-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz Yutani #42383 üzenetére
Pohár azt írta, hogy 140e Ft körül lesznek az ASUS 5700XT-k nagykeráron. Azért abból inkább 160e Ft-s kiskerárak lesznek.
Annak azért nagyon örülnék, ha az nV is reagálna az árcsökkenésre, és ők is csökkentenék a Super kártyák árait...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Pécsi gyerek #42411 üzenetére
Mert az ő linkje egy csomó teszt gyűjtőhelye (én például a Phoronix-os teszten meglepődtem, a fene gondolta volna, hogy Linuxon is tesztelik a 0-dik napon).
A PH!-s teszt legnagyobb problémája a Super kártyák hiánya. A sima 2060 ugyan marad a piacon, de a 2070 (és a 2080) ki lesz futtatva. A 2060 Super és 2070 Super pedig az a két kártya, ami ellen inkább megy az 5700 és az 5700XT.
Amúgy ami a teszteket végigböngészve durva, hogy a 2060 Super és a 2070 Super fogyasztása ahhoz képest, hogy 12nm-en készültek, meglehetősen baráti a teljesítményüket is figyelembe véve. A Navi e téren (sajnos) továbbra sem remekel, gyakorlatilag "csak" beérte a Turing-ot.
Összeségében jó kis kártya az 5700 és az 5700XT is, és végül is ad egy választási lehetőséget, hogy most nagyobb teljesítményt akarsz és RT-t (ekkor irány a Super széria) vagy jó ár/érték teljesítmény, akkor... megvárod az 5700 és 5700XT-t custom hűtésekkel (a legtöbb teszt kiemeli, hogy mennyire gáz a bloweres hűtés hőfok/hangerő szempontjából...).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szerintem viszonylag kevés tesztoldal fog újra mérni egy jó custom kártyával, és még amelyikek fognak is, az már a "Navi láz" lecsengése után lesz, nem jut el annyi emberhez, pláne nem azokhoz akik nem AMD fanok.
Miért ne tesztelnék a custom kártyákat? Ahogy eddig is tesztelték az X+1 kiadásokat...
Kiadások terén az nV esetében is a referencia kártyák jöttek először (FE...), aztán a customok...
Az, hogy azt se feledjük el, hogy az nVidia is csak az RTX kártyák óta engedte el a blower hűtőket (hála istennek).Összességében így a Navi visszhangja megint az hogy majdnem jó, de egy kicsit túl drága, és nagyon hangos, és igazából tökre nem éri meg ezt választani valamelyik RTX helyett mert RT sincs... és a többségben ez fog megmaradni, ez lett az első benyomás...
Ebben valamennyire egyetértek, de azért a legtöbb oldal a pozitívumokat is kiemelte, mint a nagyon jó ár/teljesítmény szintet. Szóval a lehetőség ott van a kártyában... csak tényleg nem a referenciákban...
De az AMD ezt kihagyta, a driver is bugos még, így elég elbaszott ez a launch is.
Volt olyan új arch. launch, ahol flottul mentek a driverek rögtön megjelenéskor?
Az tény, hogy meglehetősen sokan panaszkodtak a teszteknél a driverekre, e téren össze kéne szednie magát az AMD-nek...Az eredeti bejelentett ár is egy vicc volt, igaz azt kb. korrigálták de a baj addigra már megtörtént, sok negatív kritikát kapott miatta is...
Most nézőpont kérdése, de ha az eredeti nV árakhoz nézzük (pre-Super launch, vanilla RTX / GTX árak), akkor teljesen jól voltak belőve. Csakhogy (szerencsére) jött az nVidia Super széria, ami mellett az RX5700(XT) egy rossz vicc kategória lett volna. Hát az AMD is csökkentette az árait.
Függetlenül attól, hogy ez eltervezett volt-e, avagy csak oda-vissza pattogott a labda a zöld és piros térfélen, szerintem ha valami pozitívuma is volt a Navi startnak, akkor az, hogy az árak némileg korrigáltak. Katasztrófa, hogy az nVidia verseny hiányában viccesen magasan tarthatta az árait...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz FragMaster #42472 üzenetére
A gond csak az, hogy az AMD hosszú-hosszú ideje csak egy lépcsővel lemaradva követi az nVidiát a teljesítmény/fogyasztás terén. Most úgy vannak pariban, hogy az AMD lement a 7nm-es nem EUV TMSC gyártósorra, míg az nVidia maradt az egyel régebbi 12nm-es gyártósoron. Tehát az RDNA jelenleg továbbra is egy lépcsőfokkal le van maradva.
Pug arra utalt, hogy ha jövőre az nVidia átmegy az EUV 7nm-re, akkor bizony megint az lesz, hogy azonos gyártósoron készülve azonos teljesítményt cirka 10-15-20%-os extra fogyasztás (és hőtermelés) árán tud nyújtani az AMD. Ami megint azt vetíti előre, hogy csak követni tudja az nVidiát, nem pedig felzárkózni...
@Pinky Demon: Én is ezt olvasom ki ebből. Régebben mindig az adott generációból a legfelső kategóriás kártya jött egy először, majd utána a kisebbek, esetleg majd egy túlhúzott csúcskártya. Az, hogy az 5700-al a középkategóriában nyitnak, nem annyira örvendetes, de reméljük, hogy hamarosan jön az 5800, aztán jól ránk cáfolnak... Csak hinni nehéz benne...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Yutani #42481 üzenetére
Vízhűtéssel:
Ez pedig a PH! féle ábra az alapállapotról:
Azt látjuk, hogy víz alatt még gyári Power Limittel is tartja a kb. 2000Mhz-et (de inkább felette), és csak négy tüske van 1900Mhz alatt.
Alaphangon, gyári hűtéssel viszont inkább 1800Mhz környékén kavirnyál a kártya...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha így marad a "vs" amit nyilván az ár alapján lőttél be, akkor egyértelmű, hogy számomra, hogy Radeon picit erősebb ugyanazért az árért.
Cserébe az nVidia tud hardveres Ray-Tracinget*, és fogyasztás-hőtermelés szempontjából jobban áll. Nem mellesleg igényesebb hűtése van.
Az összképet nézve szerintem eléggé jól lőtte be Z10N, kinek mi a fontos. Ha pusztán a teljesítmény/ár, akkor a Navi10 jó választás. Ha a komplett egészet nézem, akkor egyértelműen az nVidia-nak áll a zászló.
Ha a custom hűtések jönnek, akkor a teljesítmény várhatóan még nő egy picit, a zajszint és a hőfok csökken, cserébe az árak is emelkednek.
*Tudom, hogy a Ray-Tracinget szokás ekézni, hogy ki használja, meg fele FPS, és a többi, de ez mindig így volt új technológiák terén. MSAA, HW T&L, PS2.0, Dx10, Dx12, stb... Mindig mentek a viták, de ettől még előre mutató dolgokról, innovációról van szó. E téren korábban az AMD volt inkább az aktív, most az RT terén inkább az nVidia az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Erdekes a CPU vonalon totalisan mashogy gondolkodnak es mukodik is a dolog. A Ryzen most tarol...
Ez azért egy kicsit fals megközelítés, mert ha a Skymont / Cannon Lake (vagyis az Intel 10nm) kijött volna 2016-ban, akkor a Ryzen is más szituációban találhatta volna magát. Kétlem, hogy adott esetben árversenybe léphetett volna az AMD. Tehát a Ryzen sikeréhez kellett az Intel bénázása is.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Számítógépes játékok esetén a vételár nagyjából 25-30%-át viszi például el a disztribúció fizikai kiadásnál. Ezért lőtte be a Steam is 70%-ra a játékok árának royalty-ját (royalty: a tartalom készítőjének részesedése a teljes bevételből), mert nem árulhat(tta) olcsóbban, mint a fizikai boltok.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #82819712 #42666 üzenetére
A szoba neve Radeon találgatós topic...
...
Voltak a Dínók. aztán Lisa Su, de nekünk az időszámítás az első GCN-el kezdődött.Azért az érvelésed egy kicsit fals, mivel a Radeon nem a GCN-el kezdődött, hanem a Radeon 32MB SDR / 32 ill. 64 MB DDR érával, amikben Radeon R100 GPU volt. Még 2000-ben, amikor a céget ATi-nak hívták...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az Nvidia megint beelőzi az AMD-t, jönne az 5600(xt), de rögtön lesz mihez hasonlítani. Ez esetben mondjuk az RT-t nem lehet plusszként eladni, tehát közvetlenebb az összehasonlítás. A nagyobbik gond, hogy a felső házban továbbra sincs semmi verseny....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ugyan konzol hír, de Radeon téma: [A Gears of War 5 egyik vezető fejlesztője, Colin Penty azt nyilatkozta, hogy az XBox Scarlet dedikált RT magokkal bír].
Ez ugye azért érdekes, mert eddig többen (Abu is) azt sugalták, hogy az nVidia RTX tévút az RT terén a dedikált RT magokkal, a jelenlegi DXR ray-tracing megoldás pedig egy átmeneti állapot, és majd a következő lépcső (az AMD részéről is) a programozható magokkal való hardveres RT gyorsítás lesz.
Na most ezen elejtett mondat szerint az AMD is dedikált magokat fog használni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz lezso6 #43382 üzenetére
@Lezso6: Minden tiszteletem Abu-é, de nagyjából a Vulkan / Mantle és a G-Sync / FreeSync (Adaptive Sync) volt az a kevés dolog, ahol bejöttek az AMD számításai. Ellenpont akad bőven, a DX12 körüli mizéria (ahol onnan indultunk ugye, hogy az AMD GCN-ek előnyben lesznek, aztán mégse) vagy jelenleg a Ray-Tracing esete, ahol az nVidia egy éve van piacon hardveres gyorsítással, az AMD meg mély csöndben van...
Lehet egyébként én értettem félre akkor például ITT, de nekem az jön le, hogy ő a fixfunkciós megoldásokat látja hibásnak az nVidia esetében. Ha jól értem, akkor Penty viszont fixfunkciós egységekről beszél.
@Tyrel: Szép baleset is lenne, ha az XBox hardvere nem támogatná a DXR-t.
A lényeg az, hogy az elejtett pletykákból az jön ki, hogy dedikált egységgel oldja meg az RT hardveres gyorsítást AMD fronton is.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Akkor most mi lesz? Az RTX széria jelen generációja papírnehezékké módosul az új DXR-nél, vagy a fejlesztőknek két RT megoldást kell (célszerű) majd támogatnia? Az előbbit nem tartom azért túl valószínűnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A választ köszönöm, de a magyarázattal van egy kis gondom.
Mert legtöbbször volt visszamenő kompatibilitás. Ha nincs PS 2.0 támogatás a hardverben, akkor csak PS 1.2-őt vagy 1.3-at állít be a játék (vagy állítasz be a menüben). Nincs Dx12 támogatás a hardverben? Dx11-es módban fut és kész. Ez valóban nem újdonság, de nem azonos azzal, amit írtál.
Kijön az új DXR, szép és jó, de a piacon van egy generációnyi RTX kártya, amelynek a támogatását az nVidia szépen tolja. Ami RT játék van a piacon, az nagyrészt az nVidia-nak köszönhető. Élek a gyanúval, hogy a valóság az lesz, hogy ha kijön az új DXR és hozzá az új hardverek, akkor a játékok fejlesztői legalább egy ideig kénytelenek lesznek egy opciót adni a régi DXR-t használó hardverek számára, és ezzel az RT-t nem csak a legújabb hardverek számára elérhetővé tenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez kurta kacifántosan fogalmazva annyit takar, hogy az RTX 20x0 szérián nem lesz Ray-Tracing effektek, vagy azok legalábbis egy része nem lesz elérhető az új DXR-en. Ami azért faramuci helyzet, mert feltehetően jó ideig ezek lesznek a legnépszerűbb és legnagyobb számban a felhasználóknál lévő hardveres RT támogatású videokártyák. A fejlesztők majd legyintenek, hogy kit érdekel, mi csak az új DXR-t fogjuk támogatni, 'oszt kész?
Gondolom érted mi a probléma ezzel a szituációval...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az már más kérdés, hogy ha beépíted az új verziót, akkor nem feltétlenül van kedved támogatást írni a régire, és az NV-nek sem túl nagy érdeke ez, ha itt vannak az új hardverek, mivel azok eladása a fontos.
Abu, ne már... Melyik gyártó az, amely lazán félredobja az előző generációt támogatását csak azért, mert van újabb? Ezzel az erővel az alaplapgyártók se törnék magukat a korábbi alaplapok támogatása terén.
Az nVidia aligha fogja cserben hagyni az RTX 20x0 széria vásárlóit azzal, hogy hát így jártatok, vegyétek az RTX 30x0 szériát majd, ha akartok hardveres RT gyorsítást...
Attól, hogy egy effektet megírtak SM3-ra, még nem biztos, hogy csináltak neki SM2+ portot.
Azért a legtöbb AAA játékban mégis így volt...
PC mindig ilyen volt, ne lepődjünk meg ezen.
A Microsoft volt ilyen, mondjuk anno a DX10, majd a DX12 támogatás kikényszerítése terén. De azért a PC világa nem ilyen, sőt, inkább ritka az, hogy egy-egy új technológia bevezetésekor a régi hardvereket lendületből dobták a fejlesztők...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nem igazán értem az egész dolgot (mondjuk Abu eredeti beszólását sem, de az más tészta).
A konzolokon jó ideje mindenféle trükköket használnak a grafikai hardver gyengeségeinek elkendőzésére. Anno "csak" alacsonyabb felbontás volt felskálázva, aztán ez mára már külön fejlesztési ág lett, dinamikusan vált a renderelés felbontásában, checkerboard renderelés és a többi. Ezek ellenére is ugyebár belefutnak a fejlesztők FPS droppokba, néha elég nagyokba (most ugye a Control a legutóbbi cikizett).
Ha valaki az ilyesmin átlép, hát lelke rajta. De PC helyett konzolt ne az vegyen, akinek a képminőség számít...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Marmint mit nem ertesz?
Azt, hogy kerül a csizma az asztalra. Adott esetben a PC témához a konzol. Két külön téma, külön tényezők.
Eleve sántított Abu példája, hiszen például PC-n van most Ray-Tracing effekt, konzolon nincs.Amugy az elozo generacinal meg forditva volt. A 360/ps3 eraban szerintem teljesen vallalhato volt a teljesitmeny/latvany.
Őőőő... A PS3 és XBox360-on is csak maréknyi játék futott natív 1080p-ben, ott is már ment a dinamikus felbontásváltás (pl. Wipeout HD esetén is ha csökkeni kezdett volna az FPS, akkor 1920x1080 helyett 1280x1080 pixeles számolásra váltott át a játék motorja).
Persze van ami droppol akar 20fps-re is, de egy X1900-tol meg ez is szep.
Még mindig áll az állításom, amit pont megerősítettél...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A kollega konzolrol beszelt es erre valaszoltam.
Igen, konzolról beszélt, és arról, hogy láthatóan leskálázta a rendererlési felbontást.
A ps3/360-t sose neztem 1080p konzolnak, hanem HD generaciosnak, azaz 720p-nek (az elotte levo pedig 480p).
Attól, hogy nem nézted, a maga idejében PC-n már bevett volt az 1650x1200 pixeles felbontás is teszteknél és felhasználóknál...
Es ezen semmi szegyelni valo nincs, hogy 7-9 (!!) evvel kesobb ezek igy futnak.
Szégyellnivaló nincs, de ismét: a történet onnan indult, hogy PC-n milyen támogatás van / nincs a korábbi hardverekre.
Robi Balboa pedig azt írta le, hogy konzolon a BF5 milyen rémesen alacsony felbontásra skáláz le...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Tippre pont azért húzza el az AMD a bejelentést, mert egyszerűen nem képes szállítani, és azért tartja valójában a piacon az RX560/570/580 szériát a kis Navi-k mellett majd, mert nem tud mennyiséget biztosítani a 7nm-es gyártósorról. Ahogy a Ryzen 9 3900X és 3950X mennyiséggel is problémák voltak/vannak (meg a Rome-al, többek között)...
Irtó szép lesz, ha jövőre jön értékelhető mennyiségben a Navi, miközben lassan jön az Ampere majd...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #43721 üzenetére
Dehát Abu azt írta, hogy NEM stimmelnek a nevek az Igor's féle diagrammon. A jelek szerint (ha a Videocardz nem téved) mégis csak stimmelt legalább az egyik név, mondjuk a teljesítmény nem, örülhettünk volna, ha az 5500XT tényleg azt tudja, amit ott ígértek...
Egyébként a pontos megítéléshez ez még kevés, tudni kellene az árakat is, illetve a fogyasztást... Az biztos, hogy csodát ettől nem érdemes várni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #43726 üzenetére
Nem az AMD kapacitása szűk, hanem a TSMC-é. Ráadásul itt azért nem arról van szó, hogy most hiány van kapacitásból, ezért nem roskadoznak a polcok az RX 5500 szériától, mert azoknak a GPU-knak ezelőtt 2-4-6 hónappal már le kellett volna gyártódiuk ahhoz, hogy most egy polcon lévő videókártyában lehessenek. Szóval a TSMC ilyen szempontból ártatlan, vagy az AMD döntött úgy, hogy a Navi nem fontos, ezért a lefoglalt gyártáskapacitást másra használja, vagy esetleg magával a Navi-val van olyan gond, ami miatt nem éri meg vele komolyabban foglalkozni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha az AMD féle teljesítményteszteknek lehet hinni, akkor ez túl jó ár lenne. A 169-179$-os árrégiót jelenleg a GTX 1650 képviseli, annál pedig azért jóval (cirka 20-30%-al) erősebb az RX 5500. Ez durva alávágás lenne a Zöld kártyáknak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hogy mennyit adnánk érte, az egy másik tétel.
Az AMD a GTX 1650-hez méri, az pedig 150-180 dollár között van 12nm-en gyártva, 4GB GDDR5 rammal. Egyszerűen nem nézem ki a jelen helyzetből, hogy az AMD alávágna a GTX 1650-nek, szóval sajnos én is inkább ilyen 200-230 dollár körüli áron várnám az 5500-at és egy 15-20 dollárral drágábban az 5500XT-t.
Ez így meg minden, csak nem über helyzet...
De aztán lehet, hogy árban a GTX 1650 ellen szánja valóban. Az szép húzás lenne, csak nem hiszek már a mesékben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csak találgatok én is, de ha az RX 560 / 570 / 580 marad, akkor azokhoz kell mérni az árat. Az RX570 4GB megy 130-150$ körül, a 8GB-os pedig 150-180$ körül az Amazonon. Az RX580-ak pedig 170-190$ körül.
Két forgatókönyv képzelhető el szerintem:
1.: Az RX 560 / 570 / 580 azonos áron marad a piacon, az RX 5500 é 5500XT pedig az megközelítőleg az általam feltételezett árakon jön.
2.: Az RX 5500 és RX 5500XT kb. az általad megadott árakon jön ki, de akkor az RX 560 / 570 és 580 széria egy árcsökkentést kell kapjon...
Az 1. verzió esetén az RX 5500-at az adná el, hogy újabb arch, újabb technológia és kisebb fogyasztás. A 2. verzió próbál árversenyt indítani.
Szerk.: ne a legolcsóbb RX 590-eshez mérd szerintem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Leírtad miért nem érdemes az árkategória szélsőségeit nézni: különösen az elsóbb régiókban erősen összecsúsznak a különféle teljesítmény a kártyák árai. Egy jó minőségű hűtést kapó, jó minőségben legyártott gyengébb kártya is lehet drágább, mint egy teljesítményben magasabb szintet képviselő, de amúgy gyengébb minőségben gyártott kártya...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szerintem te is pontosan tudod, hogy a refurbished azt jelenti, hogy javított, míg az open box azt, hogy ki volt bontva a doboz (gondolom visszaküldte valaki). Ezek értékcsökkent kártyák, aligha relevánsak az árak megállapításában.
Én egyébként egy szót nem szóltam arról, hogy milyen márka mennyit ér, én arra reflektáltam, hogy egy adott típusú kártyák árainál (főleg ennyi idővel a megjelenés után) különösen az alsó, de még a felső végét is célszerű elfelejteni.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Akkor esetleg olvasd végig az idézett részt megelőző vitát (hátha esetleg megérted miért írtam azt, amit, mert a jelek szerint nem sikerült), kezdve azzal, hogy mire reagáltam az általad beidézett részt, és gyárts magadnak olyan választ, ami nem olvasztja ki a gazdaságtudományi-grammarnácizmus biztosítékodat.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csak éppen ez most úgy néz ki, hogy egy korai RX480-as driverrel nézik az RX480-as kártyát, vagyis feltehetően egy mostani driver esetén az RX480 a diagramokon láthatónál jobban teljesít valójában.
Ha jól értem az egész egy átverés, mivel az RDNA-hoz való driver még nincs kész, ezért az RX480-ast is egy kevésbé optimalizált driverrel tesztelték, hogy emiatt az RX5500 jobbnak tűnjön...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Cathulhu #43804 üzenetére
Pont ez a bajom amúgy, hogy az AMD a 7nm-en sem tud látványos előnyt bemutatni az nVidia féle 12nm-el szemben. Most vagy az nVidia talált el nagyon valamit (nem lenne csoda, sokszoros R&D pénzzel), vagy az AMD szúrt el nagyon valamit. Esetleg mindkettő.
Abu azt mondja, hogy a Radeon VII meg a Zen2 hatalmas előny a 7nm-es gyártástechnológia miatt, mert sok tapasztalathoz jutottak hozzá. Ez lehet, hogy így van, de az RX 5700 mégse alázza le a 12nm-es Turingot teljesítmény/fogyasztás terén. Még akkor sem, ha tényleg tudnak mondjuk 10%-ot gyorsulni, ha kiforrnak driverek. Ez alapján az RDNA vagy valami meg nem értett zseni, ami majd egyszer ( ki tudja mikor... ) hirtelen berobban, és hülyére ver mindenkit a piacon, vagy az AMD tévútra futott vele...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A vásárlókat nem az érdekli, hogy milyen technikai húzást mutat be az AMD, hanem azt, hogy adott pénzért milyen FPS-t kap. Természetesen némi túlzásba estem, mert ár/értékben többé-kevésbé egy szinten vannak a pirosak és a zöldek, mivel ha nagyon kilógna valamelyik, akkor azt értelemszerűen nem lehetne eladni.
Megértettem elsőre is a wave programozási módszer előnyeit, de majd akkor hiszem el, hogy emiatt lesz majd egyszer ütős az RDNA, ha gyakorlati szinten is bizonyítja életképességét. Jó ideje ha az AMD előjött valami látványosnak ígért csodával, kiderült, hogy a nagy betűs életben kevés hasznát látjuk. A Mantle/Vulkan lehet talán az egyetlen kivétel, de aligha nevezhetjük elterjedt megoldásnak. A fejlesztők pedig nagy részt élnek az nVidia támogatásával, ha rendelkezésre áll (és az nVidia ilyen téren rendelkezésre áll), így a játékokban azt látjuk, hogy az nVidia kártyái jól szerepelnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #43846 üzenetére
Page Not Found
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nem is értem mi értelme van kiadni egy új kártyát amit elvileg FHD-ra
szánnak ha nem gyorsabb mint az elődje.Abu korábban azt írta, hogy az lesz az értelme, hogy a régi RX5x0 kártyák maradnak olcsó megoldásnak, az RX 5500 (5600?) meg kisebb fogyasztású és modernebb technológiát (új képességeket elhozó) opció lesz.
A saját feltevésem az, hogy feltehetően az AMD számára rendelkezésre álló (megrendelt / kifizetett) 7nm-es gyártókapacitás kevés, így inkább a Zen2-őket gyártják orrba-szájba, az RDNA szériás GPU-k meg alacsonyabb prioritást kapnak...
A játékok gépigénye is emelkedik és az 580 már most se mindenhol elég gyors!
Vehetsz RX 5700-at....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz szmörlock007 #43896 üzenetére
Bocs, de ez marketing. A TUL az RX5700 előtt csak az RX500 és RX400 szériát tudta árulni, hiszen dedikált AMD partner. Na most tavaly szerinted mennyire volt menő vásárolni az RX500-as szériából? Pont annyira...
Ezek után hozd ki az RX 5700-at, és voilá, az eladások felmentek 100%-al...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.