Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Valószínűleg azért, mert itt az alacsonyabb órajel miatt RX 5600M szint közelére jön ki a teljesítmény:
Radeon RX 5600M 2304x2x1265 -> 5,829 TFLOPS
Radeon Pro 5600M: 2560x2x1035(?) -> 5,299 TFLOPSHa a lapkáhozkonfigurációhoz és nem a teljesítményszinthez akarnák kötni az elnevezést erre kellene egy NV MaxQ-hoz hasonló név. Amúgy NV-nél is a Quadro vonal kapja először a teljes értékű lapkát.
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-5600-oem.c3475
https://www.anandtech.com/show/15298/amd-announces-radeon-rx-5600-series-a-lighter-navi/2
Elvileg kint van lassan fel eve es meg nincs rola oem teszt se. Pedig ezt kene tolni $200-ert a 1660/S ellen.
ASROCK Radeon RX 5600 6GB Challenger D OC
RX5600 CLD 6GOTBDASROCK Radeon RX 5600 6GB Phantom Gaming D OC
RX5600 PGD 6GOTBDASROCK Radeon RX 5600 6GB Phantom Gaming U OC
RX5600 PGU 6GOTBD -
stratova
veterán
Typo, nyilván nem a desktop XPS-re gondoltam
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #46893 üzenetére
Van itt minden, csak sz@rnak a desktopra.
5600 LE, aka 5600 D (32CU)
https://www.amd.com/en/products/graphics/amd-radeon-rx-5600Van fullos 24CU-s igazi 5500XT is, nem kamu/csonkitott.
Van 20CU-s "5400" is, persze ebbol semmit nem fogunk latni.Radeon Pro 5600M, 40CU-val miert 5600? Amikor ez 5700XT es most mar hbm2-vel.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #46893 üzenetére
Szóval 1035 Mhz környékén mehet max a GPU órajel. HBM-mel meg már volt tapasztalatuk MacBookban Radeon Pro Vega 20/16-tal, csak azok egy kategóriával kisebb lapkák voltak.
Ha ezt hatékonyan le is tudják hűteni ügyesek. Azért ilyen kaliberű lapka eddig nem volt MacBookban, de szerintem en bloc ilyen méretű és kategóriájú gépben sem.
Bár most ahogy nézem a HP Envy 15 és DELL XPS 8930 is behúzta a 8 magos Intel 2060 MaxQ kombót, erre nyilván lépni kellett.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
AMD Radeon Pro 5600M
- Navi 12 GPU
- 40 Compute Units
- 2560 Shader
- 5,3 TFLOPS (FP32)
- 8 GB HBM2
- 2048 Bit memory interface
- 394 GB/s memory bandwidth
- exclusive for the 16-inch MacBook Prohttps://twitter.com/aschilling/status/1272521085456703492
https://ir.amd.com/news-releases/news-release-details/new-amd-radeontm-pro-5600m-mobile-gpu-brings-desktop-class[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz
Yutani #46891 üzenetére
Amellé Polarist tehetnénk, igazából már túltárgyaltuk. Engem meglepett, azután, hogy RX 550-nek éppen a 128 bit volt az egyik erénye (meg a belépő szinten normáiisnak számító backend) GT 1030-cal szemben, erre RX 5300-ból kiadnak egy ilyet. Noha ha azt veszem alapul, hogy ez már GDDR6. Még mindig jobb mintha Radeon 5300M néven, valami kriptaszökevény jönne. Hogy teljes legyen a kavarodás, létezik Radeon Pro 5300M 2019-es Macbookhoz, ahol 11 helyett 10 WGP aktív, de 128 biten 4 GB GDDR6 kapcsolódik.
-
Yutani
nagyúr
válasz
stratova #46889 üzenetére
Tegyük a polcra az Anus 96 bites 1050 kártyája mellé.
-
stratova
veterán
válasz
Yutani #46884 üzenetére
A poén kedvéért, mobil vonalon létezik RDNA alapon RX 5300M 3 GB 96 bit.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Jack@l #46885 üzenetére
Te sem tudsz olvasni. Az Anus adja ki ezt a kártyát, nem az AMD. Egyébként a legszarabb NV kártya is az Anusé: GT 710 w/ 32-bit memory
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #46883 üzenetére
AMD a legszarabb vga címre gyúr.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano #46883 üzenetére
Javítalak:
ASUS: fogd meg a söröm
Nem az AMD erőltette ezt a kártyát, mielőtt még bárki elkezdene mocskos AMD-zni teljesen feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
AMD - kiadja a renoirt...
AMD: "a 4GB-os videokártyáknak vége."Internet: Ahh, whoaaa, yeaaah, végre, na végre, hogy elértük a belépőszintű kártyák szintjét, azokra már nincs is szükség. A GPU gyártók kénytelenek lesznek magasabbra tolni a teljesítmény lécet.
AMD: fogd meg a söröm
[ Szerkesztve ]
-
awexco
őstag
-
stratova
veterán
"Márpedig az Intelnek és az AMD-nek sem igazán érdeke egy DirectStorage API, mert csinálnak ők maguknak olyat, ami majd szépen működik AMD CPU+GPU-val, illetve Intel CPU+GPU-val, de semmi más kombinációval nem. Nagyon nem szívbajoztak azon sem, hogy saját interfészre zárják le a HPC-piacot.."
Persze AMD-nek egy Zen alapú CPU család nélkül erre esélye sem lenne. Emlékszem még a modulos érában 700$ alatti notik fontosságát taglaló diákra, az ARM-os megkésett szárnypróbálgstásra. GPU-nál talán most egy kicsit jobb a helyzet, mint kb. GCN 1.0 óta bármikor, bár még mindig késében vannak a konkurenciához képest. De legalább perf/watt is faragtak a hátrányon. Még ha rendre késtek is egy évet, lásd RTX 2060 vs. RX 5600XT. Viszont remélhetleg az AIB és OEM, ODM partnerek is számításba veszik őket (LP, single slot VGA-k, thin itx alaplapok, komplett mini pc-k potens AMD alapon).
Elég ránézni az üzleti noti vonalra, Dell, Lenovo Ryzen óta kezdte újra számításba venni AMD-t a felső ütleti kategóriában. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46874 üzenetére
A HBCC az egy vezérlő csak. A HBC-t pedig programból kell használni, ha az inkluzív cache módot akarod. Bele kell írni a programba, hogy a memóriában mely címtartományok a cache-elhetők.
Az exkluzív cache módhoz nem kell ez, de ilyenkor meg rengeteg rendszermemória kell.Az SSG az SSG API-val működik. [link]
CCIX-hez egy vezérlő kellene a processzorba, illetve a GPU-ba. Egyelőre az AMD csak Infinity Fabricben gondolkodik. Ahhoz van vezérlő már az egyes CPU/GPU-kban, és lesz mindegyik készülő komolyabb fejlesztésben. De ez nem kell egyébként az SSD-s dolgokhoz. Oda egy megfelelő memóriavezérlő kell, mint például a HBCC, illetve egy SSG API-hoz hasonló API, vagy például a Xbox Series X-es DirectStorage API és SFS PC-s verziója a Microsofttól. Egyik sem készül.
Azért kellene amúgy az utóbbiban gondolkodni, leginkább a DirectStorage API-ban, mert az ISA független lehetne (jó SFS ettől még nem lenne, de az se megoldhatatlan). Nem kellene a GPU-ba mondjuk x86/AMD64-es címfordítókat építeni (amihez ugye kellene x86/AMD64 licenc is), hogy működjön a rendszermemória felé egy HBCC-szerű megoldás. Egy API-val az efféle licencproblémák nem léteznének. Elvileg a Microsoft el tudná intézni a DirectStorage API-t PC-be. Olyan különösebben komoly követelményei azért nincsenek. Persze majd modernebb gépek kellenek hozzá, mert nem mindegy az SSD sem, de nem megugorhatatlan feladat ez. Csak ugye ezeket a GAB intézi, és a GAB-ban ha egy gyártó tenyerel a piros gombra, akkor nem lesz belőle semmi. Márpedig az Intelnek és az AMD-nek sem igazán érdeke egy DirectStorage API, mert csinálnak ők maguknak olyat, ami majd szépen működik AMD CPU+GPU-val, illetve Intel CPU+GPU-val, de semmi más kombinációval nem. Nagyon nem szívbajoztak azon sem, hogy saját interfészre zárják le a HPC-piacot, elvégre hogy megnyerte már nekik ez a trükk az USA három exascale rendszerét, és az NV nulla fejfájást okozott.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Az a furcsa, hogy egyes címekben mig a 4 GB-os.Pulse látható teljesitménycsökkenést szenvedett el pl 1440P-re váltva esetenként 1080P a 1650 Supert ez látszólag nem érinti ilyen mértékben alacsonyabb órajelű VRAM-mal.
Amivel már csak az a gond, hogy míg idehaza az RX 5500 XT Pulse 4GB 65e 8 GB 71e a GTX 1650 Super 4 GB 60-65e, 70-75-től van 1660 6 GB.
Hogy erről a hatékonyabb dcc vagy az eltérő memoria crossbar topologia tehet inkább passzolom.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Petykemano #46874 üzenetére
valamim ilyesmi jön Nvidia részéről az ampereben , biztos, nem marad el az RDNA 2 sem ebben.
-
paprobert
őstag
válasz
regener #46867 üzenetére
Szalagcím: "AMD says that the era of 4GB graphics cards is over - Future games need more VRAM"
Jelentés: Az AMD megijedt, hogy rajta ragad az összes túlárazott, PCIe sáv-hiányos szutyok kártyája, emiatt riogatásba kezdett.
Szerk: Egyébként a VRAM mennyiségnek tényleg nőnie kell -elég sokat- a következő generációban, de ez nem csak a 4GB-os kártyákat érinti majd, hanem az összes jelenleg kaphatót.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
"És a piac 95%-a?"
Nem értem a kérdést.
A HBCC-t programból kell használni? És ha a program nem használja, akkor a High Bandwidth CAche Controller hardverelem nem tudja a fedélzeti memóriát cache.-ként használni és máshonnan streamelni a szükséges adatot?
Azt hittem, pont ez a lényege!"Az meg, hogy az SSD-ről működjön nem csak egy hardver. Ahhoz kell egy külön API is. "
Itt a kérdés ugyanaz. Az SSG hogy működik? Ahhoz van egy api? Semmi mást nem kéne csinálni, mint ugyanazt.Itt vannak a csoda memóriakoherens CCIX, meg társai nem tud együttműködni így egy GPU és egy másik NVME/PCIe slotba tett SSD meghajtó?
-
stratova
veterán
Vagy nem kell mindent very high és ultra szintre tenni. Szívesebben láttam volna ott % helyett fps értékeket, de tudom, ez PR dia, fáradjak majd az appendix részhez.
Amúgy RNDA2-vel vajon cseélödik a belépő szint is? Nekem pl picit fáj, hogy az 1080p beugró 60-70e Turing/RNDA alatta meg ha nem is szakadék de az elöző széria tanyázik. De pl. friss video encode/decode képességű hw nem nagyon van, cdak 28-30-tól RX 550 és GT 1030 csak ennyiért már 3200G-t is kapni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #46870 üzenetére
Az elmúlt időszakban megjelent VGA-kra 4 GB került minimum. Erre azért számítottak a gyártók. Arra az AMD viszont nem számított, hogy a VMA-jukat, és a D3DMA-jukat copy-paste szintjén fogják használni a játékfejlesztők. Ezeket egyáltalán nem erre tervezték, hanem kiindulási alapnak, hogy ne kelljen nulláról írni memóriamenedzsmentet. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a VRAM nincs olyan hatékonyan használva. Az AMD nem tud motorspecifikus kódot írni, így teljesen általánosat ír, ami mindenhova jó, de sehova se hatékony. A fejlesztőnek kell hatékonnyá tenni motorspecifikusan. Csak nem gondolták azt, hogy nagyon időhöz kötöttek a fejlesztések, és a legtöbb motornál az lesz, hogy copy-paste -> teszt -> kb. működik -> jóazúgyahogyvan.
(#46871) Petykemano: Jó, segítettek a legújabb hardvereiken, beírják az AGS-sel azt az egy sort, ami kell az inkluzív cache módhoz, ahogy tette a Far Cry 5 például. És a piac 95%-a?
Az meg, hogy az SSD-ről működjön nem csak egy hardver. Ahhoz kell egy külön API is. Tehát a PS5-öt nem tudod úgy lemásolni, hogy raksz a PC-be egy SSD-t, mert az az API hiányozni fog, ami az egészet működteti. Xbox Series X-en lesz csak DirectStorage és SFS. PC-n egyik sem.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
De az AMD-nek van egy remek hardveres megoldása a memória streamelésére
HBCC, ahol a VRAM csak cache, minden a RAMBÓ jön.
Vagy ha a RAM nem elég, lehetne egy opció arra is akár, hogy NVME meghajtóról keríthessen el a driver egy 16-GB-os szeletet, ami lapozófile-ként működik a VRAM-nak. Úgyis ez a terv nem? PS5 meg ilyenek.16x PCIe4 előny.
Több RAM előny
Több VRAM előny
Lehet választani.De tudom, hogy nem fog megtörténni, mert áltakában az ár tekintetében szinte mindegy mennyi RAM van egy kártyán ,mert elsősorban a sávszélesség miatt kellenek a modulok. A mérettel való játék csak az árérzékeny belépőszinten jelenik meg.
A Sok Giga ram meg eladja magát. Azért mondjuk egy 4GB-os bignavit ki venne meg, amikora túloldalt 12+GB van? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #46868 üzenetére
Ezzel ők sem tudnak mit kezdeni. Pláne nem 11 memtype-pal.
A probléma része egyébként, hogy egyre több játék használja az AMD memóriamenedzsmentre írt headerjeit, amik ugyan működnek, de se nem teljesítményre, se nem hatékonyságra nincsenek optimalizálva.
[ Szerkesztve ]
-
regener
veterán
Mostantól nem lesznek <4GB gamer kártyák akkor?
AMD says that the era of 4GB graphics cards is over - Future games need more VRAM -
Petykemano
veterán
- vajon megérte?
- Marmint?
Az, hogy csináltak terveztek egy vega lapkát 1 HBM-mel lényegében az apple-nek. (esetleg úgy, hogy a fejlesztésben volt némi átfedés az intel Kaby Lake G-jével)
De hogy végül saját termékként nem adták ki.Itt mindenki arról beszél, hogy milyen borzalmasan drága dolog lapkát tervezni, meg a tapeout, ideáig eljutni többtíz vagy akár százmillió dollár.
Nyilván az ilyen költségek akkor térülnek meg jól, ha sok terméket adsz el.Azt feltételezem, hogy bizonyára nem apple-nek nem érte volna meg gyártani. mármint kevesbé térült volna meg, kevesebb haszon lett volna azon, ha ezt gyártják, mintha a polarist.
Azért nem lett kiadva saját márkás termékként.De vajon veszteség volt rajta emiatt, vagy azért érte meg, mert az Apple kifizette a fejlesztési költségeket?
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #46860 üzenetére
Marmint?
565 kent siman kiadhattak volna, mint a 7790-t anno, a kamu 590 melle. Inkabb ez, mint a hulladek 550. Ertelmesebb lepes lett volna, mint az RX400/500 szeriaba GCN1/2/3-t rakni. Csoda HBM-bol se kellett volna 4G, eleg lett volna 2G a HBCC miatt. Szerintem az 1600-t siman birta volna kis lapka leven. Erosebb az 560-nal, de az 570 alatt marad. My2c.
-
válasz
solfilo #46862 üzenetére
elírtam, 4320p@60
Vega11 4K@60-ig bírja ez a Japan 8K@60 videót.(#46850) Busterftw: megnéztem, tényleg.
Eddig csak azt hittem, hogy ennyire szutyok az 1080p a Netflixen, közben meg Edge-vel kéne néznem...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Alogonomus #46861 üzenetére
Köszi, érdekes ez az egész nagyon, ezért is lenne jó erről egy cikk. Ugyanezt tudja produkálni egy GT 1030 is, a vele egy erőben lévő 2400G/3400G meg nem. (előbbiben van dedikált gyorsító gondolom ehhez a felbontáshoz, utóbbi meg 4K-ig támogatja)
Ezért is viheti az RX 580, mert gondolom ott valahogy munkára vannak fogva a feldolgozóegységek, nem dedikált rész végzi a feladatot.(#46855) Jack@l: igen, mintha a napokban ezt olvastam volna. Hol használják vagy fogják ezt használni? Remélem itt nem kell több gent várni, míg bekerül pirosakhoz a support.
(#46857) b. és (#46858) korcsi: köszi nektek is!
Tippre azért nem mehet a Navinak a 2160p@60Hz, mert van benne dedikált egység, de az nem támogatja ezt a sebességet (lásd fenti kép 8K@24Hz), s mivel van benne dedikált gyorsító, így a lóerők nincsenek befogva, mint Polarisnál. Már ha helyes az elmélet, lehet full nem így van, ahogy írom.s az egészet offba rakom mert kikapok.
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
Az elveszett Vega16 dGPU.
-
válasz
Alogonomus #46852 üzenetére
Mutatsz egy statisztikát? Jobb klikk a videón és statisztikák. Nálam ilyen, elég sok framet eldobott (Ryzen 5 2400G, 2x8GB@2933MHz RAM, Chrome).
Jó lenne egy átfogó írás a VP9-ről, akár teszttel egybe kötve, hogy mégis mi kell a lejátszáshoz. Polarisban elvileg nincs dedikált gyorsító, mint a Vega11-ben, mégis viszi az írásod alapján, gondolom valahogy sikerül munkára fogni a lóerőt, és akkor merül is fel a kérdés, hogy egy RX 550-nél mi lehet a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz
solfilo #46841 üzenetére
Az Intel IGP-iről annyit, hogy a piacon elterjedt notebookokba rakott IGP-jük 2020-ban is képtelen 60Hz-en 4K-s felbontást kiadni HDMI-n, miközben évek óta képes bármely gyártó erre.
Abu: igen, ezért is fogalmaztam úgy, hogy a piacon elterjedt... tavaly végén végre megjelent egy chip, ami mostanra már elérhető a notikban, igaz, az Intel töketlenkedése és a COVI sem tesz jót a számoknak. A lényeg, hogy nonszensz, hogy nem kevés egyébiránt modernnek titulált notebook van a piacon, ami képtelen 60 Hz-es 4K jelet kiböfögni magából, vagy DP-alt balfaxkodással kibélelt USB-C-s kimenetekkel kell variálni. Nesze neked 8K.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz
solfilo #46841 üzenetére
Irodai 3400G valóban maximumon pörögve és erősen akadozva játszotta csak le a videót.
Itthoni 2600 és RX580 kombó viszont nevetve megoldotta, minimális fogyasztás mellett. Ryzen 2600 sem egy vadállat, RX580 pedig abszolút nem 100+k-s VGA.
Látszik, hogy mikor indítottam el a videót, mindkét eszköz fogyasztása megnőtt, de bőven kényelmes határon belül maradnak.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Busterftw #46843 üzenetére
Megy a Win áruházas Netflix appal is Edge mellett, csak legyen hozzá megfelelő hardvered. A multimédiára kihegyezett Raven Ridge pl nem jó hozzá.
(#46845) morgyi: szerintem a régi lehet, a Chromiumosat még manuálisan kell leszedni, legalább is az egy hónappal ezelőtti 1909 újrarakáskor nem tette fel magától az újat.
Polarisnak van PlayReady 3.0 támogatása és a Navinak is, Vegának, ha jól tudom nincs. Picassohoz is beígérték, hogy megjött e, azt nem tudom.
"Módosítást éri a multimédiás képességeket, mivel az új APU-k már kezelni fogják a 4K-s védett tartalmak lejátszását, például a Netflix 4K-t, illetve a hasonló szolgáltatásokat."
cikk[ Szerkesztve ]
-
válasz
#32839680 #46840 üzenetére
Persze, gyakorlati jelentősége nem sok egyelőre, ciki attól lesz a dolog, hogy egy ideje már az Intel IGP-knek is megy a gyorsítás. Egy 50k-s Ryzen 5 3400G-nek vagy egy 100+k-s VGA-nak meg beletörik a bicskája (elvileg), a kis Ryzen 5 2400G-mnek biztosan.
Az igazi probléma szerintem, hogy teljes hardveres VP9 gyorsítást csak a Navi tud az AMD-s dVGA-knál, Polarisnál is valamilyen hibrid megoldás lehet csak, legalább is hallottam már, hogy gondja akad a 4K@60Hz-el, vagy hogy nem mindegy, milyen böngészővel nézed, stb.Elég mostoha ez a multimédia az AMD-nél, a Raven Ridge-hez is beígérték a PlayReady 3.0-t, aztán abból se lett semmi (4K Netflixhez nem ártana ugye).
"Az AMD ígéretet tett arra is, hogy tavasszal kiadnak egy PlayReady 3.0-t támogató grafikus meghajtót a Raven Ridge SoC APU-hoz és a Windows 10 operációs rendszerhez, amely lehetővé teszi a védett 4K-s tartalmak lejátszását. Ez egyébként a korábban megjelent mobil APU-kra is vonatkozik, csak korábban erről a cég nem beszélt."
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Raggie #46837 üzenetére
Nekem inkább kényszernek tűnik AMD-nél, hogy nem adnak ki teljes sorozatot ugyanolyan architektúrával, gondolom a zöldek se bánták meg, hogy GT 1030-tól egészen GTX 1080Ti-ig hoztak kártyákat.
De bánom is én, jöhet tőlem sima RDNA is az alsó szegmensbe, az RDNA 2 multimédiás részével.
Tiszta ciki szerintem, hogy multimédiás gépbe nem kapható olyan AMD-s cucc, ami vinné pl ezt a videót akadásmentesen 8K-ban, pedig már 2015-ben feltöltötték a yt-ra. Ha jól sejtem, még az RDNA 1 se tudja ezt gyorsítani, mert csak 8K@24Hz-et tud, a videó meg 30Hz.
via
(#46838) Yutani: a Bonaire csak jóval később tolakodott be a HD7xxx szériába, a GTX 650Ti-re adott válaszként, szóval talán tekinthető egy teljes szériának a GCN1.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
szmörlock007 #46831 üzenetére
Kíváncsi leszek erre a “RDNA 2 architecture goes through the entire stack“-re, GCN 1 idején volt ilyen utoljára talán, legyen újra így.
AMD-nél hol kezdődhet vajon a mainstream?[ Szerkesztve ]
-
D013
aktív tag
válasz
szmörlock007 #46831 üzenetére
baromi izgalmas, bár nem váltok az 5700-ról, 3 évre vettem, nálam ez a szabály. De nagyon kíváncsi vagyok mi lesz itt a 3/4. negyedévben.
-
szmörlock007
aktív tag
David Kumar AMD CFO szerint:
“RDNA 2 architecture goes through the entire stack“
"it will go from mainstream GPUs all the way up to the enthusiasts and then the architecture also goes into the game console products... as well as our integrated APU products.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #46792 üzenetére
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #46826 üzenetére
Lehet , hogy rx6xxx széria kap aluról pár pár Navi 10 et ? Bár ha rdna2 ténleg annyira ütős lesz akkor egyszerűbb lenne azokat megvágni .
-
Petykemano
veterán
Ahogy már említettem állítólagosan érkezik Navi10 refresh.
még most sem tudom, mivégre, amikor a navi23 is 7nm-en készül és RDNA2 és ugyanakkora méret, mint a navi10.
(Persze találgatni én is tudnék, hogy a navi23 később jön, vagy hogy az EUV-n készül és drágább, vagy limitáltabb az elérhetősége. Mindenesetre azt mondták a magukat a tudás birtokában levőnek mondók, hogy lesz értelme Navi10-et és Navi23-at egymás mellett futtatni. Ez nyilván jelent majd árkülönbözetet is és azt is, hogy nem lesz rögtön minden a RayTracing)És akkor íme itt [link] már érkezni is vélik őket.
A képernyőképeken látszólag a specifikációk nem változtak. ~1750Mhz és 14gbps
Azt gondolnám, hogy a 2100Mhz-et megugró Vega IGP után majd a Navi10 is kap egy 300-400Mhz többletet. Akkor mondjuk lenne értelme. Ha viszont a specifikáció tényleg nem változik, akkor miért "refresh" és nem rebrand?Egyesek már $279-os RX 5700XT refreshről és $199-219-os RX 5600XT-ről ábrándoznak.
mondjuk ha azt félretesszük, hogy eleve ilyennek kellett volna lennie, akkor is bilibe lóg a kezük. Hát mi van, csak nem szakadt rá az AMD-re a TSMC egy évi 7nm-es gyártókapacitása? -
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #46823 üzenetére
-
válasz
Alogonomus #46823 üzenetére
-
bobalazs
nagyúr
válasz
Petykemano #46817 üzenetére
Eddig ezek hol lehetettek, hogy a steam most kezdi bemérni?
Bányászgépbe!
Amúgy nem tudom. -
válasz
Petykemano #46817 üzenetére
Megnézném, hogy alakult később ez az AiB market share grafikon, de nem találok sehol újabbat.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz
#32839680 #46816 üzenetére
Kapaszkodj meg, az RX 570 és RX 580 az elmúlt néhány hónapban, negyedévben kezdett felkapaszkodni a steam surveyben. AZ RX 580 már majdnem eléri a 2%-ot. Pedig 3 éves kártya. Eddig ezek hol lehetettek, hogy a steam most kezdi bemérni?
Szerintem simán a polaris az AMD legsikeresebb, leghosszabban tartó architektúrája.
@Abu
"Persze egy darabig meg lehet majd vásárolni az RDNA2 megjelenésével is."itt a kódszámokból azt jósolják, hogy a Navi10 refresh tényleg érkezik, ami nem valamiféle kifutó raktárkészlet kisöprésre utal, mint "egy darabig meg lehet majd vásárolni még", hanem 1 éves termékciklust sejtet.
Amúgy mi lett a Navi 12-vel?
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #46769 üzenetére
Órajelek tekintetében mennyire tápos ?
Most szúrtam ki , h lpddr5 ...
-
gondoltuk.
A primitive shader elterjedése legalább 3-5 év lesz szerintem PC-n, az még kb 2 generáció VGA ban. Elméletileg az Ampere is képes kezelni hasonló módon a shaderek etetését, csak eltérő felépítéssel.
ha jól értelmeztem a Microsoft kiértékelését nagyságrendi gyorsulást várnak tőle.Amúgy ez a Big navi ?
mert ez egy professzionális cuccnak néz ki nem ?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #46807 üzenetére
Ki lehet, de mint írtam, az Xbox Series X-en biztosan az inline raytracing fut, és az már a működés szintjén nagyságrendekkel gyorsabb, mint a régi dynamic shader raytracing. Óriási előny, hogy mindaz, amire eddig bekötési táblák, illetve szeparált dinamikus shaderek kellettek mostantól egy compute shaderen belül leírható, és nem kell az adatok mozgatásával törődni. Ez a hardver számára többszörösen hatékonyabb feldolgozást tesz lehetővé. Tehát a sebességnövekedés egy része az pusztán az inline raytracing jelentős sebességelőnyéből ered.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Akkor ezt így kiemelném az őszi időszakra, poor ampere
"Az Xbox Series X-nél van róla adat, hogy lényegesen gyorsabb mindennél, ami eddig van, de ez az eltérő implementációtól is lehet, hiszen a DXR 1.1 (IRT) már dizájnból sokkal gyorsabb működésre képes, mint maga a DXR 1.0 (DSRT)."[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #46803 üzenetére
Ugyanannyira megy vele az IGP, mint a dedikált GPU. Nagyon szépen ki tudja majd tömni az üresjáratokat ezzel a hardver.
Régebben megosztottam egy adatot erről. "up to 690 billion intersections/s" Ennél többet még nem lehet tudni. Az Xbox Series X-nél van róla adat, hogy lényegesen gyorsabb mindennél, ami eddig van, de ez az eltérő implementációtól is lehet, hiszen a DXR 1.1 (IRT) már dizájnból sokkal gyorsabb működésre képes, mint maga a DXR 1.0 (DSRT). Nem mindegy, hogy egy compute shadert futtatsz csak, és ebből megoldasz mindent, vagy egy rakás különböző shader kell a működéshez.
(#46804) TESCO-Zsömle: Nyilván idővel nekik is lesz. Nem akkora nehézség ez hardveres szinten, amiért eddig nem láttuk PC-ben, az az, hogy nem érte meg. De az új geometriai pipeline mellett van haszna.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #46804 üzenetére
Ha jól láttam Ampere-ben GA100-nál még egy Giga Thread Engine van, ami elvileg a GCP megfelelője lenne. Mondjuk csak rajtuk áll, változtatnak-e ezen a VGA-knál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nők, nőügyek (18+)
- Okos Otthon / Smart Home
- Amazon Kindle
- OLED TV topic
- Autós topik
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- Megtollasodik középkategória
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GTA V
- További aktív témák...
- MSI RTX 4090 SUPRIM - 2.5 ÉV Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF GAMING RTX 4090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Founders RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Videokártyát, videokártyákat keresek, vennék!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest