-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
topi66
aktív tag
válasz darthdenes #76299 üzenetére
Kis távolságra elég a 2x4mm es vezeték,akkunál egy 15-ös, a lengőnél pedig egy 10-es biztosíték. Akkunál a vezetéket véded,a lengőnél az erősítőt.
-
topi66
aktív tag
válasz darthdenes #76297 üzenetére
Nem veszítesz vele semmit,mert nem tudni honnan kapja jelenleg a testet.A gyári utasításban amúgy 10-es vezetéket ír,de tudni kellene hogy mekkora a távolság az akkutól az erősítőig.
-
Lusu
aktív tag
válasz darthdenes #76294 üzenetére
Szerintem az a 7,5-es biztosíték épp a vékony kábelt védi, helyesebben az általa esetlegesen okozott kárt előzi meg. Szóval ha nagyobbra cserélnéd a biztit, akkor az utána kötött kábel képes legyen elviselni a baj esetén megnövekedett igénybevételt.
-
topi66
aktív tag
válasz darthdenes #76294 üzenetére
A 15 Amper a gyári maximum érték, a lengőben nyugodtan cseréld le nagyobbra. Hacsak azért nem akkora van benne, mert olyan pontra csatlakoztatták ahol ez még szódával elmegy. Ez esetben vastagabb kábellel (2.5-4-10mm) nagyobb terhelgetőségű pontra kell csatlakozni. Az erősítő d osztályú,elviseli a 3 ohmot, de nem a maximumon. A vezeték keresztmetszet növelésével kjisebb a feszültségesés, stabilabb a működés, mind a betáp,mind a hangszórók terén. [link] Ajánlott a 12v betáplálás az akkutól direktben (az akkutól max 30 cm-en belül) biztosítékkal védve.
[ Szerkesztve ]
-
darthdenes
tag
Sziasztok.
Adott egy Axton a540dsp aminek a saját kábelkötegében kb 1.5mm keresztmetszetűre (kb 1m hosszú) saccolom a tápkábelt ami az autó saját kábelkötegébe csatlakozi és onnan vesz fel áramot.
Kérdések özöne :
Ezt megérné vastagabbra cserélni? Ha az első hangszórókat ez hajtja?
Max áram 15A, de a lengőben 7.5A bizti található, ez miért van?
A használatiban 4ohm szerepel, ráköthető a 3ohm-os Gladen alpha 165?Köszönöm előre is elmém fehér foltjainak satírozását a témában.
-
Lusu
aktív tag
válasz szbalogh #76291 üzenetére
A rádió adások alapvetően egész jó minőségűek, de ha belegondolsz, hogy pár ezer forintos kínai motyókról beszélsz, akkor azért gyorsan kijön a matek, mi a ludas a rossz minőségben
FM transzmittert lehetőség szerint amúgy sem használunk forrás gyanánt mert ha egyáltalán létezik jó minőség ami biztos nem pár ezer forint, akkor sem tud CD minőséget.
Próbáld ki CD-re írva, 128-ast is 192-est is. Ha hallod a különbséget, bingo. Onnantól meg kérdés, hogy elvagy a CD-zéssel vagy fejet cserélsz ami tud pendrive-ozni.
Ha pedig nem hallasz különbséget akkor meg el kell dönteni mennyit szánsz rá és az alapján eldönteni mit érdemes cserélni.
Harmadik opció, elégedetten hallgatod tovább azt ami van -
szbalogh
addikt
Oks még egy pár kérdés
RCD200 rádióm van és egy fm transmitterrel pendrive-ról szoktam zenét hallgatni. 128kb/s felett már nem nagyon hallok különbséget de a fájlok 192kb/s mp3-ak.
Mit tudtok arról, hogy egy mp3 lejátszó (2 ezer Ft-os kínai) és FM átvitel ront a minőségen? Érdemes CD-re írnom ezeket az mp3-akat?Nick: HE_Storm
-
davidcsaba93
aktív tag
Sziasztok! Zárt mélyládát szeretnék 20-25cm körüli hangszóróval, 10-20L körüli ládával elsősorban mindenféle rock stílusú zenék hallgatásához, szóval inkább halkabb és minőségibb működés a lényeg, mint az hogy hangos legyen.
Az autó egy dobozos munkásautó, első hangszórókat már cseréltem, 13cm komponens szettre, ajtókat kimerevítettem és leszigeteltem, most egy 4 csatornás erősítő hajtja őket gyári fejegységgel. Van egy mono erősítőm is ami jelenleg egy nagy és lassú bass reflex ládát hajt és ezt szeretném lecserélni. Tudnátok segíteni milyen márkát, típusokat érdemes keresni? -
szbalogh
addikt
Hű szuper videó ez a második de ennyi rezgéscsökkentőt nem vettem hogy mind a három lemezre elég legyen. 2x500x700 jön. Lehet, hogy a szürke belső lemezt is jó lenne levenni.
Ilyen öntapadó szivacs lemez se lesz csak a hangszóró köré és mögé az a kör alakú szett.
Jó az a bitumen ragasztószalag. Ezt is csak hifiboltban lehet kapni? Utána nézek Ha más nem van itthon még kis bluetac
[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
Lite
őstag
válasz szbalogh #76287 üzenetére
Ez attól függ, mennyire ül fel az ajtóra a beépítő keret. Illetve milyen vastag a szigetelő?
Ugyanis ha vastag, akkor azzal a felszerelt keretet kell kívülről, a tövénél körbe tekerni (azaz az ajtóra felülés pontatlanságát zárja le kívülről). Ha meg nagyon vastag (szivacs) azzal az ajtó hangszóróját tekerik körbe a végén, hogy egy tölcsért képezve, ne a kárpit alá szóljon, hanem kifelé, a nyílásán.Segítségnek a kesztyűtartós beépítéshez (ez pont egy olyan plug&play cucc, mint a linkelt Axton-ok):
[link]Ebben pedig az ajtószigetelés és keret szivacsozása jól látszik: [link]
-
szbalogh
addikt
Köszi a gyűjteményt ezt elmentem!
Szóltak hogy nincs pont az a rezgéscsillapító amit kinéztem így csúszik a dolog 1-2 napot.
Közben vettem csavarokat.
A hangszóró szettel jött szigetelő szalag a hangszóró pereme alá. Ez megy gondolom ide és a beépítő keret közé. De nem kell valami a beépítő keret és a lemez közé is?Nick: HE_Storm
-
Lite
őstag
válasz szbalogh #76278 üzenetére
Természetesen van ilyen lehetőség, az új kicsi D osztályos erősítők többsége ilyen. Sőt, az új, bonyolult rendszerű autókhoz inkább ezt lehet javasolni, ahol a garanciaidő alatt nem állnak neki szétvágni a kocsit, vagy olyan bonyolult több csatornás, vonalszintű jelet nyerni, hogy a magasjelszint + DSP jelenti a megoldást.
Amit linkeltél, az nagy, régi és elég alacsony minőségű. Cserébe olcsó.Vannak a kis méretű, de elég jó teljesítményű erősítők (azonos helyről linkelem, az egyszerűség kedvéért, semmi közöm hozzájuk!):
Audio System CO 70.4
uDimension Ela Air
BLAM RA 754 D - ez már műszerfal mögé befér
Eton MIcro 250.4 - ez tipikusan aktív közép és magasra jóÉs aztán vannak az igazán pici, DSP-s erőstők, amiket a kesztyűtartó mögötti elhelyezésre javasolnak / terveztek, néha még külön táp sem kell nekik, ha elég jó a kocsi gyári rendszere (jellemzően Quadlock csatlakozóval szerelt járművek):
Ajánlom figyelmedbe az Axton 542 / 592 DSP erősítőket, az Excursion-nak is van ilyenje (ez utóbbihoz kábelkészletet kell választani)
És a végére az igazi kicsi cucc, ami tényleg el fog férni és azért hangja is van: Focal Impulse 4320 - ezt egy toll mellé szokták tenni...
Az ár pedig megfontolás kérdése. Lehet a filléres, használt cuccokkal kísérletezni (így kezdtem... ), de kis eséllyel lesz minden hibátlan és jó is rajta. Én is egyszer ruháztam be minőségi, vadonat új cuccokra, aztán 6 éve hibátlan működnek, csak nem tudtam áttelepíteni még a garanciális kocsiba (szétvágások, fúrások, ugye...).
-
ImACeltic
őstag
válasz Marchello19 #76283 üzenetére
Koax, tehát van a közepén "ciripelő" is.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
ImACeltic
őstag
BÚÉK!
Lett telepítve a verdám ajtajaiba Stage1-es, 16 cm átmérőjű JBL hangszóró. Mélynyomó is fog bele kerülni, egy Blaupunkt GTB8200. Annyi, hogy jelenleg "csak" ez a négy JBL szól benne és egy picit furcsa a hangzás. Arra gyanakszom, hogy a felső, kisebb hangszórók hiánya lehet a gond, mert kicsit olyan, mintha be lenne dugulva a fülem és úgy hallanám a zenét az autóban.
Szerintetek jól tippelem a problémát?
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Lusu
aktív tag
válasz szbalogh #76278 üzenetére
Nekem A6 c5-öm van, elég alacsony felszereltséggel, kis motorral, így a kesztyűtartó mögé két kis kétcsatornás AB osztályos erősítő is befért. Igaz csak magasat és közepet hajt így sok teljesítményt nem kell magából kipasszíroznia.
Erősen autó függő a dolog, meg tőled, hogy mit vagy hajlandó szétszedni/módosítani, szétvágni az autódon a cél érdekében. Meg hát, olcsóért kis méretű erősítőt találni szerencse kérdése is, éppen van-e valakinek eladó.
De példaként egy Steg 45.4 a maga 20*30 cm helyigényével kicsinek számít, mégis kínlódás lehet műszerfalba építeni, viszont a műszerfal aljára, a lábtér tetejénél simán működhet. Az egyik hűtőbordája nekem is ott kandikál ki. Vagy a Hollywood Excursion erősítő is kicsi, D osztályos. Ezek már régebbi darabok, használtan kifoghatók 20 ezer környékén. -
szbalogh
addikt
Nem lehet valahol elől elhelyezni az erősítőt? Valahol a műszerfal mögött pl? Eddig csak a csomagtartóba vagy ülés alá láttam hogy teszik. Emiatt oda-vissza be kell kétoldalt kábelezni a kocsit. Ezt nem akarnám.
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
addikt
válasz topi66 #76273 üzenetére
Igazad van. akkor most itt megállok
Valami régi használt erősítő jó lehet? Van egy csomó a marketplace-en.
Azt már látom, hogy a szettben kapott lemezcsavarokkal nem fogom felfogatni a keretet. Hajtok inkább rendes M5-ös menetes csavart gyorsan, az tuti nem engedi majd el.Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76271 üzenetére
A név módosítandó. Tegyél bele egy Z-t második helyre, a az utolsót pedig cseréld le r-re
Komolyra fordítva, vagy fej csere,és kicsit (nem kicsit) lesz jobb,vagy elér a hamán-akkómán effektus. Erősítő berakása után jó lenne egy mélyláda, majd egy jobb fejegység. De miért vettem 2 csatornásat kellene még egy 4 vagy 5 csatornás, de legalább egy másik a szubhoz.....Egy a lényeg,szerintem ökölszabály (nem az én találmányom) a lánc leggyengébb eleme határozza meg a lánc milyenségét. Jó fej,jó hangszórók, kellő keresztmetszetű vezetékek az alap.[ Szerkesztve ]
-
szbalogh
addikt
válasz V8engines #76261 üzenetére
Igen
Sajnos nem volt a helyi boltban bitumenes lemez. Obiban lett volna zsindely
Mindegy, rendelek netről, most már legyen rendesen megcsinálva.
Amíg megjön behúzom az új vezetéket.
Kipróbáltam csak úgy kézben tartva az egyiket. Szépen szól csak fele hangerőn már nem bírja a fejegység. Igazatok van, kell valami kis erősítő. Ezekről a kis 5-10 ezer Ft-os SAL erősítőkről mi véleményetek? El lehet ezt valahol rejteni a műszerfalban? Vagy hova szokás tenni az ilyet?
Nick: HE_Storm
-
Lusu
aktív tag
Kérdés, hogy mi a cél? Minőségi zene vagy hangos?
Mert ha a minőség a fontos egy Helix V-eight beépítése és behangolása máris csodát fog tenni, de nyilván a végső élményt a hangszórók cseréje kezdve a magassal és minőségi beépítése kezdve a kick-el, fogja meghozni. Viszont, hogy ez menet közben milyen lesz, arról sajnos zéró tapasztalatom van, de lehet az a 25cm mélynyomó sem véletlen választás a tervezők részéről -
Lite
őstag
Nem, itt az ajtóban és az A oszlopban vannak a magasak, a mély pedig az utasülés mögött (25 cm-es, ráadásul). A fejegysége viszont nagyon alap...
Szóval azon tűnődtem, ha az ember egy kabrióban az alap (nem a gyári erősítős) cucc helyett zenét akar csinálni, azt hogyan érdemes.
De ez most csak másodrendű projekt, jelenleg az Axton DSP berakása és beállítása jön... -
Lusu
aktív tag
Az opelekben egyébként gyárilag is kifejezetten jól sikeredett zenék vannak főleg basszus terén. De ezt a trendet már az F astrától kezdődően és következetesen tartják is.
Mire gondolsz érdekes megoldás alatt? Pl. valamelyik régi mazdánál ha jól emlékszem a fejtámlába épített koaxok? -
Lusu
aktív tag
Ha erősítőről van hajtva és esetedben nem is kicsiről a Focal is ki tudja mutatni a foga fehérjét. Ám hangolási lehetőség (DSP) nélkül lutri, hogy a te autód nyújtotta környezetben, beépítési módszerrel, melyik fog neked tetszőbben szólni...
Viszont ami talán a inkább a Gladen mellett szól, (amennyiben nincs DSP) hogy a Focal magasaira panaszkodnak nyers, éles hangja miatt... -
Cry0
őstag
Sziasztok!
Kettő közül melyik hangszóró lehet jobb választás ?
GLADEN AUDIO ZERO 165
Focal PolyGlass 165VB
Mosconi one 120.4 ről lenne hajtva.[ Szerkesztve ]
Iphone 15 Pro Max Kék Titán
-
bghistvan
senior tag
Üdv, sziasztok!
Szeretnék még egy kis segítséget/véleményt kérni tőletek,ha lehet......
Ha adott egy 4x50w-os fejegység,milyen nagy oválokat érdemes hozzá választani, kisebb RMS /MAX teljesítményűeket mint a fejegység, vagy nagyobbakat rákötni?
Pl a 4x50W-os fejegységen az alábbi nagy oválok közül melyik az ajánlottab, melyik ad ki szebb mélyeket és melyik torzít legkevésbé? :[Rocksford Fosgate 65WRMS, 130Wmax]
[Hertz 90WRMS, 180W max ]
[Kicx 180WRMS, 320W max]Illetve ez a típus nem 4 ,hanem 3ohm-os.....fejegységről való hajtásra egy bizonyos oldalon kifejezetten ajánlják, valóban lehet 3 ohmos hangszórókat probléma mentesen használni?
:
A fejegység egy Nakamichi NQ723BD, ha a fenti hangszórókon kívül tudnátok ajánlani esetleg jobb vételt, szívesen fogadom, egyenlőre csak nagy ovál érdekel!
Válaszokat előre is köszönöm!
Mindenkinek BÚÉK![ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
Nagy zenét vagy jó zenét?
Előbbinek nem mindegy? Televágni az ajtót PA-val, tölcséres magassal, hátsó ülést kidobni készülhet a beépített reflex 2x15"-nak és plusz 1 trollnak, sok sok watt, aztán mehet a mulatós meg a dííííínnyéééét (helyesebben dinnyelevet, mert a 2x15" azt csinál belőlük)
Ha pedig jó zenét akar az ember eleve ne vegyen kabriót a menetzaj miatt, ha meg álló helyzetben akarja hallgatni üljön be a szobájába
Végül is, lehetni bármit lehet, az értelme már inkább kérdéses. -
Lusu
aktív tag
válasz szbalogh #76247 üzenetére
Pl. a SilentCoat ha jól tudom rendelkezik korróziógátlóval (szerintem a többi autóba való szigetelő is), ha jól fel van ragasztva, ahogy V8 említette, zsírtalanítás, rámelegíteni, ráhengerelni, akkor nem lesz vele gond. Vízállónak abszolút vízálló.
A koax hangszóró gondolom a lábadhoz kerül az ajtóba, ha onnan fog szólni, ne számíts túl sok magas hangra. Ha meghagyod a gyári magasat is, akkor erősen kérdéses mit csinál a hangból, az időbeli eltolódás miatt semmi jóra nem számítanék. Itt tényleg legyen az a mérvadó, neked hogy tetszik jobban
Hangváltó alatt a magas sugárzó előtti kondira gondolsz? Problémát egy hangváltó sem okoz fizikai vagy elektronikai értelemben. Jelen esetben a magas sugárzó védelmére szolgál.
Viszont arra figyelj, hogy ha párhuzamosan kötöd a gyári magasat akkor 2 ohm alá esik az eredő ellenállás, sorba kötve meg 7ohm, egyik sem ideális.[ Szerkesztve ]
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76253 üzenetére
A kondenzátor a "hangváltó" kötheted a gyárit párhuzamosan is vele de a jobb színpadkép miatt az új hangszóró magasát kikötném (kondenzáror kiforrasztása, vagy a negatív ponté és leszigetelése) A magashoz a gyári kábel rendben lesz, az újhoz jobb lenne ha a rádióig egy 2*1.5 vagy 2*2.5 mm-es vezetéket vinnél. A 10 amperes biztosíték példázza a lehetséges teljesítményt,de ezt már jeleztem, annó a kedvenc tanárom azt mondta:"a felvezető (tranzisztor,fet,ic stb)a saját halála árán is,de megvédi a biztosíték életét. Túl nem ezzel terheled,hanem amit már írtam,amikor hallhatóan torzít akkor kell visszavenni. Ha imádod a sok magasat akkor a kondi maradhat az új hangszórón
-
szbalogh
addikt
válasz topi66 #76252 üzenetére
Épp ez az hogy nincs hozzá hangváltó. A hangszórón van egy kondenzátor ha jól értem ez a magassugárzót védi. Az előbbi posztban látni, hogy az eredeti magassugárzóhoz is van kondenzátor.
A fejegységben 10A-es biztosíték van. Ha esetleg túlterhelném az megvédi nem?
A gyári hajszál vezetékeken mennyi teljesítmény veszhet el?Gondoltam ha már lent vannak az ajtópanelek kimosom a kárpitot... 17 éves autó, azonnal szétmállott alatta a szivacs. Következő az újrakárpitozás lesz.
Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76251 üzenetére
Cserével sajnos a kép alapján. A hangváltót használd, nem véletlenül járt hozzá. A 4 helyetti 3 ohm kicsit nagyobb hangerőt okoz,cserébe a rádiódba épített (amúgy sem acélos) végfokot nem szabad túlterhelned,vagyis ha érzed hogy a basszusok kezdenek torzítani,kissé grízes lesz a hangzás akkor vegyél vissza belőle mert a végfok azt már nem bírja. A végfok mellesleg semmilyen fejegységben nem tud a basszusok terén acélos lenni mielőtt magadra veszed,pusztán fizika.
-
szbalogh
addikt
válasz V8engines #76250 üzenetére
Jó hogy említed, akkor kell valami tiszta oldószer a zsírtalanításoz. Az autóhifi bolttal szemben van a festékbolt
Polo 9n3 2 ajtós.... tehát még jobban rezeghet az ajtó mert hosszabb és a vízlehúzó is ezért vált el szerintem
Ezt hogy kell kijavítani? Alul és felül is törött. 2-3 másik csak alul.[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
V8engines
tag
válasz szbalogh #76247 üzenetére
Azt egy jó műanyagos megoldja (kárpit letört patentek helye), vagy Te magad, ha van kézügyességed.
Egy ajtóbelső mindig is ázik, ha van jól záró vízlehúzó, ha nem. -Milyen VW-ről beszélünk amúgy?
Ott a hibátlan zsírtalanítás lesz neked a lényeg, és hogy hőpisztollyal rámelegítsd az élekre, ívekre. -
V8engines
tag
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Kezdésnek nem rossz, de szerszámtól függetlenül tudnak törni a műanyagok.
Egy kasznis
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Köszi találtam Bárdiban. 2100Ft 5db. Cserélem mindet de a kárpitra ragasztott letört fület nem tudom pótolni.
Nem akartam nagyon elmerülni a témában de mégis úgy lett
Szóval azóta videókat nézek és olvasgatok.
Eleve vettem a hangszórókhoz egy szett szivacs szettet de egy szemléletes videóban demonstrálták mennyit számít a bitumenlap a vékony lemezekre ezért hétfőn nem csak a Bárdiba megyek hanem autóhifi boltba is
Ehhez kérdésem, hogy ez a bitumenlap mennyire vízálló, mert szerintem folyik ott a víz, nem ér az üveghez a gumi. Cserélném ezt is de nem találtam, de rá fogok kérdezni.
A másik kérdés a magassugárzóra vonatkozik.
Ami most bent van 4 Ohmos, az eredeti középsugárzó is ennyi volt. Az új koax szett 3 Ohmos. Ha bent hagyom a magassugárzót okozhat bajt? Érdemes egyáltalán meghagyni? Vagy csak hangzás alapján tartsam meg vagy kössem ki?
Közben persze nézegetem a magassugárzókat is. Ezekhez alapból adnak hangváltót. Most nekem ilyen nem lesz a rendszerben. Okozhat ez galibát?Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76242 üzenetére
Vigasztaljalak,amikor megnyertük a yardnak egy tenderét és az akkor kapott borákba kellet szerelni fényhidat és urh-t akkor a szakszervizben megmutatták a kárpitok szakszerű leszerelését és 10ből 8 eltört. Mint korábban írtam csak meleg vagy jól felmelegített kárpitokat szabad bontani. A rideg patent tutira törik.
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Hát ezt benéztem, volt magassugárzó az A oszlopon
Felhívtam az autódvd-t de azt mondták így is jó lesz szóval maradt. Ha kell majd utólag ezeket is cserélem.
Kibontottam az ajtóból a hangszórókat, előkészítettem mindent. Hétfőn jön a cucc... jó hosszú hétvége lesz
Kivettem a rádiót is, csak az első hangszórók vannak kivezetve. Nem bontottam ki a hátsó burkolatot, hogy van-e ott hangszóró. Most meg kódot kér a rádió
Nem ismeri véletlenül valaki azt aki az ajtókárpit-patenteket tervezte? Elbeszélgetnék vele Mind bent maradt az ajtóban és kiszakadtak a kárpiton levő fülből. Az egyik használhatatlanra tört.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Már megvettem a koaxot Biztos sokkal jobb lesz, mint a régi.Nick: HE_Storm
-
Marchello19
tag
válasz szbalogh #76235 üzenetére
Pattintsd le a két A oszlop műanyagot, hogy hol lehetne vágni rá lyukakat (körkivágóval 2 perc alatt megvagy vele), belül hol vannak a patentek. Remélhetőleg pont van olyan rész rajta, ahol kívül viszonylag sík, belül pedig elfér a hangszóró kis rögzítő bizbasza, és nem ütközöl patentekbe.
Tényleg pikk-pakk megvan, szépen körbemaszkolod és a hangszóró menetével megfelelő méretű kört vágsz ki. Rendes komponens szettekben adnak ezer féle plusz alátétet / rögzítőket a hangszórók mellé, hogy a kocsidban rendesen fel tudd szerelni.
Nekem így sikerült pár hónapja:
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76238 üzenetére
Ugyan minek? A fader funkció erre szolgál Sajna azzal sem nyernél, ha párhuzamosan kötnéd az első és hátsó hangszórókat. Nem túl drágán árulnak it a prohardver aprojában, vagy a jófogáson is olcsó 2-4 csatornás erősítőket, hangerő növelésére alkalmas lehet.
[ Szerkesztve ]
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76235 üzenetére
Eszedbe se jusson az összekötés A rádiód kimenete hidalt vagyis nem szabad testelni sem,összekötni pedig semmiképpen,(Ha összekötöd akkor minimum biztosítékcsere de sanszosabb a rádióé)vagy csak hangszóróval attól hangosabb is lesz.Szóval a hátsók is maradjanak bekötve. Bár a hifi a zene szemből hallgatását feltételezi és a kalaptartón való hangszóró elhelyezés ezt semlegesíti,de ha sznobként nézném akkor olyan mint autóhifi maximum az autó álló helyzetében lehetne részben igaz.
[ Szerkesztve ]
-
szbalogh
addikt
válasz topi66 #76234 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Sajnos nincs hely a magashangú hangszórónak külön. Nem akarom túlbonyolítani ezért barkácsolni nem akarok és cserélni se szeretném a rádiót.
Most azt nézem, hogy adatlap szerint a 90dB vs 92dB több mint másfélszeres hangerőt jelent ugyan akkora áramfelvételnél az utóbbi javára. Jól értem ezt?
Ja és akkor mehet az azonos oldalak összekötése?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76231 üzenetére
A gyári rádiód valós teljesítménye csatornánként nagyjából 7-10 watt,utána már egyre durvábban fog torzítani. Amennyiben szeretnél hangos és jó minőségű zenéket hallgatni akkor érdemes lenne a cseréjén gondolkozni amit a későbbiekben tovább tudsz tuningolni erősítővel. Amennyiben a csere nem opció akkor olyan hangszóró szettet keress aminél a magas és mély nincs egybe építve,és az érzékenysége 90dB feletti. Jobb a színpadkép ha a magas hangok nem a térdednél szólalnak meg,hanem az a oszlop tövéből vagy közepéről és nem feltétlenül drágább mint amit linkeltél. Pl:[link] [link] [link] Az eredeti hangszóród korából adódóan csereérettnek gondolom
-
szbalogh
addikt
Sziasztok!
17 éve hajtom a kis Polo kocsimat. Már majdnem vastelepre került de megjavítottam. Közben kellett egy másik kocsi amiben sokkal szebben szól minden, így arra gondoltam jó lenne feljavítani a Polo-ban is a hangzást. Pár órája lövésem se volt a témáról de a bevezetőt és az első hozzászólást elolvastam.
RCD200 rádió van benne, ami négy hangszórót hajt meg. Egy mémet fórumon olyasmiket írtak, hogy 12-15W teljesítményt mérnek róla. Adatlapot nem találtam. Amiket nézegetek [link] mind sokkal jobban terhelhető hangszórók. A kérdésem az, hogy ha előre teszek egy pár új hangszórót, akkor nagyobb teljesítmény csikarható ki a rádióból ha a hátsó hangszórókat nem használom? Esetleg ráköthetem az azonos oldali két kimenetet egy hangszóróra hátha így nagyobb lesz a teljesítmény?
Mindenféle zenét szeretek rap, heavy metal és néha klasszikust is hallgatok. Nem a nagy hangerő a cél de nem vetem meg a jó basszust.
[link] Ezt néztem ki. Fogalmam sincs milyen tulajdonságokkal bír az eredeti hangszóró.
Köszönöm!Nick: HE_Storm
-
Lusu
aktív tag
válasz migabi24 #76226 üzenetére
Az a szivacs PA hangszórók rácsára szokott felkerülni ha kültéren használják. Csapódó víz és por ellen ragyogóan véd viszont a légmozgásnak nem jelent különösebb ellenállást.
Amúgy meg, néztél már az autód alá? Láttál már a pótkerék öblön kívülről sarat? Vizet is alig. Persze hétköznapi használatra gondolok nem arra amikor a szeretőnket visszük megdöngetni a földútra (bár ez utóbbi esetben se kerül oda sár, csak ha felhasal az autó) -
Lusu
aktív tag
Zárt ládába nem lesz ó, hacsak nem biztosítasz neki egy köbméter levegőt kis túlzással persze, de azért free air, mert a láda légrúgójára nem támaszkodik a konstrukció, cserébe roppant effektíven tud működni.
Szedán esetében két bevett megoldás van. Első, hogy a kalaptartót használod, 1 vagy 2 nyomónak de ide 20-25cm szokott elférni általában és ugye a csomagtartót használa dobozként. Ez esetben erősen ügyelni kell a hátsó üléssor megfelelően zárjon. Másik megoldás, hogy az üléssor mögött építesz egy falat, amibe beépíted a hangszórókat. Ez esetben a falnak kell minél jobban elzárnia a csomagteret az utastértől. Faragósabb megoldás de így már 2x18" sem akadály. Mindkét megoldás előnye, hogy megmarad az autó gyáriasnak, semmilyen komoly destruktív beavatkozás nem szükséges.
Végül harmadikként amit Viki említett, a csomagtartóban a pótkerék öbölbe, vagy más ideális helyen a membránfelület legalább felével megegyező méretű lyukat vágni és arra közvetlen vagy valamilyen csatornával rögzíteni a hangszórót. Itt már destruktív beavatkozás kell, por és vízvédelem, cserébe bármelyik kialakítású autónál fog 20 de inkább 15Hz alá menni 3db/okt emelkedő görbe mellett is
Viszont előre nagyon combos kick sőt inkább mély tartomány kell, mert ennek a megoldásnak 40-50Hz-nél vége van, felette nem szól. -
őstag
válasz migabi24 #76226 üzenetére
Nem, tesz bele valami légáteresztő anyagot, ami elvileg a vizet nem engedi át. Van egy rész youtube-on ami erről szól, de végig Angolul beszél. Ha gondolod keresd meg. Ő megoszt minden apró részletet, ami a beépítéssel kapcsolatos.
Itt van pár kép a merciről:
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az SPL /sound pressure level/ inkább a hangnyomásra tervezett dolgok. Itt a minőségi zenélés másodlagos tényező. Az SQ /sound quality/ pedig a minőségi zenehallgatásra tervezett dolgok, itt a hangnyomás a mellékes. Tehát megintcsak neked kell eldönteni, hogy mi a fontos
[ Szerkesztve ]
-
Cry0
őstag
Sziasztok!
Spl Wa-300-77F nyomót megéri lecserélni egy Gladen Sqx 12 nyomóra?Iphone 15 Pro Max Kék Titán
-
V8engines
tag
-
Lusu
aktív tag
Az a baj az ilyen kalaptartókkal, hogy lehetne akár 25-ös rétegelt lemezből is, ha nincs rögzítve... A sedanoknál ezért jó az a lemez, mert arra lehet építeni. Bár félreértés ne essék, az sem elég merev egy 20-25-ös free air sub-hoz de mivel azt nem kell mozgatni, bátran lehet bitumenlapozni, rétegelt lemezzel megerősíteni, stb...
-
Lusu
aktív tag
válasz bghistvan #76204 üzenetére
Ha álló helyzetben hallgatnád, megfelelő lenne a kis 20-as blau is, de ha menet közben is szeretnél mélytartományt akkor bizony combosabb kell. Egy érzékeny 30cm-es lesz talán az ideálisabb választás és az egyszerűség kedvéért inkább zártat válassz. Arra számíts, hogy ennek az autónak 40-45Hz körül lesz a rezonancia frekvenciája, ebben a tartományban várhatóan túl sok lesz a mélyed. Ha van EQ a fejen és van 40Hz-es sáv próbáld ki, hogy lehúzol belőle, jó sokat akár 8db-t és hallgasd egy darabig úgy is, lehet jobban fog tetszeni. Persze ha levettél belőle, lehet az erősítőn rá kell majd adni picit
De mivel a fejed sokféle beállítást enged, ezért ezen túl fontos lenne még mindent fázisba hozni és amit enged ki EQ-zni. Szívesen segítek benne, de ha jól tippelem miskolc nincs túl közel számodra
A kalaptartó talán olyan túl sokat nem is fojtana, de a 20-as menet közben egyszerűen kevés.[ Szerkesztve ]
-
migabi24
nagyúr
Csak kérdezem azoktól akik a gyári szett mellé mélyládát raktak, ti csak hallkan hallgatjátok? Mert hogy hangerő az nem lesz a gyári szettel, én ha lecsavarom az oválokat sírhatnékom támad és nem a minőség miatt, oválbol is vannak szarok és jók is persze, nekem volt alkalmam párat bepróbálni, 5-ből 1 szólt megfelelően, de az nagyon
[ Szerkesztve ]
-
topi66
aktív tag
válasz bghistvan #76198 üzenetére
Szerintem:
Az a mélyláda az mint a hozzászólók írták,kisebb csomagtartóban remekeltek. A tiédbe keress egy 2 csatornás izmosabb végfokot (akár használtat) és ládát 30 cm-es méllyel. A rádiótól rca,az akkutól táp neki,a végfok nem foglal nagy helyet és alkalomadtán a láda könnyen kivehető ha kell a csomagtartó. Árban sem biztos hogy rosszul jársz.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz bghistvan #76204 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de volt ilyen Octavia-m. A kalaptartóba először tettem nagyovál komponens szettet, erős fejről (régi JVC cd, 15A-s gyári biztivel, tehát valszeg erősebb volt az átlagnál), jól szólt. A kalaptartó egyébként valami embertelenül vastag anyag, fém rétegek is vannak benne, borzasztó volt átvágni. Aztán inkább rendse rendszer került bele.
De az a telt mély, amire gondolsz, az azért egy szubláda...
Viszont a fent említett anyagvastagság miatt (is), az általad linket Blau gyenge lesz oda.
Minimum egy jó 25-ös kell, megfelelő erősítővel. Vagy 30-as. Elég hülye akusztikája volt annak a kocsinak.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz bghistvan #76203 üzenetére
Szia. A kinézett ladiko 45 k.
Én ha már van enyi keret rá akkor kicsit másképp nézném be építenem az elejét és úgy néznek bele ami passzol mindenhez mely ládát.
Az élvezhető telt mely az mindenkinek más mást jelentA mély hang terjedéset nem befolyásolja, ha nem 16 cm a mély hangszóró...
-
bghistvan
senior tag
Nos, mint látod a fenti képeken, az Octavia a csomagtartó miatt lényegében nem egyértelmű sedan vagy ferdehátú, és a kalaptartón is meglehet teríteni jóformán...530liter konkrétan... te mit mondasz, elegendő lenne az a Blaupunkt valóban élvezhető szolíd mély hangleképzésre, nem "fojtaná" le a kalaptartó?
[ Szerkesztve ]
-
bghistvan
senior tag
-
Lusu
aktív tag
válasz bghistvan #76198 üzenetére
A ferdehátúság miatt mindenképp az aktív mélynyomó. Basszus tekintetében sajnos nem tudnád ideálisan kihasználni a kalaptartót. Valamint +1 troll hozzászólására, ha már van alapod előállítani egy elfogadható színpadot, ne csesszük el hátsó hangszóróval Ha sedanod lenne lehet érdemes volna próbálkozni az ötlettel, mert subra vágva egy free air megoldás tudna meglepetést okozni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest