-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Busterftw #45754 üzenetére
Mert az AMD a Bulldozer, Excavator és társai idején rohadtul nem volt versenyképes. Semmilyen szinten. Azzal, hogy felfuttatták magukat képességek terén közel az Intel szintjére (VGA gyártás, félvezető-gyártókapacitás, sőt még memóriák, SSD-k, stb.) túl sokat vállaltak, és ahelyett, hogy az Intellel egyenrangúak lettek volna, a végén csaknem belepusztult a cég.
Jött a Zen, ami végre valahára egy olyan lépés, ami kihúzhatja az AMD-t a gödörből. Ha a mostani AMD eredményeket nézzük a 3 évvel ezelőtti AMD eredményekhez képest, akkor ég és föld a helyzet. Mindenki szereti, amikor egy hátrányos helyzetben lévő szereplő magára talál, és talpra áll.
Ráadásul az Intel nagyon gőgös lett azzal, hogy a konkurencia kvázi vegetálás szintjére zuhant, nem elég, hogy kiderült, hogy anno tisztességtelen eszközökkel kötötték magukhoz az OEM-eket, az Ivy Bridge után hirtelen helybentopi lett az Intel teljesítménye is. Egy kényelmes pár százalékos teljesítményfejlődés generációról-generációra, ami miatt megfeneklett a PC fejlődése. Az egy másik történet, hogy közben nekifutásból kiherélték magukat, mikor a gyártástechnológiai fejlesztésekre nem fordítottak kellő figyelmet és pénzt.
Ha nincs a Zen, Zen+ és Zen2, akkor ennek ellenére is maradt volna a csúcson az Intel. De a Zen család végre életképes alternatíva lett az Intel megoldásaival szemben. Az indulás itt is döcögős volt és döcög még ma is (anno a memória-kompatibilitási gondok, manapság a firmware gondok és persze az X570 chipset esete körüli mizéria), de a lényeg az, hogy az egyre jobban lesajnált AMD elkezdett versenyképes lenni.
Személy szerint kissé túlhype-oltnak érzem az e körüli felhajtást, de tény, hogy megéri végre az AMD procijait venni.
Hogy miért mégis az Intel az úr még a piacon? Mert az AMD nehéz helyzetből áll fel, és most is húzza ezer ág. Nem tud eleget gyártani a termékeiből, mert feltehetően nem volt pénze lefoglalni a TSMC gyártókapacitásából a kellő szintet. Firmware problémáik vannak. A nagy pénz a szerverpiacon és az OEM-eknél van, akik eddig azt látták, hogy az AMD túlígér és alulteljesít, tehát még az Intel pénze nélkül is szívesebben fordultak a kékekhez, mert egyszerűen megbízhatóbbak, ami nem mindegy egy üzleti alapú cégnél.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Itt nem is az pénzügyi eredménybefolyásoló tényező az érdekes, hanem az, hogy ők inkább abban látják az üzletileg jobb megoldást, hogy előtörlesztik a hiteleket, vagy legalábbis nem újabb hitelekkel váltják azokat ki. Ezt általában olyan cég teszi meg, amely vagy nem bízik annyira fényesen a jövőjében, vagy az, amelyik szeretne a korábbi rossz(abb) hitelkonstrukcióktól megszabadulni.
Feltehetjük az AMD azért optimistán áll a jövőhöz, tehát alapvetően a második állhat közelebb a valósághoz, vagyis a hitelek kiváltásával a cég pénzügyi stabilitását
Afelől vannak kétségeim, hogy az R&D-be való pénzbefektetés ne térülne meg, egyszerűen szerintem most rövid távon inkább pénzügyi stabilitásra vágynak. Az ilyen egyébként felhajtja általában a cég részvényeit, illetve javít a cég hitelmegítélésén, tehát már középtávon is jó döntés lehet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #82819712 #45783 üzenetére
Ebben az a szép, hogy ugyebár a memóriamodulokat is az AMD adja a hírek szerint. Tehát az MSI, ASUS lassabb memóriát is kapott, a PowerColor (és a Sapphire például) viszont csak 14Gbps-set. Elég ciki helyzet, hogy finoman fogalmazzunk...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz sutyi^ #45792 üzenetére
Az fel sem merült, hogy mindenki azt kapott amit kért.
Érdekes módon csak az MSI, Gigabyte és ASUS kapott 12Gbps RAM-ot a jelek szerint.
Miért is kértek volna a lassabb RAM-ból? Nem túl reális, hogy közben a Sapphire vagy az XFX még a legolcsóbb kártyáira is 14Gbps RAM-ot kért már akkor, amikor nem is volt szó arról, hogy ezek valaha is 14Gbps-el mennek.Szóval, nem, nem merült fel ilyesmi...
De persze a legszebb az egészben, hogy jönnek a 14Gbps modellek is Gaming Z és STRIX TOP fantázia néven, amik még jobban felárasak (igazából a semmire).
Irtó kíváncsi leszek ennek a végkifejletére. Biztos van olyan, aki majd 150e Ft-t, vagy még többet ad ki egy RX5600XT-ért, mikor ugyanazzal a hűtéssel olcsóbban kapni RX5700-at. Már ahol legalább a webboltokban listázzák, pl. Ipon.Érdekes módon a Newegg-en vagy az Amazonon nincs is Top változat, 340$-ért van a "sima", 12Gbps RAM-os verzió csak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz sutyi^ #45809 üzenetére
Mivel a kiküldött teszt példányokon mindegyiken 14Gbps chipek vannak, lehet még sincs lassabb memóriás csomag (eddig is csak spekuláció),
Akkor miért az van feltüntetve még a gyári oldalon is?ASUS is és MSI próbál a legdrágább kivitelekre terelni, mindkét oldalon ami nem Gaming X / STRIX azon elég gatya a hűtés.
Sajnos ez általánosságban a többi gyártónál is így van, a Pulse sehol sincs egy Nitro+ mellé rakva, például.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #45812 üzenetére
Azért hogy nem biztos, hogy mérvadó annyira, az abból látszik, hogy a legnagyobb számban eladott típus az RTX 2070 Super (2905db), az AMD oldalon pedig az RX5700XT követi (2360db).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Yutani #45816 üzenetére
Nyilván rá volt kényszerítve az AMD erre a lépésre
...
Hogy mi lett volna jó megoldás? Kiadni az eredeti speckókkal 259 dollárért 5600 néven, és emellett jöhetett volna 279 dollárért az emelt speckójú verzió 5600XT néven.
Pont ez az, hogy az AMD nem volt rákényszerítve semmire. Az sem logikus, hogy RX5600XT néven hozták ki, hiszen nincs "sima" RX5600. A tökéletes az lett volna, ha az történik amit írsz.De nem, az AMD akkor sem hajlandó engedni az árból. Megtehették volna a BIOS mahináció nélkül, és még jobban is jöhettek volna ki az egészből, mondván, hogy ők kényszerítették az nVidia-t árcsökkenésre, majd még egy vágást csináltak, megmutatva, hogy mennyire fontos számukra a középső árszegmens.
Ehelyett kaptuk ezt...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #45818 üzenetére
Náluk az RTX2070 Super-ből és az RX5700XT-ből több fogyott, mint a gyengébb kártyákból (mondjuk GTX1660S és alatta) összesen. Ez lássuk be eléggé furcsa, és aligha mérvadó lenyomata a videókártya-eloszlásnap...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Igazából az meglepő, hogy a nagy "Jebaiterek" vajon tényleg nem kalkuláltak azzal, hogy az 5600XT érkezését az nvidia le fogja reagálni ->valahogy<-?
Annyira még csak törni se kellett a fejüket, hogy vajon mit csinálhatnak. Árban a GTX1660Ti és az RTX2060 van a legközelebb. A GTX1660Ti-nél árcsökkentést nem fognak csinálni, hiszen akkor a GTX1660 Super-re tolnák rá a kártyát, márpedig a GTX1660 Super csaknem azonos teljesítményt ad sokkal olcsóbban. Az RTX2060 ellenben még mehet lejjebb, ráadásul már egy éve a piacon van, tehát árat csökkenteni simán tudnak.Amúgy én élek a gyanúval, hogy az nVidia eredetileg kivezette volna a GTX1660Ti-t és az RTX2060-at is a Super család érkezésekor, de mivel az AMD nem hozott ki ide semmit, ezért meghagyták a termékeket, csak persze ez GPU ellátási problémákat okozott ezeknél -> így lett még több vágott TU104 a belépő RTX-eken (amúgy korábban is volt rá példa, ez nem az EVGA RTX2060KO sajátja csak).
Tippre az nVidia még tovább is vághatna az áron, csak miért tenné? Az AMD nem árversenybe ment, hanem inkább felhúzta az RX5600XT-t. Annyi téren érdemel csak elismerést a vörös döntés, hogy feltehetően ezzel sikerült mindenkit jól meglepnie...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Yutani #45823 üzenetére
Szigorúan saját vélemény, de az árakat elnézve a Super kártyák bő 50$-al, vagy még alacsonyabbra jöhettek volna, ha van konkurencia. Csak nem volt, illetve nem egészen ott, ahol várták őket.
Csak gondolj abba, hogy a RAM-ok terén ugyanott van az RTX2060 Super és az RTX2070 Super, mint az RX5700 és RX5700XT. Csak az előbbieket 14nm-en gyártják, míg az utóbbiakat 7nm-en. A TU106 445 mm² és 10 milliárd tranyó van rajta, a Navi10 251 mm² és hasonló nagyságrendű tranyó van azon is. Oké, hogy a TU106 sokkal nagyobb, de állítólag a 7nm-es gyártás ugye több, mint kétszer drágább, de inkább háromszor. Ez alapján a TU106 még mindig olcsóbb, mint a Navi10, és akár kétszer alacsonyabb ára is lehet.
Szóval elvben simán jöhetett volna a GTX1660 Super 230-250$-os árra, az RTX2060 Super-ek 300$-os árra, az RTX2070 Superek pedig 350$-os árra. Szerintem. Az AMD hozta ki előbb az RX5700(XT)-ket, és a jelek szerint az nVidia tudta, hogy milyen árszinten jönnek. Mert halálpontosan rájuk mérte az RTX2060 és 2070 Super-ek árait, illetve a megtartott RTX2060 sorozatot.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #82819712 #45825 üzenetére
Tippre HPC / Enterprise kártyákat jelenthetnek be, tehát nem a consumer piacra valót. Az majd inkább nyár körül.
Ezzel egyébként átpasszolhatják a lasztit az nVidiának, hiszen a GDC két héttel az említett elemzőnap után lesz. Tehát ha gamer kártyát jelentenek be, akkor az nVidiának két egész hete lesz átgondolni, hogyan reagál (már ha nem tudnak mindent már most).
Ha az lesz, amire én számítok, akkor az nVidia színt vall, és az AMD tud hozzá idomulni a saját bejelentésével.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Cathulhu #45833 üzenetére
Nem teljesen értem ezt a nagy Raja utálatot. Hogy 2016-ban nagyobb autonómiát szeretett volna, az valahol érthető, a Radeon sorozat alárendelt státuszban volt akkoriban, utólag már sejthetjük, hogy az AMD egyszerűen nem rendelkezett elég erőforrással, hogy a VGA ágat és a CPU ágat is párhuzamosan fejlessze, ezért visszavágta Raja szarvait, hogy a Zen sorozat több erőforrást kapjon. A Zen tündökölt, cserébe a dVGA ág mélyrepülésbe ment át.
Teljesen érthető, hogy Raja pattant ilyen helyzetben. Az Intelnél megkaphatta, megkaphatja azokat az erőforrásokat a fejlesztéshez, amit az AMD nem adott meg neki. Egy ilyen pozícióban ki dőlne hátra, hogy akkor oké, én a kevesebb erőforrással való helybentopit választom?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #45844 üzenetére
Uralják is az eladási listákat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #82819712 #45848 üzenetére
GPU-n nem futtatsz OS-t, csak CPU-n. A szerverfarmokon, szuperszámítógépeken a GPU-k feladata egy adott számítási feladat végrehajtása.
A virtualizáció esetén virtuális gépekről beszélünk, amelyek az adott feladatot végrehajthatják. Ott a magok száma lényegi, hiszen ettől függ hány és milyen teljesítményű virtuális gépet (VM) futtathatsz. Ha több a mag, több adott teljesítményű VM futhat. Avagy több mag esetén kevesebb licensz elég lehet, ha CPU alapú a licensz.Adott esetben egy szervernél szoktak X mennyiségű gyorsítókártyát használni, ez lehet akár 5-6 is. Ott a CU-k száma lényegtelen, hiszen csak feladatot hajtanak végre.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz huskydog17 #45850 üzenetére
Használják évek óta, csak az Enterprise és HPC szinten, Tesla P100 (2016), Tesla V100 (2017), egy ideig volt a Quadro szinten (Pascal és Volta esetén), a Turing esetén maradtak a GDDR6-nál valamiért.
Az AMD a Radeon Pro (V340 óta folyamatosan) Vega széria óta használja.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #82819712 #45857 üzenetére
Miért érdekesség? Az ATi-t ugyan megvette az AMD, de ettől még az ATi létezik, csak a tulajdonosa az AMD.
Még az AMD oldalán is ott találod a cégnevet, a North America - Canada bekezdés alatt: [link]
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #45859 üzenetére
Akkor szerinted a honlapot nem frissítették ~10 éve?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz paprobert #46240 üzenetére
Nekem is az jutott az eszembe, hogy ez egy pontosan nulla tartalmú hír volt a WCCF-től. Ha jól rémlik pontosan nulla olyan konzol GPU volt/van a piacon, amely megegyezett valamelyik PC dVGA GPU-val...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz gabika1972 #49198 üzenetére
így az nv lenne lépéskényszerben, hogy hova lője be a 3070-et árazásban
Az nV már beharangozta az RTX 3070 árát, 499$
Túl nagy mozgástér már nem lesz, aligha tudják mondjuk 50$-al lejjebb vinni az árakat egy nap alatt, ha az RDNA2 esetleg valóban tényleg versenyképes lesz az Ampere-el, és a Radeon RX6800 mondjuk 499$-ért gyorsabb lenne és kétszer több memóriát nyújtana, mint az RTX 3070...
Elvben persze megtehetik, de tippre az nVidia tudja hozzávetőleg az RDNA2 képességeit, tehát ők már előre ehhez lőtték be az árakat és a teljesítmény-szinteket...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz sutyi^ #49206 üzenetére
Mennyi sima Radeon R290(X) vásárló akadt ki, amikor kijött az R390(X) kétszer annyi memóriával? Vagy mennyi RTX 2060 / 2070 / 2080 vásárló akadt ki, mikor kijött a Super széria az RTX-ekből?
Aki hardvare-t vásárol, az tudatában van (vagy kellene lennie), hogy olykor igen gyorsan elavulhat a frissen vásárolt terméke.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz awexco #49208 üzenetére
Szvsz nem parázik, csak egészségesen próbálja követni az eseményeket, és minden módon próbálja megőrizni a dominanciáját a dGPU piacon.
Hogy mennyit gyárt az AMD az RDNA2-őkből, azt nem tudjuk, majd kiderül, ha oda kerülünk.
Ami viszont sejthető, hogy a scalperek őket sem fogják kímélni, tehát esélyesen az első időkben ott is a botok fogják felvásárolni a készletek jó részét, hogy aztán haszonnal tovább értékesítsék.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz gabika1972 #49210 üzenetére
Marketingszempontból káros a scalperek felvásárlása, de gazdasági okokból lényegtelen.
Eladták az összes készleten lévő GPU-t, ennyi. Hogy ki veszi meg, nekik kvázi tök mindegy (ahogy anno is mindegy volt, hogy a minerek rabolják le a polcokat úgy, hogy a gamereknek kevesebb kártya jutott).
Hogy miért nincs több? Ez jó kérdés, nem megfelelő a kihozatal? Túl kicsi raktárkészlettel nyitottak? Eleve alultervezték az eladandó mennyiséget? A pontos okot aligha fogják az orrunkra kötni...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #49222 üzenetére
AMD az RDNA2 kártyák őszi-téli tömeges kiszállításával lényegében évekre a saját táborába terelhetne minden GTX 1080 fölötti nvidiás fejleszteni kényszerülőt, mert az RTX 20xx kártyák abszurd módon drágák,
Abszurd módon? Nem hinném. A GTX 780 Ti anno 700$-on nyitott, a 780 meg 650$ volt. Vagyis az RTX 2080 nem sokkal volt drágább (a Founders Edition egyszerűen lefölözése volt a piacnak 800$-os áron). A 2070 és a 2060 többé-kevésbé hozta a szintet, ami figyelembe véve az inflációt is, nem volt annyira abszurd. A 2080Ti meg elfért a Titan RTX alatt...
BTW az nVidia azért árazhat így, mert nem igazán van verseny...
Ezért kellene az AMD-nek végre összekapnia magát, vagy az Intelnek végre kijönnie az Xe dVGA-kkal...Erre csak rátenne, ha valóban perf/watt értékben is elverné az Ampere architektúrát az RDNA2.
Te is tudod gondolom, hogy ez döntés kérdése. Ha hülyére húzzák a kártyát, hogy felvegye a versenyt az Ampere-el, akkor feltehetően a perf/watt ott is szét fog esni. Az Ampere perf/watt esetén per pillanat nem muzsikál túl jól FHD felbontásban, de 4K-ban már ő vezet. Legalábbis a 3080 és a 3090 esetén ezt láttuk. A perf/watt terén eddig az nVidia volt előnyben, érdekes kérdés lesz, hogy a Samu 8nm mennyiben felelős az Ampere várakozás alatt perf/watt értékeiben...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #49255 üzenetére
Érdekes ez az okfejtés annak fényében, hogy még májusban arról volt szó, hogy nVidia jelentős 7 és 5nm-es gyártókapacitást foglalt le a TSMC-nél.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz GeryFlash #49736 üzenetére
Nyilvan 5nm-en ez valtozhat, de szerintem ez a mostani generacio jo pelda ra hogy az Nvidia nem feltetlen engedheti mar meg, hogy rosszabb node-on gyartson mint az AMD.
A mostani generációból eddig tudjuk a csúcs Ampere-k teljesítményét és fogyasztását, viselkedését. A középszinten lévő Ampere és a komplett RDNA2 még csak találgatás szintjén mozog.
Ne feledjük, hogy az nVidia is egy lépéssel előre ment (eddig 12nm-en volt, ami ugye a 14nm half-node-ja, míg a 8nm a 10mm half-node-ja), és hogy eddig elég stabilan jobb fogyasztás/teljesítmény értékeket hoztak, lásd Turing 12nm nagyjából azonos fogyasztás/teljesítmény aránya a 7nm-es RDNA-val.
Persze, jó lenne, ha e téren fellépne az RDNA2, és eggyel jobb node-on jobb hatékonyságot mutatna fel, szó se róla.Csak ezt mire alapozod, mire előlegezed meg?
Nvidia pont hogy ,,egybeolvasztotta" a kettot, es annak rendje is modja szerint AMD eloretort Nvidia meg beszopta es oda az oriasi elonyuk.
Az A100 hiába Ampere, egy más világ a HBM2 memóriával és 5120-bites memóriával.
A CDNA / AMD Radeon Instinct MI100 széria pedig még nem jelent meg.
Megint: mi alapján mondod, hogy a nVidia "beszopta", és elvesztették az óriási előnyüket?Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #32839680 #49782 üzenetére
Annyit mondott hogy sűrű vegetációval rendelkező játékokon nem működik jól. A Metro többnyire zárt terekben játszódik, az egész game szürke és posztapokaliptikus és havas.
A Cyberpunk meg egy neon városi betondzsungel.A Watch Dog Legion is, ugye?
Nekem ez a magyarázat kicsit sántít, ahol eddig volt DLSS, az mind nVidia cím volt...
BTW a Mechwarrior 5-ben van erdő, de gondolom mivel az nem támasztja alá a gondolatmenetet, így nem játszikAmúgy pont az az érdekes, hogy nemrég kijött az RT terén frissített WD:L gépigény, ahol a lényeg: DLSS mellett van mindegyik megadva. Tehát ultra szintre mindent (RT-t is) felhúzva egy RTX 3080 is csak 1080p-ben lesz elfogadható FPS-e az embernek. DLSS Performance-al (tehát 1080p-ben renderelve) mehet 4K-n. RT mediumon 1080p-ben viszont DLSS Quality is elegendő lesz egy RTX 2060 mellett...
Már előre látom, hogy mennyien fognak nyafogni, hogy DLSS nélkül 4K @Ultra szinten nem lesz elég a méregdrága kártya, és hogy ezért a fejlesztőket fogják szapulni, mert nem tudnak programozni (szerintük).
A dolog azért cinkes viszont, mert nem tudunk semmit az RDNA2 RT képességeiről. A Borderland 3 eredmény ilyen téren nem mérvadó. Ha nem fogja ipari szinten hülyére verni az RDNA2 RT képessége az Ampere RT képességeit, akkor viszont bajban lesz az AMD, mert az nVidia kártyákon ott a DLSS, viszont nekik nincs hasonló megoldásuk.
Jön egy érdekes korszak, ahol a VGA-kat lehet majd külön RT nélkül és RT-vel, meg DLSS nélkül és DLSS-el tesztelni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #49787 üzenetére
Valahogy nem teljesen értem, hogy azt mi alapján döntöd el, hogy "pixelhelyesen" megjelenő kép nem fontos az MW5-nél, de fontos a Horizonnál. Főleg, hogy én nem nagyon vettem észre, hogy elmosódottak lennének a textúrák (ahogy te állítod) az MW5-ben.
Lehet(ne) azt mondani, hogy a Horizon esetén jobban néz ki a flóra és fauna alaphangon, de nem ez az indok, hanem hogy "elmosódottan" jelennek meg a textúrák?
Ez inkább szerecsenmosdatásnak tűnik nekem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49793 üzenetére
Nem véletlenül emlegetik fel annyiszor.
A DLSS nem egy csodaszer, nyilván benne van, hogy a képminőség valamennyit romlik. Kvázi kényszerpálya, ahogy a konzoloknál is a különféle trükkök. Én a konzolokon bevett Checkerboard renderinget szoktam felhozni hasonlatként, bár Abu folyamatosan hangoztatja, hogy nem ugyanaz - pedig a végeredményt tekintve de. Teszem azt 4K natív felbontáshoz képest nyilván gyengébb egy 4K DLSS kép minősége általánosságban, de még így is jobb, mint 1080p-ben vagy 1440p-ben. Miközben a játék sebessége sokkal közelebb van a natív 1080p-hez, mint a natív 4K-hoz. A Checkerboard rendering is kvázi ezt éri el, de amíg nem túl szembetűnő a veszteség, addig ez elfogadható áldozat.
Ha a Ray-Tracing effektetek teljes erővel be akarják vetni, akkor trükközni kell, mert natívban egyszerűen nem fogja tudni a csúcs VGA sem lerenderelni normális sebességgel, nagy felbontásban. A Watch Dog: Legion frissített gépigényén is 4K Ultra részletesség és Ultra Ray-Tracing mellett DLSS Performance van említve - RTX 3080 igénnyel. Vagyis egy RTX 3080 nagyjából 1080p-ben lenne képes natívban megmozgatni a játékot, ha mindent felhúz és bekapcsol a delikvens...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49795 üzenetére
Egyreszt valahol igazuk lesz masreszt szerinted a PC gamerek hany szazaleka a 4K ultra jatekos?
Miért lesz igazuk? Én ezt hangoztatom évek óta, lassan már több, mint egy évtizede. Nem a játék fejlesztőjének a hibája, hogy ha a jelen lehetőségeken túl mutató megoldásokat hoz a játékba. Megtehetné, hogy kiveszi az Ultra, talán a High opciókat is, lebutítva a játékot, és akkor ami Medium szint, az lesz az új csúcs. Csak az nem fog olyan látványosan kinézni.
Anno szvsz a Crytek direkt trollkodta meg a játékos közösséget: ha a Crysis "csak" medium szinten lévő opciókkal jön ki, akkor egy szép, de semmi rendkívüli FPS lövöldözős játék. Ehelyett ott voltak a magasabb beállítási lehetőségek, tényleg a maga idejében igen látványos effektekkel. Amit persze sokan megpróbáltak bekapcsolni, és nem értették, hogy mi az, hogy nincs 60FPS-ük.
A PC gaming nem arról szól, hogy fix FPS-ed lesz fix felbontáson. Az a konzoloknál működik (de ott ők lövik be a lehetőségeket olyanra, hogy ez meglegyen, lásd alacsonyabb felbontásban renderelés és felskálázás, dinamikus felbontás vagy checkerboard renderen, illetve ezek keveréke). PC-n mindig a beállítási lehetőségekkel élhettél, hogy az adott hardware-en a neked megfelelő képminőséget és képfrissítési rátát beállíthasd.
Ez így volt hajdan, a 3DfxVooodoo esetében is, mert a 3D patches Tomb Raider bizony csúnyán beszaggatott rajta. Hiába írták anno a PC Guru-ban, hogy jön az állandó 30 FPS...
Így volt aztán a 32bites színmélység, Anizotropikus szűrés aztán az élsimitások mellett. Csak mára elfelejtették sokan, hogy hajdan még a Ph! tesztjeiben is voltak ilyenek.Hogy amúgy meg hány százalékuk 4K ultra játékos? Kevesen, de hát itt olyanokról beszélünk, akik mai szinten fél millió forintos VGA-kkal játszanak. De erről szólt a hozzászólásom "...méregdrága kártya.." része...
Bajban lesz az AMD mert a megjeleno sokszaz jatekbol abban a tizben ahol mukodik a DLSS hatranyba kerulnek?
Igen, ha ott rosszabb lesz az eredményük emiatt. Azért nem egy és nem két AAA játék van azon a listán. Ilyen téren most egy vad időszak következik, mert akkor össze kell és lehet vetni például azt, hogy ki és bekapcsolt RT és ki és bekapcsolt DLSS mellett milyen képminőség és milyen sebesség lesz. Ha az RDNA2 RT megoldása gyorsabb lesz az Ampere féle RT-nél, akkor persze ez bizony kemény belépő lehet az AMD-től, hiszen mondhatják, hogy nekik nincs szükségük DLSS-re az adott effektekhez. Ha viszont csak nagyjából egy szinten lesznek, az nVidia nyújt egy plusz opciót a vásárlóinak: ha akarod bekapcsolod a DLSS-t, és úgy skálázod, ahogy akarod, képminőség és framerate terén neked jó legyen, vagy ha nem akarod, akkor kikapcsolod...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49799 üzenetére
Ha így lenne, akkor a minimum gépigénynél ott lenne, hogy DLSS képes VGA legyen a gépedben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #49802 üzenetére
Szerecsenmosdatásnak inkább az tűnik, hogy a néhány DLSS-es játékba kapaszkodva próbálják páran védeni az Nvidia kártyák várhatóan gyengébb általános játékteljesítményét.
Ezzel várjuk meg a teszteket inkább...
A DLSS nem csodaszer, csak egy lehetőség, de annak egyáltalán nem rossz, és láthatóan fejlődik, a DLSS 1.0 még eléggé sok hibával bírt, de a 2.0 és a 2.1 egy jelentős ugrás előre. Nem kellene csak úgy félresöpörni.
Így indult hajdan egy csomó dolog, amire kijövetelekor legyintettek sokan. Én még emlékszem arra az időre, amikor a játék színmélységét lehetett a beállításokban játszani, és károgtak sokan emiatt, hogy alig látható a különbség a 16 vs. 32 biten. Ahogy a élsimitás kapcsán is sokan mondogatták / irogatták, hogy ez nem ér annyit, hogy a játékban tapasztalható FPS nagy részét lehúzzuk a kukába.
Hogy mi lesz vele, az egy érdekes kérdés, majd meglátjuk.
Amúgy mókás, hogy ha valaki egy nVidia effektet nem fikáz, akkor az rögtön stigmát érdemel.
Láthatóan nem jött át a mondanivalóm: ha RT terén az RDNA2 nem fogja lelépni az Ampere-t, és közben nincs a DLSS-re sem értékelhető válasza az AMD-nek, akkor bizony megint hátrányban lesz a versenyben. Nekem fogyasztóként az a jó, ha verseny van, mert ez hajtja le az árakat. Ezt látni lehetett az RDNA megjelenésekor is, hiszen az nVidia nyilván jelentős haszonnal dobja piacra a kártyáit, ha nincs épkézláb konkurenciája, mikor kijött az RDNA, jött rá az nVidia válasza.
Én pont annak örülnék, ha az RDNA2 (és az Intel Xe, ha egyszer végre kijön) versenyképes lenne az Ampere kártyákkal...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A tükröződésekkel az a probléma, hogy alapból érzi az ember, hogy az valahogy nem normális, ahogy tükröződik a tócsában a kép. Oda sem kell figyelni, egyszerűen látszik, hogy mű, avagy valódi tükröződés.
Hozzáteszem, ez megint csak egy adott probléma. Például a haj reális viselkedését megközelíteni sem tudják a mai napig, sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #49839 üzenetére
Hogy én mennyire utálom, amikor 30 Tweetben tudják csak megosztani az infókat. A twitter kipusztulhatna már...
Összefoglalva (Hogy Malibutomi leak-kivánsága teljesüljön ):
Navi 21:
-Csak a Navi21 és annak vágott változatainak lesz DXR támogatása.
-Bekapcsolt DXR mellett a kártya fogyasztása jelentősen megugrik.
-A Navi 21 XTX rengeteg energiát fogyaszt, többet, mint az RTX 3080 (FE), vagyis 320W felett.
-A Navi 21 RT mellett lassabb lesz, mint az RTX 3080.
-A Navi 21 XTX ezzel együtt az RT nélküli játékokban általánosságban jobb lehet 4K-ban, mint az RTX 3080.
-Nagyon drága kártya lesz (RTX 3080 MSRP felett, ami ugye jelenleg nem jelent semmit...).
-A Navi 21 XT nagyjából 25%-al jobb, mint az RTX 2080Ti, és veri az RTX 3070-et ~12-15%-al.
-A Navi 21 XT 5-10%-al fog elmaradni az RTX 3080-tól RT nélkül, még többel RT mellett.
-A Navi 21 XT célára 599$ (+ / - 50$), más forrás: 50-100$-al olcsóbb lesz, mint a 3080
-A Navi 21 XT volt demózva a Zen3-as bemutatón.Navi 22:
-12GB, 192bit busz, 40CU, nagyon magas órajel
-A teljesítmény plusz főleg a magasabb órajelből fakad, AIB-k esetén 2350Mhz is lehet
-TDP terén olyan lesz, mint az 5700XT (ie.: ~225W), talán kicsit magasabb.
-Teljesítmény terén nagyjából az RTX 2080 Super szintjén lesz.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Yepp, amennyiben ezek a pletykák fedik a valóságot, akkor az AMD nagy lehetősége az lenne, ha most helyből tele tudná tömni a polcokat az RX6x00 kártyákkal, és akkor learathatná a piacot.
Csak eddig nem volt jellemző rájuk, hogy a bejelentés után egyből tele is a polc...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49850 üzenetére
Ami a [Moore's Law Not Dead youtuber] szerint direkt altatás.
Ha igen, akkor az nVidia rohadt módon manipulál megint...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nekem is kb. ez a véleményem róla. Elég hihetőnek tűnik, és nagyjából ezt is várhatjuk. Az ár és a polcokra kerülés a kérdés.
Ha (nagy ha) az nVidia nem tudja (akarja) feltölteni a polcokat, akkor ezzel az AMD jó helyzetbe kerülhet, amennyiben képes lehet most összeszedni magát. Főleg, ha egy olcsó(bb) Navi 22 is hamar jön, mert a nagy flagshipezés közben kimarad, hogy a tömegek nem a 600-700-1000$-os kártyákra fognak rárepülni. Ha a Navi 22 olyan 400$-os áron jön, az nem is lesz rossz ajánlat, főleg, hogy a 3060 körül még sok a kérdőjel.
Eddig, az utóbbi időben az AMD botladozott a kiadásoknál, az nVidia volt az, aki ügyesebben oldotta ezt meg (lásd Super kártyák kiadása például). Most, legalábbis látszólag az nVidia botladozik, itt a nagy lehetőség hát, hogy kicsit rácsapjanak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Busterftw #49886 üzenetére
Már most is tudsz profitálni a 8GB+ kártyákból, a Flight Simulator 2020 esetén dense terrain beállítással már FHD esetén is közel 10 GB-ot nyes le. A jövő pedig még inkább erre halad. Nem véletlenül jönnek a 16 és 20GB-os nVidia csúcskártyák...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Petykemano #50015 üzenetére
Illetve $300-500-ért ott vannak a konzolok.
A series S $300 és pont benne van az a 20CU, ami belépőszintre kellene.
Továbbra se értem, miért kerül a konzol összehasonlítási alapként az asztalra. Ha innen nézzük, akkor vegyük bele az összehasonlításba azt is, hogy az új konzolokra 10$-al magasabb lesz a játékok ára is.A konzolokat veszteséggel árulják a gyártók - hogy aztán a licensz díjakból pótolják a kiesést. Almát körtével...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Callisto #50021 üzenetére
@Petykemano: Fogyasztói szemmel hogy játszol mondjuk FPS-t vagy RPG-t egérrel és billentyűzettel konzolon?
A konzol és a PC továbbra is külön tényező, ha valaki csak játszani akar az általános A, AA és AAA játékokkal, hát vesz konzolt. Ha valaki más oldalról közelíti meg (pl. modok esete, speciális játékok (pl. ArmA-széria), indie-játékok esete), akkor az a világéletében marad a PC-nél.
@Callisto: A büdös életben nem adtam még el egy játékomat se az elmúlt cirka 27 évben (az első vásárolt játékom a Syndicate volt Amigára). BTW egy konzolcsaládra igaz az állításod, mert az XBox Series X/S esetében se lehet majd eladni, ahogy az XBox One esetében se lehet, ha jól tudom. Tisztában vagyok vele, hogy van egy réteg, aki szeret csencselni a játékokkal, nekik marad a Playstation, ha ezt a szokásukat meg szeretnék tartani.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Vagyis erre fognak fejleszteni, hogy ez ne okozzon gondot, ergo a Radeonokon az említett kevés kivételtől eltekintve ott fog pihenni extra 6 GB VRAM.
Rossz oldalról nézed, a fejlesztéseknél az opciók határozzák meg a lehetőségeket. Mondjuk Low-hoz megfutja a 4-6GB, Medium beállításhoz is elég a 8GB, High-hoz már 10GB kell, Ultrához meg 12-16GB...
Ez egy lehetséges felállás, de ilyen téren a Resident Evil 2 és 3 Remake nagyon jó példa...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #98320896 #50154 üzenetére
Nem, az NDA a Non-Disclosure Agreementet jelenti, tehát megegyeztek, hogy bizonyos információkat nem oszt meg másokkal a megegyezésben foglalt időpontig. Így megírhatja előre az Okt. 28-án élesedő cikket a megkapott információk alapján, ami a részletekről szól, de ezen időpont előtt nem beszélhet róla.
Egyébként per pillanat az nVidia a jobb vétel, mert a Turing legalábbis kapható.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Robot fűnyírók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Objektívek topikja
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- XFX RX 6800 SWFT - 3 év ALZA garancia - eladó!
- EVGA RTX 3060 TI 8GB GDDR6 XC Gaming Videokártya!
- ÚJ GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X GAMING BOX Videokártya
- Inno3D Geforce RTX 4070 Ti X3 (Garancia 2026.01-ig!)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen