Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa134
addikt
sziasztok, akad itt vki, aki Németo-ban él, és ott vett (új) Teslát? lenne pár kérdésem. Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
sziasztok, jól sejtem, hogy a 60as Enyaq és az SR+ M3 kb azonos range-et tudnak vegyes város/hosszútáv üzemben?
Dilemmázok...[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz Füleske #1432 üzenetére
Árban hasonlóak (Németország), igazából a Skoda nagy mérete évente 1-2x jönne jól de elég lehet a Model3 is, amikor kb 500km-re mennénk a tengerpartra. 2 kisgyerekem van, babakocsi már nem kell, sztem a Teslaban is elférnénk. Amúgy csak városi használat, hétvégén rövidebb kirándulások, a város körül.
Picit most a méret/kényelem versenyzik a töltőhálózat/szoftveres szolgáltatások párossal.Avanti Roma
-
sasa134
addikt
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Engem is érdekelne... Mert sokan utalnak ilyesmikre de leírva részleteket sosem olvastam. Ha meg igen, azt se első kézből...( Egyik legjobb barátom március óta hajt egy FL SR+ M3-at, eddig nulla probléma - persze ez nem tekinthető mérvadónak, lehet ettől még sokaknak bajos az autó)
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz wassermann #1597 üzenetére
én Shadowbull #1594-es hsz-ére reagáltam amiben arra utal, hogy az autóval (műszaki) jellegű gondok vannak. Erre lennék kíváncsi, hogy ez mit takar.
Avanti Roma
-
-
sasa134
addikt
Nagy szerencse, hogy vannak objektív mérőszámok, amik leírják egy termék megbízhatóságát. Gond az, hogy az OEM-ek ezeket érzékenyen kezelik, nagyon ritkán kerülnek publikálásra. Azért különböző forrásokból, survey-ekből lehet következtetni arra, hogy milyen a reliability index-e egy autónak, tehát a garanciális időn belül, mire lehet nagyjából számítani. Nem fogunk 3-6-12 MIS (montss in service) R/1000 számokat látni, de vannak indikátorok ami alapján lehet tájékozódni. Ezen felül, az USA törvényben írja elő a safety jellegű problámák dokumentálását és lekövethetőségét. Az USA Department of Transporation odalán megtalálhatók ezek az infók, köztük pl a Model3-ra vonatkozók is.
[National Highway Traffic Safety Administration]
itt látható, hogy 5 pontból 5 a safety ratingje, eddig a 2020-as modellre 2 visszahvás volt (első biztonsági öv csatlakozás a B-oszlophoz, illetve féknyereg csavar kilazulás) és 59 hivatalos complaint. Mindegyik complaint report egyenként elolvasható, hol, mikor, mi volt a gond az autóval. Ezt az USA-ban törvény írja elő.
2018-ban 167 complaint, 2019-ben 99, tehát a trend egyértelműen javul.
Jelenleg a friss complaintek:
első szélvédő berepedés, váratlan gyorsítás, elektromos probléma, légzsák,belső világítás, kilincs,kormánymű gondok, fék problémaUgyanezen oldalon kereshetünk más típusokra, modellekre, érdekes olvasgatni (pl a Model X-et mennyi probléma sújtja),
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1615 üzenetére
Lehet, de a JD Power vevői elégedettséget mér, persze erre definiált kritériumrendszerben, de ezért önállóan nem, csak összehasonlítási alapnak szolgálhat. Ha megnézed, kihozták, hogy az USA-ban 33 autótípus közül 30. a Tesla Model 3 (2020), 122 "hibát" vagy "hiányosságot" jeleztek átlagosan 100 autóraa tulajdonosok de a No1. Lexus esetén is 81-et, a második helyezett Porschénál meg 100at.Ez rengeteg.
Ez azért fontos, mert nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100 Lexusból 81 tönkrement volna (a garanciális időn belül). De ugyanezen JD Power megmérte ugyanolyan kritériumok alapján a Model 3-at a kínai piacon, ahol meg az egyik legjobb eredményt érte el.
Tehát ebből is látszik, a vevői értékelések pl. kultúránként is jelentősen eltérnek, van akit zavar egy nyöszörgő kesztyűtartó, valaki meg észre sem veszi - de nekem egy autó megbízhatóságát nem ez jelenti, hanem az, hogy hányszor áll meg velem, illetve meg akar-e ölni a 2 gyerekemmel a hátsó ülésen. Erre a JD Power-féle felmérések nem igazán adnak választ.Az OEM-eknek abszolút naprakész adataik vannak a warrantyról, modellekre lebontva, országonként, régióként, pontosan tudják, hogy melyik autó mennyi km-rel milyen hibakóddal ment/vitték szervízbe, volt-e javítva, hányszor indították el, mekkora távokat ment, stb stb.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
....amúgy, jól látom, hogy az SR+ Model 3 ára 40k Euróról felment 42-re Németországban? Akkor most mi a helyzet ott a támogatással, mert a 9k Euró 40k-ig van (ezért vitte le a Tesla 39,9-re, és abbó jött le a 6k)
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
Új Tesla árakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Németország, 44.9k lett a sima Y. Ebből lejon még a 3k Eur Förderung, vagy ebben már benne van - tudja vki? Köszönöm
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
sziasztok, családi házunk épül és a kivitelezővel lassan a műszaki igényeket is pontosítanom kell, bele értve a villany- paramétereket. Jelenleg nincs elektromos autónk de elkerülhetetlenül lesz pár éven belül (legalább a városi rohangálós, gyerekcsipelős kocsi az lesz), erre kérnék segítő tanácsot, milyen villamos kiépítést javasoltok, hogy az jövöbe mutató legyen, ne legyen gond töltőt telepíteni a garázsba, miközben egy háztartás áramszüksgéletét el kell bírnia mellette. köszi minden útmutatást!
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz FIREBLADE78 #7651 üzenetére
Köszönöm. Szeretnék biztosra menni, most meg minden jóval könnyebben kialakítható az elején.
111nm ház, 2 klíma (2*3.5kw), konyhai berendezések (sütő mikro indukciós főzőlap hűtő), TV, 2 Laptop, egy hifi erősítő, fürdőszobai cuccok - semmi extra . Ami az, az a kerti medence lesz, oda a medencés cég jelezte igényét: 3*16A kell majd az üzemeltetéshez.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
-
-
sasa134
addikt
válasz Noukoum #8011 üzenetére
Házon belül azért ezzel az árazással kialakult egy nem kicsi dilemma, miszerint hatótáv és frissebb design (M3 2024) vs jelentősen nagyobb helykínálat (Y). De ettől függetlenól venni fogják mindkettőt, mint a cukrot.
Ez az új M3 azért kijelöli az utat a frissített Y-nak (gondolom 1-2év még), az marha jól nézni ki ezzel a front bumperrel, sportosabb lámpákkal, meg minden belső teret érintő új cuccal (hátsó kijelző, ambient light..).Avanti Roma
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest