-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
válasz kinghaxor #76799 üzenetére
CZ-AUDIO Blech 12-D2
30cm,dupla tekercs,2x2ohm,alumínium kosár,varrott membrán,2x400watt RMS.650rms
2,5"voice coil
D2 ohmnem értem a logikát.ne haragudj.ezt a hangszórót kergeted 4 ohmon 200 w rms el.
ami ezekböl igen csak ki van csavarva,,,,,,űehhez 4 hmon minimum 800 at tennék hogy meg is tudjon szólalni
-
kinghaxor
senior tag
válasz troll81 #76796 üzenetére
CZ Audio Blech 12-D2 megy róla most úgy, ahogy a képen rá van kötve. Eredetileg egy ehhez való erősítőről ment ami valamiért nem működik. Ezt próba képpen kötöttem rá, erről viszont működik, úgyhogy biztosan az erősítőm ment tönkre. Megpróbálom megjavíttatni de addig is szeretném használni a nyomót. Az F4 240 az adatlapja szerint tud 1 x 216 wattot, viszont nem tudom ezt, hogyan lehet elő csalni belőle. link
-
kinghaxor
senior tag
Sziasztok. Lenne egy olyan kérdésem, hogy van nekem egy Audio System Twister F4 240 típusú erősítőm. Szeretném hídban használni, hogy egy nyomót hajtsak vele. Hogyan tudnám ezt megtenni? Valami szájbarágósabb leírás kellene arról, hogy mit hova állítsak, kössek be. Előre is köszönöm a segítséget! link
-
Venyera7
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy gyári Lexus hangszóró amit felújítok. "Emeletes" a felépítése alul a mély,felül közep hangszóró van.így nézne ki, a hátsó ami még nincs szétszedve,amit fogok az pedig
a mély.
A mélyen már cseréltem a membrán szélet, viszon a közép hangszórót cserélni kellene, mert papírmembrános és kiszakadt.
E helyett kellene valami cseredarab 8cm-es 4Ohm 15w a teljesítménye, de ilyen mérteben és teljesítményben nem találtam, hanem csak 10cm-es 25w teljesítményben. Lehet ebből bármilyen hátrányom? Ki mit ajánlana? -
Lite
őstag
válasz Pietrosz #76791 üzenetére
Külön tudod kezelni a magas, a közép és a szub szekciókat. Ezt általában egy 4 csatornás erősítővel és egy monoblokkal szokták meghajtani. Ilynekor nem kell a hnagszórókhoz a gyárilag adott hangváltó, sokkal jobban az autó akusztikájára tudod állítani a hangot. Meg a saját ízlésedre...
-
Lusu
aktív tag
válasz GirhesM #76784 üzenetére
Az ajtó esetében, ha a szerelő nyílásoknak nem túl bonyolult a széle, úgy értem nem túl hullámos fel le irányban, akkor vágnék egy alulemezt és oda idomítanám a lyukhoz. Prés anyákat a lemez szélébe, kis szivacs szigetelésnek és már lehet is becsavarozni az alulemezt, amire mehet a bitulap akár kívül belül is. Szerelhető marad és ha veszel 2-3mm vastag alulemezt kellőképp merev is lesz.
-
Lite
őstag
válasz GirhesM #76784 üzenetére
Ja és még valami: kicsit végignéztem a komponenseid adatlapjait:
- Front szett: 91dB érzekenység, ez jó hangos, a váltási pont 3.8kHz, ez nem lesz szerencsés, a közepek 3kHz körül, (de inkább 2,5kHz felett) durván letörnek a kocsiban, itt viszont a 6dB-es vágás miatt nég bőven 5kHz-en is szólna. Ellenben a magas már halkul 3.8 kHz-től, amit, ha olyan 3ig le tudsz vinni, erősebb vágással (24dB a 12 helyett) még ok, de a gyári váltóval ez a szett, hát... Pedig aktívban nem igénlyene sok kraftot, a hozzá vett erősítőd gyönyörűen kihajtja, ha....
- Erősítő (Hertz): ... ha jó jelet kap. A bemeneti fesz 0.2 és 5V között van, a 2V az egyszerűen nem fogja meghajtani rendesen. Pedig a többi paramétere megfelelő
- Erősítő (Szub): ez hangnyomásversenyekhez készített végfok, a zenehallgatási minősége nem volt szempont a tervezésénél. Zenehallgatásra, pláne egy esetleges 3 utas rendszer mögé egyszerűen nem ez való, sosem fog összeállni a cucc...
- Szub hangszóró: tipikus hangnyomásversenyre készült motyó, ráadásul jó érzéketlen (82.8 dB). Ez sem a minőségi zenehallgatásra teremtetettAzt el kell döntened: minőségi zene (hangosan is), vagy rohadt hangos rendszert szeretnél (de ez nem lesz a hifi csúcsa...?
Ja, és az 1 Ohm, az nem zenehallgatásra termett beállítás. Először próbáld ki, ha átkötöd 4 Ohm-ra motyót... (Azerősítő dampingja jobb lesz, a mélyet feszesebben fogja.) -
Lite
őstag
válasz GirhesM #76784 üzenetére
Hűha, gyorsan leszaladtál a lejtőn...
Sorban:
- ha a fejegység preout-ja teljes frekvenciatartományt tud kiadni, akkor nem kell cserélni, az jó a DSP-hez
- a 3 út aktív combos kihívás, ahhoz csak a nagyon profik értenek igazán. Csodát lehet tenni vele, de szívni sokkal többet. Nem beszéllek le róla, csak a 2 út aktív + szub is bőven olyan minőséget hoz, hogy csak na...
- a kondi lehet szűk keresztmetszet is, a kisülés után ő is újra akarja tölteni magát... Én kipróbálnám nélküle az életet...
- a mély szekciód kb. hangnyomás versenyre készül, a vezetés közbeni zenehallgatást már messze túlhaladja... Nem biztos, hogy azzal a GZ sugárzóval ügyeskednék. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor méretezd a ládát, majd a facebook-os autóhifi csoportban (vagy csak úgy) keresd Rábl Bence kollégát, ő kitűnő ládákat épített, talán vállal még most is.
- ajtópanel ügyben nem vagyok otthon, csak a bajai srácokról hallottam.
- kiemelő keretet is gyártott egy srác, ügyes munkát végzett, a fenti felületen Lovász xxx (elnézést, a keresztnevére már emlékszem biztosan, talán István) kollégát keresd, emlékeim szerint Sopron környékéről.
- szigetelés: na, ez lesz a legfontosabb. Silent Coat, STP - ezekből aztán az ajtókat rendesen meg kell csinálni
- a hangszóróra akusztikus szivacsból mehet egy tölcsér körben, hogy ne a kárpit alá szóljon. Ezt a videót javaslom megnézni, hogy mit csinálj az ajtóval és miről beszéltem... Itt lehet, hogy majd találsz a járgányodnak megfelelő tutorial-t is...Szerintem:
- ha zenét akarsz hallgatni, a 35-ös kábelezésre felfűzött rendszer elég lesz, mindenre is (80-100A a vége, ha ezt kihajtod, vagy legalább megközelíted, napokon belül jó eséllyel tök süket leszel.
- monoblokkod overkill, ez már hangnyomásversenyekhez van - ha arra akarod használni, az más persze...
- rendes szigetelés, rendes hangszórók, dsp, 2 út + szub felállás bőven frankó (ajtópanelre, 3 utas csillagászati áru holmira én nem költenék egyenlőre), először maxold ki ezt.
- ahol sokat, nagyon sokat nyerhetsz, az a sugárzók kiválasztása. Minél érzékenyebb, annál hangosabb...! És nem teljesítményt zabál, hanem hatékonyabb...Ami pénzt elégettél, abból már egy frankó rendszer bőven meg lehet építeni. Az autóhifiben a hardver összerakása az első 10-15%, utána a többi a beállítás...
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76783 üzenetére
Az ajtóban a vezetékcsere sokat hoz, ez vitathatatlan. Viszont, ha nem tyúkbél gyárilag (mondjuk 1 mm) a kábel, akkor a mély levágása esetén nem fog akkora teljesítményt kapni, amit nem bírna el és nem lenne szűk keresztmetszet. A mély(energia) zabál sokat.
A kábeleket úgy szokás vezetni, hogy egyik oldalon a táp, másik oldalon a hansgzóró, rca. Vagy, ha megoldható, akkor középen a kardánalagútban is mehet táp. A lényeg, hogy az rca nem menjen együtt nagyobb teljesítménnyel, kerülje a jeladókat, szenzorokat, stb.
Ha nincs helyed, vidd a másik oldalon. Nme kell azokat annyira összepasszírozni...A preout feszültségről több értekezés volt már. A lényege, hogy hangminőségben nem mutatkozik különbség, a 4V, 5V talán kicsit kevésbé érzékeny a zavarokra és amit egy PA-s csoportban jól kifejtettek, hogy mekkora az erősítő elfogadott bemeneti feszültsége, milyen terhelésen, milyen erősítést tol és stb., de röviden a lényeg, hogy volt egy keverő, aminek az unbalanced kimenete nem tudta kihajtani az erőt (olyan 85%-os kihasználtságnál vége volt), a balanced viszont igen (más feszültségen volt). Azaz minden maxra csavarva sem tudta a kellő erősítést.
Szumma a 2V körülivel ajánlott megnézni az erősítő adatlapját, mit fogad, a 4-5V esetében úgyis meglesz a kellő erősítés.Személyes tapasztalat, hogy a 2-2,5V-os fejekkel én mindig küzdöttem, a legkisebb kábelmozdulásra sípolt, fütyült a rendszer, fejcserével mindent változatlanul hagyva, egy csapásra megoldódott a probléma.
-
dave0825
őstag
válasz Wiz Khalifa #76785 üzenetére
Heló!
Nekem Lite tagunk WinISD-t ajánlotta, ő azzal szokta Windows-on.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Wiz Khalifa
veterán
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani, linkelni egy programot amivel subládát tudok kiszámítani? A mélynyomó adatait tudom, olyan program kellene ahol be lehet állítani hogy 2db ilyen subra méretezze a ládát és hogy zárt legyen a láda. Valamint hogy az mdf lap vastagságát is meg lehessen adni.
Régen volt ilyen programom, de egy ideje nem találom sajnos.
Smoke some weed nigga!
-
GirhesM
újonc
"-építetek rettenetes teljesítményű hangerőműveket és a végére meghajtjátok totál alapkategóriás fejekkel (2V preout...)"
Hááát az egész úgy kezdődött, hogy kellett a céges kocsiba egy bt kihangosítós fej külső mikrofonnal...
Vettem hozzá párezres hulladék hangszórót. Hát ezen zenét nem lehet hallgatni, akkor vegyünk egy normálisabb szettet. A fene ehhez erősítő is kéne, hát akkor már egy mélyláda is elfér. Hertz dbx30.1, ez nem szolgálta ki az igényeket. Kellene akkor egy normális sub. Lemodelleztem vagy 20 féle hangszórót winisd-ben, ár-érték arányban ez a Ground Zero volt a legjobb, tartalék is lesz benne. Na de ezt már a kis AB kat erősítő nem hajtja ki. Így esett a választás a Kicx erősítőre. Tartalék bőven van benne, fél ohm stabil, ha esetleg dupla sub lenne a jövőben.
Gagyi CCA kábelszett ment a kukába, egy barátom tudott hozni ingyééé FHLR2GCB2G 35mm2 kábelt, ilyet használnak az elektromos autókban az akkupakk az inverter és a motor(ok) közé. Szívem szerint 50mm2-el húztam volna, de azt aranyárban mérik.
Haver régi ládájába bele a GZ, sajnos ez valami förmedvény. Hihetetlen port zaja van, rosszul megtervezett konstrukció. (A kék graf amit szeretnék majd építeni) [kép] [kép]
De legalább már szól valahogy. Csörög zörög a kasztni, akkor szigeteljünk. Itt kaptak az ajtók egy kis szigetelést és a raktér is ki lett később tapétázva.
Most járunk egész pontosan 505729 forintnál a fejegységet és az első gagyi hangszórót nem számolva, azt állta a cég.
Kevés lesz az erősítőknek a szufla, a céggel megvetettem a legnagyobb AGM akkut ami fizikailag belefért, valami régi nem belevaló fajta hulladék volt benne eredetileg. Így állunk most perpillanat.
Amikor vettem az Alpinet még fogalmam se volt az autóhifi világáról csak egy bt kihangosító kellett... Mindenképp cserés még DSP-vel is?"- kondenzátort nem javasoltunk soha itt, a vastag kábel, jó akksi és jó generátor szükséges a sok-sok watthoz (erről Troll81 kolléga fog tudni többet mondani, ő a sok kW-ok szakértője)"
A kondi ingyen volt, kaptam ajándékba. A jövőben szeretnék még egy plusz akksit, de a generátor csere nem járható út céges autó lévén. Csak bontható cuccokat rakok bele a szigetelést leszámítva.A következő pár lépésnek láda építést terveztem, de ez elég nehezen kivitelezhető panelban szerszámok nélkül. Veszprém környékén jó asztalost vagy kedves fórumtársat nem tudtok esetleg aki ebben tudna segíteni?
Cserélni kell majd a tápelosztó blokkot és a 35ös kábelt is. Illetve további hangszigetelés szükséges lenne.
Aztán szeretnék egy 8 csatornás DSP-t, azért 8 és nem 6, mert erősen gondolkodom egy aktív 3 utas szetten. Ehhez majd valahogy kárpitot is kell farigcsálni. (megint 3-400e ft)
Csak egyelőre ezeknek a csodálatos terveknek gátat szab a szerény fizetésem.- ha jól vágjátok a szubot (80Hz már nagyon magas, ha nem zenei felhasználásra készült, hanem hangoskodni akar az illetékes), akkor azért nem fogja ennyire megrángatni a cuccot.
Sajnos ez a vágás az első szett és a szigetelési szakértelmem hiányát próbálja meg kicsit pótolni. Nem lett lezárva egy nagy rés az ajtóban így nem ad ki magából túl sok mélyet. Óriási ajtó, kevés volt rá egy door kit. Illetve kell neki egy vastagabb kiemelő keret, mert még mindig messze van a kárpittól. Ezt hamarosan javítom, maradt még pár lap vibrofiltr. CTK Foilfixet nézegettem az ilyen szerelőnyílások lezárásához, ennek nincs valami olcsóbb alternatívája?
Most többekben felmerülhet a kérdés, hogy milyen elvetemül állat pakol ilyen cuccokat a céges kocsiba. Hát én, kis túlzással a fél életemet ebben a kocsiban töltöm, napi 250-450kmt letekerek vele. Van hogy a 8 órás munkaidőből 4-5 óra csak vezetés, így kell egy kis kikapcsolódás.
Így lesz egy BT kihangosítóból zenedoboz.Edit: Pár kép az ajtóról. Sajnos a kárpitot (nagy rezgős műanyagöntvény) elfelejtettem lefényképezni, az is zabálta rendesen az anyagot. így csak spórolósan jutott. [kép] [kép] [kép] [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Igen, még valamikor régebben beszéltünk aktív bekötésről - most visszakerestem és lementettem, aszerint fogom megcsinálni. Viszont mindenek előtt ki akarom cseréltetni a gyári kábeleket az ajtó csatlakozójában nagyobb keresztmetszetűre, hogy kizárjam a hibalehetőségek közül, ha bármi adódna (viszont elfogadok javaslatot, ha szerinted erre felesleges időt és pénzt szánni).
Arról viszont nem találtam megbízható infót sehol, hogy végigvezethetem-e a hangszóró kábeleket az erősítő tápkábele mellett? Vagy azt írják külföldi fórumokon, hogy az alacsony fesz miatt nincs interferencia, vagy azt, hogy hú ezt nem szabad, mert sz@r lesz a hang tőle. Ez csak azért lényeges nekem, mert az anyós oldalon van még hely kábeleknek, a bal küszöb alatt viszont dugig van, nem tudok még 2 pár kábelt betuszkolni.
A preout feszültség eltérés miben mutatkozik meg (mármint mit tapasztalnék, ha vennék egy ilyen, általad javasolt fejet)?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76781 üzenetére
#Marchello19 és #GirhesM:
Nem leszek népszerű ezekkel a dolgokkal, amit mondok, de a problémakeresést itt kezdjétek:
- front szettet minek hidalva hajtani? A 4 csatornás erősítőt aktívban kellene használni, akkor az teljesítmény, okosan megválasztott vágással bőven elég és hangos lesz.
- építetek rettenetes teljesítményű hangerőműveket és a végére meghajtjátok totál alapkategóriás fejekkel (2V preout...), jujj... Ha nem is 80PRS-re ruháztok be (bár a versenyeken azért elég gyakori, nem véletlenül), ruházzatok be egy Kenwood KMM BT 358 fejre, 50k HUF alatti, amivel aktívozni lehet, és 5V kimenetei vannak, meg is tudja garantáltan hajtani az erősítőket.
- kondenzátort nem javasoltunk soha itt, a vastag kábel, jó akksi és jó generátor szükséges a sok-sok watthoz (erről Troll81 kolléga fog tudni többet mondani, ő a sok kW-ok szakértője)
- a 200 amper egy Dokkernek katasztrófa! a 70 Ah akksi és 125 (ha benzines, még annyi sem) generátor nem fog kipasszírozni magából ennyit. Oda plusz akksi, erősített generátor és miegyéb kell. Egyszerűen elveszi az áramot a mély ütemére. Ezt max 100A körül biztosítékolnám. És már az is sok... (Nekem a nagy dízelben, a 125A gen és 90Ah aksi 80A-ra volt biztosítékolva, Mosconi 130.4 és Eton MA 750.1 erősítők lógtak rajta, a tükör leesett, olyan hangerőt tudott, torzítás nélkül és soha ne ment ki a biztosíték...)
- ha jól vágjátok a szubot (80Hz már nagyon magas, ha nem zenei felhasználásra készült, hanem hangoskodni akar az illetékes), akkor azért nem fogja ennyire megrángatni a cuccot.
- koppanó hang az is lehet, hogy nettó túlhajtjátok a sugárzót és lekoppan. A hangszórót nem a teljesítmény, hanem a torzítás szokta leégetni.
[ Szerkesztve ]
-
GirhesM
újonc
válasz Marchello19 #76779 üzenetére
Nálam egy kicsit más a helyzet.
"A problémám a következő, magas hangerőnél a mély ütemére torzít/recseg az első szett. Ha leveszem a mélyet megszűnik a torzítás és tisztán szólnak a hangszórók."Lehet nem fogalmaztam elég tisztán. Nem eq-val nyúlok bele vagy teljes rendszer hangerejét veszem le, hanem a hátsó mono erősítő hangerejét, csak a mélyládát. Van hozzá cuki kis távirányító.
Milyen fejegységről, erősítőről hajtod? Lehet hogy a fej ad már ki torz jelet. Vagy az erősítő van túlhajszolva.
Én akármeddig tekerem nem recseg be a mélyközép max felkoppan a tekercs, ami szintúgy nem egészséges.Edit:
A hangszóróid adatlapját nézve előbb lesz fájóan hangos és letekered minthogy elérd a végét. handles up to 125 watts RMS, sensitivity: 91 dB
Valószínűleg nem ezzel lesz a gond.[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
Követem ezt a kérdést, mert üvöltetve nekem is recseg / dübög a mélyközép, ha alacsonyabban van vágva. Természetesen azonnal letekertem a hangerőt a drága pénzek megóvása érdekében. Kicker KSS-6704 szett, ajtótól a középkonzolig gyári cérna kábel (ennek a cseréjén már dolgozok), erősítőbe pedig 1,5-essel megy.
Vagy talán elérkeztem a hangszóró képességeinek a végéhez?[ Szerkesztve ]
-
GirhesM
újonc
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni kezdő hifisként.Adott egy Dacia dokker 120-150A körüli generátorral, Exide 70Ah 720A agm akksival.
3,5-4m 35mm2 tiszta réz kábel (200A biztosítva) viszi a fülkébe a delejt ahol egy tápelosztó blokk táplál két erősítőt, itt van rajta egy 1,2F kondi. A testelés egyelőre még nincs megerősítve azonos keresztmetszetű kábellel.
A fejegység egy Alpine UTE-200BT rca sub kimenet maxon, eq flat, hpf off, lpf 120hz (nem lehet kikapcsolni).
Az első szettet Hertz CK165L egy Hertz H604 erősítő hajt 1,5mm2 ofc kábelen. HPF 65-70hz körül 12dB/oct.
Ez az erősítő jelenleg hídba van kötve, ezzel a fejegység vélhető torzítását akartam elkerülni, 4 csatornás módban is hozza a hibát amiben segítségre lenne szükségem. 10mm2 kábellel került bekötésre 50A-re biztosítva.
A tápelosztótól megy a csomgatérbe egy 25mm2 kábel (majd cserélem nagyobbra, amint lesz normális tápelosztó blokkom) 150A-re biztosítva egy Kicx LL3000D erősítőhöz ami egy Ground Zero GZRW 12XSPL-t hajt 1 ohmon (2x2ohm dvc) egy nem túl ideális ládában. HPF 20hz 18dB/oct, LPF 85hz 24dB/oct, bass boost off.
A mélnyomó mindkét tekercse külön 6mm2 OFC kábellel kötve az erősítőre.
Ajtók CTK Door kittel szigetelve, a raktér 2mm a tető 3mm vibrofiltrrel rezgéscsillapítva.A problémám a következő, magas hangerőnél a mély ütemére torzít/recseg az első szett. Ha leveszem a mélyet megszűnik a torzítás és tisztán szólnak a hangszórók.
Próbáltam kivenni a fejegységet az egyenletből úgy hogy azon lejjebb vettem a hangerőt és a gaint állítottam magasabbra az erősítőkön, illetve 4 csatornásról hidaltam 2-re, de ez sem vezetett eredményre.
Mi lehet a hiba? Áram hiány vagy gyenge minőségű RCA kábel (Gladen CH-ECO 5m) összeszed valami zajt? Esetleg a rádió DAC-ja nem bírja a kiképzést? Oszcilloszkópom sajnos nincsen kimérni a fejegység clipping pontját. -
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76775 üzenetére
Azaz a fejből nem lehet vonalszintű jelet kihozni... Csak a MOST adapterrel...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76773 üzenetére
Királyság!
Azt megnézted esetleg, hogy milyen jelet ad ki, ha a fejet gyári erősítőre vagy egyéb külső erősítőre átállítod?
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76751 üzenetére
NA,ez kellene MIB3-ra...
-
sailon
csendes tag
Sziasztok!
Keresek 2db 5m-es Hicon Ambience rca kábelt.
Ha valakinek lenne eladó, kérem
jelezze privát üzenetben.
Köszönöm! -
dave0825
őstag
35-ös vezeték lesz, úgy néz ki, azt elvileg lehet 100A-re biztosítani, nem? Utánanéztem, maga a vezeték kb. 180A-ig terhelhető, és mindig a ezetéket kell védeni biztosítékkal, vagyis bőven jónak kell lennie a 100A-esnek. Az erősítő leírásában AWG 2-t írnak, ami 35mm², és 85-105A áramfelvételt.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dmad
aktív tag
-
gyenesmartin
őstag
Még mindig kell a 010 editor amibe vissza beírom a megváltoztatott értékeket, hogy tudjon egy checksum-ot generálni. Meg visszaellenőrizni. De úgy tűnik lehetséges flat jelet kinyerni belőle.
Low shelf szűrőt használva 0,01dB-el 20Hz-re beállítva most már ténylegesen flat jelet adna ki.
Mostmár csak egy mérőmikrofon kellene kölcsönben.
Nem én csináltam a webes felületet én csak használom.
[link][ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76745 üzenetére
Azta....!
-
Crow
tag
Sziasztok!
15 éves autós (Panda 100HP), gyári hangrendszeremet (1-1db magascsipogó + 1-1db 6,5" középsugárzó az első ajtóban, 1-1db whizzer cone-os 5,25" szélessávú(?) a hátsókban + 1db 5" mélynyomó az anyósülés alatt) szeretném felújítani. A cél nem a továbbfejlesztés, hanem az állapotmegőrzés / szinten tartás: Nem vagyok egy vájtfülű alkat, így a hangminősége nekem midig is bőven elegendő volt. Viszont mostanra elöregedett, részben elporladt a hátsó hangszórók és a mélynyomó pereme, így valamit kezdenem kell velük.
Mit javasoltok? Opciók, amik felmerültek:
1) Szakemberre bírni a peremezést.
Probléma: nem ismerek megbízható szakit. -> Javaslat?
2) Megcsinálom magam a peremezést (van hozzá kézügyességem, szeretek ilyenekkel szöszölni).
Probléma: alapanyag: Az itthon beszerezhető 125-130mm körüli habszélek nem passzolnak egyik hangszóróhoz sem - rápróbáltam őket élőben. Kínából útban van egy a mélynyomóhoz, ami - ha valós a specifikációja - akkor jó lesz a mélynyomóhoz. Persze ez sosem 100%: tudjátok, az Alis árusok milyen toleranciákkal dolgoznak.... EU-ból rendelve sokkal nagyobb a választék, talán a tolerancia is szűkebb, cserébe egy teljes szett, tartalékkal, ragasztóval, postával lenne egy 10-es kb. De ha több mértet is rendelek mindhárom hangszóróhoz, hogy vmelyik tuti jó legyen, akkor nyugodtan számolhatom a dupláját is...
Kifejezetten hangszórókhoz szánt ragasztók nem beszerezhetők itthon. Fórumokon azt olvastam, hogy PVA alapanyagú ragasztók (pl. Pattex faragasztó) alkalmas a papírtölcsér-habszél ragasztására. A habszél-kosár rögzítéshez pedig jó a sima mezei Palmatex. Vélemény?
3) Ha már úgy is ennyit rá kéne költeni, akkor inkább menjek biztosra, hagyjam a fenébe a felújítást, dobjam ki a meglévő hangsugárzókat (akár a jelenleg hibátlan elsőket is, ha már így belejöttünk, ki tudja meddig bírnák azok is...), és vegyek újakat. Ehhez minden (keretek, csatlakozók, hangsugárzók) beszerezhető akár itthonról is, Ebayen pedig kompelett, altó-specifikus szetteket is árulnak az olaszok. Belépőszintű, márkás szettekkel számolva mindkét estben 40-50k környékén jönnék ki (6,5" os keretek és hangsugárzók előre és hátra is, ez a max). Ennél többet nem is szánnék a projektre.
Ebay-es szettek: Pioneer TS-G170C + TS-G1720f, Alpine SXE-1750S + SXE-1725S, Hertz K165 + X165 -> Javaslat?
Probléma: megtérülés: lesz vajon legalább olyan jó hangzásuk mint a gyári szettnek?
Probléma #2: a mélysugárzó annyira spéci (pici, 5"-os, és 2x2 Ohm-os dupla tekercses), hogy nem tudom pótolni, így ezt mindenképp muszáj leszek javítani. -> Ti esetleg ismertek ilyen modellt?
Köszi a tanácsokat![ Szerkesztve ]
Crow
-
Lite
őstag
válasz dave0825 #76743 üzenetére
A ládát röhögve kihajtja az a végfok, és rá fogsz jönni, hogy mennyi sok lehetőség van még, a mélyet erőben ÉS minőségben is fejleszteni.
Ja, az a sugárzó a 83 dB-es érzékenységével kb. egy erőművet kíván maga mögé, nyugodtan áttérhetünk a 35-üs hegesztőkábelre és a 125A generátor / 70-90Ah akksik világára...
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
Pedig a ládát már majdnem megrendeltem. Magáról a hangszóróról jó paramétereket láttam, 2 Ohm, 450W.
Akkor a ládát hagyjam egyelőre a mostanit szerinted? Ilyen 40 körül nem láttál mostanában, amire megérné cserélni szerinted a mostani MPX Box 112-t?
A csomagtartóban épp elfér a szerszámok mellett a mostani láda, mérve 40*40*45cm (szé*mé*ma) a hely.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Lite
őstag
válasz koboldozat #76740 üzenetére
Szerintem nem, ez ugyanis fix 12V-ot kér a működéshez (ez a sárga szál). Az erősítőnél a remote szál 12V-ja kapcsolja be, és ide is kell remote 12V is (ez a kék szál)!
Ehhez kb. a fejtől kellene fix 12V.
Ja, és csak most nézem, 2 csatornát kezel. -
Lite
őstag
válasz dave0825 #76739 üzenetére
A szub tartomány ég és föld lesz... Magabiztosan, erőlködés nélkül fogja hajtani.
Mekkora helyed van a csomagtartóban? Ahhoz mérten kellene az "élményt" keresni.(Amit linkeltél, az elég furi egy szerzet, réginek tűnik, a láda meg, hááát... Nehéz elhinnem, hogy az hozzá való.)
-
koboldozat
senior tag
Arra lennék kiváncsi ha ennek a 12v vezetékét az erősítőbe kötöm abból meg megy az erősítő tápkábele az akksihoz, akkor megfelelően működik-e?
The my Best phone: SE K750i, SE C905, Nokia 808 PV White, Samsung K Zoom Black, Nokia Lumia 1020 White, Huawei P20 Pro Twilight, Huawei P30 Pro Ice Crystal blue, Honor Magic 5 Pro
-
dave0825
őstag
Megkérdem, volt-e már szétszedve, vagy hasonló.
Kábelt megoldom, van ismerősöm ilyen téren.
Szerinted ezzel egy átlag ember számára is hallható lesz a különbség a mostani ládámmal?
Néztem ezt a ládát (Phoenix Gold Xenon x10d2), hátha jobb lenne a mostaninál. Vagy nem sokkal? Bár ez is csak futáros dolog lenne.Köszi.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Lite
őstag
válasz koboldozat #76733 üzenetére
Ha 8 drót lóg ki belőle (ami a bemenete az eszköznek!), akkor arra 4 hangszóró + és - ágait kell kötni, a fejből, erősített jelként.
Ez a kijövő, hangszóróknak szánt jelet konvertálja le sztereó vonalszintűre, amit vihetsz erősítő(k)re.Arra figyelj, hogy a fader megszűnik létezni, nem lesz első-hátsó hangszóró! vagy minden rákötsz (inkább ne), vagy csak az első ajtókban lévőket hajtod az erősítőről.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dave0825 #76729 üzenetére
Ha ez jó, nem buherált, akkor tökéletes választás. Csak ennek kell ám áram... De ez mindenre is elég lesz. Egyszer építed be rendesen...
Tápnak és testnek ilyen kábelt használj minimum: 25-ös réz hegesztő80A-re biztosítékolva.
4mm2-s hangszóróvezetéket használj majd!
Tudok, ha használt is szóba jöhet. Vagy csak új?
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76730 üzenetére
Ms-os fejet rég nem láttam, de ahogy Ear is írja, fülre. Ott annyi a gáz, hogy a szubhoz kell igazítani, az a legkésőbb odaérő hang, a többinek később kell megszólalnia, hogy mindenki egyszerre legyen a hallgatási pontban.
A centis rendszereknél a mérőszalag egy viszonylagos kiindulási pont, ott először a közepekkel kell színpadot csinálni, arra rátenni a magast, majd ha minden kész, aláilleszteni a szubot. -
koboldozat
senior tag
Sziasztok,
Lenne egy ilyen jelszint átalakítóm.
A bekötésében tudnátok tanácsot adni pontosan melyik kábelt hova? Erősítőhöz.
Valamennyi fogalmam van róla csak megerősítés kellene hogy biztosan jól gondoltam-e. 8db. kábel kivezetés van rajta.Köszönöm
The my Best phone: SE K750i, SE C905, Nokia 808 PV White, Samsung K Zoom Black, Nokia Lumia 1020 White, Huawei P20 Pro Twilight, Huawei P30 Pro Ice Crystal blue, Honor Magic 5 Pro
-
dobobazsy
őstag
válasz gyenesmartin #76730 üzenetére
a bal fülemtől mértem a bal mélyközép és a magas közé kb félúton, a jobb oldalt ugyanígy a jobb fülemhez. a ládát meg legutóbb úgy csináltam, hogy hozzáadtam a reflexnyílás és a csomi hátulja közti távot is hozzáadtam. így azt vettem észre, hogy nem kell megfordítani a polaritását a fejben, normalon a jó. csak nem tudom melyik a legjobb megoldás
-
Ear001
addikt
válasz gyenesmartin #76730 üzenetére
Fülre. Úgy kell a centisnél is, ott a távolság legfeljebb kezdeti segítséget ad, de be is tud vinni a bokorba.
-
gyenesmartin
őstag
válasz dobobazsy #76728 üzenetére
Én mérőszalaggal. Attól a ponttól ahol a füled is van, a hangszórókig. Ha passzív kétcsatornád van akkor én átlagot vonnék.
Jut eszembe, azoknál a dsp-nél ahol nem távolságot hanem ms-t kell megadni ott hogyan szoktátok?
Az az idő amit a hang megtesz, vagy kiszámoljátok a legtávolabbi hangszórót azt venni 0ms-nek, majd ahogy közeledik felém, úgy növelni? Tehát a legtávolabbik kiad egy hangot, azt a közelebbik később adja ki, hogy egy időben érjenek hozzám. -
dave0825
őstag
Ez jó lehet? Gladen audio 1200 c1 Ilyesmi, amit te linkeltél is, csak ez új árához képest sokkal kevesebb. Csak futárral tudnám megvenni.
A reflex láda helyett tudnál ajánlani valamit, ami nem 100.000 Ft, de jobb, viszont méretben ugyanez? A méret eléggé lényeg itt, mert kevés a hely nagyon.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dobobazsy
őstag
ki hogy mérné a távolságokat az időkorrekcióhoz ha kézzel kell megadni a fejegységnek?
passzív rendszer, tehát a szett 1-1 csatorna, plusz a láda -
fecke78
senior tag
Használt autó hifinek van piaca? vagy nem érdemes vele szórakozni , Autó lassan eladó sorba kerül , megéri -e kiszereltetni a cuccot ?
-
Honda567
junior tag
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76719 üzenetére
Ha nem akarsz forrasztani, csinálj fillérekből egy csúszósaru adaptert. Pár centi kábel és 4 saru. Van vagy 200 Ft összesen... A teszthez elég. Ha bejön, majd mókolsz alaposabban...
-
Lite
őstag
válasz dave0825 #76720 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de:
- a jelenlegi cuccodhoz képes ezek sajnos nem hoznak sokat
- miért ragaszkodsz szub hajtása esetében 2 csatornás erősítőkhöz?Szubra a monoblokk a legjobb megoldás, azokat direkt ilyenre tervezik. Sokkal jobb a damping-juk, ami több csatorna hídba kötése esetén feleződik, az amúgy is kicsit alacsonyabb értékből (a több csatornásak közül azért a legjobbak tudják a nagy damping-ot, azok fel is vannak készítve a szubra is, a többiek inkább csak papíron remekelnek).
Ráadásul neked reflexes mélyládád van, ahol a láda zártsága sem fékezi a sugárzót, azaz még jobban küzdhet az erősítő.
Nem mondom, hogy soha nem lesz ilyen gagyi alkatrészekből elfogadható mélyed, de miért szívatnád magad?
Egyszer vegyél egy rendes monoblokkot, jó áramellátással és utána meg fogsz lepődni, hogy mekkora különbség lesz szub és szub között, milyen durván jól szól, vagy tesz hozzá a zenéhez.AS Carbon 500.1
Kicx ST1000
Kicx AP-1000
Gladen RC600 C1Ezek csak az alapok, mégis brutális különbséget fogsz érzékelni. Csak áram legyen..
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
válasz troll81 #76716 üzenetére
Nézegettem több erősítőt a korábbi ajánlásod alapján (4 Ohm-on minél több W-ot, ami árban még nem lenne túlzás nekem), ezeket találtam.
Használható valamelyik a ládámmal, vagy tényleg felejtsem el őket, mert egyik sem lenne jobb a mostani Ground Zero erősítőmnél ezzel a ládával?
Audio System Carbon 130.2
Spectron SP-N2107
Alpine MRP-M450
Kicx rts 2.60
Concord CA200.2Ezekből az utolsó 2 nem a környéken van, így csak házhoz szállítással tudnám megvenni, tehát kipróbálni nem tudnám, csak biztosra menve venném meg.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76717 üzenetére
A magasat a keresztváltó után fordítsd meg.
A zárttal rosszul nem jársz, az tuti. Viszont ezek a slim-ek nagyon a használhatóság minimumára vannak kalibrálva. Csodát ne várj tőlük.A régebbi Kicker slim sugárzók jók voltak, de becsapósak. Nekem is van egy, de a ládát az optimális térfogathoz gyártattam (tervezővel lett kiszámolva, mi a megfelelő térfogat). Na, az csinálta a bugit, amíg a kocsiban volt, és szét sem kellett hajtani....
(Közben lesápadtam, milyen drágák lettek a Kicker cuccok... Én meg majdnem eladtam gombokért... )
-
Marchello19
tag
Na még tegnap állítgattam a vágásokat: végleges beállítás 100/60 mindkettő 18db/oktávon, valóban jobb lett.
A magasat jelen pillanatban nem tudom fordítva kötni, mert keresztváltóról megy a mélyközéppel együtt - na de majd egyszer, ha aktívra kötöm (csak még a kábelezést ki kell sakkoznom, mert így is alig megy vissza a küszöb borítása).
Szubból viszont lehet, hogy valamikor beújítanék, ha egy zárt ládával könnyebb az ember dolga. Ezekről a dupla slim kivitelű ládákról mi a véleményed, van értelme ennyi pénzért? Ha vennék egy újat, ragaszkodnék a márkához. -
-
dave0825
őstag
válasz troll81 #76714 üzenetére
A jelenlegit ismerve (Mac Audio MPX Box 112 + Ground Zero GZIA 2075HPX) ez jobb lenne dinamikában, tisztább, mélyebb hangzásban?
Találtam csak ezt az erősítőt is külön, tőlünk nem messze, ha a mostani ládához már jobb lenne az is. Mondjuk elég régi erősítő már...
A fönti Sony-ra amúgy 1x500W-ot írnak, az kamu lehet, vagy az nem folyamatos teljesítmény?[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76708 üzenetére
A polaritás forgatásával próbálkozz. Sok esetben a magas és a szub fordított polaritással adja ki, ha a mélyközép normálon van.
Az egy nagyon-nagyon alap szub. Tényleg régi, ez az utolsó verziója: 2017 - de kiindulási alapnak jó.
-
Marchello19
tag
Minden normál polaritással van bekötve, nincs fordított bekötésem.
A szubot elég sokszor kezdtem el felkutatni, de valahogy sosem (ahogy most se) sikerült semmi érdemleges információt találnom róla, egyébként egy régi Comp-C.Bár amúgy meglehet, hogy már alapból szar, mert elég régi - amit eddig is tudtam, de most egy fórumot olvasva már 2012-ben is réginek írják (ott is éppen ki akarták deríteni, hogy mi lehet ez). Én pár hónapja használom, előtte évekig lábtartóként funkcionált egy ismerősömnél.
A napokban amikor lesz rá időm próbálkozom majd a beállításokkal azok alapján, amiket írtál. -
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76704 üzenetére
Elég jó szett, nem gondolom, hogy ilyen problémádnak kellene lennie.
Ami a kérdés:- milyen polaritással vannak bekötve a front hangszórók?
- milyen polaritással van bekötve a szub?
- mire van hangolva gyárilag a szub?
- próbáltad a szub frekijét lejjebb, vagy a frontot feljebb venni? Ha igen, mi az eredmény?
- a bass boost még nem ölte meg rendszert?Amit célszerű figyelembe venni:
- hátul sosem lesz elég jó a hang, ha a szub dörmög a csomagtartóban (én pl. ha a gyerekek beülnek hátra, és kell hallgatni az Úristent , akkor lekapcsolom a szubot, elől viszont ráengedem fullban a mélyet)
- ha a láda gyárilag más frekire van hangolva, mint ahol boost-olod, akkor olyan dologra kényszeríted a szubot, amire nincs igazán tervezve, abból nem lesz szép hang
- van olyan, hogy az adott reflex konstrukció hangolása egyszerűen nem passzol a kocsi akusztikájához, xarul fog szólni,
- a keresztváltási pontnál, ha azonos frekiken vágsz, durva összeszólás lehet, ami, ha jó a fázis, kiemel, de ha nem (és általában nem), akkor kiolt (lehet, ezt kínzod a boost-al)
- a fenti miatt általában szokás a váltásnál egy kis távolságot (1 oktáv) tartani. Ilyen lassú vásá esetén pláne (de vigyázat, a vágás meredeksége tolja a fázist!) Jelen helyzetben a szubot max 63 Hz-en vágnám meg, a kick pedig 80-tól halkuljon.
- a szub tényleg az alsó frekik megszólaltatására kell, 80 Hz, laza vágással már elárulhatja a helyét, belép az irányhallás. A kick-tartományt nem váltja ki. Próbálkozz a vágásokkal, meglesz az (100/60, 80/60, 80/50, 60/50)
- ez a nehéz a refis szubnál, a zárt előnye itt jön ki, hogy nincs ilyen púp, talán egyszerűbb hangolni -
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76703 üzenetére
Azt tudom, de pl. annak bekapcsolása módosítja ezeket a paramétereket? (csak kérdezem, nekem is ki van minden ilyen xar kapcsolva)
-
Marchello19
tag
Első hangszórók ugye egy KSS-6704 komponens szett, ez egy Focal AP-4340-ről van hajtva. A mélynyomó egy 30cm-es Kicker 300/600W 4Ohm, gyári reflex ládában. Ez egy Audio System Carbon 500.1D-ről megy.
A fejegységen van beállítva az első szettre egy 80Hz 12db/oktáv HPF, a mélynyomóra pedig ugyan így 80Hz 12db/oktáv LPF. A Focalon ki is van kapcsolva a vágás, a mono erősítőn viszont ezt nem lehet, így az 150Hz-re van állítva. Phase 0, subsonic filter 30Hz-en van, illetve a bass boost +6db-re van állítva. Próbáltam azt, hogy leveszem 0-ra a bass boostot - így hátul elfogadhatóbb a helyzet, viszont elől kevésnek érzem. -
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76701 üzenetére
Ha fix a dolog, kérek majd egy részletes útmutatót. Egy ilyen után a külső DSP dolgozna csak.
A sebességfüggő hangerőillesztést is kilőtted?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Szállingóznak a képek az érkező új VGA-król
- Suzuki topik
- Interactive Brokers társalgó
- Tudományos Pandémia Klub
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Torrent meghívó kunyeráló
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest