-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Spec
őstag
"Az egyik rendelet ellenben arról regél, hogy felelősségbiztosítást kötelező kötni minden regisztrált UAS-ra."
Na éppen ezt mondom az eleje óta, hogy lehet, hogy van más jogszabály, amiről lehet én nem tudok, úgyhogy légyszi idézd be a pontos jogszabályt, és a vonatkozó részt had' tájékozódjak én is. Érdekel, hogy melyik az az "egyik rendelet".
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Szerintem feleslegesen kerülgetjük itt a forró kását...
"És mivel kell üzembentartói, ahol meg kell adnod a biztosítási kötvény számát."
Igen, ezért kérdeztem, mert ezt viszont a törvény nem írja elpő kötelezően. Azt írja, hogy:
"d) – amennyiben azt jogszabály előírja – a kötelező felelősségbiztosítási kötvény számát,"És itt ez a kérdés lényege, hogy melyik ez a jogszabály pontosan, ami előírja ezt 250 gramm alatti drónokra? Én nem tudok ilyet, de persze nem kizárt hogy létezik. Erre irányul a kérdésem.
Hiába van rajt az adatlapon, ha nem vagyok rá köteles megkötni, akkor megadni se lehetek köteles, ezért kérdeztem, hogy ilyen esetben kihagyjató-e? Az meg nem indok, hogy azért mert azadatlapon meg kell adni. Csak azért mert rákerült egy adatlapra még nem válik valami kötelezővé, csak ha valóban jogszabály előírja.
De hogy pontot tegyünk az ügy végére felhívtam a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály ügyfélszolgáltatát, és megerősítették, hogy 250 gramm alatti drónra NEM kell felelősségbiztosítást kötni.
Annyit mondtak, hogy az űrlapon X-eljem ki a helyét, és ennyi. A regisztráció benyújtható egyszerre a drón regisztrációval, és látni fogják, hogy nem éri el a 250 grammot, és simán elfogadják. Szóval ennyi.
[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Azért ez így nem ennyire fekete/fehér. No meg én szóbeszédekre, elmondásokra nem alapozok. Van-e rá jogszabályi előírás, vagy sem? Ez az ami számít. Én nem találtam, de nem zárom ki, hogy létezik, ezért is kértem a segítségeteket. Ha van, akkor viszont érdekelne a konkrét jogszabályi hely, ami ezt előírja 250 gramm alatti súlyú drónok esetében is.
Amúgy meg a felelősség biztosítás lényege - ahogy te is írod - akkor van ha kárt okozol a drónnal, lezuhan, vagy nekicsapódik valaminek. Éppen ezért húzták meg a határt 250 grammban, mert egy olyan súlyú gép már tud károsodást okozni. Akár személyi sérülést, vagy vagyoni kárt is. De gy 80 grammos gép pille könnyű, ha teljes sebességgel nekivágódik valaminek, vagy valakinek akkor se fog benne kárt okozni, inkább csak saját magában esik kár."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Igen, ezt értem. Viszont egyrészt a 13k is pénz, tehát indokoltalnaul nem fizetném ki, főleg úgy hogy már eleve baromságnak tartom az egészet egy 80 grammos kis mikro drón esetében. De mivel van rajta kamera, így azt montam ok, a vizsgát meg a regisztrációt elvégzem, ez még belefér. Bár mondom, ezt is hatalmas túlzásnak érzem.
Amúgy meg jogkövető ember vagyok, de csak azt a jogot igyekszem követni, ami van is, tehát ami nincs előírva, azt azért nem erőltetném. Ilyet meg sehol nem láttam leírva, hogy "amin van kamera" arra kell biztosítás, de ha valaki be tudja idézni a konkrét előírást, akkor azt szívesen venném."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
őstag
Nm, örülök, hogy legalább hasznos tippet adtam Nekem most jelenleg ettől nagyobb drónom van, de tervben van a csere az Air2-re a kompakt méretei, illetve a hatótáv meg az Active Track miatt is A képminőségben talán nem veri a jelenlegi 4K drónom a színtelítettség miatt, de azért nem semmi az ő tudása sem De várj... 380k a Fly more combo, de ha az alap csomagot veszed, akkor az 80k-val kevesebb... Az FMC-ben van táska és plusz propellerek, illetve akkuk, de ezeket idővel külön is megveheted majd, ha van rá igényed
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
Nem cizellálom a témát, én helyedben egy ilyenben gondolkodnék, mert nagyon jó az Active Track módja amint ezen az extrém és ezen a Kerékpáros videón is láthatod. Ár / érték arányban megéri szerintem, de ez csak tipp, ne vedd kp-nek
Szerk:
Ja és ha 10 - 20 fős társaság, akkor lehet elosztani az árát 10-20 részre[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
twine
veterán
Üdv!
A legnagyobb tisztelettel, és jószándékkal mondom, hogy picit félre érted szerintem a helyzeted.
Attól, hogy nem kérsz érte pénzt, nem tekinted munkának, és úgymond nem veszed komolyan, attól még igenis komolyat kell elképzelniRally-n mindegy milyen magasan akarsz repülni, emberek, és drága autók fölött repülsz, ráadásul ezek az emberek amugy is elég komolyan kockáztatják a testi épségüket.
Nem kimondottan jó, egy játékkal a fejük fölött marháskodni...
Ugyanez elmondható a motocrossról, és a mesterséges intelligencia kapcsolatáról (Follow me) ,,,nem biztos ,hogy őszinte lesz az ember mosolya, ha véletlen a gép befordul elé ugrás közben...
Bringánál esély nincs szerintem a követésre(downhill és tsai) oda komoly tudású raceres ember szükséges (szerintem)AMiket leírtál, hogy "csak" ennyit kell hogy tudjon, "csak" annyit....
EZek már általában nincsenek meg egymás nélkül....
Nem nagyon van olyan gép, ami kis hatótávolságú, de jó kamerával...és ez fordítva is igaz,,amin jó a kamera, az már általában normálisan is repül...A tévedés jogát mindig fenntartom, és elfogadom ha valaki másképp gondolkodik.
De én azt gondolom, ezekhez a sportokhoz nem lenne szabad egy ilyen DJI koppincs géppel odaállni...mindig jusson eszedbe, hogy emberek testi épségével, biztonságával játszol...És még mielőtt felmerül...
Igen a DJI tulajok is azzal játszanak...az is egyszerű technika , ami el is romolhat...
De két dolog nagyon fontos, nem hagyjuk az AI-ra a munkát, hanem mi irányítunk, másrészt egy letesztelt, piacvezető cég termékével arányosan sokkal kisebb az esély a nem várt eseményekre....Félre ne értsd, nem lebeszélni akarlak,,,,csak két utat látok, vagy kicsit átrágod ezeket a gondolatokat, amiket írtam, és mélyebben zsebbe nyúlsz...
VAgy ilyen koppincs géppel inkább ne forszírozd ezeket a technikai sportokat...
vedd meg és használd boldogan emberektől távolabb....nem "megmondani" akartam, csak kicsit megvilágítani az utat.
Te meg majd eldöntöd mit teszel -
twine
veterán
Nagyjából a lehetetlent keresed...
A dji nagyobb (400-600.000.-ft) gépei is max 30km/óráig tudnak követni, és ezt a sebességet már inkább csak akkor ,ha zöld focipályán piros ruhában bringazol egyenes vonalban...
Aránylag könnyen elveszít...
Follow me egyelőre nagyon lassú, autós guruláshoz jó ,"mozis" jeleneteket rögzíteni, vagy sétáló embereket követni....
Uh. Ha drónos felvételeket akarsz ebben a témakörben, ahhoz mindenképp szükséged lesz +1emberre,...Azt gondolom az általad belőtt (holystonebol kiindulva) arkategoria is kevéske...
Én a helyedben a használt piacon néznék egy megkímélt dji gépet...amit valaki irányít...szajhuzva valami air-t, de inkább egy mavic, vagy Phantom 4Rally videókat csinálunk egy médiás csapattal, nagyjából szerintem tudom mire keszulhetsz...
Ezek alá semmiképp nem adnám...
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest