Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Abban az adac tesztben kapitális, oltári, irgalmatlan marhaságok vannak.
Nyitott ajtó + bekapcsolt állapot és kulccsal is volt valami.
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva.
Ezt nem pontosan értem, de majd ha meglesz, kipróbálom. De elsőre elég béna megoldásnak tűnik kézzel fékezni. Miért nem működik úgy, hogy nem nyomkodok (húzogatok) valamit? Az pofonegyszerű dolog fölösleges megbonyolítása.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Minden egyes érték egyesével köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy csomó típust használatam már ezek közül, és ezek a számok és a felállított sorrend is teljesen légbőlkapottak.
A fogyasztási és a töltési értékek egyaránt. DC töltőberendezéseket telepítünk és üzemeltetünk, pontosan látok minden értéket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem szoktam ilyen teszteket nézegetni. Tucatnyi típust használtam már tartósan, nem érdekelnek ilyen tesztek. Ha valamelyik típus érdekel, hogy fogyaszt, hogy tölthető, hogyan melegíti az aksit, kipróbálom. Kibérelem néhány napra, és megnézem, hogyan viselkedik a valóságban. Így tettem a eNiróval is.
Leafek (40-es és 62-es is) hónapokig voltak nálam (bérletben). Azért nem maradtak tartósan, mert van egy élhetetlen hibájuk. Túlmelegítik az akkumulátort. Hűtés hiánya miatt képtelenség velük értelmesen közlekedni városon kívül.
#938 Füleske
Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tél kellős közepén -5 fokban 62-es Leaf:
1. töltés 47kW
2. töltés 38kW (pedig ugye 100kW a max, tehát a 100kW helyett kaptam 38-at)
3. töltés 24kW
4. töltés 12kW (tizenkettő k..va kilowatt) Azt hittem megőrülök. Otthagytam a töltőt a p.ba és Siófoktól egy kamion mögött nullán szélárnyékozva hazajöttem pestre néhány kilowattórából.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Azért az e-nv200-ba sikerült temperálást alkotni.
Nekem laikusként kicsit hihetetlen hogy ennyire nehéz/költséges lett volna Leaf-be megoldani.(Amúgy most van garis cellacserén a 40es Leafem. Ennek talán nincs köze a temperálás hiányához, szimplán egy hibás cella lehet. Nem nagyon főztem az akkut, keveset villámoztam, egymás után többször kb soha, vagy max 1x
48k km van benne)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
A lehetőség mindig adott volt. A lehetőség megvalósítását úgy hívják, fejlesztés. De ők úgy gondolták, hogy enélkül is megveszik. Náluk nem volt cél, hogy a legjobb villanyautót csinálják, hanem csak annyi, hogy elevickéljenek a pocsolyában. Ez 2020-ig működött, de mostantól eléggé "annyi" lesz nekik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Gabesz87
addikt
Nem mondtam, hogy nem büntetik, csak tipikusan szerintem kb. előbb büntetnek meg valakit, mert 10 másodpercre megáll tiltott helyen (nem saját tapasztalat, csak példa!), mint az ilyeneket, akik elfoglalnak egy elektronos töltő helyet. Mindegy, büntessék csak, jól teszik.
-
titán
-
titán
A padlószint alá alig fér valami. A két töltőkábel is alig fér be egyszerre. Kipakolva sem hatalmas. A Model 3 padlószint alatti rekesze legalább 2x nagyobb. Igen, magas dolgokat nem lehet beletenni, ahhoz nem jó a Sedan forma. Viszont nagy az alapterülete, csomagokat nagyon jól nyeli. Niroba raktunk első csomagtartót, nem is értem, miért hagyták ki a ziccert. Őszintén szólva nagyon várjuk az Y-t. Az hatalmas csomagtér mindkettőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
-
skitzoo
senior tag
válasz Füleske #1007 üzenetére
Használtam már eNV 200at. 24kw-os aksival nyáron elmentem 170km-t. Télen 100-110 körül. De nem akarom a kettőt összehasonlítani.
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
skitzoo
senior tag
válasz Füleske #1014 üzenetére
Balatonról fel jöttem vele Pestre,és meg volt benne. Az akku 90%-os volt
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1175 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy amit a beszélgetésben (cikk végén lévő link) mondanak, az érdekes: Japánban, Dél-Koreában nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából.
A nagy nyomású technológiától meg nem kell félni, mert megoldják hogy még Teri-nénémnek is biztonságos legyen (100 éve ki gondolta volna, hogy 380V-os villanyvezeték lesz a házakba vezetve és nem hal mege miatt senki naponta :-)
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1175 üzenetére
Kérdés, hogy miben tud fejlődni a hidrogén téma (mi is a korlát most?).
Mert az akkuknál talán látszik az irány. (legalábbis akár akkucsere akár szilárdtest akku esetén sejteni lehet hogy mire számíthatunk, de ezek nélkül is volt fejlődés az elmúlt években)várkonyigábornál elvakultabb (vagy csak füstöslobbi által jobban megfizetett) "szakértőt" nehezen találni itthon, én elolvasni se vagyok hajlandó amit ír
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1181 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy Mo-on egy kúttal jelenleg ennek nem sok értelme van. Inkább csak azért érdemes foglalkozni vele, mert egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre.
Rákerestem angol oldalakon, tavalyi adat: Japánban 137 hidrogénes töltőállomás van. Rajtuk kívül Dél-Korea és Kína fejleszti még a hidrogén-kúthálózatát a távol-keleten.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1180 üzenetére
Nem a 100 év múlva a kérdés, hanem a 10 év múlva.
Ha pedig most még 5let sincs hogy milyem technológiától lesz jobb, akkor 10 év múlva az nem lesz az utcákon.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1188 üzenetére
Ok, de mégis mire várunk?
-Óriási nyomáson kell tárolni, ezáltal adott a mérete, max amit magunkkal vihetünk. Itt nagy áttörésre kár várni, igazából baj sincs ezzel.
-Nagy nyomás miatt körülményes/veszélyes. Ez se fog változni.
-Drága - Lehet olcsóbb, de most se ez a fő gond.
-Kevés a kút - eddig se nőtt a számuk túl nagy iramban, ezek után mitől indulna be a piac?
-Hidrogén előállítása - itt lehet várni a csodát, amire vagy holnap találnak ki valamit, vagy 150 év múlva, de az előbbi gondokat továbbra se igazán oldja meg.Egyáltalán miben jobb mint az akku?
Egyedül töltési sebességben, amit a várt szilárd test akku hamarabb megoldhat, mint mire az összes hidrogénhez kapcsolódó hátrány elhárul. Bár szerintem már most se valós gond a töltési sebesség középkategóriától felfelé.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1194 üzenetére
Csikós Zsolt tudtommal a Kandón végzett villamosmérnök, a nemzetközi "Év autója díj" egyik magyar zsűritagja... számomra ekég hiteles szakértőnek tűnik!
Hány diesel-vonat, hány BKV-busz, hány pesti sétahajó okádja a kormot, ahelyett hogy vízpárát pöfékelnének! :-)
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #1294 üzenetére
Alap futómű volt alatta, nem 1st editon volt, nem is sport.
Utóbb végig gondolva a 10 éves Verso hoz képest is kellemetlen volt az e Niro, tehát elképzelhető hogy nem a vw volt olyan letaglózó hanem a kia kevésbé.
Hozzá teszem a tesztek ha dicsérték az id-t az a futómű miatt volt.
És sajnos az is benne van hogy a kia teszt autó volt hanyag állapotban (erről írtam lent).
Sajna jellemző hogy autót max 1-2 teszt körrel veszed és örülsz ha a típus motor / váltó az ami később lesz. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom eddig.
Az viszont konstrukcios különbség ből adódik hogy a kia a fél tonnás akku csomagot 20 cm el feljebb hordja mint a VW a suv felépítés miatt, én ennek tudtam be hogy dulongel is de durván fel is üt és raz is.
A másik autónk egy kodiaq, ami aztán nem kis suv (az e autó mezőnyre gondolok, Niro kona, nem a full size hibridekre azokhoz a kodiaq is mini) és egyáltalán nincs hintó érzés benne. Sajnálom ha egyszer kiderül hogy a Niro futómű is olyan passzos pontos mint az id de már nincs mit tenni a teszt útra adott autókból tudok csak kiindulni.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #1300 üzenetére
Elhiszem Nektek és örülök neki mindenki szeresse a saját kocsiját és legyen boldog.
Ahol en ezt az érdemi különbséget észre vettem az egy kis ívű nyújtott bal kanyar volt közvetlen egy körforgalom előtt ahová meg jobbra kell be menni, ez egy külvárosi rész országut de max 70 el mentem és a balos ív végen volt pár uthiba amit nem lehet se közölni se kerülni. Itt a wv szépen vette ezt és jobbra tekerés alatt már íven volt mozdulatlanul.
A Nirot meg zavarta a hiba amitől fel ütött és a jobbra terhelés alatt ettől nagy mértékben billent.
Nyilván nem arról volt szó hogy a sima körúton 65 el tok egyenesen ráz vagy baj van vele hanem at terhelés előtt közvetlenül ha meg van zavarva a futómű akkor a vw hamarabb heverte ki.Ha ezt megfelelő tech ismeretek nélkül a felépítésbeli különbségek tudtam be, de a ket kocsi felépítése azonos akkor a futómű vagy az autó állapota lehet a megoldás.
Mindkettőt elfogadom, de számomra nem változat a döntésben nem tudtam kérni másik Nirot ezt is két hétig kellett könyörögni hogy koszosan oda adják végül.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
-
titán
válasz Füleske #1319 üzenetére
A eNiroval az az egyik baj, hogy mikor beleül az ember, 6 gombot kell megynomnia minden egyes induláskor.
1. Power (kormány jobb oldalán)
2. VESS (broáf) ki (kormány bal oldalán)
5. Sávfigyelmeztetés ki (kormány bal oldalán)
3. Mód: Sport (irányváltó bal oldalán)
4. Auto Hold be (irányváltó jobb oldalán)
6. Cruise: be (kormányon)Mi a kénköves ménkűért kell nekem zongoristává válnom, miért nem lehet ezeket megjegyezni. Ráadásul mindegyik gomb máshol van, mintha valami business jet indítás lenne. Egy Cessna Citationt is egyszerűbb elindítani. Jó hogy nincs még egy kötelezően megnyomandó a visszapillantó tükör mögött, meg egy az ülés alatt is. A legnagyobb szívás, mikor ezek közül elfelejtem valamelyiket. Ha az auto hold marad ki, az konkrétan a legidegesítőbb, mert azt képzeli az ember, hogy megáll az a nyomorult, ehelyett meg elindul. Szóval ennyit a fantasztikus szoftverről. Jó nem bugos (ha a fordítási hibát nem számítjuk ide), nem omlik össze, de nem is okosabb egy csecsemőnél.
Mindez egy Teslánál pontosan 0, azaz nulla gombnyomást igényel. Beszáll, irányváltó, halad.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
sasa134
addikt
válasz Füleske #1432 üzenetére
Árban hasonlóak (Németország), igazából a Skoda nagy mérete évente 1-2x jönne jól de elég lehet a Model3 is, amikor kb 500km-re mennénk a tengerpartra. 2 kisgyerekem van, babakocsi már nem kell, sztem a Teslaban is elférnénk. Amúgy csak városi használat, hétvégén rövidebb kirándulások, a város körül.
Picit most a méret/kényelem versenyzik a töltőhálózat/szoftveres szolgáltatások párossal.Avanti Roma
-
sasa134
addikt
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1524 üzenetére
Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ...
Továbbra is tartom ha valaki keveset megy nem fogja kihozni a plusz pénzt... Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható... fórumtárs leírta hogy 50+ km-t tud
Egy Ioniq 28-as 6 felett kezdődik ha szerinted a 2-3 milliós felárat visszahozza napi 70 km-rel (amiből jó esetben az Amperra akkuból letól) akkor én rossz matekórára jártam ...Amúgy van elektromos autónk nálunk évi 15-20e között ki is jön a matek, de maradt mellé a diesel is (tartalék autónak, de csak szívok vele, hogy néha be kell indítani)
Tisztában vagyok a környezeti lábnyomával egy autónak, de napelemről 40e km-t normál áramról 60-70e kmt kell megtenni ahhoz, hogy "zöldebb" legyen... CO2t nézve és teljes áram / üzemanyag gyártást egybevéve... itt Magyarországon ezért ha valaki 5000 km-t megy évente és nincs napelem akkor értelmetlen - szerintem, de mindenki azt vesz amit akar értsd 12-14 év ... 14-15 éves autó meg valjuk be ha akkus ha nem megérett a bontóra (15 éves diesel autónk - anyósék használják - már szó szerint bontószökevény 280e kmrel)
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1526 üzenetére
Opel ampera / hasonló méretű ioniq összehasonlításra írtam... és itt nem új-új az összehasonlítás hanem régi használt régi használttal...
Egyébként szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... Nekem havi körülbelül 250 kWh áram fogy el az autóban ... nem lenne ehhez Teslaval sem időm sem kedvem töltésre várni még úgy sem, hogy közben be tudok vásárolni, mert a legközelebbi Tesla töltő tőlünk 20 km-re van nem fogok 2x 20 km-t heti 2x megtenni (1,5x) hogy tőtikézzek ... (főleg nem 80-100-270 Ftos árammal ... tudom a Teslak most elvileg itthon még ingyen töltenek ezt követően valahol 100-110 Ft körül várható a töltés áruk ami még mindig olcsóbb mint a diesel benzin, de 2x20 km itt Pest körül alsó hangon 30 perc vezetés pluszban / hét)
Amúgy a fenti miatt nem értem az ingyenes töltőkre akaszkodó autósokat sem
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1530 üzenetére
a ráköltés ismerős ... Skoda Fabia... eladjuk bontóba műszaki nélkül vagy hozzuk rendbe kérdést párom tesója döntötte el kellett neki fél évre költsön autó... cirka 500e-nél tartunk és még nem működik minden rajta... Most anyósomék használják... Szóval mennyire reális egy 15 éves autóra (ami 400e-t ér) 500e-t rákölteni ...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen