- Ravenswatch - Előrendelői előzetesen a Switch kiadás
- Half-Life - A G-Mant megszólaltató színész rejtélyes bejegyzéssel zárta az évet
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 15. nap: Hell Let Loose
- PlayStation Plus 2025 Essential - A januári lista
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 14. nap: Kingdom Come Deliverance
-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Directors
senior tag
Rendben, köszi!
Grande Punto első ajtóiba kerül a szigetelés. Azt hiszem egy kicsit kevesebb lapot rendeltem a kelleténél.
5 db Comfortmat Panther rezgéscsillapító anyagot vettem, de kevés lesz, már most látom.
Kellett volna pluszba még egy.Irigyellek GAtesz7 , hogy neked ilyen jól szerelhető a kocsid ajtaja.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
GAtesz77
csendes tag
Nagy munkában vagyok én is. Szigetelek hetek óta.
Itt van néhány kép róla.
Kész van a 4 ajtó és a tető. Illetve majdnem, mert most még áthúzom a tetőkárpitot.
Az ajtó szigetelés nagyon nagyot dobott a hangzáson. Nyilván túlzás, de olyan mintha betettem volna egy kisebb mélyládát a kocsiba. Sokkal jobb lett az alsó tartomány. Innen is köszi Lusunak a tanácsokért. Folyatás következik. -
Ear001
addikt
válasz Speeedfire #78094 üzenetére
Nem.
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Éppen szigetelem az ajtót belülről.
Az lenne a kérdésem hogy az ajtó alját, és oldalait is szigeteljem amennyire bírom ?
Ezekre gondolok.
[kép] [kép] [kép]Ezen kívül ha az ajtó alsó vízkifolyóit nem gond ha szabadon hagyom ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Speeedfire
félisten
válasz Ear001 #78091 üzenetére
Ez azért nem teljesen így van. Az erősítők akkor szólnak a legjobban, ha végtelen a kimeneten az ellenállás. Lásd pl egyes fejhallgatók akár 250 ohm-osak is lehetnek. Nyilván nehezebb is hajtani őket.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
A hátsó kalaptartó ovál hangszóróim cserére érettek.
Egyenlőre a pioneer termékeit nézegettem.
Ki mit ajánlana ebben a hangszóró kategóriában? -
t.imi
addikt
Sziasztok!
A CRUNCH GTS széria ajánlott kategória, v lépjük át?
Gyári fejegységre menne. -
Ear001
addikt
Semennyire. Ez egy szám, ami azt mutatja meg, hogy a gyártó mire gondolt, amikor elkészítette, de egyfelől a frekvencia szerint változik, amit még nehezít, hogy a beépítés is erősen befolyásolja. Arra jó, hogy ökölszabály szerint tudod illeszteni a hangszórót a megfelelő erősítővel.
-
Dr V
őstag
Hangminőséget tekintve mennyire számít, h hány Ohm-os a hangszóró?
The bass and the tweeters make the speakers go to war!
-
zseko
veterán
válasz IO.sys #78085 üzenetére
Én Nakamichi NQ723BD-t vettem, azt mondom hogy szerintem inkább az Alpine-t. Igaz hogy a Nakában van pl. DSP, optikai kimenet, három RCA csatlakozó, és sokrétű beállítási lehetőség, de például olyan, a piacos 4000 forintos rádiókban is megtalálható alap dolgok hiányoznak mint a Balance, Fader, Loudness. Először azt hittem szoftverhiba, de nem, a kapott gyári kézikönyv szerint sincs. Viszont találni olyan manualt (és youtube videót) a neten, amelyikben van. Mondjuk abból meg más hiányzik...
De ez még a kisebbik, a rosszabbik az az, hogy a Bass/Middle/Treble beállításokat nem tölti be indításkor, így minden bekapcsolás után át kell tekerni a beállításokon - nem kell állítani rajta, elég csak áttekerni, akkor betölti és alkalmazza őket.
Dimmer sincs, így ami nappal jó és látható szín, az éjjel kiégeti a szemet, az éjjel használható, nem zavaró (ami egyedül a vörös) szín meg nappal nem látható. Bár végülis csak a hangerő gomb kell úgyis, de hozzászoktam hogy ott látom az időt vezetés közben.HR24.hu
-
IO.sys
őstag
Nakamichi fejekről mik a vélemények?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
Értem, hogy jó hanghoz rendszert kell építeni a kocsiba, de most csak egy olyan fejet keresek, ami minőségi eleme lehet a láncnak és lehet is kapni.
Azért a hekkelt Blaupunkt car 300-nál csak van valami jobb, ami még nem DSP és optika.凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Pietrosz
addikt
A mikrofon csatik mennyire kompatibilisek márkák között? Egy pio s310bt-t tervezek Kenwood BT358-ra cserélni, újra kell kábelezni a mikrofont, vagy megúszom?
-
troll81
addikt
Épített ládát ki mennyire szokta hangolni?
30-35hz? -
Lusu
aktív tag
válasz IO.sys #78076 üzenetére
Ha a szobai zene alapján kívánsz építkezni egy DSP nélkül bármit is teszel hiányérzeted marad. (Ez nem teljesen igaz, ültem egy román srác passat-jában, egy focal utópia szett volt kiszolgálva mindenféle földi jóval. Persze a DSP nyújtotta előnyök hiánya egyértelmű volt, de hihetetlenül kellemes zenét szolgáltatott)
Néhány tíz hsz.-al ezelőtt voltak tárgyalva DSP opciók, kivéve a Helix, leginkább az ára miatt Ezen a vonalon indulva, ha BT-ről streamelés is opció, lehet rögtön DSP, vagy DSP-s erősítőbe ugrani.
De ha mindenképp fej, akkor vagy egy olyan amiben vannak alapvető DSP-s lehetőségek és tudsz igazítani a zenén. Feltételezem lesz/nek erősítő/k az autóban, ez esetben érdemesebb a magasabb feszültségű RCA kimenettel számolni. Vagy pedig, ha a külső DSP mellett döntesz és fejről akarod hajtani, akkor olyat válassz amin optikai vagy coax kimenet van.
A források előtti tápszűrés szinte minden esetben jót tesz a hangnak. Vannak erre specializált DC-DC rendszerek amik képesek konstans 14V-ot ereszteni akár az erősítőkre is, persze ezért fizetni is kell. Kis tápigényű egységekhez való szűrő DIY is készíthető, nem tudom a piacon mit kapni ilyesmiből. -
IO.sys
őstag
Sziasztok,
Jártam már itt, aztán az Androidos fejegységekben, most megint itt vagyok. Amott tapintatosan a tudomásomra hozták, hogy minőségi hangot szélesvásznú fejegységnél ne keressek józan pénzösszegért.Jelenlegi autóhifim áll egy 2003-as Poloból, egy átalakított Blaupunkt CAR 300-ból, amiből kiszereltem a kazetta mechanikát, az előerősítő kimenetére forrasztottam egy jack dugót, ami megy a telefonba dugott DAC-ba és onnan Tidal szól. Itthon minőségi, DAC-ból, erősítőből és hangfalakból álló komolyabb hifim van, az autóba ülve van némi hiányérzetem.
Olyan fejegységet keresek, aminek az AUX vonala megállná a helyét egy otthoni hifi láncban is. Most lépek csak az autóhifi jelentette lejtőre, apránként szeretnék építkezni. Most csak a fejegység érdekelne, aztán jön a hangszórószett és stb. Keretem használt piaci 50.000.
Ami még nagyon érdekelne, hogy van-e tápszűrő erre a területre, mert eléggé kétlem, hogy az a 12V túl jót tenne a hangnak.
Ha mégis tudtok jó hangú, szélesvásznú fejegységet, az is érdekelne. Andorid auto, névjegy szinkron, BT, meg semmi egyéb hasonló nem érdekel, csak a hang.
Köszönöm előre is.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Lite
őstag
válasz KRISSTUS #78069 üzenetére
Nekem az ülés mögé / csomagtartóba tett láda volt a legjobb.
De! Ahogy Lusu is írta, ez nem a játék kategória, itt tessék minőséget venni, rendesen megtáplálni!
Viszonyításépp: utoljára egy Chevy Epica sedanban volt a cucc, 1 db 25 cm-es JL Audio W3V3-4 sugárzó, a hozzá tervezett ládában volt, ezt egy Eton MA750.1 monoblokk hajtotta. Valami rendes zenével megkergetve (Blank&Jones - #WhatWeDoAtNight, 2. track), a visszapillantó-tükör remegett ütemre, a hang kristálytiszta volt. 63 Hz/12dB-en vágva...Szóval a sedan nem lehetetlen, csak igényes kategória.
Ja, és kasztnit sehol sem bántottam... Kalaptartó úgy felejtős.[ Szerkesztve ]
-
KRISSTUS
aktív tag
A kalaptartóba zárt rendszerű, 1db 25cm-es lapos kialakítású (pl: : 75mm beépítési mélységű) Sub is jól "működhetne"?
A kalaptartó kb 90%-ban zárt fém részét nem szívesen vágnám ki/szét, inkább leszigetelném és a kárpítozott részt erősíteném meg és ha kell középen a Sub-nál pár centit megemelném.
Kérdés még, hogy a kalaptartóba épített Sub mennyire árt a hátsó szélvédőnek? -
Csari93
aktív tag
Köszönöm!! Még a KMM 358 is belefér, ha a nevezéktan konzekvens, akkor gondolom ez egy nagyobb tagja ugyanannak a szériának.
Ebből adódik a következő kérdés: Néhány éve mindig azt olvastam, hogy Kenwoodot kell venni. Az előző autómban JVC volt nagy megelégedésre (DSP, stb stb), most Kenwoodot, vagy Sony-t néztem. Van ilyen általános igazság?
Harmadik kérdés: Számít-e bármennyit, hogy 4x50 vagy 55 wattot írnak rá? Mindig azt mondják, a 4x50 sem jelent semmit (ezt eddig értem is), akkor a 10% különbség jelent?
Köszi!!Kinézettek egyébként:
JVC KD-X382BT
Kenwood KMM-BT358
Sony DSX-A510BD (55 watt és beépített mikrofon, de csak egysoros fix színű kijelző)[ Szerkesztve ]
www.flickr.com/csari
-
Lusu
aktív tag
válasz Csari93 #78070 üzenetére
Olyan fejet keress amiben van DSP. Pl. a Kenwood BT 309, vagy Pioneer PRS, vagy Alpine 9887. Ezekből van ami új árában is belefér, van amit csak használtan kapsz ennyiért. Ezekben az úgynevezett hátsó kimenetet szokták használni a mélyközepek vágására, ebben a módban lesz alsó és felső vágásod is.
-
Lusu
aktív tag
válasz KRISSTUS #78069 üzenetére
Az ülés alá helyezhető mélynyomó szokta hozni a legszerényebb eredményt.
A pótkerékbe illeszthető 12"-os nyomók már egészen élhető eredményt produkálnak. A beépítésük meglehetősen egyszerű, elég sok állítási lehetőségük van vezetékes távvezérlőről. Szóval ha csak a több mélyhang a cél egyszerűen, tökéletes.
A láda/épített láda már minőségben is sokkal többet tudhat a hangerő mellett, de itt már észnél kell lenni. Nem elég levenni a polcról a makajudijó ládát egy MNC erősítővel a polcról mert rengeteg dolgon lehet elbukni.
A kalaptartóba épített free air vagy IB sub egy érzékeny és hatékony megoldás, de korlátoz a kalaptartó mérete. Bár ha befér 2x25cm már sokra elegendő mélyet ad.
Az ülés mögött kialakított trunk IB, ami még nem kér destruktív beavatkozást a kasztnitól, viszont akár 2x18" mélynyomó is beépíthető ami már hajat is tud lobogtatni. Itt persze szem előtt kell tartani, hogy az első szettnek 40-50Hz-től át kell vennie a hangreprodukciót, mert csak addig szól.
Végül a true IB, általában a pótkerék öbölbe téve, annak alját kivágva... Itt szintén kb. 10-40Hz-ig alakul a használható átvitel.És lehet lassan újítani kéne az összefoglalót, bele véve ezeket az infókat is
-
Csari93
aktív tag
Sziasztok, tudtok olyan fejegységről (lehetőleg 1din és mondjuk max 50-60k-ig), amelyen lehet LPF-t (nem csak HPF-t) állítani hangszórókimenetre? Hátsó hangszórókhoz..
Köszi!!www.flickr.com/csari
-
KRISSTUS
aktív tag
Sziasztok!
Sedan-ba mi volna a leg optimálisabb beépítés/elhelyezés Sub esetében: pótkerékbe, ülés mögé láda vagy épített láda a kerék mellé, kapaltartóba?
Az (első)ülés alá helyezhető passzív Sub-ok (JBL FUSE, Excursion PX US79) mennyire "életképesek"? -
Marchello19
tag
Egyterű a kocsi, viszont egyáltalán nem szeretnék semmilyen látható módosítást / végleges kontárkodást végezni a kárpitokon. A kesztyűtartóban viszont bőven elfér a dsp, ráadásul vannak gyárilag szellőző lyukak kialakítva, ott be tudom vezetni a kábeleket.
Zapco belépő dsp-ket is néztem, csak ott az erősítő teljesítménye jóval karcsúbb, mint a Macromnak. Egyébként amit linkeltem, annak is van egy 10 zsetonnal drágább verziója, abban már van beépített BT modul.
A gyári fejnek neki se mernék futni. Szerintem egy KMM-BT358-at fogok beletenni, vagy ha éppen van egy jó deal használtan, akkor azt. Jelenleg egy régebbi JVC van beszerelve (ezzel vettem), nagyobb hangerőn nagyon torz, hallgathatatlan.
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #78062 üzenetére
Jó lehet hátra a 2x16, ha nincs más választás. Viszont a calibra az sedan, vagy egyerű? Mert előbbi esetben sokkal eredményesebb a kalaptartót megcélozni valami free air nyomóval a hátsó gyári helyek helyett.
Nagyon bonyolult lenne még kábelt behúzni a magasnak? Csak mert az sokat hozhat az összhatáson.
Az opelekben jellemzően kellemes karakterű a gyári zene, kellőképpen telt alsó frekvenciatartománnyal
A Macrom mellett nézd meg az Axton-t is, a nagyobbik változatában alapból van BT ami nagyon hasznos tud lenni, főleg ha megtartanád az autó gyárias belsejét. A gyári fejből sajnos sose fog nagyjelszinten olyan hang kijönni mint BT-ről streamelve.
Ha pedig egy kicsit többet is rászánnál néhány hozzászólással ezelőtt felmerült néhány akciós Zapco változat. -
Dr V
őstag
válasz Marchello19 #78062 üzenetére
Én Helix párti vagyok, de más ismert márkák közül is választhatsz, amit a pénztárcád megenged.
Szigetelés+DSP hangolással sokkal többet ki tudsz hozni a gyári hangszórókból, jelenleg nekem is ilyen setupom van.
Vannak gyári, lapos mélyládák, azok nem férnének el v csináltatsz egy egyedit, ami nem foglal sok helyet.
Korábban Match PP7E-D ládám volt, egész élhető volt, a két 6,5" mélyekkel, de az egy gyári, tervezett rendszer része volt, nem biztos, h a kalaptartóban nálad jó lenne.
Jelenleg 15L ládában 10" mélyem van és bőven kiszolgál, szükség esetén arrébb tudom rakni v ki is venni, ha a kombimba kell a hely.Más: tuningoltam még a rendszeremen, befizettem Tidalra Nem is értem, h korábban miért nem váltottam ki, nagyságrendekkel jobban szól a zene. Következőnek usb-c optikai kábel lesz, DSP-m támogatja az lesz az igazi
The bass and the tweeters make the speakers go to war!
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Opel Calibrába szeretnék valami helytakarékos szettet építeni (pótkerék megtartásával). Tudnátok ajánlani olyan dsp-s erősítőt, ami passzolna a gyári hangszórókhoz? Tulajdonképpen azzal kezdődik a probléma, hogy a magas és a mélyközép is az ajtóban van, tehát kábelfarigcsálás nélkül nem tudom aktívként bekötni őket. Ha hangszórókat cserélnék, akkor is passzív crossoverrel működne csak.Egyébként mindegyik hangszóró felújított, nem súrol, nem recseg. Meg is lepett, hogy 93-ban már ilyen szép hangú rendszert tudtak csinálni a mérnök urak. Egyedül annyi a gond, hogy nagyobb hangerőn a mélyeket nagyon eltorzítja a fej.
Az egyik elvetemült ötletem, hogy a hátsó koaxok helyére 16-os mélyeket tennék, ennek van bármi értelme? Természetesen kapni fog a kocsi rendes szigetelést. -
Dr V
őstag
Majd érdekel, h a Focal hogy válik be lehet, h nekem is majd azok mennek bele v valami Helix.
Long coding részt leírnád?
Mondjuk Helix a bejövő jelet is tudja EQ-zni, DSP kimenő oldalon kompenzálni. Gondolom a jeltorzítás elkerülése miatt érdemes megcsinálni.[ Szerkesztve ]
The bass and the tweeters make the speakers go to war!
-
Lite
őstag
+ DR V:
Na igen, ennyire még nem bontottam meg a kocsit. 2 évig még garanciális is, úgyhogy olyan nagy furkálásokba nem kezdtem. Addig, ha az időjárás engedi, leszigetelem a 4 ajtót és a Passat-hoz való upgrade Focal IS 180 + 155 szetteket megkapja, ehhez jön az Axton 592, ami a gyári quadlock csatlakozóról kapja a tápot, bár meglepő, hogy a fej erősítőjét egy fórumtárs megkereste a neten, és gyári megoldáshoz képest döbbenetesen erős, kb. 4x25-30W-ot lead ténylegesen. Így lesz valami alapabb DSP, kicsit több erő, kicsivel jobb hardver-rész. Ha a garancia lejár, akkor jön a bombázás. Akkor már jöhet a Rainbow cucc, vagy akkor keresek ugyanabból a típusból 2 és 3 utas szettet is (8cm-es középsugárzóra van felkészítve). Vettem hozzá a spéci Musway fém beépítő kereteket.
Mondjuk, egy első 3 útnál azért a gyári csatlakozóban behúzni +6 szál kábelt, az valóban pain in the ass (Kőporos Intruder Remix) lesz...Az is megvan, hogy a long coding szekcióban kb. mit kell okozni, a gyári eq beállításokat hol kellene nullázni, de nincs olyan hardverem, ami viszi a MIB3-at, fórumtársunknak a régebbi B8-a van, ami MIB2.5.
Mondjuk, ha elől 20-as sugárzók lennének, azért a szub ott már egész korrekten közelíthető, alsó határfreki szinten (zenéről beszélve), szóval a szívem szakad meg, de most nem a szub az első...
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
válasz troll81 #78055 üzenetére
Jelenleg két 20cm-s Morelt hajtanak IB kick beépítésben. Remekül teszi a dolgát, ennek is egy nagyon ügyes tápegysége van és a Muses 01-es opa-k is sokat jelentenek benne.
Köszi, még igazodik és lassan lassan szépül, de az idényre már szeretnék mindent ha nem is véglegesre, de szépen beépíteni. -
Lusu
aktív tag
Sajnos semmi sem egyszerű és szinte semmit nem lehet megcsinálni anélkül, hogy jó néhány takaró elemet ne kellene lepattintani.
A műszerfal mögé nem nagyon javasolnék betenni semmit amihez akár csak még egyszer is hozzá kellene nyúlni. Szóval leginkább kábelt maximum erősítő. De ha kicsit is van lehetőség egy direkt hasonló célra szánt könnyen nyitható panel mögé, csomagtartó álpadló alá, üléssor hátuljára (ami nem praktikus), akár ülés alá tenni, inkább oda kell. Nekem volt műszerfalba erősítő, a rövidebb hangszórókábel tuti nem hoz annyit, hogy megérje, ellenben jókora szopás ha mondjuk GAIN-t kell tekerni, vagy bármit kötni, elpukkant biztit cserélni. (persze miért pukkanna el, de na...) A DSP-t, ha különálló, meg oda kell tenni az erősítők mellé, akár 20cm kábellel is össze lehet kötni, rövid lesz a jelút.
A hangszórókábelek tudnak pain in the ass kategóriásak lenni. Viszont igyekezni kell előre gondokodni, mindent behúzni egyszerre amit valaha tervezel használni és jó minőséget választani, a minimum az OFC. Valamint az ajtóátvezetéseknél mik a lehetőségek, mert tényleg kár lenne egy új autót emiatt összefurkálni, vagy a csatlakozóját szétbarmolni. Mindenre van kultúrált megoldás.
Nem P&P, de ha az ember picit gondolkodik rajta, benéz a kárpitok mögé, milyen rögzítési lehetőségek vannak a csomagtartó alján, gyorsan születhet egy ügyes megoldás. Ja és a pótkerék mindenképp maradhat. Én beáldoztam, ha messzire megyek elfér a csomagtartóban
Szumma szummárum, ezeket leginkább azért mondtam, mutattam, hogy vannak lehetőségek, megoldások amivel az autót nem bántod, gyári állapot visszaállítható belőle és mégis a lehetőségekhez képest a legjobb megoldást nyújtja. -
-
Lite
őstag
Wow!
A padlóemelést nem néztem, az valószínűleg járható út. Ami fix, hogy rendes pótkerekem van és az marad is. Azt nem áldozom be. Nézegettem, de csak a kombi B8 Passat-hoz találtam pl. méretpontos specifikus mélyládát. Az enyém meg sedan...
A különálló DSP, ami szintén akciós, elvileg kevesebbet tud, mint az erősítőbe építettek. Ami még vonzó, a kicsi Zapco kb. befér a műszerfal mögé is = rövidebb kábelezések. A nagyobb persze már más kérdés...
Az ülések alatt szerettem az erőket, de itt nem elég nagy a sík rész, hogy rendesen letegyem.
Azon sem gondolkoztam, hogy külön akksi - az előző kocsiban 95Ah akksi + 125A generátor, az életben soha nem volt kevés a delej. Ez a kocsi szintén kb ugyanekkora áramot tud adni.Mondjuk, ennyi hangszórókábelt is (8-10sugárzó + szub) behuzigálni, az sem lenne egyszerű...
(Igazából kicsit megörültem, hogy lehet egy ilyen praktikus és jó all-in-one megoldás, de azért ez sem csak p&p...)
-
Lusu
aktív tag
Ha SQ a cél egy jó 80AH körüli akku bőven kiszolgálja a zenét.
A csomagtér padló magasítással mi a helyzet? Én 4cm-t vettem el az aljából, így elég tágasan befér minden.
A vonóhorognak az oldaldobozban lesz helye, de hát látható, hogy még semmi sincs rendesen befejezve
Szóval a lehetőségek tárháza eléggé szerteágazó. De ha álpadlós megoldás akkor szerintem a különálló DSP a jó választás a több erősítővel.
Ha az ajtóba befér a 20cm-s kick az mindenképp jobb lesz, feltéve, hogy az ajtó is szeretni fogja. De van az az állhatatos munka amivel csendre lehet bírni amit kell, és ha 20-tól rezeg, 16,5-től is rezegne
Középsugárzóból széles a választék, leginkább a férőhely a mérvadó. -
Lite
őstag
A plusz erősítők itthon vannak, a garázsban. 2 db 2 csatis, 2 db 4 csatis és 2 db monoblokk. Na, de akkor hova lesz a csomagtartó? Az akkumlátort meg cseréhetem mini atomreaktorra...
A legnagyobb Zapco-n gondolkozom, a szigetelés már most is előkészületben van mind a 4 ajtóra, a kábelezés durva lenne, a front jelenleg csak 2 út, a közepet nem szereztem még be, de az is felmerült, hogy a 3 út esetében a mély felefelé csaló adapterrel 20-as sugárzó lenne (a B8.5 Passat eleje 18 cm-es). Az persze az ajtón lenne, nem a kárpiton.
A pénz? Nos, a jelenlegi erősítőpark ebben a felállásban valószínűleg soha többé nem lesz így beépítve, így ilyen új kocsiba a kis digitális az irány inkább. Azok (egy részének) ára azért befedné a Zapco-t (bár fájna a szívem, hisz szinte mindegyik vasat újonnan vettem, csak nálam voltak).
Illetve bármennyire imádtam, a 80 PRS sem megy már be ilyen friss kocsiba...Szóval ezért agyalok.
-
Speeedfire
félisten
Gladen ch zero kábel. Nincs párhuzamosan táp, kivéve a remote ami az rca-n van. Illetve hangszóró kábel fut még ott.
A föld az akkuról van húzva az erősítőkre. A fej felöl jöhet még esetleg. Majd meglesem más forrásról, meg levegőben húzott kábelről is.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
Igen, ez az ideális megoldás. Persze ha hátul csak akkor szól, amikor a gyerekeknek kell, elég lehet a 2 csatorna és akkor mehet a saját hangváltójával is. És még úgy is alkalmas lehet rear fill-nek.
Ha van helye a 3 útnak? Hogy a szélviharba ne Ha a közép ajtókárpiton van az elfogadhatóbb, mint egy kick. Adni kell tömeget az ajtópanelnak a közép hangszóró körül, mondjuk egy adag bitumenlappal és nagyon is jól tudja tenni a dolgát. Kick esetén mindenképp jó megoldani azt, hogy az alaplemezre legyen rögzítve.
Itt csak az a kérdés mire van hely meg pénz. Igazából a V8-as Zapco összességében egy olcsóbb megoldás lehet. El tudja vinni a 3 út elejét, passzív vágással a hátulját és akkor csak sub-nak kell egy erő. Plusz 2 erősítő nem biztos, hogy kijönne az árkülönbözetből. -
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78041 üzenetére
Azért nézd meg azt is, ha kihúzod az erősítőből a kábelt csend van-e. Tovább menve a próbálkozással, ha úgy nagyobb a csend, akkor kábel vissza és a fejből kihúzni.
Amúgy melyik Gladen kábel? Csak mert ha zajt szed össze akkor vagy tényleg nagyon a legalja, vagy rossz helyen van vezetve esetleg? Párhuzamosan valami táp vezetékkel? Ezen túl pedig az egyen potenciál, főleg test oldalon nagyon fontos, azzal nem lehet baj? -
Micsurin
nagyúr
válasz TeeJay #78045 üzenetére
Én nagyon szerettem, ha a H Astraba kisebb meló lenne a HU csere mint amekkora akkor maradt is volna nálam.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
TeeJay
félisten
Pioneer MVH-S620BT [link]
Mennyire ajánlott fejegység?
Bluetooth telefon csatlakozás meg USB-ről mp3 lejátszásra kellene csak semmi többre.
Nem merek kínai androidos csodát venni mert úgyis telefonon navigálok az 1méteres pontosságot tud és veszettgyors, ezek a Pioneer autórádiók meg csak stabilag és van rendes forgalmazó meg garancia ráMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Lite
őstag
Eh, szóval ajtónként két csatorna a minimum. Meg a szub. Agyaltam azon is, hogy csak a Zapco DSP-t veszem meg, de ott az olcsóbb adatlapját elolvasva, az nincs azonos szinten, mint a többiek. A Passat-ba elöl 3 utas hangszórónak van hely - érdemes annyiban gondolkodni? 3 utat sosem csináltam... (A közepet is az ajtókárpit tartja... )
Koax cucc kizárva, a dobozában pihenő Rainbow szetteket építeném be (előre SL-C6.2, hátra DL-C6.2).De ha csak DSP-t veszek, akkor kell a 4 ajtó + szubhoz 3 erősítő, annak egy rakat táp, kábel, stb...
Lehet, megérné a durvább Zapco?[ Szerkesztve ]
-
Tdizsolt
senior tag
válasz Lacess #78042 üzenetére
Szia!
Én nemrég vettem egy 9855-öt, 50 pénz volt. Pont nem néztem a piaci árát,mert rá voltam kattanva. Az eBay árai sajnos itthon nem relevánsak,el van gurulva a gyógyszerük....
Vagy mi vagyunk csórók. 😄
Egy 9833r-t most adtam el,dobozost, papírjaival, távjával, karcmentes elölappal 35K-ért. Alá lőttem az összegnek,mert sürgős volt az eladás. A vevő viszont egy Alpine dealer volt,elmesélte,hogy a 9855-öt jól vettem,mert nem kapható a piacon jó állapotút,neki van két darab,de 60-65 alatt nem adja el. Az etalonnak számító 9835r,ami tényleg nincs égen-földön (abból is van neki),arra azt mondta 70,de inkább 75-80 az ára. A Te tipusodat nem ismerem,de simán reális lehet érte a 60+. Amúgy a 9855 az,amit sosem fogok elengedni. Ha már nem fog kelleni,akkor is marad a polcon.Psn ID: Tdizsolt
-
Lacess
tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
Szép állapotú, és mindene megvan, még a legapróbb gyári csomagolóanyag is. (Megpróbáltam visszacsomagolni eredeti állapotra... lehetetlen küldetés)
Nálam egy iPod volt rákötve KCE-422i-vel, még lemezt sem tettem bele soha.Én is minimum 60ezer forintra gondoltam, de úgy érzem, nem lesz könnyű eladni. Lehet megmarad "egy vagyon alapjának"
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Speeedfire
félisten
Milyen kábelt érdemes hátra húzni a magnó magas jeléből az erősítőhöz? A mostani glacen rca elég sok zajt szed össze.
Olyan kellene ami többszörösen árnyékolt, vagy esetleg 4x1.5mm2 sima kábel?Illetve a hcp 4 erősítőről mi a vélemény? Illetve a magas bemenetéről?
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
válasz Lacess #78038 üzenetére
Nekem is volt ilyen fejem, nagyon jó hangú/tudású fej. Ha tényleg nagyon szép állapotban van, minden tartozékával, akkor lehet megéri akár 60 ezerét is felrakni, hátha egy gyűjtőnek megtetszik. De ha a cél a gyorsabb eladás, csatlakozom troll-hoz, a modernebb nagyobb tudású eszközök lenyomták az árát...
-
Lacess
tag
Sziasztok!
Tudom, hogy nem beárazós topic, de a kompetens emberek talán itt vannak. Amennyiben zavar/nem ide való a kommentem, akkor nyugodtan törölje az illetékes. Ez esetben elnézést kérek!
Milyen értéket képviselhet manapság egy Alpine 9887R?
Nem kopott, soha nem volt kihasználva a tudása, az utolsó papírfecniig minden tartozéka megvan. A közelmúltban volt egy amerikai modell az e-bayen ~120ezer+szállításért usa-ból.
Reálisan mennyit lehet ezért elkérni?Köszönöm a válaszokat!!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Speeedfire
félisten
Nem tudok. Hiába mondom meg neki, hogy mi hova menjen. Nem megy oda. Az android auton játsza le. De amúgy ez nem egyedi probléma. Az androiddal lehet a gond. [link]
Csak emiatt nem veszek iphone-t.
Ha csak ennyi lett volna, akkor a régi kenwood fejet bedobtam volna a csomiba, aztán arról ment volna a zene. Az tud aptX-et.Emiatt is engedtem el ezt a minőség dolgot.
Telefon -> android auto -> aux -> gyári fej -> magas kimenet -> dsp -> erősítő -> focal első szett. A jó kis Rainbox szettem meg ment a levesbe[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78031 üzenetére
Ööö, ha a telefonban te mondod meg melyik BT eszközhöz akarsz csatlakozni, akkor is elveszi a kapcsolatot? Elvileg nem kéne neki...
Kollégámnak Helix V8 került Gen10 hondába, ott is van android auto, de ha közvetlenül akar csatlakozni a DSP-re akkor azt is tud. -
Lusu
aktív tag
De, bár komplikálja a használatot, a hi level megmaradhat ha szükséges, zenélni meg BT...? És akkor igény szerint állítható a prioritás.
Ha koax a hangszóró akkor ragyogóan beállítható 1 csatornával is Nem ideális saját hangváltót használni, kb. semmilyen körülmények között.
Remote-nak biztos találni valamit, ami gyújtásra megjön. Ha jól emlékszem a gyári fej stekkerében is van kapcsoló szál kimenet. Ha külön erősítős akkor meg azt is tuti kapcsolja valami. -
t.imi
addikt
Sziasztok!
3 ohmos szettet gyári fejegységre rá szabad / érdemes kötni?
[link] őt néztem ki, 92dB és 3 ohm.
Kaptam egy 91dB Kenwood KFC-E130P fapadot, de halkabb, mint a gyári papírnehezék volt. -
Speeedfire
félisten
Köszi, alszom rá egyet.
Az a baj, hogy a BT-t nem is fogom tudni használni. Az android auto mindenképp átveszi az audio jelet, és nem tudom BT-re küldeni.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lite
őstag
A Nav-cuccot néztem, nem MIB3-as. Ehhez a konstrukcióhoz (egyenlőre) csak a Hi Level Out létezik.
Még egy orosz srácnak is írtam, aki a gyári fejekről optikai kivezetéseket csinál, de Passat B8.5 és új arteon-ok nem műthetőek jelenleg...Na igen, csak akkor jön a dilemma: a 12-es vagy a 16-os? ott már elenyésző az árkülönbség...
Vagy még egy kérdés:Ha a hangszórókat a saját váltójukkal építem be, akkor 1 csatorna 1 ajtó, úgy mennyire lehet értelmesen beállítani a DSP-t?
Azok picivel nagyobbak. Meg honnan szedek remote szálat?
(És akkor lesz eladó PRS, Mosconi, Eton, bontatlan JL Audio Slash v2, .... )
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78019 üzenetére
Itt az a kérdés lesz-e további terved. Igazából a V8 előnye, hogy összesen 10 csatorna van a kimenettel, ha netán a későbbiekben kellene a plusz. De összességében a 6 csatornás is 8 csatornás a kimenettel, szóval bőven kiszolgál egy 3 utas frontendet subbal.
Mindkét Zapcoba rakható egy BT modul, szóval a forráson nem aggódnék sokat BT-vel mobilról nagyságrendekkel jobb minőséget érsz el mint nagy jelszintről. Aztán a beállításoknál adsz prioritást a nagy jelszintnek ha mondanivalója van a (gyári) fejnek, utána mehet tovább a zene BT-ről -
Lusu
aktív tag
A #78018-ra: Fojtviki-ék Skoda Octavia III-asából nemsokára ki lesz bontva a zene, abban van egy NAV TV ZEN, ami ugye optikai adapter, csak nem tudom az okti MIB3-as-e. Meg, hogy eladja-e és ha igen számodra jó-e az ár
#78021: Természetesen 8x80W csatornával, szabad DSP beállításokkal mind a 4 ajtó maximálisan használhatóra építhető. Valamint, nem kell feladni a színpadot sem, mert van legalább 4 programhely. Csinálhatsz egyet amin csak az elsők szólnak, neked állítva. Egyet amiben ugyanez az eleje, a hátulját pedig be lehet hangolni háttértöltésnek. Egyet pedig lehet csinálni úgy, hogy minden szól, de optimálisan ki EQ-zva minden hallgatói pozícióra. Szóval, akad lehetőség amíg pénz is van -
Lite
őstag
válasz troll81 #78022 üzenetére
Tűzveszély! Hányas kábel az? Ugye, nem 2.5?
Jelenleg az a bajom, hogy a régi kocsiban az ülések alatt elfért a Mosconi, Eton, de a Passat-ban nem.
A csomagtartót meg nem feltétlen szeretném telepakolni.
További nehezítő körülmény, hogy a gyerekek is rákaptak a kocsiban a zenélésre, és ezért kell a hátsó ajtóknak is szólni, sőt, néha csak az szól, ha nyugodtan akarunk elöl beszélgetni.Szóval egy kicsit elkeveredek a klasszikus iskolától...
[ Szerkesztve ]
-
-
Speeedfire
félisten
Az első Zapco bele is férne még a keretbe, a hifonics is kb ennyi lenne. A mosconi egy picit olcsóbban mint ez. A 2. Zapco már elég borsos áron van. Főleg, hogy magas szintű bemenetről tudnám csak használni, nem rendes dac-ról hajtva.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78016 üzenetére
A modern érában a Mosconi elismertebb név mint a Hifonics. Viszont ezek szoftvereit, képességeit nem igazán ismerem.
De nézd csak, ez a Zapco ilyen akció mellett szerintem nagyon jó vétel. A szoftverét ugyan személy szerint nem használtam, de a képességei 100%-osan megfelelőek.
Viszont ez a Zapco lenne a tökéletes megoldás. Akár 3 útra való csatorna, egy kisebb subot hidalva untig elvisz, de ha kevés lehet ráakasztani egy monoblokkot. És kevesebb mint féláron, plusz ott van mellette a vezérlő, ami más gyártóknál akár +100K is lehet. Ha nem lenne DSP-m és erősítőim megvenném -
Speeedfire
félisten
válasz Speeedfire #78012 üzenetére
Esetleg ez a mosconi? GLADEN ONE 130.4 DSP ha jól látom 4 csatornás, és van neki 2 csatorna kiemenet sub-nak [link]
Vagy a fenti Hifonics TRX6006DSP, ebben 6 csatorna van mindenre elég lenne.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
19Tibor52
csendes tag
Tisztelt mindenki! Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy Pioneer sph-da160dab fejegység aminek egy RCA subwoofer kimenete van. És van egy Sal bs 10 a aktív mélynyomó, aminek 2 RCA bemenete van. Melyikre csatlakozássam a kábelt. Előre is köszönöm a választ.
-
Speeedfire
félisten
válasz Speeedfire #78002 üzenetére
Ah, úgy érzem hogy az erősítővel lehet a gond. Sima kábelt dugva rá telefonról is ez volt tapasztalható.
Létezik valami normális hangú 6 csatornás erősítő 100-160e körül, amiben dsp is van?
Pl a Hifonics TRX6006DSP megkapnam már ennyiért.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Ha szigetelem a kocsiba az első ajtókat akkor mire kell figyelni hogy ne legyen vizes az ajtó belül ?
Maradjanak nyitottak az ajtók alján lévő nyílások ?Illetve vásároltam egy Galden Alpha 165 szettet. A magas hangszórókat hová érdemes tenni ?
Ha elfér akkor lehet a gyáriak helyére ?
Vagy célszerűbb az A oszlop aljára ? Esetleg az A oszlop tövébe a műszerfalra tenni ?[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
zseko
veterán
#78004 Dr V A fejegységben van egy egyszerűbb, valóban jobb lett azt beállítva.
#78006 Tdizsolt Szép láda, ezzel hajtod az autót? Az én autómba be sem férne Nekem csak egy egyszerű, házilag készített csőládám van, egy 250mm-es SXA2540 SAL hangszóróval, de ahhoz képest jól szól - szerintem
Lusu A csipogót a fejegységen a Rear-re kötöttem, így a beállításokban a Gain-t le tudom venni, le is vettem a felére, számomra így jó. Közben eszembe jutott hogy van egy ilyen gyerekjáték erősítőm, ki kellene próbálni mit tudna :
Gyanítom, hogy nem sokkal lenne erősebb a fejegységtől
Amit egy rövid kereséssel találtam, egy JBL CS60.4.
HR24.hu
-
s4tch
veterán
Sziasztok, régen jártam erre. Röviden annyi a gondom, hogy esőben, mosásnál szivárgott a bal oldali ajtóm párazáró fóliája, amit úgy vettem észre, hogy az alig 4 éves U-Dimension ProZ M6 mélyközép elhalálozott. A szivárgást megoldottam, viszont kéne egy 16-os komponens szett. Az elmúlt 15-20 évben u-Dimension hangsugárzóim voltak, jobb híján maradok ennél. A kérdés az, van-e valami titkos tipp a ProZ M6 helyett, ami árban hasonló (vagy kevesebb), és érdemes inkább azt választani. Egy egyszerű rendszerem van: JVC KW-M745 fej, Mészáros Gyuri-féle aktív váltó, Hollywood Excursion 4- és 2-csatornás erősítők, ProZ mélyközép, ProX T2 magas, meg valami 25 cm-s mély, meg nem mondom a típusát. Ebbe a rendszerbe szerintetek maradjon a ProZ M6, vagy van valami olyan 16-os mélyközép, amit érdemes lenne megfontolni? Köszi előre is.
-
Tdizsolt
senior tag
A láda jóóó dolog. Én nemrég raktam össze a rendszerem (újra,másik autóba). Valami nem volt az igazi,hiába állítgattam,nem volt olyan,mint régen. Majd amikor sehogy sem jött össze a dolog,kivettem a nyomót,és az egyik lengőszál szakadt volt. Megjavíttattam. Most vehetek rezgéscsillapítót a tetőre is...
[ Szerkesztve ]
Psn ID: Tdizsolt
-
Lusu
aktív tag
Igazából a használt piacról érdemes keresned valamit. Olcsó lesz és a te rendszered untig kiszolgálja, akár 4x30W is. Kezdve az ismert régi Alpine, Sony, Pioneer vonaltól kezdve a modernebb Steg, Axton, Signat, Soundstream erősítőkig széles a márkapaletta. Ha találsz valamit dobd be ide és valakinek biztos lesz róla infója.
Ha a "csipogód" hangos rúgd le a tyúkot mert nem neveli De ha a magassugárzód hangos pláne hasznos lehet a 4 csatorna, mert ha más lehetőséged nincs, akkor akár az erősítőn is lejjebb tekerheted a hangosságát. Bár ez a spártai megoldás csak biampolható keresztváltóval működik. Ha meg aktív a rendszer, valahol vissza lehet fogni a hangját beállításokban is.
Hogy mire cseréld? Ez az igazi lutri a dologban, mert minden hangszóró minden autóban másként fog szólni. De a legfontosabb, hogy legyen egy hangszóróhoz méltó merev beépítése, enélkül egyik sem fogja megmutatni mit tud. Meg még egy csomó mindentől, de kezdetnek ez is megteszi -
zseko
veterán
Azért nem minden zene szól egyformán jól a rendszeren - bár ezzel tisztában voltam, a fülesben, meg a többi rendszeremen sem minden egyforma és élvezhető -, de mindenesetre sikerült eljutni az 'A f@szért adtam ki erre a sz@rra pénzt' állapotból a majdnem imádom hallgatni szintig, köszönet nektek még ha időnként csak magammal társalogtam is
Persze az élvezhetőséghez kellett azért a szubláda is, és van/lenne még mit finomítani rajta, bár anyumék - meg a szomszédok - már nem így gondolják
Szub 'teszteléshez' ezt a nemrég talált indiai zenét használtam, ebben az a fajta mély van amit nagyon bírok. A fejegységen a Sub -8 és 0 között állítható, már -6-on durva, a -2 pedig...
És akkor a kérdéseim
1. Milyen négyutas erősítőt érdemes venni, illetve érdemes/kell a csipogókat is erősítőre kötni? Már így is azt érzem hogy elég a magas ami van. Árban maradjunk a realitások talaján persze, 100+ nagyságrendet nem szeretnék fizetni, de lehetőleg még ennyit se. Nem a legjobb a cél, hanem egy élhető
2. Milyen hangszórókra érdemes lecserélni ezeket a Pioneereket? Nem feltétlenül most, vagy ebben az autóban, inkább a jövőre gondolva, egy-két éven belül jó lenne egy klímás autó.HR24.hu
-
Speeedfire
félisten
Ajajaj, sejtettem. Kezdek teljesen lemondani a minőségi hangról.
Jól van, akkor marad az rca. Nem kell egyelőre újra húzzam a kábeleket.
Ez a zaj keresés, akkor hosszabb időm lesz.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
válasz Speeedfire #78000 üzenetére
Kormányvezérlő az androidos fejhez? Persze az nincs ingyen...
Én DSP-be vittem már hátra magas jelszintet LAN kábellel. Jó mert tiszta réz és terhelés nincs rajta csak feszültség. (az átmérő miatti feszültségesés nem különösebben izgatott, nem az volt a fő forrás ) Ebből kiindulva erre a célra jó lehet az RCA kábel is, szerintem...
A generátor zaj eredhet a nem megfelelő földelésből, egy provizore test szálat vigyél előre az erősítők közös testjéről a forrás eszközöknek. Ha megszűnik a zaj siker, ha nem akkor lehet az RCA-knál is kutakodni. Igazából a sorrend mindegy, kezdd amelyikkel könnyebb
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest