesen más irányba. Mind a megtehető km, mind a % helyén csak “ - - - “ szerepelt. De végül oda is odaértünk, az oszlop 2%-os töltöttséget olvasott le. De sikerült, a saját lábán.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
-
-
Ck.
addikt
Persze, csak egy használt Kona jelenleg itt UK-ban, 2,5 db régebbi használt i3-mal vagy másfél használt “új”-Leaffel van egy árban, az pedig meg már a lélektani mérce túlsó oldalán van sajnos, újonnan méginkább. Nagyon bilibe lóg a kezem.
Vagy marad a PHEV Merci egy darabig, vagy ha mégis sikerülne kiváltani egy villanyossal, akkor ilyen árban a 40 kWh-s Leaf tűnik az egyedüli jó és megfizethetőbb opciónak (a 62 kWh már szintén Kona árkategória, pedig hatótávban az jelentené a legkevesebb kompromisszumot).
#722 axioma:
Itt 1400 km-t tettek meg rex-szel együtt, átlag 110-120-as tempóval, elég meggyőző. Maga a videó stílusa az most mindegy... [link] -
Ck.
addikt
válasz cousin333 #733 üzenetére
Engem rendkívül meggyőzött a videó, szerintem tökéletes megoldás lenne az én Anglia-Magyarország utam évenkénti egyszeri lebonyolítására...Az év maradék 360 napján pedig a sima villany üzem elegendő volna minden másra, de ha mégis kellene egy extra hatótáv, akkor ott van a B opcióként a rex, mint vésztartalék.
-
Ck.
addikt
Közben már meg is találtam a kérdésre a választ,a rex verziókba egyáltalán nincs beépítve a hőpumpa. Hát akkor ez is kiesett. Vagy marad a C350e ha egyszer meg tudják javítani, vagy helyette kötök egy kisebb kompromisszumot egy 40 kWh Leaffel ; illetve olcsóbban a 28 kWh Ioniq és 30 kWh Kia Soul lenne még elérhető árban, de azokat is nagyon sűrűn kellene ez az 1800 km-es út során villámtölteni. Még ha éjszakára félúton Németországba megállunk és reggelig lassan töltjük, akkor is 2x 900 km elég sok villámtöltés lenne, aztán ugyanez vissza irányba. Nem tudom mennyire tetszene bármilyen akkumulátornak, temperálás ide vagy oda. Tény, hogy évi egy alkalommal történne csak ilyen. Vagy eladom a fél vesém meg a szomszéd mindkettőjét és beülünk egy 62 kWh Leaf e+ba vagy egy Konába, ami jelentősen nagyobb hatótávot és kevesebb töltést jelentene.
-
Ck.
addikt
Nagyon szépek, gratula. Ez és a 62 kWh Leaf e+ az álomautó.
cousin333:
Igazából ez a YouTubeos villanypápáknak köszönhető. Még aktív BMW-s, dízeles koromból az agyamba vésték sok-sok
évvel ezelőtt, hogy inkább gyalog, mint fűtőszálas elektromos autóval. Ez már az évek alatt annyira beleivódott a fejembe, hogy nehéz rábeszélni magamat arra, hogy nem égő, ha nincs hőpumpa.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Egyik külföldi YouTube videó alatt olvastam egy érdekes eszmecserét az elektromos autók fogyasztását illetően. Egy hozzáértőnek tűnő illető azt írta, hogy egy adott fix konstans sebesség eléréshez majd annak szinten tartásához (pl. fix 50 km/h folyamatos haladás) álló helyzetből elindulva felesleges finomkodni az árampedállal, nyugodtan le lehet parkettázni és élvezetből felgyorsulni a kívánt fix sebességgel történő folyamatos haladáshoz, az autó nem fog többet fogyasztani, mintha tojással a pedál alatt értük volna el az adott sebességet. Elmondása szerint az adott sebesség eléréséhez a pedál allásától és a gyorsulás mértékétől függetlenül ugyannyi áramra van szükség. Ez valóban igaz? Csináltam azóta néhány tesztet a Leaffel és mintha valóban nem lett volna rosszabb vagy jobb emiatt a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- Óra topik
- További aktív témák...