-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz paprobert #38653 üzenetére
Azt nem tudom, nem játszottam vele, de rákerestem egy intel procis rtx 2080 tesztre ahol hasonló eredmények voltak. Persze nem vethető így össze, csak próbáltam értelmezni az eredményeket, mert csak vakartam a fejem, hogy ez most jó-e.
[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #41314 üzenetére
Attól függ, hogy miképp van beépítve. Az Imagination kísérletezett még ezzel, amikor csinálták a Wizardot. Abban nagyon jól működött szimplán a metszést detektáló hardverek mellett.
(#41315) meteoreső: A sugárkövetés egyik lényege eleve az, hogy a háromszögeket részben mellőzni lehet, mert más felülettel is működik. Gondolom a PC-s DXR egy nulladik generációs tesztelés, amit a Microsoft csak azért csinál, hogy a hibákat az Xbox konzolig kiszűrjék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #41590 üzenetére
Arra gondolsz, hogy egy olyan árról, amiről tisztán látszik, hogy nem árversenyezni akarsz a konkurenciáddal, hanem büszke vagy a termékedre, tartod annyira jónak, hogy megvegyék a vásárlók - erről az árról lemenni a konkurencia árcsökkentésének hatására kiseb arcvesztés, mintha kívánatos árszintre állították volna be ($300 és $400), amit a konkurencia árvágásának határásra még kicsit ki kell igazítani lefelé?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Tyrel
őstag
válasz paprobert #41590 üzenetére
Ha ennyire tudnának taktikázni most ők lennének a piacvezetők... Ezenfelül nincsenek is abban a pozícióban hogy ezt megtehessék, messze túl sokat késett hozzá a Navi. Aki nem vett Vegát vagy RTX-et mert a Navi-ra várt, az nem fog most még fél évet várni hogy hátha csökken az ára, ellenben a jelenlegi árán lehet megvenni sem fogja, hanem megy a zöldekhez.
Két szék közé a földre...
Turenkarn
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #41595 üzenetére
Én pont arra gondoltam, hogy nagyobb pofáraesés a konkurencia alá ajánlani nagyon, és aztán még egy kicsit, mint kicsivel ajánlani és aztán a piaci körülmények miatt tovább engedni az árból.
Az AMD kapcsán mindig az jut eszembe, hogy ha az AMD árai nagyjából megegyeznek az nvidiáéval, akkor abból nem lesz volumen. Tehát lehet kecsegtető, hogy $30-ral több....
Csak az a kérdés, az AMD eladási számait valójában mennyire befolyásolja az, hogy mennyivel vág az nvidia alá.
Lehet, hogy ami neki a marzs feléről való lemondás (mondjuk $50-60 ) lenne, ami nagy érvágás, az a gyakorlatban mondjuk 15%-os árkedvezmény, amire a vásárlók java része azt mondja: meh.Ezzel csak azt akarom mondani, hogy lehet, hogy az árazás tényleg nem költségoldalról motivált.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
válasz paprobert #41590 üzenetére
Ketlem, hogy az eddig toketlen marketingesek hirtelen ennyire ravaszba mennenek at. Raadasul ilyet csak az engedhet meg maganak, aki diktalja a piacot. A Zen-nel ez meg van, de a gpu reszleg evek ota le van maradva ilyen teren es egyre jobban. A polaris szepitett, meg kaptak egy banyaszlazat. Ezenkivul itt nem $50-70-kat kene vagni, hanem legalabb $100-t, hogy elinduljon a tomeges vasarlasi kedv, ha mar volt pofajuk egy-darab-gpuval eloallni egy evvel lemaradva egy teljes lineup ellen. Mintha ez eleg lenne valamire. Ha csak egy-darab-gpu van, azzal pontosan egy sweetspotot kene megloni price/perf-ban, hogy azt nagyon vegyek a vasarlok es akkor a tobbit le lehet sajnalni. Illetve ott van amit Petyke kollega is emlitett: VII $699 nagyon draga hbm2-vel, abbol is 16GB-tal. Spu alapjan kb annyival olcsobb, mint amennyi van benne.
449/699=0,6423
4096x0,6423=2 631Es akkor nincs mellette hbm2, meg a fele se. Nem kellett interposert osszeszerelni. Gyartastech detto 7nm.
Mitol ilyen b@szott draga?
Korabban egy ilyen valtas igy alakult.
(290/X $399/$549)
390/X $329/$429
470/480 $179/$239*179/329=0,544
239*/429=0,5571Vega-hoz merve ennyinek kene lennie:
V56 $399 ---> 5700 $217,056
V64 $499 ---> 5700XT $274,45Azaz igy is feljebb tolodott az 590 arsavjaba. De OK dragabb lett minden. Legyen a vagott annyi, mint az 590.
Aranyosan felszorozva, meg marketingesen kerekitve:
5700 $274,45 ($279)
5700XT $347 ($349)Megint ugyan ott vagyok amit mar par napja kiszamoltam. Es akkor erre jott meg +$100...
Ui: Nemhogy az NV ellen be fognak egni a Super verziok bejelentesevel, hanem onmagukhoz kepest is pofara estek. Ez mar nem szanalmas es rohejes, hanem komedia.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
válasz paprobert #41896 üzenetére
A lapkaméret növekedésével a gyártás ára nem lineárisan, hanem exponenciálisan nő. Az új gyártástechnológia régen mindig jóval olcsóbb volt. Bár a mostani 7 nm-nél ez annyira nem egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Z10N
veterán
-
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #42930 üzenetére
A 8MB L3 viszont fura. Ez a negyede annak amit a Zen2 hoz.
Foleg azert, mert igy nem chiplet kompatibilis a zen2-vel, azaz a binningen nem segit az a plusz par millio ps5 chip. Esetleg a cache hibas Zen2-ket lehet igy kiszorni?
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
GeryFlash
veterán
válasz paprobert #42946 üzenetére
Meglátjuk, én azért egyfelől kételkedem abban ohgy még a PCI-e-s SSD is elég gyors ehhez, másérszről hogy mennyire fogja szétk*rni a vélhetően TLC-s SSD-ket ha folyamat betölti oda az adatokat.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Tyrel
őstag
válasz paprobert #43045 üzenetére
Biztos én vagyok rosszindulatú meg tájékozatlan, de szerintem a referencia kártyákon kifejezetten nagy az árrés, azért tudnak bizonyos customok árban nagyon közel lenni hozzá, és e mellett egy egyértelműen jobb terméket kínálni.
Nekem így tudatlanként parasztként az a sejtésem, hogy a referencia kártya alapvetően egy AMD brand termék, amit ő ugye megrendelésre csináltat a TUL-al. Értsd. az AMD szemszögéből az egész kártya tokkal-vonóval a termék, azt adja tovább az értékesítő partnereknek.
Tehát mondjuk a 400$-os 5700 XT (légből-kapott számok jönnek, csak az arány a lényeg) gyártási költsége 200$ amiből legyen 100$ a GPU, 100$ meg köré a minden más. A TUL összeszereli minden egyéb alkatrésszel, és eladja az AMD-nek 240$-ért, így realizálva magának egy 20%-os hasznot rajta.
Ebben az esetben van egy 240$ bekerülési költségű terméke az AMD-nek, amit tovább ad a partnereinek, tegyük fel mondjuk 25%-os haszonkulccsal, kereken 300$-ért. Hozzá téve persze a szigorú instrukciókat, hogy nyomjanak rá matricát és dobozolják be, aztán 400$-ért lehet árulni. Lényeg hogy az AMD haszna a teljes terméken van, egy nagyobb árból veszi le a százalékát.
Így az AMD nyer 60$-t minden kártyán.Ezzel szemben a custom design-ok esetében az AMD igazából csak a GPU-t adja el a partnereinek, nem egész kártyát. A fenti feltételezésből indulva legyen továbbra is 100$ 1db Navi GPU gyártási költsége, amit az AMD elad a partnereinek. Ebben az esetben viszont egy sokkal kisebb árra ill. félkészebb termékre alkalmazhatja csak a saját 25% haszonkulcsát, és akkor ott tart, hogy 125$-ért adja el a GPU-t.
Így az AMD csak 25$-t nyer minden eladott kártya után, a referencia design 60$-os nyereségével szemben.Bár a fenti számok egész biztosan valótlanok, de az arányok ill. a mögöttes logika szerintem valós lehet:
- szerintem azért intézik szándékosan mindig úgy, hogy a megjelenés első pár hónapjában kizárólag referencia kártyákat lehessen kapni, mert azokon sokkal nagyobb a hasznuk
- és egyúttal szerintem azért sz*r eredendően a referencia designok hűtése, mert az MSRP-hez képest sokkal kisebb benne a mozgástér. A TUL-nak egy referencia kártyát 200$-ból ki kell hoznia, míg egy gyártópartner 125$-ért megveszi csak a GPU-t, majd az MSRP-ig fennmaradó 275$-nyi többlettel úgy legózik ahogy akar.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
-
Kupszi
aktív tag
válasz paprobert #43145 üzenetére
A Customokat biztos nem tudja, mivel a gyártó biztos bele tudna nyúlni ha akarna. Ha meg tényleg nem nyúl bele, akkor legalább hűvösebb, de éppen nem gyorsabb kártyákat kapunk.
Viszont ennek függvényében éppen nem is sokkal drágábbak.Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
#82819712
törölt tag
válasz paprobert #43165 üzenetére
Abu ERRŐL beszél (amd-radeon-community)
Ti pedig hogy a hot spot vagy új nevén Junction Temperature 110 Ceziusz , amit customnál 95-re állítanak.
Csak itt az van elfelejtve hogy egy sokkal jobb hűtés mellett.
és még mindig várjuk a vapor kamrás customkártyát, de a víz megmutaja mi a vége hogy mennyire érdemes jó hűtést rátenni, megjegyzés a hybrid nem fglalkozik a gddr6 nagyon magas hőfokával és annak húzásával, ill emiatt való nem húzásával.
Amúgy flesselni lehet ezelen a kártyákon ? mert akkor mi akadályoz bárkit hogy feloldja a 95 fokot akár?
PPT-ről nem is beszélve.
és ha már ez is a téma nem halottam 5700 felflesseléséről 5700 xt-re az órajel lock megszüntetése miatt ez miért van, vagy nem lehet és ezért használnak PPT -t ?
Igor is meg Nexus is refet vizezett le ezért néha nem érteni milyen kártyák öszehasonlítására hivatkoztok.Abu mondandójába én egy valamit nem értek.
"Optimálisabb a feszültség beállítása magasabb hőmérsékleten, és ezt a Navi-féle órajel-szabályozás már ki is tudja hozni. Ezért van az, hogy arányaiban a referencia HD 5700-ak hatékonysága a legjobb."
-Ezt úgy kell értelmezni a feszültséget leszabályozza a GPU amikor felmegy magas hőmérsékletre? Menet közben ??? nem csak indításkor ?
Mert ugye a többiek azon vannak kiakadva hogy a magas hőmérsékleten megnő a GPU szivárgása, emiatt a hő és emiatt előbb elér egy thermal limitet. (Ugye ez volt a Fury X-nél mondva).[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz paprobert #43165 üzenetére
az, hogy igazad van, abban amit írtál, erre hoztam neked példát és a referenciára applikált hűtésre.Hiába nem éri el a TJ határt a hűtést , ezeken a teszteken is látszik a mondandód értelme. TJ határnál meg még jobban látszana.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #43174 üzenetére
A power limit a másodlagos tényező, ha hőmérsékletre vonatkozó limitet nem éri el a GPU, akkor a power limit beállításai döntenek az órajelről.
Leírtam az előbb. Ha a határon van a hőmérséklet, akkor kényszerítve van arra a GPU, hogy az órajelet folyamatosan vegye vissza, majd emelje, és így tovább, amíg a program fut. Az órajel visszavétele a feszültség visszavételével is jár, tehát a lesszálló ágban csökken egy picit a fogyasztás, majd visszamegy, és ez is így megy, amíg a programot be nem zárod. Ezek nagyon kicsi változások, de elég arra, hogy a jobban terhelő programokban pár watt előnyt jelentsen. Mivel a custom modellek nem igazán vannak a hőmérsékleti határon, ami egyébként a referenciához képest eleve alacsonyabb, de azt se nagyon érik el, így a power limit fogja meg az órajeleket. Ezzel a cikkcakkosság megszűnik, tehát nincs másodpercenként visszavett órajel, majd újra emelkedő, hanem inkább némileg egyenletesebben tartja a hardver az órajelet, viszont így a feszültség is egyenletesen magas, mert a power limitbe belefér. Ez a nyers fogyasztásra nézve hátrányos, ha a program amúgy bele tudna ütközni a hőlimitbe, de azt nem tudja megtenni, mert a hűtő eléggé erős, hogy ne legyen opció. Emiatt a kialakuló egyenletes feszültség miatt veszít némi hatékonyságot a rendszer. De ez fogyasztás szintjén tényleg nincs több pár forint plusz kiadásnál egy évben.
(#43175) imi123: Jelen pillanatban olyan rendszerek felé tartunk, amit a Navi és a Zen használ. Ez a cél a chiptervezésben. A probléma vele az, hogy rohadt nehéz egy ilyen rendszert működtetni. Az AMD-nek az AVFS-ben nagyjából 15 év munkája van. Sokkal egyszerűbb módszer a sok iparági szereplő által használt DVFS. Messze nem képes a hardver a határon működni, de nem bonyolult és ezáltal nem költséges a megvalósítása.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#22889600
törölt tag
válasz paprobert #43165 üzenetére
Az a 95C nem tudom honnan jott a custom modelleken, de azert meselhetnel meg
Ezt a hetvegen mertem Sapphire Pulse-on.
Nem mondom, meg volt kinozva rendesen, ez extrem szitu, ettol meg a 107C az 107C
(#43175) imi123: a ref hutest = blower en data centerekbe tudom elkepzelni, ott kifujja a levegot szepen, a rack-ekbe lehet tenni eleg hutest keringtetni rendesen, a hang ott senkit sem erdekel, illetve ha vizezni akarod a kartyat akkor a refek altalaban a legalkalmasabbak erre.
Lattam ellenpeldat is, atlagos felhasznalo, beteszi a gepbe es hasznalja OC nelul, illetve amennyit a kartya megy, adott esetben under volt-al.
(#43182) Abu85: Foni, figyi, itt van egy szerintem korrekt csapat, a Sapphire Pulse videot is ugy kezdik, hogy sikerult kijavitani a refek ket nagy hibajat, a cooler -forro es hangos illetve a driverek teren. A drivereken meg lehet finomitani, a cooler rendben van. Itt a video a ref 5700-ak javitasarol, illetve a ref 5700-ak tesztje
A custom Pulse megy rendesen, csendes es huvos, abban nincs hiba.
Mikor jonnek a nagytesok
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #43211 üzenetére
Nincs már fix tábla egy ideje az AMD-nél AVFS van DVFS helyett.
Azért kell a hőmérsékletre vonatkozó limit, mert ilyenkor nyúl a hardver az órajelhez, és az alacsonyabb órajelhez alacsonyabb feszültséget számol, majd állít be. A power limit esetében sokkal következetesebb limitről van szó a hőmérséklethez képest, tehát nem lesz annyira agresszív az órajel és így a feszültség szabályozása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #43213 üzenetére
A Zen 2 és az RDNA hardverek mindig a lehető legmagasabb órajelet alkalmazzák a lehető legalacsonyabb feszültség mellett. Azért nem lehet őket igazán húzni, mert a hardver képes arra, hogy ezt megtegye saját magával, méghozzá a felhasználó beavatkozása nélkül. Régebbi technológiákra épülő hardvereket azért lehet húzni, mert nem képes arra a hardver, hogy önmaga beállítsa a lehetséges maximum órajelet a lehetséges minimum feszültség mellett. Most már annyit léptünk előre az elmúlt 10-15 évben, amióta az AMD fejleszti az AVFS-t, hogy már tudnak ilyen lapkákat gyártani.
Igen, ez az előnye, ha ugráltatod az órajelet. Nem csak alacsonyabb lesz a órajel, hanem a visszaeső hőmérséklet miatt magasabb is, viszont a feszültség nem követi ezt szorosan. Tartós órajel mellett viszont muszáj követnie.
Ha lenne tízezer elkülönített lépcső, akkor jobb lenne, de amíg nincs, addig igazából mindegy.
(#43214) tom_tol: Attól függ, hogy a GPU milyen órajel-szabályozást használ.
Nem melegszik túl. Ugyanannyira melegszik fel, mint minden korábbi, csak már mérni is tudja.
A szemcsézettség nem lépcsőnkénti órajelugrást jelent, hanem DPM szintenkéntit. A DPM nem egyenlő az órajellel.
A feszültség független az órajeltől, tehát ha sűrűn ugrál az órajel, akkor be tudsz úgy állítani magas órajelet, hogy lehet a feszültségnek ezt nem kell követnie, mert arra a kis időre megoldotta a hardver a feszültség növelése nélkül is. De ehhez persze marha jó rendszer kell ám, nem fog ez működni minden hardveren.(#43217) Ribi: Nem a freki a lényeg, hanem a feszültség. A frekvencia növelését később is tuja követni a feszültség növelése, de ha időközben már visszaesett újra az órajel, akkor nem kell követnie. A tartós hűtéssel viszont muszáj igazodni a feszültség tekintetében, mert ott tartósan marad az órajel, nem lehet azokra a kicsi peakekre optimalizálni, amikkel ugyan sebességet nyersz, de rövid ideig tartanak. Összességében nem lesz jelentős a különbség. Pár watt maximum.
(#43218) Z10N: Ami elég nagy faszság. Semmire nem jó, hogy összeadod a cache-ek adatátviteli teljesítményét, már abból előnye van a Navinak papíron, hogy háromszintű a cache, tehát három számot adsz össze kettő helyett. Lehet játszani a számokkal, csak ez hülyeség. A /flop is az. Ott a regiszter sávszéljéhez kellene ezt mérni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz paprobert #43242 üzenetére
csomo para volt a driverrel fejleszto oldalrol is (frametime pacing), osszeakad par megoldassal fejlesztoi oldalon. VR gyakorlatilag egyaltalan nem megy vele. kivetel a Croengine, de azt meg egy 1060 / 580 is szepen viszi egyedul is. ja meg a steam sajat benchmarkja, ahol a 295x2 veri az 1080TIt VRben, igaz jatekok alatt mondanom se kell ez mar nagyon nem igy van.
felhasznalokent a ket 200$os kartya megveri az 1000$ost megvolt (7850 OC CFfel vertem az aktualist Titant), de maceras a hotermeles mar 130W koruli kartyakkal is. 200-250W folott kotelezoen Fortress02 / HafX / NZXT h630 kell, de leginkabb viz. 300W folott pedig full coveres viz.
multiGPU meg arra volt jo, hogy 2013-2014ben a 290X CF / 980 SLI 4K@60Hzre eleg volt (780/780ti nem skalazodott rendesen), amire az elso egykartyas megoldas 2017 marciusaban jott az 1080TI kepeben. viszont jelenleg mar nincs olyan problema, hogy egy kartyaval keptelenseg meghajtani a csucs monitorokat.
forumon egy idoben eleg sokan multigpuztunk, amikor lehalt par honapja a masodik kartyam (majd 6 ev multiGPU utan), mar kb egyedul voltam. persze, jo lett volna a 230euros ref vega56 akcios 120 euros blokkal (700 eurobol), meg vizkorom es tapom is lett volna, de az utobbi 2-3 ev szenvedese utan nekem se lesz mar tobb multiGPUm. pedig volt hangulata, amikor az akkor 4+ eves GPU alrendszerrel kimaxolva 50 fpst tudott a Far Cry 5 5760x1080ban. forumon volt egyebkent vega56 cf, kb neki is az volt a tapasztalata mint nekem a ket 290Xel: amikor megy a CF akkor siman a jelenlegi csucskategoriat hozza, viszont tulzottan hullamzik a teljesitmeny jatekfuggoen ahhoz, hogy erdemes legyen vele szorakozni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Tyrel
őstag
-
válasz paprobert #43367 üzenetére
Ja, annak így szinte semmi értelme nincs. Azért kell új VGA, mert a régit (a komplett géppel együtt) megkapja öcsém. Tudom anyagilag nem kifizetődő, de nálam már nagyon régóta ez a szokás, hogy a régi gép családon belül marad.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #43959 üzenetére
Persze. Ennek is a nagy része shader, szóval az ALU-kat ugyanúgy terheli, ahogy a normál grafikai futószalag.
(#43960) TESCO-Zsömle: Pontosan. A rombolhatóságnak van egy rakás hátránya is. Multi szinten például egyáltalán nem optimális mindent rombolhatóvá tenni. Ettől függetlenül a BF4 óta elég sokat javult itt a helyzet.
(#43961) b. : Ezek közül egyiknek sem kell RT. Ahol igazából a DXR valós előnyt jelent a raszterizáláshoz képest, az a specular reflection.
Egyébként a DXR-t egyelőre nem használják arra, amit leírtál. Majd talán 5-6 év múlva. Ott egyébként sokkal több haszna is lesz a sugárkövetésnek, mert alapvetően már maguk az egyes felületek leképezése is sokban függ ettől, de ahhoz magát a leképezést kell sugárkövetésre építeni. Viszont ma a leképezés még mindig raszterizálás, és csupán egy-két effekt van sugárkövetéssel, de ez nem módosítja a program fény-anyagkezelését, stb. Az ma is raszterizálás mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tyrel
őstag
válasz paprobert #44449 üzenetére
Mondta valaki hogy Navi10 lesz?
Méretre/kategóriára mondjuk esélyes hogy kb. a Navi10-hez áll közel, de én úgy emlékszem RDNA2-es GPU-i lesznek a végleges változatnak, szóval nem Navi10... + elég sokat pletykálták a HBM-et is (ha nem is a teljes memóriának, csak cache-nek).
Nem tudom már melyik topicban de pont ezt fejtegettem, hogy szerintem CPU/GPU szintjén nem lesz erősebb mint egy megjelenése környékén kapható középkategóriás PC, viszont a memória struktúrájában lehetnek meglepetések...
pl. mi van ha fogsz egy sima Ryzen 3700X-et és a 2. / üres chiplet helyre oda nyomsz egy HBM die-t? Vagy ha az RDNA2 chiplet-es lesz, ott is tehetik ugyan ezt...
Vagy mi van ha pl. nem on-die lesz a HBM, csak simán betesznek mondjuk egy 2-4GB-os HMB die-t a CPU és a GPU közé, amit mindketten egyformán elérnek, a HBCC továbbgondolásaként? Mi van ha egyáltalán nem is lesz sima RAM meg VRAM külön, csak egy egységes memória? (HBCC csapó 2)Ha lesz meglepetés, azt valami ilyesmitől várnám, nem a CPU/GPU IPC-jétől. És ezt a PC-knek nagyon nagyon nehéz lesz követni...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Raymond
félisten
válasz paprobert #44449 üzenetére
A kontextus fontos itt, mert a PS4-ben levo 1.6Ghz 8x/8t Jaguar es 18CU-s 7850-hez kepest a PS5-ben talalhato 8c/16t Ryzen2 es 40(?)CU Navi siman titulalhato az emlitett jelzovel. A masik dolog a gyari NVMe sebessegu SSD ami sokat dob az elerheto minosegen mert nem kell a jatek streaming nincs mar a SATA2-es sebesseg alltal limitalva. Igy par GB adat cserejet/frissiteset sokkal egyszerubb megoldani.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Tyrel
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK