-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Celtis
veterán
válasz SpydeR3412 #69202 üzenetére
Sziasztok,
Valaki meg tudja mondani, hogy egy átlagos (nevesebb) drón hogyan kommunikál a távirányítóval és a telefonnal, milyen csatornákon? Miért mondják, hogy az 5GHz-en működő drónhoz olyan telefon kell, amelyik támogatja az 5GHz-es wifit?
Ha a telefon és a drón közvetlenül kommunikál, akkor egyrészt minek antenna a távirányítóra illetve miért nem számít a telefon a hatótávolságban.
Csak ezt a képet találtam (a piros X nem érdekes), ami tök logikus és érthető is, de ez alapján a telefon wifije nem is szükséges.Szóval ha valaki elmagyarázná vagy adna egy jó linket, hálás lennék.
-
Celtis
veterán
Köszi a választ, már azt hittem senki nem reagál rá.
A kép Hubsan Zino-ról szól, de szerintem igaz DJI-ra is. Most legalábbis egy Mavic Minim van. Kipróbáltam a telefonon a wifi kikapcsolásával és minden ugyanúgy működött. Szóval úgy tűnik USB-n megy a videójel is, a YT-on meg hülyeséget beszélnek. Már csak azt nem értem, hogy akkor miért van külön jelszint kijelezve a vezérlésnek és a videónak... -
Celtis
veterán
Ausztriában nominálisan annyi a biztosítási díj mint itthon, de nézd a másik oldalát. A fedezet kb. százszorosa mint az itteni rablóbandák ajánlata, és önrészről sem esik szó.
Ez a 20-25k év 3misi fedezet alkalmanként 10%-50k önrésszel egy vicc. Az autómra majdnem ennyi az éves kötelező, pedig az 500-szor nehezebb, százszor annyi közlekedek vele, sokkal több kárt tud okozni, mégsincs sem önrész sem ilyen alacsony fedezeti határ.
Biztosan nem fogom a drónom értékének negyedét kifizteni egy éves biztosításra, azért, hogy pár órát legálisan repkedjek az erdő felett.BTW most akkor kellene a Mavic Minire biztosítás vagy sem? Ahány helyen nézem annyi különbözőt írnak.
-
Celtis
veterán
válasz ecaddsell #71222 üzenetére
Itt meg azt írják, hogy érdemes megkötni. Persze ez nem jelenti azt, hogy kötelező.
-
Celtis
veterán
Ha végig akarom csinálni ezt a cirkuszt, akkor tulajdonosi és üzembentartói regisztráció IS kell?
-
Celtis
veterán
Beküldtem a regisztrációs doksikat. Aki ezt kitalálta, hát... Az üzembentartói doksiban nincs benne, hogy melyik UAS-ra vonatkozik.
Lehet, hogy a felelősségbiztosítás azonosítóból kiderülne, de a MM-re ugye nem kell kötni. Szóval kértem üzembentartói nyilvántartásba vételt valamire.
Vagy az üzembentartói és a biztosítás nem eszközre, hanem személyre vonatkozik? Akkor viszont nem minden eszközre kell biztosítás? -
Celtis
veterán
válasz vandor01 #71351 üzenetére
De most akkor az üzembentartói az gépre vagy emberre szól? Mármint a jogalkotó szándéka szerint.
Ha gépre, akkor miért nem kell megadni a gép azonosítóját?
Ha emberre, akkor miért kell a biztosítás száma, ha a biztosítás meg gépre szól és gép regisztráció után köthető?
Egyébként mi van, ha biztosítót váltok és változik a kötvényszám? Újra kell regisztrálni?Én értem félre, vagy hülyeség az egész?
-
-
Celtis
veterán
válasz vandor01 #71373 üzenetére
Igen. Jobban belegondolva egy 250g alatti épített gép esetén a regisztráció UAS vonatkozó információ tartalma nulla. Bizonyítja ez is, hogy 250g alatt bohóckodás az egész, csak egy lista kell róla, hogy kinek van van kamerás drónja, kit kell elővenni, ha lölö tankjairól és egyéb üzelmeiről kikerül valami.
Nem foglalkozom épített gépekkel, de ha igen, akkor lehet, hogy megbombáztam volna a hatóságot párszáz ingyenes hasznavehetetlen regisztrációval. Dolgozzanak a pénzükért és a hülyeségükért.
-
Celtis
veterán
válasz minimumgame #71394 üzenetére
Gratulálok, profi vagy.
Milyen video szerkesztőt használsz? (Az amatőrök hajlamosak azt hinni, hogy ugyanazt az eszközt használva hasonló végeredményt tudnak elérni ) -
Celtis
veterán
350 ezer forintra büntettek egy nőt drón reptetés miatt.
https://index.hu/gazdasag/2021/03/12/dron-szabalyozas-buntetes-europai-unio-biztositas/ -
Celtis
veterán
válasz ezoltan #71480 üzenetére
Mire érted, hogy baromság? Mert az, csak mintha félreértenéd.
1. Az UAS eszközt regisztrálni kell (személyes adatok+UAS adatok)-> nyilvántartási jel
2. A biztosítást az UAS-ra (nyilvántartási jel) kell kötni és nem a pilótára -> kötvényszám
3. Az UAS üzembentartót regisztrálni kell (személyes adatok+kötvényszám) -> kész.Baromság #1: biztosítási kötelezettség nélküli UAS esetén (Mavic Mini) mire regisztrálod az üzembentartót?
Baromság #2: Ha változik a kötvényszám, mert mondjuk 30 napos biztosítást kötsz alkalmanként, akkor mindig újra kell az üzembentartóit regisztrálni?
Baromság +1: Hogyan lehet egy épített gépet azonosítani és regisztrálni gyártó, típus és sorozatszám hiányában?
De javítsatok ki, ha én értem félre.
[ Szerkesztve ]
-
Celtis
veterán
Magam sem vagyok jogász, de a törvényt jellemzően betű szerint kell értelmezni. És bizony a törvényben nem az van, hogy felismerhető-e egy személy a készített képen vagy be van-e kapcsolva a rögzítés, hanem azt, hogy van-e rajta adatrögzítő eszköz.
Az adatrögzítő eszköz pontos definícióját kéne tisztázni, de félek, hogy a kamera önmagában az.
Egyébként szerintem is túlzás az ilyen kis eszközökre ez az adminisztráció. -
Celtis
veterán
Hogy mi van a törvény szövegében az elég egyszerűen ellenőrizhető. Nem igazán vélemény kérdése.
1995. évi XCVII. törvény a légiközlekedésről
NYOLCADIK RÉSZ
FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
71. § A törvény alkalmazásában
...
50. * pilóta nélküli játék légijármű: a játékok biztonságáról szóló, 2009. június 18-i (EK) 2009/48 európai parlamenti és tanácsi irányelv alapján játéknak minősülő és 120 g maximális felszálló tömeget el nem érő, adatrögzítő eszközzel fel nem szerelt pilóta nélküli légijármű, amely a távoli pilótától 100 méternél nagyobb távolságra eltávolodni nem képes; -
Celtis
veterán
válasz Blizzardking #71529 üzenetére
A #71498-ban magam is ezt írtam. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy az adatrögzítő értelmezésében a te véleményed lenne a perdöntő.
A dróntörvény tárgyaló cikkekben úgy látom általánosságban a kamerát tekintik annak. Én is inkább arra hajlok. A kamera nem azért van a drónon, hogy ott lógjon, hanem a jelét továbbítja és a vételi helyen már tudod rögzíteni. Ha technikailag nem megoldható a rögzítés, akár igazad is lehet. -
Celtis
veterán
válasz Blizzardking #71532 üzenetére
Kívánom, hogy legyen igazad.
-
Celtis
veterán
válasz Blizzardking #71551 üzenetére
Engem teljességgel felesleges megpróbálnod meggyőzni a te értelmezésedről. Tartogasd az érveidet arra az esetre ha eljárás indul ellened. Sok sikert!
-
Celtis
veterán
Elvégeztem az online "drónvezetői" tanfolyamot. Mikor lehet arra számítani, hogy lesz vizsgaidőpont?
Magyarországon a vásárlástól számított mennyi idő kell, hogy valaki szabályosan használhasson egy 250gramm alatti drónt?
-
Celtis
veterán
Pár napja megalakult a drón koalíció.
„A szervezet azzal a céllal jött létre, hogy hazánk a pilóta nélküli járművek használata terén minél hamarabb a világ élvonalába kerüljön, és mintaként szolgáljon az Európai Unió számára a jogszabályi környezet kialakításában.”
Sajnos nincs fetrengve röhögős emotikon.
Lassan 3 hónapja várom a Mavic Mini nyilvántartásba vételét.Most megnéztem a törvényt, hogy akkor kell-e vizsga vagy sem.
1995. évi XCVII. törvény :
(10) * A légiközlekedési hatóság honlapján
a) közzéteszi légiközlekedési szakterület szerinti csoportosításban a 2018/1139 EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben, valamint annak végrehajtási rendeleteiben meghatározott, és a minimális megfelelési követelményekkel, nemzetközi útmutatókkal összefüggő általános és egyedi jellegű tájékoztatókat, iránymutatásokat, minimális követelményeket;
Fizetek egy sört annak aki megtalálja a légközlekedési hatóság pontosabban a légiközlekedési hatóságként eljáró innovációért és technológiáért felelős miniszter honlapján ezeket az információkat. -
Celtis
veterán
válasz Celtis #71829 üzenetére
Na, írtam a Légügyi hatóságnak, hogy akkor hol is van a kérdéses információ.
BTW, akinek 60 napon belül nem bírálják el a drón regisztrációt annak nem kell illetéket fizetnie, hanem még ő kap pénzt.
2016. évi CL. törvény [ Ákr. ]
51. § * [A határidő túllépése]
(1) Ha a hatóság
a) határidőben nem intézkedik a 43. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározottakról,
b) az ügyintézési határidőt túllépi, vagy
c) az automatikus döntéshozatal, vagy a sommás eljárás szabályait indokolatlanul mellőzi,
az eljárás lefolytatásáért fizetendő illetéknek vagy az illetékekről szóló törvény szerinti közigazgatási hatósági eljárásokért, vagy igazgatási jellegű szolgáltatások igénybevételért fizetett igazgatási szolgáltatási díjnak (a továbbiakban: díj) megfelelő összeget, ennek hiányában tízezer forintot megfizet a kérelmező ügyfélnek, aki mentesül az eljárási költségek megfizetése alól is. -
Celtis
veterán
válasz tom_77 #71949 üzenetére
Én is ilyen célra vettem a drónt, megértem, hogy egyszerű választ vársz.
Ha szabályosan akarod használni az eszközt, akkor igen, kell a vizsga (4600 ft), kell a drón- és az üzembentartói regisztráció (2x2000 ft), Mavic2-re pedig kötelező biztosítás is kb 20e ft/év.
Végülis a drón árához képest ezek nem akkora tételek.Viszont. Az egész adminisztráció egy agyrém. Bonyolult, logikátlan, lassú bürokrácia. A feltételek sem tiszták. A tananyag egy katyvasz, viszgázni csak személyes megjelenéssel lehet.
Ha mégis ezen is túl vagy, és elmész kirándulni akkor rájössz, hogy lakott területen nem használhatod, mert akkor lefilmezed Lölö tankjait, a hegyekben, erdőkben nem használhatod, mert a túlnyomó többség természetvédelmi okokból korlátozott légtér (erre a múlt hétvégén döbbentem rá) Az indoklás szerint a zajtól elrepülnek a madarak, de mondjuk a láncfűrésztől nem.
Szóval kimehetsz a mezőre drónozni.A másik megoldás, hogy megveszed és használod, ésszel.
Én két hónapja várok, hogy nyilvántartásba vegyék a Minimet, Ez max 8-10 adat rögzítését jelentené. A vizsgát még nem tettem le, mert valószínűleg nincs értelme. Én is olyan célokra használnám mint te, de szabályosan úgysem tudnám.
-
Celtis
veterán
válasz goldister #72014 üzenetére
Igen, ezeket. Mivel 250 gramm alatti, nem kell biztosítás, így értelemszerűen a felelősségbiztosítási kötvény számát sem kell megadni.
Tehát regisztrálod magad, hogy üzemben tartasz valamit, de hogy mit, az nem lesz azonosítva.
Bocsánat, hogy ismételgetem, de nem tudok napirendre térni az ilyen szintű bürokratikus baromság felett.
Miért nem emberre szól a kötelező biztosítás és miért nem az UAS valamilyen azonosítóját kell az üzembentartóin megadni? A legnagyobb üzemben tartott drónnak megfelelő biztosítást kéne kötni és le van fedve mind. Egyszerre úgyis csak eggyel tudsz repülni. -
Celtis
veterán
Lassan eltelik a 4. hónap és még nem történt meg a minim regisztrációja.
-
Celtis
veterán
válasz SpydeR3412 #72172 üzenetére
Még egy szavazat egy használt Mini FMC-re. Talán a nyers paraméterekben nem látszik, de a DJI szerintem más minőségi kategória, és elég jó áron elérhetők az alig használt példányok.
-
Celtis
veterán
válasz pityaa23 #72179 üzenetére
Ilyen célra bátran ajánlom neked is az első szériás Mavic Minit. Nagyon bénának kell lenned, hogy földhöz csapd. Sőt, szándékosan sem könnyű megcsinálni. Inkább az akadályoknak tudsz nekiütközni, mint fák vagy falak.
Ez ugye alapvetően magától áll a levegőben mint a cövek, és csak akkor mozdul, ha irányítod.
Nyílt terepen kockázat nélkül tudsz gyakorolni.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen